Рішення
від 13.01.2021 по справі 360/2356/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

13 січня 2021 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2356/20

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Тихонова І.В.,

при секретарі судового засідання - Таращенко О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Комунального підприємства Лисичанськтепломережа до Виконавчого комітету Лисичанської міської ради Луганської області та Військово-цивільної адміністрації м. Лисичанськ Луганської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

17 червня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Комунального підприємства Лисичанськтепломережа (далі - позивач або КП Лисичанськтепломережа до Лисичанської міської ради Луганської області (далі - відповідач 1), в якому позивач просить:

- визнати протиправними дії виконавчого комітету Лисичанської міської ради щодо відмови КП Лисичанськтепломережа у встановленні тарифу на комунальну послугу з постачання теплової енергії, оформленого листом від 17.12.2019 за № 3342;

- зобов`язати виконавчий комітет Лисичанської міської ради повторно розглянути заяву КП Лисичанськтепломережа №3342 від 17.12.2019 щодо встановлення економічно обґрунтованого тарифу на послугу з постачання теплової енергії, разом із доданими документами та прийняти рішення відповідно до Порядку розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення, затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 12.09.2018 №239.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що КП Лисичанськтепломережа 17.12.2019 звернулося до виконавчого комітету Лисичанської міської ради з заявою про встановлення тарифів на комунальну послугу з постачання теплової енергії, лист №3341 від 17.12.2019 на ім`я міського голови м. Лисичанська Шиліна С.І., який є членом виконавчого комітету та очолює його за посадою. До заяви КП Лисичанськтепломережа надало встановлені законодавством документи по розрахунку відповідних тарифів.

Лисичанська міська рада відмовилась приймати рішення про встановлення КП Лисичанськтепломережа економічно обґрунтованого тарифу на 2020 рік та, у встановленому законодавством порядку, а саме ст. 4 п. 3 Закону України Про житлово-комунальні послуги , ст. 28 Закону України Про місцеве самоврядування , ст. 13 Закону України Про теплопостачання та п.3 розділу IV Порядку розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування га постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення від 12.09.2018 № 239 не надала чіткого обґрунтування причин відмови встановлення економічно обґрунтованого тарифу на послугу з постачання теплової енергії та не винесла рішення про відмову у встановлені тарифів на комунальну послугу з постачання теплової енергії.

За результатами розгляду заяви КП Лисичанськтепломережа від 17.12.2019 Виконавчим комітетом Лисичанської міської ради повинен був прийнятий акт в межах наданих їм повноважень, тобто у формі рішення про встановлення тарифів на комунальну послугу з постачання теплової енергії, або про відмову у його встановленні Виконавчий комітет Лисичанської міської ради, на вимогу КП Лисичанськтепломережа надати роз`яснення причин відмови встановлення економічно обґрунтованого тарифу на послугу з постачання теплової енергії, надав листи від 02.03.2020 за № 441 та №1681/01-20 від 14.05.2020 та витяг із Протоколу №01 засідання виконавчого комітету від 21.01.2020.

У свою чергу, надання Виконавчим комітетом Лисичанської міської ради за результатами розгляду заяви від 17.12.2019 відмови щодо встановлення тарифу на комунальну послугу з постачання теплової енергії у формі листа від 02.03.2020 за № 441 та №1681/01-20 від 14.05.2020 не узгоджується із положеннями Законів та Регламенту.

На думку КП Лисичанськтепломережа , необхідність дотримання відповідачем процедури прийняття та форми оформлення відповідного рішення щодо встановлення тарифу на комунальну послугу з постачання теплової енергії направлено на гарантування дотримання прав суб`єктів господарювання, усунення можливості зловживання правом на встановлення чи не встановлення тарифу. Обрання Лисичанською міською радою іншої форми розгляду заяви та надання відмови у формі листів наведеній меті не відповідає.

Зважаючи на викладене, вважає, що під час розгляду заяви КП Лисичанськтепломережа від 17.12.2019 відповідач, як суб`єкт владних повноважень, діяв не у спосіб, що передбачений законодавством, що свідчить про протиправність його дій щодо наданої відмови.

Ухвалою суду від 22.06.2020 позовну заяву КП Лисичанськтепломережа до Лисичанської міської ради Луганської області залишено без руху (а.с.35-36).

25.06.2020 від позивача надійшов уточнений позов КП Лисичанськтепломережа до Виконавчого комітету Лисичанської міської ради Луганської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії (а.с.40-42).

Ухвалою суду від 25.06.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, визначено дату підготовчого засідання (а.с.43-44).

Ухвалою суду від 19.08.2020 клопотання представника позивача про продовження строку підготовчого провадження задоволено. Продовжено строк підготовчого засідання у справі № 360/2356/20 на тридцять днів. Підготовче засідання відкладено на 21 вересня 2020 року (а.с.64).

Ухвалою суду від 21.09.2020 залучено до участі у справі другим відповідачем - Військо-цивільну адміністрацію м. Лисичанськ Луганської області (код 43745697, місцезнаходження: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. ім. М. Грушевського, буд. 7) (а.с.76-77).

30.10.2020 від другого відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому він проти задоволення позову заперечив, посилаючись на те, що указом Президента України від 27.07.2020 № 293/2020 було утворено військово - цивільну адміністрацію міста Лисичанськ Луганської області. Після утворення Військово-цивільної адміністрації міста Лисичанськ Луганської області було припинено повноваження Лисичанської міської ради її виконавчих органів, міського голови та інших посадових осіб міської ради, але не припинено Лисичанську міську раду як юридичну особу.

Зазначив, що позивач по даній справі оскаржує в судовому порядку протиправні дії виконавчого комітету Лисичанської міської ради щодо не встановлення КП Лисичанськтепломережа тарифу на комунальні послуги з постачання теплової енергії, згідно листа від 17.12.2019 року за № 3342 та просить суд зобов`язати виконавчий комітет Лисичанської міської ради повторно розглянути заяву комунального підприємства Лисичанськтепломережа від 17.12.2019 року за № 3342 щодо встановлення економічно обґрунтованого тарифу на послугу з постачання теплової енергії, та прийняти рішення відповідно до Порядку розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 12.09.2018 року № 239.

Всі перелічені вимоги відносяться до повноважень виконавчого комітету Лисичанської міської, в зв`язку з чим належним відповідачем по справі, як і було зазначено позивачем у позові, повинен бути тільки виконавчий комітет.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, вважає, що військово-цивільна адміністрація міста Лисичанськ Луганської області не може бути належним співвідповідачем по справі, в зв`язку з тим, що не є суб`єктом порушеного, оспорюваного чи невизнаного матеріального правовідношення (а.с.105-107).

Ухвалою суду від 18.11.2020 клопотання представника позивача про продовження строку підготовчого провадження задоволено. Продовжено строк підготовчого засідання у справі № 360/2356/20 на тридцять днів. Підготовче засідання відкладено на 14 грудня 2020 року (а.с.118).

08.12.2020 представником позивача надана відповідь на вищевказаний відзив другого представника відповідача (а.с.125).

Ухвалою суду від 14.12.2020 закрито підготовче провадження в адміністративній справі № 360/2356/20 та призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 13 січня 2021 року (а.с.136-137).

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримував з підстав, викладених в адміністративному позові та відповіді на відзив.

Представник першого відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив (а.с. 141).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90, 72-77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судом встановлено таке.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зазначені критерії є вимогами для суб`єкта владних повноважень, який приймає відповідне рішення, вчиняє дії чи допускає бездіяльність.

Таким чином, суд з`ясовує, чи використане повноваження, надане суб`єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчиняється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.

В статті 5 Конституції України закріплено основні принципи місцевого самоврядування в Україні, до яких відносяться, зокрема принцип народовладдя, у відповідності до якого носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ, що здійснює її безпосередньо та через органи державної влади і місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 140 Конституції України, місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України, що здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг регулює Закон України Про житлово-комунальні послуги від 09.11.2017р. № 2189-VIII (далі - у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до п.5 ч.1 ст.1 Закону України Про житлово-комунальні послуги житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг.

Згідно п. 2 ч. 3 ст. 4 Закону України Про житлово-комунальні послуги до повноважень органів місцевого самоврядування належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.

Відповідно до ст. 5 вказаного Закону до житлово-комунальних послуг належать житлова послуга та комунальні послуги, в тому числі з постачання теплової енергії.

Повноваження органів місцевого самоврядування щодо встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги визначені, зокрема, ст. 28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно пп. 2 п. а ч. 1 ст. 28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, послуги з постачання гарячої води, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги.

Крім того, Кабінетом Міністрів України затверджено єдині для всіх суб`єктів господарювання, що функціонують на ринку житлово-комунальних послуг, порядки формування тарифів на житлово-комунальні послуги, зокрема, Порядок формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №896 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.2019 №291) (далі Порядок № 896).

Так, п.п.57, 58 Порядку № 896 передбачено що для встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води суб`єкт господарювання подає щороку до 01 червня (крім суб`єктів господарювання . що вперше встановлюють тарифи) уповноваженому органові відповідної територіальної громади, на території якої суб`єкт господарювання провадить (має намір провадити) ліцензовану діяльність\надає комунальні послуги, у паперові та електронній формі заяву і розрахунки тарифів на плановий період за встановленими такими органами формами з відповідними розрахунками, підтвердними матеріалами і документами.

Порядок розгляду уповноваженими органами розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, поданих ліцензіатом, встановлюється Мінрегіоном. (п. 57-58).

Порядком розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення, затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 12.09.2018 №239 (далі Порядок № 239) та зареєстровано в Міністерстві юстиції України

18 жовтня 2018 року за № 1172/32624 встановлено процедуру розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію. її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих суб`єктами господарювання незалежно від форм власності, які провадять (або мають намір провадити) господарську діяльність із виробництва теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами (далі - транспортування) та постачання теплової енергії, централізованого водопостачання та водовідведення (далі - ліцензована діяльність) і в установленому законодавством порядку отримали відповідні ліцензії Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, та суб`єктами господарювання незалежно від форм власності (далі - суб`єкти господарювання), що надають (або мають намір надавати) комунальні послуги, визначені статтею 5 Закону України Про житлово-комунальні послуги (крім послуг із постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії), для подальшого встановлення тарифів відповідно до повноважень, наданих Законами України Про місцеве самоврядування в Україні . Про теплопостачання , Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення . Про житлово-комунальні послуги (частина 1 Розділу 1 Порядку № 239).

Згідно до частини 6 розділу 1 Порядку № 239 встановлено, що за результатами розгляду поданих суб`єктом господарювання (заявником) згідно з вимогами цього Порядку розрахунків тарифів органом місцевого самоврядування здійснюється встановлення відповідних тарифів.

Позивач - Комунальне підприємство Лисичанськтепломережа (код ЄДРПОУ 13401321), зареєстроване в якості юридичної особи за адресою: 93113, Луганська обл., місто Лисичанськ, вул. Тепла, 17 та діє на підставі статуту (а.с.25-29).

З матеріалів справи встановлено, що відповідно до вищевказаних вимог Порядку № 239 позивач КП Лисичанськтепломережа 17.12.2019 звернувся до виконавчого комітету Лисичанської міської ради з заявою про встановлення тарифів комунальну послугу з постачання теплової енергії (з розрахунками відповідних тарифів), дата вхідної реєстрації 17.12.2019 № 7432/01-22 (а.с.7; 8-9).

Позивач 13.01.2020 за № 76; 02.03.2020 за № 441 та 29.04.2020 за № 705 повторно звернувся до Лисичанського міського голови з відповідними листами щодо надання роз`яснень причин відмови у встановленні економічно обґрунтованого тарифу на послугу з постачання теплової енергії (а.с.8;10;11).

Виконавчий комітет Лисичанської міської ради, на вимогу КП Лисичанськтепломережа надав роз`яснення причин відмови встановлення економічно обґрунтованого тарифу на послугу з постачання теплової енергії, а саме лист від 25.03.2020 за №1097/01-22 від 14.05.2020 за №1681/01-20 та витяг із Протоколу № 01 засідання виконавчого комітету від 21.01.2020 (а.с.12;13;14-15).

Так, організаційно-процедурні питання діяльності виконавчого комітету Лисичанської міської ради визначає Регламент виконавчого комітету Лисичанської міської ради, затверджений рішенням Лисичанської міської ради від 22.06.2017 № 32/441 (далі - Регламент) (а.с.19-24).

Відповідно до п.1.2 Регламенту, у своїй діяльності виконавчий комітет керується Конституцією України, Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , іншими нормативними актами центральних органів державної влади, рішеннями міської ради, власними рішеннями, розпорядженнями міського голови та цим Регламентом. Затвердження Регламенту, внесення змін та доповнень до нього здійснюється міською радою.

Розділ ІV Регламенту передбачає порядок підготовки питань для розгляду на засіданні виконавчого комітету.

Відповідно до п. 4.1 Регламенту, виконавчий комітету межах своїх повноважень приймає рішення.

4.2. Рішення виконавчого комітету є обов`язковими для виконання всіма підприємствами, установами і організаціями, які розташовані на території, підпорядкованій раді, а також для виконання службовими особами і громадянами.

4.3. Рішення та додатки до рішень виконавчого комітету мають бути оформлені згідно з інструкцією з діловодства в Лисичанській міській раді та вимогами до оформлення документації в органах місцевого самоврядування.

Згідно із п. 4.4 Регламенту, рішення та інформації (довідка та інше) до них повинні містити кваліфіковану оцінку обговорювання питання та аргументовану інформацію, викладену стисло, грамотно, зрозуміло і об`єктивно, без повторень та вживання слів і зворотів, які не несуть змістового навантаження.

4.5 Рішення виконавчого комітету оформляється на відповідному Зміст рішення коротко викладається в заголовку, який містить смислове навантаження та починається з прийменника Про і складається за допомогою віддієслівного іменника ( Про затвердження... , Про створення... , Про заходи.. , тощо).

На підставі ч.ч 1, 2 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Системний аналіз вказаних норм дозволяє дійти висновку, що до повноважень міської ради у галузі встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на комунальні послуги. Дане питання вирішується виключно на пленарному засіданні міської ради, за результатами розгляду якого рада приймає рішення.

У даному випадку за наслідками розгляду на пленарному засіданні ради заяви позивача про встановлення економічно обґрунтованого тарифу на послугу з постачання теплової енергії відповідачем 1 не було прийнято рішення про затвердження або про відмову в затвердженні відповідного тарифу.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач звернувся до відповідача не зі зверненням, а з відповідною заявою, за наслідками розгляду якої суб`єкт владних повноважень мав прийняти відповідне управлінське рішення, в той час як останній протиправно направив йому відповідь у формі листів, отже, уповноважений орган не прийняв жодного рішення з числа тих, які він повинен був ухвалити за законом.

Як вже зазначалось судом вище, виконавчий комітет Лисичанської міської ради, на вимогу КП Лисичанськтепломережа щодо надання роз`яснень причин відмови встановлення економічно обґрунтованого тарифу на послугу з постачання теплової енергії, надав лише листи від 25.03.2020 за № 1097/01-22 та №1681/01-20 від 14.05.2020.

З вказаних листів встановлено, що на засіданні виконавчого комітету Лисичанської міської ради 21.01.2020 розглядався проект рішення. За результатами голосування голосів за було недостатньо для того, щоб вважати рішення прийнятим.

Відповідно до витягу із протоколу № 01 від 21.01.2020 засідання виконавчого комітету Лисичанської міської ради встановлено, що відповідні рішення до пунктів 17, 18 та 19 щодо встановлення тарифів на комунальну послугу з постачання теплової енергії для населення, бюджетних установ, релігійних організацій та інших споживачів не прийняти (14-15).

Суд зауважує, що на підставі вищевказаних норм Законів та Регламенту виконавчого комітету Лисичанської міської ради за результатами розгляду заяви КП Лисичанськтепломережа від 17.12.2019, а саме про відмову встановлення економічно обґрунтованого тарифу на послугу з постачання теплової енергії, із зазначенням підстав такої відмови (до них повинні містити кваліфіковану оцінку обговорювання питання та аргументовану інформацію).

Таким чином, суд приходить до висновку, що Виконавчий комітет Лисичанської міської ради за результатами розгляду заяви позивача від 17.12.2019 надав відповідь у формі листів від 25.03.2020 за №1097/01-22 від 14.05.2020 за №1681/01-20 та витяг із Протоколу № 01 засідання виконавчого комітету від 21.01.2020, які полягають у неналежній формі розгляду заяви позивача, оскільки вищезазначеними нормами не закріплено за суб`єктом владних повноважень права утримуватися від прийняття відповідного рішення за результатом розгляду відповідного питання щодо встановлення економічно обґрунтованого тарифу з постачання теплової енергії.

З огляду на наведене, суд дійшов висновку, що відповідач 1 як суб`єкт владних повноважень, діяв не у спосіб, що передбаченій Конституцією та законами України, та як наслідок допущено протиправну бездіяльність, яка полягає у порушенні порядку прийняття відповідного рішення.

Щодо посилання відповідача 2 що військово-цивільна адміністрація міста Лисичанськ Луганської області не може бути належним співвідповідачем по справі, в зв`язку з тим, що не є суб`єктом порушеного, оспорюваного чи невизнаного матеріального правовідношення, суд вважає дані доводи незмістовними з наступних підстав.

З 03.08.2020 в місті Лисичанськ Луганської області зареєстрована юридична особа - військово-цивільна адміністрація міста Лисичанськ Луганської області, яка утворена на підставі Указу Президента України від 27.07.2020 № 293/2020 Про утворення військово-цивільної адміністрації , діє на підставі Закону України Про військово-цивільні адміністрації .

Закон України Про військово-цивільні адміністрації визначає організацію, повноваження і порядок діяльності військово-цивільних адміністрацій, що утворюються як тимчасовий вимушений захід з елементами військової організації управління для забезпечення безпеки та нормалізації життєдіяльності населення в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції, що не має на меті зміни та/або скасування конституційно закріпленого права територіальних громад на місцеве самоврядування.

Згідно з абзацом 2 частини першої статті 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації військово-цивільні адміністрації - це тимчасові державні органи у селах, селищах, містах, районах та областях, що діють у складі Антитерористичного центру при Службі безпеки України (у разі їх утворення для виконання повноважень відповідних органів у районі проведення антитерористичної операції) або у складі Об`єднаного оперативного штабу Збройних Сил України (у разі їх утворення для виконання повноважень відповідних органів у районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях) і призначені для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення безпеки і нормалізації життєдіяльності населення, правопорядку, участі у протидії актам збройної агресії, диверсійним проявам і терористичним актам, недопущення гуманітарної катастрофи в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема проведення антитерористичної операції.

Абзацом 4 частини першої статті 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації визначено, що військово-цивільні адміністрації населених пунктів - це тимчасові державні органи, що здійснюють на відповідній території повноваження сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад та голів та інші повноваження, визначені цим Законом.

Відповідно до пункту 2 Регламенту військово-цивільної адміністрації міста Лисичанськ Луганської області , затвердженого розпорядженням керівника військово-цивільної адміністрації від 04.09.2020 № 266, військово-цивільна адміністрація міста Лисичанська - це тимчасовий державний орган, що здійснює на території міста Лисичанськ повноваження Лисичанської міської ради, її виконавчих органів, голови та інші повноваження, які визначені Законом України Про військово-цивільні адміністрації ,

Підсумовуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне звернути увагу, що військово-цивільна адміністрація здійснює на території Лисичанської міської ради повноваження як Лисичанська міська рада та і її виконавчих органів.

А тому суд вважає за необхідне зобов`язати другого відповідача повторно розглянути заяву КП Лисичанськтепломережа №3342 від 17.12.2019 щодо встановлення економічно обґрунтованого тарифу на послугу з постачання теплової енергії, разом із доданими до заяви документами та прийняти рішення відповідно до вимог Порядку розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення, затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 12.09.2018 №239.

Згідно з частиною 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Відповідно до пункту 7 частини 2 статті 245 КАС України в разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

Оскільки суд наділений повноваженнями щодо зобов`язання відповідача, в той час як спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, суд вважає за доцільне визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Лисичанської міської ради щодо відмови КП Лисичанськтепломережа у встановленні тарифу на комунальну послугу з постачання теплової енергії, оформленого листом від 25.03.2020 за № 1097/01-22 та від 14.05.2020 №1681/01-20 за заявою позивача від 17.12.2019 за № 3342, та зобов`язати Військо-цивільну адміністрацію міста Лисичанськ Луганської області повторно розглянути заяву КП Лисичанськтепломережа №3342 від 17.12.2019 щодо встановлення економічно обґрунтованого тарифу на послугу з постачання теплової енергії.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходив з такого.

Позивачем при зверненні до суду з цим позовом було сплачено судовий збір у розмірі 2 102, 00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 908 від 17.06.2020 (а.с.6).

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки позов задоволено в повному обсязі, суд дійшов висновку про необхідність стягнення суми судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача 2 на користь КП Лисичанськтепломережа .

Згідно з ч. 3 ст. 243 КАС України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Керуючись ст.ст. 2, 5-14, 19-22, 72-78, 94, 132-143, 159-165, 241-247, 255, 295-297 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Комунального підприємства Лисичанськтепломережа (код ЄДРПОУ 13401321, Україна, 93113, Луганська обл., місто Лисичанськ, вул. Тепла, 17) до до Виконавчого комітету Лисичанської міської ради Луганської області (код 26522196, місцезнаходження: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. ім. М.Грушевського, буд. 7) та Військово-цивільної адміністрації міста Лисичанськ Луганської області (код 43745697, місцезнаходження: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. ім. М.Грушевського, буд. 7) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Лисичанської міської ради щодо відмови Комунального Підприємства Лисичанськтепломережа у встановленні тарифу на комунальну послугу з постачання теплової енергії, оформленого листом від 25.03.2020 за №1097/01-22 та від 14.05.2020 №1681/01-20 за заявою позивача від 17.12.2019 за № 7432/01-22.

Зобов`язати Військово-цивільну адміністрацію міста Лисичанськ Луганської області повторно розглянути заяву Комунального підприємства Лисичанськтепломережа №3342 від 17.12.2019 щодо встановлення економічно обґрунтованого тарифу на послугу з постачання теплової енергії, разом із доданими до заяви документами та прийняти рішення відповідно до вимог Порядку розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення, затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 12.09.2018 №239.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Військово-цивільної адміністрації міста Лисичанськ Луганської області (код 43745697, місцезнаходження: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. ім. М.Грушевського, буд. 7) на користь Комунального підприємства Лисичанськтепломережа (код ЄДРПОУ 13401321, Україна, 93113, Луганська обл., місто Лисичанськ, вул. Тепла, 17) судовий збір у розмірі 2102, 00 грн. (дві тисячі сто дві гривні).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 18 січня 2021 року.

Суддя І.В. Тихонов

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2021
Оприлюднено19.01.2021
Номер документу94196230
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/2356/20

Постанова від 29.03.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 29.03.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 24.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 24.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 13.01.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Рішення від 13.01.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні