Рішення
від 30.12.2020 по справі 826/16746/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 грудня 2020 року м. Київ № 826/16746/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Чудак О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національного банку України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Страхова компанія "Агрополіс" про стягнення штрафу,

установив:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Страхова компанія "Агрополіс" (ТОВ "СК "Агрополіс") про стягнення до Державного бюджету України, на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106, штрафу у сумі 3400 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем вимог чинного законодавства України у сфері надання фінансових послуг, а саме: неподанням товариством аудиторського висновку щодо підтвердження річної фінансової звітності за 2017 рік, а також аудиторського висновку про надання впевненості щодо річних звітних даних страховика за 2017 рік разом з супроводжувальним листом. Оскільки штрафні санкції відповідачем добровільно не сплачені, Нацкомфінпослуг звернулася до суду для стягнення штрафу у судовому порядку.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.10.2018 позовну заяву Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, повернуто позивачу.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.01.2019 ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.10.2018 скасовано, а справу направлено для продовження розгляду до суду першої інстанції.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.02.2019 позовну заяву Нацкомфінпослуг прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, постановлено про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), а також встановлено відповідачу строк для надання суду відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали.

Копія даної ухвали направлена на адресу відповідача, зазначену у позовній заяві. Вказана адреса відповідає відомостям про місцезнаходження ТОВ ""СК "Агрополіс" з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, проте поштове направлення повернулося до суду без вручення адресату, у зв`язку із закінченням терміну зберігання.

Згідно з частиною одинадцятою статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

В подальшому, ухвалою суду від 30.12.2020 позивача замінено правонаступником.

Отже, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Нацкомфінпослуг за результатами перевірки ТОВ "СК "Агрополіс" складено акт від 21.06.2018 №767/13-2/13 про правопорушення на ринку фінансових послуг, в якому відображено встановлені порушення, а саме:

- пункту 2.9 Порядку складання звітних даних страховиків (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), затвердженого розпорядженням Держфінпосуг від 03.02.2004 №39, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.04.20004 за №517/9116, в частині подання страховиком разом із супроводжувальним листом до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку щодо підтвердження річної фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності (у разі якщо страховик відповідно до законодавства складає консолідовану фінансову звітність) за 2017 рік, а також аудиторський висновок про надання впевненості щодо річних звітних даних страховика за 2017 рік разом із супроводжувальним листом, що свідчить про порушення Товариством вимог;

- пункту 36 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2016 № 913, відповідно до якого фінансова установа зобов`язана виконувати нормативно-правові акти, якими встановлені умови провадження діяльності з надання фінансових послуг, вимоги та рішення Нацкомфінпослуг, що відповідають її повноваженням, визначених законом, зокрема надавати на такі вимоги та рішення інформацію і звітність у встановлений у них строк.

В матеріалах справи міститься лист Нацкомфінпослуг від 22.06.2018 за №4073/13-8, що направлений на адресу відповідача разом з вищевказаним актом та повідомленням про час і місце розгляду справи про правопорушення на ринку фінансових послуг.

20.07.2018 Нацкомфінпослуг прийнято постанову від №516/767/13-2/13-П про застосування до ТОВ "СК "Агрополіс" штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, у розмірі 3400 грн.

Вказану постанову надіслано відповідачу 24.07.2018 рекомендованим листом повідомленням про вручення поштового відправлення.

Зі змісту вищевказаної постанови вбачається, що відповідачу встановлювався термін до 20.08.2018 для добровільної сплати штрафу. Оскільки у встановлений Нацкомфінпослуг строк, повідомлення про сплату штрафу від відповідача не надходило, Нацкомфінпослуг звернулася до адміністративного суду з позовом про стягнення з ТОВ "СК "Агрополіс" штрафу в судовому порядку.

Так, відповідно до пункту 10 частини першої статті 28 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (тут і надалі в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) Нацкомфінпослуг у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Положеннями частини першої статті 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Нацкомфінпослуг застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Згідно пункту 3 частини першої статті 40 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Нацкомфінпослуг може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Нацкомфінпослуг застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Штрафи, накладені Нацкомфінпослуг, стягуються у судовому порядку (ч. 3 ст. 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг").

Станом на день вирішення спору доказів на підтвердження сплати відповідачем штрафу чи оскарження постанови в судовому порядку до суду не надано.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги подані позивачем документи, з`ясувавши обставини справи та оцінивши докази, які мають значення для розгляду та вирішення справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зазначає, що відповідно до частини другої цієї статті при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки судових витрат Національним банком України, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз в ході розгляду даної справи не понесені, судовий збір на їх користь стягненню з відповідача не підлягає.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Адміністративний позов Національного банку України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Страхова компанія "Агрополіс" про стягнення штрафу, - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Страхова компанія "Агрополіс" до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 3400 грн (три тисячі чотириста гривень 00 копійок).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 цього ж Кодексу.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Позивач - Національний банк України (місцезнаходження юридичної особи: 01601, місто Київ, вулиця Інститутська, будинок 9; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 00032106).

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Страхова компанія "Агрополіс" (місцезнаходження юридичної особи: 03150, місто Київ, вулиця Анрі Барбюса, будинок 5; офіс 55, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 38451237).

Суддя О.М. Чудак

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.12.2020
Оприлюднено04.01.2021
Номер документу93926261
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/16746/18

Рішення від 30.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 30.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Постанова від 29.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні