ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
24 грудня 2020 року м. Дніпросправа № 160/1685/20
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),
суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,
за участю секретаря судового засідання: Новошицької О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29 травня 2020 року (суддя Кадникова Г.В., м. Дніпро, повний текст рішення складено 29.05.2020 року) у справі № 160/1685/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Н-Транс до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
в с т а н о в и в:
12.02.2020 року ТОВ Фірма Н-Транс (далі по тексту - позивач або ТОВ Фірма Н-транс ) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі по тексту - відповідач), в якому, просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення № 0000890515 та № 0000900515 від 02.01.2020 року.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.05.2020 року позовні вимоги ТОВ Фірма Н-Транс задоволено.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, подало апеляційну скаргу, в якій просило скасувати рішення та прийняти нове, яким в задоволенні позову відмовити в повному обсязі. Свої вимоги обґрунтовувало тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення. Апелянт зазначав, що доходи і звіти про прибутки та збитки повинні відображатись в тому періоді, коли вони були зроблені, а витрати - на основі відповідності цим доходам, що забезпечить визначення фінансового результату звітного періоду співставленням доходів звітного періоду з витратами. Апеляційна скарга Головного управління ДПС у Дніпропетровській області ідентична акту податкової перевірки від 23.12.2019 року, в якій податковий орган вказав, що за період з 01.07.2016 року по 30.06.2019 року ТОВ Фірма Н-транс задекларовано податкових зобов`язань з податку на додану вартість у сумі 41006246,00 грн. та перевіркою повноти визначення податкових зобов`язань за період з 01.07.2016 по 30.06.2019 року встановлено його заниження на загальну суму 124722,00 грн., в результаті аналізу даних ЄРПН, податкових декларації з податку на додану вартість, зокрема за серпень 2017 року, бухгалтерського рахунку 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями , встановлено, що ТОВ Фірма Н-транс не включено до декларації з ПДВ за серпень 2017 року податкову накладну №52 від 30.08.2017 на суму ПДВ 120,85 грн., яка була виписана на оплату послуг. Грошові кошти надійшли на рахунок 30.08.2017 року на загальну суму 725,11 грн., в тому числі ПДВ 120,85 грн. Також дана операція відображена в регістрах бухгалтерського обліку по рахунку 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями . ТОВ Фірма Н-транс не включено до декларації з ПДВ за серпень 2017 року податкову накладну №51 від 30.08.2017 року на суму ПДВ 33333,33 грн., податкову накладну №64 від 31.08.2017 року на суму ПДВ 52195,10 грн. Відповідно до даних бухгалтерського обліку та первинних документів ТОВ Фірма Н- транс надано послуг на суму 5885509,00 грн., податкове зобов`язання по податку на додану вартість за серпень 2017 року, з урахуванням погашення заборгованості складає 980918,00 грн., проте в декларації по податку на додану вартість за серпень 2017 року відображено 895390,00 грн., тобто, занижено податкове зобов`язання по ПДВ на суму 85528,00 грн. Апелянт вказував, що в ході перевірки встановлено, що податковими накладними, виписаними та зареєстрованими в ЄРПН, та первинними документами, підтверджується розбіжність по додатку 5 декларації з ПДВ на загальну суму 85528,43 грн. за період серпень 2017 року. Також апелянтом вказано, що ТОВ Фірма Н-транс в порушення п. 185.1 ст. 185, п.п. 187.1 ст.187 Податкового кодексу України занижено податкові зобов`язання (рядок 9 Усього податкових зобов`язань Декларації з ПДВ) в сумі 112316 грн. Перевіркою відображених у рядку 7 Декларацій Коригування податкових зобов`язань показників за період з 01.07.2016 року по 30.06.2019 року загальній сумі -906 797 грн. встановлено, що на формування цих показників мало вплив здійснення операцій із зміни кількості, ціни. У додатку 5 декларації з ПДВ за березень 2018 року ТОВ Фірма Н-транс відображено обсяг продажу на загальну суму 2400000 грн., в тому числі ПДВ - 400000,00 грн., в додатку 1 - відображено коригування на загальну суму -56360,16 грн. , в тому числі ПДВ - - 9393,36 грн. , в результаті чого податкові зобов`язання з ПДВ за березень 2018 року по взаємовідносинам з ПАТ ДТЕК Західенерго склали 390 606,61 грн., та в податковій декларації з ПДВ за березень 2018 року занижено податкові зобов`язання з ПДВ на суму 8333,33 грн. Щодо податкового кредиту, апелянтом вказано, що за період з 01.07.2016 року по 30.06.2019 року ТОВ Фірма Н-транс задекларовано податкового кредиту по податку на додану вартість у сумі 41032937 грн. та перевіркою правомірності визначення податкового кредиту встановлено його завищення на загальну суму ПДВ 787191 грн. Перевіркою відображених у рядку 10.1 Декларацій Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) з податком на додану вартість на митній території України товарів/послуг та необоротних активів з метою їх використання виключно у межах господарської діяльності платника податку для здійснення операцій, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та нульовою ставкою показників за період з 01.07.2016 року по 30.06.2019 року у загальній сумі 41 964 461 грн. встановлено, що на формування цих показників мало вплив здійснення операцій організація транспортно-експедиційних послуг, організація залізничних перевезень по Україні, придбання вугілля та інше. Встановлено завищення задекларованих суб`єктом господарювання показників у рядку 10.1 декларацій на загальну суму ПДВ 629015 грн. Апелянт вказував, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами. Апелянт вказував, що під час перевірки встановлено порушення п 198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, а саме, ТОВ Фірма Н-Транс завищено податковий кредит на суму 23023,66 грн. Перевіркою відображених у рядку 14 Декларацій Коригування податкового кредиту показників за період з 01.07.2016 по 30.06.2019 у загальній сумі -931 524 грн., встановлено, що на формування цих показників мали вплив операції із зміні номенклатури, кількості, повернення передплат від постачальників. Такі висновки здійснені в результаті аналізу даних ЄРПН, податкової декларації з податку на додану вартість та додатку 5 до неї за жовтень 2016 року, бухгалтерського рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками встановлено, що Філія Центр транспортної логістики AT Укрзалізниця на адресу ТОВ Фірма Н-транс протягом жовтня 2016 року виписано та зареєстровано в ЄРПН податкових накладних на загальну суму 2018739,54 грн., в тому числі ПДВ - 336456,59 грн., у жовтні 2016 року ТОВ Фірма Н-транс до додатку 5 декларації з ПДВ включає до складу податкового кредиту суму ПДВ 336456,59 грн., у жовтні 2016 року в ЄРПН зареєстровані розрахунки коригування на загальну суму -4151,89 грн до податкових накладних №2220/653 від 18.10.2016 року на суму ПДВ -933,27 грн. , №2870/653 на суму ПДВ - 3218.62 грн. . Сума ПДВ, віднесена до складу податкового кредиту за жовтень 2016 року повинна скласти 332304,70 грн. Та ТОВ Фірма Н-транс невірно відобразило у податковій декларації з ПДВ та додатку 1 до неї за жовтень 2016 року суму коригування податкового кредиту (в декларації - у рядку 12 Коригування податкового кредиту колонка Б Дозволений податковий кредит замість показника -4151,89 внесено показник 20759 ; у додатку 1 рознесено: у колонку 4 - -20759,41 , у колонку 5 -4151,89 в результаті в колонці 6 Сума ПДВ за ставкою 7% - 24 911,30 . Виникла розбіжність між даними податкових декларацій з ПДВ ТОВ Фірма Н-транс та контрагентом-постачальником - Філією Центр транспортної логістики AT Укрзалізниця на суму ПДВ 24 911,3 грн. За загальним висновком встановлено, що ТОВ Фірма Н-транс в порушення п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України занижено задекларовані суб`єктом господарювання показники у рядку 14 Декларацій Коригування податкового кредиту на суму ПДВ 158176,00 грн. Апелянт вказував, що перевіркою ТОВ Фірма Н-транс встановлено порушення п.192.1 ст.192, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на додану вартість на загальну суму 405079,00 грн., та завищення розміру від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду за червень 2019 на суму 156196,00 грн.
Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга в межах її доводів не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з моменту придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг, придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України. Та датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг. Необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг з метою їх використання в господарській діяльності. Наслідки господарської операції можуть враховуватися суб`єктом господарювання для цілей бухгалтерського та податкового обліку, у тому числі при формуванні витрат та податкового кредиту, тільки у випадку підтвердження здійснення цієї операції відповідними первинними документами. Суд першої інстанції вказував, що висновки податкового органу зроблені з урахуванням не підтвердження відображення позивачем в податковому обліку сум податку на додану вартість, віднесених до складу податкового кредиту (не підтверджені відповідними податковими накладними; неврахування розрахунків коригування на зменшення сум податку на додану вартість, віднесених до складу податкового кредиту) за період з 01.07.2016 року по 30.06.2019 року. Позиція відповідача полягає в тому, що позивачем протягом перевіряємого періоду включено до складу податкового кредиту суми податку на додану вартість не підтверджені відповідними податковими накладними, а також не здійснено коригування податкового кредиту у бік зменшення на підставі отриманих від постачальників розрахунків коригування на зменшення сум податку на додану вартість. Але на підтвердження виконання позивачем податкового законодавства, у якості первинних бухгалтерських документів надано копії: обороти рахунків, розрахунки у вигляді таблиць, податковими накладними тощо. Відповідач вказував, що в порушення п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України позивачем завищено податковий кредит, оскільки не проведено коригування податкового кредиту у бік зменшення на суму ПДВ 133'265 грн.00 коп., в зв`язку з отриманням послуг міжнародного перевезення, що оподатковуються за ставкою 0% в т.ч. по періодам вересень 2018 року - 35790,0 грн., жовтень 2018 року - 4638,0 грн., листопад 2018 року -8601,0 грн., грудень 2018 року - 44117,0 грн , січень 2019 року 37902,00 грн., лютий 2019 року - 2217,00 грн. Зазначене на думку відповідача призвело до заниження суб`єктом господарювання показників у рядку 14 Декларації ( Коригування податкового кредиту ) на суму ПДВ 158176,00 грн. Проте, суд першої інстанції вказував, що відповідачем не враховано, що оскільки дані розрахунки коригування вписані за попередні періоди, а саме жовтень та грудень 2018 року, січень, лютий, березень та квітень 2019 року, а фактично складені (виписані) у наступних періодах, тому коригування податкового кредиту (у бік зменшення сум податку на додану вартість) по підприємству Філія Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень ПАТ Укрзалізниця фактично були проведені за фактом їх отримання (реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних), відображені у податковій звітності такі періоди та впливали на суму розрахунку ПДВ у відповідних періодах, а саме у: жовтні 2018 року - 40428грн.00коп. (за вересень та жовтень 2018 року у розмірі 35790 грн.00 коп. та 4638 грн. 00 коп. відповідно); грудні 2018 року - 8493 грн. 93 коп. (частина суми за листопад 2018 року); січні 2019 року - 34027 грн. 65 коп. (частина суми грудня 2018 року (30697 грн. 97коп.) та частина суми січня 2019 року (3329 грн. 68 коп.); лютому 2019 року - 44528 грн. 70 коп. (частина суми грудня 2018 року (8842 грн. 88 коп., частина суми січня 2019 року (33468 грн. 82 коп.), сума за лютий 2019 року (2217 грн. 00 коп.); березні 2019 року - 5678 грн. 99 коп. (частина суми листопада 2018 року (106 грн. 72 коп.); частина суми грудня 2018 року (4469 грн. 20 коп.), частина суми січня 2019 року (1103 грн. 07 коп.); квітні 2019 року - 106 грн. 72 коп. (частина суми грудня 2018 року). Судом першої інстанції вказано, що факти виявлених порушень законодавства з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об`єктивно та повною мірою з посиланням на первинні документи, регістри податкового та бухгалтерського обліку, фінансової та іншої звітності, інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, ведення/складання яких передбачено законодавством, або отримані від інших суб`єктів господарювання, органів державної влади, у тому числі іноземних держав, правоохоронних органів, а також податкову інформацію, що підтверджують наявність зазначених фактів. Передбачено, що в акті перевірки зазначаються як факти заниження, так і факти завищення податкових зобов`язань платника. Контролюючий орган повинен здійснити посилання на первинні документи, які складаються платником під час здійснення фінансово-господарської діяльності та відображаються під час обліку (формування) доходів та витрат (податкових зобов`язань та податкового кредиту), на підставі яких встановлені порушення, а також врахувати як факти заниження, так і факти завищення податкових зобов`язань платника, зокрема, факт наявності від`ємного значення сум податку на додану вартість за попередні та поточні податкові (звітні) періоди, за даними податкової звітності протягом перевіряємого періоду. Акт перевірки, на підставі якого винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення є неповним, незмістовним, відповідачем в ході перевірки не враховано наявність від`ємного значення, здійснення позивачем коригування показників податкової звітності та відповідно врахування цього при визначенні суми заниження податку на додану вартість.
Матеріалами справи встановлено, що фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області у період з 11.12.2019 року по 17.12.2019 року проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Фірма Н-транс з питання дотримання вимог податкового законодавства України за період з 01.07.2016 року по 30.06.2019 року, за результатами якої складено акт від 23.12.2019 року №18455/04-36-05-15/36276261. Висновками акту встановлено порушення ТОВ Фірма Н-транс п.192.1 ст.192, п.198.3 ст.198 ПК України, що призвело до заниження податку на додану вартість на загальну суму 405079,00 грн., та завищення розміру від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду за червень 2019 на суму 156196,00 грн. ТОВ Фірма Н-транс не погодилось з висновками акту від 23.12.2019 року №18455/04-36-05-15/36276261 та подало заперечення.
На підставі акту перевірки, 02.01.2020 року Головним управління ДПС у Дніпропетровській області прийняті податкові повідомлення-рішення: №0000890515, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за червень 2019 року у розмірі 156196,00 грн.; №0000900515, яким ТОВ Фірма Н-транс збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість у розмірі 506348, 75 грн., з яких податкове зобов`язання у розмірі 405079,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями 101269,75 грн.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області обґрунтовуючи свої доводи в акті перевірки від 23.12.2019 року №18455/04-36-05-15/36276261 вказувало, що за період з 01.07.2016 по 30.06.2019 року ТОВ Фірма Н-транс задекларовано податкових зобов`язань з податку на додану вартість у сумі 41006246 грн. Перевіркою повноти визначення податкових зобов`язань за період з 01.07.2016 року по 30.06.2019 року встановлено його заниження на загальну суму 124722 грн. Перевіркою достовірності відображених показників у поданих деклараціях з податку на додану вартість (рядки 1 - 8) за період з 01.07.2016 року по 30.06.2019 року встановлено: 1) Перевіркою відображених у рядку 01 Декларацій Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою, крім імпорту товарів показників за період з 01.07.2016 по 30.06.2019 у загальній сумі 41913043 грн. встановлено, що на формування цих показників мало вплив здійснення операцій з організації транспортно-експедиційних послуг та послуг з перевезення вантажів. Для визначення податкових зобов`язань при проведенні перевірки використано: дані бухгалтерських рахунків 36 Розрахунки з вітчизняними покупцями , 70 Доходи від реалізації , 71 Інший операційний дохід , 31 Поточні рахунки в національній валюті , 64 Податкові зобов`язання , реєстри виданих податкових накладних, податкові накладні, банківські виписки. Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.07.2016 по 30.06.2019 року встановлено заниження задекларованих суб`єктом господарювання показників у рядку 01 Декларацій сума ПДВ на загальну суму 112316 грн., у тому числі по періодам: серпень 2016 року у сумі 26667 грн.; серпень 2017 року у сумі 85649 грн. Так, відповідно до договору №УЗ 111/09 від 10.03.2016 транспортно-експедиторського обслуговування ТОВ Фірма Н-транс надавало ТОВ Агрохімсервіс послуги в частині врегулювання взаємовідносин сторін, що виникають при організації перевезень вантажів в залізничному рухомому складі та пов`язаних з цим послуг, по залізничним шляхам України, інших країн, в рухомому складі парка залізничних шляхів, рухомим складом, який є на балансі державних підприємств, організація перевезень, в якому здійснюється через ГП ЦТЛ , рухомому складі власності, оренди, оперативного управління експедитора та інших юридичних осіб, в тому числі рухом омий склад ТОВ Агрохімсервіс . В результаті аналізу даних ЄРПН, податкової декларації з податку на додану вартість та додатків 1,5 до неї за серпень 2017 року, бухгалтерського рахунку 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями , актів надання послуг ТОВ Агрохімсервіс встановлено, що ТОВ Фірма Н-транс не включено до декларації з ПДВ за серпень 2017 року податкову накладну №52 від 30.08.2017 на суму ПДВ 120,85 грн., яка була виписана на оплату послуг. Грошові кошти надійшли на рахунок 30.08.2017 року на загальну суму 725,11 грн., в тому числі ПДВ 120,85 грн. Також дана операція відображена в регістрах бухгалтерського обліку по рахунку 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями . ТОВ Агрохімсервіс віднесено до складу податкового кредиту декларації з ПДВ за серпень 2017 року податкову накладну №52 від 30.08.2017 на суму ПДВ 120,85 грн. Відповідно до договору №487-ДЕ від 26.06.2015 про організацію перевезень вантажів та додаткових угод до нього ТОВ Фірма Н-транс надавало ПАТ ДТЕК Дніпроенерго експедиторські послуги на підставі заявок клієнта за його рахунок та за винагороду (плату) з організації перевезення вантажів залізничним транспортом та пов`язаних з цим послуг. В результаті аналізу даних ЄРПН, податкової декларації з податку на додану вартість та додатків 1,5 до неї за серпень 2017 року, бухгалтерського рахунку 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями , актів надання послуг ПАТ ДТЕК Дніпроенерго встановлено, що ТОВ Фірма Н-транс не включено до декларації з ПДВ за серпень 2017 року податкову накладну №51 від 30.08.2017 на суму ПДВ 33 333,33 грн., податкову накладну №64 від 31.08.2017 на суму ПДВ 52195,10 грн. Відповідно до даних бухгалтерського обліку та первинних документів ТОВ Фірма Н-транс надано послуг на суму 5885509 грн. в т.ч. ПДВ 980918 грн., отримано грошових коштів в рахунок наданих послуг 6 300 000 грн. в т.ч. в рахунок погашення дебіторської заборгованості 727662 грн. Податкове зобов`язання по податку на додану вартість за серпень 2017 року, з урахуванням погашення заборгованості складає 980918 грн. В декларації по податку на додану вартість за серпень 2017 року по взаємовідносинам з ПАТ ДТЕК Дніпроенерго по договору №487-ДЕ від 26.06.2015 відображено 895390 грн., отже, занижено податкове зобов`язання по ПДВ на суму 85528 грн. Податкові накладні на суму 980918 грн. зареєстровані в ЄРПН. В ході перевірки встановлено, що вищезазначені податкові накладні виписані та зареєстровані в ЄРПН, що підтверджується в регістрах бухгалтерського обліку (картка та обороти рахунку 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями ) та первинним документами, в результаті чого виникла розбіжність по додатку 5 декларації з ПДВ на загальну суму 85528,43 грн. за період серпень 2017 року по взаємовідносинам ТОВ Фірма Н-транс та контрагентом-покупцем ТОВ ДТЕК Дніпроенерго . ТОВ ДТЕК Дніпроенерго скористалося податковим кредитом в декларації по ПДВ за жовтень 2017 року. ТОВ Фірма Н-транс занижено податкові зобов`язання з ПДВ по взаємовідносинам з ПАТ ДТЕК Дніпроенерго за серпень 2017 року на загальну суму 85528,43 грн. Відповідно до договору №553-ЗЕ від 26.06.2015 року ТОВ Фірма Н-транс надавало послуг ПАТ ДТЕК Західенерго послуги з організації перевезень вантажів в залізничному рухомому складі і пов`язаних з цим послуг. В результаті аналізу даних ЄРПН, податкової декларації з податку на додану вартість та додатків 1,5 до неї за серпень 2016 року, бухгалтерського рахунку 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями , актів надання послуг ПАТ ДТЕК Західенерго встановлено, що ТОВ Фірма Н-транс протягом серпня 2016 року від ПАТ ДТЕК Західенерго надійшло передплати на загальну суму 1010000,00 грн., проте, відображено в регістрах бухгалтерського обліку ТОВ Фірма Н-транс : Дт 311 КтЗбІ - 1010000,00 грн. та виписано і зареєстровано в ЄРПН податкові накладні: №1 від 05.08.2016 - 300000,00 грн., в тому числі ПДВ - 50000,00 грн.; №5 від 12.08.2016 - 150000,00 грн., в тому числі ПДВ - 25000,00 грн.; №6 15.08.2016 - 100000,00 грн., в тому числі ПДВ - 16666,66 грн.; №7 16.08.2016 - 300000,00 грн., в тому числі ПДВ - 50000,00 грн., №12 від 16.08.2016 - 60000,00 грн., в тому числі ПДВ - 0; №8 від 17.08.2016 - 100000,00 грн., в тому числі ПДВ - 0. Відповідно актів надання послуг, наданих до перевірки та картки рахунку 361 ТОВ Фірма Н-транс протягом серпня 2016 року здійснило послуг по організації перевезень відповідно до договору №553-ЗЕ від 26.06.2015 року на загальну суму 826 551,96 грн., в тому числі ПДВ 137 758,66 грн., Отже, ТОВ Фірма Н-транс занижено податкові зобов`язання з ПДВ по взаємовідносинам з ПАТ ДТЕК Західенерго за серпень 2016 року на загальну суму 26 666,67 грн.
Також в акті перевірки вказано, що відображені у рядку 7 Декларацій Коригування податкових зобов`язань показників за період з 01.07.2016 по 30.06.2019 загальній сумі (-906 797 грн.) встановлено, що на формування цих показників мало вплив здійснення операцій із зміни кількості, ціни. Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.07.2016 по 30.06.2019 у загальній сумі (-906 797 грн.) на підставі таких документів: розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних, журнали-ордери та оборотно-сальдові відомості по рахункам 36 Розрахунки з вітчизняними покупцями , 70 Дохід від реалізації робіт, послуг , 31 Поточні рахунки в національній валюті , 64 Податкові зобов`язання , реєстри виданих податкових накладних, податкові накладні, банківські виписки, встановлено заниження задекларованих суб`єктом господарювання показників у рядку 7 Декларацій Коригування податкових зобов`язань на суму ПДВ 12 406 грн. Відповідно до договору №НП-01-03/Ш від 01.03.2017 про організацію транспортно- експедиційного обслуговування ТОВ Фірма Н-транс надавало ТОВ ПЗА послуги з організації перевезень вантажів в залізничному рухомому складі і пов`язаних з цим послуг протягом 2016-2019 років. В результаті аналізу даних ЄРПН, податкової декларації з податку на додану вартість та додатків 1,5 до неї за травень 2017 року, бухгалтерського рахунку 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями , актів надання послуг ТОВ ПЗА встановлено, що ТОВ Фірма Н-транс не включено до декларації з ПДВ податкову накладну №39 від 25.05.2017 на суму ПДВ 4072,67 грн. за травень 2017 року, при цьому проведено коригування до податкової накладної №39 від 25.05.2017 до декларації з ПДВ за вересень 2018 року (розрахунок коригування №1 від 01.09.2018 на суму -4072,67 грн. ), таким чином занижено суму податкових зобов`язань з ПДВ за травень 2017 року в сумі 4072,67 грн. Також встановлено розбіжності по додатку 5 декларації з ПДВ на загальну суму -4072,70 грн. В результаті аналізу даних ЄРПН, податкової декларації з податку на додану вартість та додатків 1,5 до неї за березень 2018 року, бухгалтерського рахунку 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями , актів надання послуг ПАТ ДТЕК Західенерго встановлено, що ТОВ Фірма Н-транс в ЄРПН виписано та зареєстровано податкових накладних березня 2018 року на загальну суму 2 550 000 грн.. в тому числі ПДВ - 425000,00 грн. (№2 від 02.03.2018 на суму 600000,00 грн., в тому числі ПДВ - 100000.00 грн.; 8 від 15.03.2018 на суму 300000,00 грн., в тому числі ПДВ - 50000,00 грн.;№10 від 16.03.2018 на суму 300000,00 грн., в тому числі ПДВ - 50000,00 грн.; №12 від 20.03.2018 на суму 150000,00 грн., в тому числі ПДВ - 25000,00 грн.; №14 від 21.03.2018 на суму 300000,00 грн., в тому числі ПДВ - 50000,00 грн.; №18 від 26.03.2018 на суму 600000,00 грн., в тому числі ПДВ - 100000,00 грн.; №24 від 30.03.2018 на суму 50000,00 грн., в тому числі ПДВ 8333,33 грн.; №46 від 30.03.2018 на суму 150000,00 грн., в тому числі ПДВ - 25000,00 грн.; №23 від 30.03.2018 на суму 100000,00 грн., в тому числі ПДВ - 16666,67 грн.). Проведено коригувань за березень 2018 року на загальну суму ПДВ -26060,66 грн. до податкових накладних: №2 від 02.03.2018, №24 від 30.03.2018, №23 від 30.03.2018. Отже, за березень 2018 року виписано та зареєстровано податкових накладних з урахуванням проведених коригувань на загальну суму 2 393 636,04 грн., в тому числі ПДВ - 398939,34 грн. У додатку 5 декларації з ПДВ за березень 2018 року ТОВ Фірма Н-транс відображено обсяг продажу на загальну суму 2 400 000 грн., в тому числі ПДВ - 400 000,00 грн., в додатку 1 - відображено коригування на загальну суму -56360,16 грн. , в тому числі ПДВ - - 9393,36 грн. . В результаті чого податкові зобов`язання з ПДВ за березень 2018 року по взаємовідносинам з ПАТ ДТЕК Західенерго склали 390 606,61 грн.
Вказано, що за період з 01.07.2016 по 30.06.2019 ТОВ Фірма Н-транс задекларовано податкового кредиту по податку на додану вартість у сумі 41032937 грн. Перевіркою правомірності визначення податкового кредиту за період з 01.07.2016 по 30.06.2019 встановлено його завищення на загальну суму ПДВ 787191 грн. Перевіркою достовірності відображених показників у поданих Деклараціях з податку на додану вартість (рядки 10.1 - 16) за період з 01.07.2016 по 30.06.2019 встановлено: перевіркою відображених у рядку 10.1 Декларацій Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) з податком на додану вартість на митній території України товарів/послуг та необоротних активів з метою їх використання виключно у межах господарської діяльності платника податку для здійснення операцій, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та нульовою ставкою показників за період з 01.07.2016 по 30.06.2019 у загальній сумі 41964461 грн. встановлено, що на формування цих показників мало вплив здійснення операцій організація транспортно-експедиційних послуг, організація залізничних перевезень по Україні, придбання вугілля та інше. Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.07.2016 по 30.06.2019 року встановлено завищення задекларованих суб`єктом господарювання показників у рядку 10.1 Декларацій Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) з податком на додану вартість на митній території України товарів/послуг та необоротних активів з метою їх використання виключно у межах господарської діяльності платника податку для здійснення операцій, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та нульовою ставкою на загальну суму ПДВ 629015 грн. Завищення податкового кредиту ТОВ Фірма Н-транс за період з 01.07.2016 по 30.06.2019 відбулося в результаті взаємовідносин з контрагентами-постачальниками: ТОВ Гордобуд . В результаті аналізу даних ЄРПН, податкової декларації з податку на додану вартість та додатку 5 до неї за серпень 2017 року, бухгалтерського рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками встановлено, що ТОВ Фірма Н-транс до податкової декларації з ПДВ за серпень 2017 року включено податкову накладну №5 від 15.08.2017 на суму ПДВ 83333,33 грн. та відображено у додатку 5 до декларації з ПДВ за серпень 2017 року у розділі Податковий кредит . Реєстрацію податкової накладної №5 від 15.08.2017 на суму ПДВ 83333,33 грн. - зупинено. ТОВ Гордобуд (нова назва ТОВ Євотрейд ) не включено дану суму ПДВ до додатку 5, в результаті чого виникла розбіжність на суму завищення податкового кредиту ТОВ Фірма Н-транс - 83333,33 грн. Відповідно до пояснень, наданих підприємством господарські взаємовідносини у період серпень 2017 року між ТОВ Фірма Н-транс та ТОВ Гордобуд (нова назва ТОВ Євотрейд ) були відсутні, податкова накладна №5 від 15.08.2017 на суму ПДВ 83333,33 грн. була внесена до додатку 5 декларації з ПДВ за серпень 2017 року помилково, а дані взаємовідносини у регістрах бухгалтерського обліку рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками ТОВ Фірма Н-транс не відображені та відсутні первинні документи. ТОВ Фірма Н-транс завищено податковий кредит за серпень 2017 року на загальну суму ПДВ 83333,33 грн. В результаті аналізу даних ЄРПН, податкової декларації з податку на додану вартість та додатку 5 до неї за серпень 2017 року, бухгалтерського рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками встановлено, що ТОВ Фірма Н-транс до податкової декларації з ПДВ за серпень 2017 року включено податкову накладну податкову накладну №3 від 22.08.2017 на суму ПДВ 66666,67 грн. та відображено у додатку 5 до декларації з ПДВ за серпень 2017 року у розділі Податковий кредит . Реєстрацію податкової накладної №3 від 22.08.2017 на суму ПДВ 66666,67 грн. - зупинено. ТОВ Екобудтраст (нова назва ТОВ Агро Технології ) не включено дану суму ПДВ до додатку 5, в результаті чого виникла розбіжність на суму завищення податкового кредиту ТОВ Фірма Н-транс - 66666,67 грн. Відповідно до пояснень, наданих підприємством господарські взаємовідносини у період серпень 2017 року між ТОВ Фірма Н-транс та ТОВ Екобудтраст (нова назва ТОВ Агро Технології ) були відсутні, податкова накладна №3 від 22.08.2017 на суму ПДВ 66666,67 грн. була внесена до додатку 5 декларації з ПДВ за серпень 2017 року помилково, а дані взаємовідносини не відображені у регістрах бухгалтерського обліку рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками ТОВ Фірма Н-транс та відсутні первинні документи. Відповідно до договору №0117/ТЕО від 01.01.2017 року ТОВ Ортон плюс надавало ТОВ Фірма Н-транс послугу організації перевезень вантажів в залізничному рухомому складі ц пов`язаних з цим послуг, в тому числі послуг з виконання або організації виконання навантажувально-розвантажувальних робіт, технічного обслуговування та ремонту рухомого складу, а також інформаційно- аналіичного забезпечення. В результаті аналізу даних ЄРПН, податкової декларації з податку на додану вартість та додатку 5 до неї за серпень 2017 року, бухгалтерського рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками встановлено, що ТОВ Фірма Н-транс до податкової декларації з ПДВ за серпень 2017 року віднесено до складу податкового кредиту суму ПДВ 423528,3грн., що відповідає даним бухгалтерського обліку та підтверджено актом надання послуг. У вересні 2017 року до додатку 5 декларації з ПДВ ТОВ Фірма Н-транс включає до складу податкового кредиту за серпень 2017 року суму ПДВ 107815,5 грн. та у грудні 2017 року - суму ПДВ 272590,83 грн. за серпень 2017 року. Після чого, загальна сума ПДВ віднесена до складу податкового кредиту ТОВ Фірма Н-транс за серпень 2017 року складає 803931,7 грн. При цьому, реєстрація податкових накладних в ЄРПН на суму ПДВ 107812,5 грн. та суму ПДВ 272590,83 грн. - відсутня. Дані взаємовідносини не підтверджено актом надання послуг та відсутні розрахунки. Згідно регістрів бухгалтерського обліку по рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками обсяг взаємовідносин ТОВ Фірма Н-транс з ТОВ Ортон плюс складає З 581 270 грн. та відображено: Дт 85 Кт 631 - 2984391,67 грн., Дт 644 Кт 631 - 596878,33 грн., Дт 631 Кт 311 - 3581270 грн. Податкових накладних по взаємовідносинам даних підприємств в ЄРПН зареєстровано на загальну суму ПДВ 596 878,33 грн. та відображено ТОВ Ортон плюс в декларації з ПДВ на загальну суму ПДВ 596878,33 грн., у тому числі по періодам: січень 2017 року - 17250 грн.; лютий 2017 року - 36225 грн.; липень 2017 року - 94000 грн.; серпень 2017 року - 423528,33 грн.; вересень 2017 року - 25 875 грн. В результаті, виникла розбіжність на суму завищення податкового кредиту ТОВ Фірма Н-транс на суму ПДВ 380403,33 грн., у тому числі на суму ПДВ 107815,5 грн. та суму ПДВ 272590,83 грн. Відповідно до договору №12/05 від 10.05.2017 року про постачання вугільної продукції та специфікації №1 від 10.05.2017 року до нього ТОВ Юсіб Постачальник зобов`язався поставити ТОВ Фірма Н-транс вугілля ДТ (0-13) кількістю 700 т за ціною 1750,00 грн. за тону на загальну суму 1225000,00 грн. Відповідно до видаткової накладної від 16.05.2017 року ТОВ Фірма Н-транс придбало у ТОВ Юсіб вугілля ДГ 0-13 кількістю 32.44 т на загальну суму 53526,00 грн., у тому числі ПДВ 8921,00 грн. В результаті аналізу даних ЄРПН, податкової декларації з податку на додану вартість та додатку 5 до неї за травень 2017 року, бухгалтерського рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками , видаткової накладної, рахунку-фактури встановлено, що ТОВ Фірма Н-транс до податкової декларації з ПДВ за травень 2017 року віднесено до складу податкового кредиту податкову накладну №2 від 16.05.2019 на суму ПДВ 8921,00 грн. та відображено у додатку 5 до декларації у розділі Податковий кредит та у регістрах бухгалтерського обліку по рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками : Дт281 Кт631 -44605,00 грн., Дт 64 Кт631 - 8921,00 грн., ДтбЗІ Кт611 -53526,00 грн. Проте, ТОВ Фірма Н-транс в декларацію з ПДВ за грудень 2017 року вдруге включає податкову накладну №2 від 16.05.2019 на суму ПДВ 8921,00 грн. та відображає у додатку 5 до декларації у розділі Податковий кредит , в результаті чого виникла розбіжність на суму завищення податкового кредиту ТОВ Фірма Н-транс - 8921,00 грн. Відповідно до договору №ДГ- 0619/01 від 01.06.2017 року про організацію транспортно-експедиційного обслуговування ТОВ Локут ЛТД Експедитор зобов`язався здійснити для ТОВ Фірма Н-транс організацію перевезень вантажів в залізничному рухомому складі і пов`язаних із цим послуг, в тому числі інформаційно-аналітичного забезпечення. В результаті аналізу даних ЄРПН, податкової декларації з податку на додану вартість та додатків 1, 5 до неї за червень, липень 2017 року, бухгалтерського рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками , актів надання послуг встановлено, що обсяг наданих протягом червня-липня 2017 року ТОВ Локут ЛТД експедиторських послуг складає на загальну суму 12 385 476,08 грн., в тому числі ПДВ - 2 064 246,02 грн. (податкові накладні зареєстровані в ЄРПН та відображено в бухгалтерському обліку по рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками : Дт 281 Кт 631 - 10321230,06 грн., Дт 64 Кт 631 - 2064246,02 грн., Дт 631 Кт 311 - 12385476,08 грн. В декларацію за вересень 2017 року включено суму ПДВ 66 666,67 грн. та відображено у додатку 5 до декларації у розділі Податковий кредит за червень 2017 року. Дані взаємовідносини не підтверджено актом надання послуг та відсутні розрахунки, в результаті чого виникла розбіжність на суму завищення податкового кредиту ТОВ Фірма Н-транс - 66666,67 грн., податкова накладна не зареєстровано в ЄРПН.
Вказано, що ТОВ Фірма Н-Транс подано уточнюючий розрахунок № 9026919500 від 20.02.2019 р. до податкової декларації по податку на додану вартість за грудень 2018 р. в якому відображено податковий кредит в сумі 23 023,66 грн. (обсяг 138 141,96 грн. в т.ч. ПДВ) по взаємовідносинах з філією Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень ПАТ Укрзалізниця . Відповідно до даних бухгалтерського обліку та первинних документів за грудень відсутні перерахування грошових коштів та відсутня реєстрація податкових накладних в ЄРПН. ТОВ Фірма Н-транс в порушення п. 198.3 п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України завищено податковий кредит (рядок 10.1 Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) з податком на додану вартість на митній території України товарів/послуг та необоротних активів з метою їх використання виключно у межах господарської діяльності платника податку для здійснення операцій, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та нульовою ставкою Декларації з ПДВ) в сумі 629019 грн., Перевіркою відображених у рядку 14 Декларацій Коригування податкового кредиту показників за період з 01.07.2016 по 30.06.2019 у загальній сумі (-931 524 грн.) встановлено, що на формування цих показників мали вплив операції із зміні номенклатури, кількості, повернення передплат від постачальників. В результаті аналізу даних ЄРПН, податкової декларації з податку на додану вартість та додатку 5 до неї за жовтень 2016 року, бухгалтерського рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками встановлено, що Філія Центр транспортної логістики AT Укрзалізниця на адресу ТОВ Фірма Н-транс протягом жовтня 2016 року виписано та зареєстровано в ЄРПН податкових накладних на загальну суму 2 018 739,54 грн., в тому числі ПДВ - 336456,59 грн. У жовтні 2016 року ТОВ Фірма Н-транс до додатку 5 декларації з ПДВ включає до складу податкового кредиту суму ПДВ 336456,59 грн. У жовтні 2016 року в ЄРПН зареєстровані розрахунки коригування на загальну суму -4151,89 грн до податкових накладних №2220/653 від 18.10.2016 на суму ПДВ -933,27 грн. , №2870/653 на суму ПДВ - 3218.62 грн. Після чого, сума ПДВ, віднесена до складу податкового кредиту за жовтень 2016 року повинна скласти 332304,70 грн. (відображено у податковій декларації з ПДВ за жовтень 2016 року Філією Центр транспортної логістики AT Укрзалізниця ). В результаті того, що ТОВ Фірма Н-транс невірно відобразило у податковій декларації з ПДВ та додатку 1 до неї за жовтень 2016 року суму коригування податкового кредиту (в декларації - у рядку 12 Коригування податкового кредиту колонка Б Дозволений податковий кредит замість показника -4151,89 внесено показник 20759 ; у додатку 1 рознесено: у колонку 4 - -20759,41 , у колонку 5 -4151,89 в результаті в колонці 6 Сума ПДВ за ставкою 7% - 24 911,30 . Отже, виникла розбіжність між даними податкових декларацій з ПДВ ТОВ Фірма Н-транс та контрагентом-постачальником - Філією Центр транспортної логістики AT Укрзалізниця ) на суму ПДВ 24911,3 грн. ТОВ Фірма Н-транс завищено податковий кредит за жовтень 2016 року на загальну суму ПДВ 24911,3 грн. ТОВ Фірма Н-Транс покупець, укладено договір про надання послуг від 12.02.2018 року № 08777/ЦТЛ-2018 з філією Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень ПАТ 2Укрзалізниця - постачальник. Відповідно до умов договору філія Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень ПАТ Укрзалізниця здійснює перевезення вантажів, надання вантажного вагону для перевезення, та інших послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів у внутрішньому сполученні за ставкою ПДВ 20 % так і у міжнародному сполученні (експорт, імпорт) за ставкою ПДВ 0 %. Відповідно до п.4.13 договору податкові накладні складаються в електронному вигляді Перевізником за першою подією та реєструються в ЄРПН, у порядку встановленому Податковим кодексом України. У разі коригування сум податкових зобов`язань, а також у разі виправлення помилок, складається розрахунок коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної в електронному вигляді та надається Замовнику для реєстрації в ЄРПН. Зареєстровані податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН доступні Замовникам в електронному вигляді. Філією Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень ПАТ Укрзалізниця на адресу ТОВ Фірма Н-транс виписані та зареєстровані податкові накладні по першій події, а саме отримання грошових коштів та в зв`язку з наданням послуг міжнародного перевезення, що оподатковуються за ставкою 0 % виписані розрахунки коригування сум податку на додану вартість, які зареєстровані в ЄРПН.
Відповідач вказував, що позивачем не підтверджено в податковому обліку, задекларовані суми податку на додану вартість, віднесені до складу податкового кредиту (не підтверджені відповідними податковими накладними; неврахування розрахунків коригування на зменшення сум податку на додану вартість, віднесених до складу податкового кредиту) за період з 01.07.2016 року по 30.06.2019 року. Відповідач вказував, що існує викривлення у податковому обліку, оскільки суми податкових накладних, що виписані ТОВ Фірма Н-транс , використані ним у податкових деклараціях не у тому періоді, в якому виписані, заявлені з податком на додану вартість у наступних періодах. Отримані від постачальників податкові накладні включено до складу податкового кредиту суми податку на додану вартість, проте, відповідач вважав, що такі податкові показники не підтверджені відповідними податковими накладними, а також не здійснено коригування податкового кредиту у бік зменшення на підставі отриманих від постачальників розрахунків коригування на зменшення сум податку на додану вартість.
Згідно з п. 138.2 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 ПК України витрати, які враховуються для визначення об`єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу. Не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Згідно п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом. Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно п. 188.1 ст. 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів). При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком: товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню; газу, який постачається для потреб населення.
Згідно пунктів 200.1, 200.2, 200.8, 200.11, 200.14 ст. 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом. При від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 - -1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу - б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду. До податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання) платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій. У строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання). Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цієї статті, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до цього Кодексу. Якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган: б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування; в) у разі з`ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.
Згідно п. 192.1 ст. 192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних. Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації; отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу. Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
Згідно п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 ПК України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду. Платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України; б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу); в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів; г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу). Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Дійсно, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, у взаємовідносинах ТОВ Фірма Н-транс з суб`єктами господарювання протягом періоду з 01.07.2016 року по 30.06.2019 року не встановлено зміни суми компенсації вартості, перегляду цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, повернення постачальником суми попередньої оплати товарів, тобто відсутня потреба коригування податкових накладних.
Податкові накладні виписувались позивачем за наслідками виконання ним договорів, реєструвались у Єдиному реєстрі податкових накладних та приймались контролюючим органом без застережень. Те саме твердження можна віднести до податкових декларацій.
Позивач може збільшити суму податку на додану вартість та зрештою зменшити від`ємне значення лише після реєстрації постачальниками нових накладних чи розрахунків коригування до податкової накладної у Єдиному реєстрі. Позивач виконував зобов`язання з складання податкових накладних та декларування сум податку на додану вартість згідно таких накладних.
Судом вище наведено зміст акту перевірки від 23.12.2019 року №18455/04-36-05-15/36276261, на підставі якого винесено податкові повідомлення-рішення № 0000890515 та № 0000900515 від 02.01.2020 року, проте з змісту акту незрозуміло в чому полягають порушення ТОВ Фірма Н-транс п. 192. 1 ст. 192, п. 198.3 ст. 198 ПК України. Зі змісту викладених порушень незрозуміло характер порушення, підстави порушень, суми нарахованого податку, адже позивачем вчасно виписувались та реєструвались податкові накладні, з чим погоджується відповідач, суми ПДВ згідно накладними відображались у декларації з ПДВ за різні періоди.
Вирішуючи спір по суті, колегія суддів виходить з вимог ч. 2 ст. 77 КАС України та вважає, що податковим органом не доведено правомірність винесених податкових повідомлень-рішень.
Згідно ч. 1, ч. 6 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.
Новий розподіл судових витрат здійснюється у разі задоволення апеляційної скарги. Не передбачено повернення судових витрат, здійснених суб`єктом владних повноважень, у тому числі у разі відмови у задоволенні апеляційної скарги.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, рішення суду першої інстанції слід залишити без змін, як таке, що прийняте з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 242, 315, 316, 322, 325, 328 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - залишити без задоволення
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29 травня 2020 року у справі № 160/1685/20 - залишити без змін.
Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її проголошення у порядку ст.ст. 328 - 329 КАС України.
Головуючий - суддя О.М. Лукманова
суддя Л.А. Божко
суддя Ю. В. Дурасова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2020 |
Оприлюднено | 04.01.2021 |
Номер документу | 93926974 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні