ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 квітня 2010 року 18 год. 25 хв. Справ а № 2а-237/10/0870
Запорізький окружний ад міністративний суд у складі :
головуючого - судді Лазаренко М .С.
при секретарі Гончаренко Н.А.
за участю представників
від позивача: ОСОБА_1, О СОБА_2 (дов. б/н від 14.10.2009)
від відповідача: Жукова С .О. (дов. №2708/10/20-013 від 13.03.2010р.), Слюс ар С.А. (дов. №3268/10/10-013 від 09.04.2009 р.)
розглянув в відкритому су довому засіданні адміністр ативну справу
за позовом: ОСОБА_1
до: Державної податкової ін спекції у м. Енергодар Запорі зької області
про визнання неправомірни ми та скасування податкового повідомлення-рішення
ВСТАНОВИВ:
Приватний підприєме ць ОСОБА_1 звернулася з ад міністративним позовом до Де ржавної податкової інспекці ї у м. Енергодар Запорізької о бласті про визнання протипра вним та скасування податково го повідомлення-рішення від 26.08.2009 року №0001311702, посилаючись на т е, що в акті перевірки не вказа ні порушення, яких вона припу стилася при виконанні вимог ст.. 2 Указу Президента від 03.07.1998р . №727/98, єдиний податок встановл ений не Законом України і на н ього не можуть розповсюджува тися вимоги Законів про опод аткування, контролюючий орга н не мав права донараховуват и податкове зобов' язання на підставі Закону №2181, у зв' язк у з тим що вона не подає деклар ації, у зв' язку з чим оскаржу ване податкове повідомлення -рішення підлягає скасуванню .
09 березня 2010 року на адресу су ду надійшла від позивача зая ва в порядку ст.. 51 КАС України п ро зміну підстав адміністрат ивного позову, відповідно до якої оскаржуване податкове повідомлення-рішення у зв' язку з тим, що єдиний податок в становлений не Законом Украї ни і на нього не можуть розпов сюджуватися вимоги Законів п ро оподаткування, контролююч ий орган не мав права донарах овувати податкове зобов' яз ання на підставі Закону №2181, у з в' язку з тим що вона не подає декларації, а подає звіти, крі м того податковим органом не правомірно застосовано ДСТУ 4303-2004, оскільки він не є загальн ообов' язковим нормативно-п равовим актом, тому не підляг ає застосуванню до підприємн ицької діяльності в цілому.
Представник позивача та позивач у судовому засіда нні позовні вимоги підтримал и у повному обсязі, просили ї х задовольнити та дали поясн ення в обґрунтування позову, аналогічні викладеним у поз овній заяві та в уточнених об ставинах, що підтверджують п озовні вимоги.
Представник відповід ача у судових засіданнях про ти позову заперечував, відпо відно до яких відповідач вва жає позовні вимоги необґрунт ованими та просить у задовол енні позову відмовити, посил аючись на те, що перевірка про ведена у відповідності до ви мог Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні» та інших податкових нор мативно-правових актів, нада вши детальне обґрунтування у письмових запереченнях.
Вислухавши пояснення пред ставників сторін, з' ясувавш и обставини справи та переві ривши їх доказами, суд приход ить до висновку, що позов не пі длягає задоволенню з наступн их підстав.
Судом встановлено, що Держа вною податковою інспекцією у м. Енергодар Запорізької обл асті на підставі направлення від 22.07.2009р №314, згідно із пунктом 1 частини першої статті 11 та ча стиною першою - п' ятою ст. ст. 11' Закону України від 4 грудня 19 90p № 509-ХІІ «Про державну податк ову службу в Україні» та відп овідно до плану-графіка пров едення планових виїзних пере вірок суб'єктів господарюван ня на III квартал 2009 року проведе на планова виїзна перевірка фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 з питань дотримання вимог податкового законодав ства за період з 01.04.2006p по 31.03.2009р., ін шого законодавства за період з 01.04.2006p по 31.03.2009р. відповідно до за твердженого плану перевірки , за результатами якої складе но Акт № 58/17-221/2149909604 від 17.08.2009р .
Перевіркою встановлено, що ФОП ОСОБА_1 порушено вимо ги статті 2 Указу Президента У країни «Про спрощену систему оподаткування, обліку та зві тності» № 727/98 від 03.07.1998 року (далі - Указ №727/98), в частині здійсненн я виду діяльності, що не зазна чений у письмових заявах про право застосування спрощено ї системи оподаткування та у свідоцтвах про сплату єдино го податку за період з 01,04.2006р по 28.02.2009р, та в частині несплати до бюджету за вищевказаний пер іод єдиного податку за ставк ою, що не перевищує встановле ної максимальної ставки при здійсненні декількох видів п ідприємницької діяльності, д ля яких установлено різні ст авки єдиного податку, що приз вело до несплати до бюджету є диного податку у розмірі 2640,0 гр н. та порушення вимог статті 2 Указу Президента України «Пр о спрощену систему оподаткув ання, обліку та звітності суб 'єктів малого підприємництва » від 03.07.1998 року № 727/98, із змінами т а доповненнями, в частині не з більшення ставки єдиного под атку на 50 відсотків за кожну н айману особу за період з 01.04.2006р по 28.02.2009р., що призвело до неспла ти до бюджету єдиного податк у у розмірі 5730,0 грн.
За результатами виявлених порушень, що зафіксовані в ак ті перевірки № 58/17-221/2149909604 від 1 7.08.2009р., ДПІ в м. Енергодар Запорі зької області винесено подат кове повідомлення-рішення ві д 26.08.2010р №0001311702/0 на суму податковог о зобов'язання по єдиному под атку у сумі 8370 грн. Не погодивши сь з даним рішенням позивач з вернувся до адміністративно го суду з позовом про його оск арження.
Судом встановлено, що підпу нктом 9.12.1 пункту 9.12 статті 9 Зако ну України від 22.05.2003р. №889-ІV «Про п одаток з доходів фізичних ос іб» (далі - Закон №889-ІV), встано влено, що оподаткування дохо дів, отриманих фізичною особ ою від продажу нею товарів (на дання послуг, виконання робі т) у межах її підприємницької діяльності без створення юр идичної особи, здійснюється за правилами, встановленими спеціальним законодавством з цих питань.
Спрощена система оподатку вання, обліку та звітності су б'єктів малого підприємництв а, до яких належать і фізичні о соби, зареєстровані у встано вленому законом порядку як с уб'єкти господарської діяльн ості, регулюється Указом Пре зидента України від 03.07.98р. №727/98 « Про спрощену систему оподатк ування, обліку та звітності с уб'єктів малого підприємницт ва» (у редакції Указу Президе нта України від 28.06.99р. №746/99).
Згідно із положеннями Поря дку видачі Свідоцтва про спл ату єдиного податку, затверд женого наказом ДІІА України від 29.10.99р. №599, зареєстрованого у Міністерстві юстиції Україн и 02.11.99р. за №752/4045, для одержання Св ідоцтва про сплату єдиного п одатку, фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності подає до податкового органу за місцем державної реєстра ції письмову заяву, в якій заз начає вид (види) діяльності, як ими передбачає займатись, ос кільки саме від виду (видів) ді яльності залежить розмір єди ного податку.
Як вбачається з матеріалів справи, ФОП ОСОБА_1 за пері од, що перевірявся, які вона фа ктично здійснювала роздрібн у торгівлю продуктами харчув ання відповідно до дозволів №443 від 30.09.2002р., №804 від 28.07.2009р. та розд рібну торгівлю продуктами ха рчування відповідно до надан их дозволів №451 від 27.07.2020рю, №805 від 28.07.2009р.
Відповідно до статті 2 Указу №727/98 - суб'єкти малого підприєм ництва - фізичні особи мають п раво самостійно обрати спосі б оподаткування доходів за є диним податком шляхом отрима ння свідоцтва про сплату єди ного податку.
У разі, коли фізична особа с уб'єкт малого підприємництва здійснює кілька видів підпр иємницької діяльності, для я ких установлено різні ставки єдиного податку, нею отримує ться одне свідоцтво і сплачу ється єдиний податок, що не пе ревищує встановленої максим альної ставки.
Ставка єдиного податку для суб'єктів малого підприємни цтва - фізичних осіб встановл юється місцевими радами за м ісцем їх державної реєстраці ї залежно від виду діяльност і і не може становити менше 20 г ривень та більше 200 гривень на місяць.
У разі коли платник єдиного податку здійснює підприємни цьку діяльність з використан ням найманої праці або за уча стю у підприємницькій діяльн ості членів його сім'ї, ставка єдиного податку збільшуєтьс я на 50 відсотків за кожну особ у.
Пунктом 2 Постанови Кабінет у Міністрів України №833 від 15.06.06 «Про затвердження порядку п ровадження торговельної дія льності та правил торговельн ого обслуговування населенн я» (далі - Постанова 833) визначен о, що терміни у Порядку та прав илах вживаються у значенні, н аведеному у ДСТУ 4303-2004 «Роздріб на та оптова торгівлі. Термін и та визначення понять» відп овідно до яких:
- Роздрібна торгівля - вид ек ономічної діяльності в сфері товарообігу, що охоплює купі влю-продаж товарів кінцевому споживачеві та надавання йо му торгівельних послуг.
- Оптова торгівля - вид еконо мічної діяльності у сфері то варообігу, що охоплює купівл ю-продаж товарів за договора ми поставки партіями для под альшого їх продажу кінцевому споживачеві через роздрібну торгівлю або для виробничог о споживання та надавання по в'язаних із цим послуг.
Відповідно до статті 698 ЦК Ук раїни, за договором роздрібн ої купівлі-продажу продавець , який здійснює підприємниць ку діяльність з продажу това ру, зобов'язується передати п окупцеві товар. що призначає ться для особистого, домашнь ого або іншого використання, не пов`язаного з підприємниц ькою діяльністю, а покупець з обов'язується прийняти товар і оплатити його.
Відповідно до статті 712 ЦК Ук раїни за договором поставки продавець (постачальник), яки й здійснює підприємницьку ді яльність, зобов'язується пер едати у встановлений строк т овар у власність покупця для використання його у підприє мницькій діяльності або в ін ших цілях, не пов' язаних з ос обистим, сімейним, домашнім а бо іншим подібним використан ням, а покупець зобов'язуєтьс я прийняти товар і сплатити з а нього певну грошову суму.
Оптова торгівля здійснюєт ься як правило за договором п оставки.
Згідно ДСТУ 3993-2000 «Товароведе ння. Терміни та визначення по нять» партія товару - це визна чена кількість товару одного або декілька найменувань за куплених, відвантажених або отриманих одночасно по одном у товаросупроводжуючому док ументу.
Таким чином, придбання това ру для особистого використан ня фізичними особами, які не с суб'єктами підприємницької діяльності, здійснюється в р амках ведення роздрібної тор гівлі. При здійсненні оптово ї торгівлі між суб'єктами під приємництва здійснюється ку півля-продаж товарів для їх в икористання в господарській діяльності (подальший переп родаж, промислова переробка, ремонт об`єктів основних зас обів, тощо).
Перевіркою документів, над аних на перевірку та, врахову ючи результати зустрічних пе ревірок, встановлено факт зд ійснення ФОП ОСОБА_1, крім роздрібної торгівлі продукт ами харчування, здійснення о птової торгівлі.
За період з 01.04.2006 року по 31.03.2009 ро ку ФОП ОСОБА_1 реалізовува ла товар не тільки кінцевому споживачеві, а ФОП ОСОБА_7 , ід. номер НОМЕР_2 та Викон авчому комітетові Новодніпр овської сільської ради К-Дні провського району Запорізьк ої області, код ЕДРПОУ 04352948 для п одальшого ними продажу товар у кінцевому споживачеві та д ля виробничого споживання та надавання пов'язаних із цим п ослуг.
В ході перевірки направлен і запити щодо надання письмо вих пояснень та їх документа льного підтвердження наступ ним СГД:
- ФОП ОСОБА_7 - вих. № 6185/П/17-214 в ід 28.07.2009 року. Вид діяльності-гр омадське харчування.
- ВК Новодніпровської сільс ької ради К-Дніпровського ра йону Запорізької області - Ви х.№ 6798/10/17-214 від 12.08.2009року.
04.08.2009 року Вх. № 4109/П ФОП ОСОБА_ 7 надала до ДПІ у м.Енергодар письмові пояснення та їх док ументальне підтвердження що до взаємовідносин з ФОП ОСО БА_1 (видаткові накладні на п ридбання товару, платіжні до ручення та квитанції до приб уткових касових ордерів), від повідно до яких придбавала п родукти харчування за період з 01.04.2006 року по 31.03.2008 року для здій снення нею підприємницької д іяльності, а саме для приготу вання страв для подальшого ї х продажу кінцевому споживач еві у кафе «Скіф». Розрахунки між постачальником та покуп цем проводились у готівковій та безготівковій формі, чере з поточні розрахункові рахун ки, відкриті в установах банк ів. Понесені суми витрат ФОП ОСОБА_7 включені нею до скла ду валових витрат за відпові дні періоди 2006-2008 рр.
ВК Новодніпровської сільс ької ради К-Дніпровського ра йону Запорізької області ФОІ І ОСОБА_1 реалізовувала то вар відповідно до договорів постачання № 2 від 01.02.2006 року, № 1 в ід 01.01.2007 року, № 1 від 05.02.2008 року та № 1 від 28.01.2009 року для виробничого споживання, а саме для реаліз ації та передачі товару (прод уктів харчування) у дитячі бу динки та пенсіонерам, Ветера нам війни, інвалідам для кінц евого споживання.
Предметом вищеперелічених договорів постачання є поет апна поставка ФОП ОСОБА_1 (далі - Продавець) ВК Новодніпр овської сільської ради К- Дні провського району Запорізьк ої області (далі - Покупець) пр одуктів харчування в кількос ті, в асортименті та по цінам, відповідно до накладних, що є невід`ємною частиною догово ру, а покупцем прийняття това ру, сплачуючи його повну варт ість. Поставка товару здійсн юється за адресою: с.Новодніп ровка, вул.Савушкіна,90.
ВК Новодніпровська сільсь ка рада K-Дніпровського район у Запорізької області діяло на підставі Закону України « Про місцеве самоврядування» та регламенту. Товар придбав ався згідно договорів постач ання, видаткових накладних, р ахунків-фактур. Розрахунки м іж постачальником та покупце м проводились у безготівкові й формі, через поточні розрах ункові рахунки, відкриті в ус тановах банків.
Враховуючи викладене вище , ФОП ОСОБА_1 здійснювала п родаж продовольчих товарів п артіями ФОП ОСОБА_7 та пар тіями згідно договорів поста чання ВК Новодніпровській сі льській раді K-Дніпровського району Запорізької області для використання ними даного товару у підприємницькій ді яльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімей ним, домашнім або іншим подіб ним використанням.
Ставки єдиного податку при йняті Енергодарською місько ю радою згідно рішень №9 від 26.03 .20 03р, №6 від 27.12.2006р та рішення №11 від 27.11.2008р.
Для виду діяльності - оптова торгівельна діяльність з ма газину з площею зала до 100 кв.м. ставка податку складає:
- у 2006 році-80 грн. щомісяця;
- у 2007-2009 роках -140 грн. щомісяця.
Для виду діяльності - оптова торгівля продовольчими това рами, ставка податку складає : у 2006-2009 рр. - 200 грн. щомісяця.
Враховуючи те, що ФОП ОСОБ А_1 здійснювала за період з 01 .04.2006р по 28.02.2009 року роздрібну та о птову торгівлю продовольчим и товарами, відповідно до вим ог статті 2 Указу №727/98 необхідн о було сплачувати єдиний под аток за ставкою 200 грн. щомісяц я, що встановлена Виконавчим комітетом Енергодарської мі ської ради. У зв'язку з цим, пер евіркою донараховано єдиног о податку, який необхідно спл атити до бюджету у розмірі 2640,0г рн в тому числі по періодах : з а період з 01.04.2006 р по 31.12.2006 р. - 1080,0 грн., за 2007 рік - 720,0 грн., за 2008 рік - 720,0 грн ., за період з 01.04.2009р по 28.02.2009р. - 120,0 грн .
Відповідно до заяв про прав о застосування спрощеної сис теми оподаткування, обліку т а звітності, податкових розр ахунків за Ф 1-ДФ наданих до ДП І у м. Енергодар. відомостей на рахування заробітної плати, наданих платником на перевір ку, та довідок про трудові від носини фізичної особи з плат ником єдиного податку за пер іод з 01.04.2006р по 31.03.2009р ФОП ОСОБА_1 використовувала найману п рацю.
Також, здійснюючи діяльніс ть з використанням найманої праці за період з 01.04.2006р. по 28.02.2009р, ФОП ОСОБА_1 не збільшила с тавку єдиного податку на 50 від сотків за кожну найману особ у. Недобір єдиного податку за вищевказаний період, який не обхідно сплатити до бюджету становить 5730,0 грн., в тому числі по періодах: за період з 01.04.2006 р п о 31.12.2006 р - 1800,0 грн., за 2007 рік - 1500,0 грн., з а 2008 рік - 2070,0 грн., за період з 01.04.2009р по 28.02.2009р. - 360,0 грн.
Отже, ДПІ у м. Енергодар прав омірно та обґрунтовано встан овлено порушення ФОП ОСОБА _1 вимог статті 2 Указу Презид ента України «Про спрощену с истему оподаткування, обліку та звітності» № 727/98 від 03.07.1998 року , в частині здійснення виду ді яльності, що не зазначений у п исьмових заявах про право за стосування спрощеної систем и оподаткування та у свідоцт вах про сплату єдиного подат ку за період з 01.04.2006 року 28.02.2009 року , та в частині несплати до бюдж ету за вищевказаний період є диного податку за ставкою, що не перевищує встановленої м аксимальної ставки при здійс нення декількох видів підпри ємницької діяльності, для як их установлено різні ставки єдиного податку та порушенн я вимог статті 2 Указу Президе нта України «Про спрощену си стему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малог о підприємництва» від 03.07.1998 рок у №727/98, із змінами та доповненн ями, в частині не збільшення ставки єдиного податку на 50 ві дсотків за кожну найману осо бу за період з 01.04.2006 року по 28.02.2009 р оку.
Щодо правомірності прийня ття податкового повідомленн я-рішення, відповідно до вимо г Закону України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед р бюдже тами та державними цільовими фондами» та Указу Президент а України «Про спрощену сист ему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого п ідприємництва» судом встано влено наступне.
Згідно із вимогами пп.1 і 11 ч.1 с т.11 Закону України «Про держав ну податкову службу в Україн і» від 04.12.1990р. органи державної податкової служби у випадках , в межах компетенції та у поря док, встановлених законами У країни, мають право здійснюв ати документальні невиїзні п еревірки (на підставі подани х податкових декларацій, зві тів та інших документів, пов' язаних з нарахуванням і спла тою податків та зборів (обов' язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїз ні перевірки своєчасності, д остовірності. Повноти нараху вання і сплати податків та зб орів (обов' язкових платежів ), додержання валютного закон одавства юридичними особами , їх філіями, відділеннями, інш ими відокремленими підрозді лами, що не мають статусу юрид ичної особи, а також фізичним и особами, які мають статус су б' єктів підприємницької ді яльності чи не мають такого с татусу, на яких згідно із зако нами України покладено обов' язок утримувати та/або сплач увати податки і збори (обов' язкові платежі), крім Націона льного банку України та його установ.
Відповідно до ч.1 преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» №2181-ІІІ від 21.12.2000р. цей Зако н є спеціальним законом з пит ань оподаткування, який уста новлює порядок погашення зоб ов'язань юридичних або фізич них осіб перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язко вих платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенс ійне страхування та внески н а загальнообов'язкове держав не соціальне страхування, на рахування і сплати пені та шт рафних санкцій, що застосову ються до платників податків контролюючими органами, у то му числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяль ності, та визначає процедуру оскарження дій органів стяг нення.
Відповідно до ст.1 та пп. б п. 4.2.2 п.4.2 ст.4 Закону України «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» №2181-ІІІ від 21.12.2000р.:
1.2) податкове зобов'язання - з обов'язання платника податкі в сплатити до бюджетів або де ржавних цільових фондів відп овідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Зак оном або іншими законами Укр аїни;
1.9) податкове повідомлення - п исьмове повідомлення контро люючого органу про обов'язок платника податків сплатити суму податкового зобов'язанн я, визначену контролюючим ор ганом у випадках, передбачен их цим Законом;
Контролюючий орган зобов'я заний самостійно визначити с уму податкового зобов'язання платника податків у разі якщ о дані документальних переві рок результатів діяльності п латника податків свідчать пр о заниження або завищення су ми його податкових зобов'яза нь, заявлених у податкових де клараціях.
Отже, порушення податковог о законодавства зазначено в ст.2 Указу Президента України «Про спрощену систему опода ткування, обліку та звітност і суб'єктів малого підприємн ицтва» №727/98 від 03.07.1998р, а порядок д онарахування податкових зоб ов' язань та винесення рішен ня передбачено Законом Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» №2181-ІІІ від 21.12.2000р.
Позивач в адміністративно му позові зазначає, що єдиний податок не передбачений в За коні України «Про систему оп одаткування», визначений не Законом України, а Указом Пре зидента України.
Згідно ст. 67 і 68 Конституції У країни кожен зобов'язаний не ухильно додержуватися закон ів України та сплачувати под атки і збори в порядку і розмі рах, встановлених законом.
Відповідно до ч.4 Розділу XV Пе рехідних Положень Конституц ії України Президент України протягом трьох років після н абуття чинності Конституціє ю України має право видавати , схвалені Кабінетом Міністр ів України і скріплені підпи сом Прем'єр-міністра України , укази з економічних питань, н е врегульованих законами, з о дночасним поданням відповід ного законопроекту до Верхов ної Ради України в порядку, вс тановленому статтею 93 цієї Ко нституції. Такий указ Презид ента України вступає в дію, як що протягом тридцяти календа рних днів з дня подання закон опроекту (за винятком днів мі жсесійного періоду) Верховна Рада України не прийме закон або не відхилить поданий зак онопроект більшістю від її к онституційного складу, і діє до набрання чинності законо м, прийнятим Верховною Радою України з цих питань.
Відповідно до ч.2 ст.5 Указу Пр езидента України «Про спроще ну систему оподаткування, об ліку та звітності суб'єктів м алого підприємництва» суб'єк ти малого підприємництва нес уть відповідальність за прав ильність обчислення, своєчас ність подання розрахунків та сплати сум єдиного податку з гідно із законодавством Укра їни.
Ст.6 Указу Президента Україн и «Про спрощену систему опод аткування, обліку та звітнос ті суб'єктів малого підприєм ництва» передбачено, що суб'є кт малого підприємництва, як ий сплачує єдиний податок, не є платником таких видів пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів), які входять до перелі ку податків визначених Закон ом України «Про систему опод аткування».
Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зобо в'язань юридичних або фізичн их осіб перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язков их платежів), нарахування і сп лати пені та штрафних санкці й, що застосовуються до платн иків податків контролюючим о рганами, є Закон України від 21 .12.2000 р. № 2181 "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" (да лі - Закон № 2181).
Згідно із пп. 5.4.1 п. 5.4 статті 5 За кону №2181 узгоджена сума подат кового зобов'язання, не сплач ена платником податків у стр ок, вважається сумою податко вого боргу платника податків .
Крім того, за несплату узгод женої суми податкового зобов 'язання протягом граничних с троків, платник податку зобо в'язаний сплатити штраф у так их розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої су ми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків п огашеної суми податкового бо ргу; при затримці від 31 до 90 кал ендарних днів включно, насту пних за останнім днем гранич ного строку сплати узгоджено ї суми податкового зобов'яза ння, - у розмірі двадцяти відсо тків погашеної суми податков ого боргу; при затримці, що є б ільшою 90 календарних днів, нас тупних за останнім днем гран ичного строку сплати узгодже ної суми податкового зобов'я зання, - у розмірі п'ятдесяти в ідсотків погашеної суми пода ткового боргу (пп. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 За кону №2181).
Згідно ч.3 ст.2 КАС України у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк тів владних повноважень адмі ністративні суди перевіряют ь, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;
3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджен о);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;
8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України, органи державн ої влади та їх посадові особи зобов' язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.
Згідно із ч.1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи кер ується принципом законності , відповідно до якого органи д ержавної влади, органи місце вого самоврядування, їхні по садові і службові особи зобо в' язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.
Враховуючи вищевикладене, судом встановлене, що податк ове повідомлення-рішення №00013 11702/0 від 26.08.2009р., винесене Державно ю податковою інспекцією у м. Е нергодар Запорізької област і за результатами виявлених порушень в результаті планов ої виїзної перевірки з питан ь дотримання вимог податково го та іншого законодавства, п рийнято податковим органом в межах повноважень, у спосіб т а порядок передбачений подат ковим законодавством. Таким чином оскаржуване податкове повідомлення-рішення є прав омірним та не підлягає скасу ванню.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст. ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167 К АС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову відмо вити.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строків подання заяви про ап еляційне оскарження та апеля ційної скарги, якщо вони не бу ли подані у встановлені стро ки. У разі подання апеляційно ї скарги постанова , якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня проголошення постано ви, а у разі складання постано ви в повному обсязі - з дня скл адання в повному обсязі, заяв и про апеляційне оскарження і подання після цього протяг ом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії відповідн о до кількості осіб, які берут ь участь у справі.
Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанову в повному обсязі буде виготовлено відповідно до ч.3 ст. 160 КАС України.
Суддя М.С. Лаз аренко
Постанову виготовлено у по вному обсязі та підписано 12 кв ітня 2010 року
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2010 |
Оприлюднено | 22.10.2010 |
Номер документу | 9403312 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні