УХВАЛА
18 січня 2021 року
Київ
справа №813/3676/16
адміністративне провадження №К/9901/39297/18
Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Мельник- Томенко Ж.М., перевіривши касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Інновація на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 13.09.2017 у справі № 813/3676/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Інновація до Червоноградської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Закрите акціонерне товариство Прибужжя , про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИВ:
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 24.11.2017 відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Інновація на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 13.09.2017 у справі № 813/3676/16.
Ухвалою Верховного Суду від 03.06.2020 справу № 813/3676/16 передано на розгляд об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду.
Ухвалою Верховного Суду у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду Мельник-Томенко Ж.М. від 30.06.2020 прийнято до провадження касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Інновація на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 13.09.2017 у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Інновація до Червоноградської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Закрите акціонерне товариство Прибужжя , про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.
За приписами пунктів 2, 3, 5 частини першої статті 340 Кодексу адміністративного судочинства України суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду вирішує письмово заявлені клопотання учасників справи, вирішує питання про можливість попереднього розгляду справи або письмового провадження за наявними у справі матеріалами у суді касаційної інстанції, вирішує інші питання, необхідні для касаційного розгляду справи.
04.08.2020 представником відповідача засобами поштового зв`язку надіслано до суду клопотання про заміну відповідача у справі правонаступником.
Відповідно до частини першої статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Постановою Кабінету Міністрів України Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України від 18.12.2018 № 1200 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Постановою Кабінету Міністрів України Про утворення територіальних органів Державної податкової служби від 19.06.2019 № 537 утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1. Згідно додатку 1 утворено Головне управління Державної податкової служби у Львівській області. Згідно додатку 2 Головне управління Державної фіскальної служби у Львівській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Державної податкової служби України у Львівській області.
З огляду на викладене, Верховний Суд дійшов висновку про наявність підстав для допущення процесуального правонаступництва шляхом заміни відповідача у справі - Червоноградської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області його правонаступником - Головним управлінням Державної податкової служби України у Львівській області.
Крім того, під час проведення підготовки справи до касаційного розгляду встановлено, що відповідачем подано клопотання про призначення справи до касаційного розгляду у судовому засіданні.
Практика Європейського суду з прав людини з питань гарантій публічного характеру провадження у судових органах у контексті пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 свідчить про те, що публічний розгляд справи може бути виправданим не в кожному випадку (рішення від 08.12.1983 у справі Axen v. Germany ( Аксен проти Німеччини ), заява № 8273/78; рішення від 25.04.2002 у справі Varela Assalino v. Portugal ( Варела Ассаліно проти Португалії ), заява № 64336/01). Так, у випадках, коли мають бути вирішені тільки питання права, розгляд письмових заяв, на думку Європейського суду з прав людини, є доцільнішим, ніж усні слухання, і розгляд справи на основі письмових доказів є достатнім. Заявник (в одній із зазначених справ) не надав переконливих доказів на користь того, що для забезпечення справедливого судового розгляду після обміну письмовими заявами необхідно було провести також усні слухання. Зрештою, у певних випадках влада має право брати до уваги міркування ефективності й економії. Зокрема, коли фактичні обставини не є предметом спору, а питання права не становлять особливої складності, та обставина, що відкритий розгляд не проводився, не є порушенням вимоги пункту 1 статті 6 Конвенції про проведення публічного розгляду справи.
Верховний Суд створив учасникам процесу належні умови для ознайомлення з рухом справи № 813/3676/16 шляхом надсилання процесуальних документів. Крім того, кожен з учасників справи може користуватися своїми процесуальними правами та обов`язками, визначеними статтею 44 Кодексу адміністративного судочинства України.
Бажання сторони у справі викласти під час публічних слухань свої аргументи, які висловлені нею в письмових та додаткових поясненнях, не зумовлюють необхідності призначення до розгляду справи з викликом її учасників.
Аналогічний висновок викладений в ухвалі Великої Палати Верховного суду від 24.01.2020 у справі № 9901/491/19 (11-1189заі19).
Суддею-доповідачем згідно із статтею 340 Кодексу адміністративного судочинства України проведені необхідні дії з підготовки справи до касаційного розгляду.
Керуючись статтями 52, 248, 256, 340, 345 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд
УХВАЛИВ:
Замінити відповідача у справі - Червоноградську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області його правонаступником - Головним управлінням Державної податкової служби України у Львівській області.
Відмовити в задоволенні клопотання Головного управління Державної податкової служби України у Львівській області про призначення справи до касаційного розгляду у судовому засіданні.
Закінчити підготовку даної справи до касаційного розгляду.
Призначити справу до розгляду у порядку письмового провадження з 19.01.2021 в приміщенні Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду за адресою: вул. Московська 8, корп. 5, м. Київ.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Ж.М. Мельник-Томенко
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2021 |
Оприлюднено | 19.01.2021 |
Номер документу | 94201041 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Іщук Лариса Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні