Справа № 420/8358/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 грудня 2020 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бжассо Н.В., розглянув в порядку письмового провадження в м. Одеса за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Комерс Регіон до Заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича, Департаменту архітектури містобудування Одеської міської ради, Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради про визнання протиправними та скасування наказів від 24.07.2020 року, зобов`язання вчинити дії щодо поновлення дії договорів
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Комерс Регіон до Заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича, Департаменту архітектури містобудування Одеської міської ради, Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, за результатом розгляду якого позивач просить суд:
Визнати протиправним та скасувати Наказ заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальник відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича № 01-08/352 від 24 липня 2020 року Про анулювання паспорту прив`язки стаціонарної тимчасової споруди від 19 березня 2020 № 01-08/352, за адресою м.Одеси, пр-т Небесної сотні, 4-Б/2, заявник: ТОВ КОМЕРС РЕГІОН ;
Визнати протиправним та скасувати Наказ заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальник відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича № 01-08/344 від 24 липня 2020 року Про анулювання паспорту прив`язки стаціонарної тимчасової споруди від 19 березня 2020 № 01-08/344, за адресою м.Одеси, пр-т Небесної сотні, 4-Б/2, заявник: ТОВ КОМЕРС РЕГІОН ;
Визнати протиправним та скасувати Наказ заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальник відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича № 01-08/345 від 24 липня 2020 року Про анулювання паспорту прив`язки стаціонарної тимчасової споруди від 19 березня 2020 № 01-08/345, за адресою м.Одеси, пр-т Небесної сотні, 4-Б/2, заявник: ТОВ КОМЕРС РЕГІОН ;
Зобов`язати Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради вчинити дії, щодо поновлення дії договору № ТС-389/20 від 01 квітня 2020 року, укладеного між ТОВ КОМЕРС РЕГІОН та Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради;
Зобов`язати Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради вчинити дії, щодо поновлення дії договору № ТС-390/20 від 01 квітня 2020 року, укладеного між ТОВ КОМЕРС РЕГІОН та Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради;
Зобов`язати Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради вчинити дії, щодо поновлення дії договору № ТС-391/20 від 01 квітня 2020 року, укладеного між ТОВ КОМЕРС РЕГІОН та Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради.
В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що 01 квітня 2020 року між Товариством з обмеженою відповідальністю Комерс Регіон та Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради було укладено договори на право користування місцями для розташування тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, а саме:
договір № ТС-389/20, предметом якого є надання права за плату тимчасово використовувати місце під розташування тимчасової споруди, площею 22,00 кв.м. за адресою: м. Одеси, пр-т. Небесної сотні, 4-Б/2;
договір № ТС-390/20, предметом якого є надання права за плату тимчасово використовувати місце під розташування тимчасової споруди, площею 21,6 кв.м. за адресою: м. Одеси, пр-т. Небесної сотні, 4- Б/2;
договір № ТС-391/20, предметом якого є надання права за плату тимчасово використовувати місце під розташування тимчасової споруди, площею 9,9 кв.м. за адресою: м. Одеси, пр.-т. Небесної сотні, 4- Б/2;
У подальшому позивачем від Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради було отримано листи від 24 липня 2020 року за №№ 01-13/2135/1, 01-13/2135/2, 01-13/2135/3 в яких повідомлялось про розірвання вказаних вище договорів в односторонньому порядку у зв`язку із анулюванням Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради паспортів прив`язки до договорів, а саме: паспорт прив`язки стаціонарної тимчасової споруди (павільйон, загальною площею твердого покриття - 22,0 кв.м.) від 19 березня 2020 року № 01-08/352, за адресою м. Одеси, пр-т. Небесної сотні, 4-Б/2; паспорт прив`язки стаціонарної тимчасової споруди (павільйон, загальною площею твердого покриття - 21,6 кв.м) від 19 березня 2020 року № 01-08/352, за адресою м.Одеси, пр-т Небесної сотні, 4-Б/2; паспорт прив`язки стаціонарної тимчасової споруди (павільйон, загальною площею твердого покриття - 9,9 кв.м) від 19 березня 2020 року № 01-08/352, за адресою м.Одеси, пр-т Небесної сотні, 4-Б/2. Паспорти прив`язки були анульовані на підставі оскаржуваних наказів Заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - ОСОБА_1 . Представник позивача вважає, що дії відповідачів є протиправними, прийняті рішення незаконними та підлягають скасуванню, а розірванні в односторонньому порядку договори поновлені. Представник позивача зазначає, що положення статей Закону України Про місцеве самоврядування в Україні не передбачають повноважень виконавчих органів місцевого самоврядування вирішувати питання щодо анулювання дії паспортів прив`язки тимчасових споруд, а тому дії Заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - ОСОБА_1 відбулись в супереч вимогам статті 19 Конституції України, якою передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Також, представник позивача вказує на те, що доручення заступника Одеського міського голови Вугельмана В.П. не є підставою для анулювання паспорту прив`язки, що передбачено діючим законодавством України.
Ухвалою суду від 04.09.2020 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 29.09.2020 року.
22.09.2020 року від представника відповідача, Управління споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, згідно з яким, управління розірвало договори від 01.04.2020 року, у зв`язку із анулюванням паспортів прив`язки ТС.
29.09.2020 року від представника відповідача, Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради, надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який, Департамент не погоджується із зверненими у позові до департаменту вимогами, вважає їх необґрунтованими, безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню. Представник відповідача зазначає, що 02.11.2020 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив на адміністративний позов, з огляду на який 21.10.2011 року Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України був прийнятий Наказ № 244 Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності . Положеннями Наказу встановлено повноваження саме органу з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації щодо надання, переоформлення та анулювання паспортів прив`язки ТС. В місті Одесі таким органом є департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради.
26.11.2020 року суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду на 22.12.2020 року.
Сторони у судове засідання не з`явилися, від представника позивача надійшло клопотання про розгляду справи в порядку письмового провадження, у зв`язку із чим справу розглянуто в порядку письмового провадження, що відповідає приписам ч. 9 ст. 205 КАС України.
Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.
19.03.2020 року Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради видано ТОВ КОМЕРС РЕГІОН паспорт прив`язки № 01-08/344 стаціонарної тимчасової споруди-павільйон (загальна площа твердого покриття - 21.60 м2), м. Одеса, пр-т. Небесної сотні, 4-Б/2.
Суд встановив, що з огляду на лист Департаменту архітектури та містобудування від 19.03.2020 року № 01-08/344, Департамент погодив розташування ТС на підставі листа-рішення Київської районної адміністрації від 12.03.2020 року № 53/01-35 та з урахуванням договору № 10/20 від 16.03.2020 року.
19.03.2020 року Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради видано ТОВ КОМЕРС РЕГІОН паспорт прив`язки № 01-08/352 стаціонарної тимчасової споруди-павільйон (загальна площа твердого покриття - 22,00 м2), м. Одеса, пр-т. Небесної сотні, 4-Б/2.
Суд встановив, що з огляду на лист Департаменту архітектури та містобудування від 19.03.2020 року № 01-08/352, Департамент погодив розташування ТС на підставі листа-рішення Київської районної адміністрації від 12.03.2020 року № 53/01-35 та з урахуванням договору № 10/20 від 16.03.2020 року.
19.03.2020 року Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради видано ТОВ КОМЕРС РЕГІОН паспорт прив`язки № 01-08/345 стаціонарної тимчасової споруди-павільйон (загальна площа твердого покриття - 9,90 м2), м. Одеса, пр-т. Небесної сотні, 4-Б/2.
Суд встановив, що з огляду на лист Департаменту архітектури та містобудування від 19.03.2020 року № 01-08/345, Департамент погодив розташування ТС на підставі листа-рішення Київської районної адміністрації від 12.03.2020 року № 53/01-35 та з урахуванням договору № 10/20 від 16.03.2020 року.
01 квітня 2020 року між ТОВ Комерс Регіон та Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради укладено договори на право користування місцями для розташування тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності:
№ ТС-389/20, предметом якого є надання права за плату тимчасово використовувати місце під розташування тимчасової споруди, площею 22,00 кв.м. за адресою: м.Одеси, пр.-т. Небесної сотні, 4-Б/2;
№ ТС-390/20, предметом якого є надання права за плату тимчасово використовувати місце під розташування тимчасової споруди, площею 21,6 кв.м. за адресою: м. Одеси, пр.-т. Небесної сотні, 4- Б/2;
№ ТС-391/20, предметом якого є надання права за плату тимчасово використовувати місце під розташування тимчасової споруди, площею 9,9 кв.м. за адресою: м.Одеси, пр.-т. Небесної сотні, 4- Б/2.
Відповідно до наказу заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича від 24.07.2020 року № 01-08/345, на підставі п. 2.27 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244, Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , анульовано паспорт прив`язки стаціонарної тимчасової споруди (кіоск, загальною площею твердого покриття - 9,90 м2) від 19.03.2020 року № 01-08/345, за адресою: м. Одеса, пр. Небесної Сотні, 4-Б/2, виданий ТОВ КОМЕРС РЕГІОН .
Відповідно до наказу заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича від 24.07.2020 року № 01-08/3352, на підставі п. 2.27 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244, Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , анульовано паспорт прив`язки стаціонарної тимчасової споруди (павільйон, загальною площею твердого покриття - 22,00 м2) від 19.03.2020 року № 01-08/352, за адресою: м. Одеса, пр. Небесної Сотні, 4-Б/2, виданий ТОВ КОМЕРС РЕГІОН .
Відповідно до наказу заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича від 24.07.2020 року № 01-08/344, на підставі п. 2.27 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244, Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , анульовано паспорт прив`язки стаціонарної тимчасової споруди (павільйон, загальною площею твердого покриття - 21,60 м2) від 19.03.2020 року № 01-08/344, за адресою: м. Одеса, пр. Небесної Сотні, 4-Б/2, виданий ТОВ КОМЕРС РЕГІОН .
Згідно з листом Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради від 12.08.2020 року № 01-13/274/ЗПИ, Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради 19.03.2020 року були оформлені паспорти прив`язок тимчасових споруд за адресою: м. Одеса, пр.-кт. Небесної Сотні, 4-Б,/2. На підставі доручення Одеського міського голови, звернення заступника Одеського міського голови Вугельмана В.П. від 10.06.2020 року № 02.2-19д/137, стосовно розірвання договорів на право користування місцями для розміщення тимчасових споруд, дію паспортів прив`язки тимчасових споруд за адресою: м. Одеса, пр.-кт. Небесної Сотні, 4-Б,/2 від 19.03.2020 року № 01-08/344, № 01-08/345, № 01-08/352 анульовано.
Згідно з листом Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів № 322/0117/ЗП від 07.08.2020 року, договори ТС-389/20, ТС-390/20, ТС/391 від 01.04.2020 року розірвані в односторонньому порядку на підставі наказів Департаменту архітектури та містобудування Оденської міської ради від 24.07.2020 року про анулювання паспортів прив`язки.
Відповідно до ч. ч. 2,4 ст. 28 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.
Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 листопада 2011 р. за № 1330/20068, затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, який визначає механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (далі Порядок № 244).
Згідно з п. п. 2.1, 2.2,2.3 Порядку № 244, підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС
Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.
До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація).
Цей перелік документів є вичерпним.
Приписами п. 2.14 Порядку № 244 передбачено, що відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам визначає відповідний орган з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації, протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.
У разі відсутності у складі відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради органу з питань містобудування та архітектури відповідність намірів щодо місця розташування ТС на території сільської, селищної, міської ради визначає орган з питань містобудування та архітектури відповідної районної державної адміністрації за територіальною належністю. У такому випадку строк розгляду заяви становить п`ятнадцять робочих днів.
Згідно з п. 2.6, п. 2.7, п. 2.17 Порядку № 244, для оформлення паспорта прив`язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС (додаток 1); ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1);схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб`єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів України" ( 2807-15 ); технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж. Зазначені документи замовником отримуються самостійно.
Паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.
Строк дії паспорта прив`язки визначається органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень.
Відповідно до п. 1.1 Положення про Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради, що затверджено рішенням Одеської міської ради № 4686-VII від 12.06.2019 року, Департамент є спеціально уповноваженим органом Одеської міської ради з питань містобудування та архітектури.
Згідно з пп. 2.6.6 п. 2.6 Положення, Департамент відповідно до покладених на нього завдань у сфері благоустрою та дизайну міського середовища: приймає та розглядає заяви про намір встановити ТС та про оформлення паспорта прив`язки ТС, оформлює, видає, продовжує строк їх дії, призупиняє, а також анулює паспорти прив`язки ТС відповідно до вимог чинного законодавства України та актів місцевого самоврядування.
Оскільки, Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради є уповноваженим органом Одеської міської ради з питань містобудування та архітектури, суд робить висновок про помилковість доводів позивача щодо відсутності у Департаменту повноважень на анулювання паспортів прив`язки ТС.
Відповідно до п. 2.27 Порядку № 244, дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов: недотримання вимог паспорта прив`язки при її встановленні; не встановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки; надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС.
Згідно з п. 19 ч. 1 ст. 4 КАС України, індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Суд зазначає, що з огляду на оскаржувані накази заступника директора Департаменту І.В. Тітова від 24.07.2020 року, підставою для їх прийняття став п. 2.27 Порядку № 244. Разом з тим, п. 2.27 Порядку № 244 містить три окремі підстави для анулювання паспорту прив`язки, тоді як відповідач ані у оскаржуваних наказах, ані у відзиві на позов не зазначає конкретної з трьох можливих підстав, передбачених п. 2.27 Порядку № 244 для анулювання паспортів прив`язки.
Посилання відповідача у листі від 12.08.2020 року № 01-13/274/ЗПИ, на доручення Одеського міського голови, звернення заступника Одеського міського голови Вугельмана В.П. від 10.06.2020 року № 02.2-19д/137, суд не приймає до уваги, оскільки Порядком № 244 не передбачено такої підстави для анулювання паспорту прив`язки як доручення міського голови чи звернення його заступника.
Таким чином, суд робить висновок про наявність підстав для визнання протиправним та скасування наказів заступника Директора Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради від 24.07.2020 року № 01-08/352, № 01-08/344, № 01-08/345.
Згідно з пунктом 9.10 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затверджених Рішенням Одеської міської ради від 09 жовтня 2013 року за № 3961-VI, якщо рішенням суду рішення про анулювання паспортів прив`язки буде визнано незаконним та/або скасовано, паспорт підлягає поновленню про що здійснюється відповідний запис у журналі реєстрації та направлення власникові (користувачу) ТС письмового повідомлення про його поновлення.
З урахуванням того, що суд зробив висновок про наявність підстав для визнання протиправними та скасування наказів про анулювання паспортів прив`язки, та враховуючи, що паспорти підлягають поновленню, суд робить висновок про наявність підстав для зобов`язання Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради вчинити дії, щодо поновлення дії договорів від 01.04.2020 року, які розірвані в односторонньому порядку на підставі наказів Директора Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради від 24.07.2020 року № 01-08/352, № 01-08/344, № 01-08/345.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов ТОВ КОМЕРС РЕГІОН належить до задоволення.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 173-183, 192-228, 205, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Комерс Регіон до Заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича, Департаменту архітектури містобудування Одеської міської ради, Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради про визнання протиправними та скасування наказів від 24.07.2020 року, зобов`язання вчинити дії щодо поновлення дії договорів.
Визнати протиправним та скасувати Наказ заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальник відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича № 01-08/352 від 24 липня 2020 року Про анулювання паспорту прив`язки стаціонарної тимчасової споруди від 19 березня 2020 № 01-08/352, за адресою м. Одеси, пр.-т. Небесної сотні, 4-Б/2, заявник: ТОВ КОМЕРС РЕГІОН .
Визнати протиправним та скасувати Наказ заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальник відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича № 01-08/344 від 24 липня 2020 року Про анулювання паспорту прив`язки стаціонарної тимчасової споруди від 19 березня 2020 № 01-08/344, за адресою м. Одеси, пр.-т. Небесної сотні, 4-Б/2, заявник: ТОВ КОМЕРС РЕГІОН .
Визнати протиправним та скасувати Наказ заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальник відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича № 01-08/345 від 24 липня 2020 року Про анулювання паспорту прив`язки стаціонарної тимчасової споруди від 19 березня 2020 № 01-08/345, за адресою м. Одеси, пр.-т. Небесної сотні, 4-Б/2, заявник: ТОВ КОМЕРС РЕГІОН .
Зобов`язати Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради вчинити дії, щодо поновлення дії договору № ТС-389/20 від 01 квітня 2020 року, укладеного між ТОВ КОМЕРС РЕГІОН та Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради.
Зобов`язати Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради вчинити дії, щодо поновлення дії договору № ТС-390/20 від 01 квітня 2020 року, укладеного між ТОВ КОМЕРС РЕГІОН та Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради.
Зобов`язати Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради вчинити дії, щодо поновлення дії договору № ТС-391/20 від 01 квітня 2020 року, укладеного між ТОВ КОМЕРС РЕГІОН та Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Комерс Регіон (вул. Люстдорфська дорога, буд. 140А, м. Одеса, 65114, код ЄДРПОУ:42994747).
Відповідач - Заступник директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітов Ігор Вікторович (вул. Гоголя, 10. м. Одеса, 65082).
Відповідач - Департамент архітектури містобудування Одеської міської ради (вул. Гоголя, 10. м. Одеса, 65082, код ЄДРПОУ: 02498820).
Відповідач - Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради (вул. Косовська, 2Д, м. Одеса, 65074, код ЄДРПОУ: 25830731).
Повний текст рішення складений та підписаний судом 24 грудня 2020 року.
Суддя Н.В. Бжассо
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2020 |
Оприлюднено | 28.12.2020 |
Номер документу | 93786435 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бжассо Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні