Справа № 283/2871/20
Провадження №1-кс/283/1013/2020
У Х В А Л А
24 грудня 2020 року м. Малин
Слідчий суддя Малинського районного суду Житомирської області ОСОБА_1 розглянувши клопотання слідчого СВ Малинського ВП Коростишівського ВП ГУНП в Житомирській області лейтенанта поліції ОСОБА_2 , погоджене прокурором Коростишівської місцевої прокуратури, про арешт майна по кримінальному провадженню№ 42020061190000045, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11.11.2020 року за ознаками злочину передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України,-
встановив:
Слідча СВМалинського ВПКоростишівського ВПГУНП вЖитомирській областілейтенант поліції ОСОБА_2 звернулася дослідчого суддіМалинського районногосуду Житомирськоїобласті зклопотанням,погодженим зпрокурором,в якомупросить винестиухвалу пронакладення арештуна майнозпозбавленнямправа щодойоговідчуження,розпоряджання,користування,асаме: на земельні ділянки, з кадастровими номерами: 1823484600:06:000:0048, 1823484600:06:000:0046, 1823484600:05:000:0095, 1823484600:05:000:0094, 1823484600:04:000:0003, 1823484600:05:000:0098, 1823484600:05:000:0101, 1823484600:04:000:0001, 1823484600:04:000:0007, 1823484600:05:000:0093, 1823484600:05:000:0092, 1823484600:04:000:0002, 1823484600:05:000:0096, 1823484600:05:000:0097, 1823484600:06:000:0045, 1823484600:06:000:0049, 1823484600:06:000:0050, 1823484600:07:000:0071, 1823484600:07:000:0076, 1823484600:07:000:0075, 1823484600:07:000: 0074. 1823484600:07:000:0073, 1823484600:05:000:0100, 1823484600:09:000:0072, 1823484600:10:000:0211, 1823484600:09:000:0072, які розташовані на території Ксаверівської сільської ради Малинського району Житомирської області до прийняття остаточного рішення у кримінальному провадженні.
В клопотанні слідча зазначила, що досудовим розслідуванням встановлено, що у листопаді 2019 року, посадові особи Ксаверівської сільської ради, зловживаючи владою та своїм службовим становищем, всупереч законним вимогам, з метою сприяння юридичним особам уклали договори інвестування з ТОВ «Гранум Плюс» та ТОВ «Аграрні Технології» на земельні ділянки, які перебувають на праві колективної власності, відповідно до державного акту № ІІ-№000106, у КСП «Ксаверівське».
У подальшому, продовжуючи свої злочинні дії, посадові особи Ксаверівської сільської ради здійснили незаконну реєстрацію всіх земельних ділянок, які перебувають на праві колективної власності у КСП «Ксаверівське», перевівши їх у комунальну власність, з метою подальшого розпорядження цими землями.
Допитаний директор КСП «Ксаверівське» ОСОБА_3 показав, що на території Ксаверівської сільської ради, Малинського району, Житомирської області з 17 лютого 1993 року зареєстроване КСП «Ксаверівське», яке займається сількогосподарською діяльністю. На підставі рішення 4 сесії 22 скликання Ксаверівської сільської ради Малинського району, Житомирської області, КСП «Ксаверівське» передано у колективну власність для сільськогосподарського виробництва землі площею 3718,8 га.
У грудні 2019 року він почав збирати документи для оформлення земель, які перебували на праві колективної власності для подальшого використання за призначенням та виявив, що землі, які перебувають на праві колективної власності КСП «Ксаверівське» за згодою сільської ради використовується іншими юридичними особами без будь-яких договорів оренди землі. У вересні цього ж року йому стало відомо, що земельні ділянки, які перебувають в колективній власності КСП «Ксаверівське» незаконно перейшли у комунальну власність Ксаверівської сільської ради Малинського району Житомирської області.
Зі змісту витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно слідує, що підставою для державної реєстрації права власності спільних земельних ділянок за Ксаверівською сільською радою були:
- рішення 41 сесії 7 скликання, серія та номер: 1, виданий 11.09.2020, видавник: Ксаверівська сільська рада;
- протокол загальних зборів громадян, власників земельних часток (паїв), членів бувшого колгоспу ім. Калініна та КСП «Ксаверівське», серія та номер: б/н,виданий 21.07.2020, видавник: КСП «Ксаверівське»;
- Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю», серія та номер:2498-VIII, виданий 10.07.2018, видавник: Верховна рада України;
- Закон України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості)земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», серія та номер: 899-IV, виданий 05.06.2003, видавник: Верховна рада України.
Державний реєстратор Малинівської сільської ради Малинського району ОСОБА_4 показала, що у вересні 2020 року, до неї звернувся сільський голова Ксаверівської сільської ради, Малинського району ОСОБА_5 з відповідними документами, що стало підставою державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки.
Досудовим розслідуванням установлено, що рішенням 34 сесії 7 скликання Ксаверівської сільської ради від 18.11.2019 № 9 «Про надання на умовах договору інвестування земель сільськогосподарського призначення ТОВ «Гранум Плюс» передано на умовах договору інвестування земель сільськогосподарського призначення (землі технологічно забрудненні сільськогосподарські угіддя), які знаходяться на території Ксаверівської сільської ради Малинського району Житомирської області терміном на 11 місяців з 01.12.2019 року, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва орієнтовною площею 110,00 га. В подальшому між Ксаверівською сільською радою та ТОВ «Гранум Плюс» укладено договір Інвестування від 02.12.2019 №1 на земельну ділянку площею 110,00 га.
Також рішенням 34 сесії 7 скликання Ксаверівської сільської ради від 18.11.2019 №10 «Про надання на умовах договору інвестування земель сільськогосподарського призначення ТОВ «ФГ Аграрні Технології» передано на умовах договору інвестування земель сільськогосподарського призначення - (землі технологічно забрудненні сільськогосподарські угіддя), які знаходяться на території Ксаверівської сільської ради Малинського району Житомирської області терміном на 11 місяців з 01.01.2020 року, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва орієнтовною площею 120,00 га. В подальшому між Ксаверівською сільською радою та ТОВ «ФГ Аграрні Технології» укладено договір Інвестування від 01.04.2020 №2 на земельну ділянку площею 120,00 га.
Відповідно до листа Малинської районної державної адміністрації КСП «Ксаверівське» діюче та в стані ліквідації не перебуває.
Всупереч пункту 21 перехідних положень Земельного кодексу України яким передбачено, що з дня набрання чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законних актів України щодо вирішення питання колективної власності на землі, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважаються власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані. Зазначений Закон є підставою для реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки, сформовані за рахунок земель, які в силу зазначеного Закону переходять до комунальної власності.
Рішенням від 11.09.2020 41 сесії 7 скликання Ксаверівської сільської ради №1 «Про прийняття до комунальної власності територіальної громади Ксаверівської сільської ради земельних ділянок» прийнято до комунальної власності земельні ділянки загальною площею 715,25 га згідно додатку №1 даного рішення.
На підставі вищевказаного незаконного рішення Ксаверівської сільської ради, державним реєстратором Малинівської сільської ради Малинського району Житомирської області ОСОБА_4 17.09.2020 винесено відомості до Державного реєстру прав на нерухоме майно.
Відповідно до ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад та передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відносно до цього Кодексу. Частиною 4 статті 122 цього Кодексу передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальних органів належить передача земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної влади, крім випадків, визначених частиною 8 цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Разом з тим, відповідно до частини першої та другої статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно із повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладання договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу крім того відповідно до статті 21 Закону України «Про оренду землі» розмір, умови та строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки комунальної та державної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.)
Крім цього, під час досудового розслідування встановлено, що згідно з відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права державним реєстратором Малинівської сільської ради Малинського району Житомирської області ОСОБА_4 за заявами голови сільської ради с.Ксаверів, Малинського району, Житомирської області ОСОБА_5 були прийняті рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень:
від 17.09.2020 за №54118227, 54119247, 54119472, 54119160, 54116517, 54118866, 54119325, 54118970, 54118664, 54117234, 54117578, 54118970, 54117781, 54118025, 54118413, 54117034, 54119066, 54116828;
від 21.09.2020 №54165317, 54164445, 54154879, 54165025, 54164087, 54154074, 54156247, 54165642, на підставі яких відкрито розділи у Державному реєстрі прав та проведено державну реєстрацію права власності на 14 земельних ділянок, з кадастровими номерами: 1823484600:06:000:0048, 1823484600:06:000:0046, 1823484600:05:000:0095, 1823484600:05:000:0094, 1823484600:04:000:0003, 1823484600:05:000:0098, 1823484600:05:000:0101, 1823484600:04:000:0001, 1823484600:04:000:0007, 1823484600:05:000:0093, 1823484600:05:000:0092, 1823484600:04:000:0002, 1823484600:05:000:0096, 1823484600:05:000:0097, 1823484600:06:000:0045, 1823484600:06:000:0049, 1823484600:06:000:0050, 1823484600:07:000:0071, 1823484600:07:000:0076, 1823484600:07:000:0075, 1823484600:07:000:0074. 1823484600:07:000:0073, 1823484600:05:000:0100, 1823484600:09:000:0072, 1823484600:10:000:0211, 1823484600:09:000:0072.
Зі змісту витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно слідує, що підставою для державної реєстрації права власності спільних земельних ділянок за Ксаверівською сільською радою були:
- рішення 41 сесії 7 скликання, серія та номер: 1, виданий 11.09.2020,видавник: Ксаверівська сільська рада;
- протокол загальних зборівгромадян, власників земельних часток (паїв), членів бувшого колгоспу ім. Калініна та КСП «Ксаверівське», серія та номер: б/н,виданий 21.07.2020, видавник: КСП «Ксаверівське»;
- Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю», серія та номер:2498-VIII, виданий 10.07.2018, видавник: Верховна рада України;
- Закон України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості)земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», серія та номер: 899-IV, виданий 05.06.2003, видавник: Верховна рада України.
Під час проведення державної реєстрації прав власності Ксаверівської сільської ради Малинського району Житомирської області на земельні ділянки державним реєстратором ОСОБА_4 вчинено зловживання своїми повноваженнями як державного реєстратора з огляду на наступне.
Згідно з частиною першою статті 27 Закону державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкти незавершеного будівництва проводиться на підставі, зокрема, інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.
Пунктами 1, 2 частини третьої статті 10 Закону визначено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих /отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями. Перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 23 Закону визначено, що розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором у випадку подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством.
У державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено зокрема, у випадку, коли подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження (пункт 4 частини першої статті 24 Закону). За наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав (частина друга статті 24 Закону).
Незаконність дій посадових осіб Ксаверівської сільської ради та державного реєстратора підтверджується також наказом Мінюсту від 17.12.2020 №4347\5, де задоволено скаргу КСП «Ксаверівське» від 21.09.2020 №27419-33-20 та наказом Мінюсту від 17.12.2020 №4348\5 задоволено скаргу КСП «Ксаверівське» від 21.09.2020 №27815-22-20, якими скасовано рішення від 17.09.2020 та 21.09.2020, прийняті державним реєстратором Малинівської сільської ради Малинського району Житомирської області ОСОБА_4 , як незаконні.
Враховуючи те, що Ксаверівська сільська рада Малинського району Житомирської області набула право комунальної власності вказаними земельними ділянками без достатніх правових підстав, виникла необхідність у забезпеченні зберігання речових доказів, а саме вищевказаних земельних ділянок, що розташовані на території Ксаверівської сільської ради Малинського району Житомирської області, до прийняття останнього рішення у кримінальному провадженні шляхом накладення на них арешту.
Ураховуючи вищевикладене, з метою забезпечення швидкого та неупередженого досудового розслідування, збереження речових доказів, проведення судових експертиз, встановлення об`єктивної істини по справі, дотримання основоположного принципу невідворотності кримінального покарання, з метою подальшого об`єктивного та безперешкодного розгляду провадження в суді в органу досудового розслідування виникла необхідність у накладенні арешту на вищевказані земельні ділянки, слідча просить задоволити клопотання.
Прокурор також підтримав внесене клопотання.
Суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів, спеціальної конфіскації, конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи, відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
У випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
У відповідності до статті 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Слідчим суддею встановлено, що 11.11.2020 року Малинським відділенням поліції були внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42020061190000045 про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України та розпочато досудове розслідування.
Звертаючись до слідчого судді з клопотанням,слідчий зазначив підстави і мету відповідно до положень статті 170 цього Кодексу та відповідне обґрунтування необхідності арешту майна, а такожперелік і види майна, що належить арештувати.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 167, 170, 171, 172 КПК України,-
ухвалив:
Клопотання задовольнити частково.
Накласти арешт на майно у формі позбавлення права відчуження земельних ділянок з кадастровими номерами: 1823484600:06:000:0048, 1823484600:06:000:0046, 1823484600:05:000:0095, 1823484600:05:000:0094, 1823484600:04:000:0003, 1823484600:05:000:0098, 1823484600:05:000:0101, 1823484600:04:000:0001, 1823484600:04:000:0007, 1823484600:05:000:0093, 1823484600:05:000:0092, 1823484600:04:000:0002, 1823484600:05:000:0096, 1823484600:05:000:0097, 1823484600:06:000:0045, 1823484600:06:000:0049, 1823484600:06:000:0050, 1823484600:07:000:0071, 1823484600:07:000:0076, 1823484600:07:000:0075, 1823484600:07:000:0074. 1823484600:07:000:0073, 1823484600:05:000:0100, 1823484600:09:000:0072, 1823484600:10:000:0211, 1823484600:09:000:0072, які розташовані на території Ксаверівської сільської ради Малинського району Житомирської області до прийняття остаточного рішення у кримінальному провадженні.
Ухвала слідчого судді про арешт майна підлягає негайному виконанню.
Заборонити відчужувати майно, на яке накладено арешт.
На ухвалу слідчого судді протягом п`яти днів з дня її оголошення може бути подана апеляційна скарга безпосередньо до Житомирського апеляційного суду.
Особи, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна мають право заявляти клопотання до слідчого судді про скасування арешту майна повністю або частково.
Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого СВ Малинського ВП Коростишівського ВП ГУНП в Житомирській області лейтенанта поліції ОСОБА_2 .
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Малинський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2020 |
Оприлюднено | 30.05.2024 |
Номер документу | 93829581 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Малинський районний суд Житомирської області
Тимошенко А. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні