Постанова
від 18.01.2021 по справі 280/2292/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

18 січня 2021 року м. Дніпросправа № 280/2292/19 Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Бишевської Н.А. (доповідач),

суддів: Добродняк І.Ю., Семененка Я.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпро

апеляційну скаргу Державної екологічної інспекції у Запорізькій області

на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 03 серпня 2020 року

у справі №280/2292/19

за позовом Приватного акціонерного товариства "Український графіт"

до Державної екологічної інспекції у Запорізькій області

третя особа: Приватне акціонерне товариство "Український науково-дослідний інститут по промисловому та санітарному очищенню газів"

про визнання протиправним та скасування припису,-

ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство "Український графіт" звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної екологічної інспекції у Запорізькій області в якому просило скасувати припис Державної екологічної інспекції у Запорізькій області №013/066/100/05 від 19.03.2019.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 03 серпня 2020 р. у справі № 280/2292/19 адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "Український графіт" до Державної екологічної інспекції у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування припису - задоволено.

Не погодившись з рішенням суду, Державною екологічною інспекцією у Запорізькій області подано апеляційну скаргу, згідно якої особа, яка подає апеляційну скаргу просить скасувати рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 03 серпня 2020 р. у справі № 280/2292/19, як таке що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, та зазначає:

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, у період з 05.03.2019 по 13.03.2019 Державною екологічною інспекцією у Запорізькій області проведено позапланову перевірку ПрАТ Укрграфіт на предмет виконання припису № 030/116/478/05 від 23.11.2018.

За результатами позапланової перевірки відповідачем складено Акт без дати №066/100/05, в якому зазначено, що позивач не виконав пункти 7, 8 та 13 припису № 030/116/478/05 від 23.11.2018, чим порушено частину восьму статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

На підставі Акту без дати № 066/100/05 відповідачем 19.03.2019 винесено припис №013/066/100/05.

Пунктом 1 припису зобов`язано позивача у строк до 15.05.2019 забезпечити відведення димових газів від печей поздовжньої графітації під час процесу графітації та охолодження відповідно до технологічної схеми передбаченої звітом з інвентаризації викидів та діючим дозволом на викиди цеху повздовжньої графітації Цех №4 дільниця 6/1 ПрАТ Укрграфіт за адресою: 69600, м. Запоріжжя, Орджонікідзевский район, Шосе Північне, 31а. Обґрунтування припису - ст.ст. 10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря , умови та вимоги дозволу № 2310137200-16 б від 28.11.2016.

Пунктом 2 припису зобов`язано позивача у строк до 15.05.2019 отримати новий дозвіл (або дозвіл про внесення змін до дозволу) на викиди забруднюючих речовин у зв`язку зі змінами у технологічному обладнанні пов`язаному з утворенням забруднюючих речовин розташованому у цеху №1 на промисловому майданчику ПрАТ Укрграфіт за адресою: 69600, м. Запоріжжя, Північне Шосе, 20. Обґрунтування припису - ст.ст. 10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря , умови та вимоги дозволу № 2310137200-16 від 16.06.2014.

Пунктом 3 припису зобов`язано позивача у строк до 15.05.2019 Оснастити автоматичними пробовідбірниками та стаціонарними приладами постійного контролю за кількісним та якісним складом забруднюючих речовин установку очистки газу (ГОУ) рукавний фільтр ФРІР - 1200 (№ 1, 2, 3) за котлами-утилізаторами димових газів від прокалювальних печей № 1, 2, 3, 4, 5 цеху № 2 джерело викиду № 205. Обґрунтування припису - ст.ст. 10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря , п.п. 2.2.1; 3.3.2 Правил технічної експлуатації установок очистки газу , затверджених наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 06.02.2009 № 52.

Листом від 28.03.2019 № 29/1387 ПрАТ Укрграфіт повідомило ДЕІ у Запорізькій області про свою незгоду із вимогами припису № 013/066/100/05 від 19.03.2019, зокрема, в зв`язку із тим, що підприємством не допущено порушень вимог природоохоронного законодавства, а виконання вимог припису у встановлений владним органом термін - до 15.05.2019 є об`єктивно неможливим, про що відповідачу, як компетентному органу, є відомо та зрозуміло, та звернувся до суду із позовом.

Дослідивши обставини по справі, колегія суддів вважає за можливе погодитесь з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Щодо перших пунктів припису, з яких вбачається, що ці обидві вимоги стосуються питання дотримання підприємством діючих дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами № 2310137200-16 б від 28.11.2016 та № 2310137200-16 від 16.06.2014.

Так, Позивач здійснює господарську діяльність на підставі чинних дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, зокрема:

- дозвіл № 2310137200-16 від 16.06.2014 терміном дії з 16.06.2014 по 16.06.2021 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами промислового майданчика ПАТ Укрграфіт за адресою: 69600, м. Запоріжжя, Орджонікідзевський район, Шосе Північне, 20;

- дозвіл № 2310137200-16 б від 28.11.2016 терміном дії з 28.11.2016 по 28.11.2023 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами промислового майданчика ПАТ Укрграфіт за адресою: 69600, м. Запоріжжя, Орджонікідзевський район, Шосе Північне, 31 а.

Відповідно до статті 7 Закону України Про екологічну експертизу (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) об`єктами екологічної експертизи є проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів, передпроектні, проектні матеріали, документація по впровадженню нової техніки, технологій, матеріалів, речовин, продукції, реалізація яких може призвести до порушення екологічних нормативів, негативного впливу на стан навколишнього природного середовища.

Частиною 2 статті 12 Закону України Про екологічну експертизу передбачено, що висновки державної екологічної експертизи є обов`язковими для виконання. Приймаючи рішення щодо подальшої реалізації об`єктів екологічної експертизи, висновки державної екологічної експертизи враховуються нарівні з іншими видами державних експертиз.

Згідно зі статтею 13 Закону України Про екологічну експертизу державна екологічна експертиза організується і проводиться еколого-експертними підрозділами, спеціалізованими установами, організаціями або спеціально створюваними комісіями спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів, його органів на місцях із залученням інших органів державної виконавчої влади.

Відповідно до ст. 5 ЗУ Про екологічну експертизу , Основними завданнями екологічної експертизи є: 1) визначення ступеня екологічного ризику і безпеки запланованої чи здійснюваної діяльності; 2) організація комплексної, науково обґрунтованої оцінки об`єктів екологічної експертизи; 3) встановлення відповідності об`єктів експертизи вимогам екологічного законодавства; 4) оцінка впливу діяльності об`єктів екологічної експертизи на стан навколишнього природного середовища, і якість природних ресурсів; 5) оцінка ефективності, повноти, обґрунтованості та достатності заходів щодо охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст. 7 Закону, об`єктами екологічної експертизи є проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів, документація по впровадженню нової техніки, технологій, матеріалів, речовин, продукції, генетично модифікованих організмів, реалізація яких може призвести до порушення екологічних нормативів, негативного впливу на стан навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст.39 Закону України "Про екологічну експертизу", реалізація проектів і програм чи діяльності без позитивних висновків державної екологічної експертизи забороняється.

Здійснення державної екологічної експертизи є обов`язковим для видів діяльності та об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку. Перелік видів діяльності та об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Отже, аналіз зазначених вище норм права свідчить, що здійснення екологічної експертизи є обов`язком, зокрема при здійсненні видів діяльності, що становлять підвищену екологічну небезпеку, при цьому відповідно до Закону об`єктами експертизи є проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів, документація по впровадженню нової техніки, технологій, матеріалів, речовин, продукції, генетично модифікованих організмів, реалізація яких може призвести до порушення екологічних нормативів, негативного впливу на стан навколишнього природного середовища.

З метою покращення стану довкілля м. Запоріжжя, між Запорізькою міською радою та промисловими підприємствами м. Запоріжжя, в тому числі, ПАТ Укрграфіт , 09.06.2016 укладено Меморандум про спільні дії Запорізької міської ради та промислових підприємств у сфері покращення стану довкілля м. Запоріжжя. 01.06.2017 укладено Доповнення до Меморандуму з Додатком, яким передбачено здійснення нових, додаткових заходів.

Додатком до Меморандуму та Додатком до Доповнення до Меморандуму визначені переліки заходів щодо покращення стану довкілля м. Запоріжжя. В тому числі, пунктом 10 Додатку до Доповнення від 01.06.2017 до Меморандуму передбачено для ПрАТ Укрграфіт в 2017-2018 рр. здійснити наступний природоохоронний захід: Реконструкція існуючого цеху № 6 корпус 1 з встановленням печей поздовжньої графітації. Будівництво 8 печей поздовжньої графітації. Виведення з експлуатації 8 існуючих печей графітації в цеху № 4 .

ПрАТ Укрграфіт було здійснено на виконання Меморандуму першу чергу реконструкції існуючого цеху № 6 корпус 1, внаслідок якої відбулась заміна існуючих печей графітації цеху № 4, що працювали по технології графітації Ачесона, на нові інноваційні технології за рахунок будівництва 8 нових печей графітації, які працюють за методом Кастнера.

Під час реалізації вказаного проекту, а саме при розробленні проекту ОВНС (оцінка впливу на навколишнє середовище), в зв`язку із відсутністю на території України аналогів цього обладнання - печей поздовжньої графітації, які працюють за сучасним методом Кастнера, використана технологія, реалізована на задіяних у виробництві печах графітації, що працюють за методом Ачесона, який передбачає відведення газів від печей в певний проміжок часу через газовловлюючі зонти, які не є газоочисними спорудами та лише виконуються функцію часткового виведення газів від печей з приміщення цеху.

За результатами проведеної інвентаризації джерел викидів утвореної нової виробничої ділянки № 6-1 цеха № 4, Міністерством екології та природних ресурсів України 28.11.2016р. видано Дозвіл № 2310137200-16 б на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами з терміном дії 7 років (з 28.11.2016 по 28.11.2023), в якому затверджені гранично допустимі викиди для стаціонарних джерел викидів ділянки № 6-1 цеха № 4 ПрАТ Укрграфіт (загалом дозволом передбачено 42 джерела викидів).

Виданим діючим дозволом № 231037200-16 б, передбачена можливість часткового відведення димових газів від печей під час процесу графітації (16 годин) та охолодження (16 годин) за допомогою зонта в атмосферу через стаціонарні джерела викидів №№ 610,611 (димові труби d = 1,25м, h = 23м).

Під час проведення розвантажувальних-завантажувальних, ремонтних робіт та від гарячих печей, коли від них відключено витяжні зонти, забруднюючі речовини виділяються безпосередньо в приміщення цеху. Витяжка з цеху при відключенні зонтів здійснюється: 2-ма дефлекторами - джерела №№ 612, 613; 30-ма стіновими вентиляторами - джерела №№ 614-643; 8-ма даховими вентиляторами - джерела №№ 644-651. В такому разі, величини викидів розподіляються лише на 40 джерел (дозволом передбачено 42 джерела викидів).

Таким чином, діючим дозволом на викиди № 231037200-16 б передбачено застосування (як одночасне, так і по окремо) двох можливих варіантів газовиділення від печей графітації:

- частково за допомогою передбачених дозволом 40 джерел викидів №№ 612-651(дефлектори, стінові та дахові вентилятори) та через зонти на джерела викидів №№ 610,611 (димові труби);

- за допомогою тільки передбачених дозволом 40 джерел викидів №№ 612-651 (дефлектори, стінові та дахові вентилятори).

Враховуючи те, що газовловлюючі зонти не виконують функцій газоочисного обладнання, в будь-якому варіанті газовиділення склад та кількість викидів не змінюється.

Оскільки вплив на повітряне середовище не перевищує санітарно-гігієнічні нормативи і гранично допустимі викиди та не порушує природоохоронне законодавство, необхідність встановлення газоочисних установок для стаціонарних джерел викидів ділянки № 6-1 цеха №4 дозвільною документацією не передбачена.

В подальшому позивачем з`ясовано, що зонти для відведення димових газів є технологічно, економічно та екологічно недоцільним та зокрема призводить до збільшення кількості виділення забруднюючих речовин в повітря.

Звітом Научно-техническое сопровождение внедрения рациональных регламентові графитирования в печи прямой графитации , складеним Національним технічним університетом України Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського за результатами проведеного аналізу кампаній графітації в 2018 року, підтверджено, що розрахунки утворення забруднюючих речовин при переході від графітації по методу Ачесона на виконання графітації по методу Кастнера свідчать про суттєве скорочення утворення забруднюючих речовин. Однак, були також виявлены негативны впливів на виробничий процес. В зв`язку із чим, підприємству було рекомендовано здійснити дослідну кампанію графітації без використання аспіраційних зонтів.

Результатами інструментальних вимірювань, проведених ТОВ Вертон-Сервіс в період роботи печей поздовжньої графітації ділянки № 6-1 цеха № 4 без витяжних зонтів, встановлено, що вміст забруднюючих речовин від 40 джерел викидів №№ 612,613,614-643;644-651 (дефлектори, вентилятори стінові та дахові), за всіма інгредієнтами не перевищує нормативи встановлені дозволом № 231037200-16 б.

З метою виключення можливості виникнення негативних впливів на виробничий процес та навколишнє середовище від використання газовловлюючих зонтів, ПрАТ Укрграфіт було прийнято рішення (протокол від 06.06.2018р.) про відмову від експлуатації системи видалення газів через пересувні зонти для відведення газів від 8-ми печей поздовжньої графітації ділянки № 6-1 цеха № 4 через джерело викидів № 61, що не вплинуло на кількість стаціонарних джерел (працюючого технологічного обладнання) даної виробничої ділянки, а також кількість та склад викидів в атмосферне повітря від стаціонарних джерел.

Відповідність вмісту забруднюючих речовин від 40 джерел викидів №№ 612,613,614-643;644-651 нормативам, встановленим дозволом № 231037200-16 підтверджена результатами інструментальних вимірювань, які проведено ТОВ Вертон-Сервіс в квітні 2019 року за замовленням ПрАТ Укрграфіт в різні періоди роботи печей графітації.

Відповідачем в Акті планової перевірки № 116/478/05 перевищення граничнодопустимих викидів також не зафіксовано.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає обґрунтованим висновок суду першої інстанції стосовно того, що вимога пункту 1 припису відповідача щодо забезпечення відведення димових газів від печей поздовжньої графітації під час процесу графітації та охолодження відповідно до технологічної схеми, передбаченої звітом з інвентаризації викидів та діючим дозволом є необґрунтованою, а її виконання позивачем повністю знівелює усі позитивні результати, здобуті за результатами запровадження новітньої технології виконання графітації.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем здійснена модернізація виробничого обладнання, внаслідок якої викиди забруднюючих речовин зменшуються в кілька разів у порівняні із об`ємами, що передбачені діючими дозволами, що повністю відповідає вимогам вітчизняного та міжнародного законодавства.

Відсутність перевищення гранично допустимих викидів забруднюючих речовин від 40 джерел викидів №№ 612, 613, 614-643; 644-651 цеху повздовжньої графітації №4 дільниця 6/1, затверджених дозволом на викиди № 231037200-16, підтверджена результатами інструментальних вимірювань, які було проведено ТОВ Вертон-Сервіс в квітні 2019 року на замовлення ПрАТ Укрграфіт в різні періоди роботи печей графітації.

Відсутність перевищення гранично допустимих викидів забруднюючих речовин від роликових млинів MTW-138 в цеху № 1, затверджених дозволом на викиди № 231037200-16, підтверджена результатами інструментальних вимірювань, проведених в квітні 2019 року лабораторією ПрАТ Укрграфіт , технічна компетентність якої підтверджена відповідно до законодавства.

Наведене свідчить про відсутність підстав що обумовлюють необхідність отримання нового дозволу.

Разом із цим, відповідно до статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря , у разі зміни параметрів джерел викидів, їх кількості, кількісного та якісного складу забруднюючих речовин, заходів із зниження їх кількості до зазначених дозволів вносяться зміни.

Аналогічна вимога зазначена в п. 1.4 Інструкції про загальні вимоги до оформлення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами для підприємств, установ, організацій та громадян-підприємців , затвердженої Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 09.03.2006 № 108 - у разі зміни якісних та кількісних показників викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря Документи, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, підлягають корегуванню.

Отже, відповідно до вимог статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря та пункту 1.4 Інструкції про загальні вимоги до оформлення документів... , у позивача виник обов`язок внести зміни до дозвільних документів в передбаченому законодавством порядку.

Виконання всього комплексу робіт, необхідних для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами викидів, в якому буде передбачена робота печей поздовжньої графітації ділянки № 6-1 цеха № 4 без газовловлюючих зонтів та джерел викидів №№ 610, 611, а також врахована заміна обладнання (кульових млинів на роликові) в цеху № 1 ПрАТ Укрграфіт , було розпочато позивачем ще в березні 2018 року. З цією метою позивач уклав договір № 804/1880243/29 від 12.03.2018 про виконання робіт з інвентаризації викидів, розробки документів, в яких обґрунтовуються обсяги викидів, отримання дозволу на викиди з Приватним акціонерним товариством Український науково дослідний інститут по промисловому та санітарному очищенню газів (ПрАТ УкрНДІОГаз ).

Термін виконання робіт продовжено в зв`язку із необхідністю врахування в інвентаризації такого викиду як сублімати смолистих речовин, що вимагається для виведення виробництва на міжнародний рівень та виконання екологічних стандартів Європейського Союзу в питаннях ресурсозбереження та впливу на навколишнє середовище.

З метою створення найкращого можливого варіанту охорони навколишнього середовища, на замовлення позивача ТОВ Центр ресурсоефективного та чистого виробництва (ТОВ ЦРЕЧП ) проведено дослідницькі роботи та складено звіт Оцінка екологічних показників ПрАТ Укрграфіт та їх відповідність вимогам нормативно-правових документів Європейського Союзу регламентуючих вплив на навколишнє середовище (BAT assessment) , складовою частиною якого є звіт про оцінку по критеріям НДТ (найкращі доступні технології) відповідно до Директиви Європейського парламенту та Ради Європейського Союзу 2010/75ЄС від 24.11.2010р. Про промислові викиди (про комплексне попередження забруднення та контроль над ним) . При цьому було встановлено, що для подальшої модернізації технологічного обладнання та досягнення повної відповідності методам НДТ згідно з п. 3.8 Додатку 3 Директиви 2010/75 ЄС необхідно виконати ряд заходів, в тому числі: Виконати інвентаризацію стаціонарних джерел викидів та виявити наявність та вміст вуглеводню (летучих та конденсуючих), загального летучого органічного вуглецю .

Оскільки в Україні не визначені методи контролю і гранично - допустимі концентрації (ГДК) для субліматів смолистих речовин в атмосфері населених місць і не встановлені методи контролю для даного викиду, на замовлення позивача Державною Установою Інститут громадського здоров`я ім. О.М. Марзєєва НАМН України розроблені Матеріали з обґрунтування ОБРВ субліматів смолистих речовин (ПрАТ Укрграфіт , м. Запоріжжя) в атмосферному повітрі населених місць .

Згідно витягу з Протоколу від 15 лютого 2019 року розгляду матеріалів обґрунтування гігієнічних нормативів Комісією з питань гігієнічного нормування хімічних речовин в атмосферному повітрі населених місць, Комісією з питань гігієнічної регламентації канцерогенних факторів постановлено узгодити рекомендоване значення гігієнічного нормативу: орієнтовного безпечного рівня впливу (ОБРВ) субліматів смолистих речовин (ПрАТ Укрграфіт , м. Запоріжжя) з вмістом бенз(а)пірену 0,0014% - 0,07 мг/м3, пари.

Після чого, позивачем та ПрАТ УкрНДІОГаз підписано Додаткову угоду до Договору № 804/1880243/29 від 12.03.2018 про зміну до лютого 2020 року строків виконання робіт, які включають проведення додаткових інструментальних вимірювань по всім джерелам викидів підприємства (у разі потреби оновлення попередньо отриманих даних) та проведення додаткових вимірів кількісного та якісного складу забруднюючих речовин від конкретних організованих стаціонарних джерел викидів, викиди яких містять смолисті речовини.

Також, в зв`язку із врахуванням у викидах субліматів смолистих речовин, після отримання звіту про інвентаризацію викидів забруднюючих речовин та документів, в яких обґрунтовуються обсяги викидів забруднюючих речовин, позивач мав розробити і затвердити в Державній службі України з питань безпечності харчових продуктів проект Санітарно захисної зони, що передбачено Наказом Мінприроди України № 108 від 09.03.2006, Державними санітарними правилами планування та забудови населених пунктів, затвердженими Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 19.06.1996 № 173.

В листі № 04/294 від 16.04.2019р. ПрАТ УкрНДІОГаз , яке є провідним підприємством України щодо супроводження отримання Дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, на запит позивача зазначило, що мінімальний строк отримання Дозволу на викиди в випадку позивача, враховуючи специфіку виробництва та кількість джерел викидів, складає 14 (чотирнадцять) календарних місяців.

Відповідач зобов`язав ПрАТ Укрграфіт отримати новий дозвіл до 15.05.2019р. (тобто, менш, ніж за два місяці), що не можна вважати співмірним з обсягом та реальним строком виконання цих робіт.

Матеріалами справи підтверджується, що позивачем ще в 2019 році завершено всі роботи, передбачені діючим законодавством для отримання нового дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, а підготовлений відповідний комплект документів направлено до Міністерства енергетики та захисту довкілля України з листом від 16.12.2019 вих. № 29/5186.

Однак, станом на дату розгляду справи результат розгляду поданих позивачем документів не відомий, інформація від Міністерства щодо цього питання на адресу позивача не надходила.

Щодо вимог пункту 3 оскарженого припису, яким позивача зобов`язано у строк до 15.05.2019 оснастити автоматичними пробовідбірниками та стаціонарними приладами постійного контролю за кількісним та якісним складом забруднюючих речовин установку очистки газу (ГОУ) рукавний фільтр ФРІР - 1200 (№ 1, 2, 3) за котлами-утилізаторами димових газів від прокалювальних печей № 1, 2, 3, 4, 5 цеху № 2 джерело викиду № 205, позивач вказує на їх необґрунтованість з огляду на не визначеність діючим законодавством такого обов`язку для позивача.

Відповідно до п. 2.2.1 Правил технічної експлуатації установок очистки газу , затверджених наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 06.02.2009 № 52, суб`єкт господарювання зобов`язаний забезпечувати безперебійну ефективну роботу і безпечну експлуатацію ГОУ, підтримувати у справному стані споруди, устаткування та апаратуру для очищення викидів відповідно до вимог цих Правил.

Згідно п. 3.3.2 Правил технічної експлуатації установок очистки газу , ГОУ повинні бути оснащені Автоматичними пробовідбірниками, стаціонарними приладами контролю за кількісним і якісним складом забруднюючих речовин та сигнальними пристроями, якщо це передбачено проектною документацією.

Проектною документацією ПрАТ Укрграфіт на будівництво утилізаційної котельної не передбачено оснащення установок очистки газу (ГОУ) рукавних фільтрів ФРІР - 1200 (№ 1, 2, 3) за котлами-утилізаторами димових газів від прокалювальних печей № 1, 2, 3, 4, 5 цеху № 2 (джерело викиду № 205) автоматичними пробовідбірниками та стаціонарними приладами постійного контролю за кількісним та якісним складом забруднюючих речовин, що свідчить про необґрунтованість зазначеної в п. 3 оскарженого припису вимоги відповідача.

З огляду на викладене вище, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції стосовно того, що під час розгляду справи порушення зазначені в приписі , спростовані позивачем.

З урахуванням приведеного, колегія суддів дійшла висновку, що постанова суду першої інстанції ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні в судовому засіданні усіх обставин справи в їх сукупності.

Доводи апеляційної скарги не спростовують правового обґрунтування, покладеного в основу судового рішення, тому не можуть бути підставою для скасування постанови суду першої інстанції.

Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної екологічної інспекції у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 03 серпня 2020 р. у справі № 280/2292/19 - залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 03 серпня 2020 р. у справі № 280/2292/19 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку в порядку та строки передбачені ст.ст.328, 329 КАС України.

Головуючий - суддя Н.А. Бишевська

суддя І.Ю. Добродняк

суддя Я.В. Семененко

Дата ухвалення рішення18.01.2021
Оприлюднено20.01.2021
Номер документу94198781
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/2292/19

Ухвала від 01.11.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Постанова від 18.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 03.08.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 14.04.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 14.04.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні