П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 березня 2021 р.м.ОдесаСправа № 420/8358/20
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді - Коваля М.П.,
суддів - Кравця О.О.,
- Зуєвої Л.Є.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одеса апеляційну скаргу Департаменту архітектури містобудування та Одеської міської ради на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2020 року, прийняте у складі суду судді Бжассо Н.В. в місті Одеса по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Комерс Регіон до Заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича, Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради, Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради про визнання протиправними та скасування наказів від 24.07.2020 року, зобов`язання вчинити дії щодо поновлення дії договорів,-
В С Т А Н О В И В:
У серпні 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю Комерс Регіон звернулось до Одеського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича, Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради, Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, в якому позивач просив суд:
- визнати протиправним та скасувати наказ заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича № 01-08/352 від 24 липня 2020 року Про анулювання паспорту прив`язки стаціонарної тимчасової споруди від 19 березня 2020 № 01-08/352, за адресою м.Одеси, пр-т Небесної сотні, 4-Б/2, заявник: ТОВ КОМЕРС РЕГІОН ;
- визнати протиправним та скасувати наказ заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської рад - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича № 01-08/344 від 24 липня 2020 року Про анулювання паспорту прив`язки стаціонарної тимчасової споруди від 19 березня 2020 № 01-08/344, за адресою м.Одеси, пр-т Небесної сотні, 4-Б/2, заявник: ТОВ КОМЕРС РЕГІОН ;
- визнати протиправним та скасувати наказ заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича № 01-08/345 від 24 липня 2020 року Про анулювання паспорту прив`язки стаціонарної тимчасової споруди від 19 березня 2020 № 01-08/345, за адресою м.Одеси, пр-т Небесної сотні, 4-Б/2, заявник: ТОВ КОМЕРС РЕГІОН ;
- зобов`язати Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради вчинити дії, щодо поновлення дії договору № ТС-389/20 від 01 квітня 2020 року, укладеного між ТОВ КОМЕРС РЕГІОН та Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради;
- зобов`язати Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради вчинити дії, щодо поновлення дії договору № ТС-390/20 від 01 квітня 2020 року, укладеного між ТОВ КОМЕРС РЕГІОН та Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради;
- зобов`язати Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради вчинити дії, щодо поновлення дії договору № ТС-391/20 від 01 квітня 2020 року, укладеного між ТОВ КОМЕРС РЕГІОН та Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2020 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Комерс Регіон задоволено. Визнано протиправним та скасовано Наказ заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальник відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича № 01-08/352 від 24 липня 2020 року Про анулювання паспорту прив`язки стаціонарної тимчасової споруди від 19 березня 2020 № 01-08/352, за адресою м. Одеси, пр.-т. Небесної сотні, 4-Б/2, заявник: ТОВ КОМЕРС РЕГІОН . Визнано протиправним та скасовано Наказ заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальник відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича № 01-08/344 від 24 липня 2020 року Про анулювання паспорту прив`язки стаціонарної тимчасової споруди від 19 березня 2020 № 01-08/344, за адресою м. Одеси, пр.-т. Небесної сотні, 4-Б/2, заявник: ТОВ КОМЕРС РЕГІОН . Визнано протиправним та скасовано Наказ заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальник відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича № 01-08/345 від 24 липня 2020 року Про анулювання паспорту прив`язки стаціонарної тимчасової споруди від 19 березня 2020 № 01-08/345, за адресою м. Одеси, пр.-т. Небесної сотні, 4-Б/2, заявник: ТОВ КОМЕРС РЕГІОН . Зобов`язано Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради вчинити дії, щодо поновлення дії договору № ТС-389/20 від 01 квітня 2020 року, укладеного між ТОВ КОМЕРС РЕГІОН та Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради. Зобов`язано Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради вчинити дії, щодо поновлення дії договору № ТС-390/20 від 01 квітня 2020 року, укладеного між ТОВ КОМЕРС РЕГІОН та Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради. Зобов`язано Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради вчинити дії, щодо поновлення дії договору № ТС-391/20 від 01 квітня 2020 року, укладеного між ТОВ КОМЕРС РЕГІОН та Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради.
Не погоджуючись із вказаним рішенням суду першої інстанції, Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради звернулась до П`ятого апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій посилається на те, що рішення суду першої інстанції винесене з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, недоведеністю обставин, що мають значення для справи, невідповідністю висновків суду, обставинам справи, неправильним застосування норм матеріального права та порушенням норм процесуального права, тому просить скасувати оскаржуване рішення та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позовної заяви відмовити в повному обсязі.
Доводи апеляційної скарги ґрунтуються на тому, що Департамент є органом до повноважень якого належить надання, переоформлення та анулювання паспортів прив`язки тимчасової споруди та порядок їх розміщення регулюється Правилами розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради №3961-VI від 09.10.2013 року. На підставі позитивних висновків управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, департамент оформив 3 паспорта прив`язки стаціонарних тимчасових споруд від 19.03.2020р. за № 01-08/352, №01-08/352, №01-08/345, №01-08/344 за адресою: м. Одеса, пр-т Небесної сотні, 4-Б/2 - павільйонів, загальною площею твердого покриття - 22,00 кв.м, 9,9 кв.м. та 21,6 кв.м, заявнику ТОВ Комерс Регіон у відповідності до Наказу та Правил.
Водночас, апелянт зазначає, що на підставі п. 2.27 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 244 від 21.10.2011р. дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов: недотримання вимог паспорта прив`язки при її встановленні; невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки; надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС. Апелянт вважає, що в рамках своїх повноважень та згідно до Порядку та Правил, департаментом було анульовано вищевказані паспорти прив`язки тимчасових споруди.
Позивач надав до апеляційного суду відзив на апеляційну скаргу, у якому зазначено про законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, 19.03.2020 року Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради видано ТОВ КОМЕРС РЕГІОН паспорт прив`язки № 01-08/344 стаціонарної тимчасової споруди-павільйон (загальна площа твердого покриття - 21.60 м2), м. Одеса, пр-т. Небесної сотні, 4-Б/2.
Суд встановив, що з огляду на лист Департаменту архітектури та містобудування від 19.03.2020 року № 01-08/344, Департамент погодив розташування ТС на підставі листа-рішення Київської районної адміністрації від 12.03.2020 року № 53/01-35 та з урахуванням договору № 10/20 від 16.03.2020 року.
19.03.2020 року Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради видано ТОВ КОМЕРС РЕГІОН паспорт прив`язки № 01-08/352 стаціонарної тимчасової споруди-павільйон (загальна площа твердого покриття - 22,00 м2), м. Одеса, пр-т. Небесної сотні, 4-Б/2.
Суд встановив, що з огляду на лист Департаменту архітектури та містобудування від 19.03.2020 року № 01-08/352, Департамент погодив розташування ТС на підставі листа-рішення Київської районної адміністрації від 12.03.2020 року № 53/01-35 та з урахуванням договору № 10/20 від 16.03.2020 року.
19.03.2020 року Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради видано ТОВ КОМЕРС РЕГІОН паспорт прив`язки № 01-08/345 стаціонарної тимчасової споруди-павільйон (загальна площа твердого покриття - 9,90 м2), м. Одеса, пр-т. Небесної сотні, 4-Б/2.
Суд встановив, що з огляду на лист Департаменту архітектури та містобудування від 19.03.2020 року № 01-08/345, Департамент погодив розташування ТС на підставі листа-рішення Київської районної адміністрації від 12.03.2020 року № 53/01-35 та з урахуванням договору № 10/20 від 16.03.2020 року.
01 квітня 2020 року між ТОВ Комерс Регіон та Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради укладено договори на право користування місцями для розташування тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності:
№ ТС-389/20, предметом якого є надання права за плату тимчасово використовувати місце під розташування тимчасової споруди, площею 22,00 кв.м. за адресою: м.Одеси, пр.-т. Небесної сотні, 4-Б/2;
№ ТС-390/20, предметом якого є надання права за плату тимчасово використовувати місце під розташування тимчасової споруди, площею 21,6 кв.м. за адресою: м. Одеси, пр.-т. Небесної сотні, 4- Б/2;
№ ТС-391/20, предметом якого є надання права за плату тимчасово використовувати місце під розташування тимчасової споруди, площею 9,9 кв.м. за адресою: м.Одеси, пр.-т. Небесної сотні, 4- Б/2.
Відповідно до наказу заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича від 24.07.2020 року № 01-08/345, на підставі п. 2.27 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244, Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , анульовано паспорт прив`язки стаціонарної тимчасової споруди (кіоск, загальною площею твердого покриття - 9,90 м2) від 19.03.2020 року № 01-08/345, за адресою: м. Одеса, пр. Небесної Сотні, 4-Б/2, виданий ТОВ КОМЕРС РЕГІОН .
Відповідно до наказу заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича від 24.07.2020 року № 01-08/3352, на підставі п. 2.27 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244, Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , анульовано паспорт прив`язки стаціонарної тимчасової споруди (павільйон, загальною площею твердого покриття - 22,00 м2) від 19.03.2020 року № 01-08/352, за адресою: м. Одеса, пр. Небесної Сотні, 4-Б/2, виданий ТОВ КОМЕРС РЕГІОН .
Відповідно до наказу заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича від 24.07.2020 року № 01-08/344, на підставі п. 2.27 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244, Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , анульовано паспорт прив`язки стаціонарної тимчасової споруди (павільйон, загальною площею твердого покриття - 21,60 м2) від 19.03.2020 року № 01-08/344, за адресою: м. Одеса, пр. Небесної Сотні, 4-Б/2, виданий ТОВ КОМЕРС РЕГІОН .
Згідно з листом Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради від 12.08.2020 року № 01-13/274/ЗПИ, Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради 19.03.2020 року були оформлені паспорти прив`язок тимчасових споруд за адресою: м. Одеса, пр.-кт. Небесної Сотні, 4-Б,/2. На підставі доручення Одеського міського голови, звернення заступника Одеського міського голови Вугельмана В.П. від 10.06.2020 року № 02.2-19д/137, стосовно розірвання договорів на право користування місцями для розміщення тимчасових споруд, дію паспортів прив`язки тимчасових споруд за адресою: м. Одеса, пр.-кт. Небесної Сотні, 4-Б,/2 від 19.03.2020 року № 01-08/344, № 01-08/345, № 01-08/352 анульовано.
Згідно з листом Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів № 322/0117/ЗП від 07.08.2020 року, договори ТС-389/20, ТС-390/20, ТС/391 від 01.04.2020 року розірвані в односторонньому порядку на підставі наказів Департаменту архітектури та містобудування Оденської міської ради від 24.07.2020 року про анулювання паспортів прив`язки.
Вважаючи оскаржувані накази про анулювання паспортів прив`язки стаціонарних тимчасових споруд протиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Вирішуючи спірне питання, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач ані у оскаржуваних наказах, ані у відзиві на позов не зазначає конкретної з трьох можливих підстав, передбачених п. 2.27 Порядку № 244 для анулювання паспортів прив`язки, що є підставою для визнання протиправним та скасування оскаржуваних наказів.
Вирішуючи дану справу в апеляційній інстанції, колегія суддів виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Приписами ст. 28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України Про благоустрій населених пунктів .
Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, в тому числі і отримання паспорта прив`язки тимчасових споруд та умови анулювання дії паспорту прив`язки тимчасових споруд, визначено Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 р. №244 (далі - Порядок №244), який є спеціальним нормативним актом, що регулює спірні правовідносини.
Згідно п. 1.3 Порядку №244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Так, відповідно до п. 1.4 Порядку №244 паспорт прив`язки ТС - комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС на топографо-геодезичній основі М 1:500, схему благоустрою прилеглої території.
Пунктом 2.1 Порядку №244 визначено, що підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС (додаток 1).
Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.
До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація).
Цей перелік документів є вичерпним.
Приписами п. 2.14 Порядку № 244 передбачено, що відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам визначає відповідний орган з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації, протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.
Згідно з п. 2.6, п. 2.7, п. 2.17 Порядку № 244, для оформлення паспорта прив`язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС (додаток 1); ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1);схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб`єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів України" ( 2807-15 ); технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж. Зазначені документи замовником отримуються самостійно.
Паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.
Строк дії паспорта прив`язки визначається органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень.
Відповідно до п. 1.1 Положення про Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради, що затверджено рішенням Одеської міської ради № 4686-VII від 12.06.2019 року, Департамент є спеціально уповноваженим органом Одеської міської ради з питань містобудування та архітектури.
Згідно з пп. 2.6.6 п. 2.6 Положення, Департамент відповідно до покладених на нього завдань у сфері благоустрою та дизайну міського середовища: приймає та розглядає заяви про намір встановити ТС та про оформлення паспорта прив`язки ТС, оформлює, видає, продовжує строк їх дії, призупиняє, а також анулює паспорти прив`язки ТС відповідно до вимог чинного законодавства України та актів місцевого самоврядування.
Таким чином, Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради є уповноваженим органом Одеської міської ради з питань містобудування та архітектури, до повноважень якого зокрема віднесено оформлення паспорта прив`язки ТС, а також його анулювання.
Відповідно до п. 2.27 Порядку № 244, дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов: недотримання вимог паспорта прив`язки при її встановленні; не встановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки; надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС.
Згідно з п. 19 ч. 1 ст. 4 КАС України, індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Верховним Судом неодноразово висловлювалась правова позиція, зокрема у межах справ №806/1049/15, № 509/4156/15-а, № №804/4435/16, згідно якої, приймаючи рішення, відповідний орган повинен навести усі підстави його прийняття у вказаному рішення. Водночас, рішення суб`єкта владних повноважень вважається прийнятим з порушенням норм чинного законодавства, та не може вважатися обґрунтованим, добросовісним і законним, якщо належних мотивів та причин такої відмови у вказаному рішенні не наведено.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, з огляду на оскаржувані накази заступника директора Департаменту І.В. Тітова від 24.07.2020 року, підставою для їх прийняття став п. 2.27 Порядку № 244. Разом з тим, п. 2.27 Порядку № 244 містить три окремі підстави для анулювання паспорту прив`язки, тоді як відповідач ані у оскаржуваних наказах, ані у відзиві на позов, ані в апеляційній скарзі не зазначає конкретної з трьох можливих підстав, передбачених п. 2.27 Порядку № 244 для анулювання паспортів прив`язки.
Посилання відповідача у листі від 12.08.2020 року № 01-13/274/ЗПИ, на доручення Одеського міського голови, звернення заступника Одеського міського голови Вугельмана В.П. від 10.06.2020 року № 02.2-19д/137, суд не приймає до уваги, оскільки Порядком № 244 не передбачено такої підстави для анулювання паспорту прив`язки як доручення міського голови чи звернення його заступника.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність підстав для визнання протиправним та скасування наказів заступника Директора Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради від 24.07.2020 року № 01-08/352, № 01-08/344, № 01-08/345.
Згідно з пунктом 9.10 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затверджених Рішенням Одеської міської ради від 09 жовтня 2013 року за № 3961-VI, якщо рішенням суду рішення про анулювання паспортів прив`язки буде визнано незаконним та/або скасовано, паспорт підлягає поновленню про що здійснюється відповідний запис у журналі реєстрації та направлення власникові (користувачу) ТС письмового повідомлення про його поновлення.
З урахуванням того, що суд зробив висновок про наявність підстав для визнання протиправними та скасування наказів про анулювання паспортів прив`язки, та враховуючи, що паспорти підлягають поновленню, колегія суддів погоджується із висновками суду першої інстанції про наявність підстав для зобов`язання Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради вчинити дії, щодо поновлення дії договорів від 01.04.2020 року, які розірвані в односторонньому порядку на підставі наказів Директора Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради від 24.07.2020 року № 01-08/352, № 01-08/344, № 01-08/345.
Колегія суддів наголошує, що доводи апеляційної скарги повністю дублюють зміст відзиву на адміністративний позов (а.с. 125-129). При цьому вказаним доводам була надана належна правова оцінка судом першої інстанції, а жодних нових доводів апелянтом наведено не було.
Зважаючи на вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.
Відповідно до положень статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи викладені обставини та з огляду на наведені положення законодавства, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а судове рішення без змін.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 292, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Департаменту архітектури містобудування та Одеської міської ради на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2020 року - залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2020 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Комерс Регіон до Заступника директора департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради - начальника відділу дизайну міського середовища - Тітова Ігоря Вікторовича, Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради, Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради про визнання протиправними та скасування наказів від 24.07.2020 року, зобов`язання вчинити дії щодо поновлення дії договорів - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Верховного Суду.
Головуючий суддя: М. П. Коваль
Суддя: О. О. Кравець
Суддя: Л. Є. Зуєва
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2021 |
Оприлюднено | 05.03.2021 |
Номер документу | 95276456 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Коваль М.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні