Рішення
від 17.12.2020 по справі 924/166/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"17" грудня 2020 р. Справа № 924/166/20

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Яроцького А.М., при секретарі судового засідання Адамчук І.П., розглянувши матеріали справи

за позовом керівника Шепетівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі

1. Хмельницької обласної державної адміністрації

2. Полонської районної державної адміністрації Хмельницької області

до фізичної особи - підприємця Полякової Даші Андріївни

про внесення змін до договорів оренди землі від 23.04.2019р.

Представники сторін:

від прокуратури - Гончар І.О.;

від позивача 1 - не з`явився;

від позивача 2 - не з`явився;

від відповідача - Кашин В.А.

Відповідно до ст. 240 ГПК України в судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Процесуальні дії по справі.

24.02.2020 на адресу суду надійшла позовна заява керівника Шепетівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Хмельницької обласної державної адміністрації та Полонської районної державної адміністрації Хмельницької області до фізичної особи - підприємця Полякової Даші Андріївни про внесення змін до договорів оренди землі від 23.04.2019р., виклавши положення п. 9 у новій редакції.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 24.02.2020 року вказану позовну заяву передано для розгляду судді Яроцькому А.М.

Ухвалою суду від 28.02.2020 вищевказану позовну заяву залишено без руху надавши заявнику строк для усунення недоліків виявлених у позовній заяві з доданими документами.

Після усунення позивачем виявлених недоліків, ухвалою суду від 16.03.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі для розгляду за правилами загального позовного провадження, зупинено провадження у справі №924/166/20 до завершення розгляду Великою Палатою Верховного Суду справи №912/2385/18 (виготовлення та оприлюднення повного тексту постанови) .

Ухвалою суду 07.09.2020, враховуючи подане 07.08.2020 клопотання керівника Шепетівської місцевої прокуратури, поновлено провадження у справі №924/166/20 та призначено підготовче засідання у справі на 29.09.2020, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов до 23 вересня 2020р.

Судове засідання у справі призначене на 29.09.2020 не відбулося.

Оскільки обставини, які спричинили неможливість розгляду справи відпали, ухвалою суду від 15.10.2020 підготовче засідання призначено на 29.10.2020.

Судом у підготовчому засіданні 29.10.2020 постановлено ухвалу, якою продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 днів та відкладено підготовче засідання на 19.11.2020р.

19.11.2020 на електронну адресу суду від представника відповідача надійшло клопотання про приєднання до матеріалів справи письмових доказів, які ухвалою суду від 19.11.2020 долучено до матеріалів справи.

Ухвалою суду від 19.11.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу №924/166/20 до судового розгляду по суті у загальному позовному провадженні на 03.12.2020.

Судом у судовому засіданні 03.12.2020 постановлено ухвалу з занесенням до протоколу судового засідання, якою оголошено перерву в судовому засіданні до 17.12.2020.

Ухвалою суду від 03.12.2020 повідомлено відсутніх в судовому засіданні учасників процесу про оголошення перерви в судовому засіданні до 17 грудня 2020.

Виклад позицій учасників судового процесу, заяви, клопотання.

24.02.2020 до господарського суду Хмельницької області надійшла позовна заява керівника Шепетівської місцевої прокуратури м. Шепетівка Хмельницької області в інтересах держави в особі Хмельницької обласної державної адміністрації та Полонської районної державної адміністрації до фізичної особи - підприємця Полякової Даші Андріївни про внесення змін до договорів оренди земельної ділянки від 23.04.2019. Обґрунтовуючи позовні вимоги, керівник прокуратури вказує, що на підставі розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації №238/2018-р від 22.02.2018 Полонською районною державною адміністрацією Хмельницької області із відповідачем було укладено 23.04.2019 договори оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 6823610100:06:001:0001, 6823610100:06:001:0003, загальною площею 4,6220 га, що знаходяться за межами населених пунктів на території Полонської міської ради , по вул. Залізняка, 141, та які віднесено до земель рекреаційного призначення, для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення терміном на 48 років.

Прокурор зазначає, що відповідно до пунктів 9 вказаних договорів, орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та у розмірі 139390,14 грн. та 302,22 грн. в рік, що становить 3% від суми нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Зауважує, що Рішенням 69-ї сесії Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади №21 від 15.03.2019 затверджено ставки орендної плати за земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів Полонської міської об`єднаної територіальної громади Полонського району Хмельницької області , зокрема для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення встановлено відсоткову ставку від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рівні 5 %. Разом з тим, пояснює прокуратура, як вбачається із наданого Полонською міською радою розрахунку розміру орендної плати за спірними договорами оренди, у випадку встановлення орендної плати у розмірі 5 % від нормативної грошової оцінки ділянок, річна плата орендаря за їх користування складатиме 503,70 грн. (за земельну ділянку площею 0,0100 га) та 232316,90 грн. (за земельну ділянку площею 4,6210 га). Тобто, як вважає керівник прокуратури, орендна плата, яка передбачена в Договорах від 23.04.2019 є такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства і як наслідок, до місцевого бюджету щорічно не надходить орендна плата у розмірі 93128,24 грн., що становить різницю між розрахунком орендної плати за Договорами із застосуванням орендної ставки у розмірі 5% та 3% (згідно чинних умов Договорів) від нормативної грошової оцінки ділянок відповідно.

Враховуючи, що Хмельницька обласна державна адміністрація та Полонська районна державна адміністрація Хмельницької області не вживають заходів щодо усунення вказаних порушень, прокурор звернувся до суду із даним позовом в інтересах держави в особі Хмельницької обласної державної адміністрації та Полонської районної державної адміністрації Хмельницької області та просить внести зміни до відповідних договорів.

19.11.2020 на електронну адресу суду від представника відповідача надійшло клопотання про приєднання до матеріалів справи письмових доказів, на спростування обґрунтування позовних вимог в частині нездійснення захисту своїх прав позивачами, а саме лист-повідомлення Хмельницької обласної державної адміністрації від 09.12.2020 на заяву Полякової Д.А. про продаж земельних ділянок з кадастровими номерами 6823610100:06:001:0001; 6823610100:06:001:0003 та розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки №848/2019-р від 06.12.2020.

16.12.2020 на електронну адресу суду від заступника керівника Шепетівської місцевої прокуратури надійшли письмові пояснення у справі, де останній пояснює, що Виконавчий комітет Полонської міської ради ОТГ у листі №3100 від 14.12.2020 повідомив, що Полонська міська рада має право затверджувати ставки орендної плати за земельні ділянки, які знаходяться на її території, в тому числі і за земельні ділянки з кадастровими номерами 6823610100:06:001:0001 та 6823610100:06:001:0003, та отримувати відповідну плату за користування ними у вигляді надходжень до місцевого бюджету. Зауважує, що відповідно до вказаного листа Рішення 69-ї сесії Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади І скликання №21 від 15.03.2019 "Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади" поширює свою дію на всю територію Полонської міської об`єднаної територіальної громади, а у назві додатку до цього рішення допущено описку. Тобто, стверджує прокуратура, що найменування додатку до рішення Полонської міської ради ОТГ №21 від 15.03.2019, - "Ставки орендної плати за земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів Полонської міської об`єднаної територіальної громади Полонського району Хмельницької області", у якому допущено описку, жодним чином не звужує територіальні межі дії згаданого рішення. Враховуючи викладене, як вказує прокурор, Полонська міська рада об`єднаної територіальної громади, згідно положень Бюджетного кодексу України, законно отримує надходження до місцевого бюджету у вигляді орендної плати за користування земельними ділянками, що знаходяться у межах об`єднаної територіальної громади.

Прокурор в судовому засіданні 17.12.2020 підтримав заявлені позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві та додаткових поясненнях у справі.

Представники позивачів 1, 2 в судове засідання у справі 17.12.2020 не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується надісланням ухвали суду від 03.12.2020 на адреси останніх визначених у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідач письмового відзиву на позовну заяву, не надав, в засіданнях суду проти задоволення позовних вимог заперечив. В своїх поясненнях представник відповідача зазначив, що додані до позовної заяви матеріали не вказують на бездіяльність позивачів у справі, а тому у прокуратури були відсутні підстави для звернення з цим позовом. При цьому Рішення 69-ї сесії Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади №21 від 15.03.2019 не стосується спірних договорів оренди, оскільки ним затверджено ставки орендної плати за земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів Полонської міської об`єднаної територіальної громади Полонського району Хмельницької області, тоді як за спірними договорами передавались земельні ділянки, що знаходяться за межами населених пунктів. Звернув увагу, що ні прокурор, ні Полонський міський голова не наділенні повноваженнями тлумачити рішення Полонської міської ради.

Будь-які не розглянуті судом клопотання, подані учасниками процесу в межах розгляду справи, в матеріалах справи №924/166/20 відсутні.

Беручи до уваги приписи ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, стосовно розгляду спору впродовж розумного строку, норми ч. ч. 1, 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України, згідно з якими, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час та місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті і суд розглядає справу за відсутності такого учасника, враховуючи той факт, що сторони належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи та те, що у суду є всі необхідні матеріали (докази) для вирішення спору по суті, спір належить вирішити у відсутності представників позивачів за матеріалами справи.

Обставини, які є предметом доказування у справі, та докази, якими сторони підтверджують або спростовують їх наявність.

Розпорядженням Хмельницької обласної державної адміністрації №238/2018-р від 22.02.2018 "Про передачу в оренду земельних ділянок Поляковій Даші Андріївні" затверджено технічну документацію із землеустрою та надано вказаній особі в оренду земельні ділянки державної власності загальною площею 4,6220 га, а саме: ділянку 1 з кадастровим номером 6823610100:06:001:0001, площею 4,6210 га, ділянку 2 з кадастровим номером 6823610100:06:001:0003, площею 0,010 га, що знаходяться за межами населених пунктів на території Полонської міської ради, по вул. Залізнична, 141, Полонського району та які віднесено до земель рекреаційного призначення, для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення терміном на 48 років.

Пунктом 3 зазначеного розпорядження доручено Полонській районній державній адміністрації укласти договір оренди вказаних земельних ділянок на умовах, визначених цим розпорядженням, встановивши орендну плату у розмірі, передбаченому Податковим кодексом України та Законом України "Про оренду землі".

На виконання вищевказаного розпорядження 23.04.2019 Полонською районною державною адміністрацією (далі - Орендодавець) укладено з ОСОБА_1 (далі - Орендар) договір оренди землі (далі - договір), за умовами якого останній передано у користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення з кадастровим номером 6823610100:06:001:0001, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Полонської міської ради, вул. Залізнична, 141, Полонського району.

Пунктом 2 договору визначено, що в оренду передається земельна ділянка із земель рекреаційного призначення загальною площею 4,6120 га.

Згідно з пунктом 5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладання договору становить 4 646 338 гривень, кадастровий номер земельної ділянки 6823610100:06:001:0001.

Відповідно до пункту 8 договору сторони погодили, що договір укладено терміном на 48 років.

З пункту 9 договору вбачається, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та у розмірі 139390,14 грн. в рік, що становить 3% від суми нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

В пункті 13 договору оренди землі сторони визначили такі підстави для перегляду розміру орендної плати: зміна умов господарювання передбачених договором; зміна граничних розмірів орендної плати визначених Податковим кодексом України; підвищення цін, тарифів, зміни коефіцієнтів індексації визначних законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; зміни нормативно-грошової оцінки земельної ділянки та в інших випадках, передбачених законом.

Пунктами 15, 16 договору, передбачено, що земельна ділянка передається в оренду для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, а цільове призначення земельної ділянки - землі рекреаційного призначення.

Згідно з пунктом 36 договору встановлено, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв`язується у судовому порядку.

Цей договір набирає чинності після підписання сторонами (пункт 43 договору).

Договір скріплений підписами сторін та печаткою Полонської районної державної адміністрації.

25.04.2019 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за номером 31452280 внесено запис про право оренди вищевказаної земельної ділянки (реєстраційний номер 1824528768236) за ОСОБА_1 .

Окрім того, на виконання розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації від 22.02.2018 Полонською районною державною адміністрацією (далі - Орендодавець) 23.04.2019 укладено з ОСОБА_1 (далі Орендар) договір оренди землі (далі - Договір), за умовами якого останній передано у користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення з кадастровим номером 6823610100:06:001:0003, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Полонської міської ради, АДРЕСА_1 .

Пунктом 2

Інформація заборонена для оприлюднення згідно з пунктом чотири частини першої статті 7 Закону України "Про доступ до судових рішень"

оговору визначено, що в оренду передається земельна ділянка із земель рекреаційного призначення загальною площею 0,0100 га.

Згідно пунктом 5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладання договору становить 10 074 гривень, кадастровий номер земельної ділянки 6823610100:06:001:0003.

Відповідно до пункту 8 договору сторони погодили, що договір укладено терміном на 48 років.

З пункту 9 договору вбачається,

Інформація заборонена для оприлюднення згідно з пунктом чотири частини першої статті 7 Закону України "Про доступ до судових рішень"

орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та у розмірі 302,22 грн. в рік, що становить 3% від суми нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

В пункті 13 договору оренди землі сторони визначили такі підстави для перегляду розміру орендної плати: зміна умов господарювання передбачених договором; зміна граничних розмірів орендної плати визначених Податковим кодексом України; підвищення цін, тарифів, зміни коефіцієнтів індексації визначних законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; зміни нормативно-грошової оцінки земельної ділянки та в інших випадках, передбачених законом.

Пунктами 15, 16

Інформація заборонена для оприлюднення згідно з пунктом чотири частини першої статті 7 Закону України "Про доступ до судових рішень"

оговору, передбачено, що земельна ділянка передається для оренду для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, а цільове призначення земельної ділянки - землі рекреаційного призначення.

Згідно з пунктом 36 договору встановлено, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв`язується у судовому порядку.

Цей договір набирає чинності після підписання сторонами (пункт 43 договору).

Договір скріплений підписами сторін та печаткою Полонської районної державної адміністрації.

25.04.2019 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за номером 31448404 внесено запис про право оренди вищевказаної земельної ділянки (реєстраційний номер 18224352668236) за ОСОБА_1 .

Окремо, в матеріалах справи є Рішенням 69-ї сесії І скликання об`єднаної територіальної громади Полонської міської ради Хмельницької області №21 від 15.03.2019р., яким затверджено ставки орендної плати за земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів Полонської міської об`єднаної територіальної громади Полонського району Хмельницької області, згідно якого, зокрема для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення встановлено відсоткову ставку від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рівні 5 %.

Листом №14197/10/22-01-57-09-16 від 12.12.2019 Шепетівське управління ГУ ДПС у Хмельницькій області повідомило прокуратуру про те, що починаючи з 25.04.2019 ОСОБА_1 сплачує орендну плату за земельні ділянки площею 4,6120 га з кадастровим номером 682360100:06:001:0001 та площею 0,0100 га з кадастровим номером 682360100:06:001:0003.

У відповідності до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 20.02.2020р. земельні ділянки кадастровий номер 6823610100:06:001:0001, 6823610100:06:001:0003 перебувають в державній власності Хмельницької обласної державної адміністрації.

31.05.2020 Виконавчий комітет об`єднаної територіальної громади Полонської міської ради Хмельницької області звернувся до прокуратури з проханням вжити заходи щодо збільшення орендної ставки по договорах оренди від 23.04.2019.

07.06.2019, 05.08.2019 та 02.10.2019 листами №05/2-1351-19 заступник керівника прокурора Хмельницької області звертався до Хмельницької обласної державної адміністрації з метою вирішення питання наявності підстав для вжиття заходів представницького характеру, з проханням здійснити заходи досудового врегулювання спору шляхом ініціювання питання внесення відповідних змін до договорів оренди землі від 23.04.2019 у добровільному порядку.

10.07.2019 Хмельницька обласна державна адміністрація повідомила прокуратуру, що у зв`язку з проведенням нормативно-грошової оцінки спірних земельних ділянок, орендну плату було встановлено на підставі пункту 5.1. статті 288 Податкового кодексу України, якою передбачено, що розмір орендної плати для земельних ділянок, нормативно-грошову оцінку яких проведено встановлюється у розмірі не більше 3% їх нормативної грошової оцінки, тому пояснює, що порушень вимог чинного законодавства при встановленні ставки орендної плати Полонська районна державна адміністрація не вбачає. Разом з цим, вказує, що з метою збільшення надходжень до місцевого бюджету ОСОБА_1 19.06.2019 було направлено пропозицію по збільшенню розміру орендної плати до 5% з додатковими угодами.

Матеріали справи містять супровідний лист Полонської районної державної адміністрації від 23.08.2019 ОСОБА_1 , про надіслання для ознайомлення та підписання проекту додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок від 23.04.2019 Також долучено проекти додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок від 23.04.2019 На підтвердження надіслання вказаного листа прокурор надав фіскальний чек.

Листом №68/02-12-3966/2019 від 27.08.2019 Хмельницька обласна державна адміністрація повідомила прокуратуру, що 21.08.2019 ОСОБА_1 повторно запропоновано внести зміни до договорів оренди землі від 23.04.2019 в частині збільшення орендної плати до 5% від їх нормативно грошової оцінки, шляхом підписання відповідних додаткових угод.

25.10.2020 Хмельницька обласна державна адміністрація повідомила прокуратуру, що оскільки вона не є стороною договорів оренди землі від 23.04.2019 позовів про збільшення розміру орендної плати не подаватиме.

У зв`язку із тим, що ОСОБА_1 у добровільному порядку не внесла змін до договорів оренди в частині розміру орендної плати, 18.02.2020 керівник Шепетівської місцевої прокуратури звернувся до Хмельницької обласної державної адміністрації та Полонської районної державної адміністрації із повідомленням про встановлення підстав та намір здійснювати представництво інтересів держави в особі останніх в суді.

Заперечуючи проти позовних вимог, відповідач долучив до матеріалів справи копію листа Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації, де повідомлено відповідача, у відповідь на заяву останньої про продаж земельних ділянок, що Головою Хмельницької обласної державної адміністрації видано розпорядження "Про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки" від 06.12.2019 №848/2019-р стосовно земельної ділянки кадастровий номер 6823610100:06:001:0001, про прийняте рішення стосовно земельної ділянки кадастровий номер 6823610100:06:001:0003 відповідача зобов`язалися повідомити пізніше. Також додано саме розпорядження про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки №848/2019-р від 06.12.2019.

Враховуючи не укладення ОСОБА_1 додаткових угод про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок від 23.04.2019 в частині зміни орендної ставки з 3% на 5% нормативно грошової оцінки землі прокуратура звернулася до суду з вимогою про внесення змін до договорів оренди землі від 23.04.2019 на підставі Рішення 69-ї сесії Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади №21 від 15.03.2019 "Про затверджено ставок орендної плати за земельні ділянки на території Полонської міської об`єднаної територіальної громади", розташованих в межах населених пунктів Полонської міської об`єднаної територіальної громади Полонського району Хмельницької області.

Норми права, застосовані судом, оцінка доказів, аргументів, наведених учасниками справи, та висновки щодо порушення, невизнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 131-1 Конституції України передбачено, що прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Згідно ч.3 ст. 53 ГПК України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах(ч.4 ст. 53 ГПК України).

Статтею 23 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що представництво прокурором держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.

Прокурор, звертаючись до суду з позовом, має обґрунтувати та довести підстави для представництва, однією з яких є бездіяльність компетентного органу.

Бездіяльність компетентного органу означає, що він знав або повинен був знати про порушення інтересів держави, але не звертався до суду з відповідним позовом у розумний строк.

Звертаючись до відповідного компетентного органу до подання позову в порядку, передбаченому статтею 23 Закону України "Про прокуратуру", прокурор фактично надає йому можливість відреагувати на стверджуване порушення інтересів держави, зокрема, шляхом призначення перевірки фактів порушення законодавства, виявлених прокурором, вчинення дій для виправлення ситуації, а саме подання позову або аргументованого повідомлення прокурора про відсутність такого порушення.

Невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу. Розумність строку визначається судом з урахуванням того, чи потребували інтереси держави невідкладного захисту (зокрема, через закінчення перебігу позовної давності чи можливість подальшого відчуження майна, яке незаконно вибуло із власності держави), а також таких чинників, як: значимість порушення інтересів держави, можливість настання невідворотних негативних наслідків через бездіяльність компетентного органу, наявність об`єктивних причин, що перешкоджали такому зверненню, тощо.

Таким чином, прокурору достатньо дотриматися порядку, передбаченого статтею 23 Закону України "Про прокуратуру", і якщо компетентний орган протягом розумного строку після отримання повідомлення самостійно не звернувся до суду з позовом в інтересах держави, то це є достатнім аргументом для підтвердження його бездіяльності. Якщо прокурору відомо причини такого незвернення, він обов`язково повинен зазначити їх в обґрунтуванні підстав для представництва, яке міститься в позові, але якщо з відповіді компетентного органу на звернення прокурора такі причини з`ясувати неможливо чи такої відповіді взагалі не отримано, то це не є підставою вважати звернення прокурора необґрунтованим. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Великої палати Верховного Суду у справі № 912/2385/18 від 26.05.2020.

Також Велика Палата Верховного Суду при розгляді вказаної справи звернула увагу на те, що захищати інтереси держави повинні насамперед відповідні компетентні органи, а не прокурор. Прокурор не повинен вважатися альтернативним суб`єктом звернення до суду і замінювати компетентний орган, який може і бажає захищати інтереси держави.

У Рішенні від 05 червня 2019 року № 4-р(II)/2019 Конституційний Суд України вказав, що Конституцією України встановлено вичерпний перелік повноважень прокуратури, визначено характер її діяльності і в такий спосіб передбачено її існування і стабільність функціонування; наведене гарантує неможливість зміни основного цільового призначення вказаного органу, дублювання його повноважень/функцій іншими державними органами, адже протилежне може призвести до зміни конституційно визначеного механізму здійснення державної влади її окремими органами або вплинути на обсяг їхніх конституційних повноважень.

Щоб інтереси держави не залишилися незахищеними, прокурор виконує субсидіарну роль, замінює в судовому провадженні відповідний компетентний орган, який усупереч вимогам закону не здійснює захисту або робить це неналежно.

У даній справі керівник Шепетівської місцевої прокуратури звернувся до суду в інтересах держави в особі Хмельницької обласної державної адміністрації та Полонської районної державної адміністрації Хмельницької області з позовними вимогами до фізичної особи - підприємця Полякової Даші Андріївни про внесення змін до договорів оренди земельної ділянки, оскільки позивачі не вживали заходів щодо усунення порушень чинного законодавства України.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 20.02.2020р. земельні ділянки з кадастровими номерами 6823610100:06:001:0001, 6823610100:06:001:0003 перебувають в державній власності Хмельницької обласної державної адміністрації.

Розпорядженням Хмельницької обласної державної адміністрації №238/2018-р від 22.02.2018 "Про передачу в оренду земельних ділянок Поляковій Даші Андріївні" доручено Полонській районній державній адміністрації укласти договір оренди спірних земельних ділянок на умовах, визначених цим розпорядженням, встановивши орендну плату у розмірі, передбаченому Податковим кодексом України та Законом України "Про оренду землі".

Зважаючи на вказане, оскільки Хмельницька обласна державна адміністрація делегувала свої повноваження щодо укладення договорів оренди спірних земельних ділянок Полонській районній державній адміністрації, то орендодавцем за договорами оренди земельних ділянок від 23.04.2019 є остання.

Суд встановив, що 07.06.2019, 05.08.2019 та 02.10.2019 листами №05/2-1351-19 заступник керівника прокурора Хмельницької області звернувся до Хмельницької обласної державної адміністрації з проханням здійснити заходи досудового врегулювання спору шляхом ініціювання питання внесення відповідних змін до договорів оренди землі від 23.04.2019 у добровільному порядку.

З матеріалів справи вбачається, що Полонською районною державною адміністрацією неодноразово направлялися на адресу ОСОБА_1 додаткові угоди про внесення змін у договори оренди спірних земельних ділянок від 23.04.2019.

Оскільки, Хмельницька обласна державна адміністрація та Полонська районна державна адміністрація протягом розумного строку самостійно не звернулися до суду з позовом, то 18.02.2020 керівник Шепетівської місцевої прокуратури на підставі ч. 4 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" повідомив останніх про намір здійснення прокурором представництва в суді законних інтересів держави в особі обласної та районної адміністрацій та пред`явив до господарського суду Хмельницької області позов про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок від 23.04.2019. При цьому суд враховує, що листом 25.10.2020 Хмельницька обласна державна адміністрація повідомила прокуратуру, що оскільки вона не є стороною договорів оренди землі від 23.04.2019 позовів про збільшення розміру орендної плати не подаватиме.

Зважаючи на викладене та з огляду на те, що прокурор у позовній заяві навів підставу для представництва інтересів держави, обґрунтував, у чому полягає порушення цих інтересів, та визначив орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, то суд дійшов висновку, що прокурор підтвердив підстави для представництва інтересів держави у цій справі та обґрунтовано звернувся до суду в інтересах держави в особі Хмельницької обласної державної адміністрації та Полонської районної державної адміністрації.

Статтею 206 Земельного кодексу України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

У відповідності до ст.13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Приписами ст. 21 Закону України "Про оренду землі" визначено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

За змістом абз. 4 ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі" істотною умовою договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення, перегляду та відповідальності за її несплату.

Згідно з п.п. 288.1-288.3 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки, а об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (п. 288.4 ст. 288 Податкового кодексу України).

Суд встановив, що на підставі договорів оренди землі від 23.04.2019 Полонська районна державна адміністрація передала в строкове платне користування фізичній особі - підприємцю Поляковій Д.А. земельні ділянки, що розташовані за межами населених пунктів на території Полонської міської ради, АДРЕСА_1 , площею 4,6120 га (кадастровий номер 6823610100:06:001:0001) та площею 0,0100 га (кадастровий номер 6823610100:06:001:0003) із земель рекреаційного призначення.

У пункті 9 договорів сторони визначили,

Інформація заборонена для оприлюднення згідно з пунктом чотири частини першої статті 7 Закону України "Про доступ до судових рішень"

орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та у розмірі 139390,14 грн. та 302,22 грн. в рік, що становить 3% від суми нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Частиною 1 ст. 632 Цивільного кодексу України визначено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки, тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

За змістом п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України і ч. 1 ст. 13 Закону України "Про оцінку земель" для визначення розміру податку та орендної плати проводиться та використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, яка являє собою капіталізований рентний дохід (дохід, який можна отримати із землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки), визначений за встановленими і затвердженими нормативами (стаття 1 Закону України "Про оцінку земель").

Згідно п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області (п.п. 288.5.1); не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (п.п. 288.5.2).

Отже, з урахуванням положень ст. 632 ЦК України, ст. 288 Податкового кодексу України і статей 15, 21 Закону України "Про оренду землі" нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положеннями ст. 288 Податкового кодексу України. Відповідна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 13.06.2019 у справі №910/11764/17, від 17.10.2019 у справі № 922/53/19.

Згідно пунктів 5 договорів нормативна грошова оцінка земельних ділянок на дату укладання договорів становить: 4 646 338 гривень, кадастровий номер земельної ділянки 6823610100:06:001:0001 та 10 074 гривень, кадастровий номер земельної ділянки 6823610100:06:001:0003.

Відповідно до ч. 2 ст.632 Цивільного кодексу України зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Статтею 651 вказаного кодексу визначено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Згідно пункту 36 договору встановлено, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв`язується у судовому порядку.

Аналогічні правила щодо зміни умов договору оренди землі за взаємною згодою сторін містить і ст. 30 Закону України "Про оренду землі", якою передбачено, що у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Обґрунтовуючи позовні вимоги у даній справі в частині необхідності внесення змін в пункти 9 договорів оренди земельних ділянок від 23.04.2019 та визначення нового розміру орендної плати, прокурор у позовній заяві та в судових засіданнях посилається на прийняття Полонською міською радою об`єднаної територіальної громади рішення від 15.03.2019 №21 "Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади" та додаток до вказаного рішення "ставки орендної плати за земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади Полонського району Хмельницької області, у відповідності до яких розмір орендної плати має становити 5% від нормативної грошової оцінки землі.

Судом враховується, що до переліку повноважень міських рад у галузі земельних відносин, визначеного статтею 12 Земельного кодексу України, не входить законодавче встановлення або зміна граничного (мінімального та максимального) розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, оскільки такі повноваження в силу приписів ст. 288 Податкового кодексу України належать Верховній Раді України - єдиному органу законодавчої влади в Україні (стаття 75 Конституції України).

Таким чином, у контексті спірних земельних правовідносин, пов`язаних зі зміною розміру орендної плати за земельну ділянку державної власності, норми статей 632, 651 Цивільного кодексу України, статті 288 Податкового кодексу України та статті 30 Закону України "Про оренду землі" повинні розумітися і застосовуватися таким чином: "Зміна розміру орендної плати (у відсотках від нормативно-грошової оцінки), оформлена додатком до рішення міської ради не може вважатися законодавчою підставою для внесення змін до договору оренди землі в частині розміру орендної плати, оскільки цими рішенням законодавчо не встановлюються граничні (мінімальний та максимальний) розміри орендної плати за земельні ділянки державної власності. Водночас, зазначене рішення ради може бути підставою для внесення змін до договору оренди землі, якщо сторони договору оренди визначили безпосередньо в самому договорі таку підставу для перегляду розміру орендної плати, що узгоджується з принципом свободи договору, встановленим статтями 3, 6, 627 Цивільного кодексу України".

Вказана позиція висловлена Судовою палатою для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду розглянула у справі № 910/7905/17.

Отже, рішення міської ради, яким визначені розміри орендної плати, може бути самостійною підставою для внесення змін до договору оренди, якщо сторони цього договору визначили безпосередньо в самому договорі таку підставу для внесення змін до нього, що відповідає принципу свободи договору, встановленому ст.ст. 3, 6, 627 Цивільного кодексу України. Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду у складі суддів Касаційного господарського суду від 20.11.2019 у справі №916/2769/18.

З вищевказаного випливає, що рішення Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади про затвердження нових ставок орендної плати може бути підставою для внесення змін до Договору оренди землі лише тоді, якщо безпосередньо в самому Договорі оренди землі вказано таку підставу для перегляду розміру орендної плати.

З матеріалів справи вбачається, що в пункті 13 спірних договорів оренди землі сторони визначили такі підстави для перегляду розміру орендної плати: зміна умов господарювання передбачених договором; зміна граничних розмірів орендної плати визначених Податковим кодексом України; підвищення цін, тарифів, зміни коефіцієнтів індексації визначних законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; зміни нормативно-грошової оцінки земельної ділянки та в інших випадках, передбачених законом.

Відтак, в договорах оренди землі відсутня така підстава для перегляду розміру орендної плати, як зміна ставки орендної плати на підставі рішення місцевого самоврядування.

Судом враховується, що за змістом п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу та ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то згідно з умовами договорів оренди підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами цього договору, має бути саме законодавча зміна граничного (мінімального чи максимального) розміру цієї плати або зміна розміру земельного податку, а не визначення рішенням міської ради (аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 23.10.2019 у справі № 924/217/18, від 16.04.2018 у справі №910/7905/17).

При цьому, відповідно до ч. 1 ст. 652 ЦК України, у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання.

Отже, орендна плата - це істотна умова договору, а зміна істотних умов договору можлива лише у випадку істотної зміни обставин або істотного порушення договору.

Позовна заява і саме рішення міської ради не містить жодного посилання на істотну зміну обставин, які є підставою для зміни розміру орендної плати.

Суд звертає увагу, що у пункті 288.5 статті 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку: - для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування; - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; - не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Даним приписом Податкового кодексу України визначено граничні розміри такої орендної плати.

Вона не може бути: - меншою за розмір земельного податку для відповідної категорії земель (пп.288.5.1 ст.288 ПКУ); - більшою за 12% нормативно грошової оцінки (пп. 288.5.2 ст. 288 ПКУ). Тобто, за вимогами податкового законодавства розмір орендної плати не може бути меншим 3 відсотків її нормативної грошової оцінки та перевищувати 12 відсотків такої оцінки.

З договорів оренди землі від 23.04.2019 вбачається, що сторонами у пункті 9 договору узгоджено розмір орендної плати у розмірі 139390,14 грн. та 302,22 грн. в рік, що становить 3% від нормативно грошової оцінки земельної ділянки.

Відтак, визначена у договорах оренди землі від 23.04.2019 ставка орендної плати (3 відсотка від нормативно грошової оцінки земельної ділянки) відповідає вимогам податкового законодавства.

З огляду на вищевикладене, відсутні правові підстави встановлювати в договорах оренди землі ставку орендної плати в розмірі 5%.

Конституція України встановлює, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. До загальних принципів господарювання відноситься заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини (ст. 6 Господарського кодексу України). Згідно з п.3 ч.1 ст.3 Цивільного кодексу України однією із загальних засад цивільного законодавства є свобода договору.

Статтею 627 Цивільного кодексу України, якою закріплено принцип свободи договору, встановлено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Свобода договору означає право громадян або юридичних осіб вступати чи утримуватися від вступу у будь-які договірні відносини. Свобода договору проявляється також у можливості наданій сторонам за взаємною згодою визначати умови такого договору, змінювати ці умови також за взаємною згодою або утримуватись від пропозицій про їх зміну.

Отже, зміна розміру орендної плати (у відсотках від нормативної грошової оцінки), оформлена рішеннями міської ради не може вважатися законодавчою підставою для внесення змін до договорів оренди землі в частині розміру орендної плати, оскільки ці рішення законодавчо не встановлюють граничних (мінімального та максимального) розмірів орендної плати за земельні ділянки державної власності, крім випадку, якщо сторони договору оренди безпосередньо в самому договорі навели відповідне застереження (аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 04.02.2020 у справі № 922/378/19).

Окрім того, рішенням Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади №21 від 15.03.2019 "Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади" затверджено ставки орендної плати за земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади Полонського району Хмельницької області.

Відповідно до пункту 1 спірних договорів оренди земельних ділянок від 23.04.2019 вбачається, що передані в оренду земельні ділянки з кадастровим номером 6823610100:06:001:0001 та з кадастровим номером 6823610100:06:001:0003 знаходяться за межами населених пунктів на території Полонської міської ради Полонського району.

З огляду на викладене, вказане рішення №21 від 15.03.2019 не може бути підставою для внесення змін до спірних договорів оренди земельних ділянок від 23.04.2019, оскільки зазначені земельні ділянки знаходяться за межами населених пунктів на території Полонської міської ради Полонського району, тоді як рішенням Полонської міською ради об`єднаної територіальної громади №21 від 15.03.2019 затверджено ставки орендної плати за земельні ділянки, як розташовані в межах населених пунктів Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади Полонського району Хмельницької області.

Доводи прокуратури, щодо здійснення описки у вказаному рішення №21 від 15.03.2019 судом до уваги не приймаються, оскільки такі пояснення не підтверджено будь якими належними у справі доказами, а описка не була усунута підчас розгляду справи.

Окремо, судом приймається до уваги, що договори оренди земельних ділянок з кадастровим номером 6823610100:06:001:0001 та з кадастровим номером 6823610100:06:001:0003 від 23.04.2019 були укладені вже після прийняття рішення №21 від 15.03.2019. з визначенням ставок, які встановлені податковим законодавством, а не рішення №21 від 15.03.2019.

Враховуючи наведене, вимоги прокурора щодо внесення змін до пунктів 9 договорів оренди земельних ділянок від 23.04.2019 та викладення останніх у запропонованій ним редакції, зокрема визначення річної орендної плати в розмірі 5% від нормативної грошової оцінки, є безпідставними та такими, що суперечать вищевикладеним приписам чинного законодавства.

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч. 1 ст. 86 ГПК України).

Відповідно до ст. 73 ГПК доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом (ч. 3 ст. 13, ст. 74 ГПК України).

Приймаючи до уваги наведені вище положення закону, враховуючи встановлені судом факти та підстави позовних вимог, суд вважає за належне у задоволенні позову відмовити.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати у справі покладаються на позивача у зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 2, 20, 24, 73, 74, 129, 130, 232, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову керівника Шепетівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Хмельницької обласної державної адміністрації, Полонської районної державної адміністрації Хмельницької області до фізичної особи - підприємця Полякової Даші Андріївни про внесення змін до договорів оренди землі від 23.04.2019р. відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч. ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч. 1 ст. 256 ГПК України).

Апеляційна скарга подається до Північно-західного апеляційного господарського суду в порядку, передбаченому ст. 257 ГПК України, з урахуванням пп. 17.5 Розділу XI "Перехідні положення" ГПК України.

Повний текст рішення складено та підписано 28.12.2020р.

Суддя А.М. Яроцький

Віддрук. 5 прим. (реком. з повідомл.):

1 - до справи;

2 - Шепетівській місцевій прокуратурі - 30400, м. Шепетівка, вул. Сергія Оврашка, 43;

3 - Хмельницькій обласній державній адміністрації - 29005, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 2;

4 - Полонській районній державній адміністрації Хмельницької області - 30500, м. Полонне, Хмельницька обл., вул. Лесі Українки, 114;

5 - відповідачу - 30501, м. Полонне Хмельницька обл., вул. Ак. Герасимчука,117А.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення17.12.2020
Оприлюднено29.12.2020
Номер документу93856659
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/166/20

Рішення від 17.12.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

Ухвала від 03.12.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

Ухвала від 19.11.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

Ухвала від 15.10.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

Ухвала від 07.09.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

Ухвала від 16.03.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

Ухвала від 28.02.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні