ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
28.12.2020 Справа № 905/1533/20
Господарський суд Донецької області у складі судді Аксьонової К.І. за участю секретаря судового засідання Парахотіна Ю.А., розглянувши справу
за позовом: Департаменту економіки Донецької обласної державної адміністрації, м.Краматорськ, Донецька область
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма Техма , м.Покровськ, Донецька область
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: Покровська міська рада Донецької області, м. Покровськ, Донецька область
про стягнення коштів фінансової підтримки у розмірі 485950,00грн,
За участю представників:
від позивача: Кох Ю.І., Фетіщенко Є.М. в порядку самопредставництва (в режимі відеоконференції)
від відповідача: представник не з`явився
від третьої особи на стороні позивача: представник не з`явився
СУТЬ СПОРУ:
Позивач, Департамент економіки Донецької обласної державної адміністрації, м.Краматорськ, Донецька область, звернувся до Господарського суду Донецької області з позовом до відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма Техма , м.Покровськ, Донецька область, про стягнення коштів фінансової підтримки у розмірі 485950,00грн (предмет позову з урахуванням пояснень від 28.10.2020 №6/1222/40-20/07). Позов обґрунтований неналежним виконанням відповідачем умов угоди №82 від 14.12.2017 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проекту.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, Покровська міська рада Донецької області (залучена до участі у справі ухвалою від 25.08.2020) позовні вимоги Департаменту економіки Донецької обласної державної адміністрації підтримала в повному обсязі.
Відповідач правом на подання відзиву не скористався.
Справу розглянуто судом в порядку загального позовного провадження. Провадження у справі №905/1533/20 відкрито ухвалою Господарського суду Донецької області від 25.08.2020; підготовче засідання призначено на 17.09.2020 з подальшим відкладенням на 06.10.2020. Судове засідання, призначене на 06.10.2020, не відбулось; ухвалою від 22.10.2020 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів; підготовче засідання призначено на 05.11.2020 з подальшим відкладанням на 25.11.2020 та 03.12.2020; ухвалою суду від 03.12.2020 підготовче провадження у справі закрито, справу призначено до судового розгляду по суті на 16.12.2020; 16.12.2020 суд розпочав розгляд справи по суті; у судовому засіданні оголошено перерву до 28.12.2020.
У судове засідання 28.12.2020 з`явились представники позивача, підтримали позов. Відповідач участь представника у судовому засіданні не забезпечив; про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Третя особа у судове засідання не з`явилась; про дату, час та місце розгляду справи була повідомлена належним чином.
Зважаючи на те, що під час розгляду справи судом було створено сторонам необхідні умови для доведення фактичних обставин справи, зокрема, було надано достатньо часу для реалізації кожним учасником спору своїх процесуальних прав, передбачених ст.ст.42,46 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає за можливе розглянути справу по суті.
Враховуючи ненадання відповідачем відзиву, згідно з положеннями ст.178 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справу за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши надані суду докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією розроблено Регіональну програму розвитку малого і середнього підприємництва в Донецької області на 2017-2018 роки, яку затверджено розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації №266 від 27.03.2017.
Розпорядженням голови Донецької обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації 05.05.2017 №466 затверджений Порядок використання коштів обласного бюджету, передбачених на надання фінансової підтримки суб`єктам малого підприємництва на реалізацію проектів.
Порядок розроблений на підставі Закону України Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні та в рамках Регіональної програми розвитку малого і середнього підприємництва в Донецькій області на 2017-2018 роки, затвердженої розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 27.03.2017 № 266 (із змінами).
Згідно з п.2 Розділу І Порядку фінансова підтримка суб`єктам малого підприємництва на реалізацію проектів надається на конкурсних засадах суб`єктам малого підприємництва, які відповідають критеріям, встановленим частиною 3 статті 55 Господарського кодексу України. Метою фінансової підтримки є сприяння розвитку малого підприємництва шляхом спрощення доступу до фінансових ресурсів.
Головним розпорядником коштів обласного бюджету та відповідальним виконавцем заходу Програми з надання фінансової підтримки є департамент економіки облдержадміністрації (п.3 Розділу I Порядку).
За умовами п.3 Розділу II Порядку фінансова підтримка надається в межах асигнувань, передбачених в обласному бюджеті на відповідний бюджетний рік за рахунок коштів обласного бюджету та коштів бюджетів міст обласного значення, районів, об`єднаних територіальних громад, перерахованих до обласного бюджету у вигляді субвенції на умовах співфінансування.
Умовами цього порядку встановлено, що для організації та проведення конкурсного відбору проектів суб`єктів малого підприємництва, яким буде надаватись фінансова підтримка, в рамках програми, створюється конкурсна комісія з відбору проектів суб`єктів малого і середнього підприємництва, склад якої затверджується розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації (п.1 Розділу III Порядку).
Рішення конкурсної комісії приймаються на її засіданнях за участі не менше половини від загального складу комісії відкритим голосуванням простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів конкурсної комісії. У разі рівного розподілу голосів голос головуючого на засіданні конкурсної комісії є вирішальним. Рішення конкурсної комісії оформлюється протоколом засідання конкурсної комісії в день проведення конкурсного відбору, який підписується всіма присутніми на засіданні членами конкурсної комісії та затверджується головою конкурсної комісії (пункт 15 Розділу III Порядку).
Протягом 10 календарних днів з дня проведення конкурсного відбору органи місцевого самоврядування (або уповноважені ними органи або особи) направляють секретарю конкурсної комісії гарантійні листи про підтвердження спів фінансування проектів, визнаних переможцями конкурсного відбору, за рахунок відповідних місцевих бюджетів (п.17 Розділу III Порядку).
Згідно з п.2 Розділу II Порядку (зі змінами) обов`язковою умовою надання фінансової підтримки є: 1) співфінансування у розмірі не менше 25% суб`єктом малого підприємництва витрат на реалізацію проекту; 2) передбачення умовами проекту створення нових робочих місць за умови збереження наявного персоналу.
Згідно із положеннями Порядку на Головного розпорядника (департамент економіки облдержадміністрації) покладаються повноваження щодо укладання угод про фінансову підтримку (пункт 5 Розділу IV), перерахування коштів фінансової підтримки на розрахунковий рахунок переможця конкурсного відбору (пункти 7, 9 Розділу IV), здійснення постійного контролю за цільовим використанням бюджетних коштів шляхом моніторингу етапів реалізації переможцями конкурсного відбору проектів (пункт 1 Розділу V), внесення на розгляд конкурсної комісії питання щодо припинення надання переможцю конкурсного відбору фінансової підтримки у разі невиконання ним зобов`язань за договором або призупинення реалізації проекту (пункт 4 Розділу V), повідомлення отримувача про припинення надання фінансової підтримки та необхідність повернення бюджетних коштів після прийняття відповідного рішення конкурсною комісією (пункт 5 Розділу V), у разі, якщо отримувач не повернув бюджетні кошти в терміни, встановлені пунктами 3 та (або) 5 розділу V цього Порядку, бюджетні кошти стягуються Головним розпорядником в порядку, передбаченому законодавством (п. 6 Розділу V).
Розпорядженням голови Донецької обласної державної адміністрації № 472 від 05.05.2017 створена конкурсна комісія з відбору проектів суб`єктів малого і середнього підприємництва, в подальшому вносилися зміни до складу комісії.
Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма Техма представило на розгляд конкурсної комісії бізнес-план проекту міні-пекарня Здорова нація-правильний лаваш , гідно з яким відповідач брав на себе зобов`язання виробляти високоякісний продукт, без порушень технологічного процесу для отримання прибутку підприємства та створення додаткових робочих місць; кількість робочих місць 9; необхіднІ кошти для реалізації проекту 694215,00грн, з них 485950,00грн (70%) коштів гранта, 208265,00грн (30%) власних коштів.
У відповідності до протоколу засідання конкурсної комісії з відбору проектів малого і середнього підприємництва від 03.08.2017 №2 ТОВ ВКФ Техма визнаний можливим переможцем конкурсного відбору щодо фінансової підтримки на реалізацію проектів.
Слов`янською районною державною адміністрацією Донецької області наданий першому заступнику голови Донецької облдержадміністрації гарантійний лист №01-44-796 від 05.12.2017, в якому останній гарантує співфінансування проекту ТОВ ВКФ Техма Здорова нація - правильний лаваш в обсязі 242975,00грн, в тому числі 121487,50грн - за рахунок коштів бюджету району, 121487,50грн - за рахунок коштів місцевого бюджету Мирненської ради протягом 2018.
На підставі гарантійного листа №01-44-796 від 05.12.2017 Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області 14.12.2017 між Департаментом економіки Донецької обласної державної адміністрації (головний розпорядник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма Техма (отримувач) було укладено угоду №82 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проекту, відповідно до умов якої фінансова підтримка суб`єктам малого підприємництва на реалізацію проектів надається за результатами конкурсного відбору проектів суб`єктів малого підприємництва, відповідно до Порядку використання коштів обласного бюджету, передбачених на надання фінансової підтримки суб`єктами малого підприємництва на реалізацію проектів, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 05 травня 2017 №466, зареєстрованого в Головному територіальному управлінні юстиції у Донецькій області 05 травня 2017 року за № 78/2285.
Згідно з п.1.2 угоди (в редакції додаткової угоди №2 від 10.12.2018) за цією угодою на підставі протоколів засідань конкурсної комісії з відбору проектів суб`єктів малого і середнього підприємництва від 03.08.2017 №2, від 05.09.2018 №9, гарантійного листа Покровської міської ради від 22.08.2018 №02/27-1114 про співфінансування проекту за рахунок коштів бюджету міста Покровськ у сумі 242975,00грн, Головний розпорядник зобов`язується надати отримувачу фінансову підтримку на реалізацію проекту Міні-пекарня Здорова нація - правильний лаваш .
Отримувач зобов`язується прийняти фінансову підтримку і використовувати її на реалізацію проекту протягом одного року від дня отримання фінансової підтримки, відповідно до бізнес-плану, наданого до конкурсної комісії з відбору проектів суб`єктів малого і середнього підприємництва (надалі - конкурсна комісія), умов цієї угоди та календарного плану реалізації проекту, який є невід`ємною частиною цієї угоди (додаток 1). Днем отримання фінансової підтримки вважається день надходження коштів на розрахунковий рахунок отримувача (п.1.3 угоди).
Отримувач зобов`язується забезпечити співфінансування витрат на реалізацію проекту у розмірі не менше 30% загальної вартості проекту (208,3тис.грн. у вигляді вкладу у придбання обладнання для міні-пекарні) (як такий, що реалізує проект на території міста обласного значення) (п.1.4 угоди в редакції додаткової угоди №2 від 10.12.2018).
Відповідно до п.2.1 угоди фінансова підтримка надається отримувачу на безоплатній та безповоротній основі у розмірі 485950,00грн.
Згідно п.2.2 угоди в редакції додаткової угоди №2 від 10.12.2018 фінансова підтримка надається в межах асигнувань, передбачених в обласному бюджеті на 2018 рік, за рахунок коштів обласного бюджету та коштів бюджету міста обласного значення Покровськ, перерахованих до обласного бюджету у вигляді субвенції на умовах спів фінансування (50% загальної суми фінансової підтримки - кошти обласного бюджету у сумі 242975,00грн, 50% - кошти бюджету міста обласного значення Покровськ у сумі 242975,00грн).
Друга частина фінансової підтримки у сумі 340171,00грн надається в межах асигнувань, передбачених в обласному бюджету на 2018 за рахунок коштів обласного бюджету та коштів бюджету міста обласного значення Покровськ, перерахованих до обласного бюджету у вигляді субвенції на умовах співфінансування (50% суми другої частини фінансової підтримки - кошти обласного бюджету у сумі 1700855,00грн, 50% - кошти бюджету міста обласного значення Покровськ у сумі 1700855,00грн) (п.2 в редакції додаткової угоди №2 від 10.12.2018).
Головний розпорядник перераховує фінансову підтримку на розрахунковий рахунок отримувача двома частинами: першу частину у сумі 145779,00грн протягом 15-ти календарних днів з дня укладання цієї угоди, але не раніше дня отримання необхідної суми коштів з обласного бюджету на рахунок Головного розпорядника; другу частину у сумі 340171,00грн - протягом 15-ти календарних днів з дня підтвердження отримувачем цільового використання коштів першої частини та здійснення спів фінансування витрат, передбачених пунктом 1.4 угоди. Днем підтвердження цільового використання коштів першої частини та здійснення спів фінансування витрат є день отримання Головним розпорядником звіту про цільове використання бюджетних коштів з наданням копій підтверджуючих документів (у тому числі виписки банківської установи про рух коштів відносно витрат, копії документів, що підтверджують здійснення співфінансування (п. 2.3 угоди).
В розділі 3 угоди визначені права та обов`язки сторін.
Відповідно до п.3.1 угоди Головний розпорядник має право: здійснювати спільно з органами місцевого самоврядування (або уповноваженими ними органами або особами) за місцем фактичного провадження отримувачем господарської діяльності/реалізації проекту, постійний контроль за цільовим використанням коштів фінансової підтримки, а саме: проводити моніторинг етапів реалізації отримувачем проекту, для реалізації якого він отримав фінансову підтримку, отримувати бухгалтерські та фінансові документи, що стосуються проекту (пп.3.1.1); у разі невиконання отримувачем зобов`язань або призупинення реалізації проекту достроково припинити надання фінансової підтримки (пп.3.1.2); у будь-який час запросити у отримувача додаткову інформацію за проектом і така інформація повинна бути надана отримувачем протягом 7 календарних днів з моменту запиту( пп.3.1.3); у випадках, передбачених порядком, вимагати у отримувача повернення отриманих коштів фінансової підтримки (пп.3.1.4).
Згідно з п.3.3 угоди головний розпорядник зобов`язується: перерахувати отримувачу на розрахунковий рахунок, відкритий у банківській установі, фінансову підтримку у розмірі 485950,00грн двома частинами відповідно до підпункту 2.3 пункту 2 цієї угоди (пп.3.3.1).
Відповідно до п.3.4 отримувач зобов`язується: забезпечити реалізацію проекту відповідно до бізнес-плану, наданого до конкурсної комісії, та використовувати суму фінансової підтримки у терміни та на умовах, визначених цією угодою (пп.3.4.1); створити протягом реалізації проекту 6 робочих місць та прийняти протягом реалізації проекту на роботу 6 осіб згідно з чинним трудовим законодавством України. Забезпечити відповідні умови праці, передбачені нормативно-правовими актами (пп.3.4.2); забезпечити використання коштів, отриманих на реалізацію проекту, за цільовим призначенням протягом не більше одного року від дня отримання фінансової підтримки. Днем отримання фінансової підтримки вважається день надходження коштів на розрахунковий рахунок отримувача (пп.3.4.3); забезпечити співфінансування витрат на реалізацію проекту, передбачене п.1.4 угоди, та надати Головному розпоряднику копії документів, що підтверджують здійснення співфінансування не пізніше ніж у двомісячний строк після дня перерахування отримувачу Головним розпорядником першої частини коштів фінансової підтримки (пп.3.4.5); не пізніше ніж у двомісячний строк після дня перерахування отримувачу Головним розпорядником першої частини коштів, подати Головному розпоряднику та органу місцевого самоврядування (або уповноваженому ним органу або особі) за місцем фактичного провадження отримувачем господарської діяльності/реалізації проекту, звіт про цільове використання бюджетних коштів з наданням копій підтверджуючих документів ( у тому числі виписки банківської установи про рух коштів відносно витрат) за формою, що надається до цієї угоди (додаток 2) (пп.3.4.8); впродовж терміну використання коштів фінансової підтримки та двох років після його закінчення, щоквартально до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, надавати Головному розпоряднику та органу місцевого самоврядування (або уповноваженому ним органу або особі) за місцем провадження господарської діяльності/реалізації проекту звіт про результати реалізації Проекту (додаток 3) та звіт про цільове використання бюджетних коштів з наданням копій підтверджуючих документів (тільки впродовж терміну використання коштів фінансової підтримки (додаток 2) (пп.3.4.9); два рази на місяць (до 15 та 30 числа) спрямовувати головному розпоряднику на електронну адресу інформацію про стан реалізації проекту (з наданням фотоматеріалів) (пп.3.4.10).
У разі невикористання отримувачем фінансової підтримки протягом одного року від дня її отримання отримувач повертає залишки бюджетних коштів протягом п`ятнадцяти календарних днів з дня отримання від Головного розпорядника письмового повідомлення за зазначеними у повідомленні реквізитами (п.4.2 угоди).
Відповідно до п.4.3 угоди у разі невиконання отримувачем зобов`язань з реалізації Проекту відповідно до наданого до конкурсної комісії бізнес-плану або призупинення отримувачем реалізації проекту питання щодо припинення надання отримувачу фінансової підтримки вноситься Головним розпорядником на розгляд конкурсної комісії.
Згідно з п.4.4 угоди у разі визнання конкурсною комісією порушення умов, цілей і порядку реалізації проекту і використання фінансової підтримки та прийняття рішення про припинення надання фінансової підтримки та повернення отримувачем бюджетних коштів головному розпоряднику Головний розпорядник повідомляє отримувача про припинення надання фінансової підтримки та необхідність повернення бюджетних коштів шляхом направлення отримувачу відповідного листа та копії рішення конкурсної комісії про повернення коштів із зазначенням терміну повернення та суми. Отримувач зобов`язаний повернути бюджетні кошти за реквізитами та в обсягах по відповідних місцевих бюджетах, зазначених у рішенні про повернення коштів, в термін не більше двадцяти календарних днів з дня одержання відповідного листа головного розпорядника.
Угода набуває чинності з моменту її підписання сторонами і діє до 25.12.2019, але у будь-якому разі до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань за цією угодою (п.5.1 угоди).
В додатку №1 до угоди №82 від 14.12.2017 в редакції додаткової угоди №2 від 10.12.2018 сторони затвердили календарний план реалізації проекту Здорова нація - правильний лаваш , який передбачав закупівлю обладнання на суму 485950,00грн, термін реалізації грудень 2017-березень 2019.
У виконання умов угоди №82 від 14.12.2017 позивач перерахував на рахунок відповідача першу частину коштів у сумі 145779,00грн, що підтверджується платіжними дорученнями №26 від 22.03.2018 на суму 72889,50грн, №35 від 22.03.2018 на суму 72889,50грн та банківськими виписками за 23.03.2018.
22.05.2018 у виконання підпункту 3.4.8 пункту 3.4 угоди відповідачем представлено звіт про цільове використання бюджетних коштів, звіт про результати реалізації проекту за період з 23.03.2018 по 22.05.2018 та копії підтверджувальних документів. Згідно з відомостями наданих документів відповідачем придбано обладнання на суму 145797,00грн, з яких 145779,00грн - кошти фінансової підтримки, 18,00 грн - власні кошти відповідача.
Позивач зазначає, що відповідачем в узгоджений п.3.4.5 п.3.4 Угоди двомісячний строк (до 23.05.2018) не надано копій документів, що підтверджують співфінансування відповідачем витрат на реалізацію проекту в розмірі 54000,00грн на виконання п.1.4 Угоди.
Рішенням Мирненської сільської ради Слов`янського району Донецької області №7/28-288 від 21.06.2018 Про виділення коштів на фінансування проекту міні-пекарня Здорова нація - правильний лаваш відмовлено відповідачу у фінансуванні проекту до виконання останнім взятих на себе зобов`язань
Листом Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області №01-1974-50 від 10.08.2018 проінформовано, що станом на 10.08.2018 неможливо провести обстеження реалізації проекту та здійснити контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, оскільки не надано доступу до виробничого та офісного приміщення.
Покровською міською радою Донецької області наданий Донецькій обласній державній адміністрації гарантійний лист №02/27-1114 від 22.08.2018 про підтримання співфінансування проекту ТОВ ВКФ Техма Здорова нація - правильний лаваш в розмірі 50% від загальної суми фінансової підтримки, а саме 242975,00грн.
27.08.2018 відповідач звернувся до конкурсної комісії з проханням прийняти рішення про співфінансування проекту з Покровської міської ради Донецької області, у зв`язку з відсутністю необхідної споживчої потужності у с. Мирне Слов`янського району та необхідністю реалізації проекту в м. Покровську.
У відповідності до протоколу засідання конкурсної комісії з відбору проектів малого підприємництва від 05.09.2018 №9 конкурсна комісія вирішила перерахувати ТОВ ВКФ Техма кошти другого траншу.
Позивач зазначає, що ним було проведено кілька виїзних моніторингів за місцем розташування виробничих потужностей відповідача - Донецька обл., м. Краматорськ, вул.Прилуцька, буд. 7. Відповідно до протоколу моніторингу стану реалізації проекту Міні-пекарня Здорова нація - правильний лаваш від 27.11.2018 за результатами огляду працівниками позивача зафіксовано, що нежитлове приміщення для виробництва не підготовлено, ремонтні роботи на початковому етапі, обладнання, закуплене за бюджетні кошти, в приміщенні не розміщено; з пояснень директора ТОВ ВКФ ТЕХМА встановлено, що обладнання перебуває в іншому місці, остаточно буде встановлено до 30.11.2018. Відповідачу рекомендовано виконати зобов`язання за Угодою. З результатами моніторингу директора ТОВ ВКФ ТЕХМА ознайомлено, що підтверджується її особистим підписом у протоколі. 19.12.2020 було повторно проведено виїзний моніторинг стану реалізації Проекту за місцем ведення господарської діяльності, за результатами якого наявність обладнання (частково), придбаного за кошти першої частини фінансової підтримки та за рахунок власного внеску (протокол моніторингу стану реалізації пекарня Здорова нація - правильний лаваш ).
Відповідач надав звіти про цільове використання бюджетних коштів за періоди з 23.03.2018 - 30.06.2018, з 23.03.2018 - 30.09.2018, звіти про результати реалізації проекту за період з 23.03.2018 - 30.06.2018, з 23.03.2018 - 30.09.2018 .
Позивачем була перерахована відповідачу друга частина коштів фінансової підтримки у розмірі 340171,00грн, що підтверджується банківськими виписками по розрахунковому рахунку за 26.12.2018, а також платіжними дорученнями №160 від 21.12.2018 на суму 170085,50грн, №198 від 21.12.2018 на суму 170085,50грн.
Листами від 31.01.2019 №6/181/40-19/03-2, від 20.03.2019 №6/454/40-19/03-2, позивачем запропоновано відповідачу надати до департаменту економіки облдержадміністрації у термін до 10.02.2019 звіти за четвертий квартали 2018; забезпечити використання коштів фінансової підтримки та створення 6 робочих місць, надати звіти про результати реалізації проекту і про цільове використання другого траншу бюджетних коштів.
Відповідно до протоколу обстеження стану реалізації проектів суб`єктів малого підприємництва - переможців конкурсних відборів (м. Покровськ) від 11.07.2019 працівниками позивача спільно із працівниками інших структурних підрозділів та членами конкурсної комісії встановлено, що на момент обстеження за адресою м. Краматорськ, вул. Прилуцька, б.7 ТОВ Виробничо-комерційна фірма Техма не знаходиться, приміщення зачинене, власник приміщення повідомив, що директор ТОВ Виробничо-комерційна фірма Техма обладнання не завозила.
Протоколом засідання конкурсної комісії №12 від 15.11.2019 конкурсна комісія визнала порушення умов, цілей і порядку використання коштів фінансової підтримки та прийняла рішення про повернення відповідачем коштів фінансової підтримки за Угодою у повному обсязі. Рішення конкурсної комісії було повідомлено відповідача шляхом відправлення позивачем відповідного листа від 04.12.2019 №6/1589/40-19/03-2 з витягом протоколу №12 засідання конкурсної комісії від 15.11.2019 з визначенням терміну повернення бюджетних коштів, не більше двадцяти календарних днів.
У встановлений термін кошти фінансової підтримки відповідачем повернуті не були, що стало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом.
Розглядаючи спір по суті позовних вимог та надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Відповідно до ст.509 Цивільного кодексу України, ст.173 Господарського кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
За приписами ст.ст.11, 509 Цивільного кодексу України, ст.174 Господарського кодексу України зобов`язання виникають, зокрема, з договору.
Згідно з ч.1 ст.530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Відповідно до вимог ч.1 ст.526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. В силу вимог ст.ст.525, 615 Цивільного кодексу України одностороння відмова від виконання зобов`язання і одностороння зміна умов договору не допускаються, якщо інше не встановлено договором або законом. Аналогічні вимоги щодо виконання зобов`язань містяться і у ч.ч.1,7 ст.193 Господарського кодексу України .
Відповідно до ч. 1 ст. 202 Господарського кодексу України та ст.599 Цивільного кодексу України зобов`язання припиняються виконанням, проведеним належним чином.
Судом встановлено, що позивачем було належним чином виконані умови Угоди №82 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проекту від 14.12.2017 щодо перерахування відповідачу фінансової підтримки у розмірі 485950,00грн.
Відповідно до п.3.4.3 Угоди відповідач зобов`язався забезпечити використання коштів, отриманих на реалізацію проекту, за цільовим призначенням протягом не більше одного року від дня отримання фінансової підтримки. Днем отримання фінансової підтримки вважається день надходження коштів на розрахунковий рахунок отримувача. Оскільки перший транш коштів позивачем був здійснений 23.03.2018, відповідач мав виконати взяті на себе зобов`язання щодо реалізації Проекту не пізніше 23.03.2019.
Відповідач зобов`язався створити протягом реалізації проекту 6 робочих місць та прийняти протягом реалізації проекту на роботу 6 осіб згідно з чинним трудовим законодавством України; забезпечити відповідні умови праці, передбачені нормативно-правовими актами.
На підтвердження виконання цього зобов`язання відповідачем було надано повідомлення про прийняття працівників на роботу від 11.01.2018, 16.02.2018, 03.04.2018, копії наказів №7/38-1 від 11.01.2018, №8/38-02 від 16.02.2018, №15/04-04 від 04.04.2018, при цьому два працівники були прийняті на роботу з випробувальним терміном на 3 місяці. За 2019 рік було надано ще 4 повідомлення про прийняття на роботу працівників.
За даними Головного управління ДПС у Донецькій області кількість найманих працівників відповідача становила 3 особи у період з березня по травень 2018, в червні 2018 - 2 особи, з липня по грудень 2018 - 1 особа.
Таким чином доказів прийняття на роботу 6 осіб протягом реалізації Проекту матеріали справи не містять.
Належних та допустимих доказів на підтвердження придбання обладнання та меблів в кількості та асортименті відповідно до погодженого календарного плану реалізації проекту Здорова нація - правильний лаваш до матеріалів справи не надано.
Отже доказів реалізації Проекту в повному обсязі відповідачем не надано.
Згідно з приписами Угоди №82 від 14.12.2017 відповідач отримував безповоротну допомогу за умови належного виконання своїх зобов`язань за угодою. У випадку визнання конкурсною комісією порушення умов, цілей і порядку реалізації Проекту і використання фінансової підтримки, відповідач зобов`язався повернути бюджетні кошти.
У відповідності до п.7 Розділу V Порядку використання коштів обласного бюджету, передбачених на надання фінансової підтримки суб`єктам малого підприємництва на реалізацію проектів, у разі виникнення спірних та інших питань щодо надання фінансової підтримки чи незгоди суб`єкта малого підприємництва з рішенням конкурсної комісії, він має право протягом 5 робочих днів з дня отримання протокольного рішення звернутися до голови конкурсної комісії з обговорюваною пропозицією переглянути прийняте рішення щодо нього; оскаржити рішення конкурсної комісії у встановленому чинним законодавством порядку.
Доказів оскарження рішення конкурсної комісії, оформлене протоколом №12 від 15.11.2019 про повернення відповідачем коштів фінансової підтримки у розмірі 485950,00грн матеріали справи не містять.
Приписами ст.ст. 598-599 Цивільного кодексу України визначено, що зобов`язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом. Припинення зобов`язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом.
Згідно із ст.607 Цивільного кодексу України зобов`язання припиняється неможливістю його виконання у зв`язку з обставиною, за яку жодна із сторін не відповідає.
За висновками суду, відповідних належних та допустимих доказів наявності таких обставин відповідачем не надано. При цьому навіть припинення реалізації проекту у зв`язку з неможливістю виконання не звільняє сторону від виконання іншого зобов`язання з повернення коштів.
Доказів повернення відповідачем коштів фінансової підтримки в розмірі 485950,00грн матеріали справи не містять. Отже, враховуючи доведення позивачем належними доказами обставин невиконання відповідачем умов Угоди №82 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проекту від 14.12.2017, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та стягнення з відповідача коштів фінансової підтримки у розмірі 485950,00грн.
Враховуючи задоволення позову за приписами ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача. Доказів понесення інших судових витрат сторонами не надано.
Керуючись ст.ст. 86, 129, 210, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма Техма (85302, Донецька область, м. Покровськ, вул. Прокоф`єва, б.111, офіс 204, код ЄДРПОУ 24805613) на користь Департаменту економіки Донецької обласної державної адміністрації (84313, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Б. Хмельницького, б.6, код ЄДРПОУ 02741427) кошти фінансової підтримки у розмірі 485950,00грн та витрати зі сплаті судового збору в розмірі 7289,25грн.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
В судовому засіданні 28.12.2020 проголошено та підписано вступну та резолютивну частини рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 29.12.2020.
Відповідно до ст. 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається до Східного апеляційного господарського суду через Господарський суд Донецької області (п. 8, 17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).
Суддя К.І. Аксьонова
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2020 |
Оприлюднено | 30.12.2020 |
Номер документу | 93871328 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Аксьонова Катерина Іллівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні