ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
08 грудня 2020 року 14:46 № 640/16929/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Кузьменко А.І., за участю секретаря судового засідання Прокопенко О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Приватного підприємства "Гора-Буд"
до Головного управління Державної податкової служби у Київській області
про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення
за участі представників сторін:
від позивача - Причепа Т.В.,
від відповідача - Грянов Г.О.
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "Гора-Буд" (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Київській області, в якому просить: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 02 квітня 2020 року №0008880501; стягнути з відповідача судовий збір.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує на необґрунтованість висновків акту від 04 березня 2020 року №243/10-36-05-11/33483877 Про результати документальної позапланової виїзної перевірки з метою встановлення дотримання вимог податкового законодавства в частині сплати земельного податку (орендної плати) за період з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року , оскільки рішення Бориспільської районної ради від 13 жовтня 2015 року №476-36-VI та рішення Гірської сільської ради Бориспільського району від 21 березня 2017 року №630-32-VII, на яке посилається відповідач, може бути застосовано починаючи з 02 липня 2018 року.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 серпня 2020 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання.
Заперечуючи проти задоволення позовних вимог представник відповідача у відзиві на позов вказує, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 02 квітня 2020 року №0008880501 прийнято, оскільки під час документальної позапланової виїзної перевірки з метою встановлення дотримання вимог податкового законодавства в частині сплати земельного податку (орендної плати) за період з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року встановлено порушення позивачем підпункту 271.1.1 пункту 271.1 статті 271, пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України, а саме у 2018 році при обчисленні розміру орендної плати використано нормативну грошову оцінку землі відповідно до Порядку нормативно-грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), який затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22 серпня 2013 року №508, а не на підставі рішення Гірської сільської ради Бориспільського району від 21 березня 2017 року №630-32-VII.
У відповіді на відзив представник позивача наголошує на тому, що рішення Гірської сільської ради Бориспільського району від 21 березня 2017 року №630-32-VII, на яке посилається відповідач, може бути застосовано починаючи з 02 липня 2018 року, а саме з дати внесення відомостей до Державного земельного кадастру про межі адміністративно-територіальних одиниць, зокрема, меж села Гора Бориспільського району Київської області.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києві від 06 жовтня 2020 року закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті.
В судовому засіданні 08 грудня 2020 року представник позивача наполягав на задоволення позовних вимог, представник відповідача заперечував проти задоволення позову.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
Головним управлінням Державної податкової служби у Київській області відповідно до підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України на підставі наказу Державної податкової служби України від 19 лютого 2020 року №462 проведено документальну позапланову виїзну перевірку з метою встановлення дотримання вимог податкового законодавства в частині сплати земельного податку (орендної плати) за період з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року, за результатом якої складено акт від 04 березня 2020 року №243/10-36-05-11/33483877 (далі - акт перевірки).
Так, перевіркою встановлено порушення позивачем підпункту 271.1.1 пункту 271.1 статті 271, пункту 286.2 статі 286 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку з орендної плати за земельні ділянки за період з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року на загальну суму 1161722,56 грн.
На підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 02 квітня 2020 року №0008880501, яким збільшено позивачу грошове зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на загальну суму 1 452 153,20 грн (за основним платежем 1 151 722,56 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями 290 430,64 грн).
Рішенням Державної податкової служби України від 13 липня 2020 року №21755/6/99-00-06-02-06-06 скаргу позивача залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення від 02 квітня 2020 року №0008880501 без змін.
Незгода позивача із вказаним вище податковим повідомленням-рішенням зумовило звернення до суду з даним позовом, при вирішенні якого суд виходить наступного.
Приватне підприємства "Гора-Буд" у перевіряємий період використовувало земельну ділянку кадастровий номер 3220883200:02:003:0003 на території Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
Рішенням Бориспільської районної ради від 13 жовтня 2015 року №476-36-VI затверджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гора Бориспільського району та за інформацією Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 24 липня 2018 року №10-10-0.331-11570/2-18 вищевказана земельна ділянка увійшла в межі села Гора Бориспільського району.
Рішенням Гірської сільської ради Бориспільського району від 21 березня 2017 року №630-32- VIІ затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель села Гора Бориспільського району та пунктом 4 зазначеного рішення Гірська сільська рада вирішила ввести в дію нормативну грошову оцінку земель села Гора Бориспільського району Київської області з 01 січня 2018 року.
Згідно пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України (далі - ПК України) об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Базою оподаткування земельним податковим, в контексті приписів статті 271 ПК України нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
У відповідності до пункту 288.1 статті 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
Підпунктом 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 ПК України встановлено, що базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
Згідно із пунктом 286.1 статті 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, відомості про яку відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними та юридичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об`єкт оподаткування.
В той же час, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу (пункт 288.7 статті 288 ПК України).
Згідно із статтею 285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Пунктом 286.2 статті 286 ПК України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
У відповідності до пункту 286.4 статті 286 ПК України за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
У разі зміни протягом року об`єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.
Згідно із пунктом 289.1 статті 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Відповідно до пункту 289.2 статті 289 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = І:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.
У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Так, рішенням Бориспільської районної ради від 13 жовтня 2015 року №476-36-VI затверджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гора Бориспільського району та за інформацією Головного управління Держгеокадастру у київській області від 24 липня 2018 року №10-10-0.331-11570/2-18 вищевказана земельна ділянка увійшла в межі села Гора Бориспільського району.
Рішенням Гірської сільської ради Бориспільського району від 21 березня 2017 року №630-32- VIІ затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель села Гора Бориспільського району та пунктом 4 зазначеного рішення Гірська сільська рада вирішила ввести в дію нормативну грошову оцінку земель Села Гора Бориспілського району Київської області з 01 січня 2018 року.
Отже, при обчисленні розміру орендної плати необхідно застосовувати нормативну грошову оцінку землі, яка затверджена згадуваним рішенням від 21 березня 2017 року №630-32- VIІ та з урахуванням ставки податку відповідно до договору оренди земельної ділянки.
Суд наголошує, що відповідно до інформації Головного управління Держгеокадастру у Київській області позивач отримав витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 3220883200:02:003:0003, вартість якої складає 23 231 900,26 грн на 2018 рік - 14 лютого 2018 року.
З урахуванням наведеного, суд вважає обґрунтованими доводи відповідача про те, що позивач повинен був здійснювати розрахунок податку з орендної плати за земельні ділянки за 2018 рік на підставі зазначеної нормативно грошової оцінки.
Щодо доводів позивача про те, що рішенням Бориспільської районної ради від 13 жовтня 2015 року №476-36-VI лише затверджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гора Бориспільського району Київської області, що є підставою для прийняття рішення про зміну меж зазначеного села, суд зазначає, що відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць, підставою для зміни межі адміністративно-територіальної одиниці села Гора зазначено саме рішення Бориспільської районної ради від 13 жовтня 2015 року №476-36-VI.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
У відповідності до частини 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, покладений на нього обов`язок доказування виконав та довів правомірність та обґрунтованість оскаржуваного податкового повідомлення-рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позову.
Підстави для вирішення питання про розподіл судових витрат відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.
Керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-243, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Гора-Буд" відмовити.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя А.І. Кузьменко
Повний текст рішення виготовлено 22 грудня 2020 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2020 |
Оприлюднено | 28.12.2020 |
Номер документу | 93747121 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Коротких Андрій Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Коротких Андрій Юрійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні