Рішення
від 09.12.2020 по справі 480/1204/20
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 грудня 2020 р. Справа № 480/1204/20

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шевченко І.Г.,

за участю секретаря судового засідання - Мельник О.П.,

представник позивача - Латишева В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Понаріної Юлії Олександрівни в інтересах ОСОБА_1 до Путивльської районної державної адміністрації Сумської області про зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_2 (далі - позивач, ОСОБА_2 ) звернулась в суд в інтересах малолітнього сина ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 ) з позовом до Путивльської районної державної адміністрації (далі - відповідач, Путивльська РДА), в якому просила зобов`язати відповідача відповідно до своїх повноважень виділити кошти з районного бюджету для забезпечення хворих на цукровий та нецукровий діабет пільговими медикаментами на 2020р. у повному обсязі.

Свої вимоги обґрунтовувала тим, що є матір`ю дитини, яка знаходиться на обліку у лікаря - ендокринолога та перебуває на інсулінотерапії з моменту встановлення діагнозу: цукровий діабет 1 типу важкої форми, субоптимальний рівень глікемічного контролю. Щодня дитина потребує прийому медикаментів, іноді більше ніж 4 разів на день, які є життєвонеобхідними. Вона разом з іншими батьками неодноразово зверталась до органів місцевого самоврядування, а також до відповідача щодо вжиття заходів для забезпечення дитини пільговими медикаментами. Однак, відповідачем, всупереч Закону України Про місцеві державні адміністрації , Закону України Основи законодавства про охорону здоров`я , не вживаються дії щодо виділення коштів з районного бюджету для забезпечення хворих на цукровий та нецукровий діабет пільговими медикаментами на 2020р. у повному обсязі.

Ухвалою суду від 18.03.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Від відповідача до суду найшов відзив на позовну заяву, в якому просить у задоволенні позовних вимог відмовити, з тих підстав, що в жодному із зазначених нормативно правових актах в позовній заяві ОСОБА_2 не вказаний безпосередній обов`язок Путивльської РДА, як органу місцевої виконавчої влади, вчинити дії щодо виділення коштів з районного бюджету для забезпечення хворих на цукровий та нецукровий діабет пільговими медикаментами.

Відмічає, що обсяг медичної субвенції визначається законом про Державний бюджет на відповідний рік на основі формульних розрахунків за єдиними підходами для усіх територій виходячи з фінансового нормативу бюджетної забезпеченості та коригуючих коефіцієнтів у розрахунку на одну особу. При цьому, порядок та умови надання коштів медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.01.2015 №11 (далі - Постанова № 11), відповідно до якого кошти медичної субвенції використовуються на оплату поточних видатків закладів охорони здоров`я та програм у сфері охорони здоров`я, передбачених у пункті 3 частини першої статті 89 (крім підпункту "г") та пункті 3 частини першої статті 90 Бюджетного кодексу, крім видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв. Крім того, Постанова № 11 передбачає здійснення розподілу обласними державними адміністраціями цільових видатків на лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет та цільових видатків на лікування хворих на хронічну ниркову недостатність методом гемодіалізу, які передбачені в обласних бюджетах, між місцевими бюджетами адміністративно- територіальних одиниць відповідної області.

У той же час визнає, що при формуванні Державного бюджету України на 2020 рік кошти на забезпечення хворих на цукровий діабет препаратами інсуліну були передбачені лише на І квартал 2020 року. У свою чергу виділені Державою кошти та розподілені Сумською обласною державною адміністрацією в сумі 104670 гривень, що становить 13,78% від необхідного.

Зазначає, що оскільки препарати інсуліну є життєво необхідними для хворих даної категорії, а придбання їх за власні кошти є непосильним для переважної їх більшості дане питання залишається на постійному контролі Путивльської районної державної адміністрації. На сьогоднішній день Путивльською міською радою було прийнято рішення від 27.02.2020р. №116-МР про виділення з бюджету Путивльської міської ОТГ додаткових коштів в сумі 75000 гривень на забезпечення пільговими медикаментами хворих міста на цукровий та нецукровий діабет.

09.04.2020 позивачем було надано відповідь на відзив (а.с.45-46), в якій позивач підтримала доводи, викладені у позові.

Ухвалою суду від 24.04.2020 у відповідача були витребувані додаткові докази у справі (а.с.49).

Ухвалою суду від 12.06.2020 було ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін та призначено судове засідання (а.с.87), яке неодноразово відкладалось за клопотанням позивача (а.с.91,98), а також у зв`язку з витребуванням додаткових доказів у відповідача (а.с.94).

Ухвалою суду від 26.08.2020 було задоволено клопотання сторін та судове засідання було призначено в режимі відеоконференції (а.с.145) на 23.09.2020, однак, судові засідання за клопотаннями представника позивача були відкладені, спочатку на 28.10.2020 (а.с.151), потім на 23.11.2020 (а.с.155,164) , а згодом на 09.12.2020 (а.с.194,195).

В судове засіданні представник відповідача, повідомлений належним чином (а.с.200) не з`явився, надав заяву, в якій просив розгляд справи здійснювати у його відсутність (а.с.198), у зв`язку з чим, враховуючи вимоги ст.205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважав можливим розглядати справу у відсутності представника відповідача.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги з підстав, викладених у позові уточнила та просила суд зобов`язати відповідача вчинити дії щодо забезпечення на 2020р. у повному обсязі коштами на лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет пільговими медикаментами.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні матеріали справи, заяви по суті справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи та об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Син позивачки ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 є дитиною з інвалідністю до настання повноліття (а.с.10, 11). Згідно епікризу із медичної карти стаціонарного хворого №7863 КПН СОР Обласна дитяча клінічна лікарня діагноз ОСОБА_1 : цукровий діабет 1 типу, тяжкий перебіг субоптимальний рівень глікемічного контролю (а.с.12). Лікарем рекомендовано, серед іншого інсулінотерапія в дозі: лантус - 10од на ніч, новорапід - 7-8 од 3р/д. Крім вказаних обов`язкових медикаментів, лікарем також призначено додатково курс лікування, з наступних медикаментів: кардонат, мільгама, берлітіон.

Відповідач протягом 2019р. неодноразово зверталась з іншими батьками до відповідача з листами від 30.05.2019 (а.с.17), від 16.10.2019 (а.с.22), з проханням вжити заходів щодо вирішення питання про фінансування медичних препаратів, зокрема, такі як інсулін, на що отримали листи від 11.06.2019, від 04.11.2019, від 14.11.2019 (а.с.18, 23, 26), в яких відповідач повідомив, що препаратами інсуліну діти забезпечуються централізовано через районного лікаря-ендокринолога центральної районної лікарні. При цьому, Путивльською РДА укладено договір від 24.10.2019 з ТОВ Медсвіт та договір від 29.10.2019 з ТОВ Сумській центр здоров`я , відповідно до яких буде здійснюватися відпуск лікарських засобів пільговим категоріям населення (хворих на цукровий та нецукровий діабет). Путивльська РДА постійно проводить роботу по залученню коштів на даний напрямок.

Позивач разом з іншими батьками в 2019р. зверталась до Путивльської районної ради з листами від 30.05.2019 (а.с.19) та від 16.10.2019 (а.с.24) з проханням вирішити питання щодо фінансування інсуліну (а.с.24), на що отримали відповідь від 11.06.2019 (а.с.20-21), відповідно до якої виділені кошти забезпечують хворих мешканців Путивльського району препаратами інсуліну на 30%. Для виправлення ситуації Путивльська районна рада звернулась до голів Сумської обласної державної адміністрації та Сумської міської ради. Згідно відповіді від 14.11.2019 Путивльська районна рада повідомила, що головним розпорядником коштів відповідно до Розпорядження голови Путивльської РДА №268-ОД від 25.09.2019 є відповідач (а.с.25, 107).

На запит позивача від 13.02.2020 щодо забезпечення пільговими медикаментами хворих на цукровий та нецукровий діабет на 2020р. (а.с.15), відповідачем надано відповідь від 17.02.2020, з якої вбачається, що річна потреба в коштах на забезпечення лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет по Путивльській громаді складає 759395,98грн. З Державного бюджету України виділено на забезпечення пільговими медикаментами інсулінозалежних громадян Путивльської громади, що складає 13,8% від необхідного (а.с.16).

Виділення коштів саме в такому розмірі в І кварталі 2020р. підтверджується копією рішення Сумської обласної ради сьомого скликання від 24.01.2020 Про обласний бюджет (а.с.55-81).

У зв`язку з тим, що відповідач не вчиняє дій щодо забезпечення на 2020р. у повному обсязі коштами на лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет пільговими медикаментами таких як інсулін, у той час як її дитина щодня, крім інсуліну, потребує й інших медикаментів, що придбаються за власні кошти, позивач звернулась до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.

Стаття 3 Конституції України визначає здоров`я людини найвищою соціальною цінністю в Україні.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 49 Конституції України охорона здоров`я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм.

Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров`я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності.

Конституційний Суд України надав офіційне тлумачення зазначеній конституційній нормі у Рішенні № 10-рп/2002 від 29.05.2002, яким підтвердив конституційне право на отримання безоплатної медичної допомоги.

Законом України "Про охорону дитинства" № 2402-III від 26.04.2001 передбачено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров`я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров`я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя (ст.6).

Статтями 6 Конвенції про права дитини від 20.11.1989 року визначено, що держави-учасниці визнають, що кожна дитина має невід`ємне право на життя та забезпечують у максимально можливій мірі виживання і здоровий розвиток дитини.

Держави-учасниці визнають право дитини на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров`я та засобами лікування хвороб і відновлення здоров`я. Держави-учасниці намагаються забезпечити, щоб жодна дитина не була позбавлена свого права на доступ до подібних послуг системи охорони здоров`я (стаття 24 Конвенції).

Відповідно до п. в , ч.1 ст.7, ч.4 ст. 8 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров`я від 19.11.1992 №2801-ХІІ (далі - Закон України Основи законодавства України про охорону здоров`я ) держава згідно з Конституцією України гарантує всім громадянам реалізацію їх прав у сфері охорони здоров`я шляхом: фінансування надання всім громадянам та іншим визначеним законом особам гарантованого обсягу медичних послуг та лікарських засобів у порядку, встановленому законом. Держава гарантує громадянам України та іншим визначеним законом особам надання необхідних медичних послуг та лікарських засобів за рахунок коштів Державного бюджету України на умовах та в порядку, встановлених законодавством.

При цьому, частиною 1 статті 4 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" від 21.03.1991 №875-XII (далі - Закон України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні ) передбачено, що діяльність держави щодо осіб з інвалідністю виявляється у створенні правових, економічних, політичних, соціальних, психологічних та інших умов для забезпечення їхніх прав і можливостей нарівні з іншими громадянами для участі в суспільному житті та полягає, серед іншого, в охороні здоров`я.

У свою чергу статтею 36 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні визначено, що матеріальне, соціально-побутове і медичне забезпечення осіб з інвалідністю здійснюється у вигляді грошових виплат (пенсій, допомог, одноразових виплат), забезпечення медикаментами, технічними й іншими засобами, включаючи друковані видання із спеціальним шрифтом, звукопідсилюючу апаратуру та аналізатори, а також шляхом надання послуг по медичній, соціальній, трудовій і професійній реабілітації, побутовому та торговельному обслуговуванню.

Частиною першою статті 10 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні передбачено, що фінансове забезпечення заходів щодо соціальної захищеності осіб з інвалідністю і дітей з інвалідністю здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, в тому числі Фонду соціального захисту інвалідів, місцевих бюджетів, а також органами місцевого самоврядування за місцевими програмами соціального захисту окремих категорій населення за рахунок коштів місцевих бюджетів.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2009 року №333 "Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення" з 1 вересня 2017 р. лікарські засоби, що в установленому законом порядку зареєстровані в Україні та включені до Національного переліку основних лікарських засобів, затвердженого цією постановою, підлягають закупівлі закладами і установами охорони здоров`я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.1998 №1303 "Про впорядкування безоплатного та пільгового відпустку лікарських засобами за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань" затверджено Перелік груп населення, у разі амбулаторного лікування яких лікарські засоби за рецептами лікарів відпускаються безоплатно або на пільгових умовах.

Абзацом 10 пункту 1 частини 1 вказаного Переліку встановлено, що лікарські засоби за рецептами лікарів відпускаються безоплатно або на пільгових умовах для дітей з інвалідністю відповідно до Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні".

Пунктами 1,2,3 Постанови Кабінету Міністрів України №1303 від 17.08.1998 №1303 визначено, що безоплатний або пільговий відпуск лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування провадиться групам населення та за категоріями захворювань згідно з додатками 1 і 2, зокрема, діабет (цукровий і нецукровий).

Відпуск лікарських засобів безоплатно і на пільгових умовах у разі амбулаторного лікування осіб провадиться аптеками за рецептами, виписаними лікарями лікувально-профілактичних закладів за місцем проживання цих осіб. Особи, які обслуговуються у відомчих лікувально-профілактичних закладах і мають право на безоплатний або пільговий відпуск лікарських засобів, отримують їх у аптеках, закріплених за цими закладами (п.2).

Витрати, пов`язані з відпуском лікарських засобів безоплатно і на пільгових умовах, провадяться за рахунок асигнувань, що передбачаються державним та місцевими бюджетами на охорону здоров`я (п.3).

Тобто, виходячи з гарантій, визначених Законами України Основи законодавства України про охорону здоров`я та Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні забезпечення пільговими медикаментами, зокрема, осіб, що хворіють на діабет (цукровий і нецукровий) здійснюється за рахунок коштів у тому числі місцевих бюджетів за рахунок асигнувань, що передбачаються державним та місцевими бюджетами на охорону здоров`я.

Обґрунтовуючи свою позицію відповідач стверджує, що жодним нормативно-правовим актом, на який посилається позивач не покладено обов`язок на районну державну адміністрацію вчинення дій щодо забезпечення потреби коштами на лікування пільговими медикаментами хворих на цукровий та нецукровий діабет.

Дані доводи суд не приймає до уваги, враховуючи наступне.

Відповідно до пунктів 18, 34 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень; місцеві бюджети - бюджет Автономної Республіки Крим, обласні, районні бюджети та бюджети місцевого самоврядування.

Пунктом 3 частини 2 статті 22 Бюджетного кодексу України визначено, що головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Якщо згідно із законом місцевою радою не створено виконавчий орган, функції головного розпорядника коштів відповідного місцевого бюджету виконує голова такої місцевої ради.

За приписами п.3 ч.1 ст.89 та п.3 ч.1 ст. 90 Бюджетного кодексу України передбачено, що видатки на охорону здоров`я, зокрема, амбулаторно-поліклінічну та стаціонарну допомогу, підтримки комунальних закладів охорони здоров`я, які належать відповідним територіальним громадам, і місцеві програми надання населенню медичних послуг, в тому числі понад обсяг, передбачений програмою державних гарантій медичного обслуговування населення здійснюються з бюджетів сіл, селищ та міст, на спеціалізовану амбулаторно-поліклінічну та стаціонарну допомогу з обласних бюджетів.

При цьому, Бюджетним кодексом України (ст. 103-1) передбачено, що на видатки місцевих бюджетів, передбачені у пункті 3 частини першої статті 89 (крім підпункту "г") та пункті 3 частини першої статті 90 цього Кодексу, для оплати поточних видатків, крім видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв спрямовується медична субвенція. У свою чергу відповідно до вказаної норми було затверджено постанову Кабінету Міністрів України від 23.01.2015 №11, якої п.3 було зобов`язано, в тому числі районні державні адміністрації розробити і затвердити протягом одного місяця плани заходів щодо наповнення місцевих бюджетів, вишукання додаткових джерел надходжень до бюджетів, у тому числі за рахунок детінізації економіки, здійснювати у разі потреби розподіл цільових видатків на лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет та цільових видатків на лікування хворих на хронічну ниркову недостатність методом гемодіалізу, які передбачені в обласних бюджетах, між місцевими бюджетами адміністративно-територіальних одиниць відповідної області.

Відповідно до розпорядження голови Путивльської РДА від 25.09.2019 №258-ОД (а.с.107) розпорядником бюджетних коштів по централізованим заходам з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет по КПКВКМБ 0212144 Централізовані заходи з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет та по КПКВКМБ 0212146 Відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань визначено відповідача - Путивльську РДА.

Згідно із пунктом 4 статті 2 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 09.04.1999 №586-ХІV (далі - Закон України Про місцеві державні адміністрації ) місцеві державні адміністрації в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечують підготовку та схвалення прогнозів відповідних бюджетів, підготовку та виконання відповідних бюджетів.

Відповідно до пунктів 3,6 статті 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань бюджету, фінансів та обліку, охорони здоров`я.

Пунктами 1,2 статті 18 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" передбачено, що місцева державна адміністрація:

1) складає, схвалює і подає на розгляд ради прогноз відповідного бюджету, складає і подає на затвердження ради проект відповідного бюджету та забезпечує його виконання; звітує перед відповідною радою про його виконання;

2) подає в установленому порядку до органів виконавчої влади вищого рівня фінансові показники і пропозиції до проекту Державного бюджету України, пропозиції щодо обсягу коштів Державного бюджету України для їх розподілу між територіальними громадами, розмірів дотацій і субсидій, дані про зміни складу об`єктів, що підлягають бюджетному фінансуванню, баланс фінансових ресурсів для врахування їх при визначенні розмірів субвенцій, а також для бюджетного вирівнювання виходячи із забезпеченості мінімальних соціальних потреб.

Місцева державна адміністрація реалізовує державну політику, у тому числі у галузі охорони здоров`я (п.1 ч.1 ст. 22 Закон України Про місцеві державні адміністрації ).

Відтак, системний аналіз вказаних норм свідчить про те, що саме відповідач, як головний розпорядник бюджетних коштів по КПКВКМБ 0212144 Централізовані заходи з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет зобов`язаний був вчинити дії, визначені Законом України Про місцеві державні адміністрації , Бюджетним кодексом України, постанову Кабінету Міністрів України від 23.01.2015 №11 щодо забезпечення потреби коштами, зокрема, на 2020р. на лікування в Путивльському районі Сумської області хворих на цукровий та нецукровий діабет пільговими медикаментами.

У той же час, судом встановлено, що річна потреба в коштах на забезпечення програми заходи з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет по Путивльській громаді складає 759395,98грн., однак, з Державного бюджету на початок року було виділено лише 104670грн. на забезпечення пільговими медикаментами інсулінозалежних громадян Путивльської громади, що складає 13,8 відсотків від потреби (а.с.16, 108-122).

Згодом у результаті розподілу коштів субвенцій Путивльський район на лікування хворих на цукровий і нецукровий діабет отримав додатково 215321грн. (а.с.82-85,101-105).

07.10.2020 головою Путивльської РДА від 07.10.2020 №249-ОД було прийнято розпорядження, яким збільшено видаткову частину загального фонду районного бюджету по головному розпоряднику коштів - Путивльська РДА - по КПКВКМБ 0212144 Централізовані заходи з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет на суму 115500грн. (а.с.179), та у зв`язку з поданими пропозиціями Путивльської РДА про внесення змін до рішення Путивльської районної ради Про районний бюджет Путивльського району на 2020р. було затверджено, зокрема, видатки видаткової частини загального фонду районного бюджету по КПКВКМБ 0212144 Централізовані заходи з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет у сумі 415126,36грн. (а.с.179-193).

Вказані докази, а також лист від 24.10.2019 (а.с.26), в якому відповідач зазначає, що Путивльська РДА постійно проводить роботу по залученню коштів на забезпечення потреби хворих на цукрових та нецукровий діабет препаратами інсуліну, фактично свідчать про те, що відповідач погоджується з тим, що саме на нього покладено обов`язок щодо залучення коштів, в тому числі на 2020р. на лікування в Путивльському районі Сумської області хворих на цукровий та нецукровий діабет пільговими медикаментами, такими, зокрема, як інсулін.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Доказів на підтвердження того, що відповідачем вжито заходів щодо забезпечення у повному обсязі річної потреби в коштах на забезпечення програми Централізовані заходи з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет в Путивльському районі на 2020р. суду не надано, а відтак, позовні вимоги є обґрунтованими, у зв`язку з чим вважає необхідним зобов`язати Путивльську РДА вчинити дії щодо забезпечення на 2020 рік у повному обсязі потреби коштами на лікування в Путивльському районі Сумської області хворих на цукровий та нецукровий діабет пільговими медикаментами.

Враховуючи те, що позивач звільнена від сплати судового збору, судові витрати згідно статті 139 КАС України розподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 90, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 250, 255, 295, 297, п.15.5 Розділу VІІ Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву ОСОБА_2 в інтересах ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Путивльської районної державної адміністрації Сумської області (41500, Сумська область, м.Путивль, вул.Першотравнева, буд.84, код ЄДРПОУ 04057853) про зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Зобов`язати Путивльську районну державну адміністрацію вчинити дії щодо забезпечення на 2020 рік у повному обсязі коштами на лікування в Путивльському районі Сумської області хворих на цукровий та нецукровий діабет пільговими медикаментами.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення складено 14.12.2020.

Суддя І.Г. Шевченко

Дата ухвалення рішення09.12.2020
Оприлюднено30.12.2020
Номер документу93876091
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/1204/20

Рішення від 09.12.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Рішення від 09.12.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 28.10.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 26.08.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 06.08.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 12.06.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 24.04.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні