ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
16.12.2020Справа № 910/11416/20
За позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Програміка" доДержавної податкової служби України простягнення 1790820,00 грн Суддя Смирнова Ю.М.
Секретар судового засідання Багнюк І.І.
Представники учасників справи:
від позивачаМиськів Б.Т., Ганзюк О.В.; від відповідачаБорисевич Д.В.;
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Програміка" звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з Державної податкової служби України 1790820,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані неналежним виконанням відповідачем умов укладених між сторонами договорів №26 від 19.04.2019 та №40 від 29.05.2019 в частині оплати наданих послуг.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.08.2020 за вказаним позовом відкрито провадження у справі №910/11416/20, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання у справі призначено на 17.09.2020.
07.09.2020 через канцелярію суду від відповідача надійшов відзив на позов, в якому останній проти заявлених позовних вимог заперечив, посилаючись на те, що між сторонами не було узгоджено вартість послуг у період з 01.01.2020 по 31.03.2020, у зв`язку з чим не було передбачено і відповідних бюджетних асигнувань. Крім того, відповідач зазначає, що позивач протягом строку дії укладених між сторонами договорів жодних актів на підтвердження наданих послуг відповідачу, як замовнику, не надав; передача інформаційно-телекомунікаційних систем від Державної фіскальної служби України на баланс Державної податкової служби України відбулася після завершення строку дії договорів №26 від 19.04.2019 та №40 від 29.05.2019.
У підготовчому засіданні 17.09.2020 було оголошено перерву до 15.10.2020.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.10.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 18.11.2020.
18.11.2020 через канцелярію суду від позивача надійшли пояснення по справі.
18.11.2020 у судовому засідання з розгляду справи по суті оголошено перерву до 09.12.2020, а 09.12.2020 до 16.12.2020.
14.12.2020 через загальний відділ діловодства Господарського суду міста Києва від позивача надійшли клопотання по справі.
Представники позивача в судове засідання 16.12.2020 з`явились, позовні вимоги підтримали в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні 16.12.2020 проти заявлених позовних вимог заперечив з підстав наведених у відзиві на позов.
В судовому засіданні 16.12.2020 на підставі ст.240 Господарського процесуального кодексу України проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
19.04.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Програміка" (виконавець, позивач) та Державною фіскальною службою України (замовник, відповідач) укладено договір №26 (надалі - договір №26), відповідно до умов якого виконавець зобов`язується у 2019 році надати замовникові послуги, пов`язані з програмним забезпеченням за кодом ДК 021:2015 - 72260000-5 (Послуги з супроводження, технічної підтримки та адаптації програмного забезпечення ІТС "Електронний кабінет") (далі - ITC "Електронний кабінет") (далі - послуги), а замовник - прийняти і оплатити такі послуги на умовах, у строк та у порядку, що визначені у цьому договорі. Склад та обсяг послуг визначається відповідно до специфікації (додаток №1 до цього договору) (п.1.1).
Згідно із п.п.3.1, 3.2 договору №26 ціна цього договору становить 4370000,00 грн без ПДВ (на підставі пункту 26-1 підрозділу 2 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України) відповідно до специфікації послуг (додаток №1 до цього договору) та планового кошторису вартості послуг (додаток №3 до цього договору). Ціна цього договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін.
Відповідно до п.п.4.1, 4.2, 4.3 договору №26 розрахунки здійснюються шляхом банківського переводу замовником грошових коштів на поточний рахунок виконавця впродовж 10 (десяти) банківських днів з дати надходження коштів з Державного бюджету України на реєстраційний рахунок замовника на зазначені цілі на підставі підписаного сторонами відповідного акту приймання-передачі послуг. Джерелом фінансування цього договору є кошти загального фонду Державного бюджету України, КПКВ 3507010, КЕКВ 2240. Оплата за цим договором здійснюється за наявності ресурсу Єдиного казначейського рахунку.
Строк надання послуг з 01.01.2019 по 31.12.2019 (п.5.1 договору №26).
За змістом п.п.5.4, 5.4.1, 5.4.2, 5.4.4 договору №26 приймання-передача наданих послуг здійснюється у наступному порядку: виконавець не пізніше 5 числа місяця, наступного за місяцем надання послуг, а у грудні - не пізніше 16 числа, надає замовнику акт приймання-передачі послуг відповідно до таблиці №1 специфікації послуг (додаток №1 до цього договору). Виконавець протягом 2 (двох) робочих днів з дати фактичного надання послуг відповідно до таблиці №2 специфікації послуг (додаток №1 до цього договору) передає замовнику акт приймання-передачі послуг. Впродовж 10 (десяти) робочих днів, а у грудні до 19 числа, з дати отримання акту приймання-передачі послуг замовник розглядає його та у разі згоди підписує його і надсилає один примірник підписаного акту приймання-передачі послуг виконавцю. У разі наявності недоліків у наданих послугах замовник впродовж 10 (десяти) робочих днів з дня отримання акту приймання-передачі послуг від виконавця має надіслати на адресу виконавця письмову мотивовану відмову у прийманні наданих послуг.
Відповідно до п.6.1.1 договору №26 замовник зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі оплачувати надані послуги, а згідно п.6.3.1 виконавець зобов`язується забезпечити надання послуг у строки, встановлені п.5.1 цього договору.
Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє по 31.12.2019, а в частині проведення розрахунків - до повного виконання. На підставі частини 3 ст.631 Цивільного кодексу України договір поширюється на відносини, що виникли з 01.01.2019 (п.п.10.1, 10.2 договору №26).
Також між сторонами були підписані додатки до договору №26, а саме додаток №1 - специфікація послуг, додаток №2 - технічні вимоги, додаток №3 - плановий кошторис вартості послуг, додаток №4 - порядок надання послуг.
29.10.2019 між сторонами було підписано додаткову угоду №1 до договору №26.
Відповідно до умов додаткової угоди №2 від 27.12.2019 до договору №26 сторони, керуючись ст.36 Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами) та враховуючи фактичний обсяг спожитих замовником послуг, домовились зменшити ціну договору, визначену в п.3.1 на 256917,00 грн без ПДВ та викласти п.3.1 договору в наступній редакції: "3.1 Ціна цього договору становить 4113083,00 грн без ПДВ (на підставі пункту 26-1 підрозділу 2 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України) відповідно до специфікації послуг (додаток №1 до цього договору) та Планового кошторису вартості послуг (додаток №3 до цього договору).
Згідно додаткової угоди №3 до договору сторони погодили, що Державна податкова служба України приймає на себе всі права та обов`язки Державної фіскальної служби України за договором №26.
Додатковою угодою №4 до договору №26 сторони домовились, що цей договір набирає чинності з моменту підписання його уповноваженими представниками обох сторін та діє до 31.03.2020, а в частині проведення розрахунків - до повного їх виконання.
29.05.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Програміка" (виконавець, позивач) та Державною фіскальною службою України (замовник, відповідач) укладено договір №40 (надалі - договір №40), відповідно до умов якого виконавець зобов`язується у 2019 році надати замовникові послуги, пов`язані з програмним забезпеченням за кодом ДК 021:2015 - 72260000-5 (Послуги з супроводження, технічної підтримки та адаптації програмного забезпечення ІТС "Податковий блок") (далі - ITC "Податковий блок") (далі - послуги), а замовник - прийняти і оплатити такі послуги на умовах, у строк та у порядку, що визначені у цьому договорі. Склад та обсяг послуг визначається відповідно до специфікації (додаток №1 до цього договору) (п.1.1).
Згідно із п.п.3.1, 3.2 договору №40 ціна цього договору становить 6254100,00 грн без ПДВ (на підставі пункту 26-1 підрозділу 2 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України) відповідно до специфікації послуг (додаток №1 до цього договору) та планового кошторису вартості послуг (додаток №3 до цього договору). Ціна цього договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін.
Відповідно до п.п.4.1, 4.2, 4.3 договору №40 розрахунки здійснюються шляхом банківського переводу замовником грошових коштів на поточний рахунок виконавця впродовж 10 (десяти) банківських днів з дати надходження коштів з Державного бюджету України на реєстраційний рахунок замовника на зазначені цілі на підставі підписаного сторонами відповідного акту приймання-передачі послуг. Джерелом фінансування цього договору є кошти загального фонду Державного бюджету України, КПКВ 3507010, КЕКВ 2240. Оплата за цим договором здійснюється за наявності ресурсу Єдиного казначейського рахунку.
Строк надання послуг з дати підписання договору по 31.12.2019 (п.5.1 договору №40).
За змістом п.п.5.4, 5.4.1, 5.4.2, 5.4.4 договору №40 приймання-передача наданих послуг здійснюється у наступному порядку: виконавець не пізніше 5 числа місяця, наступного за місяцем надання послуг, а у грудні - не пізніше 16 числа, надає замовнику акт приймання-передачі послуг відповідно до таблиці №2 специфікації послуг (додаток №1 до цього договору). Виконавець протягом 2 (двох) робочих днів з дати фактичного надання послуг відповідно до таблиці №2 специфікації послуг (додаток №1 до цього договору) передає замовнику акт приймання-передачі послуг. Впродовж 10 (десяти) робочих днів з дати отримання акту приймання-передачі послуг замовник розглядає його та у разі згоди підписує і надсилає один примірник підписаного акту приймання-передачі послуг виконавцю. У разі наявності недоліків у наданих послугах замовник впродовж 10 (десяти) робочих днів з дня отримання акту приймання-передачі послуг від виконавця має надіслати на адресу виконавця письмову мотивовану відмову у прийманні наданих послуг.
Відповідно до п.6.1.1 договору №40 замовник зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі оплачувати надані послуги, а згідно п.6.3.1 виконавець зобов`язується забезпечити надання послуг у строки, встановлені п.5.1 цього договору.
Цей договір набирає чинності з моменту підписання його уповноваженими представниками обох сторін та діє по 31.12.2019, а в частині проведення розрахунків - до повного виконання (п.10.1 договору №40).
Також між сторонами були підписані додатки до договору №40, а саме додаток №1 - специфікація послуг, додаток №2 - технічні вимоги, додаток №3 - плановий кошторис вартості послуг, додаток №4 - порядок надання послуг.
29.10.2019 між сторонами було підписано додаткову угоду №1 до договору №40.
Відповідно до умов додаткової угоди №2 від 27.12.2019 до договору №40 сторони погодили, що Державна податкова служба України приймає на себе всі права та обов`язки Державної фіскальної служби України за договором №40.
Додатковою угодою №3 до договору №40 сторони домовились, що цей договір набирає чинності з моменту підписання його уповноваженими представниками обох сторін та діє до 31.03.2020, а в частині проведення розрахунків - до повного їх виконання.
За своєю правовою природою укладені між сторонами договори є договорами про надання послуг.
Відповідно до ст.901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
За приписами ч.1 ст.903 Цивільного кодексу України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки, та в порядку, що встановлені договором.
Статтями 525, 526 Цивільного кодексу України унормовано, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається; зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту та інших вимог, що звичайно ставляться.
Як вже вказувалось судом, за змістом укладених між сторонами правочинів, позивач зобов`язався надавати відповідачу послуги, а відповідач - оплатити такі послуги у встановленому договорами обсязі.
Також в договорах сторони узгодили порядок прийняття цих послуг - впродовж 10 (десяти) робочих днів з дати отримання акту приймання-передачі послуг замовник розглядає його та у разі згоди підписує і надсилає один примірник підписаного акту приймання-передачі послуг виконавцю. У разі наявності недоліків у наданих послугах замовник впродовж 10 (десяти) робочих днів з дня отримання акту приймання-передачі послуг від виконавця має надіслати на адресу виконавця письмову мотивовану відмову у прийманні наданих послуг.
Як стверджує позивач у позовній заяві, у період з січня по квітень 2020 року останній надав відповідачу послуги, пов`язані з програмним забезпеченням за кодом ДК 021:2015 - 72260000-5 (послуги з супроводження, технічної підтримки та адаптації програмного забезпечення ІТС "Електронний кабінет" та ІТС "Податковий блок") на загальну суму 1790820,00 грн, про що Товариством з обмеженою відповідальністю "Програміка" складені, підписані та скріплені печатками з боку виконавця акти приймання-передачі послуг №10 від квітня 2020 на суму 390000,00 грн за послуги із супроводження та технічної підтримки програмного забезпечення ІТС "Податковий блок" у січні 2020 року, №11 від квітня 2020 на суму 135000,00 грн за послуги із супроводження та технічної підтримки програмного забезпечення ІТС "Електронний кабінет" у січні 2020 року, №12 від квітня 2020 на суму 390000,00 грн за послуги із супроводження та технічної підтримки програмного забезпечення ІТС "Податковий блок" у лютому 2020 року, №13 від квітня 2020 на суму 135000,00 грн за послуги із супроводження та технічної підтримки програмного забезпечення ІТС "Електронний кабінет" у лютому 2020 року, №14 від квітня 2020 на суму 390000,00 грн за послуги із супроводження та технічної підтримки програмного забезпечення ІТС "Податковий блок" у березні 2020 року, №15 від квітня 2020 на суму 135000,00 грн за послуги із супроводження та технічної підтримки програмного забезпечення ІТС "Електронний кабінет" у березні 2020 року, №16 від квітня 2020 на суму 80820,00 грн за послуги із супроводження та технічної підтримки програмного забезпечення ІТС "Податковий блок" за період з 01.04.2020 по 07.04.2020, №19 від 30.04.2020 на суму 135000,00 грн за послуги із супроводження та технічної підтримки програмного забезпечення ІТС "Електронний кабінет" у квітні 2020 року з відповідним переліком фактично наданих послуг до кожного акту.
Вказані акти разом з деталізованим переліком послуг в розрізі кожного місяця та лист позивача від 18.05.2020 №02-15/37 про підписання цих актів були надіслані на адресу відповідача за допомогою системи електронного документообігу та отримані відповідачем, що підтверджується листом Державної податкової служби України від 20.11.2020 №2045/ЗПІ/99-00-01-02-02-10.
Однак, відповідач відповіді на вказаний лист не надав, наведені акти не підписав, мотивованої відмови від їх підписання виконавцеві не надав.
В ході розгляду справи на спростування доводів позивача щодо надання ним обумовлених договорами №26 та №40 послуг, тобто реального виконання позивачем зобов`язань, відповідач будь-яких заперечень не надав. До того ж, обумовлені договором послуги як-то обслуговування, технічна підтримка та адаптація програмного забезпечення ІТС "Електронний кабінет" та ІТС "Податковий блок" повинні надаватися безперебійно з метою реалізації завдань по забезпеченню повного та своєчасного надходження до бюджетів, державних цільових фондів всіх законодавчо встановлених в Україні податків, зборів (обов`язкових платежів), а також неподаткових платежів та забезпеченню взаємодії платників податків та державних органів з ДПС, отримання від користувачів документів та надання користувачам інформації та послуг, передбачених Податковим кодексом України та іншими нормативно-правовими актами.
Оскільки відповідач будь-яких заперечень та зауважень щодо обсягу та якості наданих позивачем послуг, а також мотивованої відмови від підписання актів у встановлений договорами строк не надав, то надані позивачем послуги у період з січня по квітень 2020 року, пов`язані з програмним забезпеченням за кодом ДК 021:2015 - 72260000-5 (послуги з супроводження, технічної підтримки та адаптації програмного забезпечення ІТС "Електронний кабінет" та ІТС "Податковий блок") на загальну суму 1790820,00 грн, згідно актів приймання-передачі, які містяться в матеріалах справи вважаються прийнятими відповідачем та, відповідно, підлягають оплаті.
Укладаючи з позивачем та Державною фіскальною службою України додаткові угоди №3 до договору №26 та №2 до договору №40 відповідач був достеменно обізнаний з умовами договорів, в тому числі і щодо їх ціни, порядку розрахунків тощо. Як правонаступник Державної фіскальної служби України у спірних правовідносинах, відповідач став стороною цих договорів та набув усіх прав та обов`язків замовника, обумовлених ними. Відповідно, твердження відповідача щодо неузгодження між сторонами вартості послуг у спірний період та неможливість оплати вартості цих послуг суд відхиляє. З аналогічних підстав суд не приймає доводи відповідача про передачу інформаційно-телекомунікаційних систем "Електронний кабінет" та "Податковий блок" від Державної фіскальної служби України на баланс після завершення строку дії договорів.
За таких обставин позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Програміка" до Державної податкової служби України про стягнення заборгованості у розмірі 1790820,00 грн є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно положень п.2 ч.1 ст.129 Господарського процесуального кодексу України, приймаючи до уваги висновки суду про задоволення позовних вимог, судовий збір покладається на відповідача.
Керуючись ст.ст.74, 129, 238 - 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Державної податкової служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Програміка" (04050, місто Київ, вул.Січових Стрільців, будинок 60, ідентифікаційний код 39295308) 1790820 (один мільйон сімсот дев`яносто тисяч вісімсот двадцять) грн 00 коп. заборгованості та судовий збір у розмірі 26862 (двадцять шість тисяч вісімсот шістдесят дві) грн 30 коп.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення, відповідно до ст.ст.256, 257, п.п.17.5 п.17 Розділу XI "Перехідні положення" Господарського процесуального кодексу України, може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду шляхом подання апеляційної скарги через Господарський суд міста Києва протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення
Повне рішення складено 04.01.2021
Суддя Ю.М. Смирнова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2020 |
Оприлюднено | 06.01.2021 |
Номер документу | 93998813 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Смирнова Ю.М.
Господарське
Господарський суд міста Києва
Смирнова Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні