Постанова
від 01.12.2020 по справі 521/16610/20
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/16610/20

Номер провадження 3/521/8120/20

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 грудня 2020 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого судді Граніна В.Л.,

при секретарі Шкребтієнко Г.М.,

за участю:

представника Одеської митниці Держмитслужби Кептене Д.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу, що надійшла з Одеської митниці Держмитслужби за протоколом складеним відносно громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючої директором ТОВ ЛАТОЯ (ЄДРПОУ 42370835, м. Одеса, Гагарінське плато, 5-а, корпус 2), яка мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол №0740/50000/20 від 21.07.2020 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами у відношенні гр. ОСОБА_1 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

З вищезазначеного протоколу про порушення митних правил вбачається, що 16.12.2019 року декларантом ТОВ ЕКОНОМ ТРЕЙД гр. ОСОБА_2 , на підставі договору від 29.08.2019 року №ЕК/ТЛ/19 про надання митно-брокерських послуг, укладеного з ТОВ ЛАТОЯ (ЄДРПОУ 42370835), була підготовлена та подана до Одеської митниці Держмитслужби митна декларація типу ІМ 40 АА (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером №UA500080/2019/200803 на товар білок тваринного походження, сухий, свинячий білок, призначений для споживання населенням, термін придатності до 26.05.2021 року, розфасовано у мішки по 15 кг, колагеновий продукт зі свинини - 21854 кг., виробник Scanflavour А/S , вартістю 32781 дол. США. Разом з митною декларацією, в якості підстави для переміщення та подальшого митного оформлення, до Одеської митниці Держмитслужби надано наступні документи: інвойс №18765, CMR №0104765, контракт від 06.12.2018 року №LAT/Sea/2018-1, тощо.

Згідно поданих документів, відправником товарів виступає компанія Scanflavour А/S (Erhvervsvej 12, 9632 Moldrup, Dania), продавцем SEA KEY INC (50 th Street, Global Bank Tower, 18 th floor, 1801 office, Panama), одержувачем товару виступає ТОВ ЛАТОЯ (69037, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Рекордна, 20-А, код ЄДРПОУ 42370835).

Згідно відомостей, зазначених у декларації та товаросупровідних документах, через митний кордон України переміщувався: білок тваринного походження, сухий, свинячий білок, призначений для споживання населенням, термін придатності до 26.05.2021 року, розфасовано у мішки по 15 кг, колагеновий продукт зі свинини - 21854 кг, виробник Scanflavour A/S, код товару УКТ ЗЕД визначено та заявлено 35040090 (ставка мита 5%), вартістю 32 781 дол. США (згідно з курсом НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України 770 025,69 грн.).

16 грудня 2018 року вищезазначений товар оформлено Одеською митницею Держмитслужби в режимі імпорт за митною декларацією №UA500080/2019/200803, на підставі наданих товаросупровідних документів.

З метою перевірки легітимності зазначеної поставки товарів та наданих до митного оформлення документів, Департаментом запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил Держмитслужби України направлено запити до митних органів Королівства Данія та республіки Польща щодо надання правової допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань державної митної справи при ввезенні на митну територію України товару колагеновий продукт зі свинини ТОВ ЛАТОЯ (ЄДРПОУ 42370835).

Згідно листа Національної митної та податкової адміністрації Королівства Данії, компанії Scanflavour не відома компанія SEA KEY INC з Панами. Банківський переказ був здійснено компанією Ezetra Prom з Угорщини. Компанії Scanflavour не відома ця компанія, але оскільки сума і подробиці є вірними, вони зробили висновок, що компанія Ezetra Prom здійснила переказ за дорученням компанії ТОВ ЛАТОЯ . Крім того, Національною митною та податковою адміністрацією Королівства Данії було надано пов`язані зі справою документи. А саме накладна на товар, інвойс, експортні сертифікати.

Під час перевірки документів, які надавались при імпорті товару до України та отриманої відповіді митних органів Королівства Данії встановлено, що фактично вартість товарів, згідно інвойсу, складала 98 280 євро, тобто 2 579 850 грн., згідно з курсом НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 26,25 грн. за 1 євро.

Також, 09.07.2020 року Одеською митницею Держмитслужби отримано відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Державної митної служби України від 10.07.2020 року №20/20-02-01/7.10/1526). Відповідно до листа митних органів республіки Польща, зазначені товари оформлені в митній процедурі в Данії. Крім того, надано роздруковану інформацію з транзитної митної системи NCTS, яка стосується книжки МДП №GX82772543 та яка підтверджує, що товари оформлені в польських митних органах в режимі транзиту з використанням книжки МДП.

Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів, на думку митного органу, встановлено, що товар білок тваринного походження, сухий, свинячий білок, призначений для споживання населенням, термін придатності до 26.05.2021 року, розфасовано у мішки по 15 кг, колагеновий продукт зі свинини - 21854 кг, виробник Scanflavour A/S, код товару УКТ ЗЕД визначено та заявлено 35040090 (ставка мита 5%), вартістю 32 781 дол. США переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товарів.

Одержувачем вказаного товару є ТОВ ЛАТОЯ , в особі директора гр. ОСОБА_1 , яка як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та, в розумінні п. 43 ст. 4 МК України, є посадовою особою цього підприємства.

На підставі вказаних обставин посадовими особами митного органу було складено протокол у відношенні гр. ОСОБА_1 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 участі не приймала, про дату, час та місце розгляду справи була сповіщена у встановленому законом порядку, шляхом направлення судових повісток. Також, відповідна інформація була розміщена на офіційному веб - сайті Малиновського районного суду м. Одеси (веб - адреса сторінки: http://ml.od.court.gov.ua).

При цьому, суд враховує позицію Європейського суду з прав людини викладену в п. 41 рішення у справі Пономарьов проти України від 03 квітня 2008 року, яка полягає в тому, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватись належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, відносно якої складено протокол, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до відповідальності за порушення ч. 1 ст. 483 МК України та накласти стягнення відповідно до санкції статті, у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку учасників процесу, оцінивши в сукупності зібрані докази, суд приходить до висновку, що в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, вбачається наявність складу порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, за кваліфікуючими ознаками - дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товару, підроблених документів та таких, які містять неправдиві відомості щодо вартості товару.

В процесі судового розгляду, з матеріалів справи судом встановлено, що 16.12.2019 року декларантом ТОВ ЕКОНОМ ТРЕЙД гр. ОСОБА_2 , на підставі договору від 29.08.2019 року №ЕК/ТЛ/19 про надання митно-брокерських послуг, укладеного з ТОВ ЛАТОЯ (ЄДРПОУ 42370835), була підготовлена та подана до Одеської митниці Держмитслужби митна декларація типу ІМ 40 АА (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером №UA500080/2019/200803 на товар білок тваринного походження, сухий, свинячий білок, призначений для споживання населенням, термін придатності до 26.05.2021 року, розфасовано у мішки по 15 кг, колагеновий продукт зі свинини - 21854 кг., виробник Scanflavour А/S , вартістю 32781 дол. США. Разом з митною декларацією, в якості підстави для переміщення та подальшого митного оформлення, до Одеської митниці Держмитслужби надано наступні документи: інвойс №18765, CMR №0104765, контракт від 06.12.2018 року №LAT/Sea/2018-1, тощо.

Згідно поданих документів, відправником товарів виступає компанія Scanflavour А/S (Erhvervsvej 12, 9632 Moldrup, Dania), продавцем SEA KEY INC (50 th Street, Global Bank Tower, 18 th floor, 1801 office, Panama), одержувачем товару виступає ТОВ ЛАТОЯ (69037, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Рекордна, 20-А, код ЄДРПОУ 42370835).

Згідно відомостей, зазначених у декларації та товаросупровідних документах, через митний кордон України переміщувався: білок тваринного походження, сухий, свинячий білок, призначений для споживання населенням, термін придатності до 26.05.2021 року, розфасовано у мішки по 15 кг, колагеновий продукт зі свинини - 21854 кг, виробник Scanflavour A/S, код товару УКТ ЗЕД визначено та заявлено 35040090 (ставка мита 5%), вартістю 32 781 дол. США (згідно з курсом НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України 770 025,69 грн.).

16 грудня 2018 року вищезазначений товар оформлено Одеською митницею Держмитслужби в режимі імпорт за митною декларацією №UA500080/2019/200803, на підставі наданих товаросупровідних документів.

З метою перевірки легітимності зазначеної поставки товарів та наданих до митного оформлення документів, Департаментом запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил Держмитслужби України направлено запити до митних органів Королівства Данія та республіки Польща щодо надання правової допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань державної митної справи при ввезенні на митну територію України товару колагеновий продукт зі свинини ТОВ ЛАТОЯ (ЄДРПОУ 42370835).

Згідно листа Національної митної та податкової адміністрації Королівства Данії, компанії Scanflavour не відома компанія SEA KEY INC з Панами. Банківський переказ був здійснено компанією Ezetra Prom з Угорщини. Компанії Scanflavour не відома ця компанія, але оскільки сума і подробиці є вірними, вони зробили висновок, що компанія Ezetra Prom здійснила переказ за дорученням компанії ТОВ ЛАТОЯ . Крім того, Національною митною та податковою адміністрацією Королівства Данії було надано пов`язані зі справою документи. А саме накладна на товар, інвойс, експортні сертифікати.

Під час перевірки документів, які надавались при імпорті товару до України та отриманої відповіді митних органів Королівства Данії встановлено, що фактично вартість товарів, згідно інвойсу, складала 98 280 євро, тобто 2 579 850 грн., згідно з курсом НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 26,25 грн. за 1 євро.

Також, 09.07.2020 року Одеською митницею Держмитслужби отримано відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Державної митної служби України від 10.07.2020 року №20/20-02-01/7.10/1526). Відповідно до листа митних органів республіки Польща, зазначені товари оформлені в митній процедурі в Данії. Крім того, надано роздруковану інформацію з транзитної митної системи NCTS, яка стосується книжки МДП №GX82772543 та яка підтверджує, що товари оформлені в польських митних органах в режимі транзиту з використанням книжки МДП.

Згідно з п. 5 Постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8 (зі змінами): переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України, у т.ч. шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи таких, що містять неправдиві дані .

Згідно з п. 6 цієї Постанови Пленуму, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. При цьому, згідно з абз. 2 цього пункту Постанови: Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються .

Абзацом 4 цього пункту Постанови встановлено: Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності .

Відповідно до ст. 459 МК України, при вчиненні порушень митних правил підприємствами, суб`єктами відповідальності за порушення митних правил є посадові особи цих підприємств.

Відповідно до п. 43 ст. 4 МК України, 43) посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Відповідно до положень ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Стаття 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Так, матеріалами справи встановлено, що як підставу вчинення дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України та їх митне оформлення були надані документи, які містять неправдиві відомості, що підтверджується відповіддю митних органів Данії та Польщі.

Згідно з статтею 483 МК України, однією з ознак переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, є надання органу доходів і зборів, як підстав для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо компанії продавця товарів, одержувача та вартості товару.

Таким чином, суд вважає, що матеріалами справи доведено факт порушення гр. ОСОБА_1 митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Викладені вище обставини встановлені при провадженні по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протоколом по справі про порушення митних правил; доповідною запискою інспектора митниці, відповіддю митних та податкових органів Данії та Польщі.

Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до митного Кодексу України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Враховуючи вищевикладене, суд накладає на правопорушника стягнення, відповідно до санкції ч. 1 ст. 483 МК України, у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, а саме 2 580 504 (два мільйони п`ятсот вісімдесят тисяч п`ятсот чотири) гривні 64 (шістдесят чотири) копійки, з конфіскацією цих товарів.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Вимогами п. 5 ч. 2 ст. 4 ЗУ Про судовий збір передбачено, що у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника підлягає стягненню судовий збір за ставкою 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Керуючись ст. ст. 4, 458, 459, 461, 483, 487, 511 МК України, ст. ст. 23, 33, 252, 280, 283, 284 КУпАП, ст. 4 ЗУ Про судовий збір , -

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винною у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, а саме 2 580 504 (два мільйони п`ятсот вісімдесят тисяч п`ятсот чотири) гривні 64 (шістдесят чотири) копійки, з конфіскацією цих товарів.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 420 (чотириста двадцять) гривень 40 (сорок) копійок.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

Головуючий

Дата ухвалення рішення01.12.2020
Оприлюднено24.12.2020
Номер документу93763581
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —521/16610/20

Постанова від 26.10.2021

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Цюра Т. В.

Постанова від 14.05.2021

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

Постанова від 11.05.2021

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Цюра Т. В.

Постанова від 01.12.2020

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні