Постанова
від 22.12.2020 по справі 620/482/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 620/482/20 Суддя (судді) першої інстанції: Скалозуб Ю.О.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 грудня 2020 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Безименної Н.В.

суддів Бєлової Л.В. та Кучми А.Ю.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Березівської сільської ради Талалаївського району Чернігівської області на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 23 липня 2020 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Березівської сільської ради Талалаївського району Чернігівської області, третя особа - Березівський сільський голова Талалаївського району Чернігівської області ОСОБА_2 про визнання протиправними та скасування рішення і розпорядження ,-

В С Т А Н О В И Л А:

Позивач звернувся до Чернігівського окружного адміністративного суду з позовом до Березівської сільської ради Талалаївського району Чернігівської області, в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати Рішення Березівської сільської ради тридцять четвертої сесії сьомого скликання від 22 січня 2020 року Про надання згоди на добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області , яким було надано згоду на добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області;

- визнати протиправним та скасувати Розпорядження Березівського сільського голови від 06 грудня 2019 №10 Про пропозицію щодо ініціювання добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади та її громадське обговорення , яким було ініційовано добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 23 липня 2020 року позов задоволено частково, визнано протиправним та скасовано рішення Березівської сільської ради тридцять четвертої сесії сьомого скликання від 22 січня 2020 року Про надання згоди на добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області , яким було надано згоду на добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нове, яким відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначено, що у виняткових випадках скликання сесії може проходити з видачею розпорядження за день до сесії, при цьому, з вимогою скликати позачергову сесію звернулось 5 депутатів сільської ради, що відповідає і вимогам Регламенту і вимогам Закону, при цьому, на громадських слуханнях саме рішення у формі не підтримати пропозицію сільського голови… не набрало голосів.

Позивач та третя особа правом подачі відзиву на апеляційну скаргу не скористались. В суді першої інстанції позиція позивача обґрунтовувалась тим, що оскаржуване рішення Березівської сільської ради прийнято з порушенням норм Закону України Про місцеве самоврядування в Україні і Регламенту Березівської сільської ради, затвердженого рішенням ІІ сесії VII скликання Березівської сільської ради 24.12.2015, при цьому депутати сільської ради були зобов`язані враховувати думку жителів населеного пункту, тобто територіальної громади, при вирішенні питання щодо надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад.

Будь-які письмові пояснення третьої особи матеріали справи не містять.

Відповідно до ч.1 ст.311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: 1) відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю; 2) неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання; 3) подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Беручи до уваги, що в суді першої інстанції справа розглядалась у порядку спрощеного провадження, враховуючи, що за наявними у справі матеріалами її може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів та з огляду на відсутність необхідності розглядати справу у судовому засіданні, беручи до уваги встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року №211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 карантину на всій території України, керуючись приписами ст.311 КАС України, справу призначено до розгляду в порядку письмового провадження.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіривши підстави для апеляційного перегляду, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, зареєстрованим місцем проживання ОСОБА_1 є с. Березівка, Талалаївський район, що підтверджується копією паспорта громадянина України від 20.09.1999 серії НОМЕР_1 (а.с.12 т.1).

Березівська сільська рада Талалаївського району Чернігівської області, як юридична особа зареєстрована 18.12.2001 за №10591200000000039, що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію серії А00 № 100542 (а.с.105 т.1).

Згідно з рішенням 1 сесії 7 скликання Березівської сільської ради Про обрання сільського голови від 11.11.2015 вирішено вважати ОСОБА_2 обраною на посаду сільського голови Березівської сільської ради з 11.11.2015 (а.с.109 т.1).

06.12.2019 Березівським сільським головою було видано розпорядження №10 Про пропозицію щодо ініціювання добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади та її громадське обговорення , яким запропоновано ініціювати добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Колядин, Мирне Талалаївського району Чернігівської області до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області; винести на громадське обговорення питання підтримки вказаної у пункті 1 цього розпорядження пропозиції та провести відповідно до Порядку проведення громадського обговорення з питань добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади; після отримання протоколів громадських слухань включити до порядку денного чергової сесії Березівської сільської ради питання про добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Коляди, Мирне Талалаївського району Чернігівської області до Срібнянської селищної ради Чернігівської області; секретарю сільської ради оприлюднити дане розпорядження у строк не пізніше як за три дні до проведення громадських слухань шляхом розміщення на інформаційних стендах Березівської сільської ради (а.с.13 т.1).

Відповідно до копії Протоколу поіменного голосування 32 сесії Березівської сільської ради 7 скликання з питання про затвердження Порядку проведення громадського обговорення з питань добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади від 23.12.2019 з 12 обраних депутатів на сесії було зареєстровано 11. За результатами голосування: утримались - 0, за - 11, проти - 0, відсутні - 1 (а.с.19 т.1).

Рішенням 32 сесії 7 скликання Березівської сільської ради Про затвердження Порядку проведення громадського обговорення з питань добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади від 23.12.2019 вирішено затвердити вказаний Порядок (а.с.112 т.1).

Пунктами 3-5 вказаного Порядку передбачено, що ініціює проведення громадського слухання Березівський сільський голова. Рішення про проведення громадського слухання повинне містити інформацію про: питання, що виносяться на слухання (порядок денний); цільову аудиторію (жителів окремого населеного пункту чи громада в цілому); дату та час проведення; місце проведення; осіб, відповідальних за проведення громадського слухання; строк та спосіб оприлюднення рішення про проведення громадського слухання. Рішення про проведення громадського слухання оприлюднюється шляхом розміщення на інформаційних стендах чи у інший спосіб, встановлений таким рішенням, не пізніше ніж за три дні до проведення громадського слухання. Додатково можуть вживатися інші заходи для інформування цільової аудиторії, у тому числі в день проведення громадського слухання (а.с. 113-114 т.1).

Рішенням 32 сесії 7 скликання Березівської сільської ради Рішення про проведення громадського слухання від 23.12.2019 вирішено: провести одне громадське слухання; на порядок денний громадського слухання винести питання Про добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області ; у громадському слуханні беруть участь всі жителі територіальної громади, які проживають в селах Березівка, Мирне, Колядин; громадські слухання провести 30 грудня 2019 року о 10 годині в приміщенні сільського будинку культури; за проведення громадських слухань відповідальні: ОСОБА_2 - Березівський сільський голова, ОСОБА_3 - депутат сільської ради; рішення про проведення громадського слухання оприлюднити на інформаційних стендах сільської ради не пізніше ніж за три дні до проведення слухання (а.с.19 т.1).

Згідно з Протоколом громадського слухання серед жителів Березівка, Мирне, Колядин від 30.12.2019 вбачається, що учасниками було 183 особи, з правом голосу. Вирішено не підтримувати пропозицію Березівського сільського голови щодо ініціювання добровільного приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин Талалаївського району Чернігівської області до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області. Голосували: за - 76 осіб, проти - 93 особи, утримались - 6 осіб, не голосували - 8 осіб (а.с. 20-22 т.1).

Відповідно до Протоколу 33 сесії 7 скликання Березівської сільської ради від 21.01.2020 вирішено, що рішення про надання згоди на добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області приймається більшістю голосів (за - 8 депутатів + сільський голова) (а.с. 125, том 1).

Із копії Протоколу поіменного голосування 33 сесії Березівської сільської ради 7 скликання з питання про затвердження рішення громадських слухань, які проводились 30.12.2019 з повісткою денною Про надання згоди на добровільне приєднання Березівської сільської ради територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області від 21.01.2020 вбачається, що з 12 обраних депутатів на сесії було зареєстровано 12. За результатами голосування: утримались - 4, за - 2, проти - 6 (а.с. 17 т.1), внаслідок чого рішенням 33 сесії 7 скликання Березівської сільської ради від 21.01.2020 вирішено не затвердити рішення громадських слухань Про надання згоди на добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області (а.с.16 т.1).

21.01.2020 депутати ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9., ОСОБА_10., ОСОБА_6 звернулися до Березівського сільського голови із заявою, в якій просили скликати позачергову сесію Березівської сільської ради 22.01.2020 щодо надання згоди на добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області, у зв`язку з тим, що при прийнятті на 33 сесії рішення Про затвердження рішень громадських слухань Про надання згоди на добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області не дотримано пункт 3 статті 5 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад (а.с.24 т.1).

21.01.2020 Березівським сільським головою видано розпорядження №02, яким оголошено скликання позачергової сесії Березівської сільської ради 22.01.2020 на 10:00 год. Підстава: заява депутатів ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 від 21.01.2020 (а.с.23, т.1).

Згідно копії Протоколу 34 сесії 7 скликання Березівської сільської ради від 22.01.2020 було вирішено: рішення про надання згоди на добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області приймається більшістю голосів (за - 8 депутатів + сільський голова) (а.с.130 т.1).

Із копії Протоколу поіменного голосування 34 сесії Березівської сільської ради 7 скликання з питання надання згоди на добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області від 22.01.2020 вбачається, що з 12 обраних депутатів на сесії було зареєстровано 10. За результатами голосування: утримались - 1, за - 8, проти - 1, відсутні - 2 (а.с.15 т.1), за результатом чого 34 сесією 7 скликання Березівської сільської ради прийнято рішення Про надання згоди на добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області від 22.01.2020, яким надано згоду на добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області (а.с.14 т.1).

Не погоджуючись із вказаним рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, дійшов висновку, що під час прийняття спірного рішення мало місце порушення вимог ст.46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та Регламенту ради щодо належного (не менш ніж за 10 днів) повідомлення депутатів та населення про скликання сесії ради, що дає підстави для висновку про порушення відповідачем процедури прийняття відповідного рішення та має наслідком його скасування.

За наслідком перегляду рішення суду першої інстанції в апеляційному порядку, в межах вимог та доводів апеляційної скарги, колегія суддів доходить наступних висновків.

Спірні правовідносини, що склались між сторонами, регулюються Конституцією України, Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , який відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування, Законом України Про добровільне об`єднання територіальних громад , який регулює відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об`єднаних територіальних громад.

В силу вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 140 Конституції України визначено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Відповідно до ст.143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Статтею 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Згідно зі ст.59 наведеного Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Пунктом 41 ч.1 ст.26 цього Закону встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема, прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і порядку, визначених цим та іншими законами.

Частиною 3 ст.59 наведеного Закону визначено, що рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням.

Частиною 10 ст.46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Відповідно до ч.11 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Відповідно до ч.14 ст.46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні не пізніш як на другій сесії затверджується регламент роботи відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради.

З матеріалів справи вбачається, що рішенням 22 сесії 7 скликання Березівської сільської ради від 24.12.2015 затверджено Регламент роботи Березівської сільської ради сьомого скликання (надалі також - Регламент), згідно п.38 ст.4 якого виключно на пленарних засіданнях сільської ради вирішуються питання прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і порядку визначених цим та іншими законами.

В п.5.2 ст.5 Регламенту передбачено, що перша сесія новообраної сільської ради скликається територіальною виборчою сільською комісією, наступні сесії скликаються сільським головою. Сесія сільської ради повинна бути також скликана за пропозицією не менше як однієї третини депутатів від загального складу сільської ради.

Так, оскільки до складу Березівської сільської ради обрано 12 депутатів, то звернення п`яти депутатів ради ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 до Березівського сільського голови із заявою від 21.01.2020 про скликання позачергової сесії Березівської сільської ради є підставою для її скликання.

В той же час, можливість скликання сесії за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу ради не є визначеним законом невідкладним випадком, за наявності якого проекти актів органів місцевого самоврядування не оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України Про доступ до публічної інформації , а оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Пропозиція скликання сесії ради не менш як однієї третини депутатів від загального складу ради є звичайною обставиною, що передбачена як Законом України Про місцеве самоврядування в України , так і Регламентом самої ради, за якої проводиться скликання сесії ради, та така пропозиція не є винятковим випадком, за наявності якого рішення про скликання сесії повідомляється депутатам не пізніш як за день до такої сесії.

Отже, звернення 5 депутатів Березівської сільської ради від 21.01.2020 року не є необхідним випадком для проведення сесії у строк більш ранній, ніж за 10 днів.

В той же час, з матеріалів справи не вбачається наявності будь-яких невідкладних випадків або надзвичайних ситуацій, що передбачені законодавством, які б дозволили діяти раді в іншому порядку, зокрема, скликати сесію раніше ніж за 10 днів, без попереднього оприлюднення у встановленому законодавством порядку проекту відповідного рішення ради.

У контексті спірних правовідносин, які виникли у зв`язку з прийняттям спірного рішення, колегія суддів зазначає, що вирішення питання про адміністративно-територіальний устрій є законодавчо передбаченим правом, зокрема, сільської ради, реалізація якого має відбуватись у порядку та спосіб, визначені законом.

Рішення з даного питання може оскаржуватись в порядку адміністративного судочинства і суд, вирішуючи питання про правомірність такого рішення органу місцевого самоврядування, як суб`єкта владних повноважень, повинен перевірити його на відповідність усім критеріям, визначеним ч.2 ст.2 КАС України.

Згідно з положеннями вказаної статті КАС України, рішення суб`єкта владних повноважень, з-поміж іншого, має бути прийнятим на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, безсторонньо, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Надання сільській раді відповідних повноважень не означає, що реалізація цього права нічим не обмежена.

Апелянт стверджує, що на громадських обговорюваннях 30.12.2019 вирішувалось питання щодо не підтримати пропозицію сільського голови… , яке не набрало голосів, оскільки проти такого рішення проголосувало 93 особи.

Наведені твердження апелянта не відповідають фактичним обставинам та спростовані матеріалами справи, оскільки згідно з протоколом громадського слухання від 30.12.2019 (а.с.20-22 т.1) розглядалась пропозиція Березівського сільського голови щодо ініціювання добровільного приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин Талалаївського району Чернігівської області до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області. Щодо вказаної пропозиції проголосували: за - 76 осіб, проти - 93 особи, утримались - 6 осіб, не голосували - 8 осіб. За результатами вказаного голосування вирішено не підтримати пропозицію Березівського сільського голови щодо ініціювання добровільного приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин Талалаївського району Чернігівської області до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області.

Таким чином, рішення Березівської сільської ради тридцять четвертої сесії сьомого скликання від 22 січня 2020 року Про надання згоди на добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області , яким було надано згоду на добровільне приєднання Березівської сільської територіальної громади сіл Березівка, Мирне, Колядин до Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області, прийнято відповідачем з порушенням визначеного Законодавством та Регламентом порядку, з порушенням вимог ст.46, 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , щодо завчасного оприлюднення проекту рішення в порядку, передбаченому Законом України Про доступ до публічної інформації , за відсутності виняткових чи надзвичайних випадків, які б надавали право скликати сесію ради раніше ніж через 10 днів з дня прийняття відповідного рішення, та всупереч волевиявленню територіальної громади за наслідками громадського слухання, а тому таке рішення не може вважатись законним, правомірним та обґрунтованим, що свідчить про наявність підстав для визнання його протиправним та скасування.

Інші доводи скаржника, викладені в апеляційній скарзі, висновків суду першої інстанції не спростовують, при цьому колегія суддів звертає увагу на ті обставини, що відповідно до правил п.41 Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Враховуючи, що рішення суду першої інстанції не оскаржувалось в частині відмови в задоволенні позовних вимог про визнання протиправним та скасування Розпорядження Березівського сільського голови від 06 грудня 2019 №10 Про пропозицію щодо ініціювання добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади та її громадське обговорення , в цій частині судове рішення не переглядається судом апеляційної інстанції.

Зазначене узгоджується з позицією, викладеною в п. 13.1 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України Про судове рішення в адміністративній справі від 20 травня 2013 року №7, відповідно до якого у разі часткового оскарження судового рішення суд апеляційної інстанції в описовій частині свого рішення повинен зазначити, в якій частині рішення суду першої інстанції не оскаржується, і при цьому не має права робити правові висновки щодо неоскарженої частини судового рішення.

На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, рішення суду ґрунтується на засадах верховенства права, є законним і обґрунтованим, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів доходить висновку про відсутність підстав для його зміни або скасування.

Керуючись ст.ст.243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Березівської сільської ради Талалаївського району Чернігівської області - залишити без задоволення.

Рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 23 липня 2020 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів, з урахуванням положень ст.329 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Текст постанови складено 22 грудня 2020 року.

Головуючий суддя Н.В.Безименна

Судді Л.В.Бєлова

А.Ю.Кучма

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2020
Оприлюднено23.12.2020
Номер документу93707543
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/482/20

Постанова від 22.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Рішення від 23.07.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 11.06.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 04.06.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Постанова від 09.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні