Рішення
від 13.01.2021 по справі 127/26492/20
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 127/26492/20

Провадження № 2/127/4488/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

(З А О Ч Н Е)

13 січня 2021 року Вінницький міський суд Вінницької області

в складі головуючого судді Ан О.В.,

за участю секретаря Поляруш І.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Вінниці цивільну справу за позовом Департаменту соціальної політики Вінницької міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів державної соціальної допомоги,-

ВСТАНОВИВ:

В листопаді 2020 Департамент соціальної політики Вінницької міської ради звернувся до суду з позовом відповідно до якого просив стягнути на свою користь з ОСОБА_1 надмірно виплачені кошти державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям у сумі 1448,70 грн. Мотивувало тим, що ОСОБА_1 перебувала на обліку у Департаменті соціальної політики Вінницької міської ради та отримувала допомогу малозабезпеченій сім`ї. Приховання відповідачем відомостей про отримання доходів з інших джерел, вплинуло на розмір допомоги отримуваної за період з червня по листопад 2018, у зв`язку з цим їй було переплачено 1448,70 грн. В добровільному порядку решта переплати відповідачем не повертається, що і стало підставою звернення до суду.

Ухвалою суду від 04.12.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження.

Представник позивача до судового засідання не прибула, однак до суду подала заяву про розгляд справи за її відсутності, не заперечувала проти заочного розгляду справи.

Відповідач до судового засідання не прибула, про причини неявки до суду не повідомила, хоча про місце, дату та час судового засідання повідомлялась належним чином.

Враховуючи неявку належним чином повідомленого відповідача, який не повідомив про причини неявки та відсутність відзиву суд ухвалив провести заочний розгляд справи.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 з 01.06.2018 по 30.11.2018 перебувала на обліку в Департаменті соціальної політики Вінницької міської ради, як отримувач державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям (на 11 а.с.).

В декларації про доходи та майновий стан за період з 01.12.2017 по 31.05.2018 доданої до заяви про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям ОСОБА_1 вказала, що крім допомоги одинокій матері та державну соціальну допомогу особам з інвалідністю, інших доходів не отримує (на 7, 8 а.с.).

Підписавши декларацію ОСОБА_1 посвідчила той факт, що її повідомлено про те, що в разі подання неповних чи недостовірних відомостей про доходи виплату державної допомоги буде припинено.

За період з червня по листопад 2018 відповідачу нараховано та виплачено грошове забезпечення в загальній сумі 11792,43 грн (на 13 а.с.).

Також встановлено, що в період отримання державної соціальної допомоги ОСОБА_1 отримала додаткове благо у розмірі 1448,53 грн та інші доходи у розмірі 0,16 грн, про які відповідач в декларації не вказала (на 12 а.с.).

Відповідно до ч. 1 ст. 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї. Малозабезпечена сім`я - сім`я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний доход нижчий від прожиткового мінімуму для сім`ї (ст. 1 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям ).

Відповідно до ст. 3 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям право на державну соціальну допомогу мають малозабезпечені сім`ї, які постійно проживають на території України.

Статтею 5 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям та Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 р. № 250 Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям передбачено, що розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, але цей розмір не може бути більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для сім`ї. Середньомісячний сукупний дохід сім`ї визначається згідно з Методикою обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги, що затверджується Мінсоцполітики, Мінекономрозвитку, Мінфіном, тощо.

Про те, відповідно до п. 12 Постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 р. №250 Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та ст. 7 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям передбачено, що у разі, коли особами, які входять до складу сім`ї, навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на соціальну допомогу та визначення її розміру, виплата соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Пункт 25 вище вказаної Постанови передбачає, що якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї; повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення; у разі врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадять щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті; у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.

Отже, враховуючи встановлені судом фактичні обставини справи та вказані норми права, суд дійшов висновку, що позовні вимоги доведеними і такими, що підлягають до задоволення, оскільки відповідач ОСОБА_1 отримала від позивача 1448,70 грн грошової допомоги без достатньої правової підстави.

Відповідно до ст. 141 ЦПК України з відповідача підлягає стягнення на користь позивача сплачений судовий збір у розмірі 2102 грн.

На підставі викладеного та керуючись статтями 4, 7, 12, 13, 79, 81, 89, 141, 206, 244, 263, 273 ЦПК України суд,-

ВИРІШИВ:

Позов Департаменту соціальної політики Вінницької міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів державної соціальної допомоги - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Департаменту соціальної політики Вінницької міської ради надміру виплачені кошти щомісячної допомоги малозабезпеченій сім`ї у розмірі 1448 (одна тисяча чотириста сорок вісім) гривень 70 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Департаменту соціальної політики Вінницької міської ради в рахунок відшкодування судових витрат 2102 (дві тисячі сто дві) гривні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається позивачем протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Заочне рішення може бути переглянуто Вінницьким міським судом Вінницької області за письмовою заявою відповідача, поданою протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

Позивач Департамент соціальної політики Вінницької міської ради, адреса: м. Вінниця, вул. Соборна, 50, код ЄДРПОУ 38782790.

Відповідач ОСОБА_1 , адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Повний текст рішення суду складено 13.01.2021.

Суддя:

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення13.01.2021
Оприлюднено18.01.2021
Номер документу94186469
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —127/26492/20

Ухвала від 04.06.2024

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ан О. В.

Ухвала від 02.05.2024

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Борисюк І. Е.

Рішення від 13.01.2021

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ан О. В.

Ухвала від 04.12.2020

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ан О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні