Рішення
від 06.01.2021 по справі 140/12615/20
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 січня 2021 року ЛуцькСправа № 140/12615/20

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Костюкевича С.Ф.,

при секретарі судового засідання Філімоновій О. В.,

за участю позивача ОСОБА_1 ,

представника відповідача Хитрик Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та стягнення моральної шкоди,

ВСТАНОВИВ :

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області (далі - ГУ Держгеокадастру у Волинській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування наказу від 31.07.2020 №109-к Про звільнення ОСОБА_1 з посади державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Волинській області у зв`язку із вчиненням дисциплінарного проступку, передбаченого пунктом 7 ч. 2 ст. 65 Закону України Про державну службу , поновлення на роботі на посаді державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі ГУ Держгеокадастру у Волинській області, стягнення середньомісячного заробітку за час вимушеного прогулу з 01.08.2020 року по день винесення судового рішення (час поновлення на роботі) та стягнення моральної шкоди в сумі 10 000 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що наказом №109-к від 31.07.2020 позивачку звільнено з посади державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі ГУ Держгеокадастру у Волинській області у зв`язку із вчиненням дисциплінарного проступку, передбаченого п. 7 ч. 2 ст. 65 Закону України Про державну службу . Підставою для застосування дисциплінарного стягнення слугувало подання дисциплінарної комісії з розгляду дисциплінарних справ ГУ Держгеокадастру у Волинські області від 30.07.2020 з висновком про наявність у діях державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі ОСОБА_1 дисциплінарного проступку та підстав для притягнення до дисциплінарної відповідальності від 30.07.2020.

Позивач вважає вказане звільнення її з посади незаконним та безпідставним виходячи з наступного.

Матеріали дисциплінарного провадження стосовно неї не містять відомостей про дотримання дисциплінарною комісією вимог пункту 33 Порядку здійснення дисциплінарного провадження, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1039, зокрема щодо обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, наявність заохочень та ставлення до державної служби. Натомість з досліджених дисциплінарною комісією обставин вбачається, що позивач отримала позитивні оцінки діяльності за 2018 та 2019, інших дисциплінарних стягнень не має. Вказані обставини свідчать про неповне врахування обставин по справі для прийняття обов`язкового рішення щодо звільнення її із займаної посади.

Також зазначає, що ні висновок від 30.07.2020 про наявність в її діях дисциплінарного проступку, ні безпосередньо саме подання дисциплінарної комісії від 30.07.2020 не відповідають вимогам Закону України Про державну службу та Порядку здійснення дисциплінарного провадження та носить поверхневий характер. Вказані вище документи не містять ґрунтовних пояснень та доводів з посиланням на відповідні норми закону щодо вчинення позивачем дисциплінарного проступку, а мають лише цитування її пояснень та загальні фрази щодо висновків дисциплінарної комісії, без зазначення суті вчинених нею порушень відповідно до положень певного закону.

Позивач вказує, що вчинення дій у Державному земельному кадастрі, які були підставою для порушення відносно неї дисциплінарного провадження, належить до прямих її посадових обов`язків. Питання дотримання або недотримання вимог законодавства при здійсненні відповідних реєстраційних дій не є перевищенням службових повноважень. Дисциплінарною комісією ж не було досліджено обсяг прав та обов`язків позивача згідно посадової інструкції та суть їх порушення.

На думку позивача, вчинення нею тих чи інших реєстраційних дій по своїй суті не є перевищенням службових повноважень в розумінні п. 7 ч. 2 ст. 65, ст. 73 Закону України Про державну службу , оскільки перевищенням службових повноважень по своїй суті є умисне вчинення дій, які явно виходять за межі наданих прав чи повноважень та якщо ними заподіяно істотну шкоду охоронюваним законом правам та інтересам окремих громадян, або державним чи громадським інтересам, чи інтересам юридичних осіб, тоді як вчинення реєстраційних дій є одним із основних посадових обов`язків позивача.

Окрім того, станом на момент розгляду дисциплінарної справи, всі реєстраційні дії, вчинені позивачем та, які слугували підставою для притягнення її до дисциплінарної відповідальності, є не скасованими.

Таким чином, позивач вважає, що в порушення вимог ст. 73 Закону України Про державну службу та пункту 34 вказаного Порядку, дисциплінарною комісією з розгляду дисциплінарних справ не було в повному обсязі з`ясовано ступінь вини, характеру і тяжкості дисциплінарного проступку та не встановлено факту нанесення шкоди позивачем, оскільки висновок дисциплінарної комісії з розгляду дисциплінарних справ, а також подання дисциплінарної комісії з розгляду дисциплінарних справ не містять обґрунтованих висновків щодо вчинення нею дисциплінарного проступку, який передбачає звільнення.

Також наголошує на тому, що у зв`язку з незаконними діями відповідача їй також була спричинена моральна шкода, яка полягає в тому, що були втрачені нормальні життєві зв`язки, що вимагає від неї додаткових зусиль для організації свого життя, а тому вважає за необхідне стягнути з відповідача моральну шкоду у розмірі 10 000 грн.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 07.09.2020 прийнято дану позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за цим позовом та постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до вимог частини другої статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України).

У відзиві на позовну заяву відповідач позовних вимог не визнав, посилаючись на те, що оскаржуваний наказ від 31.07.2020 №109-к Про звільнення ОСОБА_1 винесений на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законом України Про державну службу , а тому підстави для його скасування відсутні. Також вказує на те, що в даному випадку рішення ГУ Держгеокадастру у Волинській області відповідає вимогам законодавства, а тому для стягнення моральної шкоди немає жодних підстав. Просив у задоволенні позову відмовити повністю.

Ухвалою суду від 06.11.2020 постановлено судовий розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження, призначено у даній справі підготовче засідання, а ухвалою суду від 08.12.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримала повністю з підстав, наведених у позовній заяві, просила позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні просила відмовити у задоволенні позову. При цьому зазначила, що в ГУ Держгеокадастру після вчинення позивачем кадастрових реєстраційних змін до земельних ділянок, не було можливості самим скасувати ці незаконні дії, оскільки замовниками після цього вищевказані реєстраційні дії також було зареєстровано і в державних реєстраторів, а права через суд ініціювати скасовування реєстраційних дій державних реєстраторів ГУ Держгеокадастру немає.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь в справі, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов до задоволення не підлягає, враховуючи наступне.

Частина 1 ст. 5 КАС України визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси і просити про їх захист.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 з 07.06.2017 працювала на посаді державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі ГУ Держгеокадастру у Волинській області, 07.06.2017 їй присвоєно 9 ранг державного службовця категорії В . що підтверджується записами трудової книжки серії НОМЕР_1 .

31.07.2020 ГУ Держгеокадастру у Волинській області винесено наказ № 109-к Про звільнення ОСОБА_1 , яким відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 87 Закону України Про державну службу звільнено 31.07.2020 ОСОБА_1 з посади державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі ГУ Держгеокадастру у Волинській області у зв`язку із вчиненням дисциплінарного проступку, передбаченого пунктом 7 ч. 2 ст. 65 Закону України Про державну службу . Підставою для звільнення ОСОБА_1 є подання дисциплінарної комісії з розгляду дисциплінарних справ ГУ Держгеокадастру у Волинські області від 30.07.2020.

Позивач не погоджуючись із вказаним наказом, вважаючи його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, для відновлення порушених прав, з метою поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, звернулася із цим позовом до суду.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами спору, суд враховує таке.

Правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях визначає Закон України від 10.12.2015 №889-VIII Про державну службу (далі - Закон №889-VIII, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону №889-VIII державна служба - це публічна, професійна, політично неупереджена діяльність із практичного виконання завдань і функцій держави, зокрема щодо: 1) аналізу державної політики на загальнодержавному, галузевому і регіональному рівнях та підготовки пропозицій стосовно її формування, у тому числі розроблення та проведення експертизи проектів програм, концепцій, стратегій, проектів законів та інших нормативно-правових актів, проектів міжнародних договорів; 2) забезпечення реалізації державної політики, виконання загальнодержавних, галузевих і регіональних програм, виконання законів та інших нормативно-правових актів; 3) забезпечення надання доступних і якісних адміністративних послуг; 4) здійснення державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства; 5) управління державними фінансовими ресурсами, майном та контролю за їх використанням; 6) управління персоналом державних органів; 7) реалізації інших повноважень державного органу, визначених законодавством.

Згідно ч. 2 ст. 1 Закону №889 державний службовець - це громадянин України, який займає посаду державної служби в органі державної влади, іншому державному органі, його апараті (секретаріаті) (далі - державний орган), одержує заробітну плату за рахунок коштів державного бюджету та здійснює встановлені для цієї посади повноваження, безпосередньо пов`язані з виконанням завдань і функцій такого державного органу, а також дотримується принципів державної служби.

Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону №889-VIII відносини, що виникають у зв`язку із вступом, проходженням та припиненням державної служби, регулюються цим Законом, якщо інше не передбачено законом.

Статтею 8 Закону №889 визначено, що державний службовець зобов`язаний, зокрема, дотримуватися Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; сумлінно і професійно виконувати свої посадові обов`язки; виконувати рішення державних органів, накази (розпорядження), доручення керівників, надані на підставі та у межах повноважень, передбачених Конституцією та законами України. Державні службовці виконують також інші обов`язки, визначені у положеннях про структурні підрозділи державних органів та посадових інструкціях, затверджених керівниками державної служби в цих органах.

Пунктом 4 ч. 1 ст. 83 Закону №889-VIII передбачено, що державна служба припиняється: за ініціативою суб`єкта призначення (статті 87 , 87-1 цього Закону).

Відповідно до п. 4 ч. 1 статті 87 наведеного Закону підставами для припинення державної служби за ініціативою суб`єкта призначення є: вчинення державним службовцем дисциплінарного проступку, який передбачає звільнення.

Положеннями ст. 64 Закону № 889 -VIII передбачено, що за невиконання або неналежне виконання посадових обов`язків, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами у сфері державної служби, посадовою інструкцією, а також порушення правил етичної поведінки та інше порушення службової дисципліни державний службовець притягається до дисциплінарної відповідальності у порядку, встановленому цим Законом.

Згідно ч. 1 ст. 65 Закону № 889 -VIII підставою для притягнення державного службовця до дисциплінарної відповідальності є вчинення ним дисциплінарного проступку, тобто протиправної винної дії або бездіяльності чи прийняття рішення, що полягає у невиконанні або неналежному виконанні державним службовцем своїх посадових обов`язків та інших вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, за яке до нього може бути застосоване дисциплінарне стягнення.

Перелік дисциплінарних проступків визначено ч. 2 ст. 65 Закону № 889 -VIII.

Так, згідно з ч. 2 ст. 65 зазначеного Закону дисциплінарними проступками є: 1) порушення Присяги державного службовця; 2) порушення правил етичної поведінки державних службовців; 3) вияв неповаги до держави, державних символів України, Українського народу; 4) дії, що шкодять авторитету державної служби; 5) невиконання або неналежне виконання посадових обов`язків, актів органів державної влади, наказів (розпоряджень) та доручень керівників, прийнятих у межах їхніх повноважень; 6) недотримання правил внутрішнього службового розпорядку; 7) перевищення службових повноважень, якщо воно не містить складу кримінального або адміністративного правопорушення; 8) невиконання вимог щодо політичної неупередженості державного службовця; 9) використання повноважень в особистих (приватних) інтересах або в неправомірних особистих інтересах інших осіб; 10) подання під час вступу на державну службу недостовірної інформації про обставини, що перешкоджають реалізації права на державну службу, а також неподання необхідної інформації про такі обставини, що виникли під час проходження служби; 11) неповідомлення керівнику державної служби про виникнення відносин прямої підпорядкованості між державним службовцем та близькими особами у 15-денний строк з дня їх виникнення; 12) прогул державного службовця (у тому числі відсутність на службі більше трьох годин протягом робочого дня) без поважних причин; 13) поява державного службовця на службі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного сп`яніння; 14) прийняття державним службовцем необґрунтованого рішення, що спричинило порушення цілісності державного або комунального майна, незаконне їх використання або інше заподіяння шкоди державному чи комунальному майну, якщо такі дії не містять складу кримінального або адміністративного правопорушення; 15) прийняття державним службовцем рішення, що суперечить закону або висновкам щодо застосування відповідної норми права, викладеним у постановах Верховного Суду, щодо якого судом винесено окрему ухвалу.

Відповідно до ч. 1 ст. 66 Закону № 889-VIII до державних службовців застосовується один із таких видів дисциплінарного стягнення: 1) зауваження; 2) догана; 3) попередження про неповну службову відповідність; 4) звільнення з посади державної служби.

При цьому, ч. 5 вказаної статті передбачено, що звільнення з посади державної служби є винятковим видом дисциплінарного стягнення і може бути застосоване лише у разі вчинення дисциплінарних проступків, передбачених пунктами 1 , 3 , 7 , 9-11 , 13 , 14 частини другої статті 65 цього Закону, а також вчинення систематично (повторно протягом року) дисциплінарного проступку, передбаченого пунктом 12 частини другої статті 65 цього Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 67 Закону № 889 -VIIІ дисциплінарне стягнення має відповідати характеру і тяжкості вчиненого дисциплінарного проступку та ступеню вини державного службовця. Під час визначення виду дисциплінарного стягнення необхідно враховувати характер дисциплінарного проступку, обставини, за яких він був вчинений, настання тяжких наслідків, добровільне відшкодування заподіяної шкоди, попередню поведінку державного службовця та його ставлення до виконання посадових обов`язків.

Статтею 74 цього Закону визначені гарантії прав державних службовців під час застосування дисциплінарного стягнення. Так, дисциплінарне стягнення має відповідати ступеню тяжкості вчиненого проступку та вини державного службовця. Під час визначення виду стягнення необхідно враховувати характер проступку, обставини, за яких він був вчинений, обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, результати оцінювання службової діяльності державного службовця, наявність заохочень, стягнень та його ставлення до служби. Дисциплінарне стягнення може бути накладено тільки у разі встановлення факту вчинення дисциплінарного проступку та вини державного службовця.

Водночас, обставини та факти вчинення дисциплінарного проступку мають бути підтверджені належними та допустимими доказами.

Відповідно до ст. 68 Закону № 889 -VIIІ дисциплінарне провадження порушується шляхом видання відповідного наказу (розпорядження): суб`єктом призначення - стосовно інших державних службовців

Статтею 69 цього Закону передбачено, що для здійснення дисциплінарного провадження з метою визначення ступеня вини, характеру і тяжкості вчиненого дисциплінарного проступку утворюється дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ (далі - дисциплінарна комісія).

Порядок здійснення дисциплінарного провадження затверджується Кабінетом Міністрів України (ст. 71 Закону № 889 -VIIІ).

Відповідно до ст. 73 Закону № 889 -VIII з метою збору інформації про обставини, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження, для визначення дисциплінарною комісією ступеня вини, характеру і тяжкості цього дисциплінарного проступку Комісією, дисциплінарною комісією формується дисциплінарна справа.

Дисциплінарна справа повинна містити: 1) дату і місце її формування; 2) підстави для відкриття дисциплінарного провадження; 3) характеристику державного службовця, складену його безпосереднім керівником, та інші відомості, що характеризують державного службовця; 4) відомості щодо наявності чи відсутності дисциплінарних стягнень; 6) пояснення державного службовця щодо обставин, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження та/або акт про відмову від надання таких пояснень; 7) пояснення безпосереднього керівника державного службовця з приводу обставин, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження; 8) пояснення інших осіб, яким відомі обставини, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження (за наявності); 9) належним чином завірені копії документів і матеріалів, що підтверджують та/або спростовують факт вчинення дисциплінарного проступку; 12) пропозиції Комісії або подання дисциплінарної комісії у державному органі з висновком про наявність чи відсутність у діях державного службовця дисциплінарного проступку та підстав для його притягнення до дисциплінарної відповідальності; 13) опис матеріалів, які містяться в дисциплінарній справі.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами дисциплінарної справи № 7/20 стосовно позивача, 21.07.2020 на ім`я начальника ГУ Держгеокадастру у Волинській області надійшла доповідна записка № 1263/3-20-0.28 начальника відділу у Луцькому районі ГУ Держгеокадастру у Волинській області ОСОБА_2 , якою повідомлено про те, що державним кадастровим реєстратором ОСОБА_1 здійснено державну реєстрацію земельних ділянок (кадастрові номери: 0722880500:04:000:0009, 0722880500:03:000:0016, 0722880500:04:000:0005, 0722880500:03:000:0012, 0722880500:03:000:0013, 0722880500:01:001:0010, 0722880500:03:000:0006, 0722880500:03:000:0004, 0722880500:04:000:0004, 0722880500:03:000:0005 (Виконавець землевпорядної документації ПФ Реформатор ) та внесено зміни до відомостей Державного земельного кадастру про земельні ділянки (кадастрові номери: 0722884800:03:001:8733 (Виконавець землевпорядної документації ГЦНТП- плюс); 0710100000:21:029:0029 (Виконавець землевпорядної документації ПП Луцькземресурс ). При розгляді заяв та додатків до них ОСОБА_1 не були враховані зауваження вказані у попередніх відмовах. У зв`язку з наведеним, просила відключити доступ до Державного земельного кадастру державного кадастрового реєстратора ОСОБА_1 від м. Луцька та Луцького району та ініціювати дисциплінарне провадження.

21.07.2020 на підставі вказаної вище доповідної записки начальником ГУ Держгеокадастру у Волинській області винесено наказ № 100-к Про відкриття дисциплінарного провадження , відповідно до якого наказано відкрити дисциплінарне провадження стосовно ОСОБА_1 , державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі.

Вищезазначений наказ від 21.07.2020 № 100-к відповідно до статті 9-1 Закону України Про державну службу та Порядку фіксації доведення до відома державного службовця шляхом використання засобів телекомунікаційного зв`язку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1042, був надісланий 21.07.2020 року на електронну адресу позивача, про що свідчить протокол №78 від 21.07.2020 про доведення інформації або документів до відома державного службовця ГУ Держгеокадастру у Волинській області.

У поясненнях, наданих позивачем в межах дисциплінарного провадження, зазначено, що позивачем, державним кадастровим реєстратором було здійснено державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами: 0722880500:04:000:0009, 0722880500:03:000:0016, 0722880500:04:000:0005, 0722880500:03:000:0012, 0722880500:03:000:0013 на підставі ст. 55 Закону України Про землеустрій . Внесення виправлених відомостей до ДЗК, а саме в частині відомостей про власників(користувачів), щодо даних земельних ділянок та земельних ділянок з кадастровими номерами: 0722880500:01:001:0010 (зареєстрована відділом у Бродівському районі ГУ Держгеокадастру у Львівській області 12.06.2020), 0722880500:03:000:0006 (зареєстрована відділом у Гребінківському та Пирятинському районах ГУ Держгеокадастру у Полтавській області 15.06.2020),0722880500:03:000:0004 (зареєстрована відділом у Тальнівському районі ГУ Держгеокадастру у Черкаській області 12.06.2020), 0722880500:03:000:0005 (зареєстрована відділом у Паснянському районі ГУ Держгеокадастру у Луганській області 13.06.2020) було здійснено на підставі ст.37 Закону України Про Державний земельний кадастр відповідно до заяви замовника поданої через Сектор-ЦНАП апарату Луцької РДА та технічної документації розробленої ПФ Реформатор . Щодо земельної ділянки з кадастровим номером 0722880500:04:000:0004 (зареєстрована відділом у Ружинському районі ГУ Держгеокадастру у Житомирській області 16.06.2020) позивачем, кадастровим реєстратором ніяких дій не здійснювалося.) Внесення змін до відомостей ДЗК про земельну ділянку з кадастровим номером 0722884800:03:001:8733 було здійснено на підставі ст.20 Земельного кодексу України. Земельна ділянка з кадастровим номером 0710100000:21:029:0029 була зареєстрована з кодом 03.15 згідно рішення Луцької міської ради від 29.05.2019 №57/13 та здійснено поділ на підставі ст. 56 Закону України Про землеустрій відповідно до документації із землеустрою розробленою ПП Луцькземресурс . Згідно ст.28 Закону України Про землеустрій розробники документації із землеустрою несуть відповідальність за достовірність , якість і безпеку заходів передбачених поданою на розгляд документацією.

В межах дисциплінарного провадження стосовно позивача також були отримані пояснення начальника відділу в Луцькому районі ГУ Держгеокадастру у Волинській області ОСОБА_2 , заступника начальника управління начальника відділу інформаційного забезпечення державного земельного кадастру ОСОБА_3 та начальника управління землеустрою та охорони земель ОСОБА_6.

Так, з письмових пояснень начальника відділу в Луцькому районі ГУ Держгеокадастру у Волинській області ОСОБА_2 , наданих 24.07.2020, слідує, що відділу у Луцькому районі у червні 2020 ПФ Реформатор передано на онлайн реєстрацію технічні документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ДП ДГ Перемога Волинської ДСГДС НААН для дослідних і навчальних цілей в с. Баківці та с. Озеряни Луцького району Волинської області. Державним кадастровим реєстратором ОСОБА_1 зареєстровано земельні ділянки за такими кадастровими номерами: 0722880500:04:000:0009, 0722880500:03:000:0016, 0722880500:04:000:0005, 0722880500:03:000:0012, 0722880500:03:000:0013. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України Деякі питання реалізації пілотного проекту із запровадження принципу екстериторіальності в державній реєстрації земельних ділянок земельні ділянки з кадастровими номерами: 0722880500:01:001:0010, 0722880500:03:000:0006, 0722880500:03:000:0004, 0722880500:04:000:0004, 0722880500:03:000:0005 були зареєстровані кадастровими реєстраторами інших областей. Державним кадастровим реєстратором ОСОБА_1 внесено виправлення відомостей до Державного земельного кадастру про категорію та цільове призначення земельних ділянок та відомості про власників (користувачів). Додатково повідомлено, що технічні документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ДП ДГ Перемога Волинської ДСГДС НААН для дослідних і навчальних цілей в с. Баківці та с. Озеряни Луцького району Волинської області через відділ з питань організації діяльності Центр надання адміністративних послуг Луцької РДА не надходили. У технічних документаціях із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ДП ДГ Перемога Волинської ДСГДС НААН для дослідних і навчальних цілей в с. Баківці та с. Озеряни Луцького району Волинської області розробленої ПФ Реформатор відсутнє погодження Баківцівської сільської ради, оскільки земельна ділянка площею 72,189 га, яка зареєстрована за ДП ДГ Перемога Волинської ДСГДС НААН (кадастровим номером 0722880500:03:000:0013) належить Баківцівській сільській раді на підставі робочого проекту із землеустрою щодо створення громадських пасовищ шляхом корінного поліпшення кормових угідь в межах населених пунктів Баківцівської сільської ради Луцького району Волинської області загальною площею 16,00 га 2015 розроблена ТзОВ Горизонт .

Кадастровий номер 0722884800:03:001:8733 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (цільове призначення якої змінюється) Підгайцівській сільській раді для будівництва та обслуговування дитячого дошкільного закладу в с.Струмівка Підгайцівської сільської ради Луцького району розроблений ГЦНТП-Плюс . Державним кадастровим реєстратором ОСОБА_1 внесено до Державного земельного кадастру виправлення відомостей (змін) до них. Відповідно до пункту 15 розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України зміна цільового призначення (використання) земельної ділянки, яка відноситься до земельних часток (паїв) забороняється.

Кадастровий номер 0710100000:21:029:0029 технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , де державним кадастровим реєстратором ОСОБА_1 зареєстровано земельну ділянку при цьому не враховано зауваження в попередніх відмовах інших кадастрових реєстраторів, а саме: невідповідність виду використання (для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями) цільовому призначенні землі (землі іншої громадської забудови).

В результаті поділу позивачем зареєстровано земельні ділянки з кадастровими номерами 0710100000:21:029:0060, 0710100000:21:029:0061, 0710100000:21:029:0062 відповідно до технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, яка знаходиться за адресою м. Луцьк, вул. Шевченка, 13, що розроблена ПП Луцькземресурс . Однак, ОСОБА_1 при здійсненні вказаної реєстрації не враховано зауваження, що були викладені в попередніх рішеннях-відмовах №РВ-0700570372020 від 06.03.2020 року, №РВ-0700572632020 від 19.03.2020 року інших державних кадастрових реєстраторів, які додані до копій поземельних книг, знаходяться в матеріалах позову та досліджені судом, а саме невідповідність виду використання земельних ділянок для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями коду цільового призначення 03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови.

Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України Про Державний земельний кадастр документи, які є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, мають відповідати законодавству.

Однак, і в поземельній книзі на земельну ділянку з кадастровим номером 0710100000:21:029:0029, а також і в Технічній документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання вказаної земельної ділянки, містяться відомості про код виду |; цільового призначення 03.15, що не відповідає виду використання земельних ділянок : для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями . Про необхідність внесення змін до документації із землеустрою по формуванню вказаної земельної ділянки відповідно до ст. 31 Закону України Про землеустрій Головним управлінням неодноразово повідомлялось Луцьку міську раду, а також ТзОВ ЖК Шевченка при розгляді звернень від вказаної юридичної особи, що підтверджується листами Головного управління від 31.01.2020 № 18-3-0.2210-701/2-20, від 07.02.2020 № 21-3- 0.2210-926/2-20, від 27.03.2020 № 21-3-0.2210-2285/2-20, від 22.04.2020 № 28-3- : 0.2210-2815/2-20, від 01.07.2020 № 28-3-0.2210-4525/2-20 та від 12.10.2020 № 18-3-0.2-6897/2-20.

Разом з тим, вказана невідповідність впливає на визначення нормативної грошової оцінки, а як наслідок, отримання відповідної плати за використання земельних ділянок, оскільки відповідно до коефіцієнтів, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф), що є додатком 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (пункт 5 розділу II), затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489, згідно коду 03.15 (Для будівництва та обслуговування Інших будівель громадської забудови) Кф становить 0,7, тоді як згідно коду 02.03 (Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку) Кф становить 1,0, а згідно коду 02.10 (Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури) Кф становить 1,5.

Як встановлено судом такі дії кадастрового реєстратора ОСОБА_1 призвели до внесення затверджених наказом Держкомзему України із земельних ресурсів № 548 від 23.07.2010 року до класифікації видів цільового призначення земель інших кодів, що як наслідок, призвело до зменшення розміру нормативно-грошової оцінки вказаних земельних ділянок замовниками документації, які сплачують до бюджету податки і збори.

У письмових поясненнях начальника управління землеустрою та охорони земель ОСОБА_6 зазначено, що технічні документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (стосується земельних ділянок з кадастровими номерами 0722880500:01:001:0010, 0722880500:03:000:0006, 0722880500:03:000:0004, 0722880500:03:000:0005) не відповідають вимогам ст. 55 Закону України Про землеустрій , зокрема відсутня довідка, що містить узагальнену інформацію про землі (території), на ділянці наявні будівлі, проте у матеріалах відсутні правовстановлюючі документи на дані будівлі.

Згідно з письмовими поясненнями заступника начальника управління начальника відділу інформаційного забезпечення державного земельного кадастру ОСОБА_3 , по земельним ділянкам за кадастровими номерами 0722880500:04:000:0009, 0722880500:03:000:0016, 0722880500:04:000:0005, 0722880500:03:000:0012, 0722880500:03:000:0013, 0722880500:01:001:0010, 0722880500:03:000:0006, 0722880500:03:000:0004, 0722880500:03:000:0005 17.06.2020 державним кадастровим реєстратором ОСОБА_1 було сформовано заяви про державну реєстрацію земельних ділянок у яких виявлено наступні порушення.

Зокрема, державним кадастровим реєстратором ОСОБА_1 здійснено державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами: 0722880500:04:000:0009, 0722880500:03:000:0016, 0722880500:04:000:0005, 0722880500:03:000:0012, 0722880500:03:000:0013.

Відповідно до ч. 9 ст. 21 Закону України Про Державний земельний кадастр відомості про речові права на земельні ділянки, що виникли до 1 січня 2013 року, вносяться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, до Державного земельного кадастру із Державного реєстру земель та документів, що відповідно до законодавства, яке діяло до 1 січня 2013 року, посвідчували право власності або право користування землею (земельними ділянками), а також книг записів (реєстрації) таких документів. Відомості про розподіл земель за формами власності і видами речових прав вносяться до Державного земельного кадастру відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Однак, як вбачається з досліджених судом поземельних книг на вказані земельні ділянки позивачем при реєстрації земельних ділянок в порушення п. 9 ст. 21 Закону України Про Державний земельний кадастр невірно вказано користувача земельних ділянок, зокрема, зазначено ДП ДГ ПЕРЕМОГА ДСГДС НААН, а необхідно зазначити так як в Державному акті на право постійного користування землею від 25.03.1994 серії ВЛ № 11, а саме Дослідне господарство Перемога Луцького району.

Відповідно до статті 15 пункту 2 Закону України Про Державний земельний кадастр відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в частині другій статті 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. У завіреній копії ОСОБА_4 12.04.2016 року державного акту на право постійного користування землею серія ВЛ №11 від 25 березня 1994 року вказано, що державний акт на право постійного користування землею видано дослідному господарству Перемога Луцького району. В технічній документації заявником виступає ДП ДГ Перемога Волинської ДСГДС НААН. Тобто державний кадастровий реєстратор повинен був вносити відомості до Державного земельного кадастру так як зазначено на державному акті.

Так, з дослідженого судом копії державного акту на право постійного користування землею серії ВЛ №11 затвердженого 26.03.1994 року головою Луцької районної ради та книги номер 3 реєстрації державних актів (оригінал даного документу вилучений 22.01.2020 року органами досудового слідства згідно ухвали слідчого судді Луцького міськрайонного суду про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні) вбачається, що у дослідного господарства Перемога Луцького району знаходиться у постійному користуванні 2019,55 га, а з Витягу єдиного державного реєстру юридичних осіб по коду ЄДРПОУ від 04.03.2020 року вбачається, що повне найменування юридичної особи, яка замовила проведення змін, здійснених ОСОБА_1 є державне підприємство Дослідне господарство Перемога Волинської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України .

Згідно ст.22 Закону України Про Державний земельний кадастр документи, які є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру мають відповідати законодавству. В технічних документаціях із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) виявлено такі невідповідності законодавству:

1) при встановлені межових знаків не додержано вимоги п. 3.4 Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Держкомзему від 18.05.2010 № 376 (межові знаки встановлюються у поворотних точках меж земельної ділянки, але не рідше ніж через 200м).

2) відповідно до Порядку використання Державної геодезичної референтної системи координат УСК-2000 при здійсненні робіт із землеустрою, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 02.12.2016 № 509, матеріали документації із землеустрою створені в системі координат СК-63 необхідно переводити в систему координат УСК-2000 або місцеву систему координат, однозначно зв`язаних із системою координат УСК-2000.

3) не враховані вимоги ст. 198 Земельного кодексу України щодо погодження меж земельної 1 ділянки з суміжними власниками та землекористувачами (у матеріали польових топографо-геодезичних робіт відсутній акт визначення та погодження меж земельної ділянки (не погоджено з суміжним землекористувачем (сільською радою) відсутній абрис.

22.06.2020 року державним кадастровим реєстратором ОСОБА_1 було сформовано заяви про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру, де заявником виступало ДП ДГ Перемога Волинської ДСГДС НААН. Відповідно до пункту 138 підпункту 2 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051 (далі - Порядок), це технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до Державного земельного кадастру). Порушено п.150, 153 Порядку, а саме відсутні заява про виправлення відомостей та додані документи (або їх посвідчені копії), на підставі яких до Державного земельного кадастру внесені відомості, та ті, що містять технічні помилки, документи з виправленими технічними помилками, які є підставою для виправлення відповідних технічних помилок у Державному земельному кадастрі, документ, що підтверджує оплату послуг з виправлення технічних помилок у Державному земельному кадастрі. Дану заяву державний кадастровий реєстратор опрацював на безкоштовній основі, в той час коли виправлення технічної помилки у відомостях з Державного земельного кадастру, допущеної не з вини органу, що здійснює його ведення Адміністративний збір: 0,13 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому надається відповідна адміністративна послуга.

З дослідженого витягу з Реєстру кримінальних проваджень вбачається, що правоохоронними органами розслідується кримінальне провадження з 15.07.2020 року за частиною 2 статті 364 КК України про вчинення службовими особами Баківської сільської ради та Головного управління Держгеокадастру у Волинській області зловживання службовим становищем через незаконне відчуження земельних ділянок, які належать ДП Перемога , що спричинило тяжкі наслідки.

Стосовно поділу земельної ділянки за кадастровим номером 0710100000:21:029:0029 повідомлено, що директором Департаменту Державного земельного кадастру ОСОБА_5 було надіслано лист №22-28-0.21-2941/20-19 від 22.11.2019 щодо впорядкування відомостей Державного земельного кадастру стосовно кодів цільового призначення земель, площа яких більше або дорівнює 1 га відповідно до наданих файлів-списків. Земельна ділянка за кадастровим номером 0710100000:21:029:0029 входила до цього списку. При поділі даної земельної ділянки ОСОБА_1 проігнорувала даний лист та не перевірила і не впорядкувала відомості на відповідність документації із землеустрою, яка стала підставою для її формування.

Згідно ст. 22 Закону України Про Державний земельний кадастр документи, які є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру мають відповідати законодавству. В технічних документаціях із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок виявлено такі невідповідності законодавству:

1) кадастровий план та обмінний файл (електронний документ) не містить відомостей про санітарну зону, яка зазначена у переліку обмежень про земельну ділянку та у висновку сектору архітектури міської ради (порушено вимоги ст. 11, 34 Закону України Про Державний земельний кадастр, додатків 4, 11 до Порядку - відомості про об`єкти державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об`єктів у натурі (на місцевості)).

2) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання та додатки до нього складені з порушенням вимогами Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Держкомзему від 18.05.2010 № 376, (до акту прийомки-передачі межових знаків не долучено Схема прив`язки межових знаків до об`єктів і контурів місцевості)

3) не підтверджено легітимність одержання координат державної геодезичної мережі (виписка координат та висот пунктів ДГМ втратила чинність) - невідповідність ст. 20 Закону України Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність .

4) відповідно до Порядку використання Державної геодезичної референтної системи координат УСК-2000 при здійсненні робіт із землеустрою, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 02.12.2016 № 509, матеріали документації із землеустрою створені в системі координат СК-63 необхідно переводити в систему координат УСК-2000 або місцеву систему координат, однозначно зв`язаних із системою координат УСК-2000.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 455 Деякі питання реалізації пілотного проекту із запровадження принципу екстериторіальності в держаївній реєстрації земельних ділянок земельні ділянки з кадастровими номерами 0722880500:01:001:0010 зареєстрована відділом у Бродівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області 12.06.2020, 0722880500:03:000:0006 зареєстрована відділом у Гребінківському та Пирятинському районах Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області 15.06.2020, 0722880500:03:000:0004 зареєстрована відділом у Тальнівському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області 12.06.2020, 0722880500:03:000:0005 зареєстрована відділом у Паснянському районі Головного управління Держгеокадастру у Луганській області 13.06.2020.

Однак, як вбачається з поземельних книг на вказані земельні ділянки, позивачем 17.06.2020 року змінено цільове призначення земельних ділянок, зокрема з для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на для дослідних і навчальних цілей . Вказані дії вчинені в порушення вимог п. 52 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051, відповідно до якого до Поземельної книги в електронній (цифровій) формі додаються електронні копії документів, що є підставою для внесення відомостей до неї, оскільки до заяв щодо внесення виправлень відомостей до державного земельного кадастру, сформованих 17.06.2020, не надано документації, що стала підставою для внесення відповідних відомостей. Також відповідно до п. 56 Переліку адміністративних послуг органів виконавчої влади, які надаються через центр | надання адміністративних послуг, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523-р, адміністративна послуга Внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про земельну ділянку з видачею витягу надається через ЦНАП. Згідно із п. З Технологічної картки вказаної адміністративної послуги, що затверджена наказом Головного управління від 08.11.2019 № 134 Про затвердження Інформаційних та Технологічних карток адміністративних послуг, які надаються Головним управлінням Держгеокадастру у Волинській області та його територіальними структурними підрозділами , прийом пакета документів, реєстрація заяви у системі документообігу відповідного структурного підрозділу територіального органу Держгеокадастру, передача документів до Державного кадастрового реєстратора здійснюється спеціалістом відповідного структурного підрозділу територіального органу Держгеокадастру.

Як вбачається з Витягу із Автоматизованої системи діловодства ДОК ПРОФ Відділу у Луцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Волинській області з 17.06.2020 по 25.06.2020 документи з ЦНАП щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про земельні ділянки не надходили однак були опрацьовані ОСОБА_1 і по них вчинені реєстраційні дії, що свідчить про порушення позивачем вимог чинного законодавства.

Разом з тим, порядок зміни цільового призначення земельних ділянок визначений ст. 20 Земельного кодексу України, відповідно до ч. 2 якої зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Оскільки вказані земельні ділянки є державної форми власності, то позивачем при внесенні змін вищевказаних земельних ділянок не дотримано вимог зазначеної норми Земельного кодексу України.

Разом з тим, відповідно до п. 56 Переліку адміністративних послуг органів виконавчої влади, які надаються через центр надання адміністративних послуг, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523-р та наказу ГУ Держгеокадастру у Волинській області №134 від 08.11.2019 року, який досліджений судом, адміністративна послуга Внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про земельну ділянку з видачею витягу надається через ЦНАП. В подальшому документи реєструються у системі документообігу відповідного структурного підрозділу територіального органу Держгеокадастру, а лише після цього, передаються до Державного кадастрового реєстратора.

Щодо земельної ділянки з кадастровим номером 0722884800:03:001:8733, то слід зазначити, що позивачем внесено до Державного земельного кадастру виправлення відомостей (змін) до них в частині зміни цільового призначення земельної ділянки на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (цільове призначення якої змінюється) Підгайцівській сільській раді для будівництва дошкільного закладу в с. Струмівка Підгайцівської району, який розроблений ГЦНТП-ПЛЮС . Однак, позивачем не враховано п. 15 розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України, відповідно до якого зміна цільового призначення (використання) земельної ділянки, яка відноситься до земельних часток (паїв) забороняється. Даний факт підтверджується Проектом організації території земель бувшого ксп Колос , з якого вбачається, що земельна' ділянка з кадастровим номером 0722884800:03:001:8733 накладається на земельну ділянку під номером 26, якщо співставити її з даними на Публічній кадастровій карті.

З дослідженої судом посадової інструкції на ОСОБА_1 , яка приєднана до матеріалів позову вбачається, що в її обов`язки в тому числі входило внесення до державного земельного кадастру відомостей про землі та земельної ділянки шляхом внесення записів з метою здійснення державної реєстрації цих ділянок або надання відмови у внесенні відомостей при проведенні перевірки відомостей поданих документів вимогам законодавства, а у випадку неналежного виконання чи перевищення своїх повноважень даний державний кадастровий реєстратор несе в тому числі і дисциплінарну відповідальність.

З досліджених в судовому засіданні поземельних книг, копії яких долучені судом до матеріалів позову, з кадастровими номерами земельних ділянок, де ОСОБА_1 проводила реєстрацію та зміни у їх розділи підтверджується вчинення дій у вигляді записів, вказаних у висновку відповідача від 30.07.2020 року про наявність у діях ОСОБА_1 порушень вимог статті 22 Закону України Про державний земельний кадастр та Порядку ведення ДВК затвердженого ПКМУ №1051.

Згідно з висновком про наявність у діях державного службовця дисциплінарного проступку та підстав для притягнення до дисциплінарної відповідальності від 30.07.2020, дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ ГУ Держгеокадастру у Волинській області вбачала у діях ОСОБА_1 , державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі ГУ Держгеокадастру у Волинській області, вчинення нею дисциплінарного проступку, тобто протиправної винної дії, що полягає у неналежному виконанні державним службовцем своїх посадових обов`язків, а саме перевищення службових повноважень та рекомендувала начальнику ГУ Держгеокадастру у Волинській області притягнути позивача до дисциплінарної відповідальності шляхом звільнення з посади у зв`язку із вчиненням проступку, передбаченого п.7 ч. 2 ст. 65 Закону України Про державну службу (перевищення службових повноважень).

Відповідно до ч. 1, 2, 5 ст. 77 Закону № 889 -VIII рішення про накладення на державного службовця дисциплінарного стягнення чи закриття дисциплінарного провадження приймає суб`єкт призначення протягом 10 календарних днів з дня отримання пропозицій Комісії, подання дисциплінарної комісії у державному органі. Рішення оформляється відповідним актом суб`єкта призначення.

У рішенні, яке оформляється наказом (розпорядженням), зазначаються найменування державного органу, дата його прийняття, відомості про державного службовця, стислий виклад обставин справи, вид дисциплінарного проступку і його юридична кваліфікація, вид застосованого дисциплінарного стягнення.

Пропозиція Комісії, подання дисциплінарної комісії є обов`язковими для розгляду суб`єктами призначення та враховуються ними під час вирішення питань щодо застосування дисциплінарного стягнення чи закриття дисциплінарного провадження.

30.07.2020 Дисциплінарною комісією з розгляду дисциплінарних справ ГУ Держгеокадастру у Волинській області на ім`я начальника ГУ Держгеокадастру у Волинській області скеровано подання, відповідно до якого, дисциплінарна комісія рекомендувала начальнику ГУ Держгеокадастру у Волинській області притягнути позивачку до дисциплінарної відповідальності шляхом звільнення з посади у зв`язку із вчиненням дисциплінарного проступку, передбаченого п.7 ч. 2 ст. 65 Закону України Про державну службу (перевищення службових повноважень).

31.07.2020 відповідачем винесено оскаржуваний наказ № 109-к, відповідно до якого позивача 31.07.2020 звільнено з посади державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі ГУ Держгеокадастру у Волинській області у зв`язку із вчиненням дисциплінарного проступку, передбаченого пунктом 7 ч. 2 ст. 65 Закону України Про державну службу .

На переконання суду, матеріалами дисциплінарної справи повністю підтверджується факт вчинення ОСОБА_1 відповідного дисциплінарного проступку, передбаченого п.7 ч. 2 ст. 65 Закону України Про державну службу (перевищення службових повноважень), дисциплінарною комісією вірно зроблено висновок на підставі зібраних матеріалів, а дисциплінарне стягнення застосовано уповноваженою на те особою із дотриманням вимог статей 64-69, 74 Закону України Про державну службу , а відтак суд констатує правомірність оскаржуваного наказу від 31.07.2020 № 109-к.

У пункті 29 Рішення Європейського суду з прав людини від 09.12.1994 Справа Руїз Торіха проти Іспанії (серія А, №303А) суд повторює, що згідно з його установленою практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтованості рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З врахуванням наведеного, доводи позивача є необґрунтованими та не підтверджуються долученими до матеріалів справи письмовими доказами, відповідачем спростовано покликання позивача щодо протиправності оскаржуваного наказу, тому позов задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 242, 243, 245, 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України Про державну службу , суд

ВИРІШИВ :

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та стягнення моральної шкоди відмовити.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статями 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення цього Кодексу. Апеляційна скарга може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ).

Відповідач: Головне управління Держгеокадастру у Волинській області (43021, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Винниченка, 67, код ЄДРПОУ 39767861).

Головуючий-суддя С.Ф. Костюкевич

Повне рішення суду складено 16.01.2021 року.

Дата ухвалення рішення06.01.2021
Оприлюднено18.01.2021
Номер документу94194929
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування наказу, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та стягнення моральної шкоди

Судовий реєстр по справі —140/12615/20

Постанова від 14.04.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 14.04.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 04.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 26.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Рішення від 06.01.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 06.11.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні