Постанова
від 05.04.2021 по справі 640/16929/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/16929/20 Суддя (судді) першої інстанції: Кузьменко А.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2021 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Коротких А.Ю.,

суддів Сорочка Є.О.,

Чаку Є.В.,

при секретарі Дмитренко К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного підприємства ГОРА-БУД на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 грудня 2020 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства ГОРА-БУД до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В :

Приватне підприємство ГОРА-БУД звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 грудня 2020 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням суду, Приватне підприємство ГОРА-БУД звернулось з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нову постанову, якою задовольнити адміністративний позов у повному обсязі. Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення неповно досліджено обставини, що мають значення для справи та неправильно застосовано норми матеріального права.

Заслухавши учасників справи, суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Головним управлінням Державної податкової служби у Київській області відповідно до підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України на підставі наказу Державної податкової служби України від 19 лютого 2020 року №462 проведено документальну позапланову виїзну перевірку з метою встановлення дотримання вимог податкового законодавства в частині сплати земельного податку (орендної плати) за період з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року, за результатом якої складено акт від 04 березня 2020 року №243/10-36-05-11/33483877 (далі - акт перевірки).

Приватне підприємства Гора-Буд у перевіряємий період використовувало земельну ділянку кадастровий номер 3220883200:02:003:0003 на території Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Рішенням Бориспільської районної ради від 13 жовтня 2015 року №476-36-VI затверджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гора Бориспільського району та за інформацією Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 24 липня 2018 року №10-10-0.331-11570/2-18 вищевказана земельна ділянка увійшла в межі села Гора Бориспільського району.

Рішенням Гірської сільської ради Бориспільського району від 21 березня 2017 року №630-32- VIІ затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель села Гора Бориспільського району та пунктом 4 зазначеного рішення Гірська сільська рада вирішила ввести в дію нормативну грошову оцінку земель села Гора Бориспільського району Київської області з 01 січня 2018 року.

Вищевказаною перевіркою встановлено порушення позивачем підпункту 271.1.1 пункту 271.1 статті 271, пункту 286.2 статі 286 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку з орендної плати за земельні ділянки за період з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року на загальну суму 1161722,56 грн.

На підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 02 квітня 2020 року №0008880501, яким збільшено позивачу грошове зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на загальну суму 1 452 153,20 грн (за основним платежем 1 151 722,56 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями 290 430,64 грн).

Рішенням Державної податкової служби України від 13 липня 2020 року №21755/6/99-00-06-02-06-06 скаргу позивача залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення від 02 квітня 2020 року №0008880501 без змін.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України (далі - ПК України) об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Базою оподаткування земельним податковим, в контексті приписів статті 271 ПК України, є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Рішення Рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Згідно з пунктом 288.1 статті 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Підпунктом 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 ПК України встановлено, що базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно із пунктом 286.1 статті 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, відомості про яку відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними та юридичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об`єкт оподаткування.

В той же час, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу (пункт 288.7 статті 288 ПК України).

Згідно із статтею 285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Пунктом 286.2 статті 286 ПК України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

У відповідності до пункту 286.4 статті 286 ПК України за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У разі зміни протягом року об`єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

Згідно із пунктом 289.1 статті 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Відповідно до пункту 289.2 статті 289 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = І:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Так, рішенням Бориспільської районної ради від 13 жовтня 2015 року №476-36-VI затверджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гора Бориспільського району та за інформацією Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 24 липня 2018 року №10-10-0.331-11570/2-18 вищевказана земельна ділянка увійшла в межі села Гора Бориспільського району.

Рішенням Гірської сільської ради Бориспільського району від 21 березня 2017 року №630-32- VIІ затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель села Гора Бориспільського району та пунктом 4 зазначеного рішення Гірська сільська рада вирішила ввести в дію нормативну грошову оцінку земель Села Гора Бориспілського району Київської області з 01 січня 2018 року.

Отже, при обчисленні розміру орендної плати необхідно застосовувати нормативну грошову оцінку землі, яка затверджена згадуваним рішенням від 21 березня 2017 року №630-32-VIІ та з урахуванням ставки податку відповідно до договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до інформації Головного управління Держгеокадастру у Київській області позивач отримав витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 3220883200:02:003:0003, вартість якої складає 23 231 900,26 грн на 2018 рік - 14 лютого 2018 року.

З урахуванням наведеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позивач повинен був здійснювати розрахунок податку з орендної плати за земельні ділянки за 2018 рік на підставі зазначеної нормативно грошової оцінки.

Доводи позивача про те, що рішенням Бориспільської районної ради від 13 жовтня 2015 року №476-36-VI лише затверджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гора Бориспільського району Київської області, що є підставою для прийняття рішення про зміну меж зазначеного села, не приймаються колегією суддів до уваги, оскільки відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць, підставою для зміни межі адміністративно-територіальної одиниці села Гора зазначено саме рішення Бориспільської районної ради від 13 жовтня 2015 року №476-36-VI.

Таким чином, доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки судом першої інстанції та судом апеляційної інстанції встановлено відсутність підстав для задоволення адміністративного позову, то підстави для стягнення витрат на правничу допомогу на користь позивача відсутні.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Приватного підприємства ГОРА-БУД залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 грудня 2020 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтями 329, 331 КАС України.

Головуючий суддя: Коротких А.Ю.

Судді: Сорочко Є.О.

Чаку Є.В.

Повний текст виготовлено: 06 квітня 2021 року.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2021
Оприлюднено12.04.2021
Номер документу96142884
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/16929/20

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 05.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Постанова від 05.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 19.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 19.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Рішення від 08.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні