ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 січня 2021 р.м. ХерсонСправа № 540/2445/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку загального позовного провадження за правилами письмового провадження адміністративну справу за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Відділу містобудування, архітектури та земельних відносин виконавчого комітету Скадовської міської ради в особі в.о.начальника відділу та в.о. архітектора міста Драба Валентина Вікторовича, Виконавчого комітета Скадовської міської ради, Скадовської міської ради Херсонської області про визнання протиправним та скасування індивідуального акту,
встановив:
31.08.2020 року до Херсонського окружного адміністративного суду звернулася фізична особа підприємець ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Відділу містобудування, архітектури та земельних відносин виконавчого комітету Скадовської міської ради в особі в.о. начальника відділу та в.о. архітектора міста Драба Валентина Вікторовича, у якому просить визнати протиправним та скасувати рішення про анулювання паспорту-прив`язки для розміщення тимчасової споруди по АДРЕСА_1 за реєстраційним номером 08-03/20Т та стягнути з Скадовської міської ради Херсонської області судові витрати.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що головний спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин виконавчого комітету міської ради, в.о. начальника відділу містобудування, архітектури та земельних відносин виконавчого комітету міської ради, в.о. архітектора міста В.Драба протиправно анулював паспорт прив`язки тимчасової споруди від 05.03.2020 №08-03/20т, оскільки паспорт прив`язки тимчасової споруди оформлений, відповідно до встановленої форми та містить всі належні його складові, в т.ч. схема розміщення тимчасової споруди, виконану на топографо - геодезичній основі у масштабі 1:500, схема благоустрою прилеглої території; ескізи фасадів тимчасової споруди у кольорі М 1:50 (для стаціонарних тимчасових споруд); технічні умови щодо інженерного забезпечення тимчасової споруди, отримані замовником у балансоутримувача відповідних мереж; реквізити замовника (найменування. П.І.Б.. адреса, контактна інформація), а тому при його оформлені були дотриманні всі вимоги передбачені Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №244 від 21.10.2011. Крім того, зазначив, що не передбачають повноважень виконавчих органів місцевого самоврядування вирішувати питання щодо анулювання дії паспортів прив`язки тимчасових споруд й положення ЗУ від 21.05.1997 р. №280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні .
Ухвалою від 04.09.2020 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 02.10.2020 року.
22.09.2020 року Відділ містобудування, архітектури та земельних відносин виконавчого комітету Скадовської міської ради надіслав суду клопотання про проведення судового засідання в режимі відеоконференції, проведення якої просить доручити Скадовському районному суду Херсонської області.
Ухвалою від 23.09.2020 року залучено до участі у справі відповдіача-2 виконавчий комітет Скадовської міської ради та відповідача-3 Скадовську міську раду та призначено справу до розгляду на 13.10.2020 року.
12.10.2020 року по справі надійшов відзив від відповідача 2 та 3.
3 Ухвалою від 13.10.2020 року задоволено клопотання представника позивача про відкладення розгляду справи та призначено справу до розгляду на 23.10.2020 року в режимі відеоконференції.
23.10.2020 року розгляд справи не відбувся у зв`язку із перебуванням судді Василяки Д.К. на лікарняному.
Ухвалою від 26.10.2020 року судом вирішено перейти до розгляду справи за правилами загального позовного провадження, призначити підготовче засідання на 19.11.2020 року та продовжити строк підготовчого провадження на 30 днів.
Ухвалою від 19.11.2020 підготовче засідання закрито та призначено до судового розгляду на 14.12.2020 року.
14.12.2020 року судове засідання не відбулось у зв`язку із перебуванням судді Василяки Д.К. на лікарняному.
Ухвалою від 30.12.2020 року призначено справу до розгляду в режимі відеоконференції на 12.01.2021 року.
12.01.2021 року від представника позивача та представника відповідача-2 надійшли клопотання про розгляд справи за правилами письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає, що 05 березня 2020 року рішенням в. о. начальника відділу містобудування, архітектури та земельних відносин виконавчого комітету міської ради, в. о. архітектора міста позивачу погоджено розміщення та надано дозвіл на розміщення тимчасової споруди по АДРЕСА_1, видано паспорт прив`язки строком на 5 років.
На виконання вимог п.2.23 Порядку № 244 після розміщення тимчасової споруди 26.05.2020 до виконавчого комітету Скадовської міської ради позивач подав письмову заяву за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку, у якій зазначено про виконання вимог паспорту прив`язки.
В подальшому, рішенням виконавчого комітету від 14 травня 2020 року № 83 Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 15.03.2017 № 57 Про затвердження комплексних схем розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності відділу містобудування, архітектури та земельних відносин виконавчого комітету міської ради надано доручення анулювати позивачу паспорт прив`язки.
Відповідно до висновків акту обстеження дотримання паспорту прив`язки тимчасової споруди, складеного 18.06.2020, та доданої до нього фотокопія, встановлено, що зовнішній вигляд ТС Позивача має прямокутну форму площею 9 кв. м., що не відповідає ескізам фасадів ТС у кольорі М 1:50, які є складовою частиною паспорту прив`язки ТС, та передбачають прямокутну форму ТС площею 27 кв. м., фактичне розміщення ТС на земельній ділянці не відповідає схемі благоустрою прилеглою території, яка є складовою частиною паспорту прив`язки. ТС позивача має явні характеристики пересувної ТС (наявність тягово-зчіпного пристрою, колеса). Крім цього, ТС позивача не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей. Натомість згідно Комплексної схеми розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Скадовську на місці 4с, де позивачем було встановлено ТС, передбачалось розміщення саме стаціонарної тимчасової споруди. Окрім цього, фасади встановленої ТС позивача не відповідають наданим для отримання паспорта прив`язки ТС стаціонарного типу, а саме відсутній сайдинг по дерев`яному каркасу та відсутній цоколь з бетонної плитки, який повинен був розміщений у нижній частині зовнішньої стіни споруди, яка встановлена на покритті пішохідної доріжки.
Рішенням Відповідача-2 від 14.05.2020 № 83 "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 15.03.2017р. №57 "Про затвердження комплексних схем розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Скадовську" (далі - Рішення від 14.05.2020 № 83) затверджено нову комплексну схему, де місце АДРЕСА_1 визначено як тимчасову споруду стаціонарного типу Відповідача-3 під розміщення інформаційно-туристичного об`єкту. Також цим ж рішенням надано доручення відділу містобудування, архітектури та земельних відносин виконавчого комітету міської ради скасувати паспорт прив`язки стаціонарної споруди в АДРЕСА_1.
Відповідно до пунктів 2.20, 2.21, 2.27 Порядку № 244 встановлення ТС здійснюється відповідно до паспорта прив`язки. Відхилення від паспорта прив`язки ТС не допускається. Дія паспорта прив`язки ТС анулюється у разі недотримання вимог паспорта прив`язки при її встановлені.
На підставі наведених норм Порядку №244, Рішення від 14.05.2020 №83 та враховуючи, що позивачем не дотримано вимог паспорта прив`язки ТС при її встановленні (ТС являється пересувною, зовнішній вигляд ТС не відповідає ескізам фасадів ТС, які є складовою частиною паспорта прив`язки), відповідачем-1 прийнято рішення від 24.06.2020 N2 06-20-071 про анулювання паспорта прив`язки від 05.03.2020 з реєстраційним номером №2 08-03/20Т, викладене у формі листа.
Позивач не погоджується з таким рішенням відповідача-1 та просить його визнати протиправним та скасувати.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує, що відповідно до статті 28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення. Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності визначає Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №244 від 21.10.2011 (далі - Порядок №244).
Відповідно до п. 1.3 Порядку №244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Пересувна ТС це споруда, яка не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей, у якій може бути розміщене торговельне обладнання, низькотемпературний прилавок, лоток, ємність, торговельний автомат, інші пристрої для сезонної роздрібної торгівлі та іншої підприємницької діяльності. Відповідно до п. 2.1 Порядку №244 підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС.
Порядок отримання паспорта прив`язки ТС, визначений розділом ІІ Порядку №244, зокрема, замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС (п. 2.2 Порядку №244).
До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування, П. І. Б., адреса, контактна інформація) (п. 2.3 Порядку №244).
Відповідно до п. 2.3 Порядку №244 цей перелік документів є вичерпним.
Відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам визначає відповідний орган з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації, протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.
У разі відсутності у складі відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради органу з питань містобудування та архітектури відповідність намірів щодо місця розташування ТС на території сільської, селищної, міської ради визначає орган з питань містобудування та архітектури відповідної районної державної адміністрації за територіальною належністю. У такому випадку строк розгляду заяви становить п`ятнадцять робочих днів.
Згідно п. 2.5 Порядку №244 про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам замовник повідомляється відповідним органом з питань містобудування та архітектури письмово протягом трьох робочих днів з дня такого визначення відповідності намірів або замовнику надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення ТС.
Згідно п. 2.6 Порядку №244 для оформлення паспорта прив`язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС; ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат; схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб`єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України Про благоустрій населених пунктів України; технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.
Відповідно до п. 2.7 Порядку № 244 паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.
Пунктами 2.10 та 2.11. Порядку №244 передбачено, що паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку (п.2.10).
Паспорт прив`язки включає:
схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі 1:500, а також схему благоустрою прилеглої території;
ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС);
технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС, отримані замовником у балансоутримувача відповідних мереж;
реквізити замовника (найменування, П. І. Б., адреса, контактна інформація).
Цей перелік документів є вичерпним (п. 2.11).
Згідно п. 2.13 Порядку № 244 при оформлені паспорта прив`язки ТС забороняється вимагати від замовника додаткові документи та отримання ним погоджень, не передбачених законом та цим Порядком. Згідно п. 2.14 паспорт прив`язки ТС не надається за умов: подання неповного пакета документів, визначених пунктом 2.6 цього Порядку; подання недостовірних відомостей, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку. Ненадання паспорта прив`язки з інших підстав не допускається.
При цьому, відповідно до п. 2.27 Порядку № 224 дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов: недотримання вимог паспорта прив`язки при її встановленні; невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки; надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС.
Стосовно твердження представника позивача, щодо того, що у відповідача-1 не було повноважень для скасування паспортів привязки тимчасової споруди, суд вказує, що відповідно до п. 32 Порядку № 698, якщо рішення обєкта нагляду порушує вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, таке рішення скасовується або його дія зупиняється в разі можливості усунення виявлених порушень. Про скасування або зупинення дії рішення обєкта нагляду головним інспектором будівельного нагляду приймається рішення за формою згідно з додатком 6, яке надсилається обєкту нагляду протягом трьох робочих днів з дати його прийняття рекомендованим листом з описом вкладення з повідомленням про вручення. У разі зупинення дії рішення обєкт нагляду вживає заходів щодо усунення порушень, зазначених у рішенні про зупинення, та про результати повідомляє головному інспектору будівельного нагляду, який прийняв таке рішення.
У відповідності до п. 29 Порядку № 698, у разі виявлення головним інспектором будівельного нагляду під час проведення перевірки порушення, відповідальність за яке встановлена законом, складається протокол про правопорушення за формою, встановленою Мінрегіоном. У разі виявлення головним інспектором будівельного нагляду під час проведення перевірки порушення, яке може бути усунуто, видається припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності (далі - припис) за формою згідно з додатком 5.
На підставі вищевикладеного суд зазначає, що відповідач-1 мав повноваження анулювати паспорт прив`язки на підставі проведеної перевірки та виявлених порушень, разом з тим, суд зазначає, що лист Відділу містобудування, архітектури та земельних відносин від 24.06.2020 року № 06-20-071 про анулювання паспорта прив`язки не є рішенням суб`єкта владних повноважень в розумінні норм Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки відповідно до приписів п. 32 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, рішення приймається за формою згідно з додатком 6 Порядку № 698. При цьому відповідно до Положення про відділ містобудування, архітектури та земельних відносин виконавчого комітету міської ради виконавчого комітету міської ради взагалі не передбачено скасування паспорта прив`язки (а.с. 56-58). Таким чином, відповідачем-1 не приймалось рішення про анулювання паспорта прив`язки від 05.03.2020 року № 08-03/20Т, доказів протилежного суду не надано, а тому у задоволенні позовних вимог слід відмовити.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобовязані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Вирішуючи даний спір, суд, керуючись ч. 2 статті 2 КАСУ, зобовязаний перевірити рішення суб`єктів владних повноважень, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено), з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Частиною 1 ст. 72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищезазначене суд дійшов висновку, що адміністративний позов задоволенню не підлягає.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Адміністративний позов фізичної особи підприємця ОСОБА_1 до Відділу містобудування, архітектури та земельних відносин виконавчого комітету Скадовської міської ради в особі в.о. начальника відділу та в.о. архітектора міста Драба Валентина Вікторовича, виконавчого комітета Скадовської міської ради, Скадовської міської ради Херсонської області про визнання протиправним та скасування індивідуального акту- відмовити в повному обсязі.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Д.К. Василяка
кат. 109010000
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2021 |
Оприлюднено | 18.01.2021 |
Номер документу | 94197425 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні