Ухвала
від 11.01.2021 по справі 461/10809/20
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 461/10809/20

Провадження № 1-кс/461/166/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.01.2021 м. Львів

Слідчий суддя Галицького районного суду м. Львова ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2

за участю:

слідчого ОСОБА_3

розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання слідчого СУ ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 12020140000000390 за ч.3 ст.190 КК України про проведення обшуку, -

ВСТАНОВИВ:

11.01.2021 року до Галицького районного суду м.Львова надійшло клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 , в якому слідчий просить надати дозвіл на проведення обшуку автомобіля автомобіля Volkswagen Touareg, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , який належить ОСОБА_4 , з метою відшукання та вилучення речей та документів, які мають значення для кримінального провадження, а саме:

- копій статуту TOB «Група Спецтехнологія»; положень про структурні підрозділи даного підприємства; штатного розпису; антикорупційної програми, наказу про облікову політику TOB, в редакціях, які діяли у період з 01.01.2020 по час фактичного виконання ухвали слідчого судді;

- документів, які регламентують трудові відносини ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 з TOB «Група Спецтехнологія»: заяви про прийняття на роботу, контракти, накази (розпорядження) про призначення на посаду, посадові інструкції, договори про матеріальну відповідальність, інші документи, що регламентують трудову діяльність та визначають коло службових обов`язків та повноважень і зберігаються в особові справі;

- протоколів зборів учасників TOB «Група Спецтехнологія» або інших розпорядчих документів (положення, накази, тощо), які передбачають розподіл прибутку у період з 01.01.2020 по час фактичного виконання ухвали слідчого судді;

- документів щодо купівлі/продажу, транспортування та оприбуткування металевих труб з одним з таких параметрів - діаметр 530 мм, товщина 8 мм (договори, угоди, контракти, іновойси, рахунки-фактури, митні декларації, акти виконання робіт (отримання послуг), накладні-вимоги, товарно-транспортні накладні, калькуляції, доручення, виписки банку, бухгалтерські довідки, акти звірки розрахунків, чеки РРО, сертифікати (паспорти) якості та відповідності, заяви на переказ готівки, заяви на видачу готівки, книги обліку придбання та продажу товарів, довідки про доходи) за період з 01.01.2020 по час фактичного виконання ухвали слідчого судді;

- бухгалтерських документів у яких відображена купівля/продаж, транспортування та оприбуткування металевих труб з одним з таких параметрів - діаметр 530 мм, товщина 8 мм (реєстри бухгалтерського обліку, меморіальний ордер (за кожним рахунком робочого плану рахунків, рахунки першого порядку), Книга «Журнал - головна», книга обліку господарських операцій, відомість обліку по рахунках, оборотна відомість (за рахунками першого порядку), реєстри журнально-ордерної форми бухгалтерського обліку (Журнал-ордер за кредитом рахунків, Відомість за дебетом рахунка), Головна книга) за період з 01.01.2020 по час фактичного виконання ухвали слідчого судді;

- документів щодо участі в аукціоні Західно-української регіональної агропромислової біржі з продажу майна КП «Червоноградтеплокомуненерго», що перебувало у податкові заставі (заява про участь у аукціоні, платіжні документи про сплату реєстраційного внеску у розмірі 17 гривень організатору аукціону ЗУРАБ на рахунок НОМЕР_2 відкритий в AT «Укрексімбанк» та гарантійного внеску організатору аукціону ЗУРАБ на рахунок НОМЕР_3 (квитанції, заяви на переказ готівки, виписка з банку, чек РРО), карток з аукціонними номерами, гостьових квитків, договорів про надання брокерських послуг, протокол проведення аукціону, договори купівлі-продажу майна, тощо);

- чорнових записів, що містять інформацію про купівлю/продаж, транспортування та оприбуткування металевих труб з одним з таких параметрів - діаметр 530 мм, товщина 8 мм, осіб, що причетні до вчинення кримінального правопорушення, місце знаходження майна здобутого злочинним шляхом, відомості щодо легалізації такого майна;

- цифрових носіїв інформації (флеш-накопичувачі, комп`ютери, ноутбуки, мобільні термінали, HDD та компакт диски), що містять у електронному вигляді проєктно- кошторисну та звітну документацію по вище вказаному об`єкту;

- мобільного терміналу з сім-карткою абонентського номера НОМЕР_4 , яким користується ОСОБА_4 ;

- мобільного терміналу з сім-карткою абонентського номера НОМЕР_5 , яким користується ОСОБА_6 ;

- мобільного терміналу з сім-карткою абонентського номера НОМЕР_6 , яким користується ОСОБА_5 .

В обгрунтування поданого клопотання покликається на те, що що в період з 27.01.2020 по 01.07.2020 службові особи TOB «Група Спецтехнологія» (ЄДРПОУ 39098593) (далі - TOB) за пособництва службових осіб TOB «Західний регіональний консалтинг центр» (ЄДРПОУ 32088898), службових осіб Червоноградської міської ради (ЄДРПОУ 04055920), службових осіб Комунального підприємства Червоноградської міської ради «Червоноградтеплокомуненерго» (ЄДРПОУ 23966248), службових осіб ГУДПС у Львівській області (ЄДРПОУ 43143039) та структурних підрозділів даного органу, діючи протиправно, умисно, з корисливих мотивів з метою власного збагачення всупереч інтересам КП «Червоноградтеплокомуненерго» і ГУДПС у Львівській області, шляхом зловживання своїм службовим становищем заволоділи коштами у вигляді різниці між ринковою вартістю майна вказаного комунального підприємства та вартістю встановленою у кримінально протиправний спосіб під час реалізації магістральної теплової мережі від котельні ЧЦЗФ до м. Соснівка (інвентарний №1033), підземної, двотрубної довжиною 1960 м, яка перебувала у податкові заставі, у сумі 8 847 728,24 гривень. Своїми умисними кримінально протиправними діями вище вказані особи заподіяли матеріальну шкоду ГУДПС у Львівській області на зазначену суму.

Крім цього слідчий зазначає, що у період з 01.07.2020 по теперішній час службові особи TOB, за пособництва інших фізичних осіб вчиняють легалізацію майна - металевих труб здобутих злочинним шляхом, а саме: проводять фінансової операції, вчиняють правочини з таким майном, переміщають таке майно, вчиняють дій, спрямованих на приховування походження такого майна. На початку 2020 року, але не пізніше 27.01.2020 директору TOB ОСОБА_5 та заступнику директора TOB з фінансових питань ОСОБА_7 стало відомо від начальника відділу по роботі з боргом Червоноградської управління ГУДПС у Львівській області ОСОБА_8 про те, що у податкові заставі перебуває майно КП «Червоноградтеплокомуненерго», зокрема магістральна тепломережа від котельні ЧЦЗФ до м. Соснівка (інвентарний №1033) металева двотрубна довжиною 1960 м, діаметром 530 мм, товщиною 8 мм. Згідно з рішенням судді Львівського окружного адміністративного суду ОСОБА_9 від 06.02.2019 у справі № 1340/4871/18 за позовом ГУДФС у Львівській області до КП «Червоноградтеплокомуненерго» про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу у розмірі 5 325 494,46 гривень за рахунок майна, що перебуває в податкові заставі дозволено продаж майна платника податків. У відповідності до вимог ст. 95 ПК України такий продаж здійснюється на публічних торгах та/або через торгівельні організації. Згідно з вказаним судовим рішенням продажу підлягало майно КП «Червоноградтеплокомуненерго», що перебувало в податкові заставі згідно з актом опису майна від 13.02.2018 № 1, зокрема п. 859 - Теплопостачання м. Соснівка від котельні ЧЦЗФ, інвентарний номер 1033. Вказані відомості підтверджуються протоколом про результати проведення НСРД відносно ОСОБА_7 від 30.10.2020 №5745/55/112-20, рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 06.02.2019 у справі № 1340/4871/18, актом опису майна від 13.02.2018 № 1, який складений податковим керуючим ГУДФС у Львівській області ОСОБА_10

27.01.2020 директор КП «Червоноградтеплокомуненерго» ОСОБА_11 , діючи як пособник, керуючись корисливим мотивом, звернувся до голови Червоноградської міської ради з листом № 325 від 27.05.2020 про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна - основних засобів, які застаріли, зокрема магістральної теплової мережі від ЦОФ до м. Соснівка (інвентарний номер 1033) переслідуючи мету усунути перешкоди у заволодінні вказаним майном ОСОБА_7 та ОСОБА_5 . Вказані обставини підтверджуються відповідним листом та протоколами про результати проведення НСРД відносно ОСОБА_8 від 30.10.2020 (№ 5746/55/112-20) та відносно ОСОБА_5 від 05.11.2020 №5937/55/112-20.У подальшому Перший заступник голови Червноградської міської ради ОСОБА_12 , діючи як пособник, керуючись корисливим мотивом, забезпечив прийняття рішення Червоноградською міською радою від 20.02.2020 № 1581 Про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна КП. Відповідно до вказаного рішення контроль за його виконання покладено на ОСОБА_12 . Зазначені підтверджуються протоколом про результати НСРД відносно ОСОБА_5 від 05.11.2020 № 5937/55/112-20 та вказаним рішенням.

У той же час директор та оцінювач TOB «Західний регіональний консалтинг центр» ОСОБА_13 05.02.2020 уклав з ГУДПС у Львівській області в особі заступника начальника ОСОБА_14 договір на проведення оцінки майна. Відповідно до умов п. 1.1 договору його предметом є проведення незалежної оцінки вартості майна описаного по КП «Червоноградтеплокомуненерго», а саме: теплопостачання м. Соснівка від котельні ЧЦЗФ, інвентарний номер 1033. Крім цього, умовами п. 4.2 договору передбачено, що виконавець зобов`язаний дотримуватися під час здійснення оціночної діяльності вимог Закону та нормативно-правових актів з оцінки майна. Водночас слід зазначити, що в п. 8.1 договору передбачено, що при виконанні робіт виконавець не проводить заміри на місцевості, а користується даними БТІ і проектно-кошторисної документації, та актів технічного стану об`єктів, однак вказаний пункт суперечить вимогам п. 50 Національного стандарту №1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою КМУ від 10.09.2003 № 1440 «Про затвердження Національного стандарту № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав» у відповідності з яким проведенню незалежної оцінки майна передує підготовчий етап, на якому здійснюється ознайомлення з об`єктом оцінки, характерними умовами угоди, для укладення якої проводиться оцінка.

12.02.2020 ОСОБА_11 , як пособник, а також інші службові особи КП «Червоноградтеплокомуненерго» (головний інженер ОСОБА_15 , головний бухгалтер ОСОБА_16 , начальник виробничо-технічного відділу ОСОБА_17 , начальник дільниці ОСОБА_18 ) склали завідомо неправдивий офіційний документ - акт технічного стану труб, що були у використанні (теплопостачання м. Соснівка від ТЕБ ЧЦЗФ), який ОСОБА_11 видав шляхом завірення його своїм підписом та відтиском печатки підприємства. У даному акті вказано, що товщина труб становить 4 мм, а стан триб - пошкоджені значною корозією. Однак, вказані відомості спростовуються карткою обліку основних засобів - магістральної теплової мережі від ЦОФ до м. Соснівка (яка зберігається на вказаному комунальному підприємстві), відповідно до якої труби розмірами 530 мм х 8мм, протоколом про результати проведення НСРД від 12.08.2020 № 4161/55/112-20 згідно з яким під час обстеження публічно недоступного місця теплової мережі від котельні ЧЦЗФ до м. Соснівка інвентарний номер 1033, виявлено, вирізано та вилучено зразок труби діаметром 530 мм, товщиною 8 мм, довжино 450 мм. Також відповідно до висновку експерта № 16/1/961 від 09.10.2020 за результатами судової товарознавчої експертизи вказаний зразок має наступні параметри: довжина - 0,44 м, зовнішній діаметр - 530 мм, товщина стінки 8 мм.

Слідчий в клопотання зазначає. 14.02.2020 ОСОБА_13 , як оцінювач, будучи пособником у вчиненні кримінального правопорушення, діючи з корисливих мотивів, склав та видав завідомо неправдивий офіційний документ - звіт про оцінку майна магістральної теплової мережі від котельні ЧЦЗФ до м. Соснівка з метою суттєвого заниження вартості такого майна в порівнянні з ринковою та відповідно встановлення заниженої початкової ціни лота під час проведення публічних торгів. У даний документ ОСОБА_13 вніс завідомо неправдиві відомості, зокрема, вказав, що вартість такого майна станом на 14.02.2020 становить 200 447 гривень, середня наявна з врахуванням корозії товщина труб, які були об`єктом оцінки становить 4 мм, а також те, що ним 12.02.2020 скеровано запит та отримано 14.02.2020 відповідь від Фізико-механічного інституту ім. Г.В. Карпенка, відповідно до якої характеристики металу труби (об`єкт оцінки) не відповідають регламентованим значення, а наявні корозивні пошкодження на внутрішній поверхні труби мають загрозливий з точки зору концентрації напружень характер, то труби у такому технічному стані не можливо повторно експлуатувати за призначенням. Однак дані відомості спростовуються карткою обліку основних засобів - магістральної теплової мережі від ЦОФ до м. Соснівка (яка зберігається на вказаному комунальному підприємстві та була надана оцінювачу), відповідно до якої труби розмірами 530 мм х 8мм, листом Фізико-механічного інституту ім. Г.В. Карпенка Національної академії наук України від 01.12.2020 № 88-Д/576 «Щодо інформації про кореспонденцію з TOB «Західний регіональний консалтинг центр», отриманим у відповідь на запит слідчого у порядку ст.ст. 40, 93 КПК України. Так у листі даної установи зазначено, що згадуваний у висновку оцінювача запит щодо стану труб магістральної теплової мережі від котельні ЧЦЗФ до м. Соснівка (інвентарний №1033) та можливого їх повторного використання, не надходив. Також з протоколів про результати проведення НСРД відносно ОСОБА_5 від 05.11.2020 №5939/55/112-20 та 5937/55/112-20, відносно ОСОБА_19 від 30.10.2020 № 5747/55/112-20 та відносно ОСОБА_7 від 30.10.2020 №5745/55/112-20 TOB реалізує дані труби суб`єктам підприємницької діяльності для їх подальшого використання за призначенням. Водночас слід зазначити, що згідно з вказаним вище висновком експерта ринкова вартість 1 метра погонного металевої труби вилученої у вигляді зразка з вказаної магістральної тепломережі станом на 27.03.2020 становила 2 451,20 гривень.

Порядком проведення цільових аукціонів з продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, що затверджений наказом наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2017 № 518 «Про затвердження Порядку проведення цільових аукціонів з продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі» передбачено наступне. Цільовий аукціон проводиться на підставі відповідного договору, який укладається контролюючим органом з уповноваженою товарною біржею (п. 1 Розділу III Порядку).

Для організації та проведення цільових аукціонів на уповноваженій товарній біржі створюється аукціонний комітет, до якого включається представник контролюючого органу, (п. З Розділу III Порядку).

Бажаючі взяти участь у цільовому аукціоні подають організатору аукціону заяву в письмовій формі (п. 9 Розділу III Порядку). Фізична або юридична особа, яка виявила бажання зареєструватись як учасник цільового аукціону, сплачує реєстраційний внесок, розмір якого встановлюється організатором аукціону і не може перевищувати одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, а також вносить гарантійний внесок у розмірі 10 відсотків початкової ціни лота (п. 11 Розділу III Порядку).

Відомості про учасників цільового аукціону вносяться до книги реєстрації заяв (п. 12 Розділу III Порядку).

У день проведення цільового аукціону здійснюється реєстрація учасників аукціону. Кожний учасник зобов`язаний пред`явити документ, що посвідчує особу, реєстраційну картку, яка одночасно є табличкою з аукціонним номером учасника і має бути обов`язково повернена після закінчення аукціону (п. 1 Розділу IV Порядку).

Реалізація майна на цільовому аукціоні здійснюється за наявності не менше двох покупців (п. З Розділу IV Порядку). Після закінчення торгів за кожним лотом ліцитатор оголошує про його продаж, називає ціну продажу, аукціонний номер переможця і викликає переможця для підписання протоколу, в якому фіксуються результати проведення цільового аукціону (п. 12 Розділу IV Порядку). Затверджений протокол є підставою для укладення протягом трьох днів договору купівлі-продажу майна (п. З Розділу V Порядку).

Переможець цільового аукціону зобов`язаний внести зазначені в протоколі платежі протягом строку, обумовленого договором купівлі-продажу. Організатор аукціону перераховує кошти, отримані від такого продажу, на відповідні рахунки центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку виконання бюджетів (п. 4 Розділу V Порядку).

Договір купівлі-продажу майна, що укладається за результатами проведених торгів, обов`язково має бути підписаний платником податків - боржником, майно якого було продано на торгах (п. 6 Розділу V Порядку). Передача майна покупцеві здійснюється у строк та на умовах, передбачених договором (п. 7 Розділу V Порядку).

27.03.2020 Західно-українською регіональною агропромисловою біржою (ЗУРАБ) на підставі договору доручення № 27/02-20 укладеного з ГУДПС у Львівській області (Управління по роботі з боргом) проведено цільовий аукціон з продажу майна, що перебуває у податкові заставі (лот № 1 - Магістральна теплова мережа від котельні ЧЦЗФ до м. Соснівка (ін. № 1033), підземна, двотрубна довжиною 1960 м., введене в експлуатацію 1982 року. Металеві труби діаметром 530 мм. Підлягає демонтажу). Участь у даному аукціоні взяли TOB в особі ОСОБА_5 та контрольований учасник ФОП ОСОБА_20 , участь якого, як пособник, забезпечив ОСОБА_6 , оскільки ОСОБА_20 є матір`ю останнього. Вказані обставини підтверджуються протоколом № 1 цільового аукціону ЗУРАБ від 27.03.2020 та відомостями отриманими слідчим у порядку, передбаченому ст.ст. 40, 93 КПК України з Центрального відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (лист № 3498/5.1-06-33 від 02.11.2020).

Того ж дня, між КП «Червоноградтеплокомуненерго» в особі керівника ОСОБА_11 , ГУДПС у Львівській області в особі в.о. заступника начальника ОСОБА_14 з одного боку та TOB в особі брокера ФОП ОСОБА_21 з іншого, укладено договір № 04/03-20 купівлі-продажу майна, що перебуває у податкові заставі, відповідно до якого TOB придбано лот за значно заниженою у вище вказаний протиправний спосіб ціною у розмірі 2146 482,76 гривень.

01.07.2020 ОСОБА_5 та ОСОБА_11 підписали акт приймання-передачі майна, що перебувало у податкові заставі, а саме: магістральної теплової мережі від котельні ЧЦЗФ до м. Соснівка (ін. № 1033). Після чого, вказане майно у відповідності до п. 4.1 умов договору № 04/03-20 купівлі продажу майна, що перебуває у податкові заставі від 27.03.2020 перейшло у власність TOB. У подальшому металеві труби були вивезені на територію TOB, а сам: земельну ділянку з кадастровим номером: 4610137200:08:012:0040. У результаті вчинення у описаний вище спосіб зазначеними особами кримінально протиправних дій ОСОБА_7 та ОСОБА_5 , як учасники TOB, за пособництва вказаних вище осіб, заволоділи шляхом зловживання своїм службовим становищем коштами у вигляді різниці між ринковою вартістю майна вказаного комунального підприємства та вартістю встановленою у кримінально протиправний спосіб під час реалізації магістральної теплової мережі від котельні ЧЦЗФ до м. Соснівка (інвентарний №1033), підземної, двотрубної довжиною 1960 м, яка перебувала у податкові заставі, у сумі 8 847 728,24 гривень. Своїми умисними кримінально протиправними діями співучасники заподіяли матеріальну шкоду ГУДПС у Львівській області на вказану суму. У подальшому в період з 01.07.2020 по теперішній час ОСОБА_7 та ОСОБА_5 за пособництва ОСОБА_19 , що фактично веде бухгалтерський облік TOB, перебуваючи в офісі за адресою: АДРЕСА_1 , вчиняють легалізацію майна - металевих труб діаметром 530 мм товщиною 8 мм, здобутих злочинним шляхом, а саме: проводять фінансової операції, вчиняють правочини з таким майном, переміщають таке майно, вчиняють дій, спрямованих на приховування походження такого майна. При цьому до даної злочинної діяльності вказані особи залучили працівника AT «Оксі Банк» ОСОБА_22 , яка конвертує грошові кошти у готівку, шляхом проведення фінансових операцій із залученням суб`єктів господарської діяльності з ознаками «ризиковості». Дана інформація підтверджується протоколами про результати проведення НСРД відносно ОСОБА_5 від 05.11.2020 № 5939/55/112-20 та 5937/55/112-20, відносно ОСОБА_19 від 30.10.2020 № 5747/55/112-20 та відносно ОСОБА_7 від 30.10.2020 №5745/55/112-20.

Слід також зазначити, що згідно з відомостями отриманими під час проведення відносно вище вказаних осіб, встановлено, що такі з метою координації своєї кримінально протиправної діяльності використовують та використовували мобільні термінали з вказаними у протоколах про результати проведення НСРД номерами, зокрема встановлені на таких мобільних пристроях меседжери «Viber», «whatsapp» та інші. Інформація, що становить листування фігурантів та міститься в пам`яті їх мобільних терміналів має важливе значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у цьому кримінальному провадженні.

Відповідно до ст. 43 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» встановлено, що товариство зобов`язано зберігати такі документи: 1) протокол зборів засновників товариства (рішення одноосібного засновника); 2) статут товариства та зміни до статуту; 3) протоколи загальних зборів учасників; 4) документи товариства, що регулюють діяльність органів товариства, та зміни до них; 5) положення про філії (представництва) товариства у разі їх створення (відкриття); 6) протоколи засідань наглядової ради товариства та колегіального виконавчого органу товариства, накази і розпорядження виконавчого органу товариства; 7) аудиторські висновки та результати надання інших аудиторських послуг; 8) річну фінансову звітність; 9) документи звітності, що подаються відповідним державним органам; 10) документи, пов`язані з випуском емісійних цінних паперів; 11) інші документи, передбачені законодавством, статутом товариства, рішеннями загальних зборів учасників, наглядової ради та виконавчого органу товариства; 12) документи, що підтверджують права товариства на майно; 13) документи бухгалтерського обліку (ч. 1 ст. 43 цього Закону).

Документи, передбачені ч. 1 цієї статті, підлягають зберіганню протягом усього строку діяльності товариства, крім документів бухгалтерського обліку, строки зберігання яких визначаються відповідно до законодавства (ч. З ст. 43 цього Закону).

Поряд з вище наведеним у ході слідства додатково встановлено, що ОСОБА_4 відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Державної міграційної служби проживає у квартирі за адресою: АДРЕСА_2 , а також має у своїй приватні власності автомобілі Volkswagen Touareg, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 і Volkswagen Touareg, державний реєстраційний номер НОМЕР_7 , що підтверджується відповідними витягами та реєстраційними картками ТЗ. Просить клопотання задовольнити.

Слідчий в судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Заслухавши пояснення слідого, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч.1, 3 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. У разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про:

1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер;

2)короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання;

3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;

4) підстави для обшуку;

5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку;

6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться;

7) індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням;

8) обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу.

До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.

Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

Відповідно до витягу з кримінального провадження №12020140000000390 від 13.05.2020 внесено відомості у ЄРДР про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України. Згідно вказаного витягу з ЄРДР, кримінальне провадження відкрито за фактом «службові особи одного із комунальних підприємств Львівської області, за попередньою змовою із службовими особами інших суб`єктів господарювання, в період 2018-2020 років, за попередньою змовою групою осіб, вчинили заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовими особами своїм службовим становищем».

Метою проведення обшуку, який проводиться на підставі ухвали слідчого судді за результатами розгляду обґрунтованого клопотання слідчого за погодженням з прокурором або прокурора, є виявлення та фіксація відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Відповідно до частини п`ятої статті 234 КПК України слідчий суддя відмовляє в задоволенні клопотання про обшук, якщо, зокрема, не буде доведено існування достатніх підстав вважати, що відшукуванні речі і документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містять у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

Відповідно до усталеної прецедентної практики Європейського суду з прав людини, незважаючи на те, що національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень, що відображає принцип належного здійснення правосуддя; судові рішення повинні достатньою мірою містити мотиви, на яких вони ґрунтуються. Відсутність достатнього обґрунтування у рішеннях національних судів порушує право особи на справедливий розгляд справи незалежним і безстороннім судом, зазначене у пункті 1 статті 6 Конвенції (див. рішення у справах «Бочан проти України», «Суомінен проти Фінляндії»).

Згідно з пунктом 2 статті 8 Конвенції органи державної влади не можуть втручатись у здійснення права особи на повагу до приватного і сімейного життя, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

При цьому держави, які підписали Конвенцію, мають певну свободу розсуду стосовно необхідності втручання, але винятки, про які йдеться в пункті 2 статті 8 Конвенції, вимагають ретельного вмотивування. Необхідність у таких виняткових діях у цій справі має бути встановлена якнайпереконливіше (рішення Європейського суду з прав людини у справах «Класс та інші проти Німеччини», «Компанія «Кола Ест» та інші проти Франції», «Бук проти Німеччини»).

Слідчий не довів, що саме у автомобілі Volkswagen Touareg, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , який належить ОСОБА_4 можуть знаходитися речі та документи, а саме: копії статуту TOB «Група Спецтехнологія»; положень про структурні підрозділи даного підприємства; штатного розпису; антикорупційної програми, наказу про облікову політику TOB, в редакціях, які діяли у період з 01.01.2020 по час фактичного виконання ухвали слідчого судді; документи, які регламентують трудові відносини ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 з TOB «Група Спецтехнологія»: заяви про прийняття на роботу, контракти, накази (розпорядження) про призначення на посаду, посадові інструкції, договори про матеріальну відповідальність, інші документи, що регламентують трудову діяльність та визначають коло службових обов`язків та повноважень і зберігаються в особові справі; протоколи зборів учасників TOB «Група Спецтехнологія» або інших розпорядчих документів (положення, накази, тощо), які передбачають розподіл прибутку у період з 01.01.2020 по час фактичного виконання ухвали слідчого судді; документи щодо купівлі/продажу, транспортування та оприбуткування металевих труб з одним з таких параметрів - діаметр 530 мм, товщина 8 мм (договори, угоди, контракти, іновойси, рахунки-фактури, митні декларації, акти виконання робіт (отримання послуг), накладні-вимоги, товарно-транспортні накладні, калькуляції, доручення, виписки банку, бухгалтерські довідки, акти звірки розрахунків, чеки РРО, сертифікати (паспорти) якості та відповідності, заяви на переказ готівки, заяви на видачу готівки, книги обліку придбання та продажу товарів, довідки про доходи) за період з 01.01.2020 по час фактичного виконання ухвали слідчого судді; бухгалтерські документів у яких відображена купівля/продаж, транспортування та оприбуткування металевих труб з одним з таких параметрів - діаметр 530 мм, товщина 8 мм (реєстри бухгалтерського обліку, меморіальний ордер (за кожним рахунком робочого плану рахунків, рахунки першого порядку), Книга «Журнал - головна», книга обліку господарських операцій, відомість обліку по рахунках, оборотна відомість (за рахунками першого порядку), реєстри журнально-ордерної форми бухгалтерського обліку (Журнал-ордер за кредитом рахунків, Відомість за дебетом рахунка), Головна книга) за період з 01.01.2020 по час фактичного виконання ухвали слідчого судді; документи щодо участі в аукціоні Західно-української регіональної агропромислової біржі з продажу майна КП «Червоноградтеплокомуненерго», що перебувало у податкові заставі (заява про участь у аукціоні, платіжні документи про сплату реєстраційного внеску у розмірі 17 гривень організатору аукціону ЗУРАБ на рахунок НОМЕР_2 відкритий в AT «Укрексімбанк» та гарантійного внеску організатору аукціону ЗУРАБ на рахунок НОМЕР_3 (квитанції, заяви на переказ готівки, виписка з банку, чек РРО), карток з аукціонними номерами, гостьових квитків, договорів про надання брокерських послуг, протокол проведення аукціону, договори купівлі-продажу майна, тощо); чорнові записи, що містять інформацію про купівлю/продаж, транспортування та оприбуткування металевих труб з одним з таких параметрів - діаметр 530 мм, товщина 8 мм, осіб, що причетні до вчинення кримінального правопорушення, місце знаходження майна здобутого злочинним шляхом, відомості щодо легалізації такого майна; цифровий носій інформації (флеш-накопичувачі, комп`ютери, ноутбуки, мобільні термінали, HDD та компакт диски), що містять у електронному вигляді проєктно- кошторисну та звітну документацію по вище вказаному об`єкту; мобільний термінал з сім-карткою абонентського номера НОМЕР_4 , яким користується ОСОБА_4 ; мобільний термінал з сім-карткою абонентського номера НОМЕР_5 , яким користується ОСОБА_6 ; мобільний термінал з сім-карткою абонентського номера НОМЕР_6 , яким користується ОСОБА_5 .

Оцінені слідчим суддею документи, що додані до матеріалів клопотання, як окремо, так і в своїй сукупності є недостатніми доказами на підтвердження того, що саме у вищевказаному автомобілі, можуть знаходиться відшукувані речі та документи, що пов`язані саме з продажу, транспортування, переміщення майна здобутого кримінально протиправним шляхом.

Слідчим не доведено яке саме значення для кримінального провадження №12020140000000390 від 13.05.2020 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3ст.190КК України можуть мати речі та документи, які планується відшукати в автомобілі Volkswagen Touareg, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , який належить ОСОБА_4 .

Слідчий суддя враховує те, що долучені до матеріалів клопотання докази не є достатніми для доведення виправданості такого ступеня втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні прокурора.

Відповідно до ч.3 ст.132 КПК України застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що:

1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження;

2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора;

3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Слідчий в судовому засіданні не довів, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в його клопотанні.

З урахуванням вищевикладеного, слідчий суддя вважає, що слідчим не доведена обґрунтованість проведення обшуку. У зв`язку з викладеним, у задоволенні клопотання прокурора слід відмовити.

Керуючись ст. 234-236 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Відмовити в задоволенні клопотання слідчого СУ ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №12020140000000390 за ч.3 ст.190 КК України про проведення обшуку.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення11.01.2021
Оприлюднено30.01.2023
Номер документу94187971
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —461/10809/20

Ухвала від 19.03.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 19.03.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 19.03.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 19.03.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 19.03.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 19.03.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 19.03.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 19.03.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 19.03.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

Ухвала від 12.03.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні