РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 вересня 2020 року справа № 580/1992/20
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Руденко А.В.,
за участі секретаря судового засідання - Сачинської В.С.,
представників позивача - Червінського С.Л., Гладун О.О. (за довіреностями),
представників відповідача - Цимбала Г.Г. (самопредставництво), Нелаєвої (за довіреністю),
представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Лисенко Л.І. (за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні у спрощеному позовному провадженні у залі суду адміністративну справу за позовом Північного офісу Держаудитслужби до комунального підприємства Чорнобай-ринок Чорнобаївської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - виконавчий комітет Чорнобаївської селищної ради про стягнення грошових коштів,-
встановив:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся Північний офіс Держаудитслужби з позовною заявою до комунального підприємства Чорнобай-ринок Чорнобаївської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору виконавчий комітет Чорнобаївської селищної ради, в якій просить стягнути з відповідача на користь загального фонду Чорнобаївського селищного бюджету кошти у сумі 157 138 грн. 18 коп.
Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що позивачем було проведено ревізію Чорнобаївського селищного бюджету, якою встановлено, що відповідач витратив грошові кошти у сумі 41697,6 грн та сплату податків з цих виплат у сумі 9173,48 грн у 2018 році та у сумі 84669,81 грн та сплату податків з цих виплат у сумі 13797,29 грн, всього 149338,18 грн. у 2019 році на заробітну плату працівникам КП Чорнобай-ринок (консьєржам) усупереч бюджетним програмам благоустрою та розвитку ЖКГ, затвердженим Чорнобаївською селищною радою. Таким чином, вказані кошти спрямовані на поточне утримання госпрозрахункового підприємства КП Чорнобай-ринок , внаслідок чого порушено ч. 12 ст. 2, п. 9 ст. 22, ст. 71, 91 Бюджетного кодексу.
Також кошти у сумі 7800 грн, які виділялись у 2017 році за програмою розвитку ЖКГ за КПКВ 7470 Внески до статутного капіталу суб`єктів господарювання по КЕКВ 3210 Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям) для придбання кондиціонерів використано на придбання морозильного ларю.
Оскільки виявлені в ході ревізії порушення не були усунуті, виконавчому комітету Чорнобаївської селищної ради була направлена вимога вд 04.02.2020 №26-23-08-19-18/441-2020 щодо усунення порушень законодавства, а саме: зобов`язано виконавчий комітет Чорнобаївської селищної ради забезпечити повернення одержувачем бюджетних коштів КП Чорнобай-ринок зайво виділених коштів з бюджету селищної ради у сумі 157138,18 грн. У зв`язку з невиконанням вимоги позивач звернувся до суду з позовом про повернення зайво виділених коштів з селищного бюджету у сумі 157 138 грн. 18 коп.
23.07.2020 відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, у якому проти позову заперечив з тих підстав, що громадський будинок готель Райдуга є власністю Чорнобаївської територіальної громади і закріплений за позивачем на праві господарського відання. Частина приміщень будинку є службовим та соціальним житлом, а частина передана в оренду і орендну плату отримує Чорнобаївська селищна рада. Позивач не має у штатному розписі працівників для обслуговування громадського будинку, тому звернувся до Чорнобаївської селищної ради з клопотанням про введення до штатного розпису двох посад консьєржів. Кошти на оплату праці консьєржів та сплату податків і зборів були виділені рішеннями сесій Чорнобаївської селищної ради та використані за цільовим призначенням.
13.08.2020 позивач подав відповідь на відзив на позовну заяву, у якій зазначив, що КП Чорнобай-ринок відповідно до п. 3.5 розділу 111 Статуту, затвердженого рішенням №40-5/V1 Чорнобаївської селищної ради від 15.05.2019, самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис і не повинно просити дозволу Чорнобаївської селищної ради для введення у штатний розпис двох посад консьєржів, тому посилання на відсутність у штатному розписі посад працівників для обслуговування громадського будинку є безпідставними.
Видатки місцевих бюджетів на оплату праці, комунальні послуги, інші поточні видатки передбачаються щодо бюджетних установ, натомість відповідач є комунальним підприємством. Отже кошти використані відповідачем не на цілі, визначені програмами, а на витрати, які мають здійснюватись за рахунок коштів, одержаних від господарської діяльності.
Крім цього згідно з Порядком складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228, одним із критеріїв визначення одержувача для здійснення заходів бюджетної програми є незбиткова діяльність одержувача за останні два роки, проте за результатами діяльності відповідач мав збитки у 2014, 2015, 2016, 2018 роках та за 9 місяців 2019 року. Отже селищна рада визначила відповідача одержувачем бюджетних коштів з порушенням чинного законодавства.
Щодо посилання відповідача на клопотання про виділення коштів для придбання морозильного ларю та рішення Чорнобаївської селищної ради від 22.06.2017 №20-9/V11, то вказане рішення не має відношення до зміни цільового спрямування коштів у сумі 7800 грн, оскільки така зміна мала бути прописана в рішенні селищної ради.
Третя особа. яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача 17.09.2020 подала до суду пояснення, у яких просила відмовити у задоволенні позову з тих підстав, що відповідно до ст. 91 Бюджетного кодексу України до видатків місцевих бюджетів належать видатки на управління комунальним майном. Фінансування для утримання громадської будівлі, зокрема на оплату праці двох консьєржів, здійснювалось на виконання програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства селища смт Чорнобай на 2016-2020 роки, затвердженої рішенням сесії селищної ради від 20.12.2017 №26-5/V11, зі змінами, затвердженими рішеннями селищної ради від 20.12.2017 №26-5/V11, від 16.03.2018 №28-4/V11 та у відповідності до пункту 14 статі 91 Бюджетного кодексу України.
Щодо збитковості відповідача, то Порядком №228 передбачено збитковість одержувача за два останні роки, проте відповідач отримав прибуток у 2017 році. при цьому позивач посилається на отримання збитку не за 2019 рік, а за 9 місяців цього року.
Ухвалою від 30.06.2020 позовна заява була прийнята до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження з викликом сторін на 14 год. 03.08.2020.
У судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги. Позов просили задовольнити.
Представники відповідача проти позову заперечили. У позові просили відмовити.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, просив у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши учасників справи, дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, суд встановив наступні обставини.
Згідно свідоцтва про право власності від 06.05.2015 №37138966 Чорнобаївська селищна рада є власником громадського будинку готель Райдуга .
Згідно з договором №1 від 11.08.2015 про закріплення майна, що перебуває у комунальній власності територіальної громади смт Чорнобай будинок закріплено за комунальним підприємством Чорнобай-ринок на праві господарського відання. Речове право господарського відання зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
З відзиву на позовну заяву вбачається, що 12 кімнат третього поверху та 7 кімнат другого поверху є службовим та соціальним житлом.
Решта приміщень другого поверху і прибудова передані в оренду, договори оренди укладені з Чорнобаївською селищною радою. Згідно з листом Чорнобаївської селищної ради від 21.09.2020 кошти від оренди приміщень надходять до Чорнобаївської селищної ради.
Рішенням сесії Чорнобаївської селищної ради від 24.12.2015 №3-5/V11 затверджено Програму реформування та розвитку житлово-комунального господарства селища смт Чорнобай на 2016-2020 роки, згідно з якою одним із напрямків є забезпечення беззбиткового функціонування підприємств житлово-комунального господарства. Додатком №2 до рішення селищної ради передбачені обсяги фінансування заходів щодо реалізації Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства селища смт Чорнобай на 2016-2020 роки (а.с. 64-71).
З метою подальшого обслуговування приміщень, які знаходяться у спільному користуванні орендарів (коридорів, сходів, фойє), а також для використання фойє жителями смт Чорнобай для очікування автомобільного транспорту та прилеглої території відповідач звернувся до Чорнобаївської селищної ради з клопотанням №31 від 21.06.2018 про введення в штат підприємства двох штатних одиниць консьєржів та надання фінансування у сумі 54506,0 грн на оплату праці та ЄСВ у другому півріччі 2018 року.
Рішенням сесії Чорнобаївської селищної ради від 22.06.2018 №30-9/V11 внесено зміни до рішення селищної ради від 20.12.2017 №26-17/V11 Про селищний бюджет на 2018 рік та збільшено видатки загального фонду. Згідно з пояснюючою запискою до рішення селищної ради від 22.06.2018 №30-9/V11 внесено зміни по загальному фонду Інша діяльність, пов`язана з експлуатацією об`єктів житлово-комунального господарства - збільшити видатки КП Чорнобай-ринок - 27253,0 грн, на оплату праці консьєржів.
Рішенням сесії Чорнобаївської селищної ради від 17.08.2018 №32-7/V11 внесено зміни до рішення селищної ради від 20.12.2017 №26-17/V11 Про селищний бюджет на 2018 рік та збільшено видатки загального фонду. Згідно з пояснюючою запискою до рішення селищної ради від 17.08.2018 №32-7/V11 внесено зміни по загальному фонду Інша діяльність, пов`язана з експлуатацією об`єктів житлово-комунального господарства - збільшити видатки КП Чорнобай-ринок - 27253,0 грн, на оплату праці консьєржів.
Рішенням сесії Чорнобаївської селищної ради від 15.02.2019 №37-13/V11 внесено зміни до рішення селищної ради від 18.12.2018 №35-25/V11 Про селищний бюджет Чорнобаївської селищної ради на 2019 рік та збільшено видатки загального фонду. Згідно з пояснюючою запискою до рішення селищної ради від 15.02.2019 №37-13/V11 внесено зміни по загальному фонду Інша діяльність, пов`язана з експлуатацією об`єктів житлово-комунального господарства - збільшити видатки КП Чорнобай-ринок - 66200,0 грн, на оплату праці консьєржів.
За місцевою бюджетною програмою 7470 Внески до статутного капіталу суб`єктів господарювання при плануванні фінансування на 2017 рік відповідач отримав на придбання обладнання і предметів довгострокового використання по КЕКВ 3210- 50000 грн та придбав у травні 2017 року два кондиціонери на суму 42000 грн.
Залишок грошових коштів у сумі 7800 грн використано на придбання морозильного ларю.
Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Черкаській області проведено ревізію Чорнобаївського селищного бюджету, фінансово-господарської діяльності виконавчого комітету Чорнобаївської селищної ради за період з 01.10.2016 по 31.10.2019, за результатами якої складено акт від 27.01.2020 №08-31/01.
Актом ревізії від 27.01.2020 №08-31/01 встановлено, що протягом ревізійного періоду згідно рішень селищної ради на поточне утримання госпрозрахункового підприємства, а саме: на оплату праці консьєржів та податків КП Чорнобай-ринок використані поточні видатки як на реалізацію заходів програми розвитку ЖКГ:
- у 2016-2018 роках: 9173,48 грн -на сплату податків (ЄСВ з фонду оплати праці); 41697, 60 грн - на заробітну плату консьєржів;
- у 2018 році: 13797,29 грн - на сплату податків (ЄСВ з фонду оплати праці); 84669,81 грн - на заробітну плату консьєржів.
Таким чином, ревізією встановлено зайве виділення у 2018-2019 роках КП Чорнобай-ринок коштів селищного бюджету по Програмі розвитку ЖКГ (за місцевою бюджетною програмою - 0216017 Інша діяльність, пов`язана з експлуатацією об`єктів житлово-комунального господарства) на загальну суму 149338,18 грн, які фактично спрямовані на поточне утримання госпрозрахункового підприємства КП Чорнобай-ринок , внаслідок чого порушено частину 12 статті 2, статті 71, 91 Бюджетного кодексу України.
Крім цього, встановлено, що частина коштів у сумі 7800,0 грн із загальної суми 50000 грн, які виділялись у 2017 році за програмою розвитку ЖКГ за КПКВ 7470 внески до статутного капіталу суб`єктів господарювання по КЕКВ 3210 Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям) для придбання кондиціонерів, були використані КП Чорнобай-ринок на придбання морозильного ларю, внаслідок чого порушено частину першу статі 70 Бюджетного кодексу України.
На підставі акта ревізії від 27.01.2020 №08-31/01 Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Черкаській області голові Чорнобаївської селищної ради направлено вимогу від 04.02.2020 №26-23-08-19-18/441-2020, якою вимагалось забезпечити повернення одержувачем бюджетних коштів - КП Чорнобай-ринок зайво виділених коштів з бюджету селищної ради у сумі 157138,18 грн.
У зв`язку з тим, що КП Чорнобай-ринок кошти у сумі 157138,18 грн не повернуло, позивач звернувся з позовом до суду про їх стягнення.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства і питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства, а також визначаються правові засади утворення та погашення державного і місцевого боргу, врегульовані Бюджетним кодексом України.
Згідно статті 2 Бюджетного кодексу України 1) бюджет - план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються відповідно органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування протягом бюджетного періоду;
2) бюджети місцевого самоврядування - бюджети територіальних громад сіл, їх об`єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах), бюджети об`єднаних територіальних громад;
4) бюджетна програма - сукупність заходів, спрямованих на досягнення єдиної мети, завдань та очікуваного результату, визначення та реалізацію яких здійснює розпорядник бюджетних коштів відповідно до покладених на нього функцій;
12) бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими;
13) видатки бюджету - кошти, спрямовані на здійснення програм та заходів, передбачених відповідним бюджетом;
38) одержувач бюджетних коштів - суб`єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Згідно частини першої статті 63 Бюджетного кодексу України місцевий бюджет відповідно до цього Кодексу містить надходження і витрати на виконання повноважень органів влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. Ці надходження і витрати становлять єдиний баланс відповідного бюджету.
Згідно частини першої статті 70 Бюджетного кодексу України видатки та кредитування місцевих бюджетів включають бюджетні призначення, встановлені рішенням про місцевий бюджет, на конкретні цілі, пов`язані з реалізацією програм та заходів згідно із статтями 89 - 91 цього Кодексу.
Згідно частини другої статті 71 Бюджетного Кодексу України до витрат бюджету розвитку місцевих бюджетів належать:, зокрема, 2) капітальні видатки, включаючи капітальні трансферти іншим бюджетам (крім капітальних видатків, що здійснюються за рахунок визначених пунктами 2 - 13 частини першої статті 69 1 цього Кодексу надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів); 3) внески органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування до статутного капіталу суб`єкта господарювання.
Частиною другою статті 77 Бюджетного кодексу передбачено, що місцеві бюджети затверджуються рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної місцевої ради до 25 грудня (включно) року, що передує плановому.
Згідно частини першої статті 91 Бюджетного кодексу України до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки на місцеві програми розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою населених пунктів (пункт 5); управління комунальним майном (пункт 14).
За змістом вказаних норм бюджетні кошти використовуються відповідно до бюджету, затвердженого рішенням органу місцевого самоврядування, на цілі, визначені бюджетними програмами.
Судом встановлено, що рішенням сесії Чорнобаївської селищної ради від 24.12.2015 №3-5/V11 затверджено Програму реформування та розвитку житлово-комунального господарства селища смт Чорнобай на 2016-2020 роки, згідно з якою одним із напрямків є забезпечення беззбиткового функціонування підприємств житлово-комунального господарства.
Відповідно до наказів Міністерства фінансів України від 26.08.2014 №836 Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу, складання та виконання місцевих бюджетів та від 20.09.2017 №793 Про затвердження складових програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів Чорнобаївською селищною радою розроблено та затверджено паспорт бюджетної Програми розвитку ЖКГ та затверджено видатки за кодом 0216017 Інша діяльність, пов`язана з експлуатацією об`єктів житлово-комунального господарств .
Як вбачається з рішень Чорнобаївської селищної ради від 22.06.2018 №30-9/V11 про внесення змін до рішення селищної ради від 20.12.2017 №26-17/V11 Про селищний бюджет на 2018 рік , від 17.08.2018 №32-7/V11 про внесення змін до рішення селищної ради від 20.12.2017 №26-17/V11 Про селищний бюджет на 2018 рік та від 15.02.2019 №37-13/V11 про внесення змін до рішення селищної ради від 18.12.2018 №35-25/V11 Про селищний бюджет Чорнобаївської селищної ради на 2019 рік , селищною радою були збільшені видатки загального фонду по бюджетній програмі Інша діяльність, пов`язана з експлуатацією об`єктів житлово-комунального господарства на оплату праці консьєржів, а саме: на заробітну плату та сплату податків.
Отже вказані видатки здійснювались за бюджетною програмою розвитку ЖКГ.
Враховуючи вищезазначене. суд дійшов висновку про відсутність порушень частини 12 статті 2, статті 71, 91 Бюджетного кодексу України.
Суд вважає необгрунтованими посилання позивача на ту обставину, що КП Чорнобай-ринок є госпрозрахунковим підприємством, тому бюджетні кошти не можуть бути використані на оплату праці працівників вказаного підприємства.
Так, відповідач зазначає, що КП Чорнобай-ринок є господарюючим суб`єктом, тому витрати на оплату праці консьєржів повинні здійснюватися за рахунок коштів, одержаних в результаті господарської діяльності.
Згідно частини першої статті 19 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання мають право без обмежень самостійно здійснювати господарську діяльність, що не суперечить законодавству.
Згідно з частиною першою статті 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Проте судом встановлено, що згідно свідоцтва про право власності від 06.05.2015 №37138966 Чорнобаївська селищна рада є власником громадського будинку готель Райдуга , а згідно договору №1 від 11.08.2015 будинок закріплено за комунальним підприємством Чорнобай-ринок на праві господарського відання.
12 кімнат третього поверху та 7 кімнат другого поверху громадського будинку готель Райдуга є службовим та соціальним житлом, решта приміщень другого поверху і прибудова передані в оренду, договори оренди укладені з Чорнобаївської селищною радою. Кошти від оренди приміщень надходять до Чорнобаївської селищної ради.
Отже КП Чорнобай-ринок не використовує громадський будинок готель Райдуга у господарській діяльності та не отримує дохід.
Оскільки Чорнобаївська селищна рада є власником громадського будинку готель Райдуга , отримує дохід від надання частини приміщень в оренду, то і повинна нести витрати на його утримання, в тому числі на оплату праці консьєржів.
Щодо порушення відповідачем пункту 9 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до використання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2020 №228, згідно з яким одним з критеріїв визначення одержувача для здійснення заходів бюджетної програми є незбиткова діяльність одержувача за останні два роки, то враховуючи, що 2017 рік був для відповідача прибутковим, вказаний критерій при виділенні бюджетних коштів у 2018 та 2019 роках є дотриманим.
Щодо нецільового використання бюджетних коштів у сумі 7800 грн на придбання морозильного ларю суд зазначає, що згідно з частиною другою статті 77 Бюджетного кодексу України місцеві бюджети затверджуються рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної місцевої ради.
Посилання відповідача на рішення Чоронобаївської селищної ради від 22.06.2017 №20-9/V11 є необгрунтованим, оскільки у вказаному рішенні не зазначені витрати на придбання морозильного ларю, а інших доказів на підтвердження цієї обставини відповідач не надав.
Відповідач не надав до суду рішення Чорнобаївської селищної ради про використання бюджетних коштів у сумі 7800 на придбання морозильного ларю, отже відповідач використав їх не за цільовим призначенням.
Згідно пункту 7 частини першої статті 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні від 26.01.1993 №2939-Х11 Держаудитслужба має право пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі.
Згідно пункту 10 частини першої статті 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні від 26.01.1993 №2939-Х11 Держаудитслужба має право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги в частині стягнення з КП Чорнобай-ринок грошових коштів у сумі 7800 грн є обгрунтваними і підлягають задоволенню. В решті позовних вимог слід відмовити.
Керуючись статями 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України,-
вирішив:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з комунального підприємства Чорнобай-ринок Чорнобаївської селищної ради (вул. Гагаріна, 2, смт Чорнобай, Чорнобаївський район, Черкаська область, 19900, код ЄДРПОУ 32925457) на користь загального фонду Чорнобаївського селищного бюджету виконавчого комітету Чорнобаївської селищної ради ((вул. Центральна, 154, смт Чорнобай, Чорнобаївський район, Черкаська область, 19900, код ЄДРПОУ) 7 800 (сім тисяч вісімсот гривень).
В решті позову відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений 18 грудня 2020 року.
Інформація заборонена для оприлюднення згідно з пунктом чотири частини першої статті 7 Закону України "Про доступ до судових рішень"
А.В. Руденко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2020 |
Оприлюднено | 23.12.2020 |
Номер документу | 93664395 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.В. Руденко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні