ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
15 січня 2021 року Справа №0440/6252/18
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді:
головуючого судді Рябчук О.С.,
розглянувши в порядку письмового провадження заяву Державної фіскальної служби України про заміну відповідача на його правонаступника та про заміну боржника у виконавчому листі, виданому у справі № 0440/6252/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Ліра Стоун до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
05.01.2021 року Державна фіскальна служба України звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із заявою про заміну відповідача на правонаступника та про заміну боржника у виконавчому листі, виданому Дніпропетровським окружним адміністративним судом у справі № 0440/6252/18 щодо стягнення судового збору за рахунок бюджетних асигнувань у розмірі 2643,00грн. з Державної фіскальної служби України на правонаступника - Державну податкову службу України.
В обґрунтування поданої заяви заявник в заяві зазначив наступне. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.11.2018 р. у справі № 0440/6252/18 задоволені позовні вимоги ТОВ Ліра Стоун до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії у відношенні ТОВ Ліра Стоун , стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань ДФС на користь ТОВ Ліра Стоун судовий збір у розмірі 2643,00грн. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши ДФС шляхом поділу. Абзацом 4 пункту 2 постанови № 1200 встановлено, що ДПС та Держмитслужба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої ДФС у відповідних сферах діяльності. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань ДПС зареєстрована 17.05.2019 р. Постановою Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 року № 846 було розподілено сервісну та правоохоронну функції ДПС та передбачено виключення у ДПС функцій з реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску. Постановою КМУ від 06.03.2019 року № 227 затверджено, крім іншого, Положення про ДПС, відповідно до якого ДПС є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 682-р Питання Державної податкової служби ДПС розпочала виконання функцій і повноважень ДФС з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Таким чином, повноваження ДФС в частині ведення Єдиного реєстру податкових накладних передані ДПС. З урахуванням наведеного, вбачається необхідність заміни ДФС у справі його правонаступником.
Заяву зареєстровано та передано на розгляд судді Рябчук О.С., про що складений протокол від 05.01.2021.
Згідно із довідкою В.о. начальника управління з організаційного забезпечення суду від 06.01.2021 р. справа №0440/6252/18 перебуває у провадженні судді Юхно І.В. у зв`язку з розглядом заяви про заміну сторони виконавчого провадження.
11.01.2021 року справа №0440/6252/18 передана судді Рябчук О.С.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.01.2021 року заява Державної фіскальної служби України про заміну відповідача на його правонаступника та про заміну боржника у виконавчому листі, виданому у справі № 0440/6252/18 призначена до розгляду у судовому засіданні.
Представники сторін у судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином, що підтверджується наявними матеріалами справи.
Відповідно до частини 2 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
У судовому засіданні 15.01.2021 р. судом ухвалено продовжувати розгляд справи в порядку письмового провадження.
У відповідності до вимог ст. ст. 379, 243 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.11.2018 року у справі № 0440/6252/18 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Ліра Стоун до Державної фіскальної служби України,Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задоволено в повному обсязі.
Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.04.2018 року № 649305/41311035 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 31.03.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 30.05.2018 року № 739867/41311035 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 30.04.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 18.06.2018 року № 800712/41311035 про відмову в реєстрації податкової накладної № 21 від 31.05.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 31.03.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Ліра Стоун за датою фактичного подання - 31.03.2018 року.
Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 30.04.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Ліра Стоун за датою фактичного подання - 30.04.2018 року.
Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 21 від 31.05.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Ліра Стоун за датою фактичного подання - 31.05.2018 року.
Судові витрати в розмірі 2 643,00 грн. стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Ліра Стоун (код ЄДРПОУ 41311035, 49051, м. Дніпро, вул. Курсантська, б. 26) з Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) за рахунок її бюджетних асигнувань.
Судові витрати в розмірі 2 643,00 грн. стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Ліра Стоун (код ЄДРПОУ 41311035, 49051, м. Дніпро, вул. Курсантська, б. 26)з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856, 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а) за рахунок його бюджетних асигнувань.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.11.2018 року у справі № 0440/6252/18 набрало законної сили 14.02.2019 року.
12.03.2019 року судом представнику позивача видано виконавчі листи на виконання вказаного рішення, про:
1) зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 31.03.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Ліра Стоун за датою фактичного подання - 31.03.2018 року.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 30.04.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Ліра Стоун за датою фактичного подання - 30.04.2018 року.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 21 від 31.05.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Ліра Стоун за датою фактичного подання - 31.05.2018 року.
2) стягнення за рахунок бюджетних асигнувань з Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ - 39292197) судових витрат у розмірі 2643,00грн.
29.07.2019 року постановою головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України відкрито виконавче провадження ВП №59644739 з примусового виконання виконавчого листа №0440/6252/18 від 12.03.2019 р. про зобов`язання Державної фіскальної служби України вчинити певні дії.
25.11.2020 року старший державний виконавець Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із заявою про заміну сторони у виконавчому провадженні по справі №0440/6252/18 (а.с.53-88 т.2), в якому просив замінити боржника - Державну фіскальну службу України на його правонаступника - Державну податкову службу України.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.12.2020 року здійснено заміну сторони у виконавчому провадженні ВП №59644739 з виконання виконавчого листа Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.03.2019 по справі №0440/6252/18 Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ 39293197) на його правонаступника Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393).
Ухвала Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.12.2020 року набрала законної сили 03.12.2020 р.
05.01.2021 р. Державна фіскальна служба України звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із даною заявою, в якій просила:
- замінити відповідача у справі - Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ 39292197) в порядку процесуального правонаступництва на належного відповідача - Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393);
- замінити боржника у виконавчому листі, виданому Дніпропетровським окружним адміністративним судом щодо стягнення судового збору за рахунок бюджетних асигнувань у розмірі 2643,00грн., з Державної фіскальної служби України на Державну податкову службу України.
Дослідивши матеріали справи та подану Державною фіскальною службою України заяву, суд приходить до висновку про наявність підстав для часткового її задоволення, виходячи з наступного.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року №1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу та, зокрема, установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску; Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності; Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби та Державної митної служби.
Згідно з пунктом 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року №1074, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 року № 846 Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України (далі - Постанова № 846) було розподілено сервісну та правоохоронну функції ДПС та передбачено виключення у ДПС функцій з реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року №227 Про затвердження Положення про Державну податкову службу України та Державну митну службу України затверджено, крім іншого, Положення про ДПС, відповідно до якого ДПС є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямована і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
За відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року №1200 здійснено державну реєстрацію юридичної особи ДПС України (код ЄДРПОУ 43005393), дата запису: 17.05.2019 року, номер запису: 1 074 135 0000 085321.
При цьому, 28 серпня 2019 року на Урядовому порталі оприлюднено Розпорядження Кабінету Міністрів України за №682-р від 21 серпня 2019 року про початок роботи Державної податкової служби України.
Отже, з 17.05.2019 року повноваження перейшли до Державної податкової служби України, а тому Державна фіскальна служба України вибула зі спірних відносин, у зв`язку з чим не може виконати судове рішення, що набрало законної сили.
Відповідно до статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Отже, заміна сторони правонаступником можлива на будь-якій стадії судового процесу.
Згідно з пунктом 6 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України судовий процес - правовідносини, що складаються під час здійснення адміністративного судочинства.
При цьому пунктом 5 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що адміністративне судочинство - діяльність адміністративних судів щодо розгляду і вирішення адміністративних справ у порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до частини 1 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України суди ухвалюють рішення іменем України негайно після закінчення судового розгляду.
Таким чином, розгляд справи судом (судовий процес) завершується ухваленням відповідного судового рішення.
У розумінні приписів статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України заміна сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, її правонаступником можлива на будь-якій стадії судового процесу до його завершення, тобто до ухвалення судом рішення у справі.
Адміністративна справа №0440/6252/18 розглянута Дніпропетровським окружним адміністративним судом від 16.11.2018 року і за результатами її розгляду цієї ж дати ухвалено рішення, яке набрало законної сили 14.02.2019 року.
Тобто, станом на час звернення Державної фіскальної служби України із цією заявою про заміну відповідача в порядку процесуального правонаступництва, розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом вже завершено.
При цьому, Кодексом адміністративного судочинства України не передбачено можливості заміни саме сторони у справі (позивача чи відповідача) її правонаступником після завершення судового розгляду справи.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви Державної фіскальної служби України в частині заміни відповідача на його правонаступника в адміністративній справі №0440/6252/18 в порядку процесуального правонаступництва.
Щодо іншої частини заяви про заміну боржника у виконавчому листі щодо стягнення судового збору за рахунок бюджетних асигнувань у розмірі 2643,00грн. - з Державної фіскальної служби України на Державну податкову службу України, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 1 Закону України Про виконавче провадження №1404-VIII (далі Закон №1404-VIII) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно із частиною першою та другою статті 15 Закону №1404-VIII сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.
Відповідно до абзацу першого частини п`ятої статті 15 Закону №1404-VIII у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Згідно з ч.1 ст.379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Як встановлено матеріалами справи, 12.03.2019 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом видано Товариству з обмеженою відповідальністю Ліра Стоун два виконавчі листи у справі № 804/2192/18 про зобов`язання Державної фіскальної служби України вчинити певні дії та про стягнення з Державної фіскальної служби України судових витрат у розмірі 2643,00грн.
Матеріали справи містять докази відкриття виконавчого провадження ВП №59644739 за виконавчим листом 0440/2192/18 (а.с.57 т.2) про зобов`язання Державної фіскальної служби України вчинити певні дії.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.12.2020 року здійснено заміну сторони у виконавчому провадженні ВП №59644739 з виконання виконавчого листа Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.03.2019 по справі №0440/6252/18 Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ 39293197) на його правонаступника Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393), яка набрала законної сили 03.12.2020 р.
Водночас, матеріали справи не містять доказів відкриття виконавчого провадження за виконавчим листом №0440/6252/187 щодо стягнення судового збору за рахунок бюджетних асигнувань у розмірі 2643,00грн. з Державної фіскальної служби України.
Відповідно до ч. 4 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Враховуючи наведене, а також те, що у суду відсутні докази відкриття виконавчого провадження за виконавчим листом у даній справі в частині стягнення судового збору за рахунок бюджетних асигнувань у розмірі 2643,00грн. з Державної фіскальної служби України, і заявник позбавлений можливості щодо примусового виконання виконавчого листа у даній справі через реорганізацію державного органу, суд вважає необхідним замінити боржника у виконавчому листі №0440/6252/18 щодо стягнення судового збору за рахунок бюджетних асигнувань у розмірі 2643,00грн. з Державної фіскальної служби України на Державну податкову службу України.
За таких обставин, заява Державної фіскальної служби України в частині заміни боржника у виконавчому листі, виданому у справі № 0440/6252/18, щодо стягнення судового збору за рахунок її бюджетних асигнувань у розмірі 2643,00грн., є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.52, 243, 248, 370, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву Державної фіскальної служби України про заміну відповідача на його правонаступника та про заміну боржника у виконавчому листі, виданому у справі № 0440/6252/18 - задовольнити частково.
Замінити сторону у виконавчому листі, виданому Дніпропетровським окружним адміністративним судом по справі №0440/6252/18 щодо стягнення судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України у розмірі 2643,00грн., а саме: боржника - Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) на правонаступника - Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393).
В задоволенні іншої частини заяви - відмовити.
Ухвала суду може бути оскаржена до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги до суду першої інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня складання ухвали у відповідності до вимог ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України та у порядку, встановленому п.п.15.1 п.15 Розділу УІІ Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала набирає законної сили у строки, встановлені ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.С. Рябчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2021 |
Оприлюднено | 18.01.2021 |
Номер документу | 94162243 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні