ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 грудня 2020 року Справа № 280/7309/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Максименко Л.Я., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Державної екологічної інспекції у Запорізькій області (69035, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, 72а, код ЄДРПОУ 38025388) до Комунального підприємства Громада Молочанської міської ради (71716, Запорізька область, Токмацький район, м. Молочанськ, вул. Педенко, буд. 17, код ЄДРПОУ 35796160) про зупинення виконання робіт, -
ВСТАНОВИВ:
Державна екологічна інспекція у Запорізькій області (далі - позивач) звернулась із позовною заявою до Комунального підприємства Громада Молочанської міської ради (далі - відповідач), в якій позивач просить суд зупинити виконання робіт Комунального підприємства Громада Молочанської міської ради наступним технологічним обладнанням та об`єктами, пов`язаними з утворенням забруднюючих речовин на промислових майданчиках за адресою: вул. Педенко, буд. 17, м. Молочанськ Запорізької області - твердопаливний котел (на дровах), заточений верстат, токарний верстат, зварювальний апарат, компресор; вул. Заречна, буд. 3, м. Молочанськ Запорізької області - КНС; вул. Вокзальна, буд. 137, м. Молочанськ, Запорізька область - полігон ТПВ до отримання Комунальним підприємством Громада Молочанської міської ради дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства Комунального підприємства Громада Молочанської міської ради встановлено, що останнє здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу спеціально уповноваженого органу виконавчої влади від наступного технологічного обладнання та об`єктів, пов`язаних з утворенням забруднюючих речовин по наступних адресах: вул. Педенко, буд. 17, м. Молочанськ Запорізької області: твердопаливний котел (на дровах), заточений верстат, токарний верстат, зварювальний апарат, компресор; вул. Заречна, буд. 3, м. Молочанськ Запорізької області: КНС; вул. Вокзальна, буд. 137, м. Молочанськ Запорізької області: полігон ТПВ. Вказане є порушенням статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря . Позивач, з метою припинення діяльності юридичної особи відповідача, яка завдає шкоди навколишньому природному середовищу, звернувся до суду із цим позовом. Просить задовольнити позовні вимоги.
Відповідач позов не визнав. У відзиві від 12.11.2020 (вх.№54316) зазначає, що за адресою АДРЕСА_1 відсутнє у власності та користуванні технологічне обладнання, а саме: твердопаливний котел (на дровах), заточений верстат, токарний верстат, зварювальний апарат, компресор. Відповідно договору № 015/13 від 14.10.2013 про будівництво об`єкту: Будівництво напірного каналізаційного колектору м. Молочанськ та дозволу на виконання будівельних робіт № ІУ 115133220806 від 14.11.2013 у м. Молочанськ відбувається будівництво напірного каналізаційного колектору, тому КНС по вул. Зарічна м. Молочанськ Запорізької області з 09.12.2013 не використовується та не має технологічного оснащення для використання за цільовим призначенням. Тому використання вказаного об`єкту припинено ще з 2013 року. Також вказаний об`єкт не знаходиться у власності чи користуванні позивача. Стосовно виконання вимоги позивача щодо припинення використання об`єкту за адресою: м.Молочанськ, вул. Вокзальна, 135, то відповідач відповідно до розпорядження міського голови від 06.02.2017 №8 Про закриття полігону твердих побутових відходів в м.Молочанськ припинив користування вказаним об`єктом. За таких обставин, просить у задоволенні позовних вимог відмовити.
Ухвалою суду від 20.10.2020 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі №280/7309/20. Призначено підготовче судове засідання на 18.11.2020.
18.11.2020 в ході підготовчого судового засідання судом на місці ухвалено закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду на 14.12.2020.
Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання, до суду не прибув. Причини неявки суду не повідомив.
14.12.2020 представником позивача подано до суду клопотання за вх.№60670 про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи викладене, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін в порядку письмового провадження.
Згідно з ч. 4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Частиною четвертою статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Комунальне підприємство Громада Молочанської міської ради (код ЄДРПОУ 35796160) зареєстровано в якості юридичної особи 10.04.2008, номер запису: 10961020000000382.
Серед видів діяльності позивача визначено наступні КВЕД:
36.00 Забір, очищення та постачання води (основний);
43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування;
43.29 Інші будівельно-монтажні роботи;
68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;
37.00 Каналізація, відведення й очищення стічних вод;
39.00 Інша діяльність щодо поводження з відходами
У період з 06.06.2019 по 14.06.2019 Державною екологічною інспекцією у Запорізькій області у відповідності до вимог Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності проведено планову перевірку дотримання Комунальним підприємством Громада Молочанської міської ради вимог природоохоронного законодавства.
За результатами вказаної перевірки 14.06.2019 складено акт планового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів № 151/251/04.
Перевіркою встановлено, що у порушення вимог статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря Комунальне підприємство здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу спеціально уповноваженого органу виконавчої влади від наступного технологічного обладнання та об`єктів пов`язаних з утворенням забруднюючих речовин:
- вул. Педенко, буд. 17, м. Молочанськ Запорізької області: твердопаливний котел (на дровах), заточений верстат, токарний верстат, зварювальний апарат; компресор;
- вул. Заречна, буд. 3, м. Молочанськ Запорізької області: КНС;
- вул. Вокзальна, буд. 137, м. Молочанськ, Запорізька область: полігон ТПВ.
Зазначене порушення зафіксовано актом перевірки від 14.06.2019 №151/251/04 у пункті 1 розділу VI Опис виявлених порушень .
З метою усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час проведення заходу державного нагляду (контролю), перевіряючими виданий припис №043/151/251/04 від 24.06.2019, за змістом якого відповідачу необхідно отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря на технологічне обладненння та об`єкти, пов`язані з утворенням забруднюючих речовин на викиди промислових майданчиків КП Громада за вищевказаними адресами.
У період з 27.07.2020 по 06.08.2020 Державною екологічною інспекцією у Запорізькій області у відповідності до вимог Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності проведено позапланову перевірку дотримання Комунальним підприємством Громада Молочанської міської ради вимог природоохоронного законодавства в частині виконання припису Державної екологічної інспекції у Запорізькій області №043/151/251/04 від 24.06.2019.
За результатами вказаної перевірки 06.08.2020 складено акт позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів № 117/273/05.
Перевіркою серед іншого встановлено, що у порушення вимог статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря Комунальне підприємство Громада Молочанської міської ради здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу спеціально уповноваженого органу виконавчої влади від наступного технологічного обладнання та об`єктів пов`язаних з утворенням забруднюючих речовин, вимоги пункту 1 припису не виконано.
За фактом порушення вимог природоохоронного законодавства старшим державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Запорізької області Чижеликовим О.Л. складено протокол про адміністративне правопорушення від 06.08.2020 №011242.
Встановлений перевіряючими факт порушення суб`єктом господарювання природоохоронного законодавства визнано посадовою особою Комунального підприємства, про що міститься відмітка у протоколі про адміністративне правопорушення від 06.08.2020 №011242.
За фактом виявленого порушення посадову особу Комунального підприємства Громада Молочанської міської ради притягнуто до адміністративної відповідальності згідно постанови про накладення адміністративного стягнення від 06.08.2020 №000550/01/02 за статтею 188-5 Кодексу України про адміністративне правопорушення та накладено 255 грн. штрафу, що сплачений згідно квитанції.
Враховуючи неотримання відповідачем відповідного дозволу, Державна екологічна інспекція у Запорізькій області звернулась до суду з даним позовом.
Суд, вивчивши та дослідивши всі матеріали справи та надані докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні дійшов наступних висновків.
Преамбулою до Закону України Про охорону атмосферного повітря визначено, що атмосферне повітря є одним з основних життєво важливих елементів навколишнього природного середовища. Закон спрямований на збереження та відновлення природного стану атмосферного повітря, створення сприятливих умов для життєдіяльності, забезпечення екологічної безпеки та запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров`я людей та навколишнє природне середовище, визначає правові і організаційні основи та екологічні вимоги в галузі охорони атмосферного повітря.
Правові і організаційні основи та екологічні вимоги в галузі охорони атмосферного повітря визначає Закон України Про охорону атмосферного повітря , у статті 10 якого передбачено, що підприємства, установи, організації та громадяни - суб`єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов`язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов`язані, зокрема, здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо (пункт 1 частини першої статті 10 цього Закону).
Відповідно до частин шостої, сьомої статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб`єкту господарювання.
У статті 12 Закону України Про охорону атмосферного повітря визначено, що господарська чи інші види діяльності, пов`язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.
Відповідно до статті 50 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища діяльність фізичних та юридичних осіб, що завдає шкоди навколишньому природному середовищу, може бути припинена за рішенням суду.
Відповідно до положень частини сьомої статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Відповідно до Положення по Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 № 275 Державна екологічна інспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Державна екологічна інспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.
Державна екологічна інспекція у Запорізькій області, відповідно до пункту 5,7 Розділу II Функції Інспекції Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України Про затвердження положень про територіальні органи Держекоінспекції № 312 від 11.08.2017, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.09.2017 за №1080/30948, звертається до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин; вживає в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів, виступає позивачем та відповідачем у судах.
Суд критично оцінює доводи представника відповідача, викладені ним у відзиві на позовну заяву, оскільки у акті планового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів від 14.06.2019 № 151/251/04 є відмітка з особистим підписом Директора Комунального підприємства Громада Мілочанської міської ради А.В. Компанієць заперечень немає у розділі VIIІ. Пояснення, зауваження або заперечення щодо проведеного заходу державного нагляду (контролю) та цього Акта.
Доказів оскарження припису відповідачем також ненадано.
Суд зауважує, що відсутність на балансі підприємства певного майна не є беззаперечним доказом того, що воно не використавується вказаним суб`єктом у господарській діяльності.
Крім того, як зазначив відповідач у відзиві, він звернувся до Державного архіву Запорізької області для отримання копії розпорядження міського голови від 06.02.2017 № 8 Про закриття полігону твердих побутових відходів м. Молочанськ та надання її до суду, проте станом на дату розгляду справи, копія вказаного розпорядження так й не надана до суду.
Таким чином, у суду відсутні докази того, що полігон ТПВ по вул. Вокзальна, буд. 137, м. Молочанськ Запорізької області наразі не використовується відповідачем.
З огляду на вищезазначене, суд прийшов висновку, що господарська діяльність Комунального підприємства Громада Молочанської міської ради здійснюється з порушенням вимог і умов чинного законодавства, пов`язаних зі здійсненням викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу, тому позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
За подання позовної заяви позивачем сплачено судовий збір у розмірі 2102,00 грн.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволені позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Таким чином, розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Державної екологічної інспекції у Запорізькій області (69035, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, 72а, код ЄДРПОУ 38025388) до Комунального підприємства Громада Молочанської міської ради (71716, Запорізька область, Токмацький район, м. Молочанськ, вул. Педенко, буд. 17, код ЄДРПОУ 35796160) про зупинення виконання робіт, - задовольнити.
Зупинити виконання робіт Комунального підприємства Громада Молочанської міської ради наступним технологічним обладнанням та об`єктами, пов`язаними з утворенням забруднюючих речовин на промислових майданчиках за адресою: вул. Педенко, буд. 17, м. Молочанськ Запорізької області - твердопаливний котел (на дровах), заточений верстат, токарний верстат, зварювальний апарат, компресор; вул. Заречна, буд. З, м. Молочанськ Запорізької області - КНС; вул. Вокзальна, буд. 137, м. Молочанськ, Запорізька область - полігон ТПВ до отримання Комунальним підприємством Громада Молочанської міської ради дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 28.12.2020.
Суддя Л.Я. Максименко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2020 |
Оприлюднено | 30.12.2020 |
Номер документу | 93874305 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні