Рішення
від 23.12.2020 по справі 908/3010/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 32/180/19

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.12.2020 Справа № 908/3010/19

м.Запоріжжя Запорізької області

Колегія суддів Господарського суду Запорізької області, у складі: головуючий суддя Колодій Н.А., суддя Смірнов О.Г., суддя Корсун В.Л., розглянувши матеріали

За первісним позовом Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Запоріжгаз» (69035, м. Запоріжжя, вул. Заводська, 7)

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Пропан-Трейд» (71630, Запорізька область, Василівський район, м. Дніпрорудне, вул. Зелена, 1, кв. 53)

про стягнення суми 17476,00 грн.,

За зустрічним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Пропан-Трейд» (71630, Запорізька область, Василівський район, м. Дніпрорудне, вул. Зелена, 1, кв. 53)

до відповідача Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Запоріжгаз» (69035, м. Запоріжжя, вул. Заводська, 7)

про визнання незаконним та скасування рішення; про визнання незаконними дій відповідача та відновлення газопостачання,

За участю представники сторін:

Від позивача: Рибалко Є.С., довіреність № Юр-204-12-19 від 20.12.2019

Від відповідача: Пінаєв В.В., довіреність б/н від 03.01.2020;

Голенков С.В. - керівник СУТЬ СПОРУ:

До Господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Запоріжгаз» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Пропан-Трейд» про стягнення суми 17476 грн.

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що 14.11.2018 було виявлено порушення, а саме пропущення строку періодичної повірки ЗВТ з вини споживача, про що складено Акт про порушення № ВЛВ-0387. Позивачем з приводу виявленого порушення розрахована вартість необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу в сумі 17476 грн. та надіслано відповідачу рахунок від 16.11.2018 про відшкодування необлікованих об`ємів природного газу на суму 17476 грн. Відповідач вказаний рахунок не оплатив.

Згідно Витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 25.10.2019 справу № 908/3010/19 за вищевказаною позовною заявою розподілено судді Колодій Н.А.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 04.11.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання.

18.11.2019 від Товариства з обмеженою відповідальністю «Пропан-Трейд» до Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Запоріжгаз» надійшла зустрічна позовна заява про визнання незаконним та скасування рішення комісії АТ Запоріжгаз про задоволення акту про порушення № ВЛВ -0387 з проведенням нарахування вартості донарахованого об`єму природного газу ТОВ Пропан-Трейд в сумі 17476 грн. та визнання незаконними дії АТ Запоріжгаз щодо відключення об`єкту споживача ТОВ Пропан-Трейд від газопостачання за адресою: Запорізька область, Василівський район, м. Василівка, вул. Каштанова, 1/3 та зобов`язання АТ Запоріжгаз відновити газопостачання на об`єкті споживача ТОВ Пропан-Трейд за адресою Запорізька область, Василівський район, м. Василівка, вул. Каштанова, 1/3.

В обґрунтування зустрічних позовних вимог ТОВ Пропан-Трейд вказує, що АТ Запоріжгаз за підсумками експертизи не мало правових підстав складати Акт про порушення від 14.11.2018 № ВЛВ -0387. Складений Акт розрахунок необлікованого (донарахованого об`єму (обсягу) природного газу і його вартості не відповідає нормам Кодексу ГРМ з підстав того, що нарахування зазначено за період з 02.07.2018 р. по 16.07.2018, а експертиза була проведена 14.11.2018. Крім того, газоспоживання ТОВ Пропан-Трейд було припинено 02.10.2018 і до теперішнього часу повірений ЗВТ на об`єкт споживаач не встановлений а газопостачання не відновлене. Також, відповідно до тексту акту- розрахунку відповідачу нараховано саме вартість розрахованого не облікованого природного газу, а не вартість донарахованого об`єму природного газу. Щодо визнання дій по припиненню газопостачання ТОВ Пропан-Трейд зазначає, що газопостачання споживачу було припинено на підставі акту припинення розподілу природного газу від 02.10.2018. Заперечив факт витоку газу та наявності аварійної ситуації на об`єкті та відповідно наявності підстав для припинення газопостачання. А також посилається на відсутність підпису в даному акті. ТОВ Пропан-Трейд тричі звертався до АТ Запоріжгаз щодо відновлення газопостачання. Однак всупереч п. 6 гл. 7 розділу IV Кодексу ГРМ відновлення газопостачання АТ Запоріжгаз не здійснив.

Ухвалою суду від 25.11.2019 прийнято зустрічну позовну заяву для спільного розгляду с первісним позовом у справі № 908/3010/19. Цією ж ухвалою вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 18.12.2019.

Ухвалою суду від 18.12.2019 відкладено підготовче засідання до 21.01.2020. У підготовчому засіданні 21.01.2020 продовжено строк підготовчого провадження та оголошено перерву у підготовчому засіданні до 18.02.2020, про що винесено відповідну ухвалу.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 18.02.2020 справу № 908/3010/19 передано на колегіальний розгляд.

Витягом з протоколу автоматичного визначення складу колегії суддів від 20.02.2020, справу визначено до розгляду складу колегії суддів: головуючий Колодій Н.А., судді: Федорова О.В., Дроздова С.С.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 25.02.2020 зазначеною колегією справу було прийнято до провадження. Розгляд справи № 908/2510/19 вирішено розпочати зі стадії підготовчого провадження. Підготовче засідання призначено на 24.03.2020.

Ухвалами суду від 24.03.2020 та від 22.04.2020, розгляд справи відкладався на 24.04.2020, на 19.05.2020.

Ухвалою суду від 19.05.2020 продовжено строк судового розгляду справи № 908/3010/19 на строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню корона вірусної хвороби, відкладено підготовче засідання на 02.06.2020.

Ухвалою суду 02.06.2020 у зв`язку з неявкою представників сторін в судове засідання, розгляд підготовчого засідання відкладено на 01.07.2020.

Ухвалою суду від 01.07.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті, судове засідання призначено на 27.08.2020.

Ухвалою суду 27.08.2020 розгляд справи по суті відкладено на 24.09.2020.

В судовому засіданні 24.09.2020 судом оголошено перерву до 20.10.20

В зв`язку з перебуванням судді Дроздової С.С. у відпустці протоколом автоматичного розподілу від 20.10.2020, справу передано на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя Колодій Н.А., судді Смірнов О.Г., Федорова О.В.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 20.10.2020 зазначеною колегією справу було прийнято до провадження. Розгляд справи № 908/3010/19 вирішено розпочати зі стадії розгляду спору по суті. Судове засідання призначено на 19.11.2020.

В зв`язку з перебуванням судді Федорової О.В. на лікарняному протоколом автоматичного розподілу від 19.11.2020, справу передано на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя Колодій Н.А., судді Корсун В.Л., Смірнов О.Г.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 24.11.2020 зазначеною колегією справу було прийнято до провадження. Розгляд справи № 908/3010/19 вирішено розпочати зі стадії розгляду спору по суті. Судове засідання призначено на 17.12.2020.

В судовому засіданні 17.12.2020 оголошено перерву до 23.12.2020.

Відповідно до ч. 1 ст. 222 Господарського процесуального кодексу України, судовий процес 23.12.2020 здійснювався із застосуванням технічних засобів фіксації за допомогою ПАК «Акорд» .

Позивач підтримав позовні вимоги та просить стягнути на його користь з відповідача 17476,00 грн. вартості донарахованого об`єму природного газу нарахованої внаслідок пропущення строку періодичної повірки ЗВТ з вини споживача, що є порушенням пп.4 п.2 гл.2 розділу 11 Кодексу ГРМ.

У відзиві на позовну заяву відповідач позов не визнав з тих підстав, що Акт про порушення № ВЛВ-0387 від 14.11.2020, яким встановлено пропущення строку періодичної повірки ЗВТ, є неправомірним та складеним з порушенням норм діючого законодавства, а рішення комісії позивача відповідно не законним.

ТОВ Пропан-Трейд підтримав зустрічні позовні вимоги з підстав викладених вище.

АТ Оператор газорозподільної системи Запоріжгаз зустрічні вимоги не визнав, просить суд відмовити у їх задоволені посилаючись на те, що оскільки попередній строк періодичної повірки спливав 30.06.2018 (міжповірочний інтервал 1 раз в 5 років зазначено в паспорті лічильника та дата останньої повірки 30.06.2013), ТОВ Пропан -Трейд повинно було звернутись до АТ Запоріжгаз за десять робочих днів до цієї дати. Жодної заявки на проведення періодичної повірки лічильника газу до 30.06.2018 до АТ Запоріжгаз не надходило. Щодо припинення розподілу природного газу споживачу ТОВ Пропан-Трейд за адресою: вул. Каштанова 1/3, м. Василівка, 02.10.2018 здійснювалось аварійною службою ПАТ Запоріжгаз у зв`язку із наявністю витоків газу, про що складено акт про припинення/ обмеження розподілу природного газу від 02.10.2018 року № 424. В акті про припинення/обмеження розподілу природного газу № 424 зафіксовано, що в присутності оператора ГРМ споживач від підпису відмовився. Відновлення газопостачання відбувається після усунення порушень і відшкодування оператору ГРМ витрат на припинення та відновлення газопостачання.

У судовому засіданні 23.12.2020 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ

Правовідносини АТ «Оператор газорозподільної системи «Запоріжгаз» із Товариством з обмеженою відповідальністю Пропан -трейд з розподілу природного газу врегульовано шляхом підписання заяви - приєднання № 09421250Q7FP016 від 01.01.2016 до умов Типового договору розподілу природного газу, затвердженого постановою Національної комісії, яка здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2498 від 30.09.2015.

Договір розподілу природного газу між Оператором ГРМ та споживачем укладається шляхом підписання заяви-приєднання споживача до умов договору розподілу природного газу, що відповідає Типовому договору розподілу природного газу, розміщеному на офіційному веб-сайті Регулятора та Оператора ГРМ та/або в друкованих виданнях, що публікуються на території його ліцензованої діяльності з розподілу газу, і не потребує двостороннього підписання сторонами письмової форми договору.

Згідно додатку до заяви-приєднання адреса точки комерційного обліку суб`єкту: м.Василівка, вул. Каштанова Gallus, типорозміру G 4 з величиною приєднаної потужності 6,178 м3/год., 1/13. На даному об`єкті встановлений лічильник газу.

В додатку до заяви-приєднання до типового договору зазначено, що у споживача встановлено наступне обладнання: 1) Котел « Ariston EGIS 24FF » - 1 шт., номінальною витратою природного газу на одиницю ГСО - 2.77 м3/год, режим роботи ГСО - 24 год/добу; 2) ПГ-4 - 1 шт., номінальною витратою природного газу на одиницю ГСО-1.2 м3/год, режим роботи ГСО - 24 год/добу.

У п. 1.1 даного договору вказано, що договір є публічним, регламентує порядок та умови переміщення природного газу з метою фізичної доставки Оператором ГРМ обсягів природного газу, які належать споживачам (їх постачальникам), до об`єктів споживачів, а також правові засади санкціонованого відбору природного газу з газорозподільної системи.

За умовами п. 1.2 договору його умови однакові для всіх споживачів України та розроблені відповідно до Закону України «Про ринок природного газу» і Кодексу ГРМ, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 30 вересня 2015 року № 2494 (далі - Кодекс газорозподільних систем).

Цей договір є договором приєднання, що укладається з урахуванням вимог статей 633, 634, 641 та 642 Цивільного кодексу України на невизначений строк. Фактом приєднання споживача до умов цього договору (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти договір, зокрема, надання підписаної споживачем заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку 1 (для побутових споживачів) або у додатку 2 (для споживачів, що не є побутовими) до цього договору, яку у встановленому порядку оператор ГРМ направляє споживачам інформаційним листом за формою, наведеною у додатку 3 до цього договору, та або сплата рахунка оператора ГРМ, та/або документально підтверджене споживання природного газу (п. 1.3 договору).

За договором розподілу Оператор ГРМ зобов`язується надати споживачу послугу з розподілу природного газу, а споживач зобов`язується прийняти зазначену послугу та сплатити її вартість у розмірі, строки та порядку, визначені цим договором (п. 2.1 договору).

У п. 2.3 договору зазначено, що при вирішенні всіх питань, що не обумовлені цим договором, сторони зобов`язуються керуватися Законом України «Про ринок природного газу» та Кодексом газорозподільних систем. Оператор ГРМ зобов`язується вносити зміни та оновлювати інформацію, що розміщена на його сайті, зокрема, чинну редакцію тексту цього договору та Кодексу газорозподільних систем.

Відповідно до п.п. 4 п. 7.2. Договору розподілу, оператор ГРМ, зокрема має право перевіряти роботу комерційного вузла обліку (лічильника газу), у тому числі встановленого на об`єкті споживача, у порядку визначеному Кодексом газорозподільних систем.

Облік природного газу по Договору № 09421250Q7FP016 від 01.01.2016 від 01.01.2016 здійснювався по лічильнику природного газу типу Gallus 2000-U G 4, заводський номер U02041619.

В матеріалах справи міститься акт встановлення побутового лічильника газу після виконання повірки, ремонту від 30.06.2013.

Згідно покажчика Засоби вимірювальної техніки, занесені до державного реєстру України міжповірочний інтервал лічильника Gallus 2000-U G 4 складає 5 років. Паспорт лічильника природного газу типу Gallus 2000-U G 4, заводський номер U02041619 також свідчить про міжповірочний інтервал, який складає 5 (п`ять) років.

Отже, наступна повірка вказаного лічильника повинна була проведена у строк до 30.06.2018.

02.07.2018 з заявою ТОВ Пропан-Трейд звернувся до АТ Запоріжгаз про необхідність зняття встановленого лічильника газу для проведення періодичної повірки. Дана заява відповідача була зареєстрована АТ Запоріжгаз 22.08.2018.

14.11.2018 працівниками ПАТ "Запоріжгаз" в присутності представника Споживача - ТОВ Пропан -Трейд Голенкова Сергія Володимировича, складений акт про порушення № ВЛВ-0387, яким встановлено порушення Кодексу газорозподільних систем, а саме: розділ ІХ, гл. 2 п. 2.4- пропущення строку періодичної повірки ЗВТ з вини споживача, що не є побутовим (дата останньої повірки лічильника - 30.06.2013, дата наступної повірки (пропущеної) -30.06.2018).

Вказаний акт підписаний представником Споживача з зауваженнями. У вказаному акті зазначено, що комісія оператора ГРМ з розгляду цього акта буде проводити засідання 15.11.2018 о 10-00 за адресою: м. Запоріжжя вул. Заводська, буд. 7.

За фактом виявленого порушення (порушення строку повірки лічильника) комісією ПАТ "Запоріжгаз" з розгляду актів про порушення за участі Споживача - директора ТОВ Пропан-Трейд Голенкова С.В. було прийнято рішення про задоволення повністю акта про порушення. Вказане рішення комісії оформлено протоколом засідання комісії по розгляду актів про порушення Кодексу газорозподільних систем від 15.11.2018.

16.11.2018 позивачем складений Акт- розрахунок та рахунок необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості, згідно якого здійснено розрахунок необлікованого об`єму природного газу за номінальною потужністю газового обладнання за період з 02.07.2018 07:00 по 16.07.2018 07:00, яка склала 17476,00 грн.

Матеріали справи свідчать, що позивач супровідним листом направив рахунок на оплату споживачу поштовим відправленням, споживач отримав 27.11.2020 про що є відмітка на поштовому повідомлені.

Вартість необлікованого природного газу в сумі 17476,00 грн. відповідачем не оплачена, що стало підставою для звернення позивача з позовом до суду.

ТОВ Пропан - Трейд позовні вимоги АТ Запоріжгаз не визнав, мотивуючи тим, що акт про порушення № ВЛВ-0387 та рішення комісії позивача суперечать нормам діючого законодавства. Незаконність даного Акту полягає в тому, що з боку позивача було порушено, по - перше, вимоги п. 2 глави 10 розділу Х Кодексу ГРМ в частині дотримання термінів проведення експертизи ЗВТ. Відповідно до вимог Кодексу ГРМ, експертиза ЗВТ може бути проведена протягом не більше 10 робочих днів з дати складення протоколу про направлення ЗВТ на позачергову повірку, тобто до 07.09.2018. По - друге, що під час проведення експертизи позивачем виявлено порушення Кодексу ГРМ, в частині пропущення строку періодичної повірки та складено відповідний акт про порушення № ВЛВ-0387. Однак, перевірка наявності діючих свідоцтв про повірку ЗВТ, що входять до складу комерційного ВОГ, здійснюється при контрольному огляді. Також, заперечив проти Акту - розрахунку, зазначив що розрахунок не облікованого природного газу був проведений за період 02.07.2018 по 16.07.2018, однак експертиза лічильника була проведена лише 14.11.2018, а 02.10.2018 тобто до проведення експертизи ЗВТ газопостачання ТОВ Пропан -Трейд було припинено.

У зв`язку з чим звернувся до господарського суду Запорізької області з зустрічним позовом про визнання незаконним та скасування рішення якого, про визнання незаконними дій АТ Запоріжгаз по припиненню газопостачання та його відновленню.

За наслідками повно і всебічно з`ясованих обставин справи, на які сторони посилались як на підставу своїх вимог та заперечень, підтверджених відповідними доказами та досліджених в судовому засіданні, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до положень частини першої статті 1 Закону України Про метрологію та метрологічну діяльність. (далі - Закон) періодична повірка засобів вимірювальної техніки проводиться протягом періоду експлуатації засобів вимірювальної техніки через встановлений проміжок часу (міжповірочний інтервал).

Відповідно до положень статті 17 Закону законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту.

Міжповірочні інтервали законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки за категоріями встановлюються центральним органом виконавчої влади , що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності.

Суб`єкти господарювання зобов`язані своєчасно з дотриманням встановлених міжповірочних інтервалів подавати законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, на періодичну повірку.

Разом з тим взаємовідносини оператора газорозподільних систем із суб`єктами ринку природного газу, а також правові, технічні, організаційні та економічні засади функціонування газорозподільних систем визначає Кодекс газорозподільних систем, затверджений постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 (далі - Кодекс ГРМ).

Згідно з положеннями пункту 4 глави І розділу І Кодексу повірка лічильника газу - встановлення придатності до застосування лічильника газу на підставі результатів контролю його метрологічних характеристик, що здійснюється в установленому законодавством порядку.

Експертиза засобу вимірювальної техніки/експертиза пломб - комплекс заходів, які здійснюються комісією з проведення експертизи ЗВТ та пломб, яка затверджується наказом Оператора ГРМ, або суб`єктами судово-експертної діяльності, діяльність яких регулюється Законом України Про судову експертизу , з метою отримання даних щодо відповідності засобу вимірювальної техніки/пломб параметрам, визначеним їх виробниками, умовам монтажу та експлуатації, їх цілісності чи відповідності метрологічним характеристикам, а також пересвідчення у відсутності інших ознак впливу на засіб вимірювальної техніки/пломбу, які можуть свідчити про втручання в засіб вимірювальної техніки/пломбу та викривлення результатів вимірювання.

Відповідно до положень пункту 1 глави 6 розділу X Кодексу ГРМ власник комерційного ВОГ або суб`єкт господарювання, що здійснює його експлуатацію на підставі відповідного договору з власником, забезпечує належний технічний стан комерційного ВОГ та його складових (зокрема ЗВТ), а також проведення періодичної повірки ЗВТ (крім населення) в порядку, визначеному главою 7 розділу X Кодексу ГРМ, та відповідає за дотримання правил експлуатації комерційного вузла обліку та його складових (ЗВТ).

Відповідно до положень глави 7 розділу X Кодексу ГРМ власники ЗВТ, що є елементами комерційних ВОГ, зобов`язані забезпечити належний контроль за строками спливу міжповірочних інтервалів ЗВТ та організацію проведення їх періодичної повірки. Здійснення періодичної повірки ЗВТ забезпечується власником ЗВТ за власний рахунок.

Для належної організації періодичної повірки власних ЗВТ, що входять до складу комерційного ВОГ, споживач повинен:

1) завчасно (до дати прострочення періодичної повірки) направити Оператору ГРМ письмове повідомлення (зразок якого Оператор ГРМ має опублікувати на своєму веб сайтї) про дату та час демонтажу ЗВТ на повірку (або його повірку на місці установки) та необхідність забезпечення представником Оператора ГРМ розпломбування ЗВТ, Звернення має бути направлене не пізніше десяти робочих днів до запланованої дати;

2) забезпечити на дату демонтажу ЗВТ на повірку (або його повірку на місці встановлення) доступ представникам Оператора ГРМ до ЗВТ для його розпломбування та складання відповідного акта роз пломбування;

3) у разі якщо повірка ЗВТ буде здійснюватися не на місці його встановлення, забезпечити за власний рахунок демонтаж/монтаж ЗВТ, його транспортування та державну повірку. Про дату і час встановлення повіреного ЗВТ споживач завчасно має письмово повідомити Оператора ГРМ під час монтажу повіреного ЗВТ.

У разі пропущення терміну періодичної повірки ЗВТ з вини споживача (незабезпечення належної організації повірки власних ЗВТ або недопуск до ЗВТ представників Оператора ГРМ) обсяг спожитого природного газу через комерційний ВОГ, елементом якого є ЗВТ з пропущеним терміном повірки, розраховується відповідно до вимог розділу XI цього Кодексу.

Таким чином, відповідно до положень Закону та Кодексу ГРМ власник ЗВТ має забезпечувати належний контроль за строками спливу міжповірочних інтервалів ЗВТ та здійснювати необхідні заходи для своєчасного проведення його періодичної повірки.

Крім того, відповідно до пункту 5 глави 7 розділу X Кодексу ГРМ до демонтажу ЗВТ на повірку або його повірки на місці встановлення Оператор ГРМ має право проводити контрольний огляд вузла обліку та/або його перевірку в порядку, визначеному главою 9 цього розділу, а також ініціювати проведення експертизи або експертної чи позачергової повірки ЗВТ в порядку, визначеному главами 10 - 11 цього розділу. У такому разі споживач зобов`язаний забезпечити представникам Оператора ГРМ (разом з їх засобами і матеріалами) відповідний доступ до ЗВТ.

Відповідно до положень пункту 1 глави 9 розділу X Кодексу ГРМ суміжні суб`єкти ринку природного газу, зокрема Оператор ГРМ та споживач, під час введення в експлуатацію або протягом експлуатації комерційного ВОГ та його складових, у тому числі в разі позаштатної ситуації чи виникнення спірних питань щодо результатів вимірювань об`єму природного газу, мають право здійснювати з дотриманням вимог цього Кодексу перевірку комерційного ВОГ та його_скдадових щодо, у тому числі, працездатності та/або придатності ЗВТ до застосування на підставі результатів перевірки їх метрологічних характеристик, зокрема загальної похибки вимірювання.

Оператор ГРМ повинен здійснювати контрольний огляд вузла обліку у строки, визначені цим Кодексом.

Крім того, відповідно до положень пункту 4 глави 9 розділу X Кодексу ГРМ Оператор ГРМ при проведенні контрольного огляду вузла обліку має право, зокрема, оглядати комерційний ВОГ та його складові на предмет відсутності ознак пошкодження ЗВТ, пошкодження пломб, несанкціонованого втручання в ЗВТ, перевіряти наявність діючих свідоцтв про повірку ЗВТ (відміток про повірку в паспортах ЗВТ), що входять до складу комерційного ВОГ.

Згідно з положеннями пункту 7 глави 9 розділу X Кодексу ГРМ у разі виявлення під час перевірки комерційного ВОГ чи його складових або контрольного огляду вузла обліку ознак порушень представник Оператора ГРМ на місці перевірки складає у порядку, визначеному цим Кодексом, акт про порушення, зокрема про наявність ознак несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ.

Розрахунок необлікованого або облікованого частково об`єму природного газу внаслідок порушення здійснюється за наявності акта про порушення та у порядку, визначеному в розділі XI цього Кодексу.

Порядок проведення експертизи вузлів обліку та ЗВТ визначений главою 10 розділу X Кодексу.

Так, відповідно до положень глави 10 розділу X Кодексу ГРМ якщо під час перевірки (обстеження) комерційного ВОГ або при контрольному огляді вузла обліку за домовленістю сторін або за ініціативою Оператора ГРМ чи споживача (суміжного суб`єкта ринку природного газу) буде ініційована експертиза щодо перевірки пошкодження пломб/ЗВТ чи несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ, вони мають діяти з урахуванням положень цієї глави.

Експертиза ЗВХ та/або пломби мас бути проведена протягом десяти робочих днів з дня складання протоколу (крім випадку проведення експертизи ЗВТ та/або пломби суб`єктами судово-експертної діяльності, діяльність яких регулюється Законом України Про судову експертизу ).

Споживач (суміжний суб`єкт ринку природного газу) зобов`язаний бути присутнім під час проведення експертизи.

За неможливості бути присутнім під час проведення експертизи споживач (суміжний суб`єкт ринку природного газу) може дати письмову згоду у довільній формі на проведення експертизи без його присутності або у присутності уповноваженої ним іншої особи.

У разі неприбуття споживача (суміжного суб`єкта ринку природного газу) та/або уповноваженої ним особи на експертизу проведення експертизи ЗВТ та/або пломби проводиться без його участі.

Під час проведення експертизи комісія проводить зовнішній огляд пакувального пакета (тари), в який було запаковано ЗВТ та/або пломбу. Після зовнішнього огляду пакувального пакета (тари) комісією перевіряються: відповідність місць фактичного розташування пломб місцям, зазначеним у протоколі; цілісність та місцезнаходження пломб, а також ознаки порушень, зазначених у протоколі; цілісність заводського та повірочного тавра на ЗВТ; цілісність лічильного механізму та корпусу ЗВТ; цілісність конструктивних елементів вихідного патрубка ЗВТ; наявність сторонніх предметів усередині ЗВТ; відповідність маркування ЗВТ нормативно-технічній документації; відповідність ЗВТ, програмного забезпечення та контрольної суми паспорту на ЗВТ та/або опису типу на цей тип ЗВТ; відповідність втручань у роботу ЗВТ наявним актам перевірок та/або відомостям про повірку та ремонт ЗВТ тощо.

Під час обстеження пломби та/або ЗВТ комісія перевіряє ознаки, зазначені в протоколі. Результати огляду заносять до акта експертизи ЗВТ.

Результати огляду фіксуються в акті експертизи. Якщо споживач (суміжний суб`єкт ринку природного газу) або його уповноважена особа чи член комісії мають окрему думку з приводу експертизи, вона має бути відображена в акті експертизи.

При виявленні ознак пошкодження пломб (крім факту їх відсутності чи розірвання пломбувального матеріалу,на якому встановлено пломбу) та/або несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ, що має бути зазначено в акті про порушення, за домовленістю сторін або за ініциативою Оператора ГРМ чи споживача (суміжного суб`єкта ринку природного газу) може бути ініційована їх експертиза у порядку, визначеному цим розділом. До отримання результатів експертизи розрахунок необлікованого або облікованого частково об`єму природного газу внаслідок порушення не здійснюється.

Якщо за результатами експертизи порушень не виявлено, у всіх випадках за відсутності дублюючого/тимчасового ВОГ (ЗВТ) або заходів з припинення газопостачання на період відсутності комерційного ВОГ (ЗВТ) об`єм розподіленого в точці вимірювання природного газу за період відсутності комерційного ВОГ (ЗВТ) розраховується за середньодобовими (для неповної доби за середньогодинними) значеннями за попередні три аналогічних періоди споживання природного газу. При цьому витрати, пов`язані з проведенням експертизи та/або позачергової чи експертної повірки, мають бути компенсовані Оператором ГРМ,

Після проведення експертизи ЗВТ проводиться його позачергова повірка відповідно до Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 08 лютого 2016 року № 193 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 лютого 2016 року за № 278/28408.

З матеріалів справи вбачається, що рішенням комісії з розгляду актів про порушення ПАТ Запоріжгаз , яке було оформлено протоколом від 15.11.2018 задоволено акт про порушення від 14.11.2018 № 0387 та проведено розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу, відповідно розділу XI Кодексу газорозподільних систем, затвердженого Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494.

16.11.2018 позивачем складений Акт- розрахунок та рахунок необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості, згідно якого здійснено розрахунок необлікованого об`єму природного газу за номінальною потужністю газового обладнання за період з 02.07.2018 07:00 по 16.07.2018 07:00, яка склала 17476,00 грн.

Таким чином, оспорюваний Акт про застосування до споживача відповідальності за прострочення термінів періодичної повірки лічильника був складений 14.11.2018, після закінчення експертизи засобів вимірювальної техніки, яка не підтвердила факт несанкціонованого втручання в цей засіб.

Положенями глави 5 розділу XI Кодексу ГРМ визначено строки та порядок складання таких актів. Так, у разі виявлення у споживача або несанкціонованого споживача порушень, визначених у главі 2 цього розділу, на місці їх виявлення представником Оператора ГРМ складається акт про порушення за формою, наведеною в додатку 16 до цього Кодексу. Акт про порушення після пред`явлення представником Оператора ГРМ службового посвідчення складається в присутності споживача/несанкціонованого споживача та/або незаінтересованої особи (представника власника/користувача, на території чи об`єкті якого сталося порушення, або органу місцевого самоврядування) за умови посвідчення його особи та засвідчується їх особистими підписами.

Як встановлено судом, факт прострочення терміну повірки засобу обліку був встановлений відповідачем не пізніше 23.08.2018 під час проведення перевірки засобу обліку позивача на підставі його заяви.

Так облік природного газу по Договору № 09421250Q7FP016 від 01.01.2016 від 01.01.2016 здійснювався лічильником природного газу типу Gallus 2000-U G 4, заводський номер U02041619. В матеріалах справи міститься акт встановлення побутового лічильника газу після виконання повірки, ремонту від 30.06.2013. Згідно покажчика Засоби вимірювальної техніки, занесені до державного реєстру України міжповірочний інтервал лічильнику Gallus 2000-U G 4 складає 5 років. Паспорт лічильнику природного газу типу Gallus 2000-U G 4, заводський номер U02041619 також свідчить про міжповірочний інтервал, який складає 5 (п`ять) років.

Отже, наступна повірка вказаного лічильника повинна була проведена у строк до 30.06.2018 включно. Порушення терміну проведення повірки слід обліковувати з наступного робочого дня після 30.06.2018, тобто з 02.07.2018.

Як пояснив директор ТОВ Пропан трейд в судовому засіданні, 02.07.2018 він звернувся з відповідним листом до ПАТ Запоріжгаз про необхідність зняття встановленого лічильника газу для проведення періодичної повірки. Зазначений лист був зареєстрований 22.08.2018, про що свідчить штемпель вхідної кореспонденції АТ Запоріжгаз . Суд вважає не доведеним факт звернення ТОВ Пропан-Трейд до АТ Запоріжгаз з листом саме 02.07.2018, оскільки останній зареєстрував цей лист 22.08.2018. Інших доказів, які б спростовували позицію АТ Запоріжгаз і свідчили б про більш раній строк зверненя споживача з заявою суду не надано.

За таких обставин суд вважає, що ТОВ Пропан трейд було недотримано вимог глави 7 розділу X Кодексу ГРМ у частині завчасного (не пізніше десяти робочих днів до запланованої дати) направлення Оператору ГРМ письмового повідомлення про дату та час демонтажу ЗВТ на повірку та необхідності забезпечення представником Оператора ГРМ розпломбування ЗВТ, а також порушення самих строків проведення повірки.

23.08.2018 представники Оператора ГРМ прибули на об`єкт споживача, провели обстеження комерційного вузла обліку природного газу споживача, за результатами якого склали Акт про виявлення ознак несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ. Цього ж дня працівниками ПАТ Запоріжгаз було ініційовано проведення експертизи лічильника природного газу, про що було складено відповідний протокол про направлення засобу вимірювальної техніки на експертизу № 00455. Замість демонтованого лічильнику був встановлений інший лічильник газу. Дату експертизи було призначено на 12.09.2018.

Матеріали справи свідчать, що фактично експертиза була проведена лише 14.11.2018, що є про порушенням вимог пункту 2 глави 10 розділу Х Кодексу ГРМ, у частині дотримання термінів проведення експертизи ЗВТ, оскільки експертиза мала бути проведена протягом не більше десяти робочих днів з дати складання протоколу про направлення ЗВТ на позачергову повірку, тобто до 07.09.2018.

За наслідками проведення експертизи лічильника газу працівниками ПАТ Запоріжгаз був складений акт про порушення № ВЛВ - 0387, де вказано порушення - пропущений строку періодичної повірки лічильника газу з боку споживача (ТОВ Пропан трейд ).

Суд вважає, що оператором було безпідставно складено Акт саме 14.11.2018 року, оскільки під час експертизи перевіряється, зокрема відповідність засобу вимірювальної техніки/пломб параметрам, визначених їх виробниками, умовам монтажу та експлуатації, їх цілісності чи відповідності метрологічним характеристикам, а також відсутності інших ознак впливу на засіб вимірювальної техніки/пломбу, які можуть свідчити про втручання в засіб вимірювальної техніки/пломбу та викривлення результатів вимірювання. Перевірка наявності діючих свідоцтв про повірку ЗВТ (відміток про повірку в паспортах ЗВТ), що входять до складу комерційного ВОГ, здійснюється при контрольному огляді.

Крім цього, споживач листом від 02.07.2018 поінформував оператора про необхідність проведення періодичної повірки лічильника природного газу типу G-4 Галлус заводський номер U02041619, а отже 23.08.2018 при виїзді на об`єкт споживача, оператор ГРМ мав зробити контрольний огляд вузла обліку, та зокрема перевірити наявність діючих свідоцтв про повірку ЗВТ (відміток про повірку в паспортах ЗВТ), що входять до складу комерційного ВОГ. А у разі виявлення у споживача або несанкціонованого споживача порушення, зокрема пропущення міжповірочних інтервалів, на місці його виявлення скласти акт про порушення.

Зазначена позиція міститься також в листі НКРЕКП № 6356/16/7-19 від 13.06.2019.

Суд погоджується з доводами ТОВ Пропан-Трейд щодо наявності порушень норм Кодексу ГРМ при складанні Акту № ВЛВ -0387 від 14.11.2018 та рішення комісії ПАТ Запоріжгаз від 15.11.2018.

Так згідно з положеннями пункту 8 глави 5 розділу XI Кодексу акт про порушення має бути розглянутим комісією з розгляду актів про порушення Оператора ГРМ, яка визначає його правомірність та приймає щодо них відповідне рішення.

За результатами розгляду акта про порушення на засіданні комісії може бути прийнято рішення про його задоволення (повністю або частково), або необхідність додаткового обстеження чи перевірки, або додаткових пояснень тощо, або скасування акта про порушення.

Тобто, якщо акт про порушення складений з порушенням вимог Кодексу ГРМ, комісія не мала правових підстав його задовольнити та повиннв була його скасувати.

Враховуючи, що АТ Запоріжгаз було порушені вимоги пукту 2 глави 10 розділу Х Кодексу ГРМ, у частині дотримання термінів проведення експертизи ЗВТ та/ або пломби, а також вимоги положень глави 5 розділу XI Кодексу ГРМ у частині своєчасного складання акта про порушення, суд приходить до висновку, що АТ Запоріжгаз неправомірно було складено акт про порушення № ВЛВ-0387 від 14.11.2018, із зазначенням порушення: підпункт 4 пункту 2 глави 2 розділу XI Кодексу газорозподільних систем - пропущення строку періодичної повірки ЗВТ та розраховано необлікований (донарахований) обсяг природного газу 1334 м.куб на суму 17476 грн.

За таких обставин у задоволені первісних позовних вимог АТ Оператор газорозподільної системи Запоріжгаз слід відмовити, а в задоволенні зустрічних вимог ТОВ Проопран-Трейд в частині визнання незаконним та скасування рішення комісії АТ Оператор газорозподільної системи Запоріжгаз щодо акту про порушення № ВЛВ-0387 задовольнити.

Щодо зустрічних вимог в частині визнання незаконними дій АТ Запоріжгаз щодо відключення об`єкту споживача ТОВ Пропан-Трейд від газопостачання та зобов`язання відновити газопостачання на об`єкті споживача суд зазначає наступне.

При обґрунтуванні заявленої вимоги ТОВ Пропан - Трейд вказує на те, що 02 жовтня 2018 представники АТ Запоріжгаз припинили газопостачання без належних на то підстав. В присутності працівників ТОВ Пропан Трейд ніяких актів не складалось, однак пізніше працівниками АТ Запоріжгаз був наданий акт про припинення (обмеження) розподілу природного газу без номеру від 02.10.2018, де вказано що газопостачання припинено, у зв`язку з наявністю витоку газу (несправний кран вводу) при цьому даний акт підписано лише одним працівником АТ Запоріжгаз .

18.10.2018 ТОВ Пропан-Трейд звернувся з заявою до АТ Запоріжгаз щодо відновлення газопостачання та відповідно до підписаного обхідного листа, відновлення газопостачання на об`єкті споживача ТОВ Пропан-Трейд за адресою Запорізька область, Василівський район, м. Василівка, вул. Каштанова 1/3 було погоджено, однак не відбулось.

20.09.2019 та 01.11.2019 товариство зверталось до АТ Запоріжгаз з заявами про термінове відновлення газопостачання ТОВ Пропан-Трейд .

АТ Запоріжгаз отримало заяви, про що свідчить печатка підприємства вх. № 1755 від 01.11.2019 р. та рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

Однак, до теперішнього часу відновлення газопостачання на об`єкт ТОВ Пропан-Трейд не відбулось.

Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Запоріжгаз» заперечило щодо незаконних дій АТ Запоріжгаз по відключенню об`єкта споживача від газопостачання, з тих підстав що припинення розподілу природного газу споживачу ТОВ Пропан - Трейд за адресою: вул. Каштанова 1/3 м. Василівка, 02.10.2018 здійснювалось аварійною службою ПАТ Запоріжгаз у зв`язку з наявністю витоків газу, про що складено акт про припинення /обмеження розподілу природного газу від 02.10.2018 № 424. В акті про припинення /обмеження розподілу природного газу № 424 зафіксовано, що в присутності оператора ГРМ споживач від підпису відмовився.

АТ Запоріжгаз вважає що його дії в частині припинення газопостачання у зв`язку із наявністю витоків газу відповідають чинного законодавства.

Разом з тим, АТ Запоріжгаз не надало суду будь -якого обґрунтування з приводу того, у зв`язку з чим аварійна служба оператора прибула на об`єкт споживача та хто повідомив про аварійну ситуацію та виток газу. АТ Запоріжгаз не надав суду належних та допустимих доказів, які б свідчили про несправність крану та витік газу. Будь-яких ремонтно-відновлювальних робіт на цьому об`єкті оператором не проводилося, оскільки як зазначає споживач, такої потреби не було у зв`язку з відсутністю несправностей в газорозподільній системі.

Відповідно до пункту 2 глави 2 розділу I Кодексу ГРМ Оператор ГРМ відповідає за надійну та безпечну експлуатацію, підтримання у належному стані та розвиток (будівництво) газорозподільної системи, яка на законних підставах перебуває у його власності чи користуванні, належну організацію та виконання розподілу природного газу.

Згідно з положеннями пункту 1 глави 7 розділу VI Кодексу ГРМ Оператор ГРМ в установленому законодавством порядку має право припинити/обмежити газопостачання на об`єкт споживача (у тому числі побутового споживача) з дотриманням Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 №285 (далі - Правила безпеки), та нормативних документів, що визначають порядок обмеження/припинення природного газу, зокрема у випадку, проведення ремонтно-відновлювальних робіт та інших випадках, передбачених законодавством.

Відповідно до положень глави 7 розділу VI Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 р. № 2494 (далі - Кодекс ГРМ), Оператор ГРМ в установленому законодавством порядку має право припинити/обмежити газопостачання (розподіл природного газу) на об`єкт споживача (у тому числі побутового споживача) з дотриманням Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15 травня 2015 року № 285 , та нормативних документів, що визначають порядок обмеження/припинення природного газу, у таких випадках:

1) несвоєчасна та/або неповна оплата послуг згідно з умовами договору розподілу природного газу;

2) відсутність підтвердженого обсягу природного газу по об`єкту споживача та/або його постачальнику;

3) подання споживачем або його постачальником (який уклав з Оператором ГРМ договір на виконання робіт, пов`язаних з припиненням/обмеженням газопостачання споживачам) письмової заяви про припинення газопостачання;

4) відмова споживача від встановлення лічильника газу, що здійснюється за ініціативи та за кошти Оператора ГРМ, з урахуванням Закону України "Про забезпечення комерційного обліку природного газу" ;

5) неповернення Оператору ГРМ заяви-приєднання до умов договору розподілу природного газу чи розірвання договору розподілу природного газу;

6) несанкціонований відбір природного газу або втручання в роботу ЗВТ чи ГРМ;

7) несанкціоноване відновлення газоспоживання;

8) визнання в установленому порядку аварійним станом газорозподільної системи та/або ліквідація наслідків аварій, спричинених надзвичайними ситуаціями техногенного, природного або екологічного характеру, та проведення ремонтно-відновлювальних робіт;

9) наявність заборгованості за несанкціонований відбір природного газу з ГРМ;

10) необґрунтована відмова від підписання акта наданих послуг та/або акта приймання-передачі природного газу (норма застосовується по об`єкту споживача, що не є побутовим);

11) в інших випадках, передбачених законодавством.

Пунктом 8 глави 7 Розділу VI Кодексу газорозподільних систем передбачено підставу для припинення газопостачання - визнання в установленому порядку аварійним станом газорозподільної системи та/або ліквідація наслідків аварій, спричинених надзвичайними ситуаціями техногенного, природного або екологічного характеру, та проведення ремонтно- відновлювальних робіт.

Згідно з положеннями пункту 8 глави 7 розділу VI Кодексу у випадку запланованих капітальних ремонтів ГРМ (крім аварійних) Оператор ГРМ має повідомити споживача про припинення розподілу природного газу ГРМ не пізніше ніж за п`ять робочих днів до дати припинення розподілу природного газу ГРМ. При цьому чинним законодавством не передбачено обов`язку Оператора ГРМ у разі необхідності ліквідації наслідків аварій надавати споживачу письмове повідомлення про припинення газопостачання/розподілу природного газу.

Відповідно до пункту 3 глави 1 розділу III Кодексу ГРМ при організації експлуатації газорозподільних систем та проведенні робіт з технічного їх обслуговування і ремонту Оператор ГРМ повинен дотримуватися інструкцій і правил технічної експлуатації газорозподільних систем, правил безпеки систем газопостачання, державних стандартів, передбачених чинними нормативно-правовими актами України.

Слід зазначити, що згідно з положеннями пункту 7.17 розділу VII Правил безпеки всі об`єкти систем газопостачання і газове обладнання перед їх підключенням до діючих газопроводів, а також після ремонту підлягають зовнішньому огляду і опресовуванню повітрям. Пуск газу в газопровід без його зовнішнього огляду та контрольного опресовування не допускається.

Відповідно до пункту 6 глави 7 розділу IV Кодексу ГРМ відновлення газопостачання (розподілу природного газу) здійснюється Оператором ГРМ протягом двох робочих днів у містах та п`яти календарних днів у сільській місцевості за письмовим зверненням споживача (його постачальника) про відновлення газопостачання (розподілу природного газу) та після усунення порушень (за їх наявності) і відшкодування Оператору ГРМ витрат на припинення та відновлення газопостачання (розподілу природного газу).

В матеріалах справи містяться докази належного звернення ТОВ Пропан-Трейд до АТ Запоріжгаз щодо відновлення газопостачання (заяви від 18.10.2018, 20.09.2019 та 09.11.2019).

Однак, до теперішнього часу відновлення газопостачання на об`єкті ТОВ Пропан-Трейд не зважаючи пункту 6 глави 7 розділу IV Кодексу ГРМ не відбулося.

В судовому засіданні представник АТ Запоріжгаз зазначив, що відновлення газопостачання може відбутися лише після відшкодування Оператору ГРМ витрат на припинення та відновлення газопостачання (розподілу природного газу).

Суд не приймає до уваги такі доводи сторони, оскільки після припинення газопостачання оператором не проводився будь-який відновлювальний ремонт і відповідно будь-які витрати ним понесені не були. Наразі доказів, які б спростовували цей факт суду не надано.

У зв`язку з викладеним, суд вважає неправомірними дії АТ Запоріжгаз щодо припинення та відмови в відновленні газопостачання на об`єкті ТОВ Пропан- Трейд .

Відповідно до ст. 20 Господарського кодексу України держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб`єктів господарювання та споживачів. Кожний суб`єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб`єктів захищаються шляхом визнання наявності або відсутності прав; визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб`єктів; відновлення становища, яке існувало до порушення прав та законних інтересів суб`єктів господарювання; припинення дій, що порушують право або створюють загрозу його порушення; присудження до виконання обов`язку в натурі; відшкодування збитків; застосування штрафних санкцій; застосування оперативно-господарських санкцій; застосування адміністративно-господарських санкцій; установлення, зміни і припинення господарських правовідносин; іншими способами, передбаченими законом.

Згідно з ч. 2 ст. 4 Господарського процесуального кодексу України, юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Отже, судом підлягає захисту право особи, що порушене іншими особами, чи не визнається.

Таким чином, вирішуючи спір, суд повинен надати об`єктивну оцінку наявності порушеного права чи інтересу на момент звернення до господарського суду, а також визначити, чи відповідає обраний позивачем спосіб захисту порушеного права тим, що передбачені законодавством, та чи забезпечить такий спосіб захисту відновлення порушеного права.

Факт порушення прав та законних інтересів ТОВ Пропан-Трейд встановлений судом.

Відтак, зважаючи на передбачені в ст. 16 ЦК способи захисту, приймаючи до уваги відсутність в діях споживача факту протиправної поведінки, безпідставність дій АТ Запоріжгаз щодо припинення та відмови в відновленні газопостачання, суд дійшов висновку, що обраний позивачем способом захисту є ефективним, тому зустрічні позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч., ч. 1-4 ст. 13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Статтею 73 ГПК України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно з ст. 74 ГПК України обов`язок доказування і подання доказів віднесено на сторони. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Європейський суд з прав людини неодноразово наголошував, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення (справа «Руїс Торіха проти Іспанії» ).

Згідно зі ст. 129 ГПК України судовий збір покладається на АТ Запоріжгаз , оскільки спір доведено до суду з його вини.

Керуючись ст., ст. 129, 232, 233, 236-238, 240, 241, 248, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ

1. У задоволенні первісних позовних вимог Акціонерного товариства Оператор газорозподільної системи Запоріжгаз до Товариства з обмеженою відповідальністю Пропан-Трейд про стягнення 17476,00 грн. відмовити.

2. Зустрічні позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Пропан-Трейд» до Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Запоріжгаз» задовольнити.

3. Визнати незаконними та скасувати рішення Комісії АТ Оператор газорозподільної системи Запоріжгаз про задоволення Акту про порушення № ВЛВ-0387 з проведенням нарахування вартості донарахованої об`єму природного газу ТОВ Пропан -Трейд в сумі 17476 грн.

4. Визнати незаконними дії АТ Оператор газорозподільної системи Запоріжгаз щодо відключення об`єкту споживача ТОВ Пропан -Трейд від газопостачання за адресою: Запорізька область, Василівський район, місто Василівка, вулиця Каштанова 1/3.

5. Зобов`язати Акціонерне товариство Оператор газорозподільної системи Запоріжгаз (69035, м. Запоріжжя, вул. Заводська, буд. 7, ідентифікаційний код 03345716) відновити постачання природного газу на об`єкті споживача Товариства з обмеженою відповідальністю «Пропан-Трейд» (71630, Запорізька область, Василівський район, м. Дніпрорудне, вул. Зелена, 1, кв. 53, код ЄДРПОУ 38180943) за адресою: Запорізька область, Василівський район, місто Василівка, вулиця Каштанова 1/3. Видати наказ.

6. Стягнути з Акціонерного товариства Оператор газорозподільної системи Запоріжгаз (69035, м. Запоріжжя, вул. Заводська, буд. 7, ідентифікаційний код 03345716) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Пропан-Трейд» (71630, Запорізька область, Василівський район, м. Дніпрорудне, вул. Зелена, 1, кв. 53, код ЄДРПОУ 38180943) 3964 грн. (три тисячі дев`ятсот шістдесят чотири грн. 00 коп.) судового збору. Видати наказ.

Повне судове рішення складено « 24» грудня 2020 р.

Головуючий суддя Н.А. Колодій

Суддя В.Л. Корсун

Суддя О.Г. Смірнов

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення до Центрального апеляційного господарського суду через господарський суд Запорізької області, а у разі проголошення вступної та резолютивної частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення23.12.2020
Оприлюднено28.12.2020
Номер документу93828110
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/3010/19

Ухвала від 30.11.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Стратієнко Л.В.

Ухвала від 08.11.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Стратієнко Л.В.

Судовий наказ від 17.09.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Судовий наказ від 30.08.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Постанова від 18.08.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Ухвала від 16.08.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Ухвала від 09.08.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 13.07.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Стратієнко Л.В.

Судовий наказ від 11.06.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Судовий наказ від 11.06.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні