Ухвала
від 23.12.2020 по справі 922/3005/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"23" грудня 2020 р.Справа № 922/3005/19

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Міньковського С.В.

при секретарі судового Тютюник О.Ю.

розглянувши заяву ліквідатора про зобов`язання Люботинської міської ради прийняти до комунальної власності без додаткових умов газопроводів банкрута по справі

за заявою Приватне акціонерне товариство "Моноклея" до Приватне акціонерне товариство "Моноклея" про визнання банкрутом за участю сторін: ліквідатор - не з`явилась,

пр-к АТ "Харківгаз" - Смолянова І.О. (посвідчення адвоката №4925 від 27.12.2017),

пр-к Люботинської міської ради - Кондратенко О.С. (розпорядження про зарах.на посаду від 03.09.2002, посадова інструкція від 01.08.16),

пр-к РВ ФДМУ по Харківській, Донецькій та Луганській областях - Магранова О.Є. (наказ про приз. на посаду №156 від 17.05.19),

ВСТАНОВИВ:

Постановою суду від 15.10.2019 ПрАТ "Моноклея" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором по справі призначено голову ліквідаційної комісії Тищенко Оксану Іванівну, зобов`язавши її виконати ліквідаційну процедуру в строк до 15.10.2020.

До господарського суду звернувся ліквідатор ПрАТ "Моноклея" з заявою про зобов`язання прийняти до комунальної власності газопроводів банкрута, в якому заявник просив: 1) Залучити до розгляду заяви Регіональне відділення Фонду державного майна України по Харківській, Донецькій та Луганській областях, Люботинську міську раду Харківської області та АТ «Харківгаз» ; 2) Зобов`язати Люботинську міську раду Харківської області прийняти до комунальної власності, а АТ «Харківгаз» на баланс частину газопроводу довжиною 450м, що значиться в РВ ФДМУ як ОНБ (об`єкт незавершеного будівництва): ПОЗАМАЙДАНЧИКОВІ МЕРЕЖІ ГАЗОПРОВОДУ, інв. №Н-2 (450м), 1989 року початку будівництва за адресою: м. Люботин, вул. Деповська, 127, визнавши при цьому такою, що введена в експлуатацію у складі загального газопостачального трубопроводу міста Люботин, частину мережі довжиною 450 м, що обліковується в Регіональному відділенні Фонду державного майна України по Харківській, Донецькій та Луганській областях як ОНБ: ПОЗАМАЙДАНЧИКОВІ МЕРЕЖІ ГАЗОПРОВОДУ, інв.№Н-2 (450м), 1989 року початку будівництва за адресою: м. Люботин, вул. Деповська, 127.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 21.09.2020 передано справу №922/2991/20 до розгляду в межах справи №922/3005/19 про банкрутство ПрАТ "Моноклея".

Ухвалою суду від 21.09.2020 суд призначив заяву ліквідатора до розгляду в судовому засіданні, залучивши до розгляду даної заяви Регіональне відділення Фонду державного майна України по Харківській, Донецькій та Луганській областях (далі - РВ ФДМУ), Люботинську міську раду Харківської області та АТ «Харківгаз» , зобов`язавши залучених осіб надати суду відзив на заяву ліквідатора.

На виконання вимог ухвали суду РВ ФДМУ надав суду відзив, в якому зазначає, що Комісією РВ ФДМУ по Харківській, Донецькій та Луганській областях щодо обрання способу управління об`єктами державного майна, що не увійшло при приватизації до статутних капіталів господарських товариств (протокол засідання від 14.01.2020 №06/2020) прийняте рішення: способом управління обрати передачу до комунальної власності територіальної громади міста Люботин. Тому, РВ ФДМУ вважає, що в частині посилань ліквідатора про те, що ФДМУ не вжито управлінських заходів щодо обрання способу управління стосовно об`єкта державного майна заперечує, просить суд врахувати вжиті ФДМУ заходи, в цілому просить суд заяву ліквідатора задовольнити та зобов`язати Люботинську міську раду прийняти у комунальну власність об`єкт державного майна - ОНБ: позамайданчикові мережі газоповоду, інв. №Н-2 (450 м) за адресою: Харківська обл., м. Люботин, вул. Деповська, 127 без надання технічної документації та інших документів, з подальшою передачею на баланс АТ "Харківгаз".

Від представника АТ "Харківгаз" надійшов відзив, в якому представник просить суд закрити провадження з розгляду заяви ліквідатора, посилаючись на те, що ліквідатором не вжиті досудові заходи вирішення питання передачі до комунальної власності та у користування АТ "Харківгаз" позамайданчикової мережі газопроводу.

Від Люботинської міської ради надійшов відзив, в якому рада заперечує проти прийняття газопроводу, посилаючись на те, що Люботинська міська рада не належить до суб`єктів господарювання, наділених повноваженнями оператора газорозподільної системи, в підпорядкуванні Люботинської міської ради Харківської області відсутні підприємства, які є ліцензованими операторами газорозподільних систем, а відповідно, передача до комунальної власності позамайданчикових мереж газопроводу, інв. №Н-2, за адресою: Харківська обл., м. Люботин, вул. Деповська, 127, які є невід`ємною частиною діючого газопроводу, суперечить вимогам Кодексу газорозподільних систем та встановленим ним засадам надійної і безпечної експлаутації газорозподільних систем та гарантованого рівня розподілу (переміщення) природного газу відповідної якості.

30.11.2020 від ліквідатора надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи копії робочої документації технічного переоснащення хлібзаводу №6 в м. Люботин та копія висновку про вартість газопроводу.

03.12.2020 ліквідатором долучено до матеріалів заяви лист АТ "Харківгаз" від 01.12.2020 за вих. №610-Сл-16839-1210, в якому зазначає, що АТ "Харківгаз" не заперечує щодо прийняття на баланс товариства даного газопроводу, після прийняття його до комунальної власності територіальної громади м. Люботин на умовах укладання одного з видів договорів (експлуатації складових газорозподільної системи, або господарського відання складовими газорозподільної системи, або користування складовими газорозподільної системи) з власником цього газопроводу, згідно вимог розділу ІІІ глави І пункту 2 "Кодексу газорозподільних систем", затвердженого постановою НКРЕКП №2494 від 30.09.2015 та зареєстрованого в Мінюсті України №1379/27824 від 06.11.2015, при умові надання необхідної технічної документації.

В судових засіданнях 22.10.2020 та 19.11.2020 судом постановлялись протокольні ухвали про відкладення розгляду заяви ліквідатора.

В судовому засіданні 17.12.2020 судом оголошено в судовому засіданні перерву до 23.12.2020. Після перерви розгляд заяви ліквідатора продовжується.

Представник Люботинської міської ради в судовому засіданні 23.12.2020 зазначила, що не заперечує проти заяви ліквідатора, враховуючи, що АТ "Харківгаз" погодився прийняти газопровід на баланс товариства.

Присутній в судовому засіданні представник АТ "Харківгаз" зазначила, що АТ "Харківгаз" не заперечує проти прийняття на свій баланс газопровод, який знаходиться на балансі банкрута та обліковується у РВ ФДМУ, тому не заперечуєть проти задоволення заяви ліквідатора.

Ліквідатор в судове засідання не з`явився, про причину неявки суду не повідомила, про час та місце розгляду заяви повідомлена належним чином, в зв`язку з чим суд вважає за можливе розглянути заяву ліквідатора без її участі.

Розглянувши матеріали справи, заяву ліквідатора, вислухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

За приписами ч. 1 ст. 3 ГПК України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Згідно ч. 3 наведеної статті судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Відповідно до ч. 4 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, який почав свою дію з 21.10.2019, з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Таким чином, подальший розгляд справи про банкрутство ПАТ "Моноклея" та заяви ліквідатора повинен відбуватись за нормами нового Кодексу України з процедур банкрутства.

Проте, згідно ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Як встановлено судом, Відкрите акціонерне товариство "Люботинський хлібозавод" створено згідно з наказом регіонального відділення Фондуа державного майна України по Харківській області від 19.11.1996 №2356-П "Про створення відкритого акціонерного товариства на базі цілісного майнового комплексу "Люботинський хлібозавод". В подальшому змінено тип акціонерного товариства у ПАТ "Люботинський хлібозавод", перейменоване у ПрАТ "Моноклея".

До статутного капіталу ВАТ "Люботинський хлібозавод" (змінено тип акціонерного товариства у ПАТ "Люботинський хлібозавод", перейменовано у ПрАТ "Моноклея") у процесі приватизації не увійшов об`єкт державного майна - ОНБ: позамайданчикові мережи газопроводу, інв. №Н-2 (450 м), 1989 року початку будівництва, місцезнаходження: Харківська обл., м. Люботин, вул. Деповська, 127, який на теперішній час перебуває на балансі цього підприємства.

Як встановлено судом, комісією РВ ФДМУ по Харківській, Донецькій та Луганській областях щодо обрання способу управління об`єктами державного майна - ОНБ: позамайданчикові мережи газопроводу (інв. №Н-2 (450 м)), що не увійшло при приватизації до статутних капіталів господарських товариств (протокол засідання від 14.01.2020 №06/2020) прийняте рішення: способом управління обрати передачу до комунальної власності територіальної громади міста Люботин.

Відповідно до частини першої статті 42 Закону Україні "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції після 19.01.2013, який діяв на час визнання боржника банкрутом, усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об`єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об`єктів комунальної інфраструктури, що належать юридичній особі - банкруту, які передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Зазначене кореспондується з ч.7 ст. 61 Кодексу з процедур банкрутства, відповідно до якої визначено, що у разі ліквідації підприємства-банкрута, зобов`язаного згідно із законодавством передати територіальній громаді об`єкти житлового фонду, в тому числі гуртожитки, дитячі дошкільні заклади та об`єкти комунальної інфраструктури, арбітражний керуючий передає, а орган місцевого самоврядування приймає такі об`єкти без додаткових умов у порядку, встановленому законом.

Частиною 7 ст. 62 КУзПБ передбачено, що майно, щодо якого боржник є користувачем, балансоутримувачем або зберігачем, повертається його власнику відповідно до закону або договору.

Згідно ч. 8 ст. 62 Кодексу України з процедур банкрутства державне майно, яке не увійшло до статутного капіталу господарського товариства у процесі приватизації (корпоратизації) та перебуває на балансі банкрута, не включається до складу ліквідаційної маси.

Згідно із приписами ч.1 статті 7 Закону України від 3 березня 1998 року № 147/98-ВР "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" (далі - Закон № 147/98-ВР) з державної у комунальну власність безоплатно передаються об`єкти інженерної інфраструктури водопровідно-каналізаційного та газового господарства (включаючи мережі, споруди, устаткування), пов`язані з постачанням споживачам води, газу, відведенням і очищенням стічних вод, а також об`єкти благоустрою населених пунктів.

Тобто, з аналізу зазначених приписів вбачається, що об`єкти інженерної інфраструктури, що не увійшли до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації підлягають безоплатній передачі до комунальної власності територіальної громади.

Ч. 3 ст. 4-1 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" (№147/98-ВР від 03.03.1998) визначено, що рішення щодо передачі об`єктів житлового фонду, гуртожитків та інших об`єктів соціальної (в т.ч. інженерної) інфраструктури у комунальну власність приймаються органами, уповноваженими управляти державним майном, самоврядними організаціями за згодою відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, а у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст - за згодою районних або обласних рад.

Відповідно до ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-р сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

В силу положень ч.ч. 1, 2 ст. 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Люботинська міська рада є органом місцевого самоврядування, що представляє відповідну територіальну громаду міста Люботина Харківської області та здійснює від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування.

У відповідності до ст. 2 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" цього закону визначено, що об`єкти передачі (будівлі, споруди, у тому числі приміщення) передаються після виділення їх в окрему облікову одиницю (інвентарний об`єкт).

Як встановив суд, мережі газопроводу мають інвентарний номер Н-2 (450 м), не увійшли до статутного капіталу ВАТ "Люботинський хлібозавод" (змінено тип АТ у ПАТ "Люботинський хлібозавод", потім перейменовано у ПрАТ "Моноклея") обліковуються у банкрута на балансі, проте не можуть бути включені до ліквідаційної маси банкрута.

Відповідно до ст. 177 Цивільного кодексу України об`єктами цивільних прав є речі, у тому числі гроші та цінні папери, інше майно, майнові права, результати робіт, послуги, результати інтелектуальної, творчої діяльності, інформація, а також інші матеріальні і нематеріальні блага, що кореспондується з ст. 2 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" і визначає об`єкти передачі.

Комунальна інфраструктура міста - це комплекс установ і підприємств, які відповідають за своєчасне і нормальне надання послуг населенню у сфері комунальних служб (каналізація і водопостачання, теплопостачання, електропостачання, газопостачання, транспорт і дороги, інженерні комунікації тощо). Термін інфраструктура походить від поєднання двох латинських слів: infra - нижче , під та structura - будівля , розташування і в сучасних умовах вживається для позначення сукупності споруд, будівель, систем і служб, необхідних для функціонування галузей матеріального виробництва та забезпечення умов життєдіяльності суспільства.

Отже, норми Закону про банкрутство та нового Кодексу України з процедур банкрутства передбачають обов`язкове передання об`єктів державного майна, виявлених під час ліквідаційної процедури, до комунальної власності територіальних громад міста. При цьому, таке передання є безумовним, тобто відбувається без жодних додаткових умов.

Таким чином, Закон визначив обов`язок ліквідатора передати, а орган місцевого самоврядування прийняти у комунальну власність об`єкти державної власності, що не увійшли до статутного капіталу господарського товариства у процесі приватизації (корпоратизації) та перебуває на балансі банкрута.

Як встановлено судом, АТ "Харківгаз", як оператор ГРМ на території Харківської області виконало взяте на себе зобов`язання щодо сприянню у відновленні виконавчо-технічної документації підземного газопроводу середнього тиску, який знаходиться на балансі банкрута і обліковується у РВ ФДМУ по Харківській, Донецькій та Луганській областях як позамайданчикові мережі газопроводу інв. №Н-2 (450 м), 1989 року початку будівництва. Після відновлення технічної документації газопроводу, назва об`єкту є - підземний газопровід середнього тиску по вулиці Деповська, м. Люботин Харківської області Lзаг.=425,4 м.п.(метрів погонних).

Також судом встановлено, що АТ "Харківгаз", 22.12.2020 підготувало лист до міського голови Люботинської міської ради щодо наявності у АТ "Харківгаз" необхідних документів для укладання договору та надання проекту договору на користування складовими газорозподільної системи.

Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що не прийняття Люботинською міською радою у комунальну власність об`єктів державного майна, яке обліковується на балансі банкрута та щодо якого прийнято управлінське рішення ФДМУ передати його до комунальної власності, унеможливлює закінчення ліквідаційної процедури, чим порушуються строки проведення процедури ліквідації.

Згідно ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Відповідно до ч. 2 ст. 79 ГПК України питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Суд зазначає, що відповідно до рішення Європейського суду з прав людини у справі «Серявін та інші проти України» , яке відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави або мотиви, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент сторін. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Отже, судом досліджені всі обставини та доводи учасників справи в їх сукупності та надано відповідну правову оцінку, з урахуванням принципів, викладених у рішенні Європейського суду.

Разом з тим, враховуючи, що після відновлення технічної документації об`єкту державної власності (газопроводу) найменування об`єкту фактично змінилось, суд вважає за можливе задовольнити заяву ліквідатора (вх.№ 922/2991/20 від 16.09.2020) частково та зобов`язати Люботинську міську раду прийняти до комунальної власності без додаткових умов підземний газопровід середнього тиску по вулиці Деповська, м. Люботин Харківської області Д (діаметр) 219х6,0 довжиною Lзаг.=425,4 м.п.(метрів погонних).

За таких обставин, керуючись ст.ст. 2, 58-65 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 3, 11, 74, 76, 77, 79, 86, 233-235 ГПК України,

УХВАЛИВ:

1. Заяву ліквідатора задовольнити частково.

2. Зобов`язати Люботинську міську раду Харківської області прийняти до комунальної власності без додаткових умов підземний газопровід середнього тиску по вулиці Деповська, м. Люботин Харківської області діаметр 219х6,0 довжиною L заг.=425,4 м.п.(метрів погонних).

3. Ухвалу направити ліквідатору, Люботинській міській раді, РВ ФДМУ по Харківській, Донецькій та Луганській областях, АТ "Харківгаз".

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття (оголошення) та може бути оскаржена протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення.

Ухвала підписана 28.12.2020.

Суддя Міньковський С.В.

Дата ухвалення рішення23.12.2020
Оприлюднено30.12.2020
Номер документу93856310
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/3005/19

Ухвала від 04.02.2021

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 26.01.2021

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 23.12.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 08.12.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 19.11.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 02.11.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 22.10.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 22.10.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 21.09.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 21.09.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні