Рішення
від 18.12.2020 по справі 710/266/20
ШПОЛЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 710/266/20

Провадження № 2/710/205/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18.12.2020 м. Шпола

Шполянський районний суд Черкаської області в складі:

головуючого - судді Побережної Н.П.,

за участю секретаря судового засідання - Харченко Л.М.,

представника позивача - Плетінь О.О.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Смілянської місцевої прокуратури до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача Фермерське господарство "Козинець", про стягнення заборгованості з орендної плати за землю, розірвання договорів оренди та повернення земельних ділянок,

ВСТАНОВИВ:

І. Описова частина.

Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача.

06.03.2020 до Шполянського районного суду Черкаської області надійшла дана позовна заява, в якій позивач просить стягнути з ОСОБА_1 на користь Васильківської сільської ради Шполянського району заборгованість зі сплати орендної плати у сумі 3667,06 грн. Розірвати договори оренди землі від 01.03.2016, укладені між ОСОБА_1 та Васильківською сільською радою Шполянського району Черкаської області, відомості про право оренди щодо яких внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 06.05.2016 за № 14434107, 14.04.2016 за № 14173096 та 14.04.2016 за № 14173008. Повернути Васильківській сільській раді Шполянського району земельні ділянки сільськогосподарського призначення: - площею 6,4782 га з кадастровим номером 7125781200:01:001:0503; - загальною площею 2,4000 га з кадастровими номерами 7125781200:01:001:0510 та 7125781200:01:001:0511.

Свій позов позивач мотивував тим, що Смілянською місцевою прокуратурою виявлено факт порушення вимог земельного законодавства ОСОБА_1 щодо несплати орендної плати за договорами оренди земельних ділянок, укладених нею з Васильківською сільською радою Шполянського району, внаслідок чого утворилася заборгованість перед місцевим бюджетом.

Представник позивача в судове засідання з`явився, просив задовольнити позов.

Відповідач у судове засідання не з`явився, про час, дату та місце судового засідання був належним чином повідомлений, причини неявки не повідомив.

Представник третьої особи у судове засідання не з`явився, про час, дату та місце судового засідання був належним чином повідомлений, причини неявки не повідомив.

Процесуальні дії у справі.

Ухвалою судді Шполянського районного суду Черкаської області від 25.05.2020 було відкрито провадження у справі, учасників справи повідомлено, що розгляд даної цивільної справи здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.

Ухвалою судді Шполянського районного суду Черкаської області від 01.07.2020 позовну заяву було залишено без руху у зв`язку з необхідністю усунення недоліків позовної заяви, що виявилися після відкриття провадження у справі. Позивач усунув недоліки у визначений суддею термін.

ІІ. Мотивувальна частина.

Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, розглянувши справу в межах заявлених вимог, приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Згідно з відповіддю Васильківської сільської ради Шполянського району Черкаської області від 20.01.2020 заборгованість по орендній платі ФГ Козинець за 2019 рік становить 163100,00 грн. Нараховано згідно договорів оренди на 2019 рік 195720,00 грн. Сплачено в 2019 році 48930,00 грн., включаючи орендну плату за грудень 2018 року (а.с. 28).

Відповідно до заяви ОСОБА_1 від 14.05.2020 останньою до Васильківської сільської ради Шполянського району було подано заяву про надання їй дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення трьох земельних ділянок орієнтовною площею 14 га в межах Васильківської сільської ради Шполянського району для створення фермерського господарства (а.с. 29).

Відповідно до рішення Васильківської сільської ради від 15.05.2015 № 55-5/УІ, розглянувши заяву ОСОБА_1 , сесія сільської ради вирішила:

- дати дозвіл ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення фермерського господарства (під сінокіс) в с. Васильків з метою подальшої передачі в оренду орієнтовною площею 14 га. Земельна ділянка знаходиться в адміністративних межах сільської ради в межах населеного пункту;

- рекомендувати ОСОБА_1 у місячний термін замовити у землевпорядній організації (особи, які мають відповідний дозвіл(ліцензію на виконання даного виду робіт)) виготовлення землевпорядної документації (а.с. 30).

Рішенням Васильківської сільської ради від 25.12.2015 № 3-8/УІІ на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сесія сільської ради вирішила:

- затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 6,4782 га сільськогосподарського призначення із земель комунальної власності в оренду ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства в адміністративних межах Васильківської сільської ради Шполянського району, в межах населеного пункту;

- надати ОСОБА_1 земельну ділянку сільськогосподарського призначення із земель комунальної власності площею 6,4782 га (кадастровий иомер земельної ділянки 7125781200:01:001:0503) в оренду терміном на 20 років для ведення фермерського господарства (сінокіс (код КВЦПЗ - секція А, підрозділ - 01.02)), яка знаходиться за адресою: Черкаська область, Шполянський район, села Васильків в адміністративних межах Васильківської сільської ради. В межах населеного пункту;

- встановити розмір річної орендної плати за користування указаною земельною ділянкою 4,5 % від її нормативної грошової оцінки (а.с. 31-32).

01.03.2016 між Васильківською сільською радою та ОСОБА_1 було укладено договір оренди землі, відповідно до якого органом місцевого самоврядування передано у користування відповідачу земельну ділянку загальною площею 6,4782 га з кадастровим номером 7125781200:01:001:0503, сільськогосподарського призначення, категорія (тип) - сінокоси. Строк дії указаного договору складає 20 років з часу набрання чинності (п. 8). Згідно з п. 15 договору земельна ділянка передається в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Пунктом 19 договору передбачено, що орендар земельної ділянки на період дії договору оренди може обмінюватися належним йому правом користування земельною ділянкою за письмовою згодою орендодавця, надавати земельну ділянку в суборенду за умови своєчасного виконання своїх обов`язків перед орендодавцем за цим договором (а.с. 33-34).

Відповідно до договору суборенди земельної ділянки (паю) від 21.03.2018 ОСОБА_1 (суборендар) передала, а ФГ Козинець (суборендодавець) за плату прийняв у користування земельну ділянку (пай), визначену у п. 2 договору суборенди, а саме земельну ділянку (пай) з кадастровим номером 7125781200:01:001:0503 площею 6,4782 га, сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, категорія (тип): рілля, розташована в адміністративних межах Васильківської сільської ради Шполянського району Черкаської області. При цьому суборендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення, а також відповідно до умов цього договору, вимог Земельного кодексу України, Закону України Про оренду землі та вимог іншого земельного законодавства України (п. 1 договору суборенди від 21.03.2018). Договір суборенди укладений до 01.03.2036 За користування земельною ділянкою суборендар сплачує суборендарю кошти в грошовій формі у строки: з 1 серпня, але не пізніше 30 грудня кожного року (а.с. 35-36).

Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 7125781200:01:001:0503 зареєстроване 06.05.2016 за № 14434107 (а.с. 37-38).

Згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право суборенди земельної ділянки зареєстровано у реєстрі 02.04.2018 за № 25267864 (а.с. 37-38).

Відповідно до заяви ОСОБА_1 від 13.07.2020 останньою до Васильківської сільської ради Шполянського району було подано заяву про надання їй дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,5 га (рілля) в межах Васильківської сільської ради Шполянського району для створення фермерського господарства (а.с. 39).

Згідно з рішенням Васильківської сільської ради від 06.08.2015 № 57- з VI сільською радою вирішено: - затвердити Акт обстеження земельної ділянки під особистим селянським господарством від 04.08.2015 і визнано цю земельну ділянку як ненадані землі, що знаходяться в адміністративних межах сільської ради і в межах населеного пункту орієнтовною площею 2,4 га; - надано дозвіл ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо вивезення земельної ділянки (рілля) для створення фермерського господарства у с. Васильків з метою подальшої передачі в оренду, орієнтовною площею 2,4 га. Земельна ділянка знаходиться в адміністративних межах сільської ради в межах населеного пункту; - рекомендувати ОСОБА_1 у місячний термін замовити у землевпорядної організації (особи, які мають відповідний дозвіл(ліцензію на виконання даного виду робіт) виготовлення землевпорядної документації (а.с. 40).

Рішенням Васильківської сільської ради від 26.06.2016 № 4-3/УІІ на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сесія сільської ради вирішила:

- затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,4000 га сільськогосподарського призначення із земель комунальної власності в оренду ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства в адміністративних межах Васильківської сільської ради Шполянського району, в межах населеного пункту;

- надати ОСОБА_1 земельну ділянку сільськогосподарського призначення із земель комунальної власності площею 2,4000 га (кадастровий номер земельної ділянки 7125781200:01:001:0511) в оренду терміном на 20 років для ведення фермерського господарства (рілля (код КВЦПЗ 01.02)), яка знаходиться за адресою: Черкаська область, Шполянський район, с. Васильків в адміністративних межах Васильківської сільської ради, в межах населеного пункту;

- встановити розмір річної орендної плати за користування указаною земельною ділянкою 4,5 % від її нормативної грошової оцінки (а.с. 41-42).

01.03.2016 між Васильківською сільською радою та ОСОБА_1 укладено договір оренди землі, відповідно до якого органом місцевого самоврядування передано ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства земельні ділянки загальною площею 2,4000 га з кадастровими номерами 7125781200:01:001:0510 та 7125781200:01:001:0511, сільськогосподарського призначення, категорія (тип) - рілля. Строк дії договору 20 (двадцять) років з часу набрання чинності. Орендна плата становить 4,5% від проіндексованої грошової нормативної оцінки земельної ділянки за поточний рік. Орендна плата вноситься орендарем в грошовій формі. Орендна плата вноситься у такі строки: щомісячно рівними частинами пропорційно річній орендній платі не пізніше 30 числа наступного місяця . Пунктом 19 договору передбачено, що орендар земельної ділянки на період дії договору оренди може обмінюватися належним йому правом користування земельною ділянкою за письмовою згодою орендодавця, надавати земельну ділянку в суборенду за умови своєчасного виконання своїх обов`язків перед орендодавцем за цим договором (а.с. 43-44).

Відповідно до договору суборенди земельної ділянки (паю) від 21.03.2018 ОСОБА_1 (суборендар) передала, а ФГ Козинець (суборендодавець) за плату прийняв у користування земельні ділянки (пай), визначені у п. 2 договору суборенди, а саме: з кадастровими номерами: 7125781200:01:001:0510 та 7125781200:01:001:0511, загальною площею 2,4000 га. сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, категорія (тип): рілля, розташована в адміністративних межах Васильківської сільської ради Шполянського району Черкаської області. При цьому суборендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення, а також відповідно до умов цього договору, вимог Земельного кодексу України, Закону України Про оренду землі та вимог іншого земельного законодавства України (п. 1 договору суборенди від 21.03.2018). Договір суборенди укладено до 01.03.2036. За користування земельною ділянкою суборендар сплачує суборендодавцю кошти в грошовій формі у строки: з 1 серпня, але не пізніше 30 грудня кожного року (а.с. 45-46).

Згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право суборенди земельної ділянки з кадастровим номером 7125781200:01:001:0511 зареєстровано у реєстрі 02.04.2018 за № 25267864 (а.с. 47-48).

За даними інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право суборенди ФГ Козинець на земельну ділянку площею 1,1615 га з кадастровим номером 7125781200:01:001:0510 зареєстроване 02.04.2018 за № 25576277 (а.с. 49-50).

Згідно з листом Васильківської сільської ради від 29.01.2020 № 02-20/13 заборгованість ФГ Козинець по орендній платі за 3019 рік становить 163100 грн. Нараховано за 2019 рік 195720 грн., сплачено в 2019 році 48930 грн., включаючи орендну плату за грудень 2018 року (а.с. 54-55).

Відповідно до податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2019 рік ФГ Козинець задекларовано податкове зобов`язання по сплаті орендної плати в тому числі і по земельних ділянках з кадастровими номерами 7125781200:01:001:0503, 7125781200:01:001:0510 та 7125781200:01:001:0511 в розмірі 195720,00 грн. (а.с.56-58)

Згідно з листом Смілянського управління ГУ ДПС у Черкаській області від 05.02.2020 № 248/51/23-00-10-017 станом на 01.02.2020 ОСОБА_1 не має боргу по орендній платі за землю. Водночас ФГ Козинець має заборгованість по орендній платі за землю в сумі 315 тис. грн. Борг виник за період з 30.04.2019 по 01.02.2020 в результаті несплати самостійно задекларованих зобов`язань по орендній платі за землю за 2019 рік (а.с. 62).

Відповідно до Статуту ФГ Козинець засновником та єдиним членом господарства є ОСОБА_1 (а.с. 63-66).

Згідно з Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ФГ Козинець зареєстроване як юридична особа 03.04.2017, основний вид економічної діяльності, 01.11 - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (а.с. 67-71).

05.03.2020 Смілянською місцевою прокуратурою було надіслано лист Васильківській сільській раді Шполянського району Черкаської області з відомостями про те, що Смілянською місцевою прокуратурою підготовлено заяву в інтересах держави в особі Васильківської сільської ради Шполянського району до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості з орендної плати за землю, розірвання договорів оренди землі та повернення земельних ділянок сільськогосподарського призначення загальною площею 8,87 га (а.с. 80).

Згідно з відповіддю заступника начальника Головного управління ДПС у Черкаській області Смілянського управління ГУ ДПС у Черкаській області Вигінного О. від 18.03.2020 щодо надання інформації про сплату земельного податку та орендної плати за землю ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) в період з 01.01.2014 по 17.03.2020 сплачено орендної плати за землю на рахунок Васильківської сільської ради в сумі 196905,42 грн., в тому числі: в 2014 році - 0,00 грн., в 2015 році - 44888,47 грн., в 2016 році - 68169,60 грн., в 2017 році - 83847,35 грн., в 2018 році - 0,00 грн., в 2019 році - 0,00 грн., в період з 01.01.2020 по 17.03.2020 - 0,00 гривень (а.с.189).

Відповідно до відповіді начальника Смілянського відділу податків і зборів з фізичних особі ГУ ДПС у Черкаській області Кириченка О. від 04.12.2020 №31192/10/23-00-04-18-017 щодо надання інформації про сплату плати за землю у вигляді орендної плати фізичною особою ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) за 2016-2020 роки сплачено орендної плати за землю на рахунок Васильківської сільської ради в сумі 152016,95 грн., в тому числі: в 2016 році - 68169,60 грн., в 2017 році - 83847,35 грн., в 2018 році - 0,00 грн., в 2019 році - 0,00 грн., в період з 01.01.2020 по 02.12.2020 - 0,00 гривень (а.с.190).

Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування.

Згідно з ч. 2 ст. 175 ЦПК України позовна заява підписується позивачем або його представником, або іншою особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи.

Відповідно до ст. 56 ЦПК України у випадках, встановлених законом, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи можуть звертатися до суду із заявами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб або державних чи суспільних інтересів та брати участь у цих справах. При цьому органи державної влади, органи місцевого самоврядування повинні надати суду документи, що підтверджують наявність передбачених законом підстав для звернення до суду в інтересах інших осіб.

Згідно з ч. 3 ст. 58 ЦПК України юридична особа незалежно від порядку її створення бере участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи), або через представника.

Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України Про прокуратуру (у редакції від 28.11.2019, станом на момент подачі позову) представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України Про прокуратуру (у редакції від 28.11.2019, станом на момент подачі позову) систему прокуратури України становлять: 1) Офіс Генерального прокурора; 2) обласні прокуратури; 3) окружні прокуратури; 5) Спеціалізована антикорупційна прокуратура.

Відповідно до ст. 12 Закону України Про прокуратуру (у редакції від 28.11.2019, станом на момент подачі позову) у системі прокуратури України діють окружні прокуратури, перелік та територіальна юрисдикція яких визначається наказом Генерального прокурора. Утворення, реорганізація та ліквідація окружних прокуратур, визначення їхньої компетенції, структури і штатного розпису здійснюються Генеральним прокурором.

Так, в Додатку до Закону станом на момент подачі позовної заяви була наявна Смілянська місцева прокуратура як місцева прокуратура.

Згідно з п. 1 ч. 1, ч. 3 ст. 13 Закону України Про прокуратуру (у редакції від 28.11.2019, станом на момент подачі позову) керівник окружної прокуратури представляє окружну прокуратуру у зносинах з органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, особами, підприємствами, установами та організаціями.

У разі відсутності керівника окружної прокуратури його повноваження здійснює перший заступник окружної прокуратури, а в разі його відсутності - один із заступників керівника окружної прокуратури.

Частиною 1 статті 24 Закону України Про прокуратуру (в редакції и змінами від 31.10.2019) зазначено, що право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному прокурору, його першому заступнику та заступникам, керівникам обласних та окружних прокуратур, їх першим заступникам та заступникам, прокурорам Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.

Згідно з п. 6.1 наказу Генеральною прокурора України від 21.09.2018 № 186 Про організацію діяльності прокурорів щодо представництва інтересів держави в суді та при виконанні судових рішень позови (заяви) надсилати до суду за підписом Генерального прокурора, його першого заступника та заступників, керівників регіональних і місцевих прокуратур, їхніх перини заступників та заступників.

У постанові від 27.05.2020 у справі № 819/478/1 7 Верховний Суд наголосив, що позовну заяву від імені прокуратури підписано заступником прокурора області, який не мав на це відповідних повноважень. Судом наголошено, що Законом України Про прокуратуру не передбачено можливості керівника регіональної прокуратури делегувати повноваження щодо представництва регіональної прокуратури у взаємовідносинах з органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, окрім випадків, передбачених ч. 3 ст. 11 Закону України Про прокуратуру (у разі його відсутності).

Таким чином, постанова Верхового Суду від 27.05.2020 у справі № 819/478/19 стосується правовідносин, у яких заступник керівника регіональної прокуратури, підписуючи позов, діяв від імені органу прокуратури як юридичної особи, а не реалізовував конституційну функцію представити в.: інтересів держави.

Враховуючи вищевикладене, заступником керівника Смілянської місцевої прокуратури було подано вказану позовну з дотриманням вимог закону.

Відповідно до п.3 ст. 1311 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Так, у справі "Менчинська проти Російської Федерації" (рішення від 15.01.2009, заява № 42454/02, пункт 35) ЄСПЛ висловив таку позицію:

"Сторонами цивільного провадження виступають позивач і відповідач, яким надаються рівні права, в тому числі право на юридичну допомогу. Підтримка, що надається прокуратурою одній зі сторін, може бути виправдана за певних обставин, наприклад, при захисті інтересів незахищених категорій громадян (дітей, осіб з обмеженими можливостями та інших категорій), які, ймовірно, не в змозі самостійно захищати свої інтереси, або в тих випадках, коли відповідним правопорушенням зачіпаються інтереси великого числа громадян, або у випадках, коли потрібно захистити інтереси держави".

Водночас, ЄСПЛ уникає абстрактного підходу до розгляду питання про участь прокурора у цивільному провадженні. Розглядаючи кожен випадок окремо Суд вирішує наскільки участь прокурора у розгляді справи відповідала принципу рівноправності сторін.

Враховуючи викладене, з урахуванням ролі прокуратури в демократичному суспільстві та необхідності дотримання справедливого балансу у питанні рівноправності сторін судового провадження, зміст пункту 3 частини першої статті 131-1 Конституції України щодо підстав представництва прокурора інтересів держави в судах не може тлумачитися розширено.

Відтак, прокурор може представляти інтереси держави в суді у виключних випадках, які прямо передбачені законом. Розширене тлумачення випадків (підстав) для представництва прокурором інтересів держави в суді не відповідає принципу змагальності, який є однією із засад правосуддя (пункт 3 частини другої статті 129 Конституції України).

Положення пункту 3 частини першої статті 131-1 Конституції України відсилає до спеціального закону, яким мають бути визначені виключні випадки та порядок представництва прокурором інтересів держави в суді. Таким законом є Закон України "Про прокуратуру".

Частиною 3 ст. 23 Закону України Про прокуратуру визначено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Відповідно до ч. 4 вказаної статті Закону України Про прокуратуру наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді.

Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.

Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.

Отже, виключними випадками, за яких прокурор може здійснювати представництво інтересів держави в суді, є порушення або загроза порушення інтересів держави. Ключовим для застосування цієї норми є поняття "інтерес держави".

У Рішенні Конституційного Суду України у справі за конституційними поданнями Вищого арбітражного суду України та Генеральної прокуратури України щодо офіційного тлумачення положень статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України (справа про представництво прокуратурою України інтересів держави в арбітражному суді) від 08.04.1999 № 3-рп/99 Конституційний Суд України, з`ясовуючи поняття "інтереси держави" висловив позицію про те, що інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання тощо (п. 3 мотивувальної частини).

Інтереси держави можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів, державних підприємств та організацій чи з інтересами господарських товариств з часткою державної власності у статутному фонді. Проте держава може вбачати свої інтереси не тільки в їх діяльності, але й в діяльності приватних підприємств, товариств.

З урахуванням того, що "інтереси держави" є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Таким чином, "інтереси держави" охоплюють широке і водночас чітко не визначене коло законних інтересів, які не піддаються точній класифікації, а тому їх наявність повинна бути предметом самостійної оцінки суду у кожному конкретному випадку звернення прокурора з позовом. Надмірна формалізація "інтересів держави", особливо у сфері публічних правовідносин, може призвести до необґрунтованого обмеження повноважень прокурора на захист суспільно значущих інтересів там, де це дійсно потрібно

Наведена позиція викладена в постанові Верховного Суду від 25.04.2018 у справі № 806/1000/17 та від 25.09.2018 у справі №822/238/15, адміністративне провадження №К/9901/53795/18 (ЄДРСРУ № 76701362).

Стаття 206 ЗК України передбачає, що використання землі в Україні є платним.

Платність землекористування суб`єктів земельних відносин є одним із основних принципів правового забезпечення раціонального використання і охорони земель. Земельне право розглядає плату за землю як метод регулювання земельних відносин з боку органів державної влади та місцевого самоврядування, як основне джерело надходжень до Державного та місцевих бюджетів з метою централізації коштів для фінансування програм і проектів щодо поліпшення якісного стану продуктивних земель та їх охорони від негативного антропогенного впливу.

Також відповідно до ст. ст. 10, 265 Податкового кодексу України плата за землю є місцевим податком. Пунктом 19 ч. 1 ст. 64 Бюджетного кодексу України, передбачено, що вона зараховується до бюджетів місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Відповідно до статті 142 Конституції України матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансово підтримує місцеве самоврядування. Витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою. Держава гарантує існування місцевого самоврядування в Україні та бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансово підтримує місцеве самоврядування.

Згідно зі статтею 327 Цивільного кодексу України та частиною третьою статті 16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні матеріальною основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхнього спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Відповідно до статті 62 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні держава фінансово підтримує місцеве самоврядування, бере участь у формуванні доходів місцевих бюджетів, здійснює контроль за законним, доцільним, економним, ефективним витрачанням коштів та належним їх обліком. Вона гарантує органам місцевого самоврядування доходну базу, достатню для забезпечення населення послугами на рівні мінімальних соціальних потреб.

Так, з метою встановлення підстав для представництва Смілянською місцевою прокуратурою направлено запит до Васильківської сільської ради щодо надання інформації про вжиті заходи з метою стягнення заборгованості за договором оренди земельної ділянки та причини, які перешкоджали, у вказаному випадку, захисту інтересів держави.

З листа сільської ради від 29.01.2020 № 02-20/13 встановлено, що заходи стягнення не вживалися, оскільки у сільській раді відсутня посада юриста, а тому сільська рада просить прокуратуру вжити заходів щодо стягнення заборгованості та повернення землі власнику.

Враховуючи, що Васильківською сільською радою не вжито заходів щодо стягнення з відповідача заборгованості за користування спірними земельними ділянками, у даному випадку існує необхідність захисту інтересів держави Смілянською місцевою прокуратурою. Отже, виникла необхідність у зверненні Смілянської місцевої прокуратури до Шполянського районного суду Черкаської області в інтересах держави в особі Васильківської сільської ради Шполянського району.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.3 Цивільного кодексу України загальними засадами цивільного законодавства є свобода договору. Це підтверджує ст. 627 ЦК України, згідно з якою відповідно до ст. 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Згідно зі ст.626 ЦК України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Договір є одностороннім, якщо одна сторона бере на себе обов`язок перед другою стороною вчинити певні дії або утриматися від них, а друга сторона наділяється лише правом вимоги, без виникнення зустрічного обов`язку щодо першої сторони.

Статтею 628 ЦК України встановлено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Згідно з ч.1 ст.638 ЦК України, договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків (стаття 202 ЦК України).

За змістом ст. 204 ЦК України, правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

Відповідно до п.2 ч.1 ст. 208 ЦК України, правочини між фізичною та юридичною особою, крім правочинів, передбачених частиною першою статті 206 цього Кодексу, вчиняються у письмовій формі.

Вимогами ст.182 ЦК України передбачено, що право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.

Згідно з ч. 2 ст. 792 ЦК України відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом, зокрема ЗК України, Законом України Про оренду землі .

Законом України Про оренду землі визначаються умови укладення, зміни, припинення і поновлення договору оренди землі.

За змістом ч.1 ст.4 Закону України Про оренду землі , в редакції від 20.12.2015, яка була чинною на дати укладання оскаржуваних договорів оренди землі, орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у державній власності, є органи виконавчої влади, які відповідно до закону передають земельні ділянки у власність або користування.

Відповідно до ст.6 Закону України Про оренду землі , орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.

Згідно зі ст.ст. 13, 14 Закону України Про оренду землі договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України. Згідно ст. 15 даного Закону істотними умовами договору оренди землі є: об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Статтею 17 даного Закону України передбачено, що об`єкт за договором оренди землі вважається переданим орендодавцем орендареві з моменту державної реєстрації права оренди, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до п.п. а) ч.1 ст. 90 Земельного кодексу України в редакції станом на 01.03.2016, яка була чинною на дату підписання договорів оренди, що є предметом спору, власники земельних ділянок мають право продавати або іншим шляхом відчужувати земельну ділянку, передавати її в оренду, заставу, спадщину.

Згідно з ч.4 ст. 124 ЗК України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем. Підставою для укладення договору оренди може бути цивільно-правовий договір про відчуження права оренди.

Відповідно до ст. 125 ЗК України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Статтею 126 ЗК України передбачено, що право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Згідно з п.2 ч.1 ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень в редакції станом на 01.01.2016, яка була чинною на дату підписання договорів оренди, що є предметом даного спору, державній реєстрації прав підлягають право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки.

Згідно з п.1 ч.1 ст. 27 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката.

Судом встановлено, що 01.03.2016 між Васильківською сільською радою та ОСОБА_1 були укладені договори оренди землі, відповідно до яких органом місцевого самоврядування передано у користування відповідачу земельні ділянки загальною площею 6,4782 га з кадастровим номером 7125781200:01:001:0503, сільськогосподарського призначення, категорія (тип) - сінокоси та загальною площею 2,4000 га з кадастровими номерами 7125781200:01:001:0510 та 7125781200:01:001:0511, сільськогосподарського призначення, категорія (тип) - рілля. Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди ОСОБА_1 на земельну ділянку №7125781200:01:001:0503 зареєстроване 06.05.2016 за № 14434107; на земельну ділянку площею 1,1615 га з кадастровим номером 7125781200:01:001:0510 зареєстроване 14.04.2016 за 14173096; на земельну ділянку площею 1,2385 га з кадастровим номером 7125781200:01:001:0511 зареєстроване 14.04.2016 за № 14173008.

Відповідно до п.п в) ч.1 ст. 96 ЗК України землекористувачі зобов`язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Згідно з пунктом (д) ч.1 ст. 141 ЗК України, підставами припинення права користування земельною ділянкою є: систематична несплата земельного податку або орендної плати.

Відповідно до п.7 ч.2 ст.16 ЦК України, способом захисту цивільних прав та інтересів може бути зокрема: припинення правовідношення.

Згідно з ч.1 ст. 792 ЦК України, за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Земельна ділянка може передаватись у найм разом з насадженнями, будівлями, спорудами, водоймами, які знаходяться на ній, або без них.

Відповідно до ст. 21 Закону України Про оренду землі орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди. У разі визнання у судовому порядку договору оренди землі недійсним отримана орендодавцем орендна плата за фактичний строк оренди землі не повертається.

Згідно зі ст. 22 Закону України Про оренду землі орендна плата справляється у грошовій формі. За згодою сторін розрахунки щодо орендної плати за землю можуть здійснюватися у натуральній формі. Розрахунок у натуральній формі має відповідати грошовому еквіваленту вартості товарів за ринковими цінами на дату внесення орендної плати. Розрахунки щодо орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у державній і комунальній власності, здійснюються виключно у грошовій формі.

Відповідно до ст. 24 Закону України Про оренду землі орендодавець має право вимагати від орендаря своєчасного внесення орендної плати.

Згідно з ч. 1 ст. 32 Закону України Про оренду землі на вимогу однієї із сторін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов`язків, передбачених статтями 24 і 25 цього Закону та умовами договору, в разі випадкового знищення чи пошкодження об`єкта оренди, яке істотно перешкоджає передбаченому договором використанню земельної ділянки, а також на підставах, визначених Земельним кодексом України та іншими законами України.

Відповідно до умов згаданих вище договорів оренди, дія договору припиняється шляхом його розірвання за взаємною згодою сторін; рішенням суду на вимогу однієї із сторін у наслідок невиконання другою стороною обов`язків, передбачених договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав визначених законом.

Згідно з ч. 1 ст. 526 ЦК України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до ч.1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно з ч.1 ст. 251 ЦК України, строком є певний період у часі, зі спливом якого пов`язана дія чи подія, яка має юридичне значення.

За змістом ст. 610 ЦК України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Згідно з ст. 629 ЦК України, договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ст. 651 ЦК України, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

Згідно зі ст. 15 Закону України Про оренду землі орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату, є істотною умовою договору оренди землі.

Відповідно до ч.1 ст. 27 Закону України Про оренду землі орендареві забезпечується захист його права на орендовану земельну ділянку нарівні із захистом права власності на земельну ділянку відповідно до закону.

Підставою для розірвання договору оренди землі є саме систематична несплата орендної плати. Положення закону вимагають систематичної (два та більше випадки) несплати орендної плати, передбаченої договором, як підстави для розірвання договору оренди. Неналежне виконання умов договору, а саме часткове невиконання обов`язку зі сплати орендної плати також є порушенням умов договору оренди земельної ділянки, яке дає право орендодавцю вимагати розірвання такого договору, незважаючи на те, чи виплачена у подальшому заборгованість, оскільки згідно зі статтею 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Такий висновок зроблено Верховним Судом у справі № 183/262/17від 06.03.2019 року. Подібний висновок міститься у постанові Верховного Суду у справі № 475/793/17 від 25.05.2020.

Для розірвання договору оренди земельної ділянки необхідна наявність саме систематичної (два та більше випадків) несплати орендної плати, передбаченої договором, що також є істотним порушенням умов договору, оскільки позбавляє позивача можливості отримати гарантовані договором кошти за те, що її земельну ділянку використовує інша особа. Така правова позиція висловлена Верховним Судом у справі № 371/628/18 від 19.03.2020 року.

Разове порушення умов договору оренди у цій частині не вважається систематичним і не може бути підставою для його розірвання, але ж повторне порушення вже може свідчити про систематичність. Така правова позиція висловлена Верховним Судом у справі № 132/1947/18 від 20.05.2020 року.

Таким чином, виходячи з аналізу наведених норм, саме систематична несплата орендної плати законодавством визначена як одна з підстав для дострокового розірвання договору оренди землі.

Отже, враховуючи вищевикладене, а також те, що маючи обов`язок щомісячно сплачувати орендну плату ОСОБА_1 не виконала свої зобов`язання за договорами оренди від 01.03.2016 в 2018, 2019 та у 2020 році, факт систематичної несплати ОСОБА_1 орендної плати за використання земельних ділянок комунальної власності, що перебувають у власності Васильківської сільської ради, підтверджується інформацією наданою у відповіді заступника начальника Головного управління ДПС у Черкаській області Смілянського управління ГУ ДПС у Черкаській області Вигінного О. та в відповіді начальника Смілянського відділу податків і зборів з фізичних особі ГУ ДПС у Черкаській області Кириченка О. - суд дійшов до переконання про наявність підстав для розірвання договорів оренди землі від 01.03.2016, укладених з ОСОБА_1 , оскільки в даному випадку наявний факт порушення договору зі сторони відповідача, який полягає в систематичній несплаті орендної плати, на який посилався позивач як на підставу позову.

Крім того, позивач просить стягнути з ОСОБА_1 на користь Васильківської сільської ради Шполянського району заборгованість зі сплати орендної плати у сумі 3667,06 грн за використання земельних ділянок в період з березня по грудень 2019 року включно.

Відповідно до ст. 15 Закону України Про оренду землі орендна плата - одна з істотних умов договору оренди землі.

Податкові зобов`язання з плати за землю обчислюються з дня виникнення права користування земельною ділянкою на підставі договору оренди земельної ділянки (п. 287.1, ст. 288 ПКУ).

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п. 288.2 ПКУ).

Згідно з договором оренди землі від 01.03.2016 орендна плата за користування земельною ділянкою з кадастровим номером №7125781200:01:001:0503 площею 6,4782 - становить 4,5% від проіндексованої грошової нормативної оцінки земельної ділянки за поточний рік. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2016 становить 9431,00 грн за 1 га, тобто 61301 грн.

Відповідно до листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру Держгеокадастр від 04.01.2019 № 22-28-0.22-125/2-19 Про індексацію нормативної грошової оцінки земель, Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за 2019 рік становить 1,0.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік - 1,0, 2013 рік - 1,0, 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) та 1,2 для сільськогосподарських угідь (рілля, перелоги, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження), 2016 рік - для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) - 1,0, для земель несільськогосподарського призначення - 1,06, 2017 рік - 1,0, 2018 рік - 1,0.

Таким чином, оскільки з 2016 по 2019 рік коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель залишався незмінним, а саме 1, то проіндексована грошова нормативна оцінка земельної ділянки за 2019 рік становить 61301,50 грн (9431,00 грн х 6,5 га).

Тобто 4,5 % від 61095,90 грн є 2749,32 грн. Розмір щомісячної орендної плати - становить 229,11 грн (2749,32 грн /12 міс).

Отже, заборгованість зі сплати орендної плати за використання земельної ділянки з кадастровим номером №7125781200:01:001:0503 за період з березня по грудень 2019 року включно, тобто 10 місяців, становить 2291,10 грн.

Аналогічно заборгованість зі сплати орендної плати за використання земельних ділянок з кадастровими номерами №7125781200:01:001:0510 та №7125781200:01:001:0511 за період з березня по грудень 2019 року включно, тобто 10 місяців, становить 1364,40 грн (15160,00 грн х 2,4 га х 4,5% / 12 міс х 10 міс).

Отже загальний розмір який підлягає стягненню становить 3655,50 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Таким чином, витрати від інфляції за весь період прострочення, а саме з 30.04.2019 по 30.01.2020, що розраховуються за формулою [Індекс інфляції] - добуток щомісячних індексів за відповідний період [Збитки від інфляції] = [Сума боргу] [Індекс інфляції] / 100% - [Сума боргу] становлять 3,28 грн.

Та три проценти річних від простроченої суми, що розраховуються за формулою [Відсотки] = [Сума боргу] [Процентна ставка] / 100% / 365 днів [Кількість днів] становлять 8,28 грн.

Враховуючи наведене, заборгованість зі сплати орендної плати ОСОБА_1 за земельні ділянки з кадастровими номерами 7125781200:01:001:0503; 7125781200:01:001:0510 та 7125781200:01:001:0511 разом з витратами від інфляції за весь період прострочення та трьома процентами річних від простроченої суми становить 3667,06 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Таким чином, суд задовольняє вимоги позивача повністю щодо стягнення з ОСОБА_1 на користь Васильківської сільської ради Шполянського району заборгованість зі сплати орендної плати у сумі 3667,06 грн.

Заходи забезпечення позову судом не вживалися.

Підстав для звернення рішення суду до негайного виконання немає.

Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Оскільки позов підлягає до задоволення, суд стягує з відповідача на користь позивача, понесені ним витрати у справі у вигляді судового збору в розмірі 10510,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 12, 13, 76-81, 89, 141, 211, 263-265, ч.1 ст. 354 ЦПК України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Розірвати договори оренди землі від 01.03.2016, укладені між ОСОБА_1 та Васильківською сільською радою Звенигородського району Черкаської області, відомості про право оренди щодо яких внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 06.05.2016 за № 14434107, 14.04.2016 за № 14173096 та 14.04.2016 за № 14173008.

Повернути Васильківській сільській раді Звенигородського району земельні ділянки сільськогосподарського призначення: - площею 6,4782 га з кадастровим номером 7125781200:01:001:0503; - загальною площею 2,4000 га з кадастровими номерами 7125781200:01:001:0510 та 7125781200:01:001:0511.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт серії НОМЕР_2 , виданий Голосіївським РУ ГУМВС України в Черкаській в м. Києві, реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 , інші дані про особу суду невідомі, на користь Васильківської сільської ради Звенигородського району, адреса: вул. Центральна 176, с. Васильків, Звенигородського району, Черкаської області, ЄДРПОУ 26324421, інші дані про особу суду невідомі, заборгованість зі сплати орендної плати у сумі 3667,06 грн. (три тисячі шістсот шістдесят сім гривень шість копійок).

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт серії НОМЕР_2 , виданий Голосіївським РУ ГУМВС України в Черкаській в м. Києві, реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 , інші дані про особу суду невідомі, на користь Черкаської обласної прокуратури, код ЄДРПОУ 02911119, р/р НОМЕР_3 в Державній казначейській службі України в м. Київ, інші дані про особу суду невідомі, судовий збір в розмірі 10510,00 грн. (десять тисяч п`ятсот десять гривень).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Рішення може бути оскаржене до Черкаського апеляційного суду через Шполянський районний суд Черкаської області шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Ознайомитись з повним текстом судового рішенням, в електронній формі, сторони можуть за веб-адресою Єдиного державного реєстру судових рішень: http://www.reyestr.court.gov.ua/.

Рішення в повному обсязі складене 23.12.2020.

Суддя Н.П. Побережна

СудШполянський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення18.12.2020
Оприлюднено22.12.2020
Номер документу93672034
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —710/266/20

Рішення від 18.12.2020

Цивільне

Шполянський районний суд Черкаської області

Побережна Н. П.

Рішення від 18.12.2020

Цивільне

Шполянський районний суд Черкаської області

Побережна Н. П.

Ухвала від 01.07.2020

Цивільне

Шполянський районний суд Черкаської області

Побережна Н. П.

Ухвала від 25.05.2020

Цивільне

Шполянський районний суд Черкаської області

Побережна Н. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні