Справа № 466/9604/20
УХВАЛА
іменем України
«28» грудня 2020 року м. Львів
Слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Львова ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , розглянув клопотання старшого слідчого СВ Шевченківського ВП ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 , яке погоджено начальником відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях Спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Західного регіону ОСОБА_4 про надання дозволу для тимчасового доступу до речей і документів, за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020140400000025 від 22 липня 2020 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.15, ч.4 ст.190, ч.2 ст.364 КК України,
у с т а н о в и в :
24 грудня 2020 року старший слідчий СВ Шевченківського ВП ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, яке погоджено начальником відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях Спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Західного регіону ОСОБА_4 про надання тимчасового доступу до речей і документів, зазначених у клопотанні.
В обґрунтування клопотання зіслався на те, що слідчим відділом Шевченківського ВП ГУНП у Львівській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020140400000025 від 22.07.2020 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 15, ч. 4 ст. 190, ч. 2 ст. 364 КК України.
Процесуальне керівництво у вказаному кримінальному провадженні здійснюється прокурорами Спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Західного регіону.
Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до державного акту на право користування землею серія Б № 040864 від 1988 року у власності держави в особі ІНФОРМАЦІЯ_1 перебувала земельна ділянка площею 141,1 га по АДРЕСА_1 (військове містечко № НОМЕР_1 ) та визначено межі земельної ділянки.
30.12.2011 службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 спільно з службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 погоджено межі земельної ділянки та складено акт прийому-передачі межових знаків на зберігання ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Рішенням № 197 від 05.04.2012 сесії ІНФОРМАЦІЯ_3 прийнято рішення про затвердження технічної документів із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі та формування кадастрового номера вищевказаної земельної ділянки.
Після оформлення технічної документації, 07.08.2013 земельній ділянці площею 141,1 га за адресою: АДРЕСА_1 присвоєно кадастровий номер 4610166300:11:001:0005 та відповідно внесено відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, цільове призначення: для розміщення та постійної діяльності ІНФОРМАЦІЯ_4 ) перебувала у власності держави в особі ІНФОРМАЦІЯ_1 (територія військового містечка № 160).
Так, згідно з п. 5 ст. 116 Конституції України Кабінет Міністрів України (надалі - КМУ) здійснює управління об`єктами державної власності відповідно до закону.
Законами України «Про управління об`єктами державної власності», «Про правовий режим майна у Збройних Силах України», «Про оборону України» встановлено, що повноваження в частині управління військовим майном здійснюється центральним органом виконавчої влади ІНФОРМАЦІЯ_1 (надалі - МОУ).
Крім цього, згідно з Положенням про МОУ, затвердженого постановою ІНФОРМАЦІЯ_5 від 3 серпня 2006 року № 1080, МОУ відповідно до покладених на нього завдань має забезпечити використання земельних ділянок, виділених для потреб ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Отже, МОУ, як центральний орган виконавчої влади, може приймати рішення стосовно земель оборони в межах прав, наданих користувачу (ст. 95 Земельного кодексу України).
Згідно з ч. 1 ст. 77 Земельного кодексу України та ст. 1 Закону України «Про використання земель оборони» землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій ІНФОРМАЦІЯ_4 , інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України.
Статтею 84 Земельного кодексу України визначено, що у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності, а п. 3 цієї статті встановлено, що до земель державної власності, які не можуть передаватись у комунальну та приватну власність, належить, зокрема, землі оборони, крім земельних ділянок під об`єктами соціально-культурного, виробничого та житлового призначення.
Відповідно до ст. 142 Земельного кодексу України прийняття рішення про добровільну відмову від права постійного користування земельною ділянкою здійснюється за заявою користувача. Згідно зі ст. 13 цього ж кодексу повноваження щодо розпорядження землями державної власності відноситься виключно до повноважень КМУ в межах, встановлених кодексом.
У даному випадку, власником даної земельної ділянки є держава в особі КМУ, оскільки він є вищим органом в системі органів виконавчої влади, якому надано повноваження з управління об`єктами державної власності.
У ході здійснення погодження меж земельної ділянки (акт погодження меж земельної ділянки від 30.12.2011) у порушення вимог вищевказаного законодавства службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 за попередньою змовою з службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 , умисно, з метою вибуття частини земельної ділянки державної власності кадастровий номер № 4610166300:11:001:0005 у землі ІНФОРМАЦІЯ_3 неправильно визначено координати її розташування, які не відповідають державному акту на право користування землею серія Б № 040864 від 1988 року.
Зазначені дії службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 були спрямовані для вибуття частини земельної ділянки кадастровий номер 4610166300:11:001:0005 площею 1,2 га до земель ІНФОРМАЦІЯ_3 та у подальшому виділені на підставних осіб та здійснення їх продаж організований головою ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_5 , головою комісії комунального господарства, містобудування та землекористування депутатом ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_6 та членом даної комісії депутатом ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_7 .
Як наслідок, частина із земельної ділянки кадастровий номер № 4610166300:11:001:0005, площею 1,2 га, у зв`язку із змінами координатів перемістилась на землі лісового фонду та прилеглу дорогу, відповідно територія на якій перебувала земельна ділянка № 4610166300:11:001:0005 орієнтовною площею 1,2 га перейшла в розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_3 та фактично вийшла з державної власності.
Після чого, земельна ділянка площею 1,2 га ІНФОРМАЦІЯ_6 розподілена підставним особам з числа жителів смт. Брюховичі та за попередньою змовою головою ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_5 , головою комісії комунального господарства, містобудування та землекористування депутатом ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_6 та членом даної комісії депутатом ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_7 здійснено їх продаж, а грошові кошти розподілені між собою та службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 .
У подальшому, земельна ділянка з кадастровим номером 4610166300:11:001:0005 поділена на три земельні ділянки з кадастровими номерами № 4610166300:11:001:0247, загальною площею 15 га та № 4610166300:11:001:0249, загальною площею 125,2 га та 4610166300:11:001:0248, площею 0,9 га, цільове призначення: для розміщення та постійної діяльності ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Під час поділу земельної ділянки кадастровий номер 4610166300:11:001:0005 службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 за попередньою змовою з службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 , а саме колишнім начальником ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_8 та відповідальним за облік земель ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_9 , умисно, з метою вибуття частини земельної ділянки державної власності кадастровий номер № 4610166300:11:001:0005 у землі ІНФОРМАЦІЯ_3 неправильно визначено координати її розташування, які не відповідають акту погодження меж земельної ділянки від 30.12.2011.
Зазначені дії службових осію ІНФОРМАЦІЯ_2 були спрямовані для вибуття частини земельної ділянки площею, 141,1 га до земель ІНФОРМАЦІЯ_3 та у подальшому виділені на підставних осіб та здійснення їх продаж організований головою ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_6 , головою комісії комунального господарства, містобудування та землекористування депутатом ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_7 , який залучив до зазначеної схеми свого сина ОСОБА_10 .
Як наслідок, частина із земельної ділянки кадастровий номер № 4610166300:11:001:0005, площею 1,8 га, у зв`язку із змінами координатів перемістилась на землі лісового фонду та прилеглу дорогу, відповідно територія на якій перебувала земельна ділянка № 4610166300:11:001:0005 орієнтовною площею 1,8 га перейшла в розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_3 та фактично вийшла з державної власності.
З метою конспірації вчинення злочину, членом комісії комунального господарства, містобудування та землекористування депутатом ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_7 та його сином ОСОБА_10 організовано встановлення металевого паркану перед бетонною огорожею військового містечка № НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1 та здійснюють демонтаж бетонної огорожі.
Після чого, земельна ділянка площею 1,8 га ІНФОРМАЦІЯ_6 розподілена підставним особам з числа жителів смт. Брюховичі та за попередньою змовою головою ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_6 , членом комісії комунального господарства, містобудування та землекористування депутатом ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_7 та його сином ОСОБА_10 їх продаж, а грошові кошти розподілені між собою та службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 , а саме начальником ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_11 та ОСОБА_9 .
Як наслідок, земельні ділянки із кадастровими номерами 4610166300:10:002:0576, 4610166300:10:002:2138, 4610166300:10:002:0574, 4610166300:10:002:2139, 4610166300:11:001:0009, які фактично перебували в межах земельної ділянки кадастровий номер 4610166300:11:001:0005, вибули з державної власності, що підтверджуються інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна.
На даний час, членом комісії комунального господарства, містобудування та землекористування депутатом ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_7 та його сином ОСОБА_10 спільно із підставними особами на яких незаконно зареєстровано земельні ділянки державної власності з кадастровими номерами 4610166300:10:002:0576, площею 0,0185 га та 4610166300:10:002:2138 площею 0,1800 га здійснюються активні дії щодо здійснення продажу даних земельних ділянок Ахмеду Раїсу за 165 тис. доларів США, які згідно висновку оціночно-земельної експертизи становить 232340 грн. та 1961200 грн. відповідно.
Відповідно до земельно-технічної експертизи конфігурація земельної ділянки з кадастровим номером 4610166300:11:001:0005, межі якої визначені технічною документацією із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки військового містечка № НОМЕР_1 , після розподілу на окремі ділянки (4610166300:11:001:0249 та 4610166300:11:001:0247), в частині межування із ділянками за кадастровими номерами 4610166300:10:002:0576, 4610166300:10:002:2138, 4610166300:10:002:0574, 4610166300:10:002:2139, 4610166300:11:001:0009 змінилася, та частково не відповідає місцю її первинного розташування.
Також, у ході досудового розслідування встановлено, що ПП « ОСОБА_12 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , зареєстроване за адресою: АДРЕСА_2 , виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки військового містечка № НОМЕР_1 земельна ділянка з кадастровим номером 4610166300:11:001:0005.
З метою забезпечення повного, швидкого та неупередженого досудового розслідування в органу досудового розслідування виникла необхіність в отриманні доступу до документів, а саме: договорів на підставі яких ПП « ОСОБА_12 » здійснювало розробку технічної документації, технічну документацію та документів на підставі яких виготовлялась технічна документація по земельній ділянці з кадастровим номером: 4610166300:11:001:0005.
Згідно з положенням ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до реей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитись з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Враховуючи вищевикладене, з метою запобігання втрати, зникнення, пошкодження, договорів на підставі яких ПП « ОСОБА_12 » здійснювало розробку технічної документацію та документів на підставі яких виготовлялась технічна документація по земельній ділянці з кадастровим номером: 4610166300:11:001:0005, просить надати дозвіл на тимчасовий доступ до документів, зазначених у клопотанні.
Враховуючи, що існує реальна загроза знищення даних документів на яких можуть бути зафіксовані сліди вищевказаних кримінальних правопорушень, клопотання просить розглядати без участі представника ПП « ОСОБА_12 », код ЄДРПОУ - НОМЕР_2 .
Від слідчого поступила заява про розгляд клопотання у його відсутності без відео та аудіо фіксації.
У відповідності до ч.4 ст. 107 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
За таких обставин слідчий суддя вважає можливим провести розгляд клопотання без здійснення фіксації судового засідання технічними засобами.
Дослідивши додані до клопотання документи, слідчий суддя приходить до висновку що клопотання підлягає до задоволення.
Згідно статті 159 КПК України - тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
З матеріалів кримінального провадження вбачається, що для всебічного, повного та об`єктивного дослідження всіх обставин кримінального правопорушення та приймаючи до уваги, що іншими способами одержати ці дані неможливо, слід надати дозвіл на тимчасовий доступ до документів та інформації, зазначених у клопотанні.
Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, та керуючись ст. ст. 159, 163, 164, 165, 166 КПК України,
у х в а л и в :
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл у кримінальному провадженні №42020140400000025 слідчим СВ Шевченківського ВП ГУНП у Львівській області - ОСОБА_3 , або за його дорученням оперуповноваженим СП БКОЗ УСБУ у Львівській області ОСОБА_13 , ОСОБА_14 та ОСОБА_15 , тимчасовий доступ до оригіналів документів, а саме: договорів на підставі яких ПП « ОСОБА_12 » здійснювало розробку технічної документації, технічну документацію та документів на підставі яких виготовлялась технічна документація по земельній ділянці з кадастровим номером: 4610166300:11:001:0005, які знаходяться в ПП « ОСОБА_12 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , адреса реєстрації: АДРЕСА_2 , з можливістю їх вилучення.
Виконання ухвали покласти на старшого слідчого СВ Шевченківського ВП ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 , або за дорученням слідчого у порядку ст.40 КПК України працівникам КП Шевченківського ВП ГУ НП у Львівській області.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Шевченківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2020 |
Оприлюднено | 30.05.2024 |
Номер документу | 93910667 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні