ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
Провадження № 22-ц/803/9481/20 Справа № 203/243/20 Суддя у 1-й інстанції - Казак С. Ю. Суддя у 2-й інстанції - Пищида М. М.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 грудня 2020 року м. Дніпро
Колегія суддів судової палати у цивільних справах Дніпровського апеляційного суду у складі:
головуючого - Пищиди М.М.
суддів - Ткаченко І.Ю., Каратаєвої Л.О.
розглянувши у спрощеному позовному провадженні в м. Дніпро апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу «Кірова 129-Б» на рішення Кіровського районного суду м. Дніпропетровська від 04 вересня 2020 року у справі за позовом Обслуговуючого кооперативу «Кірова 129-Б» до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 про стягнення боргів за утримання спільного майна та поновлення попереднього стану приміщення,-
В С Т А Н О В И Л А:
У січні 2020 року позивач звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 про стягнення боргів за утримання спільного майна та поновлення попереднього стану приміщення.
В обґрунтування якого посилався на те, що в 2016 році в будинку АДРЕСА_1 було створено ОСББ Сосновий Гай .
В 2018 році відбулась зміна найменування на ОСББ Сосенки .
Внаслідок певного конфлікту між власниками квартир 11-го під`їзду та правління ОСББ Сосенки , власники квартир відповідно до ч.12 ст.10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку скористались своїм правом на власні повноваження щодо прийняття рішень стосовно управління майном.
25.05.2018 року відбулись загальні збори власників квартири 11-го під`їзду, на яких було прийнято протокольні рішення щодо взяття повноважень по прийняттю рішень стосовно спільного майна, яким користується співвласники 11-го під`їзду; щодо задоволення потреб по утриманню та експлуатації спільного майна, яким користуються співвласники цих квартир, включаючи поточний ремонт інженерних систем життєзабезпечення 11-го під`їзду, самостійно шляхом самозабезпечення та самофінансування; обрання відповідальних осіб за управління спільним майном; затвердження переліку внесків співвласників та їх розміру.
В зв`язку з прийнятими рішеннями було створено та 12.03.2019 року зареєстровано Обслуговуючий кооператив Кірова 129-Б , засновниками якого є власники квартир 11-го під`їзду.
06.04.2019 року було прийнято рішення, яким визначено поточний розмір внеску на утримання спільного майна, а саме: щомісячний внесок в розмірі 300 грн. для власників трикімнатних квартир та 200 грн. для власників двокімнатних квартир.
Для ведення фінансово-господарської діяльності було відкрито рахунок в АТ КБ Приватбанк .
Підтримавши рішення про створення кооперативу, відповідачі, як власник квартир, розташованих в 11-му під`їзді, відмовляються фінансувати утримання майна, посилаючись на створення в будинку ОСББ Сосенки , яке виставляє їм рахунки на сплату внесків в ОСББ.
Внаслідок цього, за період з березня 2019 року по січень 2020 року рахується заборгованість по внескам: квартира АДРЕСА_2 - 2200 грн., квартира АДРЕСА_3 - 1350 грн.
Крім того, власник квартири АДРЕСА_4 ОСОБА_4 порушує правила проживання в будинку.
Близько двох років тому назад, внаслідок проведення ремонтних робіт в квартирі було демонтовано дерев`яні виконанні рами та дошки, які винесені з квартири на міжповерховий майданчик між п`ятим та шостим поверхами під`їзду, що призвело до захаращення приміщення.
Чисельні звернення до ОСОБА_4 щодо порушення правил проживання в будинку, результатів не дали.
25.09.2019 року позивачем було укладено договір з ФОП ОСОБА_6 , на підставі якого 01.10.2019 року підрядник виконав роботи по поновлення попереднього стану під`їзду. Вартість послуг за договором склала 1500 грн.
09.10.2019 року було укладено договір з ФОП ОСОБА_7 по прибиранню приміщень, місць загального користування, прибирання вхідної зони, стель, сходів та інш. Відповідно до договору 10.10.2019 року підрядник виконав відповідні роботи, вартість яких склала 3350 грн.
Посилаючись на вказані обставини, позивач в пред`явленому позові просив стягнути з власника квартири АДРЕСА_2 ОСОБА_1 , власника квартири АДРЕСА_5 ОСОБА_2 , власника квартири АДРЕСА_6 ОСОБА_3 , власника квартири АДРЕСА_4 ОСОБА_4 , власника квартири № НОМЕР_1 ОСОБА_5 на користь Обслуговуючого кооперативу Кірова 129-Б кошти на утримання спільного майна 11-го під`їзду будинку АДРЕСА_1 , яка складається із суми боргу в розмірі 2200 грн. власника квартири АДРЕСА_2 , суми боргу в розмірі 2000 грн. власника квартири АДРЕСА_5 , суми боргу в розмірі 2900 грн. власника квартири АДРЕСА_6 , суми боргу в розмірі 1350 грн. власника квартири АДРЕСА_7 , суми боргу в розмірі 2200 грн. власника квартири АДРЕСА_4 та боргу за додаткові послуги власника квартири АДРЕСА_4 в сумі 1500 грн. Також позивач просив стягнути з відповідачів судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в сумі 2102 грн.
01.06.2020 року позивачем було подано заяву про збільшення позовних вимог, відповідно до якої останній остаточно просив стягнути з власника квартири АДРЕСА_2 ОСОБА_1 , власника квартири АДРЕСА_5 ОСОБА_2 , власника квартири АДРЕСА_6 ОСОБА_3 , власника квартири АДРЕСА_4 ОСОБА_4 , власника квартири № НОМЕР_1 ОСОБА_5 на користь Обслуговуючого кооперативу Кірова 129-Б кошти на утримання спільного майна 11-го під`їзду будинку АДРЕСА_1 , яка складається із суми боргу, що виникла за період з березня 2019 року по серпень 2020 року, в сумі 20550 грн., у т.ч.: заборгованість в розмірі 3600 грн. власника квартири АДРЕСА_2 , в розмірі 3400 грн. власника квартири АДРЕСА_5 , в розмірі 5000 грн. власника квартири АДРЕСА_6 , в розмірі 3450 грн. власника квартири АДРЕСА_7 , в розмірі 3600 грн. власника квартири АДРЕСА_4 та боргу за додаткові послуги власника квартири АДРЕСА_4 в сумі 1500 грн. Також позивач просив стягнути з відповідачів судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в сумі 2102 грн.
Рішенням Кіровського районного суду м. Дніпропетровська від 04 вересня 2020 року в задоволенні позову Обслуговуючого кооперативу Кірова 129-Б до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 про стягнення боргів за утримання спільного майна та поновлення попереднього стану приміщення- відмовлено повністю.
Не погодившись з вказаним рішенням суду, Обслуговуючий кооператив «Кірова 129-Б» звернулося до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду та ухвалити нове судове рішення, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
В обґрунтування апеляційної скарги посилається на те, що при винесенні рішення судом першої інстанції порушені норми матеріального та процесуального права.
Відповідно до ч. 1 ст. 368 ЦПК України справа розглядається судом апеляційної інстанції за правилами, встановленими для розгляду справи в порядку спрощеного провадження, з особливостями, встановленими цією главою.
Перевіривши матеріали справи, законність та обґрунтованість рішення суду, в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що 14.05.2016 року установчими зборами співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 було прийнято рішення про створення ОСББ Сосновий Гай (після зміни назви ОСББ Сосенки (код ЄДРПОУ 40525407)), що оформлено відповідним протоколом №1 від 14.05.2016 року.
01.06.2016 року було проведено державну реєстрацію Об?єднання, про що внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Будинок №129-Б по АДРЕСА_1 складається з 13-ти під`їздів.
На підставі установчих зборів, оформлених протоколом №1 від 15.02.2019 року, власників квартир 11-го під`їзду вказаного будинку було створено Обслуговуючий кооператив Кірова 129-Б та 12.03.2019 року було проведено державну реєстрацію кооперативу, про що внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з їх недоведеності.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, з наступних підстав.
Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулювання правових, організаційних та економічних відносин, пов`язаних з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління, врегульовано Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку .
Так, статтею 9 зазначеного вище Закону встановлено, що управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками.
За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку).
Наймачі, орендарі та інші користувачі квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку можуть брати участь в управлінні багатоквартирним будинком виключно за дорученням власників таких квартир та приміщень.
Відповідно до ст.10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об`єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків (ч.1 ст.10).
До повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про: 1) розпорядження спільним майном багатоквартирного будинку, встановлення, зміну та скасування обмежень щодо користування ним; 2) визначення управителя та його відкликання, затвердження та зміну умов договору з управителем; 3) обрання уповноваженої особи (осіб) співвласників під час укладання, внесення змін та розірвання договору з управителем, здійснення контролю за його виконанням; 4) визначення повноважень управителя щодо управління багатоквартирним будинком; 5) проведення поточного і капітального ремонтів, реконструкції, реставрації, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку та визначення підрядників для виконання таких робіт; 6) визначення дати та місця проведення наступних зборів співвласників; 7) визначення переліку та розміру витрат на управління багатоквартирним будинком; 8) відключення будинку від мереж (систем) централізованого постачання комунальних послуг у порядку, встановленому законом, і визначення системи подальшого забезпечення будинку комунальними послугами, за умови дотримання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища; 9) прийняття рішення про вибір моделі організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги (укладення індивідуального та/або колективного договору про надання комунальної послуги) (ч.2 ст.10).
За рішенням зборів співвласників повноваження щодо прийняття рішень стосовно спільного майна, яким користується лише певна група співвласників (співвласники квартир та нежитлових приміщень, розташованих в одному під`їзді або секції багатоквартирного будинку, тощо), за умови що при цьому не порушуються права інших співвласників, можуть бути передані цій групі співвласників. Такі рішення стосовно спільного майна приймаються зборами зазначеної групи співвласників у порядку, передбаченому частинами четвертою - шостою, восьмою - одинадцятою цієї статті.
Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 75 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень відповідної групи (під`їзд, секція багатоквартирного будинку тощо). Якщо одна особа є власником квартири (квартир) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить 50 відсотків або більше загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень відповідної групи (під`їзд, секція багатоквартирного будинку тощо), рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більш як 75 відсотків загальної кількості співвласників усіх квартир та нежитлових приміщень відповідної групи (під`їзд, секція багатоквартирного будинку тощо) (ч.12 ст.10).
В свою чергу ст.4 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку встановлено, що об`єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.
Об`єднання створюється як непідприємницьке товариство для здійснення функцій, визначених законом. Порядок надходження і використання коштів об`єднання визначається цим Законом та іншими законами України.
В одному багатоквартирному будинку може бути створено тільки одне об`єднання. Власники квартир та нежитлових приміщень у двох і більше багатоквартирних будинках, об`єднаних спільною прибудинковою територією, елементами благоустрою, обладнанням, інженерною інфраструктурою, можуть створити одне об`єднання.
Основна діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обгрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.
Майно об`єднання утворюється з: майна, переданого йому співвласниками у власність; одержаних доходів; іншого майна, набутого на підставах, не заборонених законом.
Згідно ст.10 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку органами управління об`єднання є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія об`єднання.
Вищим органом управління об`єднання є загальні збори.
Загальні збори скликаються і проводяться в порядку, передбаченому цим Законом для установчих зборів, правлінням об`єднання або ініціативною групою з не менш як трьох співвласників.
Рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов`язковим для всіх співвласників.
До виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься: затвердження статуту об`єднання, внесення змін до нього; обрання членів правління об`єднання; питання про використання спільного майна; затвердження кошторису, балансу об`єднання та річного звіту; попереднє (до їх укладення) погодження умов договорів, укладених на суму, що перевищує зазначену в статуті об`єднання, договорів, предметом яких є цінні папери, майнові права або спільне майно співвласників чи їх частина; визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників; прийняття рішення про реконструкцію та ремонт багатоквартирного будинку або про зведення господарських споруд; визначення розміру матеріального та іншого заохочення голови та членів правління; визначення обмежень на користування спільним майном; обрання та відкликання управителя, затвердження та зміна умов договору з управителем, прийняття рішення про передачу функцій з управління спільним майном багатоквартирного будинку повністю або частково асоціації; прийняття рішень про заснування інших юридичних осіб або участь у товариствах.
Статтею 12 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку передбачено, що управління багатоквартирним будинком здійснює об`єднання через свої органи управління.
За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації.
Об`єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об`єднання.
Відповідно до ст.22 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об`єднання за рішенням загальних зборів має право: задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення; визначати управителя, виконавців окремих житлово-комунальних послуг, з якими усі співвласники укладають відповідні договори; виступати колективним споживачем (замовником) усіх або частини житлово-комунальних послуг.
Для фінансування самозабезпечення об`єднання співвласники сплачують відповідні внески і платежі в розмірах, установлених загальними зборами об`єднання. За згодою правління окремі співвласники можуть у рахунок сплати таких внесків і платежів виконувати окремі роботи.
Статтею 23 зазначеного вище Закону передбачено, що внески на утримання і ремонт приміщень або іншого майна, що перебуває у спільній власності, визначаються статутом об`єднання та/або рішенням загальних зборів.
Згідно Закону України Про кооперацію останній визначає правові, організаційні, економічні та соціальні основи функціонування кооперації в Україні.
Статтею 1 вказаного Закону визначено, що кооперація - система кооперативних організацій, створених з метою задоволення економічних, соціальних та інших потреб своїх членів.
Відповідно до термінів, наведених в ст.2 Закону України Про кооперацію:
-кооператив - юридична особа, утворена фізичними та/або юридичними особами, які добровільно об`єдналися на основі членства для ведення спільної господарської та іншої діяльності з метою задоволення своїх економічних, соціальних та інших потреб на засадах самоврядування;
- обслуговуючий кооператив - кооператив, який утворюється шляхом об`єднання фізичних та/або юридичних осіб для надання послуг переважно членам кооперативу, а також іншим особам з метою провадження їх господарської діяльності. Обслуговуючі кооперативи надають послуги іншим особам в обсягах, що не перевищують 20 відсотків загального обороту кооперативу;
-вступний внесок - грошовий чи інший майновий неповоротний внесок, який зобов`язана сплатити особа у разі вступу до кооперативної організації;
-членський внесок - грошовий неповоротний внесок, який періодично сплачується членом кооперативного об`єднання для забезпечення поточної діяльності кооперативного об`єднання;
-цільовий внесок - грошовий чи інший майновий внесок члена кооперативу, що вноситься понад пай до спеціального фонду кооперативу для забезпечення виконання конкретних завдань кооперативу;
-пайовий фонд - фонд, що формується з пайових внесків членів кооперативу і є одним із джерел формування майна кооперативу, розмір якого може змінюватися.
Згідно ст.3 Закону України Про кооперацію метою кооперації є задоволення економічних, соціальних та інших потреб членів кооперативних організацій на основі поєднання їх особистих та колективних інтересів, поділу між ними ризиків, витрат і доходів, розвитку їх самоорганізації, самоуправління та самоконтролю.
Основними завданнями кооперації є: підвищення життєвого рівня членів кооперативів, захист їх майнових інтересів і соціальних прав; створення системи економічної і соціальної самодопомоги населення та суб`єктів господарювання; залучення у виробництво товарів, робіт, послуг, додаткових трудових ресурсів, підвищення трудової і соціальної активності населення; створення і розвиток інфраструктури, необхідної для провадження господарської та іншої діяльності кооперативів з метою зростання матеріального добробуту їх членів та задоволення потреб у товарах і послугах; сприяння сталому розвитку та становленню засад демократичного розвитку суспільства.
Відповідно до ст.4 вказаного Закону кооперація базується на таких основних принципах: добровільності вступу та безперешкодного виходу з кооперативної організації; соціальної справедливості, взаємодопомоги та співробітництва; рівного права голосу під час прийняття рішень (один член кооперативу - один голос); вільного вибору напрямів і видів діяльності; демократичного контролю за діяльністю кооперативних організацій та їх посадових осіб з боку членів кооперативних організацій; безпосередньої участі членів кооперативної організації у її діяльності.
Стаття 6 Закону України Про кооперацію встановлює, кооператив є первинною ланкою системи кооперації і створюється внаслідок об`єднання фізичних та/або юридичних осіб на основі членства для спільної господарської та іншої діяльності з метою поліпшення свого економічного стану.
Відповідно до завдань та характеру діяльності кооперативи поділяються на такі типи: виробничі, обслуговуючі та споживчі. За напрямами діяльності кооперативи можуть бути сільськогосподарськими, житлово-будівельними, садово-городніми, гаражними, торговельно-закупівельними, транспортними, освітніми, туристичними, медичними тощо.
Кооператив є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків та може мати печатки.
Згідно ст.7 Закону України Про кооперацію кооператив створюється його засновниками на добровільних засадах.
Засновниками кооперативу можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, а також юридичні особи України та іноземних держав, які беруть участь у діяльності кооперативів через своїх представників.
Рішення про створення кооперативу приймається його установчими зборами.
Рішення установчих зборів оформляється протоколом, який підписують головуючий та секретар зборів.
В ст.8 Закону України Про кооперацію визначено, що статут кооперативу є правовим документом, що регулює його діяльність, а також встановлено відомості, які статут повинен містити.
Згідно ст.10 Закону України Про кооперацію членами кооперативу можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, юридичні особи України та іноземних держав, що діють через своїх представників, які внесли вступний внесок та пай у розмірах, визначених статутом кооперативу, додержуються вимог статуту і користуються правом ухвального голосу.
Членом кооперативу може бути фізична особа, яка досягла 16-річного віку і виявила бажання брати участь у його діяльності.
Кооператив зобов`язаний вести облік своїх членів та видати кожному з них посвідчення про членство.
Відповідно до ст.11 вказаного Закону вступ до кооперативу здійснюється на підставі письмової заяви. Особа, яка подала заяву про вступ до кооперативу, вносить вступний внесок і пай у порядку та розмірах, визначених його статутом.
Рішення правління чи голови кооперативу про прийняття до кооперативу підлягає затвердженню загальними зборами його членів. Порядок прийняття такого рішення та його затвердження визначається статутом кооперативу.
Права та обов`язки членів кооперативу визначені в ст.12 Закону України Про кооперацію .
Відповідно до ст.15 Закону України Про кооперацію вищим органом управління кооперативу є загальні збори членів кооперативу.
До компетенції загальних зборів членів кооперативу належить: затвердження статуту кооперативу та внесення до нього змін, прийняття інших рішень, що стосуються діяльності кооперативу; утворення органів управління та органів контролю за діяльністю кооперативу, інших органів кооперативу; заслуховування звітів його органів управління і органів контролю; затвердження порядку розподілу доходу кооперативу; визначення розмірів вступного і членського внесків та паїв; визначення розмірів, порядку формування та використання фондів кооперативу; визначення розмірів оплати праці голови правління, голови ревізійної комісії (ревізора), а також кошторису на утримання апарату органів управління та органів контролю за діяльністю кооперативу; затвердження річного звіту і балансу кооперативу; затвердження рішення правління або голови правління про прийняття нових членів та припинення членства; прийняття рішень щодо володіння, користування та розпорядження майном; утворення спеціальних комісій із залученням як консультантів найманих працівників; прийняття рішень про вступ кооперативу до кооперативних об`єднань; прийняття рішень про реорганізацію або ліквідацію кооперативу.
Рішенням загальних зборів членів кооперативу до компетенції загальних зборів можуть бути віднесені інші питання діяльності кооперативу.
Чергові загальні збори членів кооперативу скликаються правлінням або головою кооперативу у разі потреби, але не рідше одного разу на рік.
Загальні збори членів кооперативу правомочні вирішувати питання, якщо на них присутні більше половини його членів, а збори уповноважених - за наявності не менше двох третин уповноважених.
Кожний член кооперативу чи уповноважений кооперативу має один голос, і це право не може бути передано іншій особі.
Рішення загальних зборів членів (зборів уповноважених) кооперативу про прийняття, внесення змін до статуту, вступ до кооперативного об`єднання або вихід з нього та про реорганізацію або ліквідацію кооперативу вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менш як 75 відсотків членів кооперативу, присутніх на загальних зборах кооперативу. З інших питань рішення приймаються простою більшістю голосів членів (уповноважених) кооперативу, присутніх на його загальних зборах.
Згідно ст.16 Закону України Про кооперацію виконавчим органом кооперативу є правління, яке очолює голова, повноваження якого визначаються статутом кооперативу. Виконавчий орган підзвітний вищому органу управління кооперативу і несе перед ним відповідальність за ефективність роботи кооперативу.
У кооперативі, до складу якого входить менше ніж 10 членів, обирається лише голова кооперативу.
Виконавчий орган кооперативу: здійснює управління кооперативом у період між загальними зборами членів кооперативу, забезпечує виконання їх рішень; представляє кооператив у відносинах з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, міжнародними організаціями, юридичними та фізичними особами; укладає угоди між кооперативом та іншими особами; діє від імені кооперативу в межах, передбачених статутом кооперативу.
Виконавчий орган може бути наділений іншими повноваженнями, визначеними вищим органом управління кооперативу або статутом кооперативу.
Члени правління та голова кооперативу обираються загальними зборами членів кооперативу на строк, визначений статутом, але не більше ніж на п`ять років.
Крім того, ст.13 Закону України Про кооперацію передбачено, що членство в кооперативі припиняється у разі: добровільного виходу з нього; припинення трудової участі в діяльності виробничого кооперативу; несплати внесків у порядку, визначеному статутом кооперативу; смерті члена кооперативу - фізичної особи; ліквідації члена кооперативу - юридичної особи; припинення діяльності кооперативу.
Встановлено, що 14.05.2016 року установчими зборами співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 було прийнято рішення про створення ОСББ Сосновий Гай (після зміни назви ОСББ Сосенки та 01.06.2016 року було проведено державну реєстрацію Об?єднання.
На підставі установчих зборів, оформлених протоколом №1 від 15.02.2019 року, власників квартир 11-го під`їзду вказаного будинку було створено Обслуговуючий кооператив Кірова 129-Б та 12.03.2019 року було проведено державну реєстрацію кооперативу.
При цьому, як вірно зазначено судом першої інстанції, позивачем не надано суду доказів тому, що загальними зборами співвласників ОСББ Сосенки , яким було прийнято в управління багатоквартирний будинок АДРЕСА_1 , передавались повноваження щодо прийняття рішень стосовно подальшого управління приміщеннями 11-го під`їзду співвласникам квартир у вказаному під`їзді, як це передбачено приписами ч.12 ст.10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку ; доказів щодо прийняття приміщень під`їзду на баланс Обслуговуючого кооперативу Кірова 129-Б , відповідного передавального акту.
Також позивачем не надано суду доказів, що відповідачі по справі, що є власниками/співвласниками квартир в 11-му під`їзді будинку, подавали письмові заяви про вступ до кооперативу, внесли вступний внесок та пай та щодо видачі останнім посвідчень про членство в кооперативі, як це передбачено положеннями ст.ст.10,11 Закону України Про кооперацію , а відповідно, і доказів того, що відповідачі вступили до кооперативу та набули статус членів кооперативу.
Крім того, відповідно до ст.19 Закону України Про кооперацію джерелами формування майна кооперативу є: вступні, членські та цільові внески його членів, паї та додаткові паї; майно, добровільно передане кооперативу його членами; кошти, що надходять від провадження господарської діяльності; кошти, що надходять від створених кооперативом підприємств, установ, організацій; грошові та майнові пожертвування, благодійні внески, гранти, безоплатна технічна допомога юридичних і фізичних осіб, у тому числі іноземних; інші надходження, не заборонені законодавством.
Виходячи із принципу добровільності участі особи в кооперативі, закріпленого ст.4 Закону України Про кооперацію , сплата членських та цільових внесків теж повинна відбуватися виключно на добровільних засадах, а не шляхом стягнення у судовому порядку. При цьому сплата внесків може покладатись лише на членів кооперативу, а не на асоційованих членів. В свою чергу несплата внесків, може тягти за собою наслідки, передбачені ст.13 Закону України Про кооперацію щодо припинення членства в кооперативі.
В своєму позові позивач також посилався на те, що власник квартири АДРЕСА_4 ОСОБА_4 порушує правила проживання в будинку. Близько двох років тому назад, внаслідок проведення ремонтних робіт в квартирі було демонтовано дерев`яні виконанні рами та дошки, які винесені з квартири на міжповерховий майданчик між п`ятим та шостим поверхами під`їзду, що призвело до захаращення приміщення. Чисельні звернення до ОСОБА_4 щодо порушення правил проживання в будинку, результатів не дали. 25.09.2019 року позивачем було укладено договір з ФОП ОСОБА_6 , на підставі якого 01.10.2019 року підрядник виконав роботи по поновлення попереднього стану під`їзду. Вартість послуг за договором склала 1500 грн. 09.10.2019 року було укладено договір з ФОП ОСОБА_7 по прибиранню приміщень, місць загального користування, прибирання вхідної зони, стель, сходів та інш. Відповідно до договору 10.10.2019 року підрядник виконав відповідні роботи, вартість яких склала 3350 грн.
Однак, як вірно встановлено судом першої інстанції, позивачем не було надано доказів тому, що сміття в під`їзді будинку було залишено після проведення ремонтних робіт в квартирі АДРЕСА_4 , співвласником якої є відповідач ОСОБА_4 .
Не надано позивачем відповідних договорів від 25.09.2019 року із ФОП ОСОБА_6 та від 09.10.2019 року із ФОП ОСОБА_7 , з яких би вбачалась погоджена сторонами вартість робіт та послуг; ким укладались вказані договори від імені кооперативу; доказів щодо надання загальними зборами членів кооперативу погодження на їх укладання, щодо розміру витрат та наділення повноваженнями щодо їх підписання відповідною особи.
Також позивачем не надано будь-яких належних та допустимих доказів тому, що сміття в під`їзді будинку було залишено після проведення ремонтних робіт в квартирі АДРЕСА_4 , співвласником якої є відповідач ОСОБА_4 .
Беручи до уваги всі встановлені судом факти і відповідні їм правовідносини, належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про законність та обґрунтованість рішення ухваленого по даній справі та відсутність підстав до його скасування.
Доводи, вказані в апеляційній скарзі про те, що суд неповно з`ясував обставини по справі, необґрунтовані та зводяться до переоцінки доказів по справі і незгоди з висновками суду по їх оцінці.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 374, частини 1 статті 375 ЦПК України суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право залишити судове рішення без змін, а скаргу без задоволення, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів вважає, що рішення суду постановлено з дотриманням норм матеріального і процесуального права, тому апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення має бути залишено без змін.
Що стосується судових витрат понесених апелянтом, то колегія суддів їх не переглядає, оскільки апеляційна скарга залишена без задоволення.
На підставі викладеного, керуючись ст. 367, 368, 374, 375, 381- 384 ЦПК України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу «Кірова 129-Б» - залишити без задоволення.
Рішення Кіровського районного суду м. Дніпропетровська від 04 вересня 2020 року - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена відповідно до чинного законодавства.
Судді:
Суд | Дніпровський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2020 |
Оприлюднено | 04.01.2021 |
Номер документу | 93955731 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Дніпровський апеляційний суд
Пищида М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні