Ухвала
від 23.12.2020 по справі 923/701/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


У Х В А Л А

про затвердження плану санації та введення процедури санації

23 грудня 2020 року Справа № 923/701/16

Господарський суд Херсонської області у складі судді Сулімовської М.Б. , за участю секретаря судового засідання Мальцевій О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за заявою: Публічного акціонерного товариства "Піреус Банк МКБ", м.Київ

до боржника: Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин", м.Нова Каховка Херсонської області

про банкрутство

за участю представників сторін:

ПАТ "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "Сателіт" - Тесля І.В. (паспорт серії НОМЕР_1 , виданий Новокаховським МВ УМВС України в Херсонській області 08.04.1999р), представник, довіреність від 10.09.2020р.;

ТОВ "НВП "НКЕМЗ" - Стрельцова Т.В., представник (паспорт НОМЕР_2 , виданий Новокаховським МВ УМВС України в Херсонській області 28.12.2006р.), довіреність від 04.11.2020р.;

ТОВ "Торговий дім "Етал" - Стрельцова Т.В., представник (паспорт МР 208031, виданий Новокаховським МВ УМВС України в Херсонській області 28.12.2006р.), довіреність від 04.11.2020р.;

від боржника: не з`явився;

розпорядник майна: арбітражний керуючий Косенко С.Г. (посвідчення № 645 від 26.03.2013р.)

в с т а н о в и в:

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 21.07.2016р. задоволено заяву Публічного акціонерного товариства "Піреус Банк МКБ", м.Київ про порушення справи про банкрутство боржника Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном боржника на строк 115 календарних днів; призначено розпорядником майна арбітражного керуючого Косенка С.Г., призначено справу до розгляду в попередньому засіданні.

Ухвалою від 09.02.2018р. затверджено реєстр вимог кредиторів.

Розгляд справи неодноразово відкладався.

Ухвалою від 05.05.2020р. у зв`язку із введенням на території України карантину розгляд справи відкладено на 02.06.2020р.

Ухвалою суду від 02.06.2020р. за клопотанням розпорядника майна призначено підсумкове засідання на 30.06.2020р. та зобов`язано розпорядника майна арбітражного керуючого Косенка С.Г. надати суду докази скликання та проведення загальних зборів кредиторів; протокол зборів кредиторів боржника, на яких обрано комітет кредиторів боржника та вирішено питання щодо подальшої процедури банкрутства, а також протокол засідання комітету кредиторів, на якому вирішені питання в межах компетенції комітету, аналіз фінансового становища боржника.

25.06.2020р. розпорядником майна арбітражним керуючим Косенком С.Г. подано до суду клопотання про відкладення судового засідання, до якого додано протокол загальних зборів кредиторів від 25.06.2020р., аналіз фінансового становища боржника.

В судове засідання з`явились представники кредиторів та розпорядник майна арбітражний керуючий Косенко С.Г.

Розпорядник майна підтримав клопотання про відкладення розгляду справи, яке обґрунтував тим, що 25.06.2020р. арбітражним керуючим було проведено збори кредиторів із порядком денним щодо схвалення плану санації ПАТ "Завод крупних електричних машин" та обрання кандидатури керуючого санацією.

В той же час, присутній на зборах представник кредитора ТОВ "Фінансгарант", який мав 74% голосів, просив відкласти проведення зборів кредиторів у зв`язку з відступленням ТОВ "Фінансгарант" права вимоги іншій юридичній особі - ПАТ "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "Сателіт".

У зв`язку з означеним зборами кредиторів 25.06.2020р. прийнято рішення щодо відкладення засідання зборів кредиторів на іншу дату, після ухвалення судом рішення щодо заміни кредиторів ТОВ "Фінансгарант" і ТОВ "Новокаховський електромеханічний завод" їх процесуальними правонаступниками.

Також, враховуючи що ТОВ "Фінансгарант" є заставним кредитором та ініціював питання про перехід до процедури санації боржника, до ухвалення судом про заміну кредитора голосування щодо введення процедури санації та затвердження плану санації є неможливим. При цьому, для вирішення означеного питання необхідно знати думку кредитора-правонаступника.

За наведених обставин суд, ухвалою від 30.06.2020р. відклав підсумкове засідання на 03.09.2020р. та зобов`язав розпорядника майна арбітражного керуючого Косенка С.Г. надати суду: докази скликання (копії повідомлень про призначення загальних зборів, направлених кредиторам і боржнику, докази їх вручення адресатам) та проведення загальних зборів кредиторів; протокол зборів кредиторів боржника, на яких обрано комітет кредиторів боржника та вирішено питання щодо подальшої процедури банкрутства, а також протокол засідання комітету кредиторів, на якому вирішені питання в межах компетенції комітету.

В подальшому за клопотаннями учасників провадження розгляд справи неодноразово відкладався.

09.11.2020р. розпорядником майна подано до суду протокол загальних зборів кредиторів від 05.11.2020р. разом з протоколами голосування кредиторів відповідними класами, протокол засідання комітету кредиторів від 05.11.2020р., звіт про проведену в процедурі розпорядження майном роботу.

09.11.2020р. кредиторами подано до суду клопотання про введення процедури санації, затвердження плану санації ПАТ "Завод крупних електричних машин" в редакції, схваленій зборами кредиторів 05.11.2020р., призначення керуючим санацією арбітражного керуючого Косенка С.Г. та встановлення керуючому санацією основної грошової винагороди за виконання повноважень керуючого санацією в розмірі чотирьох розмірів мінімальної заробітної плати з кожен місяць виконання повноважень.

09.11.2020р. комітетом кредиторів подано до суду клопотання про призначення керуючим санацією арбітражного керуючого Косенка С.Г.

Ухвалою суду від 23.11.2020р. призначено підсумкове засідання на 23.12.2020р.

21.12.2020р. розпорядником майна подано до суду план санації ПАТ "Завод крупних електричних машин", повідомлення про скликання зборів кредиторів 05.11.2020р. з оригіналами описів вкладення у поштові відправлення, копії документів, на підтвердження повноважень представників кредиторів, які приймали участь у засіданні зборів кредиторів 05.11.2020р., заяву про участь у справі про банкрутство.

22.12.2020р. розпорядником майна подано реєстр вимог кредиторів станом на 01.11.2020р.

Кредитори ТОВ "НВП "НКЕМЗ", ТОВ "Завод крупних електричних машин", ТОВ "Торговий дім "ЕТАЛ", ТОВ "Електромеханічний завод "ЕТАЛ", ПАТ "Науково-виробниче об`єднання "ЕТАЛ", фізична особа-підприємець Клименко Євген Григорович, ТОВ "Новокаховський електромашинобудівний завод", ТОВ "Управляюча компанія "Електромеханічні заводи-Україна", ПАТ "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "Сателіт" звернулись до суду з заявами про затвердження плану санації в редакції, затвердженій зборами кредиторів 05.11.2020р., з умовами плану санації погоджуються у повному обсязі.

В судове засідання з`явились представники кредиторів ПАТ "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "Сателіт", ТОВ "Торговий дім "ЕТАЛ", ТОВ "НВП "НКЕМЗ", розпорядник майна арбітражний керуючий Косенко С.Г.

Інші учасники провадження явку уповноважених осіб в судове засідання не забезпечили, про дату, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Судом заслухано учасників провадження, досліджено подані розпорядником майна докази, план санації, розглянуто клопотання зборів кредиторів та комітету кредиторів.

Присутні в судовому засіданні представники кредиторів та розпорядник майна підтримали клопотання зборів кредиторів, просять затвердити план санації та ввести процедуру санації ПАТ "Завод крупних електричних машин".

Дослідивши матеріали справи, заслухавши учасників провадження, суд зазначає наступне.

Згідно частин 1-2 статті 49 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації) або закривається провадження у справі. До закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів приймають одне з таких рішень:

- схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації;

- подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Відповідно до частини 3 статті 49 Кодексу України з процедур банкрутства, у підсумковому засіданні господарський суд ухвалює одне з таких судових рішень:

- ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном у межах граничних строків, визначених цим Кодексом;

- ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому цим Кодексом;

- постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури;

- ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до статті 50 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд затверджує схвалений план санації боржника і постановляє ухвалу про введення процедури санації.

За приписами статті 51 Кодексу України з процедур банкрутства, з метою прийняття рішення про схвалення або відхилення плану санації усі конкурсні кредитори поділяються на класи. Кредитори, включені до кожної черги, формують окремий клас кредиторів. Кредитор, вимоги якого підлягають включенню до двох і більше черг, підлягає включенню відповідно до двох і більше класів кредиторів.

Вимоги забезпечених кредиторів утворюють окремий клас, до якого включаються вимоги у тій їх частині, яка забезпечена заставою майна. У частині вимог, не забезпечених заставою, вимоги таких кредиторів підлягають включенню до класу незабезпечених кредиторів.

Якщо планом санації передбачається зміна пріоритету вимог забезпечених кредиторів, план санації має бути схвалений кожним таким кредитором.

План санації не може передбачати різний порядок задоволення вимог кредиторів, включених до одного класу.

Прийняття рішення про схвалення або відхилення плану санації приймається кожним класом окремо шляхом голосування.

У голосуванні щодо схвалення плану санації не бере участі клас кредиторів, розмір та порядок задоволення вимог якого за планом санації не відрізнятиметься від того, який був би застосований у разі введення процедури ліквідації.

У разі якщо план санації передбачає розстрочення чи відстрочення або прощення (списання) боргів із сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) чи їх частини, план санації вважається схваленим органом стягнення в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування органом стягнення. При цьому податковий борг, який виник у строк, що передував трьом рокам до дня проведення зборів кредиторів, які затверджують план санації, визнається безнадійним та списується, а податковий борг, який виник пізніше, розстрочується (відстрочується) або списується на умовах плану санації, які повинні бути не гіршими, ніж умови задоволення вимог кредиторів, які голосували за схвалення плану санації, а також розмір та порядок задоволення вимог, які були б застосовані у разі введення процедури ліквідації.

План санації вважається схваленим класом незабезпечених кредиторів, якщо за схвалення плану санації віддано більше половини голосів кредиторів, включених до відповідного класу, а також якщо за схвалення плану санації проголосувало не менше половини кредиторів, які мають право голосу у відповідному класі.

План санації вважається схваленим класом забезпечених кредиторів, якщо за схвалення плану санації віддано дві третини голосів кредиторів, включених до класу забезпечених кредиторів, а також якщо за схвалення плану санації проголосувало не менше половини кредиторів, які мають право голосу в цьому класі.

В іншому випадку вважається, що план санації відхилений відповідним класом кредиторів.

Вимоги кредиторів, які є заінтересованими особами стосовно боржника, не враховуються для цілей голосування при схваленні плану санації.

Якщо план санації передбачає задоволення вимог окремого незабезпеченого кредитора негайно після затвердження плану санації, такі вимоги не враховуються для цілей голосування при схваленні плану санації.

План санації може містити умову про надання права одному або декільком забезпеченим кредиторам звернути стягнення на заставлене майно після затвердження плану санації господарським судом. У такому випадку такі забезпечені кредитори (у межах вимог, забезпечених заставою) не беруть участі у голосуванні щодо питання про схвалення, внесення змін або відхилення плану санації.

План санації та протоколи голосування кожного класу кредиторів подаються розпорядником майна до господарського суду протягом одного робочого дня після проведення голосування.

Так ухвалою Господарського суду Херсонської області від 21.07.2016р. задоволено заяву Публічного акціонерного товариства "Піреус Банк МКБ", м.Київ про порушення справи про банкрутство боржника Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном боржника на строк 115 календарних днів; призначено розпорядником майна арбітражного керуючого Косенка С.Г., призначено справу до розгляду в попередньому засіданні.

Ухвалою від 09.02.2018р. затверджено реєстр вимог кредиторів, відповідно до якого вимоги:

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Електромеханічний завод "ЕТАЛ" (код ЄДРПОУ 40060636, 28000, Кіровоградська область, м.Олександрія, вул.Заводська, 1) в сумі 2756,00 грн. судового збору - перша черга, 100000,00 грн. - четверта черга, 14713,11 грн. - шоста черга.

- Приватного акціонерного товариства "Науково-виробниче об`єднання "ЕТАЛ" (код ЄДРПОУ 05814256, 28000, Кіровоградська область, м.Олександрія, вул.Заводська, 1) в сумі 2756,00 грн. судового збору - перша черга, 3281756 грн. 03 коп. - четверта черга.

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "ЕТАЛ" (код ЄДРПОУ 39789026, 28000, Кіровоградська область, м.Олександрія, вул.Заводська, 1) в сумі 2756,00 грн. судового збору - перша черга, 929459,40 грн. - четверта черга.

- Публічного акціонерного товариства "Піреус Банк МКБ" (код ЄДРПОУ 20034231, 04070, м.Київ, вул.Іллінська, 8) в сумі 16536,00 грн. судового збору - перша черга, 153835172 грн. 31 коп. - четверта черга, 35489623 грн. 01 коп. - шоста черга.

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансгарант" (код ЄДРПОУ 39877604, 01054, м.Київ, вул.О.Гончара, буд. 52 офіс 11) в сумі 2756,00 грн. судового збору - перша черга, 374334148 грн. 36 коп. - четверта черга, 219156271 грн. 28 коп. - шоста черга.

- Публічного акціонерного товариства "Сбербанк" (код ЄДРПОУ 25959784, 01601, м.Київ, вул.Володимирська, 46) в сумі 2756,00 грн. судового збору - перша черга, 236040524 грн. 09 коп. - четверта черга, 103596142,44 грн. - шоста черга.

- Товариства з обмеженою відповідальністю "НВП "НКЕМЗ" (код ЄДРПОУ 39581767, 74903, Херсонська область, м.Нова Каховка, вул.Першотравнева, 35) в сумі 2756,00 грн. судового збору - перша черга, 79366 грн. 35 коп. - четверта черга.

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Управляюча компанія "Електромеханічні заводи - Україна" (код ЄДРПОУ 34478873, 01021, м.Київ, вул.Грушевського, 28/2) в сумі 2756,00 грн. судового збору - перша черга, 51041616 грн. 66 коп. - четверта черга.

- Фізичної особи-підприємця Клименка Євгена Григоровича (ідентифікаційний номер НОМЕР_3 , АДРЕСА_1 ) в сумі 2756,00 грн. судового збору - перша черга, 560850 грн. 55 коп. - четверта черга, 96900,00 грн. - шоста черга.

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Новокаховський електромеханічний завод" (код ЄДРПОУ 36463062, 74903, Херсонська область, м.Нова Каховка, вул.Першотравнева, 35) в сумі 2756,00 грн. судового збору - перша черга, 513670 грн. 28 коп. - четверта черга.

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод крупних електричних машин" (код ЄДРПОУ 39968214, 74903, Херсонська область, м.Нова Каховка, вул.Першотравнева, 35-Н) в сумі 2756,00 грн. судового збору - перша черга, 7063837 грн. 47 коп. - четверта черга.

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Новокаховський електромашинобудівний завод" (код ЄДРПОУ 33246433, 74903, Херсонська область, м.Нова Каховка, вул.Першотравнева, 35) в сумі 2756,00 грн. судового збору - перша черга, 187353 грн. 95 коп. - четверта черга.

- Фізичної особи-підприємця Гайдучик Володимира Васильовича (ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , АДРЕСА_2 ) в сумі 3200,00 грн. судового збору - перша черга.

Визнано вимоги забезпеченого кредитора Публічного акціонерного товариства "Сбербанк" в сумі 56894590,00 грн.

Зобов`язано розпорядника майна арбітражного керуючого Косенка С.Г. внести окремо в реєстр вимог кредиторів вимоги, що забезпечені заставою майна боржника, а саме вимоги Публічного акціонерного товариства "Сбербанк" в сумі 56894590,00 грн.

Визнано кредиторські вимоги Фізичної особи-підприємця Гайдучик Володимира Васильовича (ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , АДРЕСА_2 ) в сумі 155500,00 грн. як такі, що заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання.

Визначено, що кредитор Фізична особа-підприємець Гайдучик В.В. із вимогами в сумі 155500,00 грн. не є конкурсним кредитором, а його вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.

Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 04.06.2018р. серед іншого ухвалу Господарського суду Херсонської області від 09.02.2018р. у справі № 923/701/16 в частині розгляду кредиторських вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Управляюча компанія "Електромеханічні заводи - України" змінено та викладено абзац 8 пункту 1 резолютивної частини в наступній редакції:

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Управляюча компанія "Електромеханічні заводи - України" (код ЄДРПОУ 34478873, 01021, м. Київ, вул. Грушевського, 28/2) в сумі 2756,00 грн. судового збору - перша черга, 46710374,88 грн. - четверта черга.

Постановою Верховного Суду у складі Касаційного господарського суду від 04.10.2018р. касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Сбербанк" задоволено частково, касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Управляюча компанія "Електромеханічні заводи - України" залишено без задоволення, ухвалу Господарського суду Херсонської області від 09.02.2018 та постанову Одеського апеляційного господарського суду від 04.06.2018 у справі № 923/701/16 в частині розгляду кредиторських вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансгарант" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Управляюча компанія "Електромеханічні заводи - України" скасовано, а справу № 923/701/16 в частині розгляду кредиторських вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансгарант" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Управляюча компанія "Електромеханічні заводи - України" направлено на новий розгляд до Господарського суду Херсонської області.

За результатами нового розгляду, ухвалою Господарського суду Херсонської області від 10.01.2020р. заяву про визнання грошових вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансгарант" до боржника - Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин" задоволено частково в сумі 593490419 грн. 64 коп., в решті вимог в сумі 19144180 грн. відмовлено; заяву про визнання грошових вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Управляюча компанія "Електромеханічні заводи - Україна" до боржника - Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин" задоволено частково в сумі 46710374 грн. 88 коп., в решті вимог в сумі 4339575 грн. 95 коп. відмовлено.

Ухвалою від 05.03.2020р. здійснено заміну первісного кредитора ПАТ "Сбербанк" (код ЄДРПОУ 25959784, 01601, м.Київ, вул.Володимирська, 46) його процесуальним правонаступником Товариством з обмеженою відповідальністю "Фінансгарант" (код ЄДРПОУ 39877604, 10154 м.Київ, вул.О.Гончара, буд.52 офіс 11) із вимогами - 56894590,00 грн. - забезпечені вимоги, 236040524,09 грн. - четверта черга, 103596142,44 грн. - шоста черга.

Ухвалою від 30.06.2020р. здійснено заміну первісного кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю "Новокаховський електромеханічний завод" на процесуального правонаступника Товариство з обмеженою відповідальністю "Завод крупних електричних машин" (код ЄДРПОУ 39968214, 74900, Херсонська область, м.Нова Каховка, вул.Першотравнева, 35А) із вимогами в сумі 516426,28 грн., з яких 2756,00 грн. судового збору - перша черга, 513670,28 грн. - четверта черга.

Ухвалою від 17.09.2020р. здійснено заміну первісного кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансгарант" (код ЄДРПОУ 39877604, 10154 м.Київ, вул.О.Гончара, буд.52 офіс 11) його процесуальним правонаступником Публічним акціонерним товариством "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "Сателіт" (код ЄДРПОУ 38149945, 01001, м.Київ, вул..Велика Житомирська, 23, офіс 3) із вимогами - 56894590,00 грн. - забезпечені вимоги, 236040524,09 грн. - четверта черга, 103596142,44 грн. - шоста черга.

Ухвалою від 17.09.2020р. здійснено заміну первісного кредитора АТ "Піреус Банк МКБ" його процесуальним правонаступником Товариством з обмеженою відповідальністю "Фінансгарант" (код ЄДРПОУ 39877604, 10154 м.Київ, вул.О.Гончара, буд.52 офіс 11) із вимогами - 153835172,31 грн. - четверта черга, 35489623,01 грн. - шоста черга.

Ухвалою від 23.10.2020р. здійснено заміну первісного кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансгарант" (код ЄДРПОУ 39877604, 10154 м.Київ, вул.О.Гончара, буд.52 офіс 11) його процесуальним правонаступником Публічним акціонерним товариством "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "Сателіт" (код ЄДРПОУ 38149945, 01001, м.Київ, вул.Велика Житомирська, 23, офіс 3) із вимогами в сумі 374334148,36 грн. - четверта черга, 219156271,28 грн. - шоста черга.

На загальних зборах кредиторів, які відбулись 24.02.2020р., кредитором ТОВ "Фінансгарант" було запропоновано ввести відносно боржника процедуру санації.

За результатами обговорення даного питання зборами було одноголосно вирішено відкласти проведення зборів для розгляду питання щодо подальшої процедури банкрутства боржника до ухвалення судом рішення щодо процесуальної заміни кредиторів.

Суд зазначає, що ч.3 статті 48 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено право арбітражного керуючого скликати збори кредиторів за його ініціативою.

Відповідно, до ч. 5 статті 48 Кодексу України з процедур банкрутства, до компетенції зборів кредиторів, крім іншого, належить:

- схвалення плану санації боржника та схвалення внесення змін до нього;

- звернення до господарського суду з клопотанням про введення наступної процедури у справі про банкрутство.

Як слідує з матеріалів справи та встановлено судом, 27.10.2020р. за вих. №01-34/410 розпорядником майна було скеровано всім кредиторам повідомлення про скликання 05.11.2020р. загальних зборів кредиторів з порядком денним:

1. Обрання нового складу комітету кредиторів та делегування йому повноважень.

2. Вирішення питання щодо переходу до процедури санації у справі про банкрутство №923/701/16 та обрання кандидатури керуючого санацією.

3. Вирішення питання щодо схвалення плану санації ПАТ "Завод крупних електричних машин".

05.11.2020р. проведені збори кредиторів Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин" та збори комітету кредиторів, на яких розглянуто план санації Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин", який був розроблений арбітражним керуючим Косенком С.Г.

Відповідно до протоколу зборів кредиторів ПАТ "Завод крупних електричних машин" від 05.11.2020р., крім іншого, було вирішено:

- схвалити план санації ПАТ "Завод крупних електричних машин";

- звернутись до господарського суду з клопотанням про введення відносно боржника ПАТ "Завод крупних електричних машин" процедури санації та призначення керуючим санацією арбітражного керуючого Косенка С.Г. з встановленням йому основної грошової винагороди за виконання повноважень керуючого санацією в розмірі чотири розміри мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання повноважень.

Відповідно до вимог ст. 51 Кодексу України з процедур банкрутства, план санації обов`язково повинен містити визначений розмір вимог кожного класу кредиторів, які були б задоволені у разі введення процедури ліквідації боржника. План санації може бути змінений у порядку, встановленому для його затвердження. План санації має містити заходи щодо відновлення платоспроможності боржника. План санації має передбачати строк відновлення платоспроможності боржника. Платоспроможність вважається відновленою за умови погашення вимог кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів. План санації обов`язково повинен передбачати забезпечення погашення заборгованості боржника з виплати заробітної плати.

Заходами щодо відновлення платоспроможності боржника, які містить план санації, можуть бути: реструктуризація підприємства; перепрофілювання виробництва; закриття нерентабельних виробництв; відстрочення, розстрочення або прощення боргу чи його частини; виконання зобов`язання боржника третіми особами; задоволення вимог кредиторів в інший спосіб, що не суперечить цьому Кодексу; ліквідація дебіторської заборгованості; реструктуризація активів боржника відповідно до вимог цього Кодексу; продаж частини майна боржника; виконання зобов`язань боржника власником боржника та його відповідальність за невиконання взятих на себе зобов`язань; відчуження майна та погашення вимог кредиторів шляхом заміщення активів; звільнення працівників боржника, які не можуть бути задіяні в процесі виконання плану санації; одержання кредиту для виплати вихідної допомоги працівникам боржника, які звільняються згідно з планом санації, що відшкодовується відповідно до вимог цього Кодексу позачергово за рахунок продажу майна боржника; одержання позик та кредитів, придбання товарів у кредит; інші заходи з відновлення платоспроможності боржника.

Згідно ч. 4-5 ст. 51 Кодексу України з процедур банкрутства, план санації боржника повинен передбачати погашення вимог кредиторів з урахуванням черговості, встановленої цим Кодексом, якщо самі кредитори не схвалили рішення про погіршення умов їхнього класу. План санації вважається схваленим класом незабезпечених кредиторів, якщо за схвалення плану санації віддано більше половини голосів кредиторів, включених до відповідного класу, а також якщо за схвалення плану санації проголосувало не менше половини кредиторів, які мають право голосу у відповідному класі. План санації вважається схваленим класом забезпечених кредиторів, якщо за схвалення плану санації віддано дві третини голосів кредиторів, включених до класу забезпечених кредиторів, а також якщо за схвалення плану санації проголосувало не менше половини кредиторів, які мають право голосу в цьому класі. В іншому випадку вважається, що план санації відхилений відповідним класом кредиторів.

Дослідивши план санації ПАТ "Завод крупних електричних машин" суд зазначає, що останній складається з наступних розділів: 1. Вступ; 2. Загальна інформація щодо справи про банкрутство; 3. Характеристика боржника; 4. Аналіз фінансово-господарської, інвестиційної діяльності боржника, його становище на ринках на дату відкриття провадження у справі про банкрутство, а також протягом проведення процедури розпорядження майном, та показники щодо ознак доведення до банкрутства або фіктивного банкрутства; 5. Заходи з відновлення платоспроможності; 6. Погашення вимог кредиторів; 7. Доходна частина плану санації; 8. Витратна частина плану санації; 9. Аналіз доцільності введення процедури санації по відношенню до введення процедури ліквідації (абз.3 ч.7 ст.52); 10. Підсумки виконання плану санації ПАТ "Завод крупних електричних машин"; 11. Заходи щодо забезпечення охорони державної таємниці (зазначені заходи не вживаються, оскільки боржник не володіє відомостями, що згідно з рішеннями державних експертів з питань таємниць становлять державну таємницю у визначених законом сферах); 12. Погашення вимог із заробітної плати (боржник не має заборгованості із заробітної плати, у зв`язку із чим в плані санації відсутні умови її погашення); 13. Строк відновлення платоспроможності боржника; 14. Розвиток діяльності підприємства після виконання плану санації; 15. Прикінцеві положення.

За умовами плану санації строк відновлення платоспроможності боржника складає 1,5 роки або 18 місяців з дати затвердження плану санації. При цьому, до виконання плану в частині погашення вимог кредиторів та повернення дебіторської заборгованості керуючий санацією приступає одразу після його затвердження судом.

Так заходами щодо відновлення платоспроможності боржника, які містить план санації ПАТ "Завод крупних електричних машин" є - відстрочення, розстрочення, прощення частини боргу, задоволення вимог кредиторів в інший спосіб, що не суперечить вимогам Кодексу України з процедур банкрутства; ліквідація дебіторської заборгованості, продаж частини майна боржника.

План передбачає часткове погашення вимог конкурсних кредиторів за рахунок продажу частини майна боржника, повернення дебіторської заборгованості та реалізації проектів з господарської діяльності товариства.

Вимоги заставного кредитора будуть погашені шляхом звернення стягнення на заставлене майно в порядку абз.3 ч.5 ст.52 Кодексу України з процедур банкрутства.

Частина вимог буде прощена.

Планом санації передбачено реалізацію трьох проектів з розвитку господарської діяльності боржника з використанням існуючих розробок та розроблення нової конструкторської документації на нові електродвигуни, а також дистриб`юторської та агентської діяльності.

З метою реалізації таких проектів заплановано розширення штату працівників, укладено агентські договори та отримано попередні пропозиції щодо закупівлі на 2021 рік послуг з розроблення конструкторської та технологічної документації на нові електродвигуни, про надання не виключної ліцензії на право користування конструкторською документацією, розробником і власником якої є боржник.

Кошти, отримані від реалізації означених проектів, скеровуються на погашення кредиторської заборгованості та сплату поточних платежів.

План санації містить Аналіз доцільності введення процедури санації по відношенню до введення процедури ліквідації (абз.3 ч.7 ст.52), за результатами якого встановлено, що план передбачає більший розмір задоволення вимог забезпеченого кредитора та значно більший розмір задоволення вимог кредиторів 4 черги, в тому числі і тих, які проголосували проти схвалення плану санації, ніж розмір вимог, які були б задоволені у разі введення процедури ліквідації боржника.

За результатами плану санації ПАТ "Завод крупних електричних машин" відновлює платоспроможність шляхом звільнення від боргових зобов`язань. Товариство, не маючи боргів, продовжить ведення виробничої та господарської діяльності зі збереженням попередніх напрацювань та штату досвідчених працівників. Крім того, виконання плану санації надасть можливість закінчити проекти за незавершеними капітальними інвестиціями, до складу яких, зокрема, включена розробка нових проектів, новітніх технологій та конструкторських рішень.

За результатами затвердження господарським судом плану санації керуючим санацією будуть внесені зміни до реєстраційних та установчих документів товариства щодо зміни основного виду діяльності ПАТ "ЗКЕМ" на діяльність у сфері конструкторської розробки технічної документації. Від отримання коштів від реалізації проектів ПАТ "ЗКЕМ" заплановано укладання договорів оренди приміщень для подальшої господарської та виробничої діяльності, збереження діючого штату працівників з подальшим розширенням чисельності штату та залучення нових спеціалістів.

Згідно ч. 5 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства, до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про введення наступної процедури у справі про банкрутство та інші питання, передбачені цим Кодексом, у тому числі віднесені до компетенції комітету кредиторів.

Згідно ч. 1 ст. 50 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд затверджує схвалений план санації боржника і постановляє ухвалу про введення процедури санації. Під санацією розуміється система заходів, що здійснюються під час провадження у справі про банкрутство з метою запобігання визнанню боржника банкрутом та його ліквідації, спрямованих на оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, а також задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів шляхом реструктуризації підприємства, боргів і активів та/або зміни організаційно-правової та виробничої структури боржника.

Процедура санації є пріоритетною судовою процедурою у справі про банкрутство, оскільки є системою заходів, що здійснюються під час провадження у справі про банкрутство з метою запобігання визнання боржника банкрутом та його ліквідації, спрямована на оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, а також задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів шляхом кредитування, реструктуризації підприємства, боргів і капіталу та (або) зміну організаційно-правової та виробничої структури боржника (такий висновок викладений у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 31.07.2019р. у справі №926/1908-б/14).

Відповідно до вимог ч.6 ст.52 КУзПБ, план санації та протоколи голосування кожного класу кредиторів подаються розпорядником майна до господарського суду протягом одного робочого дня після проведення голосування.

Згідно частини 7 цієї ж статті передбачено, що господарський суд постановляє ухвалу про затвердження плану санації боржника, якщо: план санації схвалений всіма класами конкурсних кредиторів, розмір та/або порядок задоволення вимог яких змінені планом санації порівняно з умовами, які були б застосовані у разі введення процедури ліквідації; план санації схвалений класом забезпечених кредиторів; розмір задоволених вимог кредиторів, які проголосували проти схвалення плану санації, не буде меншим у процедурі санації, ніж розмір вимог, який був би задоволений у разі введення процедури ліквідації.

Відповідно до частини 8 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд постановляє ухвалу про відмову у затвердженні плану санації у разі, якщо план санації не відповідає вимогам законодавства.

Отже, з аналізу наведених положень Кодексу слідує, що до повноважень господарського суду належить виключно перевірка щодо дотримання сторонами процедури розгляду, схвалення та затвердження плану санації кредиторами, а також відповідність умов плану вимогам закону. При цьому, господарський суд не надає оцінку ефективності умов плану та можливості його виконання. Такий ризик несуть кредитори, які погоджуються з його умовами. Вирішення питання щодо доцільності введення процедури санації та схвалення його умов належить до компетенції кредиторів.

Суд зазначає, що головними завданнями проведення процедури санації є, насамперед, відновлення платоспроможності господарюючого суб`єкта, і лише в разі повної неспроможності такого відновлення, застосування ліквідації - тобто проведення справедливого розподілу майна збиткового підприємства серед усіх суб`єктів права, чиї інтереси можуть бути зачеплені неплатоспроможністю.

Задля реалізації зазначених головних завдань впровадження процедури санації можна вважати пріоритетним, оскільки під час її застосування можливе здійснення фінансового оздоровлення господарюючого суб`єкта.

Відновлення ефективної діяльності суб`єкта господарювання здійснюється на основі плану санації, який повинен містити однозначні і незаперечні докази того, що він є кращим виходом для кредиторів із ситуації, що склалася, і що при цьому кредитори отримують більше, а можливо, і швидше, ніж у будь - яких інших випадках.

При наявності сумнівів щодо введення ліквідаційної процедури суд не може приймати такого рішення, не дійшовши до внутрішнього переконання про однозначність рішення про банкрутство, оскільки визнання боржника банкрутом при наявності альтернативи буде суперечити принципу верховенства права, який гарантовано діє в Україні відповідно до Конституції.

Право суду діяти на власний розсуд має ґрунтуватися на законних підставах, якими відповідно до Кодексу України з процедур банкрутства є встановлені судом обставини, що доводять в безальтернативній формі неможливість вибору іншої судової процедури, окрім ліквідаційної.

При реалізації наданих Законом повноважень суд повинен керуватися принципами справедливості, розумності і доцільності, що має сприяти забезпеченню принципу верховенства права, гарантованого Конституцією України, який означає, що судова влада має реалізувати свої повноваження таким чином, щоб забезпечити реалізацію конституційних прав і свобод і не допустити надмірних обмежень та обтяжень як для боржника, так і для кредиторів, які у разі ліквідації не отримають матеріального задоволення своїх вимог.

Судом встановлено, що план санації за змістом відповідає вимогам статті 51 Кодексу України з процедур банкрутства, розпорядником майна дотримано вимоги щодо скликання зборів кредиторів для його розгляду, збори проведені відповідно до положень Кодексу та є правомочними.

За наведених обставин, проаналізувавши умови поданого суду на затвердження плану санації, суд дійшов висновку, що передбачені ним заходи відновлення платоспроможності боржника відповідають загальним вимогам, визначеним у ст. ст. 51, 52 Кодексу, схвалено зборами кредиторів боржника, містить заходи, які не суперечать Кодексу та спрямовані на погашення вимог кредиторів, а в результаті - відновлення платоспроможності боржника у межах строку процедури санації, у зв`язку з чим суд вважає за доцільне припинити процедуру розпорядження майно боржника, затвердити поданий суду план санації Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин" (код ЄДРПОУ 30769085) у редакції, схваленій зборами кредиторів 05 листопада 2020 року, та ввести процедуру санації.

Згідно ч.1 ст.28 Кодексу України з процедур банкрутства, арбітражний керуючий для виконання повноважень керуючого санацією призначаються господарським судом за клопотанням комітету кредиторів.

Судом встановлено, що зборами кредиторів та комітетом кредиторів погоджено кандидатуру арбітражного керуючого Косенка Сергія Георгійовича для призначення керуючим санацією Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин" та вказана особа подала до суду заяву про згоду на призначення керуючим санацією у справі.

Враховуючи наявність рішення зборів кредиторів та комітету кредиторів про погодження кандидатури Косенка С.Г. для призначення керуючим санацією та відповідність кандидатур Косенка С.Г. вимогам ст.ст. 11, 28 Кодексу України з процедур банкрутства, суд доходить висновку про призначення керуючим санацією ПАТ "Завод крупних електричних машин" арбітражного керуючого Косенка Сергія Георгійовича (Свідоцтво №645 від 26.03.2013р., адреса: 73000, м.Херсон, проїзд Військовий, 6 каб.209).

Також, зборами кредиторів подано до суду клопотання про встановлення керуючому санацією арбітражному керуючому Косенку С.Г. основної грошової винагороди за виконання повноважень керуючого санацією в розмірі чотирьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожен місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

За приписами абз.2 ч.2 ст.30 Кодексу України з процедур банкрутства, розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень керуючого санацією встановлюється зборами кредиторів під час схвалення плану санації і не може бути меншим за чотири розміри мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

За наведених обставин суд встановлює керуючому санацією арбітражному керуючому Косенку С.Г. основну грошову винагороду за виконання повноважень керуючого санацією в розмірі чотирьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожен місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

Згідно ч.4 ст.50 Кодексу України з процедур банкрутства, з моменту постановлення ухвали про введення процедури санації: члени виконавчого органу (керівник) боржника звільняються з посади у порядку, визначеному законодавством; управління боржником переходить до керуючого санацією; зупиняються повноваження органів управління боржника - юридичної особи щодо управління та розпорядження майном боржника, повноваження органів управління передаються керуючому санацією, крім повноважень, передбачених планом санації.

Органи управління боржника протягом 15 днів з дня прийняття рішення про введення процедури санації та призначення керуючого санацією зобов`язані здійснити передачу керуючому санацією бухгалтерської та іншої документації боржника, його печаток, штампів, матеріальних та інших цінностей.

Арешт на майно боржника та інші обмеження дій боржника щодо розпорядження його майном можуть бути накладені лише в межах процедури санації, за умови що вони не перешкоджають виконанню плану санації та не суперечать інтересам конкурсних кредиторів. Не допускається арешт грошових коштів, що знаходяться на банківських рахунках умовного зберігання (ескроу), відкритих боржником у встановленому законодавством порядку.

Господарський суд за заявою керуючого санацією знімає арешт з майна боржника чи інші обмеження щодо розпорядження його майном, якщо такі арешт чи обмеження перешкоджають виконанню плану санації, господарській діяльності боржника та відновленню його платоспроможності.

Офіційне оприлюднення повідомлення про введення процедури санації здійснюється на офіційному веб-порталі судової влади України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.28, 30, 48, 49, 50, 51, 52 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.234 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

у х в а л и в:

1. Припинити процедуру розпорядження майном Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин" (код ЄДРПОУ 30769085, 74900, Херсонська область, м.Нова Каховка, вул.Першотравнева, 35-А).

2. Припинити повноваження розпорядника майна - арбітражного керуючого Косенка Сергія Георгійовича (Свідоцтво №645 від 26.03.2013р., адреса: 73000, м.Херсон, проїзд Військовий, 6 каб.209).

3. Затвердити план санації Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин" (код ЄДРПОУ 30769085, 74900, Херсонська область, м.Нова Каховка, вул. Першотравнева, 35-А) у редакції, схваленій зборами кредиторів 05.11.2020.

4. Ввести процедуру санації боржника - Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин" (код ЄДРПОУ 30769085, 74900, Херсонська область, м.Нова Каховка, вул. Першотравнева, 35-А).

5. Призначити керуючим санацією Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин" (код ЄДРПОУ 30769085, 74900, Херсонська область, м.Нова Каховка, вул. Першотравнева, 35-А) арбітражного керуючого Косенка Сергія Георгійовича (Свідоцтво №645 від 26.03.2013р., адреса: 73000, м.Херсон, проїзд Військовий, 6 каб.209).

6. Встановити арбітражному керуючому Косенку С.Г. основну грошову винагороду за виконання повноважень керуючого санацією Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин" (код ЄДРПОУ 30769085, 74900, Херсонська область, м.Нова Каховка, вул. Першотравнева, 35-А) в розмірі чотирьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожен місяць виконання повноважень.

7. Зобов`язати посадових осіб Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин" (код ЄДРПОУ 30769085, 74900, Херсонська область, м.Нова Каховка, вул. Першотравнева, 35-А) передати керуючому санацією арбітражному керуючому Косенку С.Г. (Свідоцтво №645 від 26.03.2013р., адреса: 73000, м.Херсон, проїзд Військовий, 6 каб.209) у строк 15 днів бухгалтерську та іншу документацію боржника, печатки, штампи, матеріальні та інші цінності.

8. Оприлюднити повідомлення про введення процедури санації Приватного акціонерного товариства "Завод крупних електричних машин" (код ЄДРПОУ 30769085, 74900, Херсонська область, м.Нова Каховка, вул. Першотравнева, 35-А) на офіційному веб-порталі судової влади України.

9. Зобов`язати керуючого санацією за 15 днів до закінчення строку проведення процедури санації, визначеного планом санації, а також за наявності підстав для припинення процедури санації подати зборам кредиторів письмовий звіт і повідомити кредиторів про час і місце проведення зборів кредиторів.

10. З моменту винесення ухвали про введення процедури санації арешт на майно боржника та інші обмеження дій боржника щодо розпорядження його майном можуть бути накладені лише в межах процедури санації у разі, якщо вони не перешкоджають виконанню плану санації та не суперечать інтересам конкурсних кредиторів. Не допускається арешт грошових коштів, що знаходяться на банківських рахунках умовного зберігання (ескроу), відкритих боржником у встановленому законодавством порядку.

11. Ухвалу направити учасникам провадження, державному органу з питань банкрутства, державному реєстратору.

Ухвала суду набрала законної сили 23.12.2020р. та може бути оскаржена в апеляційному порядку у строки, встановлені ст.256 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено і підписано 24.12.2020р.

Суддя М.Б. Сулімовська

Дата ухвалення рішення23.12.2020
Оприлюднено24.12.2020
Номер документу93783235
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/701/16

Ухвала від 05.05.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 05.05.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 23.04.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 23.04.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 15.02.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 05.02.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 23.12.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 23.12.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 23.11.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 23.11.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні