ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/1366/20
21 грудня 2020 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Дерех Н.В.
розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи адміністративну справу за позовом Заступника керівника Кременецької місцевої прокуратури до Збаразької міської ради Тернопільської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівника Кременецької місцевої прокуратури (надалі, позивач) звернувся до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Базаринецької сільської ради Збаразького району Тернопільської області (надалі, відповідач), в якому просив визнати протиправною бездіяльність Базаринецької сільської ради Збаразького району Тернопільської області, зобов`язати Базаринецьку сільську раду Збаразького району Тернопільської області вчинити дії, а саме: провести технічну інвентаризацію та паспортизацію дитячих майданчиків, розташованих на території Базаринецької сільської ради Збаразького району Тернопільської області.
Позов обґрунтований тим, що під час вивчення Збаразьким відділом Кременецької місцевої прокуратури виявлено ряд недоліків щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків Збаразького району Тернопільської області, які негативно впливають на організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель та інженерних споруд, і можуть призвести, у разі їх не усунення, до настання тяжких наслідків. Отже, на думку позивача, відповідач не виконав свого обов`язку щодо планової інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою, зокрема, дитячих майданчиків.
19.11.2020 дану справу отримано Тернопільським окружним адміністративним судом, що підтверджується відтиском штампу вх.№17719/20.
Протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 19.11.2020 дану справу передано на розгляд судді Дерех Н.В.
Ухвалою суду від 24.11.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в даній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи. Судове засідання призначено на 21.12.2020 о 12:00 год. Даною ухвалою відповідачу встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.
У встановлений судом строк, відзиву на позовну заяву до суду не надходило.
Крім цього, суд зазначає, що Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 724-р Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Тернопільської області Базаринецьку сільську раду включено до складу Збаразької територіальної громади.
Так, відповідно пп. 9 п. 6-1 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України Про місцеве самоврядування в Україні юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою.
Отже, повноваження Базаринецької сільської ради припинено, рішенням сесії Збаразької міської ради від 15.12.2020 № VII/1/9 розпочато процедуру реорганізації вказаного органу місцевого самоврядування шляхом приєднання до Збаразької міської ради.
Таким чином, кореспондуючи до змісту ст.48, 52 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, КАС України), суд вважає, що слід замінити неналежного відповідача у справі - Базаринецьку сільську раду Збаразького району Тернопільської області, на належного відповідача - Збаразьку міську раду Тернопільської області.
Від Збаразької міської ради на адресу суду відзиву на позовну заяву не надходило. Крім цього, представником Збаразької міської ради Тернопільської області подано письмове клопотання, у якому зазначив, що визнає в повному обсязі адміністративний позов.
21.12.2020 у відкрите судове засідання представник позивача не прибув, у письмовому клопотанні від 21.12.2020 просив справу розглядати у письмовому провадженні.
Представник відповідача у відкрите судове засідання не прибув, справу просив розглядати без їх участі.
Враховуючи положення частини третьої ст.194, частини дев`ятої ст.205 та частини четвертої ст. 229 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав розгляду справи у порядку письмового провадження без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, з наступних міркувань.
Згідно інформації Базаринецької сільської ради Збаразького району Тернопільської області №112-10/02-13 від 21.04.2020 на території села встановлено п`ять дитячих спортивно-ігрових майданчиків, а саме: у с.Тарасівка (один), с.Базаринці (два), с .Малий Глибочок (один), с.Чорний Ліс (один). Балансоутримувачем всіх вище перечислених майданчиків є Базаринецька сільська рада Збаразького району Тернопільської області.
Зі змісту листа Базаринецької сільської ради Збаразького району Тернопільської області від 21.04.2020 №111-10/02-13 вбачається, що технічні паспорти на дитячі спортивно-ігрові майданчики відсутні.
Надаючи правову оцінки встановленим обставинам та спірним правовідносинам сторін суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 143 Конституції України передбачено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Пунктом 44 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачена виключна компетенція сільських, селищних, міських рад щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку.
Благоустроєм населених пунктів, відповідно до визначення, закріпленого у статті 1 Закону України від 6 вересня 2005 року № 2807-IV Про благоустрій населених пунктів (далі - Закон України № 2807) є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Згідно частиною першою ст.10 Закону України Про благоустрій населених пунктів , до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою.
Відповідно до пункту 5 частини другої ст.18 Закону України Про благоустрій населених пунктів , підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані: проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово- комунального господарства.
Згідно ст.13 Закону України Про благоустрій населених пунктів , до об`єктів благоустрою населених пунктів належать: території загального користування: парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам`ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики, пам`ятки культурної та історичної спадщини, майдани, площі, бульвари, проспекти, вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки, пляжі, кладовища, інші території загального користування; прибудинкові території; території будівель та споруд інженерного захисту територій; території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору. До об`єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту.
Згідно з частиною першою статті 20 Закону України № 2807, організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.
В силу частини другої статті 20 Закону України № 2807 благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).
Пунктом 8 частини першої ст.21 Закону України Про благоустрій населених пунктів передбачено, що елементами (частинами) об`єктів благоустрою є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.
Порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації визначений Інструкцією з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів, затвердженою наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №550 від 29.10.2012 року (далі - Інструкція).
Згідно п. 1.2 Інструкції, ця Інструкція визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку, парків - пам`яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, історичних, національних, меморіальних та інших), рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, пам`яток культурної та історичної спадщини, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць, доріг, провулків, узвозів, проїздів, пішохідних та велосипедних доріжок, пляжів, кладовищ, інших територій загального користування; прибудинкових територій; територій будівель та споруд інженерного захисту територій; територій підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територій на умовах договору, а також інших об`єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об`єкти).
Відповідно до п.1.3 Інструкції, паспортизація об`єктів благоустрою - складання технічних паспортів об`єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об`єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об`єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об`єкті благоустрою.
Пунктами 1.4 таю 1.5 Інструкції передбачено, що технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно. Технічна інвентаризація об`єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Позапланова технічна інвентаризація проводиться у разі: введення в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта благоустрою; закінчення ремонту об`єкта благоустрою; зміни власника (балансоутримувача) об`єкта благоустрою; протиправного знищення чи пошкодження об`єкта благоустрою; надзвичайної ситуації техногенного або природного характеру на об`єкті благоустрою; прийняття рішення про її проведення власником (балансоутримувачем) об`єкта благоустрою.
Згідно пунктів 3.1 та 3.2 Інструкції, на основі проведеної інвентаризації об`єкта благоустрою складається його технічний паспорт за зразком, наведеним у додатку 5 до цієї Інструкції, який затверджується власником (балансоутримувачем) цього об`єкта благоустрою та підписується представником виконавця. Технічний паспорт долучається до матеріалів інвентаризаційної справи.
Системний аналіз наведених норм дає підстави вважати, що організацію благоустрою повинна забезпечувати сільська рада, до компетенції якої віднесено, зокрема, затвердження правил і заходів благоустрою населеного пункту.
Разом з тим, матеріалами справи підтверджується, що відповідачем у справі не ведеться необхідна документація, обстеження та перевірка технічного стану конструктивних елементів дитячих майданчиків, розташованих на території міської ради, у встановленому порядку не проводиться, паспорти на дитячі майданчики та інша документація про їх огляд, ремонт, демонтаж відсутні.
Частиною другою статті 6 Закону України Про охорону дитинства № 2402-III від 26 квітня 2001 року передбачено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров`я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров`я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.
Відповідно до частини другої статті 3 Конвенції про права дитини від 20 листопада 1989 року, яка ратифікована Україною 27 лютого 1991 року, Держави-учасниці зобов`язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов`язки батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів.
Отже, загрозою порушення інтересів держави у сфері охорони дитинства в даному випадку є бездіяльність відповідача, як балансоутримувача об`єктів благоустрою, що виражається у незатвердженні планів інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою (дитячого майданчику), що є компетенцією сільської ради. Вказаний факт, на переконання суду, негативно впливає на організацію належного утримання територій і споруд, а зважаючи на цільове призначення таких об`єктів, невиконання суб`єктами благоустрою своїх обов`язків у цій сфері може призвести до настання тяжких наслідків або шкоди користувачам, у тому числі дітям.
За таких обставин, суд дійшов висновку про те, що невиконання суб`єктами благоустрою своїх обов`язків у цій сфері порушує права користувачів цих об`єктів на безпечні умови для життя і розвитку.
Відповідно до частин першої та другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Також, суд враховує, що у відповідності до частини четвертої ст.189 КАС України, у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.
Отже, на підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі.
Відповідно до частини першої ст.142 КАС України у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п`ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
Крім цього, наказом Офісу Генерального прокурора від 03.09.2020 року № 410 юридичну особу Прокуратура Тернопільської області перейменовано у Тернопільська обласна прокуратура без зміни номера у ЄДР.
За пред`явлення позову Прокуратурою Тернопільської області відповідно до платіжного доручення №762 від 02.06.2020 року сплачено судовий збір у сумі 2102,00 грн. гривень, отже суд дійшов висновку про повернення Тернопільській обласній прокуратурі 1051,00 грн. судового збору з Державного бюджету України.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позов Заступника керівника Кременецької місцевої прокуратури до Збаразької міської ради Тернопільської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
2.Визнати протиправною бездіяльність Збаразької міської ради Тернопільської області щодо не затвердження плану технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків, розташованих на території Базаринецької сільської ради Збаразького району Тернопільської області.
3.Зобов`язати Збаразьку міську раду Тернопільської області вчинити дії, а саме провести технічну інвентаризацію та паспортизацію дитячих майданчиків, розташованих на території Базаринецької сільської ради Збаразького району Тернопільської області.
4.Повернути Тернопільській обласній прокуратурі (вул. Листопадова,4 м. Тернопіль, ЄДРПОУ 02910098) з Державного бюджету України 1051 (одна тисяча п`ятдесят одна) грн. 00 коп., сплаченого у відповідності до платіжного доручення №762 від 02.06.2020 на суму 2102 (дві тисячі сто дві) 00 коп., шляхом перерахування на р/р UA498201720343190002000004091 в ДКСУ м.Київ, МФО 820172, код економічної класифікації видатків бюджету - 2800.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено та підписано 21 грудня 2020 року.
Копію рішення надіслати учасникам справи.
Реквізити учасників справи:
позивач - Заступник керівника Кременецької місцевої прокуратури (місцезнаходження: вул. О.Кобилянської, 2,м. Збараж, Збаразький район, Тернопільська область,47302 код ЄДРПОУ 02910098);
відповідач - Збаразька міська рада Тернопільської області (Тернопільська область, м.Збараж, вул.Богдана Хмельницького, 4, код ЄДРПОУ 04058404).
Головуюча суддя Дерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2020 |
Оприлюднено | 28.12.2020 |
Номер документу | 93786827 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні