Рішення
від 28.12.2020 по справі 480/4715/20
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 грудня 2020 року Справа № 480/4715/20

Сумський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Воловика С.В., в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в місті Суми адміністративну справу №480/4715/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СУМИАГРОПРОМІНВЕСТ" до Сумської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення,

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СУМИАГРОПРОМІНВЕСТ" (далі - позивач, ТОВ "СУМИАГРОПРОМІНВЕСТ") звернулось до суду з позовною заявою до Сумської міської ради (далі - відповідач, Сумська міськрада), в якій просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Сумської міської ради від 29 січня 2020 року №6344-МР "Про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю "СУМИАГРОПРОМІНВЕСТ" у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її в оренду за адресою: АДРЕСА_1 ".

Свої вимоги позивач мотивує тим, що 25.06.2019 звернувся до Сумської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її в оренду за адресою: м. Суми, вул. Скрябіна, 5, однак отримав необґрунтовану відмову.

На переконання ТОВ "СУМИАГРОПРОМІНВЕСТ", відмова у затвердженні проекту землеустрою є протиправною, оскільки дотримані всі вимоги встановлені законодавством для затвердження проекту землеустрою. В зв`язку з цим, позивач вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Ухвалою суду від 29.07.2020 позовна заява прийнята до розгляду, відкрито провадження по справі № 480/4715/20, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін з 22.09.2020, встановлені строки для подання відзиву, відповіді на відзив та заперечень.

Сумська міська рада з позовними вимогами не погодилась, у відзиві на позовну заяву (а.с.127-129) зазначила, що при прийнятті оскаржуваного рішення діяла у порядку та спосіб, передбачений нормами чинного законодавства.

Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи та об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "СУМИАГРОПРОМІНВЕСТ", 09.10.2018 звернулось до Сумської міської ради із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,1816 га для виробничих цілей, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Не отримавши дозволу на розроблення документації із землеустрою чи вмотивованої відмови у його наданні у термін більше, ніж один місяць, у відповідності до ч.7 ст.118 Земельного кодексу України ТОВ "СУМИАГРОПРОМІНВЕСТ", на підставі договору №72/18 від 22.11.2018 розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1816 га з цільовим призначенням: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості за адресою: АДРЕСА_1 .

25.06.2019 позивач звернувся до Сумської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою (а.с.6)

Рішенням Сумської міської ради від 29.01.2020 №6344-МР відмовлено ТОВ "СУМИАГРОПРОМІНВЕСТ" у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та наданні її в оренду за адресою: м. Суми, вул. Скрябіна, 5, площею 0,1816 у зв`язку з невідповідністю виду поданої на затвердження документації із землеустрою частині шостій статті 79-1 Земельного кодексу України та вимогам частини п`ятої статті 16, статті 34 Закону України "Про Державний земельний кадастр", статті 50 Закону України "Про землеустрій" (а.с.7)

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.ч. 1, 2, 3 ст. 116 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Порядок передачі земельних ділянок у власність громадян врегульовано ст.118 Земельного кодексу України відповідно до частин 6-7 якої громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення, серед іншого, особистого селянського господарства, у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "СУМИАГРОПРОМІНВЕСТ", 09.10.2018 звернулось до Сумської міської ради із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,1816 га для виробничих цілей, яка знаходиться за адресою: м. Суми, вул. Скрябіна, 5, яка отримана Сумською міською радою 10.10.2018 року (а.с.135).

Листом від 29.10.2019 №06.01-18/8091 Департамент забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради повідомив позивача про неможливість надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зазначеної в його заяві, оскільки для формування земельних ділянок шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення передбачене розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок (а.с.137) Така відмова позивачем не оскаржена, судом не встановлено обставин, які б свідчили про її протиправність.

Твердження позивача про те, що Сумською міською радою, у встановлений законом строк (протягом місяця), не було прийнято рішення по заяві від 09.10.2018, зокрема, не надано дозволу на розроблення проекту землеустрою або вмотивованої відмови - не підтверджується матеріалами справи.

Слід також зазначити, що судом визнається необґрунтованим твердження позивача про те, що відсутні підстави для відмови у затвердженні проекту землеустрою, враховуючи факт наявності відмови в наданні дозволу, яке позивачем не оспорювалося. Факт неотримання такого рішення позивачем не може бути визнано судом як бездіяльність при розгляді заяви від 09.10.2018, оскільки рішення щодо відмови у наданні дозволу було прийнято відповідачем, про що зазначено в листі від 29.10.2019 №06.01-18/8091.

Відповідно до абз. 2-3 ч. 3 ст. 50 Закону України "Про землеустрій" проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом). Розроблений на замовлення позивачем ФОП ОСОБА_1 проект землеустрою такого документу не містить.

Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "СУМИАГРОПРОМІНВЕСТ" до Сумської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні скарги подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.В. Воловик

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2020
Оприлюднено30.12.2020
Номер документу93876213
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/4715/20

Постанова від 25.08.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Постанова від 25.08.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 24.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Рішення від 28.12.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 29.07.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні