ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 листопада 2020 року м. Київ №640/619/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Шейко Т.І.,
розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомПриватного акціонерного товариства Українська фондова біржа до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку провизнання протиправними дій та рішень
встановив:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Приватне акціонерне товариство Українська фондова біржа (далі також - позивач, ПрАТ Українська фондова біржа ) з позовом до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі також - відповідач, Комісія), в якому просило:
- визнати протиправними дії Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо пред`явлення вимоги до ПрАТ Українська фондова біржа , яке має чинну безстрокову ліцензію на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку, надати документи (частину документів) згідно з переліком, який ідентичний переліку документів, що подаються як додатки до заяви про видачу нової ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку;
- визнати протиправною та скасувати постанову Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №339-ДП-ФБ від 19.12.2019, прийняту у відношенні ПрАТ Українська фондова біржа ;
- визнати протиправним та скасувати розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №339-ДП-ФБ від 19.12.2019, прийняте у відношенні ПрАТ Українська фондова біржа ;
- зобов`язати Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку утриматися від дій, пов`язаних із вимаганням від ПрАТ Українська фондова біржа , яке має чинну безстрокову ліцензію на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку, надання документів (частини документів), що подаються, як додатки до заяви про видачу нової ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку і подання яких ліцензіатом не передбачено Ліцензійними умовами провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку, затвердженими рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14.05.2013 №818.
Ухвалою суду від 13.01.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Ухвалою суду від 13.01.2020, залишеною без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 26.02.2020, заяву ПрАТ Українська фондова біржа про вжиття заходів забезпечення позову залишено без задоволення.
Ухвалою суду від 11.02.2020 відмовлено у задоволенні клопотання представника ПрАТ Українська фондова біржа про розгляд справи у судовому засіданні.
Позовні вимоги вмотивовано тим, що оскаржувані постанова про накладення на позивача санкції за правопорушення на ринку цінних паперів та розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери є протиправними, оскільки грунтуються на неправильному висновку Комісії про вчинення позивачем правопорушення, яке полягає у невиконанні її вимог про надання інформації та документів, що стосуються виданої в установленому порядку та в подальшому переоформленої на безстроково ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку (далі - ліцензія).
Згідно з доводами позивача у нього відсутній законодавчо визначений обов`язок після переоформлення ліцензії на безстрокову подати до Комісії документи, які подаються заявником разом із заявою про видачу ліцензії відповідно до Порядку та умов видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів), затверджених рішеннями Комісії від 14.05.2013 №817.
Водночас позивач зауважив, що усі документи, подані ним для отримання цієї ліцензії, містяться в матеріалах ліцензійної справи, яка знаходиться в розпорядженні Комісії, а всі інші необхідні документи ним подавалися до Комісії в установлені порядку та строки.
Окрім того, позив стверджує про відсутність у відповідача підстав для витребування у нього відповідної інформації та документів поза межами заходів державного контролю, які відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та статті 19 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності можуть здійснюватися лише шляхом проведення планових та позапланових перевірок з метою додержання ліцензіатами вимог ліцензійних умов і які щодо нього Комісією не проводилися.
Внаслідок прийняття оскаржуваних рішень, які є протиправними, Комісією створено перешкоди у реалізації позивачем права на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку, та безпідставно застосовано санкції.
Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити в її задоволенні, стверджуючи, що при прийнятті оскаржуваних рішень діяв в межах повноважень та відповідно до закону. Зокрема, вказав, що ліцензію на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку позивачу видано відповідно до Порядку та умов видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку, переоформлення ліцензії, видачі дубліката та копії ліцензії, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.05.2006, яке було чинне до 14.05.2013.
У період дії вказаної ліцензії вимоги на провадження професійної діяльності на фондовому ринку змінилася.
Законом України Про внесенні змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства про цінні папери від 04.07.2012 №5042-ІУ, який набрав чинності з 01.01.2013, передбачено, що протягом двох років після набрання ним чинності професійні учасники фондового ринку, які отримали безстрокові ліцензії на провадження певного виду професійної діяльності на фондовому ринку, зобов`язані подати Комісії інформацію, передбачену пунктами 2-13 частини другої статті 27-1 Закону Про цінні папери та фондовий ринок . Тобто, ліцензіати, які мали безстрокові ліцензії на провадження відповідного виду професійної діяльності на фондовому ринку надали до Комісії інформацію до 01.01.2015.
Неподання інформації, передбаченої пунктами 2-13 частини другої статті 27-1 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок є підставою для застосування санкції, зокрема, анулювання ліцензії, відповідно до законодавства щодо цінних паперів.
29.06.2015 набрав чинності Закон України Про ліцензування видів господарської діяльності від 02.03.2015 №222-УІІІ, відповідно до пункту 6 статті 21 Прикінцевих та перехідних положень якого ліцензії, які є чинними на день набрання чинності цим Законом та мали обмежений термін дії, є безстроковими і можуть бути за заявою ліцензіата, переоформлені відповідним органом ліцензування безкоштовно у тижневий строк.
На виконання рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 13.08.2018 у справі №826/15122/17, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.01.2019, Комісія переоформила позивачу вищевказану ліцензію на безстрокову.
При постановленні указаних судових рішень судами не було враховано відсутності в Комісії інформації, необхідної для переоформлення позивачу ліцензії, передбаченої пунктами 2-13 частини другої статті 27-1 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок . Позивач необхідних документів не надав. У зв`язку з викладеним Комісія, керуючись Порядком та умовами видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) та Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку, затверджених рішеннями Комісії від 14.05.2013 відповідно №817 та №818, витребувала у позивача інформацію та документи, передбачені пунктами 2-13 частини другої статті 27-1 Закону України Про цінні папери та фоновий ринок . Необхідність отримання такої інформації та документів обгрунтована тим, що їх відсутність створює високий ризик порушення прав інвесторів і принципу прозорості та рівності прав щодо організації діяльності фондової біржі як професійного учасника фондового ринку України.
Обгрунтовуючи правомірність спрямованої до позивача вимоги про надання інформації та документів, відповідач також послався на статтю 9 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , відповідно до якої уповноважені особи Комісії можуть, зокрема, безперешкодно входити на підприємства, в установи, організації за службовими посвідченнями і мати доступ до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення перевірки, а також вимагати необхідні документи та іншу інформацію у зв`язку з реалізацією своїх повноважень.
Тому відповідач уважає, що Комісія в межах повноважень та відповідно до закону витребувала у позивача необхідну інформацію та документи, у зв`язку з ненаданням яких у повному обсязі обгрунтовано встановила вчинення позивачем правопорушення на ринку цінних паперів, яке зобов`язала усунути відповідно до оскаржуваного розпорядження, застосувавши до позивача санкцію у вигляді штрафу за це правопорушення.
Позивач надав суду відповідь на відзив Комісії, в якому, спростовуючи наведені нею доводи про зміни в законодавстві, що зумовили його обов`язок подати до Комісії необхідний пакет документів у зв`язку із переоформленням ліцензії на безстрокову, зазначив, що дія правових норм, на які посилається відповідач, не поширюється на нього та не створює для нього обов`язку надати ці документи.
Доводи Комісії про здійснення контролю за виконанням позивачем відповідних законодавчих актів не відповідають дійсним обставинам, оскільки жодні контрольні заходи відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляд (контролю) у сфері господарської діяльності нею стосовно ПрАТ Українська фондова біржа не здійснювалися. Отже, дії відповідача щодо витребування у позивача документів з порушенням установленого законодавством порядку, не є здійсненням контролю в розумінні пункту 3 частини другої статті 6 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності та статті 9 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , на які посилається Комісія, тому є протиправними та свавільними, що порушують його права та інтереси як ліцензіата.
Щодо твердження Комісії про те, що відсутність повної інформації про позивача створює високий ризик порушення прав інвесторів, порушує принцип прозорості та рівності прав щодо організації діяльності фондової біржі як професійного учасника фондового ринку України, то таке твердження грунтується на її припущеннях, оскільки, видавши позивачу ліцензію та переоформивши її на безстрокову, Комісія, відтак, визнала його професійну діяльність такою, що відповідає ліцензійним умовам.
Позивач уважає, що подання іншими учасниками фондового ринку, строк дії ліцензії яких закінчився до набрання чинності Законом України Про ліцензування видів господарської діяльності від 02.03.2015 №222-УІІІ №222, подали до Комісії для переоформлення ліцензії на безстрокову відповідні документи, не створює юридичної нерівності, оскільки такі їхні дії відповідали чинному на той час законодавству, тоді як названим Законом встановлено інший юридичний механізм продовження дії строкових ліцензій, яким скористався позивач.
Відповідач у запереченні на вищевказану відповідь зазначив, що пунктом 17 розділу І Порядку та умов видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому рику, затверджених рішенням Комісії від 14.05.2013 №817, визначено обов`язок виконання ліцензіатом вимог, установлених цим Порядком, протягом усього строку провадження професійної діяльності на фондовому ринку.
Відповідно до пункту 7 розділу ІІ Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з організації торгівлі на фоновому ринку, затвердженому рішенням Комісії від 14.05.2013 №818, фондова біржа при провадженні діяльності з організації торгівлі цінними паперами має відповідати вимогам, зокрема, законів України Про цінні папери та фоновий ринок та Про депозитарну систему України з питань організації та провадження діяльності фондової біржі.
Доводи позивача про наявність у Комісії всіх необхідних документів відповідно до вимог законодавства не відповідають дійсності та спростовуються його листами.
Крім того, як зазначила Комісія, державний контроль на ринку цінних паперів має комплексний характер і включає в себе не тільки її право проводити перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності професійних учасників ринку цінних паперів та саморегулівних організацій професійних учасників ринку цінних паперів, а й право вимагати надання необхідних документів поза межами таких перевірок і приймати розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
На підставі рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17.07.2007 №1550 Закритому акціонерному товариству Українська фондова біржа видано ліцензію на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку серії АВ №770254 строком дії з 24.07.2007 до 24.07.2017.
Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.04.2011 №408 у зв`язку зі зміною найменування із Закритого акціонерного товариства Українська фондова бірж на Приватне акціонерне товариство Українська фондова біржа видану позивачу ліцензію від 24.07.2007 серії АВ №362056 переоформлено на ліцензію від 26.04.2011 серії АВ №581214.
Рішенням від 18.04.2019 №223 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку на виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.08.2018 у справі №826/15122/17, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.01.2019, переоформлено позивачу з 19.04.2019 вищевказану ліцензію на безстрокову.
Водночас цим рішенням Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку доручила Департаменту ліцензування професійних учасників фондового ринку забезпечити перевірку дотримання ПрАТ Українська фондова біржа вимог Порядку та умов видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) та Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з організації торгівлі на фоновому ринку, затверджених рішеннями Комісії від 14.05.2013 №817 та №818, а також забезпечити внесення відповідних змін до ліцензійного реєстру професійних учасників ринку цінних паперів, оприлюднення цього рішення на офіційному веб-сайті Комісії, направлення ПрАТ Українська фондова біржа копії цього рішення.
Листом від 22.04.2019 №11/02/9869 Комісія з посиланням на пункт 10 статті 8 та статтю 9 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та з метою контролю за виконання позивачем вимог, встановлених Порядком та умовами видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів), затвердженого рішенням Комісії від 14.05.2013 №817, враховуючи вимоги пункту 17 розділу І цього Порядку, зобов`язала позивача у строк до 20.05.2019 надати необхідну інформацію та низку документів, а саме:
- інформацію у довільній формі щодо дати державної реєстрації юридичної особи із зазначенням усіх положень статуту, засвідчену підписом керівника;
- ксерокопії сторінок паспорта ОСОБА_1 , які містять фотографію, прізвище, ім`я, по батькові (у разі наявності), дату народження, серію і номер паспорта, дату видачі та найменування органу, що його видав, реєстрацію місця проживання, інформацію про громадянство, засвідчені підписом фізичної особи;
- аудиторський висновок (звіт незалежного аудитора) або висновок щодо огляду проміжної фінансової звітності, складений на підставі фінансової звітності ТОВ Український контракт та ТОВ ДЖЕСВАН за результатами 2018 року та першого кварталу 2019 року, з доданням копії фінансової звітності за 2018 рік та перший квартал 2019 року, а саме копії: звіту про фінансовий стан на кінець періоду; звіту про сукупні доходи за період звіту: звіту про зміни у власному капіталі за період; звіту про рух коштів за період; приміток, що містять стислий виклад суттєвих облікових політик та інші пояснення, засвідчені заявником;
- копії відповідних документів банку, що підтверджують сплату статутного капіталу;
- копію декларації про майновий стан та доходи ОСОБА_1 з відміткою контролюючого органу про її отримання (надається за ту кількість років, яка є необхідною для підтвердження достатності власних коштів), засвідчену підписом заявника.
У разі відсутності декларації про майновий стан та доходи необхідно надати: документи (їх копії, що підтверджують достатній (для вимог цих Порядку та умов) майновий стан, наявність власних коштів та джерела їх походження, засвідчені підписом фізичної особи; інформацію у довільній формі про джерела походження та наявність власних коштів, відсутність зобов`язань перед фінансовою установою та про можливість особи в майбутньому надавати в разі потреби додаткову фінансову підтримку професійному учаснику фондового ринку з доданням документів, що підтверджують наявність зобов`язань перед фінансовими установами (у разі їх наявності у цій інформації зазначаються склад, розмір, строк погашення, повне найменування та код ЄДРПОУ юридичної особи, що якої існує таке зобов`язання). У такій інформації необхідно зазначити таке: Стверджую, що надана інформація є правдивою, повною станом на дату її подання та не заперечую проти перевірки Комісією достовірності поданих документів та персональних даних, що в них містяться ;
- документи, що підтверджують фінансовий/майновий стан ОСОБА_1 ;
- аудиторський висновок (звіт незалежного аудитора) або висновок щодо огляду проміжної фінансової звітності, складений на підставі фінансової звітності ТОВ Український контракт та ТОВ ДЖЕСВАН за результатами 2018 року та першого кварталу 2019 року, з доданням копії фінансової звітності за 2018 рік та першого кварталу 2019 року, а саме копії: звіту про фінансовий стан на кінець періоду; звіту про сукупні доходи за період звіту: звіту про зміни у власному капіталі за період; звіту про рух грошових коштів за період; приміток, що містять стислий виклад суттєвих облікових політик та інші пояснення, засвідчені заявником;
- анкети щодо ділової репутації членів органів управління юридичної особи, головного бухгалтера та керівника служби внутрішнього аудиту (додаток 4 до Порядку та умов);
- анкету щодо ділової репутації фізичної особи - власника з істотною участю у заявника (ліцензіата) та всіх осіб, через яких здійснюватиметься опосередкований контроль за заявником (ліцензіатом) (додаток 5 до Порядку та умов), а саме ОСОБА_1 ;
- анкети щодо ділової репутації юридичної особи - власника з істотною участю у заявника (ліцензіата) та всіх осіб, через яких здійснюватиметься опосередкований контроль за заявником (ліцензіатом) та юридичної особи, яка є членом виконавчого органу та/або наглядової ради (у разі створення) у власника з істотною участю у заявника (додаток 6), а саме: ТОВ Український контракт та ТОВ ДЖЕСВАН ;
- довідку про асоційованих осіб - членів сім`ї фізичної особи - власника з істотною участю у заявника (ліцензіата) (додаток 7 до порядку та умов);
- довідку про юридичних осіб, у яких фізична особа - власник з істотною участю у заявника (ліцензіата) є керівником та/або контролером (додаток 8 до Порядку та умов);
- довідку про прямих власників з істотною участю у структурі власності заявника (ліцензіата) (додаток 9 Порядку та умов) з додання схематичного зображення такої структури;
- копія кваліфікаційного посвідчення фахівця з питань бухгалтерського обліку професійних учасників фондового ринку щодо такої особи, засвідчена підписом керівника заявника;
- довідку про наявність (відсутність) у заявника (ліцензіата) серед учасників (акціонерів) фізичної особи, яка має непогашену або не зняту в установленому порядку судимість за злочини проти власності, у сфері господарської діяльності та /або у сфері службової діяльності та володіє прямо чи опосередковано пакетом акцій (часток) у розмірі 10 і більше відсотків статутного капіталу заявника (ліцензіата) (додаток 11 до Порядку та умов);
- довідку про відокремлені та/або спеціалізовані структурні підрозділи заявника (ліцензіата), що провадять професійну діяльність на фондовому ринку за її окремими видами та мають інше місцезнаходження, ніж заявник (додаток 12 до Порядку та умов);
- засвідчені підписом керівника заявника копії документів, що підтверджують його право користуватися нежитловими приміщеннями за місцезнаходженням, у якому буде провадитись (провадиться) професійна діяльність на фондовому ринку (договір оренди, суборенди тощо, який укладений заявником або засновником (при створенні юридично особи) в інтересах цієї юридичної особи, з доданням акта приймання-передавання цього приміщення та плану приміщення (із зазначенням його розміру) та/або повідомлення у довільній формі щодо права власності на нежитлове приміщення за місцезнаходженням, у якому буде провадитись (провадиться) професійна діяльність на фондовому ринку, з доданням плану цього приміщення (із зазначенням його розміру);
- довідку про керівних посадових осіб та фахівців заявника (ліцензіата) та його відокремленого підрозділу, що безпосередньо здійснюють професійну діяльність на фондовому ринку (ринку цінних паперів) та сертифіковані в установленому порядку (додаток 13 до Порядку та умов);
- засвідчену підписом керівника, заявника довідку у довільній формі щодо фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якщо такі накладались на заявника протягом останніх двох років, з доданням копії платіжного документа, що підтверджує сплату таких санкцій, якщо вони не були оскаржені в судовому порядку;
- засвідчену підписом керівника, заявника копію затвердженої організаційної структури заявника з доданням відомостей щодо структурних підрозділів заявника (ліцензіата), працівники яких безпосередньо здійснюють окремі види професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) (додаток 14 до Порядку та умов);
- засвідчену підписом керівника, заявника довідку у довільній формі про наявність обладнання та програмного комплексу, який забезпечить виконання вимог, встановлених Комісією, зокрема, подання адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів із застосуванням електронного цифрового підпису (із зазначенням назви такого комплексу);
- засвідчену підписом керівника, заявника (ліцензіата) довідку в довільній формі про склад активів заявника із зазначенням видів фінансових інвестицій;
- засвідчений підписом керівника, заявника (ліцензіата) список членів фондової біржі, складений в алфавітному порядку, із зазначенням їх найменування, ідентифікаційного коду юридичної особи та номерів телефонів;
- засвідчену підписом керівника, заявника (ліцензіата) копію документа з відповідними додатками до нього (у разі їх наявності), що підтверджує забезпечення цілодобовою охороною приміщення, із зазначенням способів здійснення такої охорони.
Листом від 17.05.2019 №45 позивач відмовив Комісії в наданні запитуваної інформації та документів, обгрунтовуючи тим, що володіє чинною ліцензією, а запитувані документи стосуються видачі нової ліцензії, тоді як вищевказаним Порядком та умовами не передбачено права Комісії повторно чи неодноразово вимагати у ліцензіата всі документи, які надаються лише в разі подання заяви про видачу нової ліцензії, як і не встановлено обов`язку ліцензіата повторно подавати ці документи.
У зв`язку з ненаданням позивачем запитуваної інформації та документів Комісія постановою від 08.07.2019 порушила стосовно ПрАТ Українська фондова біржа справу про правопорушення на ринку цінних паперів.
Пояснення позивача про відсутність правопорушення на ринку цінних паперів, надані листом від 15.07.2019 №84, Комісія до уваги не взяла та з огляду на ненадання запитуваної інформації та документів склала акт від 16.07.2019 №557-ДП-ФБ про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому встановила порушення позивачем Порядку та умов видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів), затверджених рішенням Комісії від 14.05.2013 №817.
Постановою від 26.07.2019 №14/01/17607 Комісія призначила до розгляду на 15.08.2019 справу про правопорушення на ринку цінних паперів.
Постановою від 15.08.2019 №14/01/19490 Комісія зупинила провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів стосовно позивача, мотивуючи необхідністю проведення додаткової перевірки обставин справи.
Листом від 20.08.2019 №107 позивач надав до Комісії перелік документів та реквізити листів, з якими ці документи були надані Комісії упродовж 2018-2019 років, зазначивши, що усі вони, а також документи за попередні роки наявні у Комісії в матеріалах ліцензійної справи. Водночас повідомив про відсутність змін в діяльності ПрАТ Українська фондова біржа , у складі його керівників та фахівців, статутному капіталі, структурі власності, складі кінцевих беніфіціарів, кількості сертифікованих працівників тощо, що потребує надання додаткової інформації чи документів Комісії, а також надав окремі документи з тих, які вимагала Комісія.
Постановою від 11.12.2019 №14/01/28487 Комісія відновила провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів щодо позивача.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів Комісія видала розпорядження від 19.12.2019 №339-ДП-ФБ про усунення позивачем порушень законодавства про цінні папери, яке полягає у ненаданні ним в повному обсязі запитуваних Комісією документів, зобов`язавши позивача подати частину документів з переліку документів, який містився в листі Комісії від 22.04.2019 №11/02/9869.
За указане порушення Комісія постановою від 19.12.2019 №592-ДП-ФБ наклала на позивача штраф в розмірі 120 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 2 040,00 грн.
Не погоджуючись із діями відповідача щодо витребування у нього документів відповідно до Порядку та умов видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів), затверджених рішенням Комісії від 14.05.2013 №817, з розпорядженням про усунення порушень вимог законодавства про цінні папери та постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, при вирішенні якого суд виходить із такого.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі статтею 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист, зокрема, шляхом:
- визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
- визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
- визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні (далі - Закон).
Відповідно до частини першої статті 1 Закону державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно з положеннями статті 2 Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою: реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних; створення умов для ефективної мобілізації та розміщення учасниками ринку цінних паперів фінансових ресурсів з урахуванням інтересів суспільства; одержання учасниками ринку цінних паперів інформації про умови випуску та обігу цінних паперів, результати фінансово-господарської діяльності емітентів, обсяги і характер угод з цінними паперами та іншої інформації, що впливає на формування цін на ринку цінних паперів; забезпечення рівних можливостей для доступу емітентів, інвесторів і посередників на ринок цінних паперів; гарантування прав власності на цінні папери; захисту прав учасників фондового ринку; інтеграції в європейський та світовий фондові ринки; дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства; запобігання монополізації та створення умов розвитку добросовісної конкуренції на ринку цінних паперів; контролю за прозорістю та відкритістю ринку цінних паперів.
Згідно з частинами першою та другою статті 2 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок :
- фондовий ринок (ринок цінних паперів) - сукупність учасників фондового ринку та правовідносин між ними щодо розміщення, обігу та обліку цінних паперів і похідних (деривативів);
- учасники фондового ринку - емітенти (у тому числі іноземні) або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об`єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку.
Відповідно до приписів статті 3 Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється, поміж іншого, у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Пунктом 4 частини другої статті 7 Закону передбачено, що основним завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Згідно з пунктом 10 статті 8 Закону Комісія має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Згідно з приписами статті 12 Закону уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, у системі накопичувального пенсійного забезпечення, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов`язаними з таким правопорушенням документами протягом п`яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів, у системі накопичувального пенсійного забезпечення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Пунктом 7 частини першої статті 11 Закону передбачено, що Комісія застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За змістом статті 9 Закону уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.
Уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають право, поміж іншого, вимагати необхідні документи та іншу інформацію у зв`язку з реалізацією своїх повноважень.
При цьому указана правова норма не ставить право уповноваженої особи Комісії направляти вимогу про надання необхідних документів в залежність від здійснення Комісією контрольних заходів у вигляді планових та позапланових перевірок особи, якій направлено таку вимогу.
З огляду на вищевикладене суд не бере до уваги доводи позивача про те, що з вимогою про надання необхідних документів та інформації від осіб, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондових бірж та саморегулівних організацій Комісія має право звертатися лише при здійсненні контролю у вигляді планових та позапланових перевірок з метою додержання ліцензіатами вимог ліцензійних умов.
Наведене дає підстави суду дійти висновку, що позивач як учасник фондового ринку, зобов`язаний виконувати вимоги уповноваженої особи Комісії про надання необхідних документів відповідно до законодавства, необхідних для реалізації наданих їй повноважень.
Судом встановлено, що вимогу про надання необхідної інформації та документів, викладену в листі Комісії від 22.04.2019 №11/02/9869, до позивача пред`явив член Комісії Д.Тарабакін , який є уповноваженою особою Комісії, тому наділений правом пред`являти таку вимогу.
Водночас суд звертає увагу, що відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони не тільки на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, але й з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Оцінюючи на відповідність вищевказаним критеріям вимогу Комісії про зобов`язання позивача надати відповідну інформацію та документи, невиконання якої у повному обсязі стало підставою для прийняття оскаржуваних розпорядження та постанови, суд враховує наступне.
Як вбачається з листа від 22.04.2019 №11/02/9869, вимогу про надання позивачем відповідного переліку інформації та документів Комісія обгрунтувала пунктом 10 статті 8 та статтею 10 Закону та здійсненням контролю за виконанням ПрАТ Українська фондова біржа вимог, встановлених Порядком та умовами видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів), затвердженим рішенням Комісії від 14.05.2013 №817 (далі - Порядок та умови №817), зокрема пункту 17 розділу І цього Порядку та умов.
Порядок та умови №817 встановлюють процедуру та умови видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку (крім діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами)), перелік документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії, підстави для відмови у її видачі, порядок реєстрації внутрішніх документів (змін до них) та визначають вимоги, необхідні для отримання ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку.
Пунктами 2 та 4 розділу ІІ Порядку та умов №817 визначено переліки документів, які подаються заявником до заяви про видачу ліцензії та до заяви про видачу ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку.
Відповідно до пункту 1 розділу І цих Порядку та умов:
- заявник - юридична особа, яка подає заяву та відповідні документи для отримання ліцензії на окремі види професійної діяльності на фондовому ринку, у тому числі ліцензіат;
- заявник, який уперше отримує ліцензію на провадження професійної діяльності на фондовому ринку, - юридична особа, яка на дату подання документів для отримання ліцензії згідно з цими Порядком та умовами не має чинної ліцензії на провадження будь-якого з видів професійної діяльності на фондовому ринку.
Згідно з пунктом 17 розділу І Порядку та умов №817 вимоги, установлені цими Порядком та умовами, повинні виконуватись посадовими особами ліцензіата та ліцензіатом протягом усього строку провадження професійної діяльності на фондовому ринку.
Аналіз переліку документів, запитуваних відповідачем у позивача згідно з вищевказаним листом, дає підстави суду дійти висновку, що фактично він вимагав документи, які подаються заявником до Комісії разом із заявою про видачу ліцензії і перелік яких визначений пунктами 2 і 4 розділу ІІ Порядку та умов №817, що відповідачем не заперечувалося.
Однак, зі змісту Порядку та умов №817 не вбачається, що його дія підлягає застосуванню до осіб, які уже мають чинну ліцензію, тому витребування Комісією від позивача документів листом від 22.04.2019 №11/02/0869 з посиланням на Порядок та умови №817 суд вважає необгрунтованим, що є підставою для задоволення судом вимоги позивача про визнання протиправними дій Комісії щодо пред`явлення вимоги до ПрАТ Українська фондова біржа , яке має чинну безстрокову ліцензію на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку, надати документи (частину документів) згідно з переліком, який ідентичний з переліком документів, що подаються як додатки до заяви про видачу нової ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку.
Водночас, задовольняючи цю вимогу, суд уважає за необхідне сформулювати її таким чином - визнати протиправними дії Комісії щодо пред`явлення вимоги до ПрАТ Українська фондова біржа , яке має чинну безстрокову ліцензію на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку, надати документи (частину документів) згідно з переліком, що міститься в листі від 22.04.2019 №11/02/9869, який є ідентичним переліку документів, що подаються як додатки до заяви про видачу нової ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку відповідно до пунктів 2 та 4 розділу ІІ Порядку та умов №817.
Беручи до уваги наведене суд також дійшов висновку, що в акті від 16.07.2019 №557-ДП-ВФ про правопорушення на ринку цінних паперів Комісія необгрунтовано встановила порушення ПрАТ Українська фондова біржа Порядку та умов №817 у зв`язку з невиконанням позивачем вимоги Комісії про надання запитуваних інформації та документів.
Як вбачається зі змісту оскаржуваної постанови, під час розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, Комісія встановила часткове виконання позивачем вимоги про надання запитуваних в листі від 22.04.2019 №11/02/9869 документів та дійшла висновку про часткове виконання її вимог про надання цих документів, зазначивши в мотивувальній частині оскаржуваної постанови, додаткові підстави для їх витребування у позивача, які не були вказані у згаданому листі, а саме:
- Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства про цінні папери від 04.07.2012 №5052-УІ (далі - Закон №5042-VІ), який набрав чинності з 01.01.2013 і яким внесено зміни до Закону України Про цінні папери та фоновий ринок відповідно до норм розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень якого професійні учасники фондового ринку, які отримали безстрокові ліцензії на провадження певного виду професійної діяльності на фондовому ринку, протягом двох років після набрання чинності цим Законом зобов`язані подати в Комісію інформацію, передбачену пунктами 2-13 частини другої статті 27-1 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок ;
- Ліцензійні умови провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14.05.2013 № 818 (далі - Ліцензійні умови №818).
Судом встановлено, що Законом №5042-V, який набрав чинності з 01.01.2013, внесено зміни до Закону України Про цінні папери та фоновий ринок , зокрема доповнено цей Закон статтями 27-1 і 27-2 та змінено редакцію статті 27, що стосуються умов видачі ліцензії.
Частиною першою статті 27 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок визначено, що ліцензійні умови провадження професійної діяльності на фондовому ринку за її окремими видами, у тому числі вимоги до розміру статутного і власного капіталі, порядку його визначення, ліквідності, кваліфікаційні вимоги до фахівців професійного учасника фондового ринку, необхідні умови договорів, які укладаються під час провадження професійної діяльності на фондовому ринку, вимоги до приміщення, технічного та програмного забезпечення, вимоги щодо джерел походження коштів, за рахунок яких формується статутний капітал професійного учасника фондового ринку, інші вимоги та показники, що обмежують ризики професійної діяльності на фондовому ринку, встановлюються цим Законом, іншими законами України, що регулюють провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку, та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до абзаців 2, 3 та 4 пункту 5 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону №5042-VІ професійні учасники фондового ринку, які отримали строкові ліцензії на провадження певного виду професійної діяльності на фондовому ринку до набрання чинності цим Законом, провадять свою діяльність після набрання чинності цим Законом відповідно до виданих ліцензій протягом строку їх дії. Після закінчення строку дії ліцензії провадження відповідного виду професійної діяльності дозволяється за умови отримання нової ліцензії відповідно до статей 27-1 і 27-2 Закону України Про цінні папери та фондову біржу . Протягом двох років після набрання чинності цим Законом професійні учасники фондового ринку, які отримали безстрокові ліцензії на провадження певного виду професійної діяльності на фондовому ринку, зобов`язні подати Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку інформацію, передбачену пунктами 2-13 частини другої статті 27-1 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок .
Суд погоджується з доводами позивача, що норми Закону №5042 не підлягають застосуванню до нього в частині надання Комісії документів, передбачених пунктами 2-13 частини другої статті 27-1 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок з огляду на те, що:
1) такий обов`язок виник у професійних учасників фондового ринку, які отримали безстрокові ліцензії і тривав до 01.01.2015, тобто упродовж двох років з дня набрання чинності Законом №5042, тоді як позивач в указаний період безстрокову ліцензію не отримував, оскільки його ліцензія діяла до 24.07.2017;
2) з 29.06.2015 набрав чинності Закон України Про ліцензування видів господарської діяльності від 02.03.2015 №222-ІІІ (Далі - Закон №222-ІІІ), пунктом 6 статті 21 Прикінцевих та перехідних положень якого встановлено, що ліцензії на провадження видів господарської діяльності, зазначених в статті 7 цього Закону (це стосується і професійної діяльності на фондовому ринку), які є чинними на день набрання чинності цим Законом та мали обмежений термін дії, є безстроковими. Оскільки ліцензія позивача була чинною на день набрання чинності цим Законом, автоматично вона стала безстроковою в силу норм цього Закону, що надає позивачу право провадити ліцензовану професійну діяльність на фондовому ринку без подання документів, які вимагаються згаданими вище нормами Закону №5042 з відсилкою до пунктів 2-13 частини другої статті 27-1 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок .
Тобто, порядок набуття ліцензією статусу безстрокової, встановлений пунктом 6 статті 21 Прикінцевих та перехідних положень Закону №222, має пріоритет і скасовує попередній порядок, передбачений Законом №5042. Цю позицію, як звернув увагу позивач, висловив також Окружний адміністративний суд міста Києва в постанові від 30.03.2018 у справі №826/15074/17, залишеній без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 07.06.2018, та в постанові від 13.08.2018 у справі №826/15122/17, залишеній без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.01.2019.
Таким чином, вищевказані зміни, що відбулися в правовому регулюванні ліцензійної діяльності, не зумовили виникнення у позивача обов`язку надання документів згідно з переліком, визначеним пунктами 2-13 частини другої статті 27-1 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок та пунктами 2 та 4 розділу ІІ Порядку та умова №817.
Що стосується посилання відповідача в оскаржуваній постанові на Ліцензійні умови №818 в обгрунтування своєї вимоги про надання позивачем документів, то:
- згаданими Ліцензійними умовами не передбачено обов`язок ліцензіата, який має чинну ліцензію, повторно (або неодноразово) подавати до Комісії документи, ідентичні тим, які необхідно подати заявнику при отриманні ліцензії вперше відповідно до пунктів 1 та 2 розділу ІІ Порядку та умов №817;
- в листі від 22.04.2019 №11/02/9869 Комісія, витребовуючи документи, не посилалася Ліцензійні умови №818;
- ні в постанові від 08.07.2019 №14/02/15978 про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, ні в акті від 16.07.2019 №557-ДП-ФБ про правопорушення на ринку цінних паперів Комісією не встановлено факту порушення позивачем Ліцензійних умов №818 у зв`язку з ненаданням ПрАТ Українська фондова біржа документів, передбачених цими Ліцензійними умовами.
За наведених обставин суд дійшов висновку про відсутність порушення позивачем Ліцензійних умов у зв`язку з ненаданням в повному обсязі запитуваних Комісією документів.
Зважаючи на цей висновок, а також викладені вище висновки суду про протиправні дії Комісії у зв`язку з витребуванням від позивача документів листом від 22.04.2019 №11/02/0869 з посиланням на Порядок та умови №817, необгрунтоване встановлення Комісією в акті від 16.07.2019 №557-ДП-ВФ про правопорушення на ринку цінних паперів порушення ПрАТ Українська фондова біржа Порядку та умов №817 у зв`язку ненаданням позивачем у повному обсязі цих документів, суд уважає, що Комісія необгрунтовано встановила порушення позивачем Порядку та умов №817 та Ліцензійних умов №818, що призвело до прийняття нею необгрунтованих розпорядження від 19.12.2019 №339-ДП-ФБ про усунення позивачем цих порушень та постанови від 19.12.2019 №592-ДП-ФБ про накладення на позивача санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу в розмірі 120 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 2 040,00 грн., що є підставою для визнання судом цих розпорядження та постанови протиправними і скасування.
Пунктом 5 частини першої статті 3 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності встановлено, що державна політика у сфері ліцензування ґрунтується на принципі рівності прав суб`єктів господарювання, що передбачає, поміж іншого, уникнення необґрунтованих обтяжень чи зайвих адміністративних процедур.
Ураховуючи встановлену судом протиправність дій відповідача щодо витребування від позивача документів згідно з переліком, викладеним в листі від 22.04.2019 №11/02/9869, який є ідентичним переліку документів, які подаються як додатки до заяви про видачу нової ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку, що міститься в пунктах 2 та 4 розділу ІІ Порядку та умов №817, та з метою уникнення необґрунтованих обтяжень чи зайвих адміністративних процедур стосовно позивача, яких він може зазнати у разі пред`явлення до нього Комісією у подальшому аналогічних вимог про надання таких документів, суд уважає обгрунтованою його позовну вимогу про зобов`язання Комісії утриматися від дій, пов`язаних із вимаганням від позивача, який має чинну безстрокову ліцензію на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку, надання документів (частини документів), що подаються, як додатки до заяви про видачу нової ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку і подання яких ліцензіатом не передбачено Ліцензійними умовами №818.
Разом з тим, задовольняючи цю вимогу, суд уважає за необхідне сформулювати її таким чином - зобов`язати Комісію утриматися від дій, пов`язаних із вимаганням від позивача, який має чинну безстрокову ліцензію на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку, надання документів (частини документів), що подаються, як додатки до заяви про видачу нової ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку відповідно до пунктів 2 та 4 розділу ІІ Порядку та умов №817, і подання яких ліцензіатом не передбачено Ліцензійними умовами №817.
Відтак, позовні вимоги ПрАТ Українська фондова біржа в цілому є обгрунтованими і встановлених судом обставин, викладених вище, достатньо для їх задоволення у повному обсязі.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду з адміністративним позовом позивач сплатив судовий збір у розмірі 6 306,00 грн., що підтверджується меморіальним ордером від 09.01.2020 №206, тому ці кошти підлягають відшкодуванню йому судом за рахунок відповідача.
Керуючись статтями 2, 77, 139, 241-246, 251 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва -
в и р і ш и в:
Позов Приватного акціонерного товариства Українська фондова біржа задовольнити.
Визнати протиправними дії Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо пред`явлення вимоги до Приватного акціонерного товариства Українська фондова біржа , яке має чинну безстрокову ліцензію на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку, надати документи (частину документів) згідно з переліком, що міститься в листі від 22.04.2019 №11/02/9869, який ідентичний переліку документів, що подаються як додатки до заяви про видачу нової ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку відповідно до пунктів 2 та 4 розділу ІІ Порядку та умов видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів), затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14.05.2013 № 817.
Визнати протиправною та скасувати постанову Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2019 №339-ДП-ФБ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, прийняту щодо Приватного акціонерного товариства Українська фондова біржа .
Визнати протиправним і скасувати розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2019 №339-ДП-ФБ про усунення порушень законодавства про цінні папери, прийняте щодо Приватного акціонерного товариства Українська фондова біржа .
Зобов`язати Комісію утриматися від дій, пов`язаних із вимаганням від позивача, який має чинну безстрокову ліцензію на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку, надання документів (частини документів), що подаються, як додатки до заяви про видачу нової ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку відповідно до пунктів 2 та 4 розділу ІІ Порядку та умов №817, і подання яких ліцензіатом не передбачено Ліцензійними умовами №817.
Стягнути на користь Приватного акціонерного товариства Українська фондова біржа (01601, м. Київ, провулок Рильський, 10, код ЄДРПОУ 14281095) за рахунок бюджетних асигнувань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корпус 30, код ЄДРПОУ 37956207) 6 306,00 грн. (шість тисяч триста шість гривень 00 коп.) судового збору.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, встановлені статтями 295- 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Т.І. Шейко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2020 |
Оприлюднено | 18.01.2021 |
Номер документу | 94178203 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шейко Т.І.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шейко Т.І.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні