Херсонський міський суд херсонської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа №766/17770/20
н/п 1-кс/766/11114/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 грудня 2020 року м.Херсон
Слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника - адвоката ОСОБА_5 , розглянувши у судовому засіданні клопотання слідчого в особливо важливих справах 1 відділення слідчого відділу Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим (з дислокацією в м. Херсон) ОСОБА_6 , про продовження строку тримання під вартою підозрюваному у вчиненні злочину, передбаченого ч.1 ст.111 КК України, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,
в с т а н о в и л а :
Слідчий звернувсядо судуз клопотаннямв якомупросив: продовжити стосовно підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою до 07.02.2021, тобто у межах строку досудового розслідування.
В порядку ч. 5 ст. 182, ч. 3 ст. 183 КПК України визначити ОСОБА_4 заставу у розмірі 10000 (десять тисяч) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 21180000 (двадцять один мільйон сто вісімдесят тисяч) гривень.
При визначенні ОСОБА_4 розміру застави або при обранні йому більш м`якого запобіжного заходу в порядку ч. 5 ст. 194 КПК України покласти на нього наступні обов`язки:
-прибувати до слідчого щопонеділка о 10 годині 00 хвилин;
-повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або роботи;
-утримуватися від спілкування з громадянином України ОСОБА_7 , зі співробітниками ДУП«РК Чорноморнафтогаз», з представниками ФСБ РФ та інших органів окупаційної влади на тимчасово окупованій території України;
-не відвідувати тимчасово окуповану територію України та зону проведення Операції об`єднаних сил;
-прибувати за першою вимогою до слідчого, прокурора, слідчого судді чи суду;
-здати на зберігання до органів Державної міграційної служби України свій паспорт для виїзду за кордон та інші документи, що дають право на виїзд з України;
-носити електронний засіб контролю.
Обґрунтування клопотання:
Слідчим відділом ГУ СБ України в АР Крим (з дислокацією в м. Херсон) здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №22020011000000042 від 07.11.2020 за підозрою:
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Нижні Петрівці Сторожинецького р-ну Чернівецької області, громадянина України, зареєстрованого та фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого, у вчиненні злочину, передбаченого ч.1 ст.111 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено наступне.
06.03.2014 в приміщенні Верховної Ради АР Крим у порушення ч. 2 ст. 2, ст. 73, п. 2 ч. 1 ст. 85, ст. 132, Конституції України та п. 2 ч. 3 ст. 3, ст. ст. 6, 18, 27 Закону України «Про всеукраїнський референдум» депутатами Верховної Ради АР Крим прийнято незаконну постанову № 1702-6/14 «О проведении общекрымского референдума», згідно якої 16.03.2014 мав відбутися так званий «референдум», на який винесли питання входження АР Крим та м. Севастополя до складу Російської Федерації на правах суб`єкта федерації. 06.03.2014 Севастопольська міська рада на позачерговій сесії прийняла рішення № 7151 з аналогічним змістом.
Відповідно до зазначених постанов 16.03.2014 проведено незаконний референдум із заздалегідь відомим та підконтрольним РФ результатом, який в подальшому став формальною підставою для прийняття незаконного рішення про включення до складу РФ території АР Крим і міста Севастополя на правах суб`єктів федерації.
Конституційний суд України своїм рішенням № 2-рп/2014 у справі №113/2014 16.03.2014 визнав постанову ВР АР Крим №1702?6/14 від06.03.2014 неконституційною.
У подальшому, 17.03.2014 депутатами Верховної Ради АР Крим, в порушення ч. 2 ст. 2, ст. 73, п. 2 ч. 1 ст. 85, ст. 132, Конституції України, прийнято постанову № 1745-6/14 «О независимости Крыма», згідно з якою на підставі Декларації про незалежність Республіки Крим і міста Севастополя, прийнятої на позачерговому пленарному засіданні Верховної Ради АР Крим 11.03.2014 та позачерговому пленарному засіданні Севастопольської міської ради 11.03.2014, створено нелегітимне державне утворення «Республика Крым».
Рішенням Конституційного суду України № 3-рп/2014 у справі № 1 15/2014 від 20.03.2014 згадану вище «Декларацію про незалежність Республіки Крим і міста Севастополя» визнано неконституційною.
Так, АР Крим та м. Севастополь, всупереч Хартії ООН від 26.06.1945, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією від 01.04.1999, Договору між Україною і Російською Федерацією про українсько-російський державний кордон від 20.04.2004, увійшли до складу РФ.
Таким чином, 20.03.2014 Російська Федерація здійснила окупацію території України півострова Крим.
Викладені фактичні дані дають підстави стверджувати, що не пізніше 20.02.2014 Російська Федерація на території півострова Крим розпочала збройну агресію (збройний конфлікт) проти України та стала ворогом України у вказаному збройному конфлікті.
Крім того, 27.02.2014 Верховною Радою Автономної Республіки Крим (далі ВР АРК), на той момент фактично підконтрольною російським військовим, які захопили будівлю ВР АРК, в порушення положень ст. 37 Конституції АР Крим (без узгодження з Президентом України), було прийнято постанову № 1656-6/14 «Про призначення ОСОБА_8 на посаду Голови Ради міністрів Автономної Республіки Крим» (надалі скасована Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.06.2014 № 826/2719/14).
На момент описаних вище подій на територій АР Крим розміщувалось та здійснювало передбачену чинним законодавством діяльність Акціонерне товариство «Державне акціонерне товариство «Чорноморнафтогаз». Вказане товариство належить до газової та нафтопереробної галузі економіки України, його діяльність спрямовується на забезпечення підвищення рівня енергетичної безпеки держави, ефективного функціонування та розвитку нафтогазового комплексу, а також на задоволення потреб споживачів у сировині та паливно-енергетичних ресурсах. Основними напрямками діяльності АТ «ДАТ «Чорноморнафтогаз» є пошук, видобуток та транспортування видобутої паливної сировини. Із вказаною метою підприємством використовується значна кількість технічних ресурсів, в тому числі автотранспортних засобів різного спрямування.
Після проведення незаконної окупації території АР Крим збройними формуваннями Російської Федерації, вказане підприємство, разом із усією матеріально технічною базою, було захоплено, як об`єкт критичної інфраструктури, який має стратегічне значення для промисловості АР Крим та РФ.
В подальшому, шляхом проведення не передбаченого чинним законодавством України т. зв. «референдуму» на території АР Крим щодо виходу останнього зі складу унітарної держави Україна та входження до складу РФ на правах суб`єкта федерації, представники окупаційної влади РФ на території АР Крим здійснили незаконне відчуження державної власності на користь країни-окупанта, чим здійснили нанесення значної шкоди державним інтересам України в економічній сфері.
В подальшому, у невстановлений в ході досудового розслідування час, проте не пізніше 29.11.2014 невстановленими в ході досудового розслідування особами із числа представників окупаційної влади РФ на тимчасово окупованій території України - АР Крим АТ «ДАТ «Чорноморнафтогаз», в порушення чинного законодавства України, було перереєстровано згідно законодавства Російської Федерації в «Государственное унитарное предприятие Республики Крым «Черноморнефтегаз». В результаті вчинення вказаних дій невстановленими представниками окупаційної влади РФ на ТОТ АР Крим нанесено значної шкоди державним інтересам України в економічній сфері шляхом незаконного відчуження державного майна в порушення норм українського та міжнародного законодавства.
Поряд із тим, в період з 2012 (точна дата в ході досудового розслідування не встановлена) по 29.11.2014 на АТ «ДАТ «Чорноморнафтогаз» здійснював трудову діяльність на посаді начальника управління транспорту громадянин України ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Згідно типових посадових інструкцій громадянин України ОСОБА_4 , як начальник управління транспорту АТ «ДАТ «Чорноморнафтогаз», забезпечував раціональне використання транспортних засобів підприємства; визначав обсяг вантажоперевезень, потребу в транспортних засобах за кількістю та номенклатурою і забезпечував цю потребу за рахунок власного та залученого транспорту; здійснював розподіл транспортних засобів і оперативний контроль за їх використанням; забезпечував ведення оперативного обліку роботи транспортних засобів тощо.
В подальшому, після проведення описаних вище подій із незаконної збройної окупації АР Крим представниками РФ та подальшого незаконного виходу території АР Крим зі складу України та входження до складу РФ, усвідомлюючи протиправний та злочинний характер зазначених дій громадянин України ОСОБА_4 прийняв рішення про продовження проживання та здійснення трудової діяльності на ТОТ АР Крим.
У невстановлений в ході досудового розслідування час, проте не раніше 29.11.2014, громадянин України ОСОБА_4 отримав від невстановлених в ході досудового розслідування представників окупаційної влади РФ на ТОТ АР Крим пропозицію на продовження трудових відносин на посаді начальника управління транспорту в «Государственном унитарном предприятии Республики Крым «Черноморнефтегаз». Усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, передбачаючи та бажаючи настання негативних наслідків для України, громадянин ОСОБА_4 на вказану пропозицію погодився та здійснює трудову діяльність на вказаній посаді дотепер.
В подальшому, у невстановлений в ході досудового розслідування час, громадянин України ОСОБА_4 познайомився із особами на ім`я « ОСОБА_9 » та « ОСОБА_10 » (повні анкетні дані в ході досудового розслідування не встановлено), які проходять службу в незаконно створеному т.зв. «Управлінні Федеральної служби безпеки Російської Федерації в Республіці Крим», та підтримував із останніми постійний контакт. При цьому громадянин ОСОБА_4 усвідомлював, що вказана організація діє на території АР Крим незаконно та має на меті переслідування проукраїнських активістів та осіб, не згодних з окупацією Криму Російської Федерацією, тобто фактично веде підривну діяльність проти України.
ОСОБА_4 , усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, бажаючи настання негативних наслідків для держави та громадян України, використовуючи своє посадове становище начальника управління транспорту в «ГУП РК «Черноморнефтегаз», яке передбачає можливість оперативного управління автотранспортними засобами вказаного підприємства, у невстановлений в ході досудового розслідування час, проте не пізніше, ніж з 26.03.2019 і по теперішній час надавав допомогу вказаним вище невстановленим співробітникам ФСБ на ім`я « ОСОБА_9 » та « ОСОБА_10 », у проведенні підривної діяльності проти України, шляхом надання не менш, ніж дванадцять разів даній російській організації транспортних засобів для перевезення співробітників ФСБ та інших незаконно створених правоохоронних, військових та воєнізованих органів Російської Федерації, дислокованих на території півострова Крим, для проведення незаконних слідчих дій на ТОТ АР Крим, а також для транспортування незаконно затриманих громадян до місць позбавлення волі.
Таким чином, за викладених вище обставин громадянин України ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюється у державній зраді, тобто діянні, умисно вчиненому громадянином України на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, обороноздатності, державній, економічній безпеці України, що виразились у наданні іноземній державі, іноземній організації або їх представникам допомоги в проведенні підривної діяльності проти України, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст.111 КК України.
У зв`язку з цим 07.11.2020 ОСОБА_4 затримано в порядку ст.208КПК України.
Викладені обставини та повідомлена ОСОБА_4 підозра підтверджується сукупністю доказів, отриманих в ході даного провадження.
Разом з тим, існують обставини, які перешкоджають завершенню досудового розслідування до закінчення дії попередньої ухвали про тримання під вартою, а саме органу досудового розслідування необхідно:
-отримати висновок судової експертизи комп`ютерної техніки та програмних продуктів стосовно вмісту телефону, вилученого у ОСОБА_4 , виконання якої доручено експертам Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз Служби безпеки України;
-отримати висновок судової експертизи відео та звукозапису щодо належності ОСОБА_4 голосу, зафіксованого у записах розмов, виявлених на телефоні останнього, виконання якої доручено експертам Миколаївського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України;
-викликати та допитати у процесуальному статусі свідків представників кримськотатарського народу, яким відомі факти та обставини проведення незаконних слідчих дій представниками ФСБ на ТОТ АР Крим із залученням автотранспорту, який надавався підозрюваним ОСОБА_4 співробітникам ФСБ РФ.
Раніше вказані дії не вдалось виконати оскільки згідно повідомлення експерта Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз Служби безпеки України № 18/4-6334 від 11.12.2020 проведення судової експертизи комп`ютерної техніки та програмних продуктів неможливо завершити раніше ніж через 60 діб з моменту її отримання, тобто не раніше другої половини лютого 2021 року.
Також, проведення допиту свідків ускладнено через факт введення карантинних обмежень Російською Федерацією, пов`язаних із значною кількістю захворювань на Ковід-19. Через вказані обмеження представниками окупаційної влади РФ на ТОТ АР Крим здійснюється оформлення дозволу особам на виїзд до материкової частини України лише один раз на рік, у зв`язку із чим, встановлені свідки зможуть прибути на виклик слідчого не раніше другої половини січня 2021 року.
Крім того, згідно повідомлення Миколаївського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України № 19/115/07/19908-2020 від 21.12.2020, експертизу відео та звукозапису неможливо завершити раніше ніж кінець першої декади січня 2021 року.
Проведення вказаних процесуальних дій дозволить отримати докази, які в своїй сукупності або окремо матимуть вагоме значення для доказування вини підозрюваного ОСОБА_4 у вчиненні особливо тяжкого злочину, відповідальність за який передбачена ч. 1 ст. 111 КК України.
Строк запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного ОСОБА_4 закінчується 05.01.2021.
21.12.2020 керівником прокуратури АР Крим та м. Севастополя продовжено строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні до трьох місяців, тобто до 07.02.2021.
Крім доказів, які свідчать про обґрунтованість повідомленої ОСОБА_4 підозри, в ході досудового розслідування не зникли фактичні дані, які вказують на наявність ризиків, передбачених ст.177КПК України.
Так, встановлено, що громадянин ОСОБА_4 зареєстрований та постійно проживає на тимчасово окупованій території України АР Крим, майна та роботи на материковій частині України не має. Натомість має постійне джерело доходів на тимчасово окупованій території України, яке дає йому можливість необмеженого перебування у вказаному місці.
Також підозрюваний має паспорти громадянина Російської Федерації, незаконно видані на тимчасово окупованій території АР Крим, при чому перший з них був виданий в квітні 2014 року, тобто безпосередньо після початку незаконної паспортизації жителів півострова.
Крім того, ОСОБА_4 має стійкі зв`язки з представниками Федеральної служби безпеки Російської Федерації, яким він надавав допомогу, що свідчить про те, що вказані особи можуть допомагати йому переховуватись від органів досудового розслідування, у тому числі на тимчасово окупованій території України чи в будівлях дипломатичних установ Російської Федерації на території України. При цьому, використовуючи можливості співробітників ФСБ в Криму ОСОБА_4 може незаконно впливати на свідків, які проживають на території АР Крим, зокрема осіб, у яких проводились обшуки, з тим, щоб вони не давали викривальні показання щодо підозрюваного.
Як вбачається з протоколу огляду вилученого у ОСОБА_4 телефону, він незаконно перетинав кримську ділянку державного кордону України з Російською Федерацією, що свідчить про те, що дана особа має можливість у аналогічний спосіб втекти від органів досудового розслідування.
Також ОСОБА_4 підтримує тісні особисті контакти із Командувачем Національної гвардії України ОСОБА_7 , який неодноразово допомагав йому у перетині адміністративної межі з тимчасово окупованою територією АР Крим та надавав йому службові відомості щодо здійснення прикордонного контролю, як це описано вище.
При цьому, ОСОБА_4 має спеціальне звання полковника міліції у відставці, що свідчить про його обізнаність про форми та методи роботи правоохоронних органів у разі здійснення розшуку підозрюваних у кримінальних провадженнях, які переховуються від органів досудового розслідування та суду.
Крім того, стійкість зв`язку підозрюваного з представниками ФСБ РФ, систематичність надання ним транспортних засобів, а також використання для цього посади в ДУП«РК Чорноморнафтогаз», яку він займає дотепер, свідчить про можливість продовження ОСОБА_4 описаної вище протиправної діяльності.
Крім перелічених вище обставин, в ході подальшого досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 на території АР Крим також підтримує стійкі контакти з представниками прикордонної служби Російської Федерації, Міністерства оборони Російської Федерації та митної служби Російської Федерації та вирішує з ними у тому числі питання в`їзду та виїзду з тимчасово окупованої території України.
Викладені обставини у своїй сукупності свідчать про те, що ОСОБА_4 може переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на свідків; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, тобто про наявність ризиків, передбачених п.1, 2, 3, 5 ч.1 ст.177 КПК України, а також про те, що вказані ризики на момент внесення даного клопотання не зменшились.
Крім того, факт незаконної окупації території АР Крим, проведення незаконного кримінального переслідування його населення, а також факти співпраці громадян України з країною-агресором викликають різку та негативну реакцію українського суспільства. У зв`язку з цим, застосування щодо ОСОБА_4 більш м`якого запобіжного заходу, ніж тримання під вартою, може призвести до порушень громадського порядку та інших негативних наслідків у суспільстві.
Таким чином, у даному провадженні отримані достатні докази, які свідчать про обґрунтованість повідомленої ОСОБА_4 підозри та наявність ризиків, передбачених ч.1 ст.177 КПК України.
На неможливість застосування до ОСОБА_4 більш м`якого запобіжного заходу, ніж тримання під вартою, вказує той факт, що інші запобіжні заходи не зможуть запобігти втечі та переховуванню підозрюваного, у тому числі із застосуванням можливостей дипломатичних установ чи спеціальних служб Російської Федерації або зв`язків з керівниками військових формувань на території України.
Приймаючи до уваги, що злочин, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_4 не є насильницьким, чинний КПК передбачає при обранні запобіжного заходу обов`язкове встановлення розміру застави. Разом з тим, серйозність та обґрунтованість вказаних вище ризиків, зв`язки підозрюваного зі спеціальними службами Російської Федерації та керівниками українських військових формувань, які надавали йому сприяння при перетині адміністративної межі з півостровом Крим, а також наявність при ньому значної суми грошових коштів (6 тис. доларів США), свідчать про виключність даного випадку та про те, що розмір застави, передбачений ч. 5 ст.182 КПК України для даної категорії злочинів, не здатний забезпечити виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків, у зв`язку з чим необхідне визначення застави у розмірі 10000 (десять тисяч) прожиткових мінімумів доходів громадян, що складає 21180 000 (двадцять один мільйон сто вісімдесят тисяч) гривень.
Викладені обставини також свідчать про необхідність покладання на підозрюваного при визначенні йому застави або обрання більш м`якого запобіжного заходу, додаткових обов`язків, визначених ч.5 ст.194 КПК України, а саме:
-прибувати до слідчого щопонеділка о 10 годині 00 хвилин;
-повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або роботи;
-утримуватися від спілкування з громадянином України ОСОБА_7 , зі співробітниками ДУП«РК Чорноморнафтогаз», з представниками ФСБ РФ та інших органів окупаційної влади на тимчасово окупованій території України;
-не відвідувати тимчасово окуповану територію України та зону проведення Операції об`єднаних сил;
-прибувати за першою вимогою до слідчого, прокурора, слідчого судді чи суду;
-здати на зберігання до органів Державної міграційної служби України свій паспорт для виїзду за кордон та інші документи, що дають право на виїзд з України;
-носити електронний засіб контролю.
Разом із тим, 14.12.2020 колегія суддів Херсонського апеляційного суду своєю постановою скасувала ухвалу суду першої інстанції щодо обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та постановила нову ухвалу, якою підозрюваному ОСОБА_4 обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на 60 днів, тобто до 05.01.2021. Крім того, вказаною постановою визначено розмір застави 10000 прожиткових мінімумів доходів громадян, що складає 21180000 (двадцять один мільйон сто вісімдесят тисяч) гривень.
Ухвала Херсонського апеляційного суду набрала чинності 14.12.2020.
Доводи сторін у судовому засіданні:
Прокурор в судовому засіданні просив клопотання задовольнити за підставами, викладеними у клопотанні.
Підозрюваний не заперечував проти задоволення клопотання.
Захисник погодився з позицією підозрюваного, при цьому зазначив, що затримання підозрюваного відбулося незаконно. На час затримання підстав для цього не було.
Мотивація суду:
Заслухавши учасників процесу, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав:
Згідно статті 199 КПК України, клопотання про продовження строку тримання під вартою має право подати прокурор, слідчий за погодженням з прокурором не пізніше ніж за п`ять днів до закінчення дії попередньої ухвали про тримання під вартою.
Клопотання про продовження строку тримання під вартою, крім відомостей, зазначених у статті 184 цього Кодексу, повинно містити виклад обставин, які свідчать про те, що заявлений ризик не зменшився або з`явилися нові ризики, які виправдовують тримання особи під вартою, а також виклад обставин, які перешкоджають завершенню досудового розслідування до закінчення дії попередньої ухвали про тримання під вартою.
07.11.2020 року ОСОБА_4 затримано в порядку ст. 208 КПК України.
07.11.2020 року ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 в порядку передбаченому КПК України повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111 КК України.
14 грудня 2020 року ухвалою Херсонського апеляційного суду скасовано ухвалу слідчого судді Херсонського міського суду Херсонської області від 09.11.2020 року та застосовано підозрюваному запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком до 05.01.2021 року та визначено розмір застави 10000 прожиткових мінімумів доходів громадян, що складає двадцять один мільйон сто вісімдесят тисяч гривень.
На даному етапі наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 інкримінованого кримінального правопорушення підтверджується зібраними у кримінальному провадженні наступними доказами: - повідомленням про вчинення протиправного діяння та рапортом оперативного співробітника ГУ СБУ в АР Крим (з дислокацією в м. Херсон); - протоколом затримання підозрюваного від 07.11.2020, в ході проведення якого у затриманого ОСОБА_4 , серед іншого, виявлено та вилучено мобільний телефон, паспорт громадянина Російської Федерації, виданий незаконно створеними органами т.зв. «Федеральної міграційної служби РФ по Республіці Крим», грошові кошти у сумі 6 тис. доларів США. При вилученні мобільного терміналу в його вмісті виявлено ряд текстових повідомлень; - протоколом огляду від 08.11.2020 мобільного терміналу громадянина ОСОБА_4 , вилученого в ході затримання ОСОБА_4 ; - протоколами огляду від 08.11.2020 та 18.12.2020, згідно яких в дні, коли ОСОБА_4 надавав представникам ФСБ РФ транспортні засоби, останніми проводились обшуки та затримання на території ТОТ АР Крим; - протоколом огляду від 08.11.2020, згідно якого ОСОБА_4 обіймає посаду начальника управління автотранспорту «ДУП РК Чорноморнафтогаз»; - протоколами огляду від 10.11.2020 та 18.12.2020 відеозаписів розміщених у вільному доступі в мережі Інтернет, на яких задокументовано проведення незаконних слідчих дій представниками т.зв. «УФСБ РФ в РК» у відношенні до кримськотатарського населення. Крім того, на вказаних відеозаписах зафіксовані автотранспортні засоби, які надавалися підозрюваним ОСОБА_4 співробітникам ФСБ на ім`я « ОСОБА_9 » та « ОСОБА_10 »; - протоколом огляду від 12.11.2020, яким оглянуто та скопійовано вміст вилученого у підозрюваного ОСОБА_4 мобільного терміналу, за результатами якого виявлено, серед іншого, аудіозаписи телефонних розмов підозрюваного із невстановленими на даний час особами; - протоколом допиту свідка ОСОБА_11 від 17.11.2020р.; - проколом допиту слідка ОСОБА_12 від 03.12.2020 р.; - протоколом допиту свідка ОСОБА_13 від 03.12.2020р.; - протоколом огляду від 11.12.2020, яким оглянуто додатки до протоколу огляду від 12.11.2020 року.
21грудня 2020року заступником керівника прокуратури Автономної Республіки Крим та м. Севастополя ОСОБА_14 продовжено строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні до 3-х місяців, тобто до 07.02.2021 року Підставою для застосування запобіжного заходу відносно ОСОБА_4 стало те, що він підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 111 КК Українидержавна зрада, має постійне джерело доходів на тимчасово окупованій території України, яке дає йому можливість необмеженого перебування у вказаному місці, має паспорт громадянина Російської Федерації, має стійкі зв`язки з представниками Федеральної служби безпеки Російської Федерації, яким він надавав допомогу, незаконно перетинав кримську ділянку державного кордону України з Російською Федерацією, що свідчить про можливість у аналогічний спосіб втекти від органів досудового розслідування, являється полковником МВС України у відставці, що свідчить про його обізнаність про форми та методи роботи правоохоронних органів у разі здійснення розшуку підозрюваних у кримінальних провадженнях.
Крім цього має зв`язки зі спеціальними службами Російської Федерації та керівниками українських військових формувань, які надавали йому сприяння при перетині адміністративної межі з півостровом Крим, а також наявність при ньому значної суми грошових коштів, свідчать про виключність даного випадку та про те, що розмір застави, передбачений ч.5ст. 182 КПК Українидля даної категорії злочинів, не здатний забезпечити виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків.
Вказані обставини свідчить про наявність ризику, передбаченого п.1 ч.1 ст. 177 КПК України, а саме: переховуватись від органів досудового розслідування та суду.
На даний час вказаний ризик продовжує існувати та не зменшився.
Для запобігання вказаному ризику слідчий суддя приходить до висновку, що необхідно продовжити підозрюваному запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Інший більш м`який запобіжний захід, не зможе запобігти вищезазначеному ризику та забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного.
Для виконання запланованих слідчих (розшукових) дій, необхідний час, а строк тримання ОСОБА_4 під вартою спливає 05.01.2021 року, а тому є необхідність у продовженні строку тримання його під вартою.
Відповідно до ст.183КПК України має бути визначено розмір застави.
Слідчий суддя вважає, що в даному випадку розмір застави має бути визначена така же сама як і в ухвалі Херсонського апеляційного суду від 14.12.2020 року, оскільки застава повинна бути посильною і водночас стримуючим фактором від переховування.
Керуючись ст.ст.132, 177, 178, 181 183, 184, 197, 201 КПК України, слідчий суддя,
п о с т а н о в и л а :
Клопотання слідчого задовольнити.
Продовжити строк тримання під вартою ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в межах строку досудового розслідування, а саме до 05 лютого 2021 року (включно).
Визначити заставу у розмірі у розмірі 10000 (десять тисяч) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 21180000 (двадцять один мільйон сто вісімдесят тисяч) гривень.
Підозрюваний або заставодавець мають право у будь-який момент внести заставу у розмірі, визначеному в ухвалі про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою протягом дії ухвали.
У разі внесення застави покласти на підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , такі обов`язки:
-прибувати до слідчого щопонеділка о 10 годині 00 хвилин;
-повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або роботи;
-утримуватися від спілкування з громадянином України ОСОБА_7 , зі співробітниками ДУП«РК Чорноморнафтогаз», з представниками ФСБ РФ та інших органів окупаційної влади на тимчасово окупованій території України;
-не відвідувати тимчасово окуповану територію України та зону проведення Операції об`єднаних сил;
-прибувати за першою вимогою до слідчого, прокурора, слідчого судді чи суду;
-здати на зберігання до органів Державної міграційної служби України свій паспорт для виїзду за кордон та інші документи, що дають право на виїзд з України;
-носити електронний засіб контролю.
Термін дії обов`язків, покладених судом, у разі внесення застави, визначити до 05.02.2021 року (включно).
Роз`яснити підозрюваному, що у разі внесення застави, у визначеному у даній ухвалі розміру, оригінал документу з відміткою банку, який підтверджує внесення на депозитний рахунок коштів, має бути наданий уповноваженій особі Херсонського слідчого ізолятораДержавного департаменту України з питань виконання покарань у Херсонській області.
Після отримання та перевірки протягом одного дня документу, що підтверджує внесення застави, уповноважена службова особа Херсонськогослідчого ізолятора негайно має здійснити розпорядження про звільнення ОСОБА_4 , з-під варти.
У разі внесення застави та з моменту звільнення підозрюваного з-під варти внаслідок внесення застави, визначеної у даній ухвалі, підозрюваний зобов`язаний виконувати покладені на нього обов`язки, пов`язані із застосуванням запобіжного заходу у вигляді застави.
З моменту звільнення з-під варти у зв`язку з внесенням застави ОСОБА_4 , вважається таким, що до нього застосовано запобіжний захід у вигляді застави.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів із дня її проголошення шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Херсонського апеляційного суду.
Для особи, яка перебуває під вартою, строк подачі апеляційної скарги обчислюється з моменту вручення їй копії судового рішення.
Повний текст ухвали виготовлено та проголошено о 12 годині 40 хвилин 30 грудня 2020 року.
Слідчий суддя ОСОБА_1
| Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
| Дата ухвалення рішення | 29.12.2020 |
| Оприлюднено | 12.06.2023 |
| Номер документу | 94016967 |
| Судочинство | Кримінальне |
| Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строків тримання під вартою |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Черниш О. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні