ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/3538/19 Суддя (судді) першої інстанції: Скочок Т.О.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 грудня 2020 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого-судді: Черпіцької Л.Т., суддів: Пилипенко О.Є., Собківа Я.М., за участю секретаря Зуєнка Д.П., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у місті Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 травня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗЕРНО ЖД" до Головного управління ДПС у місті Києві, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення №899325/42081380 від 30.08.2018, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И Л А:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю ЗЕРНО ЖД (далі також - позивач, ТОВ ЗЕРНО ЖД ) з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (далі також - відповідач 1, ГУ ДФС у м. Києві) та Державної фіскальної служби України (далі також - відповідач 2, ДФС України), в якому просило суд:
- скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 30.08.2018 №899325/42081380 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 21.07.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №15 від 21.07.2018, подану Товариством з обмеженою відповідальністю ЗЕРНО ЖД , за датою подання. В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що у органу ДФС не було об`єктивних підстав для зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, оскільки ТОВ ЗЕРНО ЖД не підпадає під жодні з ознак ризиковості, передбачених в п. 1.6 Критеріїв ризиковості платника податків. Не зважаючи на наведені обставини, Товариство з метою спростування сумніву органу ДФС щодо наявності підстав для реєстрації податкової накладної, надало контролюючому органу письмові пояснення по суті господарських операцій разом із копіями підтверджуючих первинних документів. Проте орган ДФС безпідставно не врахував та не проаналізував зміст наданих позивачем документів і пояснень, прийнявши необґрунтоване та незаконне рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 травня 2020 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЗЕРНО ЖД до Головного управління ДФС у м. Києві та Державної фіскальної служби України про скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задоволено повністю.
Скасовано рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, при Головному управлінні ДФС у м. Києві від 30.08.2018 за №899325/42081380, якими було відмовлено в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ЗЕРНО ЖД (ідентифікаційний код 42081380) від 21.07.2018 №15 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну від 21.07.2018 №15, складену Товариством з обмеженою відповідальністю ЗЕРНО ЖД (ідентифікаційний код 42081380), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її отримання, а саме - 13.08.2018.
Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЗЕРНО ЖД (ідентифікаційний код 42081380, адреса: 01033, м. Київ, вул. Володимирська, 69) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 960,50 грн. (дев`ятсот шістдесят гривень 50 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві (ідентифікаційний код 39439980, адреса: 04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).
Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЗЕРНО ЖД (ідентифікаційний код 42081380, адреса: 01033, м. Київ, вул. Володимирська, 69) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 960,50 грн. (дев`ятсот шістдесят гривень 50 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (ідентифікаційний код 39292197, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8).
Приймаючи рішення, суд першої інстанції зазначив, що контролюючим органом безпідставно зупинено реєстрацію податкової накладної №15 від 21.07.2018р.
Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Головне управління ДПС у місті Києві подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм процесуального права та недотриманням норм матеріального права, просить скасувати рішення суду та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.
Відповідно до частини 1 статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, дослідивши докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 19.07.2018 між ТОВ ЗЕРНО ЖД (як постачальником) і ТОВ ЮГТРАНСКОМ (як покупцем) укладено договір поставки №01/18, за умовами якого ТОВ ЗЕРНО ЖД зобов`язувалося на умовах, визначеним цим договором, передати у власність ТОВ ЮГТРАНСКОМ товар, а покупець, - прийняти та оплатити такий товар.
За умовами п. 2.1, 2.2, 2.7, 2.9 і 2.12 цього договору поставки, поставка товару здійснюється постачальником покупцю партіями протягом строку дії цього договору. Найменування товару, його кількість, асортимент, якість, комплектність, строки поставки, ціна, а також загальна вартість товару, поставка якого буде здійснюватися відповідно до цього договору, вказується у додатках до цього договору (специфікаціях). Постачальник передає товар у власність покупця згідно видаткових накладних. Поставка товару здійснюється перевізником Автолюкс на умовах СРТ м Київ (Інкотермс 2000). Постачальник надає покупцю (його представнику) на товар, що постачається, наступні документи: оригінал рахунку, накладні, податкові накладні (оформлюються в електронному варіанті), документи, які підтверджують якість товару.
Відповідно до специфікації №1 від 19.07.2018 до даного договору поставки, сторони узгодили асортимент, кількість та ціну товару, а саме: пластина твердосплавна змінна LNUX 301940T AT15S, кількість товару - 2 295 шт., ціна за одиницю товару - 796 грн. (без ПДВ), загальна вартість товару - 2 192 184 грн. (в т.ч. ПДВ - 365 364 грн.).
На виконання умов цього договору поставки №01/18 ТОВ ЗЕРНО ЖД виставило ТОВ ЮГТРАНСКОМ рахунок №2 від 20.07.2018 для оплати вартості партії товару, всього на суму 2 192 184 грн.
Відповідно до наданої позивачем копії банківської виписки, ТОВ ЮГТРАНСКОМ в рахунок оплати поставленого товару та на підставі рахунку-фактури №2 від 20.07.2020 переказало на рахунок позивача упродовж періоду з 20.07.2018 по 15.11.2018 загальну суму коштів 2 192 184 грн., в т.ч. 20.07.2018 - 100 000 грн.
У свою чергу, 21.07.2018 ТОВ ЗЕРНО ЖД за наслідками відвантаження на адресу названого покупця партії товару (пластин твердосплавних змінних LNUX 301940T AT15S, обсяг - 2 295 шт.) склало видаткову накладну за №1 на суму 2 192 184 грн. (в т.ч. ПДВ - 365 364 грн.).
Керуючись приписами п. 187.1 ст. 187, п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України (щодо правила першої події ), ТОВ ЗЕРНО ЖД виписало на адресу контрагента-покупця (ТОВ ЮГТРАНСКОМ ) наступні податкові накладні: від 20.07.2018 №3 на суму 100 000 грн. (в т.ч. ПДВ 16 666,67 грн.), від 21.07.2018 №8 на суму 418 436,80 грн. (в т.ч. 69 739,47 грн.), від 21.07.2018 №15 на суму 1 673 747,20 грн. (в т.ч. ПДВ - 278 957,87 грн.), де визначено номенклатуру товару: пластина твердосплавних змінних LNUX 301940T AT15S, код згідно з УКТ ЗЕД - 8209002000. Тобто, всього було виписано податкових накладних на загальну суму 2 192 184 грн. (в т.ч. ПДВ - 365 364 грн.), кількість поставленого товару складає 2 295 штук.
За наслідками надіслання перелічених вище електронних податкових накладних до ДФС України засобами електронного зв`язку з метою здійснення реєстрації таких в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - Реєстр), ТОВ ЗЕРНО ЖД отримало електронні квитанції №1 про прийняття двох податкових накладних для реєстрації (а саме: квитанцій №1 від 10.08.2018 щодо прийняття податкових накладних №3 від 20.07.2018 і №8 від 21.07.2018), та водночас квитанцію №1 від 13.08.2018 про те, що документ (податкова накладна №15 від 21.07.2018) прийнято, проте реєстрацію такого зупинено.
В якості підстави для зупинення реєстрації податкової накладної від 21.07.2018 №15 ДФС зазначено наступну: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 21.07.2018 №15 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Одночасно платнику було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК, та повідомлено, що показник D = .851127891729375803182402314474410526844, Р = 916,67.
У зв`язку з цим 28.08.2018 ТОВ ЗЕРНО ЖД з метою спростування висновку контролюючого органу щодо наявності підстав для зупинення податкової накладної від 21.07.2018 №15 надіслало до ДФС України повідомлення за №2 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. У тексті поданих разом із зазначеним Повідомленням письмових пояснень (вих. №4 від 07.08.2018) Товариство повідомило про обставини виникнення господарських відносин між ТОВ ЗЕРНО ЖД і ТОВ ЮГТРАНСКОМ з посиланням на реквізити укладеного договору поставки та складених на його виконання первинних документів, а також пояснило суть господарської операції на підставі якої було виписано спірну податкову накладну. Також ТОВ ЗЕРНО ЖД повідомило контролюючий орган про походження реалізованого названому вище покупцю товару, а саме: що такий товар було закуплено у постачальника - ТОВ ПІВДЕННО-ЗАХІДНЕ згідно договору поставки №18/07-18 від 18.07.2018, а поставка цього товару відбулася на підставі видаткової накладної №112/07-18 від 20.07.2018 та накладної перевізника (ТОВ Автолюкс Експрес-пошта ) за №112110053326 від 20.07.2018, а також специфіку доставлення та зберігання товару, як малогабаритного. На підтвердження наведених у поясненнях обставин ТОВ ЗЕРНО ЖД надіслало до органу ДФС копії відсканованих первинних та інших документів за переліком, що наведений у таких письмових поясненнях.
Однак за результатами розгляду отриманих документів комісія ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняла рішення від 30.08.2018 за №899325/42081380 про відмову у реєстрації податкової накладної від 21.07.2018 №15 в Єдиному реєстрі податкових накладних. В якості підстави для прийняття такого рішення зазначено наступне: ненадання платником податків копій документів - Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити) .
Вважаючи такі дії та рішення відповідачів протиправними, позивач з метою захисту своїх прав та законних інтересів звернувся до суду із цим позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, колегія суддів враховує наступне.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено у Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341) (далі також Порядок №1246).
Пунктом 5 Порядку №1246 передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Відповідно до пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок № 117), передбачено, що податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Відповідно до пункту 10 Порядку №117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
На час виникнення та розвитку спірних у цій справі правовідносин критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій були визначені у листі ДФС від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18.
Відповідно до пункту 1.6 листа ДФС від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Пунктом 12 Порядку №117 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Відповідно до пункту 13 Порядку №117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з пунктом 14 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Пунктами 18-21 Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
З системного аналізу викладених положень податкового законодавства слідує, що реєстрації податкової накладної як обов`язковій умові для віднесення покупцем товарів/послуг, сплаченої у складі товарів або послуг суми ПДВ до податкового кредиту, передує процедура автоматизованого співставлення податкової накладної на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі відповідності податкової накладної/розрахунку коригування вказаним критеріям реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зупиняється.
Умовою розблокування реєстрації податкової накладної, яка за результатами автоматизованого моніторингу була визнана такою, що відповідає критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій, є подання платником податків документів, вичерпний перелік яких визначений у пункті 14 Порядку №117.
Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію ризиків. Вживання контролюючим органом загального посилання на пункт Критеріїв ризиковості платника податків, без наведення конкретної ознаки ризиковості, є абстрактним і невизначеним та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Аналогічні вимоги щодо обґрунтованості та недвозначності висуваються вказаними нормативно-правовими актами й до рішення, яким оформлюються результати розгляду поданих платником податків документів для реєстрації податкової накладної чи розрахунку коригування: його зміст повинен містити вичерпну інформацію щодо мотивів та конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних).
Зокрема, затверджена Порядком №117 форма рішення про відмову у реєстрації податкової накладної передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН з підстав ненадання платником документів, документів, яких на думку контролюючого органу не вистачає в аспекті конкретного змісту господарських взаємовідносин, повинні бути підкресленими, тобто рішення має містити або найменування конкретного документа (видаткова накладна, тощо) або групу документів (складські документи тощо), що з урахуванням специфіки виконання господарської операції мають бути надані, але відсутні. Натомість мотиви, з яких контролюючий орган дійшов висновку, що відповідні документи мають бути подані, але були відсутні, наводяться контролюючим органом у графі "додаткова інформація".
Колегія суддів зазначає, що в силу частини другої статті 77 КАС України контролюючий орган повинен надати належні та достатні докази того, що дії щодо зупинення реєстрації податкових накладних вчинено у відповідності до приписів пункту 201.16 статті 201 ПК України у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, та за наявності підстав, встановлених вищезгаданими Критеріями оцінки ступеня ризиків.
З матеріалів справи вбачається, що реєстрація спірної податкової накладної позивача була зупинена з наступної підстави: ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Отже, відповідач не надав суду жодних належних і допустимих доказів того, що Комісією ГУ ДФС у м. Києві взагалі приймалось рішення про віднесення ТОВ ЗЕРНО ЖД до переліку ризикових суб`єктів господарювання.
Також судом було встановлено та сторонами не заперечувалося те, що Критерії ризиковості платника податку, визначені у листі ДФС України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018, взагалі не були погоджені та затверджені Мінфіном.
Таким чином, колегія суддів вважає, що у позивача були наявні передбачені законодавством документи, які підтверджують реальність господарської операції, на підставі якої виписано спірну податкову накладну, достатність таких документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно того, що контролюючим органом безпідставно зупинено реєстрацію податкової накладної №15 від 21.07.2018. Як наслідок недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкової накладної щодо оформлення квитанції прямо вказує на те, що рішення, яке прийняте на наступному етапі, тобто рішення Комісії про відмову у реєстрації податкових накладних, теж не є законним.
У контексті оцінки доводів апеляційної скарги апеляційний суд звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах "Проніна проти України" (пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
З огляду на такий підхід Європейського суду з прав людини до оцінки аргументів сторін, суд вважає, що ключові аргументи апеляційної скарги отримали достатню оцінку.
Згідно з ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 241, 242, 250, 308, 310, 312, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у місті Києві залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 травня 2020 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Повний текст постанови виготовлено 22 грудня 2020 року.
Головуючий суддяЛ.Т.Черпіцька Судді: О.Є.Пилипенко Я.М.Собків
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2020 |
Оприлюднено | 24.12.2020 |
Номер документу | 93707517 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Черпіцька Людмила Тимофіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Черпіцька Людмила Тимофіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Черпіцька Людмила Тимофіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Черпіцька Людмила Тимофіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні