Рішення
від 23.12.2020 по справі 160/10660/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2020 року Справа № 160/10660/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Врони О.В.,

розглянувши у спрощеному позовному провадженні без виклику учасників справи (у письмовому провадженні) у м. Дніпро адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Парфюмінт до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

04 вересня 2020 року товариство з обмеженою відповідальністю Парфюмінт (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - відповідач-2), в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.05.2020 р. №1549196/41922315, згідно з яким ТОВ Парфюмінт відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 17.03.2020 року на загальну суму з податком на додану вартість: 32 000,00 грн.; визнати протиправними та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.05.2020 р. №1549197/41922315, згідно з яким ТОВ Парфюмінт відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 14.03.2020 року на загальну суму з податком на додану вартість: 374 000,00 грн.;

- зобов`язати Державну податкову службу України: зареєструвати податкову накладну № 3 від 17.03.2020 року на загальну суму з податком на додану вартість: 32 000,00 грн., складену ТОВ Парфюмінт , в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем її подання; зареєструвати податкову накладну № 4 від 24.03.2020 року на загальну суму з податком на додану вартість: 374 000,00 грн., складену ТОВ Парфюмінт , в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем її подання.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних були прийняті відповідачем протиправно з порушенням норм чинного законодавства. Позивачем на вимогу податкового органу після зупинення реєстрації податкових накладних, були надані усі належні документи та пояснення. Проте, відповідачем протиправно не було взято до уваги надані пояснення та документи, в результаті чого відмовлено у реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податків первинних документів. Позивач вважає, що надав всі документи, необхідні для реєстрації спірних податкових накладних. Зазначені дії контролюючого органу є протиправними, а прийняте рішення підлягає скасуванню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.09.2020 року позовну заяву залишено без руху, надано позивачу строк, протягом п`яти днів з дня вручення цієї ухвали для усунення недоліків.

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшли документи від позивача на виконання ухвали від 09.09.2020 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.09.2020 року відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

Представником Головного управління ДПС у Дніпропетровській області 23.12.2020 року подано відзив на позовну заяву, в якому просив в задоволенні позову відмовити, зазначивши, що оскаржуване рішення прийнято з дотриманням Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520. Оскаржуване рішення прийнято з підстави ненадання позивачем копій документів. Відповідач вважає визначені підстави в Рішенні комісії для відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування правомірними та такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Представником ДПС України відзиву на позовну заяву не надано, про можливість подання відзиву повідомлено належним чином.

Відповідно до ч.6 ст.12, ч.1,2 ст.257, ч.1 ст.260 Кодексу адміністративного судочинства України зазначена справа є справою незначної складності та розглядається за правилами спрощеного позовного провадження. Питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження.

Згідно з ч.ч. 3, 4 ст.262 КАС України підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що ТОВ Парфюмінт (код ЄДРПОУ 41922315) зареєстровано в якості юридичної особи 07.02.2018 року, з 01.03.2018 року є платником податку на додану вартість.

Видами діяльності за КВЕД є: 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (основний); 46.22 Оптова торгівля квітами та рослинами;46.23 Оптова торгівля живими тваринами; 46.24 Оптова торгівля шкірсировиною, шкурами та шкірою; 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.78 Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів.

В рамках основного виду діяльності ТОВ Парфюмінт (Постачальник) уклало Договір поставки №89 від 13.12.2019 р. з покупцем (TOB СК КОРМ код за ЄДРПОУ 39524316) за умовами якого ТОВ Парфюмінт (Продавець) в порядку та на умовах, визначених цим договором, зобов`язується поставити (передати) у власність Покупця м`ясо-кісткове борошно (куряче) (надалі іменується Товар) вказаний у рахунках - фактурах та видаткових накладних, що є невід`ємними додатками до цього договору, а Покупець зобов`язується прийняти цей товар та своєчасно здійснити його оплату.

Факт поставки Товару (м`ясокісткове борошно (куряче), у кількості 2 т на загальну суму 32 000,00 грн. з ПДВ) Покупцю (TOB СК КОРМ ) підтверджується первинним документом, а саме: видатковою накладною №РН-0000008 від 19.03.2020 р., належним чином оформленою та скріпленою печатками та підписами сторін. Також, отримання товару у кількості 2 т підтверджується довіреністю №142 від 17.03.2020 р., виписаної на отримання від ТОВ Парфюмінт цінностей згідно рахунку №СФ-0000008 від 17.03.2020 Р-

Перевезення вантажу здійснило самостійно TOB СК КОРМ , що підтверджується відповідною товарно-транспортною накладною №8 від 19.03.2020 р.

Також, TOB СК КОРМ , 17.03.2020 р. здійснило оплату за поставлений товар на підставі рахунку-фактури СФ-0000008 від 17.03.2020 р., що підтверджується платіжним дорученням №1487 від 17.03.2020 р.

Щодо наявності товару (м`ясокісткове борошно, у кількості 2 т) ТОВ Парфюмінт зазначає наступне:

02 січня 2019 року ТОВ Парфюмінт (Покупець) та ПМП Алеко (Постачальник) уклали Договір №16 поставки, відповідно до умов якого Постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, поставити борошно м`ясо-кісткове (Товар), а Покупець зобов`язується в порядку та на умовах, визначити цим Договором, прийняти та оплатити такий Товар.

МПМ Алеко поставило ТОВ Парфюмінт товар (м`ясокісткове борошно (куряче) (код за УКТЗЕД2301100000) у кількості 2 т, що підтверджуються видатковою накладною №128 від 19.03.2020 р., яка оплачена ТОВ Парфюмінт 19.03.2020 р. згідно платіжного доручення №232 від 19.03.2020 р. та зареєстрованою податковою накладною № 24 від 19.03.2020 р. (з боку ПМП Алеко на покупця - ТОВ Парфюмінт ).

Під час здійснення господарських операцій (поставка товару) позивач, згідно Договору поставки №89 від 13.12.2019 року, укладеного з TOB СК КОРМ (Покупець), код ЄДРПОУ 39524316, склало та направило в Єдиний реєстр податкових накладних податкову накладну № 3 від 17.03.2020 р. (товар м`ясо-кісткове борошно (куряче), код УКТ ЗЕД 2301100000, у кількості 2 т. на загальну суму 32 000,00 грн. з ПДВ).

15 квітня 2020 р. ТОВ Парфюмінт отримало квитанцію № 2 наступного змісту: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПК/РК від 24.03.2020 №4 в Єдиному реєстрі податкових накиданих зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризикованості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

29 квітня 2020 р. ТОВ Парфюмінт , керуючись п. 56.23 ст. 56 ПК України та Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Постанова КМУ №1165 від 11.12.2019 р.) подало до ГУ ДПС у Дніпропетровській області Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена № 3 від 29.04.2020 р. з копіями документів, що підтверджують реальність здійснення господарської операції (12 додатків: письмові пояснення щодо розблокування податкової накладної № 3 від 17.03.2020 р.; копію Податкової накладної № 3 від 17.03.2020 р. з квитанцією; копія Договору поставки №89 від 13.12.2019 р.; копія видаткової накладної №РН- 0000008 від 24.03.2020р.; копія довіреності №142 від 17.03.2020р., виписаної TOB СК КОРМ на отримання від ТОВ Парфюмінт цінностей згідно рахунку №СФ-0000008 від 17.03.2020р.; копія рахунку-фактуру СФ-0000008 від 17.03.2020 р.; копія товаро-транспортної накладної №8 від 19.03.2020 р.; копія банківського доручення №1487 від 17.03.2020 року; копія Договору №16 поставки з ПМП Алеко (Постачальник); копія видаткової накладної №9128 від 19.03.2020р.; копія податкової накладної №24 від 19.03.2020 р. виписаної на ТОВ Парфюмінт з боку ПМП Алеко ; копія платіжного доручення№232 від 19.03.2020р.), які були прийняті 29.04.2020р. відповідно до квитанції № 2, реєстраційний номер 9092961155.

06 травня 2020 року позивач отримав Рішення №1549196/41922315 від 04.05.2020 р. комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області (далі - комісія регіонального рівня), відповідно до якого позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної №3 від 17.03.2020 р., підстава вказана наступна, - відсутні первинні документи щодо зберігання та транспортування ТМЦ від постачальника .

Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач оскаржив його в адміністративному порядку, рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №21223/41922315/2 від 09.06.2020 року, скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення без змін.

В рамках основного напрямку діяльності ТОВ "Парфюмінт" уклало Договір купівлі- продажу №22/03/2018 від 22.03.2018 р. з Покупцем (ТЗОВ "КОРМОТЕХ" код за ЄДРПОУ 32673400) за умовами якого ТОВ "Парфюмінт" (Продавець) зобов`язується здійснити поставку, а саме-передати у власність Покупця Товар відповідно до погоджених специфікацій на поставку, а Покупець зобов`язується прийняти такий Товар та оплатити його вартість на умовах договору. На виконання умов договору та специфікації до договору купівлі - продажу №22/03/2018 від 22.03.2018 р., сторони погодили товар: борошно м`ясо-кісткове з телятини та борошно з відходів птахівництва, одиниця виміру кг, ціна за одиницю 17 грн. з ПДВ.

Факт поставки Товару (м`ясокісткове борошно, у кількості 22 т на загальну суму 374 000,00 грн. з ПДВ) Покупцю (ТОВ Кормотех ) підтверджується первинним документом, а саме: видатковою накладною №РН-0000009 від 24.03.2020 р. належним чином оформленою та скріпленою печатками та підписами сторін.

Також, ТЗОВ "КОРМОТЕХ" код за ЄДРПОУ 32673400 07.04.2020 р. здійснило оплату за поставлений товар, що підтверджується платіжним дорученням №13565 від 07.04.2020 року.

Перевезення Товару здійснив ФОП ОСОБА_1 , відповідно до договору-заявки №24/03 на перевезення вантажів автомобільним транспортом від 24.03.2020 р. (маршрут: завантаження: 24.03.2020 р. смт. Губиниха, Дніпропетровська область, розвантаження: 30.03.2020 року, с. Прилбичі, Львівська область).

Факт перевезення підтверджується Актом №407 від 30.03.2020 р. прийняття виконаних робіт (послуг) на суму 24 900,00 грн. з ПДВ, товаро-транспортною накладною №9 від 24.03.2020 р. та оплатою грошових коштів у розмірі 24 900,00 грн. з ПВД (платіжне доручення №237 від 30.03.2020 р.) на підставі рахунку №407 від 30.03.2020 р. та зареєстрованої податкової накладної від 30.03.2020 р. №407 виписаної з боку ФОП ОСОБА_1 на ТОВ Парфюмінт .

Щодо наявності товару (м`ясокісткове борошно, у кількості 22 т) у ТОВ Парфюмінт зазначає наступне:

02 січня 2019 року ТОВ Парфюмінт (Покупець) та ПМП Алеко (Постачальник) уклали Договір №16 поставки, відповідно до умов якого Постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, поставити борошно м`ясо-кісткове (Товар), а Покупець зобов`язується в порядку та на умовах, визначити цим Договором, прийняти та оплатити такий Товар.

МПМ Алеко поставило ТОВ Парфюмінт товар (м`ясокісткове борошно (куряче) (код за УКТЗЕД2301100000) у кількості 22 т, що підтверджуються видатковою накладною№131 від 24.03.2020 р. (м`ясо-кісткове борошно (куряче) у кількості 21 т на суму 283 500,00 грн. з ПДВ), яка оплачена ТОВ Парфюмінт 30.03.2020 р. згідно платіжного доручення №236, рахунку на оплату №127 від 13.03.2020 р., видатковою накладною №117 від 13.03.2020 р. та зареєстрованими податковими накладними № 28 від 24.03.2020 р. на суму 283 500,00 грн. з ПДВ, розрахунок коригування № 1 від 15.04.2020 р. до податкової накладної №28 від 24.03.2020 р., податковою накладною № 15 від 13.03.2020 р.

24 березня 2020 року відповідно до Договору купівлі-продажу №22/03/2018 від 22.03.2018р., укладеного з ТЗОВ Кормотех (Покупець), код ЄДРПОУ 32673400, ТОВ Парфюмінт склало та направило в ЄРПН податкову накладну №4 від 24.03.2020 р. (товар м`ясо-кісткове борошно, код УКТ ЗЕД 2301100000 у кількості 22 т, загальна вартість 374 000,00 грн. з ПДВ)

15 квітня 2020 року ТОВ Парфюмінт отримало квитанцію № 2 наступного змісту: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПК/РК від 24.03.2020 №4 в Єдиному реєстрі податкових накиданих зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку , запропоновано надати додаткові документи.

29 квітня 2020 р. ТОВ Парфюмінт керуючись п. 56.23 ст. 56 ПК України та Постановою КМУ №1165 від 11.12.2019 р. подало до ГУ ДПС у Дніпропетровській області Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинена від 29.04.2020 р. № 2 з копіями документів, що підтверджують реальність здійснення господарської операції (19 додатків: письмові пояснення щодо розблокування податкової накладної №4 від 24.03.2020 р. Податкова накладна №4 від 24.03.2020р. з квитанцією; копія Договору купівлі-продажу №22/03/2018 від 22.03.2018 р.; копія специфікації (додаток №3) до Договору купівлі-продажу №22/03/2018 від 22.03.2018 р.; копія видаткової накладної МРН-0000009 від 24.03.2020 р.; копія банківського доручення №13565 від 07.04.2020 року; копія Договору-заявки №24/03 на перевезення вантажів автомобільним транспортом від 24.03.2020 р.; копія товарно-транспортної накладної №9 від 24.03.2020р.; копія платіжного доручення №237 від 30.03.2020р. (на суму 24 900,00 грн. з ПДВ); копія рахунку від ФОП ОСОБА_1 №407 від 30.03.2020 р.; копія податкової накладної від 30.03.2020р. №407 виписаної з боку ФОП ОСОБА_1 на ТОВ Парфюмінт ; копія Договору №16 поставки з ПМП Алеко (Постачальник); копія видаткової накладної №131 від 24.03.2020р. (мясо-кісткове борошно (куряче) у кількості 21 т на суму 283 500,00 грн. з ПДВ); копія платіжного доручення №236 від 30.03.2020; копія рахунку на оплату №127 від 13.03.2020р. копія видаткової накладної №117 від 13.03.2020 р.; копія платіжного доручення №232 від 19.03.2020 р.; копія податкової накладною № 28 від 24.03.2020 р. на суму 283 500,00 грн. з ПДВ з розрахунком коригування № 1 від 15.04.2020 р.; копія податкової накладної № 15 від 13.03.2020 р.) які були прийняті 29.04.2020 р., відповідно до квитанції №909279998.

06.05.2020 року позивач отримав Рішення №1549197/41922315 від 04.05.2020 р. комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області, відповідно до якого позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 від 24.03.2020 р., підстава вказана наступна, - відсутні первинні документи щодо зберігання та транспортування ТМЦ від постачальника .

Так як ТОВ Парфюмінт подавало з вищевказаним повідомленням документи, що підтверджують транспортування Товару, а саме: копія Договору-заявки №24/03 на перевезення вантажів автомобільним транспортом від 24.03.2020 р.; копія товаро транспортною накладною №9 від 24.03.2020 р.; копія платіжного доручення №237 від 30.03.2020р. (на суму 24 900,00 грн. з ПДВ); копія рахунку від ФОП ОСОБА_1 №407 від 30.03.2020 р.; копія податкової накладної від 30.03.2020 р. №407 виписаної з боку ФОП ОСОБА_1 на ТОВ Парфюмінт .

Позивач подав Скаргу щодо рішення щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1549197/41922315 від 04.05.2020 р., яка була прийнята 19.05.2020р., реєстраційний номер 22970495.

09.06.2020 року позивач отримав Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №20585/41922315/2 від 09.06.2020 р., яким скаргу позивача було залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, вважаючи його протиправним, позивач звернувся до суду з цією позовною заявою.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до п. 187.1ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Суд зазначає, що податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010р., податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 142 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами , затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формуєтеся квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом201.16статті201 Податкового кодексу України встановлено, що Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року(далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

Відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).

За положеннями пункту 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

За приписами пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно з пунктом 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Пунктом 1 додатку 3 Порядку № 1165 Критерії ризиковості здійснення операцій є: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданої ТОВ Парфюмінт податкової накладної до категорії ризиковості здійснення операцій, відповідачами не наведено у спірному рішенні та не наведено відповідачами суду належними засобами доказування.

Як встановлено судом, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної стало, як зазначено у квитанції №1, стало те, що платник податків відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктами 2-7 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктами 9-11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Разом з тим, у пункті 6 Порядку № 1165 вказано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

З урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку. Отже контролюючий орган має зажадати від платника податку документів та пояснень на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Також аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Судом встановлено, що ТОВ Парфімінт подало повідомлення про подання-пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 29.04.2020 року № 3, до якого надало 12 додатків на підтвердження поставки товару, що не заперечується відповідачами, та від 29.04.2020 року №2, до якого надало 19 додатків на підтвердження поставки товару, що не заперечується відповідачами

Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на зазначені повідомлення та додані до нього документи, прийняті рішення від 04.05.2020 р. №1549196/41922315, згідно з яким ТОВ Парфюмінт відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 17.03.2020 року, від 04.05.2020 р. №1549197/41922315, згідно з яким ТОВ Парфюмінт відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 14.03.2020 року.

Спірне рішення містить лише загальне твердження: ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних , проте, не вказано, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

При цьому, суд зазначає, що оскаржуване рішення містить обов`язок податкового органу підкреслити документи, яких не вистачає, проте в спірному рішенні не підкреслено жодного документу, який необхідно надати позивачу.

В графі додаткова інформація зазначено: відсутні первинні документи щодо зберігання та транспортування ТМЦ від постачальників.

Судом встановлено, що до повідомлень від 29.04.2020 року№2, № 3 надавалась пояснення, відповідно до яких ТОВ Парфюмінт подавало з вищевказаним повідомленням документи, що підтверджують транспортування Товару, а саме: копія Договору-заявки №24/03 на перевезення вантажів автомобільним транспортом від 24.03.2020 р.; копія товаро транспортною накладною №9 від 24.03.2020 р.; копія платіжного доручення №237 від 30.03.2020р. (на суму 24 900,00 грн. з ПДВ); копія рахунку від ФОП ОСОБА_1 №407 від 30.03.2020 р.; копія податкової накладної від 30.03.2020 р. №407 виписаної з боку ФОП ОСОБА_1 на ТОВ Парфюмінт . Факт поставки Товару (м`ясокісткове борошно (куряче), у кількості 2 т на загальну суму 32 000,00 грн. з ПДВ) Покупцю (TOB СК КОРМ ) підтверджується первинним документом, а саме: видатковою накладною №РН-0000008 від 19.03.2020 р., належним чином оформленою та скріпленою печатками та підписами сторін. Також, отримання товару у кількості 2 т підтверджується довіреністю №142 від 17.03.2020 р., виписаної на отримання від ТОВ Парфюмінт цінностей згідно рахунку №СФ-0000008 від 17.03.2020 року. Перевезення вантажу здійснило самостійно TOB СК КОРМ , що підтверджується відповідною товарно-транспортною накладною №8 від 19.03.2020 року.

Вказані пояснення та документи фактично не були враховані відповідачем-1.

Суд зазначає, що оскаржуване рішення не містить інформації, які документи не були подані позивачем, що позбавило його можливості реєстрації податкової накладної, які документи з поданих позивачем повідомленнями від 29.04.2020 року не були враховані відповідачем та підстав такого неврахування, а також, які документи необхідно надати для реєстрації податкових накладних.

Отже, позиція відповідача щодо ненадання платником податку копій документів, згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, є необґрунтованою, а в спірному рішенні не наведено обґрунтувань причин відмови у реєстрації податкової накладної, складеної позивачем.

При цьому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04.12. 2018 року у справі № 821/1173/17.

На підставі викладеного судом встановлено протиправність рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відтак, суд дійшов висновку, що рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 04.05.2020 р. №1549196/41922315, згідно з яким ТОВ Парфюмінт відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 17.03.2020 року, від 04.05.2020 р. №1549197/41922315, згідно з яким ТОВ Парфюмінт відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 14.03.2020 року, прийняті без врахування всіх обставин у справі та не у спосіб, визначений законом, а відтак, є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України здійснити дії щодо реєстрації податкової накладної № 3 від 17.03.2020 року та № 4 від 14.03.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Дискреційні повноваження - це комплекс прав і зобов`язань представників влади як на державному, так і на регіональному рівнях, у тому числі представників суспільства, яких уповноважили діяти від імені держави чи будь-якого органу місцевого самоврядування, що мають можливість надати повного або часткового визначення і змісту, і виду прийнятого управлінського рішення.

Тобто дискреційні повноваження це законодавчо встановлена компетенція владних суб`єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб`єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Отже, у разі відсутності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Відповідно до Рекомендацій Ради Європи № R(80)2 щодо здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятих Кабінетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він уважає найкращим за конкретних обставин, та яке захистить або відновить порушене право.

Водночас, адміністративний суд під час розгляду та вирішення публічно-правових спорів перевіряє, чи рішення суб`єкта владних повноважень прийняте у межах законної дискреції.

При цьому, відповідно до правил правозастосування практики Європейського суду з прав людини, суд не може своїм рішенням підмінити рішення суб`єкта владних повноважень.

Так, у відповідності до абзацу 3 пункту 10.3 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 20.05.2013 року № 7 Про судове рішення в адміністративній справі , суд може ухвалити постанову про зобов`язання відповідача прийняти рішення певного змісту, за винятком випадків, коли суб`єкт владних повноважень під час адміністративних процедур відповідно до закону приймає рішення на основі адміністративного розсуду.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що Постановою Верховного Суду України від 16 вересня 2015 року № 21-1465а15 встановлено, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Положеннями КАС України визначено, що кожна особа має право звернутися до суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Адміністративний позов може містити вимоги про зобов`язання відповідача суб`єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії.

У разі задоволення позову суду надано право прийняти рішення про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.

З викладеного слідує, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Окрім цього, суд зазначає, що Податковим кодексом України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних, у свою чергу, є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Відтак, відсутність реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правовий стан платників податків. Покупець товарів позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді проведення його позапланової перевірки.

Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДПС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку з чим, суд дійшов до висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, порушеного оскаржуваними рішеннями.

Зазначене вище має наслідком задоволення позовних вимог щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 17.03.2020 року та № 4 від 14.03.2020 року.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю Парфюмінт (вул. Коцюбинського, буд. 16Б, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 41922315) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 43145015), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393), про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.05.2020 р. №1549196/41922315, згідно з яким ТОВ Парфюмінт відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 17.03.2020 року на загальну суму з податком на додану вартість: 32 000,00 грн.

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.05.2020 р. №1549197/41922315, згідно з яким ТОВ Парфюмінт відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 14.03.2020 року на загальну суму з податком на додану вартість: 374 000,00 грн.

Зобов`язати Державну податкову службу України: зареєструвати податкову накладну № 3 від 17.03.2020 року на загальну суму з податком на додану вартість: 32 000,00 грн., складену ТОВ Парфюмінт , в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем її подання; зареєструвати податкову накладну № 4 від 24.03.2020 року на загальну суму з податком на додану вартість: 374 000,00 грн., складену ТОВ Парфюмінт , в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем її подання.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Парфюмінт (вул. Коцюбинського, буд. 16Б, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 41922315) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 43145015) судовий збір у розмірі 2102 грн. 00 коп.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Парфюмінт (вул. Коцюбинського, буд. 16Б, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 41922315) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) судовий збір у розмірі 2102 грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Врона

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2020
Оприлюднено16.01.2021
Номер документу94162099
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/10660/20

Ухвала від 03.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Рішення від 23.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Рішення від 23.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 09.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні