Ухвала
від 24.12.2020 по справі 500/1551/19
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про заміну сторони у виконавчому листі

Справа № 500/1551/19

24 грудня 2020 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд у складі судді Чепенюк О.В., розглянувши у письмовому провадженні заяву представника Державної фіскальної служби України про заміну боржника у виконавчому листі в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дністер-Електро" до Державної фіскальної служби України про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Тернопільського окружного адміністративного суду перебувала справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дністер-Електро» до Державної фіскальної служби України про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 30.09.2019 у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Дністер-Електро» до Державної фіскальної служби України про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії відмовлено повністю.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.01.2020 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Дністер-Електро» задоволено. Рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 30.09.2019 в адміністративній справі № 500/1551/19 скасовано та прийнято нову постанову, якою заявлений Товариством з обмеженою відповідальністю «Дністер-Електро» позов задоволено. Визнано протиправною відмову Державної фіскальної служби України в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Дністер-Електро» № 1 від 03.06.2019 на загальну суму 2598000 грн., в тому числі податок на додану вартість в розмірі 433000 грн, зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Дністер-Електро» податкову накладну № 1 від 03.06.2019 на загальну суму 2598000 грн, в тому числі податок на додану вартість в розмірі 433000 грн. Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Дністер-Електро» за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України судові витрати за подання до суду позовної заяви та апеляційної скарги в загальному розмірі 4802,50 грн сплаченого судового збору.

На виконання вказаної постанови 25.03.2020 Тернопільським окружним адміністративним судом видано два виконавчих листи.

15.12.2020 від представника Державної фіскальної служби України надійшла заява, у якій останній просить: замінити відповідача у справі - Державну фіскальну службу України в порядку процесуального правонаступництва на належного відповідача - Державну податкову службу України; замінити боржника у виконавчому листі, виданому Тернопільським окружним адміністративним судом, щодо стягнення судового збору за рахунок бюджетних асигнувань, у розмірі 4802,50 грн, з Державної фіскальної служби України на правонаступника - Державну податкову службу України.

Заяву обґрунтовано тим, що постановою Кабінету Міністрів України № 1200 від 18.12.2018 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом її поділу. Згідно з пунктом 2 вказаної Постанови Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності. Зокрема, повноваження Державної фіскальної служби України в частині ведення Єдиного реєстру податкових накладних передані Державній податковій службі України.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.12.2020 заяву представника Державної фіскальної служби України призначено до розгляду у судовому засіданні на 24.12.2020.

Представники сторін у судове засідання не прибули, хоча належним чином були повідомлені про дату, час і місце судового розгляду відповідно до статей 124, 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).

За правилами частини другої статті 379 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду питання про заміну сторони у виконавчому листі.

З урахуванням положень частини третьої статті 194, частини дев`ятої статті 205, частини четвертої статті 229, частини другої статті 379 КАС України розгляд заяви про заміну сторони у виконавчого листі проведено у порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Розглянувши подану заяву та дослідивши письмові докази, які є в матеріалах адміністративної справи, суд прийшов до наступних висновків.

На виконання постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.01.2020 у цій справі 25.03.2020 Тернопільським окружним адміністративним судом видано два виконавчих листи, одним з яких зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Дністер-Електро» податкову накладну № 1 від 03.06.2019 на загальну суму 2598000 грн, в тому числі податок на додану вартість в розмірі 433000 грн, такий виконавчий лист виконаний та повернутий суду разом з постановою державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України від 16.11.2020 ВП №62101113 про закінчення виконавчого провадження. Інший виконавчий лист видано щодо стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Дністер-Електро» за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України судових витрат за подання до суду позовної заяви та апеляційної скарги в загальному розмірі 4802,50 грн сплаченого судового збору.

Відповідно до пункту 3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Таким чином, виконання виконавчого листа в частинні стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Дністер-Електро» за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України судових витрат буде здійснюватися за участі органів Державної казначейської служби України. Відтак, у цьому випадку мова йде саме про заміну сторони у виконавчому листі.

Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України № 1200 від 18.12.2018 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом її поділу.

Згідно з пунктом 2 вказаної Постанови Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України (пункт 2 Постанови №1200).

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227 затверджено Положення про Державну податкову службу України.

Згідно з пунктом 1 Положення, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р забезпечено здійснення Державною податковою службою України покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227 функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізацією державної податкової політики.

Наказом Державної податкової служби України від 28.08.2019 №36 розпочато виконання Державної податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України. З 28.08.2019 Єдиний реєстр податкових накладних ведеться виключно Державною податковою службою України.

З наведеного вбачається, що Державна податкова служба України є правонаступником прав та обов`язків Державної фіскальної служби України в частині реалізації державної податкової політики.

Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (частина четверта статті 379 КАС України).

За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення заяви представника Державної фіскальної служби України та заміни боржника у виконавчому листі у справі № 500/1551/19, а саме: боржника Державної фіскальної служби України на його правонаступника Державну податкову службу України.

Щодо вимог заяви про заміну відповідача - Державної фіскальної служби України в порядку процесуального правонаступництва на належного відповідача - Державну податкову службу України з посиланням на положення статті 52 КАС України, то суд не вбачає підстав для її задоволення.

Відповідно до статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Суд зазначає, що процесуальне правонаступництво необхідно розуміти як заміну або вибуття в адміністративній справі сторони чи третьої особи в разі переходу правового статусу від однієї особи до іншої (правонаступника), зокрема компетенції між суб`єктами владних повноважень, у спірних матеріальних правовідносинах. Залучення правонаступника до участі в розгляді та вирішенні адміністративної справи має відбуватися шляхом постановлення ухвали як за ініціативою суду, так і зацікавлених осіб.

Заміна правонаступником допускається на будь-якій стадії судового процесу, у тому числі і на стадії виконання судових рішень. Зокрема на стадії виконання рішення суду КАС України передбачає заміну або сторони (боржника чи стягувача) у виконавчому листі, або сторони у виконавчому провадженні.

З огляду на те, що судовий розгляд по справі закінчено, на даний час здійснюється виконання судового рішення і суд вирішив питання про заміну сторони (боржника) у виконавчому листі, то суд не вбачає підстав для задовольняє заяви про заміну відповідача правонаступником у цій справі.

Керуючись статтями 194, 205, 229, 241-248, 379 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву представника Державної фіскальної служби України в частині заміни сторони у виконавчому листі задовольнити.

Замінити боржника у виконавчому листі, виданому Тернопільським окружним адміністративним судом 25 березня 2020 року, про стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Дністер-Електро» (46013, м.Тернопіль, вул.15-го Квітня, будинок 1-Г; код ЄДРПОУ 41935083) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (МСП 04053, м.Київ-53, площа Львівська, будинок 8, код ЄДРПОУ 39292197) судових витрат за подання до суду позовної заяви та апеляційної скарги в загальному розмірі 4802 (чотири тисячі вісімсот два) грн 50 коп. з Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, місто Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) на Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, місто Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393).

В задоволенні решти вимог заяви відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня підписання ухвали суддею. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд.

Повний текст ухвали складено та підписано 24 грудня 2020 року.

Суддя Чепенюк О.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2020
Оприлюднено28.12.2020
Номер документу93786881
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/1551/19

Ухвала від 12.12.2024

Кримінальне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Швець В. М.

Ухвала від 25.10.2024

Кримінальне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Швець В. М.

Ухвала від 24.10.2022

Кримінальне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Швець В. М.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 16.12.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 18.06.2020

Кримінальне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Грубіян Л. І.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 13.02.2020

Кримінальне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Грубіян Л. І.

Постанова від 21.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні