ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2020 рокуСправа № 500/2546/19 пров. № А/857/9714/20 Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії:
судді-доповідача - Качмара В.Я.,
суддів - Большакової О.О., Затолочного В.С.,
при секретарі судового засідання - Хомича О.Р.,
розглянувши у відкритому судовому в м.Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 8 липня 2020 року (суддя Чепенюк О.В., м.Тернопіль, повний текст складено 14 липня 2020 року) у справі за його позовом до Тернопільської міської ради, Виконавчого комітету Тернопільської міської ради, Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради та Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів, - Товариство з обмеженою відповідальністю Акваріум - 1 , Приватне підприємство Новий світ , про скасування рішень,-
ВСТАНОВИВ:
У листопаді 2019 року ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом до Тернопільської міської ради (далі - Міська рада), Виконавчого комітету Міської ради (далі - Виконавчий комітет), Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Міської ради (далі - Відділ ДБК) та Управління містобудування, архітектури та кадастру Міської ради (далі - Управління містобудування) в якому просив визнати протиправними та скасувати:
містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудинковими приміщеннями громадського призначення та гаражем за адресою АДРЕСА_1 від 11.07.2018 №159 (далі - Містобудівні умови, Об`єкт будівництва, Адреса відповідно);
реєстрацію дозволу на виконання будівельних робіт від 30.08.2018 №ТП112182420683 (далі - Дозвіл).
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 8 липня 2020 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погодившись із ухваленим рішення, його оскаржив позивач, який із покликанням на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення суду та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити.
В апеляційній скарзі із покликанням на окремі обставини справи вказує, що згідно з інформацією з Державного земельного кадастру (далі - Кадастр) земельну ділянку на якій здійснюється будівництво, відведено на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, 17.08.2012 Приватного підприємства Тернопільський край (далі - ПП) і вказано вид використання: "для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку . Зазначає, що оскаржувані Містобудівні умови на момент їх видачі не відповідали проекту землеустрою 2012 року та плану зонування у зв`язку з наміром будівництва багатоквартирного житлового будинку. Також поза увагою суду першої інстанції залишено те, що земельна ділянка на якій здійснюється будівництво, не віднесено до зони Ж-3, а тільки до так званої перспективної зони зміни цільового призначення, що свідчить про невідповідність Містобудівних умов на дату їх видачі плану зонування території міста Тернополя. Підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є невідповідність поданих документів вимогам законодавства, виявлення недостовірних даних у поданих документах.
Відповідачі відзиву на апеляційну скаргу не подали.
Товариство з обмеженою відповідальністю Акваріум - 1 (далі - ТОВ) у відзиві на апеляційну скаргу заперечує вимоги такої, вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення. Розгляд справи просили проводити у відсутності їх представників.
Разом з тим, від позивача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, в якому він наголошує, що у зв`язку з активним процесом узгодження мирової угоди щодо врегулювання даного спору, а також участі представника позивача в іншому судовому засіданні вказані учасники не можуть з`явитись до апеляційного суду на розгляд справи.
Розглянувши вказане клопотання, суд апеляційної інстанції вважає, що таке задоволенню не підлягає з тих підстав, що позивач уже неодноразово заявляв такого змісту клопотання із посиланням на укладення мирової угоди, проте жодних доказів щодо того, що такий процес розпочато та з якими учасниками спору до суду апеляційної інстанції не надано. Між тим, зважаючи на наявні в матеріалах справи письмові докази, суд апеляційної інстанції відповідно до частини другої статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС) вважає за можливе провести розгляд справи у відсутності належним чином повідомлених сторін.
Заслухавши суддю-доповідача, переглянувши справу за наявними у ній доказами, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що відсутні підстави для скасування Містобудівних умов, а відповідно і Дозволу.
Такі висновки суду першої інстанції відповідають встановленим обставинам справи, зроблені з додержанням норм матеріального і процесуального права, з таких міркувань.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи те, шо наказом Управлінням містобудування від 11.07.2018 №159 затверджено Містобудівні умови Об`єкта будівництва (т.2 а.с.101-102).
У пункті 3 розділу Загальні дані цих Містобудівних умов щодо відповідності цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні зазначено: згідно затвердженого плану зонування території м.Тернополя (із внесеними змінами) - територія перспективної зміни функціонального використання (підзона Ж-3). Функціональне призначення земельної ділянки привести у відповідність до намірів забудови шляхом прийняття відповідного рішення міською радою, після чого приступити до виконання будівельних робіт.
Наказом Управління містобудування від 12.09.2019 №278 на підставі звернення ТОВ затверджено внесені зміни до Містобудівних умов Об`єкта будівництва за Адресою: замовником якого виступає ТОВ (т.2 а.с.94).
Зокрема, зміни стосуються пункту 3 розділу Загальні дані Містобудівних умов щодо відповідності цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні, які викладені в новій редакції: згідно затвердженого плану зонування території м.Тернополя (із внесеними змінами) - територія перспективної зміни функціонального використання. Цільове призначення земельної ділянки, вид використання - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.
30.08.2018 Відділом ДАБК видано дозвіл на виконання будівельних робіт замовнику ТОВ, генеральному підряднику Приватному підприємству Новий світ (далі - ПП) на Об`єкт будівництва.
На даний час судового розгляду справи будівництво Об`єкта будівництва, велося на стадії сьомого поверху.
Відповідно до статті 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон №3038-VI; в редакції чинній на час виникнення спірних відносин) містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією; план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
Частинами першою-другою, четвертою-п`ятою статті 26 Закону №3038-VI визначено, що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва. Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів.
Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.
Відповідно до частини першої статті 29 цього ж Закону основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.
Частиною другою статті 29 Закону №3038-VI передбачено, що фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.
Згідно з частиною третьою статті 29 Закону №3038-VI містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються:
1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;
2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);
3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;
4) витяг із Державного земельного кадастру.
Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва.
Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.
Витяг з містобудівного кадастру для формування містобудівних умов та обмежень до документів замовника додає служба містобудівного кадастру (у разі її утворення).
Згідно з частиною четвертою статті 4 Закону Закон №3038-VI підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Частиною восьмою статті 29 Закону Закон №3038-VI визначено, що містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника. Внесення змін до містобудівних умов та обмежень може здійснювати орган, що їх надав, за заявою замовника, на виконання приписів головних інспекторів будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, або за рішенням суду.
Як вбачається з аналізу наведених правових норм, містобудівні умови та обмеження видаються на підставі містобудівної документації (в даному випадку місцевого рівня) при зверненні зацікавленої особи до уповноваженого органу з поданням визначеної документації. При цьому, підстави для відмови в наданні містобудівних умов та обмежень є також чітко визначені законом, серед яких, виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, та невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.
З матеріалів справи видно, що відповідно до витягу з Кадастру про земельну ділянку станом на 21.03.2014 земельна ділянка, площею 0,3900 га, з кадастровим номером 611010000:13:012:0059, розташована за Адресою, на якій ведеться спірне будівництво, була відведена для обслуговування автомобільної стоянки з влаштуванням пункту сервісного обслуговування, категорія земель - землі житлової та громадської забудови, вид використання - В.03.15 , державна реєстрація земельної ділянки проведена Управлінням Держгеокадастру у м.Тернополі 10.10.2012 на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, 17.08.2012, КП Земельно-кадастрове бюро , та рішення Міської ради про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 17.08.2012 №6/23/79, власник Міська рада, орендар ТОВ , строк дії речового права 10 років. 14.09.2012 укладено договір оренди даної земельної ділянки (т.2 а.с.107-113).
Відповідно до відомостей з проекту землеустрою згідно з земельно-кадастровою документацією цільове призначення цієї земельної ділянки - землі житлової та громадської забудови, згідно з висновком комісії (голова комісії - начальник управління Держкомзему у місті Тернополі, серед членів комісії - начальник управління містобудування, архітектури та кадастру Міської ради) про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 09.08.2012 №163 функціональне призначення території, на якій розташована земельна ділянка, визначене містобудівною документацією - зона багатоквартирної житлової забудови (пункт 22 висновку), характеристика земельної ділянки та сучасний стан в існуючій забудові - на земельній ділянці розміщена автостоянка, наявні зелені насадження, які не підлягають знесенню (пункт 23 висновку), належність ділянки до зон обмежень забудови, визначених містобудівною документацією - земельна ділянка знаходиться в межах червоних ліній за Адресою (пункт 24 висновку); висновком погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування автомобільної стоянки з влаштуванням пункту сервісного обслуговування за Адресою, з виконанням умов висновку. Умовами висновку є забезпечити використання земельної ділянки з збереженням наявних зелених насаджень, забезпечити використання земельної ділянки з врахуванням охоронної зони навколо інженерних комунікацій, до використання земельної ділянки приступати після державної реєстрації прав на землю (пункт 34 висновку) (т.3 а.с.229-265).
З інформації Управління містобудування (для проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки) від 20.07.2012 вбачається, що Земельна ділянка за Адресою має таке функціональне призначення згідно з Генеральним планом міста Тернополя: зона багатоквартирної житлової забудови, зона зелених насаджень загального користування, земельна ділянка частково знаходиться в межах червоних ліній (т.3 а.с.235).
Частинами першою-другою статті 16 Закону №3038-VI передбачено, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях.
Містобудівна документація на місцевому рівні може бути оновлена за рішенням місцевих рад.
Оновлення містобудівної документації передбачає: 1) актуалізацію картографо-геодезичної основи; 2) перенесення з паперових носіїв у векторну цифрову форму; 3) приведення містобудівної документації у відповідність із вимогами законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.
Частиною третьою цієї ж статті передбачено, що склад, зміст, порядок розроблення та оновлення містобудівної документації на місцевому рівні визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Відповідно до частини першої статті 17 Закону №3038-VI генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану. Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту та документації із землеустрою визначається будівельними нормами, державними стандартами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яке складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником. У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.
Згідно зі статтею 18 Закону №3038-VI план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів.
Зі змісту наведених правових норм вбачається, що відповідна Міська рада має право приймати рішення про оновлення містобудівної документації на місцевому рівні одним із способів, визначених частиною другою статті 16 Закону №3038-VI.
Так, 20.04.2018 Міська рада відповідно до статей 16, 18, 21 Закону №3038-VI прийняла рішення Про затвердження містобудівної документації м.Тернопіль. Внесення дострокових змін до плану зонування території міста та внесення дострокових змін до плану зонування території міста Тернополя №7/24/36 (далі - Рішення), яким розглянувши містобудівну документацію м.Тернопіль. Внесення дострокових змін до плану зонування території міста , розроблену Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст Діпромісто імені Ю.М.Білоконя, затвердила містобудівну документацію м.Тернопіль. Внесення дострокових змін до плану зонування території міста та внесла дострокові зміни до плану зонування території міста Тернополя, затвердженого рішенням міської ради від 27.01.2014 № 6/44/12 Про затвердження плану зонування території міста Тернополя (із внесеними змінами до Рішення) згідно з містобудівною документацією, затвердженою пунктом 1 цього рішення. Матеріали зонування території міста Тернополя розміщені на офіційному сайті Міської ради. (т.2 а.с.51).
Цим Рішенням внесені дострокові зміни до плану зонування території міста стосовно земельної ділянки, яка перебуває у користуванні ТОВ (т.2 а.с.88).
Відповідно до Викопіювання з плану зонування території м.Тернополя, затвердженого Рішенням, земельна ділянка, на якій ведеться спірне будівництво, з 20.04.2018 віднесена до території перспективної зміни функціонального використання з одночасним наданням їй статусу території змішаної багатоквартирної забудови та громадської забудови Ж-3 (від 4-ох до 9-ти поверхів) , про що свідчить накладання відповідних умовних позначень таких категорій земель як територія перспективної зміни функціонального використання та змішана багатоквартирна забудова та громадська забудова Ж-3 (від 4-ох до 9-ти поверхів) . Тобто планом зонування в частині спірної земельної ділянки фактично було об`єднано зону багатоквартирної житлової забудови з частиною зони зелених насаджень (яка перебувала в оренді ТОВ), земельну ділянку визначено як територію перспективної зміни функціонального використання та зону змішаної багатоквартирної житлової забудови та громадської забудови .
З викопіювання також вбачається, що земельна ділянка межує з червоними лініями (зонами магістральних вулиць, доріг майданів), тобто не знаходиться в їх межах.
15.06.2018 рішенням Міської ради №7/25/133 надано дозвіл ТОВ на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по зміні її цільового призначення площею 0,3900 га для Об`єкта будівництва за Адресою (т.2 а.с.87).
08.08.2018 Рішенням затверджено ТОВ проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по зміні її цільового призначення площею 0,3900 га для Об`єкта будівництва (пункт 1 рішення); дозволено ТОВ змінити цільове призначення земельної ділянки (кадастровий номер 6110100000:13:012:0059) площею 0,3900 га для Об`єкта будівництва за Адресою (пункт 2 рішення); віднесено земельну ділянку, вказану у пункті 2 даного рішення, до земель житлової та громадської забудови (пункт 3 рішення) , зобов`язано ТОВ в двомісячний термін провести державну реєстрацію зміни цільового призначення земельної ділянки відповідно до чинного законодавства (пункт 4 рішення) (т.2 а.с.87).
Відповідно до відомостей проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по зміні її цільового призначення (кадастровий номер 6110100000:13:012:0059) судом встановлено, що згідно з містобудівною документацією земельна ділянка була розташована в зоні Ж-3 зона багатоквартирної житлової забудови; згідно з висновком Управління містобудування про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по зміні її цільового призначення від 13.07.2018 №1561/14 функціональне призначення згідно з Планом зонування території м.Тернополя - територія перспективної зміни функціонального призначення, цільове призначення ділянки по рішенню міської ради - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на земельній ділянці площею 0,3900 га згідно з Рішенням , земельна ділянка примикає до червоних ліній; даним висновком Управління містобудування проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по зміні її цільового призначення погоджено (т.3 а.с.188-228).
Відповідно до витягу з Кадастру станом на 05.10.2018 про земельну ділянку, площею 0,3900 га, з кадастровим номером 611010000:13:012:0059, розташовану за Адресою, на якій ведеться спірне будівництво, міститься наступна інформація: цільове призначення 02.03. для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, категорія земель - землі житлової та громадської забудови, вид використання - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, державна реєстрація земельної ділянки проведена Управлінням Держгеокадастру у м.Тернополі 10.10.2012 на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, 17.08.2012, ПП Тернопільський край (т.2 а.с.98).
Мотивація позивача зводиться до того, що даний витяг містить інформацію про те, що цільове використання та вид використання даної земельної ділянки, вказує лише на відомості для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку без зазначення з підземним паркінгом, тобто фактично збільшено наміри забудови земельної ділянки в частині будівництва підземного гаража .
З цього приводу матеріалами справи підтверджується те, що Дозвіл ТОВ на розроблення проекту землеустрою надано щодо відведення земельної ділянки по зміні її цільового призначення саме для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземних паркінгом (т.2 а.с.87).
Рішенням Міської ради від 08.08.2018 затверджено ТОВ проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по зміні її цільового призначення теж для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземних паркінгом за Адресою і дозволено ТОВ змінити цільове призначення земельної ділянки саме для Об`єкта будівництва.
З метою забезпечення обліку земель за видами їх цільового призначення у Кадастрі наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548 затверджено Класифікацію видів цільового призначення земель (далі - Класифікація).
Класифікація передбачає види цільового призначення з поділом окремих секцій на розділи та підрозділи. У секції В Землі житлової та громадської забудови є два розділи 02 - землі житлової забудови та 03 - землі громадської забудови, кожен з яких має свої підрозділи. Підрозділ 02.03 стосується земельних ділянок з цільовим призначенням Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку . У секції В відсутній підрозділ цільового призначення землі Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом . Тобто іншого цільового призначення земельної ділянки, окрім як у відповідності до встановленої Класифікації видів цільового призначення земель, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по зміні її цільового призначення не міг містити, титульна сторінка проекту містить вказівку на проект цільове призначення земельної ділянки: 02.03 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку .
Відтак, у Кадастрі також наведене цільове призначення земельної ділянки за Адресою: без зазначення з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземних паркінгом , у відповідності до затвердженої Класифікації, що помилково розцінено позивачем як намір замовника протиправно збільшити забудову земельної ділянки в частині підземного гаража.
До зміни виду цільового призначення земельна ділянка обліковувалася за класифікацією В.03.15 (т.2 а.с.107), що відповідно до Класифікації відносить її до земельних ділянок для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови.
І саме такий вид цільового призначення мала земельна ділянка за Адресою, на момент звернення замовника ТОВ до Управління містобудування з заявою від 10.07.2018 про видачу Містобудівних умов і на момент їх видачі Управлінням містобудування 11.07.2018.
На цей момент ТОВ мало лише рішення Міської ради про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по зміні її цільового призначення площею 0,3900 га для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземних паркінгом за Адресою, фактично цільове призначення земельної ділянки змінено лише Рішенням від 08.08.2018, у пункті 3 якого зазначено про віднесення земельної ділянки до земель житлової та громадської забудови (т.2 а.с.87).
Невідповідність намірів забудови означає, що запланований для будівництва об`єкт не відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, тобто затвердженим текстовим та графічним матеріалам з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій конкретного населеного пункту.
До містобудівної документації згідно з визначеннями термінів, наведених у Законі №3038-VI відноситься генеральний план населеного пункту, детальний план території, план зонування території (зонінг).
ТОВ подано до Управління містобудування заяву на видачу містобудівних умов для проектування Об`єкта будівництва за Адресою разом з додатками до неї: (т.2 а.с.103-136).
Документи подано згідно з перелік, визначеним у частині третій статті 29 Закону №3038-VI.
Управлінням містобудування було перевірено відповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні та 11.07.2018 ТОВ видано Містобудівні умови на Об`єкт будівництва за Адресою.
Відповідно до відомостей з Кадастру на дату видачі Містобудівних умов цільове призначення земельної ділянки - для обслуговування автомобільної стоянки з влаштуванням пункту сервісного обслуговування, а тому з огляду на затверджений план зонування території (його зміни щодо території перспективної зміни функціонального використання) та дозвіл міської ради на розроблення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, у пункті 3 містобудівних умов та обмежень щодо відповідності цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні зазначено про необхідність замовнику привести функціональне призначення земельної ділянки до намірів забудови, після чого приступити до виконання будівельних робіт (том 2 а.с.101, 107).
Як встановлено вище, в подальшому ТОВ було змінено цільове призначення спірної земельної ділянки. Після зміни цільового призначення земельної ділянки ТОВ подано до Управління містобудування відповідну заяву від 11.09.2019 про внесення змін до Містобудівних умов, до якої долучено витяг з Кадастру станом на 05.10.2018 про земельну ділянку, площею 0,3900 га, з кадастровим номером 611010000:13:012:0059, розташовану за Адресою, з інформацією про цільове призначення 02.03 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, категорія земель - землі житлової та громадської забудови, вид використання - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (т.2 а.с.98).
Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон, відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна станом на 13.09.2019 цільове призначення земельної з кадастровим номером 611010000:13:012:0059, розташованої за Адресою, вказано: для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, зареєстровано речове право - право оренди до 17.08.2022, орендар ТОВ (т.2 а.с.96).
Зміна цільового призначення земельної ділянки відповідала плану зонування території м.Тернополя.
Наказом відповідача від 12.09.2019 №278 затверджено внесені зміни до Містобудівних умов (т.2 а.с.94).
З огляду на внесення таких змін до Містобудівних умов, що свідчать про те, що станом на 12.09.2019 цільове та функціональне призначення спірної земельної ділянки за Адресою: відповідає містобудівній документації на місцевому рівні, то в цьому випадку Управлінням містобудування правомірно видано наказ, яким затверджено внесені зміни до Містобудівних умов та усунуті порушення, допущені Управлінням містобудування при видачі наказу від 11.07.2018 №159 про затвердження Містобудівних умов, тому відсутні підстави для визнання протиправними та скасування як самих Містобудівних умов, так і внесених до них змін.
Позивачем-апелянтом не доведено доцільність скасування спірних Містобудівних умов, як крайнього заходу, враховуючи приведення замовником будівництва ТОВ вказаних документів у відповідність до вимог чинного законодавства.
При розгляді справи належних та допустимих доказів того, що наміри забудови земельної ділянки ТОВ після внесених Управлінням містобудування змін до Містобудівних умов не відповідають положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні, позивачем надано не було, а судом перевірено відповідність вказаних вище змін щодо цільового призначення земельної ділянки плану зонування міста Тернополя, який є складовою Генерального плану. На час розгляду та вирішення справи будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та гаражем за Адресою відповідає містобудівній документації на місцевому рівні.
Щодо посилань позивача про непроведення експертизи Об`єкта будівництва та його проекта, то необхідно зазначити наступне.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону №3038-VI проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.
За змістом пункту 1 частини четвертої статті 31 Закону №3038-VI обов`язковій експертизі підлягають проекти будівництва об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, - щодо додержання нормативів з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо додержання нормативів з питань створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення.
З матеріалів справи видно, що Об`єкт будівництва відноситься до класу наслідків відповідальності СС2, про що зазначено у Дозволі. Відтак проект будівництва підлягав обов`язковій експертизі (т.2 а.с.47).
Згідно з експертного звіту з додатками щодо розгляду проектної документації по проекту Об`єкта будівництва, складений експертами Приватного підприємства Тернобудтехексперт і затверджений його директором 23.08.2018, зареєстрований за №217/08-18 за результатами розгляду проектної документації і зняття зауважень встановлено, що зазначена документації розроблена відповідно до вихідних даних на проектування з дотриманням вимог міцності, надійності та довговічності об`єкту будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо доступності осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення; санітарного і епідеміологічного благополуччя населення; охорони праці; екології; пожежної безпеки; техногенної безпеки; енергозбереження і може бути затверджена (схвалена) в установленому порядку з такими техніко-економічними показниками: вид будівництва нове, площа ділянки 0,3900 га, поверховість 9 поверхів, ступінь вогнестійкості ІІ, площа забудови 1446,5 м.кв (т.2 а.с.48, т.4 а.с.67-73).
Наведене спростовує твердження ОСОБА_1 щодо непроведення експертизи Об`єкта будівництва та його проекта.
Щодо позовної вимоги про скасування реєстрації Дозволу, то судом враховується таке.
Порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт визначає стаття 37 Закону №3038-VI, відповідно до частини першої якої право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України Про оцінку впливу на довкілля , підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Частина третя статті 37 Закону №3038-VI передбачає, що для отримання дозволу подається заява, до якої додаються:
1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;
2) копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою);
3) проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку;
4) копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту;
5) копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд;
6) інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати;
7) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України Про оцінку впливу на довкілля .
Відмова у видачі дозволу на виконання будівельних робіт видається заявнику в письмовому вигляді з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу. Підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є: 1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу; 2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства; 3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; 4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України Про оцінку впливу на довкілля (частина четверта статті 37 Закону №3038-VI).
Враховуючи те, що судом не встановлено підстав для скасування Містобудівних умов та внесених до них змін, тому відповідно і відсутні підстави для скасування Дозволу.
З огляду на викладені обставини, суд апеляційної інстанції вважає, що судом першої інстанції обґрунтовано вказано, що Відділ ДАБК та Управління містобудування діяли на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, оскаржувані рішення прийняті з дотриманням інших вимог частини другої статті 2 КАС, також апеляційним судом не встановлено порушень прав позивача Виконавчим комітетом Міською радою, у зв`язку із чим у задоволенні позовних вимог про визнання протиправними та скасування Містобудівних умов та Дозволу необхідно відмовити.
Відповідно до статті 316 КАС суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Підсумовуючи, враховуючи вимоги наведених правових норм, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що при ухваленні оскаржуваного судового рішення суд першої інстанції, правильно встановив обставини справи, не допустив порушень норм матеріального та процесуального права, які могли б бути підставою для його скасування, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.
Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 8 липня 2020 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС.
Суддя-доповідач В. Я. Качмар судді О. О. Большакова В. С. Затолочний Повне судове рішення складено 28 грудня 2020 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2020 |
Оприлюднено | 30.12.2020 |
Номер документу | 93878932 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні