Ухвала
від 18.12.2020 по справі 127/28222/20
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/28222/20

Провадження №1-кс/127/12340/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2020 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі

слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Вінниці в залі суду клопотання слідчого СУ ГУ Національної поліції у Вінницькій області капітана поліції ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування кримінального провадження №12019020000000201 від 02.05.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Слідчий СУ ГУ Національної поліції у Вінницькій області капітан поліції ОСОБА_3 14.12.2020 звернувся до суду з клопотанням погодженим з прокурором про продовження строку досудового розслідування.

Клопотання мотивовано тим, що Слідчим управлінням ГУНП у Вінницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12019020000000201 від 02.05.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332 КК України.

В ході проведення оперативно-розшукових заходів співробітниками УБЗПТЛ ГУНП у Вінницькій області спільно з працівниками оперативно-розшукового відділу (з місцем дислокації н.п. Ямпіль) оперативно-розшукового управління Південного регіонального управляння ДПС України було встановлено, що в м. Вінниці ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , діючи з корисливих мотивів, за попередньою змовою з громадянином Індії ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та іншими невстановленими особами, займаються організацією незаконного переправлення іноземців, в тому числі громадян Індії, через державний кордон України, з подальшою їх легалізацією.

Так ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та невстановлені слідством особи, діючи спільно та умисно, переслідуючи корисливі мотиви, будучи обізнаними у сфері працевлаштування іноземців та осіб без громадянства в Україні, що регулюється Законом України «Про зайнятість населення», підшуковують іноземних громадян, які планують, не виконуючи вимоги законодавства України, будь-яким способом отримати посвідки на тимчасове проживання на території України. В подальшому, вказані особи пропонують іноземним громадянам за грошову винагороду допомогу в оформленні необхідних дозвільних документів, необхідних для в`їзду на територію України, під приводом офіційного працевлаштування. З цією метою ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та невстановлені слідством особи зареєстрували наступні юридичні особи: ТОВ «СКАЙ ВЕЙ +», ЄРДПОУ 42752263, директором є ОСОБА_4 ; ТОВ «КОНСАЛТІНГ ТА ПІАР-ГРУП» , ЄРДПОУ 42390359, директором є ОСОБА_4 ; ТОВ «КОНСАЛТ В», ЄРДПОУ 43088261, засновником та директором є ОСОБА_6 ; ТОВ «КОНСАЛТ ІНД ПРО», ЄРДПОУ 42957532, директором є ОСОБА_6 .

Згідно частини 6 п. 4 правил оформлення віз для в`їзду в Україну і транзитного проїзду через її територію, які затверджені постановою Кабінету Міністрів від 01.03.2017 № 118: довгострокова віза оформляється іноземцям та особам без громадянства для в`їзду в Україну з метою оформлення документів, що дають право на перебування або проживання в Україні на строк, що перевищує 90 днів.

Згідно п. 8 правил оформлення віз для в`їзду в Україну і транзитного проїзду через її територію, які затверджені постановою Кабінету Міністрів від 01.03.2017 року № 118:

Для оформлення довгострокової візи подається один з таких документів: 1) засвідчена копія дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства. Для іноземців та осіб без громадянства, працевлаштування яких відповідно до законодавства здійснюється без дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства, замість такого дозволу подається трудовий договір (контракт), а для осіб, які мають статус закордонного українця, - трудовий договір (контракт) та посвідчення закордонного українця; 2) копія рішення про надання дозволу на імміграцію, виданого ДМС; 3) документ, що підтверджує належність до членів сім`ї особи, яку визнано біженцем в Україні або особою, яка потребує додаткового захисту або якій надано тимчасовий захист в Україні; 4) запрошення на навчання (стажування), видане вищим навчальним закладом та зареєстроване у порядку, встановленому МОН; 5) запрошення державної установи, підприємства, організації, що є реципієнтом проекту міжнародної технічної допомоги; 6) запрошення релігійної організації, що погоджене з державним органом, який здійснив реєстрацію статуту (положення) відповідної релігійної організації, для довгострокового перебування з метою проповідування релігійних віровчень, виконання релігійних обрядів чи провадження іншої канонічної діяльності; 7) запрошення філіалу, відділення, представництва або іншого структурного осередку громадської (неурядової) організації іноземної держави, зареєстрованої в установленому порядку; 8) запрошення філіалу, відділення, представництва іноземного суб`єкта господарювання, зареєстрованого в установленому порядку; 9) запрошення філії або представництва іноземного банку, зареєстрованого в установленому порядку; 10) звернення іноземного засобу масової інформації щодо оформлення візи іноземному кореспондентові або представникові іноземного засобу масової інформації, що в`їжджає в Україну для довгострокового перебування з метою виконання своїх службових обов`язків; 11) звернення компетентних органів іноземних держав або міжнародних організацій щодо оформлення віз співробітникам дипломатичних представництв і консульських установ, міжнародних організацій та їх представництв, які в`їжджають в Україну для довгострокового перебування з метою виконання своїх службових обов`язків, і членам їх сімей; 12) запрошення відповідного державного органу, відповідального за виконання культурних, освітніх, наукових, спортивних програм, програм у сфері волонтерської діяльності, для участі в яких іноземець або особа без громадянства прибули в Україну, або запрошення організації чи установи, що залучає до провадження своєї діяльності волонтерів, інформація про яку розміщена на офіційному веб-сайті Мінсоцполітики, разом з копією свідоцтва про державну реєстрацію такої організації чи установи; 13) документ, що підтверджує факт перебування у шлюбі з громадянином України (якщо шлюб між громадянином України та іноземцем або особою без громадянства укладено за межами України відповідно до права іноземної держави, дійсність такого шлюбу визначається згідно із Законом України Про міжнародне приватне право). Документи, видані компетентними органами іноземної держави, повинні бути легалізовані, якщо інше не передбачено законом чи міжнародним договором України, та подані разом із засвідченим в установленому порядку перекладом на українську мову, а у разі відсутності такої можливості - на англійську мову; 14) документ, що підтверджує належність до членів сім`ї іноземця або особи без громадянства, які мають посвідку на тимчасове проживання в Україні (документи, видані компетентними органами іноземної держави, повинні бути легалізовані, якщо інше не передбачено законом чи міжнародним договором України, та подані разом із засвідченим в установленому порядку перекладом на українську мову, а у разі відсутності такої можливості - на англійську мову), копія відповідної посвідки на тимчасове проживання в Україні та документа, що підтверджує наявність в іноземця або особи без громадянства достатнього фінансового забезпечення для утримання членів сім`ї в Україні;

Отримавши згоду особи іноземця ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , є засновниками (учасниками) юридичних осіб, подають до Вінницького обласного центру зайнятості, що розташований в м. Вінниці по вул. Стрілецькій, 3а, необхідні документи для отримання дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства, перелік яких вказаний в ст.422 Закону України «Про зайнятість населення», серед яких: 1)заяваза формою, встановленою Кабінетом Міністрів України, в якій роботодавець підтверджує, що посада, на якій застосовуватиметься праця іноземця або особи без громадянства, відповідно до законів України не пов`язана з належністю до громадянства України і не потребує надання допуску до державної таємниці; 2) копії сторінок паспортного документа іноземця або особи без громадянства з особистими даними разом з перекладом на українську мову, засвідченим в установленому порядку; 3) кольорова фотокартка іноземця або особи без громадянства розміром 3,5 x 4,5 сантиметра; 4) копія проекту трудового договору (контракту) з іноземцем або особою без громадянства, посвідчена роботодавцем.

Після прибуття іноземця на територію України ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та невстановлені слідством особи, здійснюють її супроводження до підрозділу ДМС, куди подають необхідні документи для оформлення посвідки.

Так, згідно частини 1 п. 3.1 Тимчасового порядку розгляду заяв для оформлення посвідки на постійне проживання та посвідки на тимчасове проживання, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ № 681 від 15.07.2013: право на отримання посвідки на тимчасове проживання мають іноземці та особи без громадянства, які відповідно до закону прибули в Україну для працевлаштування.

Так, згідно п. 3.2 Тимчасового порядку розгляду заяв для оформлення посвідки на постійне проживання та посвідки на тимчасове проживання, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ № 681 від 15.07.2013:

Разом із заявою для оформлення посвідки на тимчасове проживання іноземцями та особами без громадянства до територіальних органів чи підрозділів ДМС за місцем проживання подаються: 1) паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства (після пред`явлення повертається), з візою типу «D», якщо інше не передбачено законодавством і міжнародними договорами України, та копії сторінок паспорта з особистими даними і візою (у разі наявності); 2) переклад українською мовою сторінки паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства, з особистими даними, засвідчений у встановленому законодавством порядку; 3) квитанція про сплату державного мита або документ, який підтверджує наявність пільг щодо його сплати; 4) чотири фотокартки іноземця та особи без громадянства розміром 3,5 х 4,5 сантиметра на матовому папері (допускається подання фотографій в головних уборах, що не приховують овалу обличчя особи, громадянами, релігійні переконання яких не дозволяють з`являтися перед сторонніми особами без головних уборів, за умови, якщо в їхніх паспортних документах вони зображені в головних уборах); 5) копія виданої податковим органом довідки про присвоєння ідентифікаційного номера (у разі її наявності); 6) поліс медичного страхування, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України (крім осіб, зазначених у підпункті 12 пункту 3.1 цього розділу).

Згідно п. 3.3. Крім документів, зазначених у пункті 3.2 цього розділу, залежно від категорії іноземців та осіб без громадянства подаються: 1) для осіб, зазначених у підпункті 1 пункту 3.1 цього розділу, - клопотання (подання) приймаючої сторони (роботодавця) із зобов`язанням повідомити територіальний орган чи підрозділ ДМС за місцем оформлення посвідки та територіальний орган Державної служби зайнятості в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі про дострокове розірвання чи припинення трудового договору (контракту) з таким іноземцем або особою без громадянства, а також оригінал (після пред`явлення повертається) та копія дозволу на застосування праці іноземця чи особи без громадянства, виданого територіальним органом Державної служби зайнятості Автономної Республіки Крим, областей, м.Києва та Севастополя (для іноземців, які найняті інвестором згідно з угодою про розподіл продукції відповідно до частини другої статті 35 Закону України «Про угоди про розподіл продукції», завірені в установленому порядку копії угоди про розподіл продукції та трудового договору (контракту) із зазначенням посади (спеціальності));

Так ОСОБА_6 , будучи директором підприємства ТОВ «КОНСАЛТ В», код ЄДРПОУ: 4308861, адреса: 21021, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 15, офіс 9, складає завідомо підроблені офіційні документи, а саме: фіктивні проекти трудових контрактів між іноземним громадянином та товариством, директором якого він являється, заяви про отримання роботодавцем дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства, які надають право отримання візи в консульстві категорії «D» (довгострокові) та посвідки на тимчасове проживання в Україні, а також використовує завідомо підроблені документи, шляхом подання їх до територіального центру зайнятості.

Відповідно до ч.4 ст.427 Закону України «Про зайнятість населення» роботодавець зобов`язаний укласти з іноземцем чи особою без громадянства трудовий договір (контракт) не пізніш як за 90 календарних днів з дати видачі дозволу та у десятиденний строк після укладення трудового договору (контракту) надати його копію, засвідчену роботодавцем, територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції.

У ході досудового розслідування по кримінальному провадженню 08.11.2019 було допитано в якості свідків громадян Індії, зокрема ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_7 та ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_2 . Вказані особи повідомили, що вони прибули в Україну під приводом працевлаштування в ТОВ «КОНСАЛТ В», оформивши при цьому всі необхідні дозвільні документи для легального перебування на території України. Однак, працевлаштовуватися в ТОВ «КОНСАЛТ В» вказані особи не мали наміру, так як, з їх слів, дана фірма займається лише оформленням документів для законного перебування іноземців на території України та жодного дня вони там не працювали.

Під час допиту в якості свідка провідного фахівця з питань зайнятості відділу організації надання послуг роботодавцям Вінницького обласного центру зайнятості ОСОБА_12 установлено, що серед підприємств, які подали документи на отримання дозволів на використання праці іноземців в 2019 році є ТОВ «КОНСАЛД ІНД ПРО» - ЄДРПОУ 42957532, директором є ОСОБА_6 та ТОВ «КОНСАЛТ В» - ЄДРПОУ 43088261, директором та засновником якого є ОСОБА_6 .

Загалом Вінницьким обласним центром зайнятості в 2019 році було видано ТОВ «КОНСАЛД ІНД ПРО» та ТОВ «КОНСАЛТ В» 18 дозволів на застосування праці іноземців, однак контракти були підписані лише з чотирма іноземними громадянами, а саме: ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , контракт підписаний 04.11.2019; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , контракт підписаний 04.11.2019; ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , контракт підписаний 04.11.2019; ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , контракт підписаний 04.11.2019;

Дане кримінальне провадження 26.10.2020 закрито, так як згідно відомостей про перетин державного кордону та показів свідків, останні в`їхали на територію України для працевлаштування в ТОВ «КОНСАЛТ В», оформивши при цьому всі необхідні дозвільні документи для легального перебування на території України.

Постанову про закриття кримінального провадження 14.12.2020 скасовано Вінницькою обласною прокуратурою, у зв`язку з неповнотою проведення досудового розслідування.

Вісімнадцяти місячний строк досудового розслідування закінчується 02.11.2020. Водночас, досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у вищевказаний строк, оскільки необхідно провести ряд слідчих та процесуальних дій, за результатами яких будуть отримані докази, що матимуть значення для повного та неупередженого судового розгляду, а саме: під час досудового розслідування призначено ряд судово почеркознавчих експертиз, де відповідно до висновків у трудових договорах Пулланікал Гопалана Раджеш, Сівапрасад Судхі, Сантош Кумар Сідарт Сантош, Усамн Мохаммед Ніджад із ТОВ «КОНСАЛТ В», підписи у графах «працівник» від їх імені виконані не ними, а іншими особами. По даному факту не прийнято рішення згідно чинного законодавства; не допитано ОСОБА_6 та ОСОБА_4 , які являються директорами ТОВ «КОНСАЛТ В» ; до кримінального провадження не долучено матеріали, отримані в ході проведення НСРД.

Вказані слідчі та процесуальні дії мають важливе значення для судового розгляду, та їх результати можуть бути використані як докази вчинення кримінального правопорушення.

Вищевказані слідчі та процесуальні дії не могли бути проведені до 02.11.2020, оскільки їх проведення вимагає значного часу.

Для проведення вищеперерахованих слідчих та процесуальних дій необхідний додатковий строк у шість місяців.

Враховуючи викладене, з метою повного, всебічного, об`єктивного і повного проведення досудового розслідування, слідчий просить клопотання задовольнити.

Слідчий ОСОБА_13 в судове засідання не з`явився, однак надав до суду заяву, в якій просить дане клопотання розглянути без його участі. Вищевказане клопотання підтримує в повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи те, що слідчий не з`явився в судове засідання, слідчий суддя вважає за можливим розглянути дане клопотання без застосування технічних засобів фіксування.

Слідчий суддя, дослідивши вказане клопотання, заслухавши думку прокурора, слідчого, підозрюваного та його захисника, дійшов висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що в провадженні Слідчим управлінням ГУНП у Вінницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12019020000000201 від 02.05.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332 КК України.

Відповідно до ч. 2 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить:1) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину; 2) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Як вбачається із витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань № 12019020000000201, правова кваліфікація даного кримінального правопорушення визначена за ч. 3 ст. 332 КК України.

Санкція ч. 3 ст. 332 КК України передбачає покарання у виді позбавлення волі а строк від семи до дев`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна..

Вищевказаний злочин відноситься до тяжкого злочину, оскільки відповідно до ст. 12 ч. 4 КК України Тяжким злочином є передбачене цим Кодексом діяння (дія чи бездіяльність), за вчинення якого передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше двадцяти п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення волі на строк не більше десяти років.

З матеріалів доданих до клопотання вбачається, що відомості по кримінальному провадженні № 12019020000000201 були внесенні до Єдиного реєстру досудових розслідувань 02.05.2019.

Дане кримінальне провадження 26.10.2020 було закрито, так як згідно відомостей про перетин державного кордону та показів свідків, останні в`їхали на територію України для працевлаштування в ТОВ «КОНСАЛТ В», оформивши при цьому всі необхідні дозвільні документи для легального перебування на території України.

Постанову про закриття кримінального провадження 14.12.2020 скасовано Вінницькою обласною прокуратурою, у зв`язку з неповнотою проведення досудового розслідування.

Отже, наведене свідчить про те, що строк досудового розслідування по даному кримінальному провадженні закінчується 21.12.2020.

Відповідно до ст. 295-1 ч. 1 КПК України продовження строку досудового розслідування кримінального правопорушення, у випадку, визначеному пунктом 1 частини третьої статті 294 цього Кодексу, здійснюється за клопотанням слідчого або прокурора, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення цього досудового розслідування.

Згідно ст. 294 ч. 1 КПК України якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений участині другійстатті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановленийпунктами 2і3частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 219 ч. 4 КПК України строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченомупараграфом 4глави 24цього Кодексу.При цьомузагальний строкдосудового розслідуванняне можеперевищувати: 1)одного місяцяз дняповідомлення особіпро підозруу вчиненнікримінального проступкуу випадках,передбачених пунктами1і 2частини третьоїцієї статті; 2)шести місяцівіз дняповідомлення особіпро підозруу вчиненнінетяжкого злочину; 3) дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Наведене свідчить про те, що строк досудового розслідування по даному кримінальному провадженні може бути продовжений до шести місяців.

На даний час завершити досудове розслідування не представляється можливим, у зв`язку з тим, що необхідно провести ряд слідчих дій, а саме: під час досудового розслідування призначено ряд судово почеркознавчих експертиз, де відповідно до висновків у трудових договорах Пулланікал Гопалана Раджеш, Сівапрасад Судхі, Сантош Кумар Сідарт Сантош, Усамн Мохаммед Ніджад із ТОВ «КОНСАЛТ В», підписи у графах «працівник» від їх імені виконані не ними, а іншими особами. По даному факту не прийнято рішення згідно чинного законодавства; не допитано ОСОБА_6 та ОСОБА_4 , які являються директорами ТОВ «КОНСАЛТ В» ; до кримінального провадження не долучено матеріали, отримані в ході проведення НСРД.

Вищевказані слідчі дії є необхідними для повного, всебічного та об`єктивного розслідування кримінального правопорушення, отримання належних та допустимих доказів, а також прийняття законного та обґрунтованого рішення.

Крім того, слідчим в клопотанні було доведено те, що вказані дії не могли бути виконанні в строк передбачений ст. 219 КПК України, оскільки органами досудового розслідування станом на час звернення до суду не проведено усіх слідчих дій без проведення яких неможливо належним чином дослідити обставини вчиненого кримінального правопорушення, оголосити підозру, дослідити наявні всі докази у їх сукупності та надати їм відповідну правову оцінку.

З огляду на викладене, враховуючи ступінь тяжкості та складності злочину, слідчий суддя вважає за доцільне клопотання задовольнити та продовжити строк досудового розслідування по кримінальному провадженні № 12019020000000201 внесеного до єдиного реєстру досудових розслідувань 02.05.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332 КК України.

На підставі наведеного, керуючись ст. 294, 295-1 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого - задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні 12019020000000201 від 02.05.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332 КК України, на строк шість місяців, тобто до 21.06.2020.

Ухвала слідчого судді є остаточною та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення18.12.2020
Оприлюднено14.02.2023
Номер документу93686430
СудочинствоКримінальне
Сутьпродовження строку досудового розслідування кримінального провадження №12019020000000201 від 02.05.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332 КК України

Судовий реєстр по справі —127/28222/20

Ухвала від 22.01.2021

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Чернюк І. В.

Ухвала від 18.12.2020

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Чернюк І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні