Ухвала
від 22.12.2020 по справі 922/3105/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

про заміну сторони виконавчого провадження

"22" грудня 2020 р.Справа № 922/3105/19

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Жиляєва Є.М.

при секретарі судового засідання Калашников Г.О.

розглянувши заяву ТОВ "Нафтекс плюс" про заміну сторони боржника правонаступником (за вх. № 29386) по справі

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтекс Плюс" (36039, м. Полтава, вул. Шевченка, 37) до Полково-Микитівської сільської ради Богодухівського району (62130, Харківська обл., Богодухівський р-н, с. Полково- Микитівка, вул. Тельмана, 28-а) про стягнення 772716,69 грн.

ВСТАНОВИВ:

16.12.2020 у системі документообігу суду зареєстровано заяву ТОВ "Нафтекс плюс" про заміну сторони боржника правонаступником (за вх. № 29386).

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 16.12.2020 прийнято до розгляду заяву ТОВ "Нафтекс плюс" про заміну сторони боржника правонаступником (за вх. № 29386), розгляд якої призначено на 22.12.2020 на 14:45.

Представники сторін та заявника у судове засідання 22.12.2020 не з`явились, про причини неявки суду не повідомили, хоча були належним чином повідомлені про день, час та місце розгляду заяви відповідно до положень статті 120 ГПК України.

Відповідно до частини третьої статті 334 ГПК України неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження. За таких обставин, заява розглядається за наявними матеріалами справи.

Розглянувши заяву ТОВ "Нафтекс плюс" про заміну сторони боржника правонаступником (за вх. № 29386), суд виходить з наступного.

Рішенням Господарського суду Харківської області від 17.12.2019 у справі № 922/3105/19 позов задоволено повністю, стягнуто з Полково-Микитівської сільської ради Богодухівського району (62130, Харківська обл., Богодухівський р-н, с. Полково- Микитівка, вул. Тельмана, 28-а, код ЄДРПОУ 04397218) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтекс Плюс" (36039, м. Полтава, вул. Шевченка, 37, код ЄДРПОУ 34698537) 135746,00 грн. основного боргу за Договором підряду НІ-0000000041 від 11.05.18; 24151,63 грн. пені; 27149,20 грн. штрафу; 51434,72 грн. 30 % річних; 137893,00 грн. основного боргу за Договором підряду НІ-0000000042 від 11.05.18; 24533,62 грн. пені; 27578,60 грн. штрафу; 52248,22 грн. 30 % річних; 166198,80 грн. основного боргу за Договором підряду НІ-0000000046 від 11.05.18; 29569,73 грн. пені; 33239,76 грн. штрафу; 62973,41 грн. 30 % річних та витрати зі сплати судового збору у розмірі 11590,75 грн.

09.01.2020 на примусове виконання вищевказаного рішення було видано відповідний наказ.

Позиція стягувача (заявника).

Стягувач у своїй заяві зазначає про те, що на виконанні Управління Державної казначейської служби України у Богодухівському районі Харківської області перебуває наказ № 922/3105/19, виданий 09.01.2020 Господарським судом Харківської області, про стягнення з Полково-Микитівської сільської ради Богодухівського району Харківської області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Нафтекс Плюс» заборгованості у розмірі 784307,44 грн.

Також, стягувачем вказано, що відповідно до абз. 1 п. 20 ч. 1 постанови Верховної Ради України вЂ�вЂ�Про утворення та ліквідацію районів» у Харківській області утворено Богодухівський район (з адміністративним центром у місті Богодухів) у складі територій Богодухівської міської, Валківської міської, Золочівської селищної, Коломацької селищної, Краснокутської селищної територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Так, стягувачем зауважено, що 12.06.2020 Кабінет Міністрів України прийняв 24 розпорядження щодо визначення адміністративних центрів та затвердження територій громад областей. В результаті в країні створено 1469 територіальних громад (в т.ч. 31 територіальних громада на непідконтрольній території в межах Донецької та Луганської областей). Відтак, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів, України від 12.06.2020 № 725-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Харківської області » відповідно до абзацу першого пункту 7- 1 розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначити адміністративні центри та затвердити території територіальних громад Харківської області згідно з додатком. Зокрема, до Богодухівської територіальної громади (Код населеного пункту - адміністративного центру територіальної громади згідно з КОАТУУ - 6320810100) з центром у місті Богодухів входять Богодухівська, Гутянська, Шарівська, Вікторівська, Вінницько- Іванівська, Губарівська, Дмитрівська, Забродівська, Зарябинська, Івано-Шийчинська. Кленівська, Крисинська, Куп`єваська, Олександрівська, Павлівська, Петропавлівська, Полково-Микитівська, Сазоно-Баланівська, Сіннянська, Степнянська, Сухининська Улянівська, Хрущово-Микитівська територіальні громади.

Окрім того, стягувач у своїй заяві зазначає, що відповідно до постанови Центральної виборчої комісії від 08.08.2020 № 160 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року» призначено було на неділю, 25.10.2020, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно з податками 1 - 24. Зокрема, у Богодухівському районі - до Золочівської, Коломацької, Краснокутської селищних територіальних громад та Богодухівської, Валківської міських територіальних громад.

Частиною 7 статті 194 Виборчого кодексу України (талі - Кодекс), зокрема, встановлено, що перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів призначаються Центральною виборчою комісією за відповідним зверненням уповноваженого органу.

Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад" (далі - Закон) внесено зміни до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", якими Кабінет Міністрів України уповноважено до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України здійснювати визначення адміністративних центрів територіальних громад та затвердження територій територіальних громад.

При цьому передбачено, стягувачем зазначено, що рішення Кабінету Міністрів України про визначення адміністративних центрів територіальних громад та затвердження територій територіальних громад подається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших місцевих виборів депутатів сільських, селищних, міських рад і сільських, селищних, міських голів відповідних територіальних громад (підпункт 2 пункту 1 розділу І Закону). Законом також установлено, що у 2020 році перші місцеві вибори депутатів сільських, селищних, міських рад і відповідних сільських, селищних, міських голів територіальних громад, території яких затверджено Кабінетом Міністрів України на підставі Закону, проводяться одночасно з черговими місцевими виборами 2020 року (підпункт 2 пункту 2 розділу II "Прикінцеві положення" Закону).

Крім того, за змістом підпунктів 3,4 пункту 2 розділу II "Прикінцеві положення" Закону вибори депутатів сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів територіальних громад, які увійшли до складу територіальних громад, території яких затверджено Кабінетом Міністрів України на підставі Закону, не проводяться, а повноваження таких рад та сільських, селищних, міських голів припиняються в день набуття повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних на перших місцевих виборах у 2020 році відповідно до підпункту 2 вказаного пункту.

Утворена територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків реорганізованих територіальних громад з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою утвореною територіальною громадою.

З дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною утвореною територіальною громадою, у порядку, визначеному цим пунктом здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних реорганізованими територіальними громадами, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, обраної утвореною територіальною громадою. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - сільські, селищні, міські ради припиняються у порядку, визначеному цим пунктом.

Юридична особа - сільська, селищна, міська рада, обрана утвореною територіальною громадою, є правонаступником прав та обов`язків всіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних реорганізованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною утвореною територіальною громадою.

Реорганізація юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та їхніх виконавчих комітетів у випадках, передбачених цим пунктом, здійснюється без повідомлення про неї органу, що здійснює державну реєстрацію, а також без збирання вимог кредиторів, отримання їхньої згоди.

Відповідні положення вищевказаного Закону кореспондуються з нормами Закон) України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» .

06.11.2020 оприлюднено результати місцевих виборів 25.10.2020, зокрема, постанови Богодухівської міської територіальної виборчої комісії Богодухівського району Харківської області від 13.11.2020 № 116 «Про реєстрацію обраних депутатів Богодухівської міської ради , від 03.11.2020 № 113 «Про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати у виборчому списку відповідної місцевої організації політичної партії та реєстрацію наступного за черговістю депутата Богодухівської міської ради від 03.11.2020 № 111 «Про визнання Бєлого Володимира Миколайовича обраним Богодухівським міським головою Богодухівського району Харківської області» , від 03.11.2020 № 112 "Про обрання депутатів Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області» .

Державною казначейською службою України згідно з частиною 1 статті З Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» здійснюється виконання рішень суду про стягнення коштів боржником за якими є державний орган, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду (КПКВ 3504040).

Відповідно до Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845, до органів Казначейства стягувачами подаються на виконання виконавчі документи, у справах про стягнення коштів з боржників до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник.

З огляду на викладене, заявник просить суд, замінити боржника правонаступником у справі № 922/3105/19 з Полково-Микитівської сільської ради Богодухівського району Харківської області (код ЄДРПОУ 04397218, Харківська область, Богодухівський район, село Полкова Микитівка, вул. 28-А) на його правонаступника Богодухівську міську раду (код ЄДРПОУ 04058640, Харківська область, м. Богодухів, пл. Соборності, 2).

Під час вирішення заяви ТОВ "Нафтекс Плюс" про заміну боржника правонаступником, суд керувався наступним.

За приписами ст. 52 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

Згідно ч.4 ст.91 ЦК України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Частиною 1 ст. 56 Господарського кодексу України передбачено, що суб`єкт господарювання (господарська організація) може бути утворений за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу, а у випадках, спеціально передбачених законодавством, також за рішенням інших органів, організацій і фізичних осіб, шляхом заснування нової господарської організації, злиття, приєднання, виділу, поділу, перетворення діючої (діючих) господарської організації (господарських організацій) з додержанням вимог законодавства.

За загальним правилом, правонаступництво - це перехід прав і обов`язків від одного суб`єкта до іншого. Правонаступництво є самостійною підставою заміни кредитора у зобов`язанні, його слід розглядати як певний юридичний механізм похідного правонабуття, за яким до правонаступника переходять суб`єктивні права та обов`язки попередника. Правонаступництво для юридичних осіб може наставати в разі їх припинення з правонаступництвом. Припинення юридичної особи з правонаступництвом, тобто реорганізація юридичної особи, може проводитися у формі злиття, приєднання, поділу або перетворення.

Водночас, процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи у спірному матеріальному правовідношенні. Процесуальне правонаступництво випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони матеріального правовідношення її правонаступником) і відображає зв`язок матеріального і процесуального права. Для вирішення судом питання про процесуальну заміну сторони у справі (у тому числі на стадії виконання судового рішення) необхідною умовою є наявність відповідних первинних документів, які підтверджують факт вибуття особи з матеріального правовідношення та перехід її прав та обов`язків до іншої особи - правонаступника.

Відповідно до п.п.12, 14, 15 ч.3 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, такі відомості щодо юридичної особи: дані про перебування юридичної особи у процесі припинення, у тому числі дані про рішення щодо припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо) та про строк, визначений органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог; дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа та дані про юридичних осіб - правонаступників.

Згідно із п. 6-2 Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» від 17.11.2020 державна реєстрація припинення юридичних осіб - районних рад здійснюється на підставі заяви, поданої суб`єкту державної реєстрації комісією з реорганізації або уповноваженою комісією особою; юридична особа - районна рада є такою, що припинилася, з дня внесення запису про її припинення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Отже, моментом переходу прав до правонаступника юридичної особи слід вважати дату внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.

Таким чином, до внесення до Єдиного державного реєстру запису про припинення юридичної особи, її цивільна правоздатність не припиняється. До правонаступника (у разі припинення шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення) переходять усі права та обов`язки припиненої юридичної особи лише з моменту внесення такого запису.

Проте, згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців, запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Полково-Микитівської сільської ради Богодухівського району (код ЄДРПОУ 04397218) відсутній.

Судом також враховано, що до заяви про зміну сторони боржника правонаступником не подано жодних доказів на підтвердження зазначених у заяві обставин.

Згідно з вимогами ст.107 ЦК України після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами. Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом. Порушення положень частин другої та третьої цієї статті є підставою для відмови у внесенні до єдиного державного реєстру запису про припинення юридичної особи та державній реєстрації створюваних юридичних осіб - правонаступників.

Отже, питання моменту правонаступництва має вирішуватися з моменту передання майна, прав та обов`язків від право попередника до правонаступника. У вирішенні питань, пов`язаних з правонаступництвом слід здійснювати аналіз документів, що стосуються переходу прав і обов`язків на майно (майнові права).

Вищевказана правова позиція викладена у постанові Верховного суду від 31.05.2018 у справі №910/1879/17, у постанові від 13.08.2018 у справі №910/25268/15 та у постанові від 14.08.2019 у справі №910/17846/14.

Таким чином, на переконання суду при реорганізації юридичних осіб, перехід прав та обов`язків до новоутвореної юридичної особи відбувається на підставі передавального акту, в якому про це має бути чітко зазначено.

Проте, господарському суду не було надано передавального акту (акту приймання - передачі) Полково-Микитівської сільської ради до Богодухівської міської ради, який би підтверджував перехід прав та обов`язків при реорганізації.

Разом з тим, як зазначалося судом вище, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців, запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Полково-Микитівської сільської ради Богодухівського району (код ЄДРПОУ 04397218) взагалі відсутній.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку про відмову в задоволенні заяви про заміну сторони боржника правонаступником, оскільки стягувачем не було надано належних доказів на підтвердження обставин правонаступництва.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 52, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Відмовити ТОВ "Нафтекс Плюс" в задоволенні заяви про заміну сторони боржника правонаступником (вх. № 29386 від 16.12.2020).

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Східного апеляційного господарського суду через Господарський суд Харківської області протягом 10 днів з дня набрання нею законної сили.

Повну ухвалу підписано 22.12.2020

Суддя Є.М. Жиляєв

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення22.12.2020
Оприлюднено23.12.2020
Номер документу93701053
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/3105/19

Ухвала від 22.12.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жиляєв Є.М.

Ухвала від 16.12.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жиляєв Є.М.

Ухвала від 20.11.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жиляєв Є.М.

Рішення від 17.12.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жиляєв Є.М.

Ухвала від 26.11.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жиляєв Є.М.

Ухвала від 30.09.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жиляєв Є.М.

Ухвала від 30.09.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жиляєв Є.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні