ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ЗАМІНУ СТЯГУВАЧА У ВИКОНАВЧОМУ ЛИСТІ
09 березня 2021 рокуСправа № 280/7309/20 м. Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Максименко Л.Я., розглянувши матеріали заяви Державної екологічної інспекції Південного округу про заміну сторони виконавчого провадження у справі
за позовною заявою Державної екологічної інспекції у Запорізькій області (69035, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, 72а, код ЄДРПОУ 38025388)
до Комунального підприємства Громада Молочанської міської ради (71716, Запорізька область, Токмацький район, м. Молочанськ, вул. Педенко, буд. 17, код ЄДРПОУ 35796160)
про зупинення виконання робіт, -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 28.12.2020 у справі №280/7309/20 позовні вимоги Державної екологічної інспекції у Запорізькій області (69035, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, 72а, код ЄДРПОУ 38025388) до Комунального підприємства Громада Молочанської міської ради (71716, Запорізька область, Токмацький район, м. Молочанськ, вул. Педенко, буд. 17, код ЄДРПОУ 35796160) про зупинення виконання робіт, - задоволено.
28.01.2021 зазначене рішення набрало законної сили, 10.02.2021 позивачу видано виконавчий лист у даній справі.
23.02.2021 до суду від Державної екологічної інспекції Південного округу надійшла заява вх. № 10921 про заміну сторони виконавчого провадження у справі №280/7309/20.
Ухвалою суду від 24.02.2021 призначено заяву Державної екологічної інспекції Південного округу до розгляду у судовому засіданні 03.03.2021.
Представники сторін у судове засідання не прибули, відповідно до положень ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до ч. 4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Суд, дослідивши матеріали справи, заяви, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, вважає за необхідне зазначити наступне.
За приписами ст. 1 Закону України Про виконавче провадження № 1404-VIII від 02.06.2016 виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Частиною 5 ст. 15 Закону № 1404-VIII передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Під правонаступництвом у виконавчому провадженні необхідно розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов`язків від право попередника до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні. Правонаступництво можливе на всіх стадіях виконавчого провадження з моменту відкриття виконавчого провадження до його закінчення.
З наведеного вбачається, що замінити сторону у виконавчому провадженні можливо лише у разі вибуття стягувача (боржника) з одночасною заміною вибувшої сторони на її правонаступника.
Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постанові від 12.06.2018 у справі № 2а-23895/09/1270.
У такому разі також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
При цьому можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.
Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.
Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.
При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.
У разі ж відсутності правонаступників суд повинен залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить ухвалення рішення про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач суд залучає іншого суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.
Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.
Вказана правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 11.10.2019 по справі № 812/1408/16.
Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.2020 №802 Про утворення міжрегіональних територіальних органів та ліквідацію територіальних органів Державної екологічної інспекції вирішено утворити як юридичну особу публічного права міжрегіональний територіальний орган Державної екологічної інспекції - Державну екологічну інспекцію Південного округу та ліквідувати як юридичну особу публічного права територіальний орган Державної екологічної інспекції - Державну екологічну інспекцію у Запорізькій області.
Зазначеною постановою встановлено, що територіальні органи Державної екологічної інспекції, що ліквідуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, продовжують виконувати свої повноваження до передачі таких повноважень відповідним міжрегіональним територіальним органам, які утворюються згідно з пунктом 1 цієї постанови.
Згідно наказу Державної екологічної інспекції України від 15.12.2020 №481 визначено Державній екологічній інспекції Південного округу забезпечити здійснення покладених на неї функцій і повноважень на відповідних територіях відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію Південного округу, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 19.10.2020 № 378. Пунктом 3 зазначеного наказу Державній екологічній інспекції у Запорізькій області встановлено припинити здійснення функцій і повноважень, визначених Положенням про Державну екологічну інспекцію у Запорізькій області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 28.04.2020 №121.
З метою організації заходів щодо передачі документів та інформації для збереження про проведені заходи державного нагляду (контролю) та діючих судових справ, стороною (учасником) в яких є Державна екологічна інспекція у Запорізькій області та Державна екологічна інспекція у Херсонській області наказом Державної екологічної інспекції України від 22.12.2020 №499 встановлено Державній екологічній інспекції Південного округу вступити у справи, стороною (учасником) у яких виступає Державна екологічна інспекція у Запорізькій області.
Згідно пункту 1 Положення про Державну екологічну інспекцію Південного округу (Запорізька та Херсонська області) (нова редакція, ідентифікаційний код 43877338), затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 02.02.2021 № 61 повноваження Державної екологічної інспекції Південного округу поширюються на територію Автономної республіки Крим, Запорізької та Херсонської областей, міста Севастополя, внутрішні морські води, територіальне море, виключну (морську) економічну зону України, континентальний шельф України та лимани.
Пунктами 10, 11 Положення визначено, що Державна екологічна інспекція Південного округу пред`являє претензії про відшкодування шкоди, збитків і втрат, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства з питань, що належать до її компетенції, та розраховує їх розмір, звертається до суду з відповідними позовами; вживає в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів, виступає позивачем та відповідачем у судах.
З врахуванням зазначеного вбачається, що на виконання пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 09.09.2020 №802 Про утворення міжрегіональних територіальних органів та ліквідацію територіальних органів Державної екологічної інспекції повноваження Державної екологічної інспекції у Запорізькій області передано Державній екологічній інспекції Південного округу, що відповідає принципам діяльності міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, визначених Законом України Про центральні органи виконавчої влади .
Так, частиною першою статті 2 Закону України Про центральні органи виконавчої влади встановлено, що діяльність міністерств та інших центральних органів виконавчої влади ґрунтується на принципах верховенства права, забезпечення дотримання прав і свобод людини і громадянина, безперервності, законності, забезпечення єдності державної політики, відкритості та прозорості, відповідальності.
Отже, внаслідок утворення міжрегіональних територіальних органів, на які покладено функції територіальних органів Державної екологічної інспекції, відбулось правонаступництво Державної екологічної інспекції у Запорізькій області на Державну екологічну інспекцію Південного округу.
Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно з частиною четвертою статті 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Враховуючи відсутність доказів відкриття виконавчого провадження станом на день звернення Державної екологічної інспекції Південного округу із заявою, суд знаходить підстави для задоволення заяви Державної екологічної інспекції Південного округу шляхом заміни стягувача у виконавчому листі, виданому 10.02.2021 Запорізьким окружним адміністративним судом по справі №280/7309/20, а саме: Державну екологічну інспекцію у Запорізькій області (69035, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 72-А, код ЄДРПОУ 38025388) на її правонаступника - Державну екологічну інспекцію Південного округу (73003, м. Херсон, пров. Козацький, буд. 10, код ЄДРПОУ 43877338).
Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 241, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву Державної екологічної інспекції Південного округу про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 280/7309/20 за позовною заявою Державної екологічної інспекції у Запорізькій області до Комунального підприємства Громада Молочанської міської ради про зупинення виконання робіт, - задовольнити.
Замінити стягувача у виконавчому листі, виданому 10.02.2021 Запорізьким окружним адміністративним судом по справі №280/7309/20, а саме: Державну екологічну інспекцію у Запорізькій області (69035, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 72-А, код ЄДРПОУ 38025388) на її правонаступника - Державну екологічну інспекцію Південного округу (73003, м. Херсон, пров. Козацький, буд. 10, код ЄДРПОУ 43877338).
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 15-денний строк з дня її постановлення.
Суддя Л.Я. Максименко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2021 |
Оприлюднено | 15.03.2021 |
Номер документу | 95488277 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні