Справа № 219/9707/20
Провадження № 3/219/43/2021
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 січня 2021 року Артемівський міськрайонний суд Донецької області у складі:
cудді Лапченко О.М.,
за участі секретаря Андрусенка С.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Бахмут Донецької області адміністративний матеріал у відношенні
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД", адреса реєстрації: АДРЕСА_1 ,
у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ст. 164 ч.1 КпАП України,
встановив:
згідно протоколу про адміністративне правопорушення керівник ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" (код за ЄДРПОУ 34500767) ОСОБА_1 допустив провадження господарської діяльності підприємства без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, а саме: у період з 01.04.2020 по 25.08.2020 включно на акцизному складі № 1002188 ТОВ АВТОГАЗ-ЛЕНД (код за ЄДРПОУ 34500767) за адресою: Донецька область, м.Бахмут, вул. Незалежності, буд. 220 встановлено здійснення зберігання пального (бензину УКТ ЗЕД 2710124194, 2710124195 та скрапленого газу УКТ ЗЕД 2711129700, 2711121900), тобто у період з 01.04.2020 по 31.07.2020 зберігалось 844,05 літрів бензину та 9612,32 літри скрапленого газу, що підтверджується даними декларацій з акцизного податку, наданими до контролюючого органу (Головного управління ДПС у Донецькій області) та на момент перевірки 25.08.2020 у ємності для зберігання скрапленого газу об`ємом 9830 літрів (робочий об`єм 8356 літрів) знаходилось 1002,72 літрів, що підтверджується показниками пристроїв для вимірювання відсотка пального у резервуарі, якими обладнано ємність (відсоток наповнення резервуару скрапленим газом на час перевірки склав 12,0%) без наявності ліцензії на право здійснення зберігання пального за місцем зберігання пального, що є порушенням частини 1, 8 статті 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального від 19.12.1995 року № 481/95-ВР (із змінами і доповненнями), чим порушив частину 1 статті 164 Кодексу України Про адміністративні правопорушення .
Постановою Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 21.10.2020 року вказаний матеріал був повернутий на дооформлення, виходячи з наступного.
З матеріалів адміністративної справи вбачалося, що в протоколі відсутній підпис ОСОБА_1 , не міститься запису про відмову від підписання протоколу, також правопорушнику не роз`яснювалися його права та обов`язки. З протоколу незрозуміло чи повідомлений ОСОБА_1 про складання такого протоколу взагалі, чи подавалися ним зауваження щодо складення протоколу, чи роз`яснювалися йому права та обов`язки.
Складений Головним управлінням ДПС у Донецькій області Державної податкової служби України акт фактичної перевірки щодо дотримання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими для виконання при здійсненні оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним від 31.08.2020 року ОСОБА_1 не вручався. З матеріалів вбачалося, що вказаний акт вручався оператору ОСОБА_2 , який відмовився від отримання цього акту. Також згідно акту відмови від підписання та отримання акту від 28.08.2020 року від його отримання та підписання відмовився адвокат Негодуйко Г.В., який, як вказано в акті, є представником ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД". Між тим, матеріали справи не містили доказів наявності повноважень вказаної особи як адвоката та представника ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД". Також матеріали справи не містили доказів наявності трудових відносин ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" з ОСОБА_2 , який між тим в поясненнях вказує, що він є не оператором, а сторожем (а.с.10). 1.09.2020 року керівнику ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" за адресою: Донецька обл., м. Бахмут, вул. Незалежності, 220 ГУ ДПС у Донецькій області був надісланий лист, яким керівника було запрошено до ГУ ДПС у Донецькій області у триденний термін після отримання листа з 09.00 год. до 18.00 год. для складання та підписання протоколу про адміністративне правопорушення, проте відомості про отримання керівником ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" ОСОБА_1 вказаного запрошення в матеріалах справи були відсутні. Керівник ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" ОСОБА_1 для складання, ознайомлення, підписання, надання пояснень та отримання другого екземпляру протоколу про адміністративні правопорушення до Головного управління ДПС України у Донецькій області не з`явився, про що складено акт неявки від 12.10.2020 року. 19.10.2020 року керівнику ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_2 , ГУ ДПС у Донецькій області був надісланий другий примірник протоколу від 12.10.2020 року про адміністративне правопорушення, складений відповідно до ч.1 ст.164 КУпАП та на підставі акту фактичної перевірки від 31.08.2020 року, однак в матеріалах справи були відсутні відомості про отримання протоколу керівником ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" ОСОБА_1 . З протоколу про адміністративне правопорушення незрозуміло чи був повідомлений ОСОБА_1 про складання зазначеного протоколу, чи подавалися ним зауваження щодо складення протоколу, чи роз`яснювалися йому права та обов`язки. Автор протоколу вказував, що керівник ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" ОСОБА_1 для складання, ознайомлення, підписання, надання пояснень та отримання другого екземпляру протоколу про адміністративне правопорушення до Головного управління ДПС України у Донецькій області не з`явився, про що складений акт неявки. Разом з тим, діючий КпАП України не містить жодної норми про те, що протокол про адміністративне правопорушення може бути направлений правопорушнику за місцем його проживання чи роботи. Також в матеріалах справи були відсутні будь-які відомості про те, який правовий статус має ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" , яке відношення має ОСОБА_1 до вказаного товариства. З матеріалів справи не вбачалося, чи взагалі отримував даний акт фактичної перевірки від 31.08.2020 року саме ОСОБА_1 , в зв`язку з чим, суд був позбавлений можливості встановити наявність чи відсутність в діях правопорушника склад адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. А тому суд вважав необхідним направити адміністративний матеріал на доопрацювання з метою виправлення вказаних недоліків.
18.11.2020 року вказаний матеріал надійшов до суду, однак вимоги, викладені в постанові суду від 21.10.2020 року, не були виконані.
В судовому засіданні представник ОСОБА_1 - адвокат Негодуйко Г.В. просив суд закрити провадження у справі про адміністративне правопорушення у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.164 КУпАП на підставі п.1 ч.1 ст.147 КУпАП.
В обґрунтування своєї позиції пояснив, що при складанні протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_3 в порушення вимог ст. 256 КУпАП не роз`яснив права ОСОБА_1 , не ознайомив з протоколом про адміністративне правопорушення та матеріалами, які долучені до адміністративного протоколу, не вручив копію протоколу про адміністративне правопорушення. При складанні адміністративного протоколу було зазначено, що директор ТОВ АВТОГАЗ-ЛЕНД ОСОБА_1 допустив провадження господарської діяльності підприємства без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону. Відповідно до протоколу зазначені обставини підтверджуються поданими ТОВ АВТОГАЗ-ЛЕНД деклараціями акцизного податку, наданими до контролюючого органу. Між тим, в деклараціях акцизного податку відображена інформація, яка не відповідає фактичному стану справ. Так, під час діяльності ТОВ АВТОГАЗ-ЛЕНД при отриманні пального від оптових постачальників прийом продукції відбувався від оптового постачальника за накладними, в яких поставка проводилась у одиницях виміру у тонах та кілограмах. Газ скраплений та бензин оприбутковувались відповідно до вимог ведення бухгалтерського обліку та здійснювався перерахунок за коефіцієнтом у об`єм - літри. В день надходження пального, в касовому апараті проводилась операція з приходу пального і в подальшому проводилась роздрібна торгівля пальним. Впродовж 15 днів з моменту поставки пального постачальником надавалась товариству акцизна накладна, в якій кількість поставленого пального зазначалась у літрах, приведених до температури 15° С. Так, наприклад, відповідно до видаткової накладної № 2023 від 14.05.2019 року ТОВ ЄВРОГАЗГРУП здійснило поставку ТОВ АВТОГАЗ-ЛЕНД газ скраплений (код за УКТ ЗЕД 2711129700) у кількості 2104 кг за ціною з ПДВ 22 148,29 грн., на суму 46 600,00 грн. Відповідно касових чеків від 14.05.2019 року оприбутковано до заправних станцій, розташованих відповідно м. Бахмут, по вул. Незалежності, 220 - 2000 л. газу скрапленого, та за адресою АДРЕСА_3 - 2000 л. газу скрапленого, всього 4 000 л. Відповідно акцизної накладної від 14.05.2019 року ТОВ ЄВРОГАЗГРУП здійснило поставку 2104 кг газу скрапленого, в літрах, приведеного до 115° С у кількості 4 050,00 л. Таким чином, в результаті розбіжностей між фактичною поставкою газу скрапленого, яка була відображена в бухгалтерському обліку підприємства та касовому апараті, та зазначеною в акцизній накладній, відбулась різниця на 50 л. Також, відповідно до видаткової накладної PH № 0000790 від 11.06.2019 року ПП ДОНГАЗТРЕЙД здійснило поставку ТОВ АВТОГАЗ-ЛЕНД газ скраплений (код за УКТ ЗЕД 2711121900) у кількості 2112 кг за ціною без ПДВ 19,8864 грн., на суму 50 400,00 грн. з ПДВ. Відповідно до касових чеків від 11.06.2019 року оприбутковано до заправних станцій, розташованих відповідно м. Бахмут, по вул. Незалежності, 220 - 2 000 л. газу скрапленого, та АДРЕСА_3 -2 000 л. скрапленого газу, всього 4 000 л. Відповідно акцизної накладної від 14.05.2019 року ТОВ ЄВРОГАЗГРУП здійснило поставку 2104 кг газу скрапленого, в літрах, приведеного до 115° Є у кількості 4 165,64 л. Таким чином, в результаті розбіжностей між зазначеною фактичною поставкою газу скрапленого та зазначеною в акцизній накладній відбулась різниця на 165,64 л. Така ситуація відбувалась протягом тривалого часу роботи товариства і призвела до накопичення значної різниці між фактичною наявністю палива, яке також відображалось у бухгалтерському обліку підприємства та податкової звітністю відповідно до акцизних накладних на паливо. Порядок розв`язання цієї ситуації законодавством не передбачений, у зв`язку з чим різниця продовжувала обліковуватись у податковій звітності ТОВ АВТОГАЗ-ЛЕНД . З 01.07.2019 року вступили в силу зміни до Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , відповідно до яких для здійснення господарської діяльності у вигляді роздрібної торгівлі паливом необхідно отримання ліцензії. Відповідно до касових чеків звіту Z станом на 30.06.2019 року фактичний залишок палива складає 0 л бензину та 0 л скрапленого газу. Тобто, паливо на автозаправочних станціях було відсутнє, а підприємство призупинило свою роботу до отримання у відповідності з вимогами законодавства ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним. На момент формування фіскального чеку податкова в автоматичному порядку була повідомлена про нульові залишки палива. У зв`язку з чим необхідності в отриманні окремої ліцензії на зберігання палива не було потреби. 1.07.2019 року відповідно акцизних накладних № 8 від 01.07.2019, № 6 від 01.07.2019 № 5 від 01.07.2019 року, № 2 від 18.072019 року при фактичній відсутності залишків пального в резервуарах було проведено розподілення залишків різниці, яка обліковувалась відповідно податкового акцизного обліку, між акцизними складами та до акцизного складу № 1002188 розподілено: 844,05 л бензину та 9612,12 л скрапленого газу. Таким чином, відповідно до податкового обліку було обліковано наявність палива при його фактичній відсутності у зв`язку з невизначеним порядком приведення у відповідність цієї розбіжності. Вказує, що відповідно до вимог ст. 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , фінансові санкції застосовуються за зберігання пального без наявності ліцензії. Водночас, фактично паливо було відсутнє, що підтверджується касовими чеками від 30.06.2019 року та відсутністю будь-якої господарчої діяльності підприємства за період з 01.07.2019 року по 21.05.2020 року. З 21.05.2020 року ТОВ АВТОГАЗ-ЛЕНД відновило свою роботу на автогазозаправочній станції за адресою м. Бахмут, вул. Трудова, 20. На автогазозаправочній станції за адресою м. Бахмут вул. Незалежності, 220 діяльність не здійснюється по теперішній час. Зазначив, що підприємством не здійснювалось фактичне зберігання пального, а мало місце відображення в податковому обліку різниці, яка виникла при перерахунку в акцизних накладних об`єму пального при температурі 15° С, яке виникло до 01.07.2019 року та продовжувало обліковуватись до моменту проведення перевірки. При проведенні перевірки 25.08.2020 року в резервуарі, призначеному для зберігання бензину, будь яких залишків бензину не виявлено, що підтверджує відсутність фактичного зберігання пального в зазначений період. В резервуарі зі скрапленим газом перевіряючими встановлено наявність остаточного тиску, який обумовлений технологічною необхідністю зберігання резервуару, контролю за його герметичністю. Манометр не є приладом обліку скрапленого газу. Рівень тиску змінюється відповідно до температури повітря, стану навколишнього природного середовища. Крім того, прилад, на показники якого автор протоколу посилається як на доказ наявності скрапленого газу в резервуарі, - рівнемір Rochester горизонтальний, який був встановлений на наземній ємності СУГ-10Н.1-УХЛ1 зав. № НОМЕР_1 , не є законодавчо регульованим засобом вимірювальної техніки. Його показники не можуть використовуватись для встановлення фактичної наявності скрапленого газу. Обладнання витратомірами-лічильниками акцизного складу за адресою АДРЕСА_2 підприємством не проводилось у зв`язку з відсутністю проведення господарської діяльності з виробництва, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального. Таким чином, вважає, що порушень Податкового кодексу України ТОВ АВТОГАЗ-ЛЕНД не допустило.
Суд, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, прийшов до наступних висновків.
Згідно вимог ст.245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Відповідно до ст. 251 Кодексу України про адміністративне правопорушення доказами є будь-які фактичні дані, на підставі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу .
Підставою залучення суб`єкта правопорушення до юридичної відповідальності є наявність в його діях складу правопорушення.
Склад правопорушення - це сукупність передбачених законом об`єктивних і суб`єктивних ознак діяння, які характеризують (визначають) його як правопорушення (об`єкт, об`єктивна сторона, суб`єкт і суб`єктивна сторона).
Об`єктивна сторона правопорушення - це сукупність ознак, що характеризують зовнішню сторону складу правопорушення, тобто об`єктивні ознаки зовнішнього прояву правопорушення й об`єктивних умов його здійснення. Обов`язковими ознаками об`єктивної сторони правопорушення є наявність діяння (суспільно небезпечного або шкідливого), причинний зв`язок, наслідки (суспільно небезпечні або шкідливі) діяння. Крім того, серед ознак об`єктивної сторони порушення є місце та час його вчинення. Суб`єктивна сторона правопорушення - це внутрішня сторона правопорушення, що характеризує психічну діяльність особи в момент здійснення правопорушення. Обов`язковою ознакою суб`єктивної сторони є провина (у формі умислу або необережності), тобто певне психічне відношення особи до свого протиправного діяння і його суспільно небезпечним або шкідливим наслідкам (результату).
З метою перевірки вказаних обставин, в судове засідання були викликані свідки - ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 та досліджений акт фактичної перевірки щодо дотримання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими для виконання при здійсненні оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, від 31.08.2020 року з додатками.
Так, в судовому засіданні свідок ОСОБА_2 повідомив, що працює в ТОВ Автогаз-Ленд на заправці, яка знаходиться в с. Опитне, Бахмутського району, по вул. Незалежності, 220, на посаді заправника-оператора. З 01.07.2019 року заправка припинила свою роботу, оскільки для подальшої її роботи не вистачало певних документів, він та ще два співробітники (його змінники) чергували на заправці в якості охоронників за графіком - доба через дві, оскільки на об`єкті залишилось виробниче обладнання, касові апарати, тощо. 31.08.2020 року на адресу заправки прибули два чоловіки в якості перевіряючих, надали свої посвідчення. Вказані особи прибули з метою перевірки наявності палива на заправці, але його там не було, оскільки заправка не працює. На заправці на той час були дві бочки (ємності для бензину та газу), дві колонки, будка. Ніяких замірів бочок перевіряючі не робили, лише оглядали, стукали їх, дивились датчики, перевіряли касові апарати, друкували з них звіти, які були нульові. Додав, що бочки були пусті, але тиск з них ніхто не спускав, тому датчики в залежності від температурного режиму вказують на різні показники, зранку один, у вечорі - інший. Внаслідок того, що заправка знаходиться вздовж траси, інколи на неї заїжджають машини, але дізнавшись, що заправка не працює та палива не має - їдуть далі. Зазначив, що рівень палива в бочках вимірюється рівномірами, але під час перевірки заправки вказаних рівномірів не було, оскільки сама заправка не функціонувала. Повідомив, що бочка для газу ємністю всього 10 куб. та залишку в розмірі 9612,32 літри там не може бути, оскільки для розширення повинен ще бути запас.
Свідок ОСОБА_4 - головний державний ревізор-інспектор ГУ ДПС у Донецькій області в судовому засіданні повідомив, що під час перевірки об`єкту - заправки працівниками податкової служби ніяких ознак того, що об`єкт не працює виявлено не було. Під час перевірки на заправку заїхало авто, співробітник заправки одразу помахав йому руками, вказуючи, що об`єкт не працює і автомобіль залишив заправку. На заправці не було ніяких вивісок чи заборонених знаків, які б вказували, що об`єкт не працює. Пояснив, що відповідно до ст.230 Податкового кодексу України засобами обладнання можуть бути пристрої для вимірювання рівня або процента (відсотка) пального в резервуарі, а тому той датчик, який був встановлений на ємності визначає процент заповнення резервуару, в зв`язку з цим працівники податкової служби під час перевірки природно використовували данні, які на ньому були зазначені, оскільки він є засобом вимірювання залишків пального на акцизному складі. Інших документів, що цей прилад не працює чи не відповідає вимогам законодавства під час перевірки не надавались. Вказав, що нормативні акти передбачають, що облік пального на заправних станціях ведеться в одиницях, приведених до температури 20 градусів. Відпускаючи пальне, платних податків повинен відображати його в літрах, приведених до 20 градусів. Правопорушник звертався до податкової з запереченням факту перевірки та йому було все роз`яснено в повній мірі та надано письмову відповідь. Наголошує на тому, що данні про те, що станом на 01.07.2019 року залишків пального у платника податків не було, суперечить тим даним, які були надані в податкову службу. ОСОБА_1 , виконуючи вимоги законодавства, здійснив перерозподіл залишків пального між об`єктами, де воно зберігалось, а їх в нього два. Конкретно щодо акцизного складу, який перевірявся, було зазначено переміщення скріпленого газу і бензину відповідно до акцизних накладних, а тому відсутність залишків не відповідає тим документам, які надавались в податкову службу. Вказав, що доступу у працівників податкової служби до бочок з пальним для вимірювання його залишків не було. Працівник заправки не відчинив ємність для огляду залишків, не надав показники технічних засобів вимірювання, а тому встановити залишки бензину не вдалось, вони встановлювались, виходячи з даних звітності платника податків, декларацій. Щодо скріпленого газу, то були взяті показники з вимірювальних засобів, які були встановлені на ємності з газом. Прилад вимірювання залишків скріпленого газу був перевірений візуально, працездатність його встановлено не було, оскільки це не входить в обов`язки перевіряючого податкової, а залишається в обов`язках платника податків. Податковим кодексом не передбачена реєстрація вимірювального прибору, передбачена реєстрація ємності, але не засобів вимірювання. Під час перевірки був включений касовий апарат та наданий зе звіт, який вказував на те, що потрібне обслуговування сервісною організацією . За даними реєстратора розрахункових операцій, розрахункові операції на приборі не здійснювались. Відповідно до податкової звітності 01.07.2019 року на акцизний склад було переміщення пального, але в касовому апараті відсутні будь-які дані про рух пального, що не відповідає вимогам законодавства.
Свідок ОСОБА_3 - головний державний ревізор-інспектор ГУ ДПС у Донецькій області в судовому засіданні пояснив, що вимірювання скрапленого газу на заправці проводилось шляхом візуального спостереження показників вимірювальних приладів, що стосується вимірювання залишків бензину, то воно не проводилось, встановлення залишків проводилось, виходячи з даних податкових декларацій. Доступу працівникам податкової до перевірки ємності з бензином не надавалось, вимірювальних приладів залишків пального у перевіряючих на час перевірки не було, якби був наданий доступ то уповноважена особа підприємства повинна була вимірювати залишки пального в присутності співробітників податкової служби. Приладів вимірювання залишків пального податкова служба взагалі не має. Згідно до вимог податкового кодексу облік пального здійснюється відповідно до показників рівномірів, яких на ТОВ Автогаз-Ленд на час перевірки не було. Перешкоди працівниками заправки під час її перевірки співробітниками податкової служби не чинились. Доступу до огляду ємності з бензином з середини не було, вона була оглянута лише зовні. Працівники ТОВ Автогаз-Ленд відмовили у вимірюванні залишків пального (бензину) у зв`язку відсутністю засобів вимірювання вказаного пального та тим, що автозаправка не працювала - зі слів оператора. На час перевірки автозаправки фактів її роботи встановлено не було, хоча автомобілі на заправку заїжджали, але заправка не проводилась. Оголошень на об`єкті про те, що відсутнє паливо не було. Був запущений контрольно-касовий апарат, відповідно до відомостей зедзвітів якого відпуск та залишок склав - нуль. Приладів на ємностях з газом було декілька, під час перевірки повірки вказаних приладів не проводились, в належності вимірювальних приладів представники податкової не пересвідчились.
Відповідно до акту про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та/або пального № 0202/05/99/02/32/34500767 від 31.08.2020 року ТОВ Автогаз-Ленд , розташованого за адресою: Донецька область, м. Бахмут, вул. Незалежності, буд.220, складеного посадовими особами ГУ ДПС у Донецькій області ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , встановлено факт зберігання наступного пального на акцизному складі - станом на 25.08.2020 року - 1002,72 літри скрапленого газу; у період з 01.04.2020 по 31.07.2020 року - 844,05 літрів бензину та 9612,32 літрів скрапленого газу. Актом зазначено, що в період 25.08.2020 року по 28.08.2020 року проведено фактичну перевірку акцизного складу за адресою: Донецька область, м. Бахмут, вул.Незалежності, буд.220, де здійснює діяльність ТОВ Автогаз-Ленд код ЄДРПОУ 34500767 та встановлено, що відповідно до заяви від 21.06.2019 року вх. ГУ ДПС № 21242763 ТОВ Автогаз-Ленд (код ЄДРПОУ 34500767) здійснює реєстрацію акцизного складу 21.06.2019 року за адресою: Донецька область, м. Бахмут, вул. Незалежності, буд.220, якому було присвоєно уніфікований номер 1002188. Відповідно до даних системи електронного адміністрування реалізації пального та даних Єдиного реєстру акцизних накладних (ЄРАН) ДПС України на акцизний склад № 1002188 було переміщене наступні обсяги пального: відповідно до акцизної накладної № 5 від 01.07.2019 року, код УКТ ЗЕД 2710124194 бензин моторний у кількості 822,60 літрів; відповідно до акцизної накладної № 6 від 01.07.2019 року, код УКТ ЗЕД 2710124195 бензин моторний у кількості 21,45 літрів; відповідно до акцизної накладної № 8 від 01.07.2019 року, код УКТ ЗЕД 2711129700 скраплений газ (пропан) у кількості 5502,46 літрів, відповідно до акцизної накладної № 2 від 18.07.2019 року код УКТ ЗЕД 2711121900 скраплений газ (пропан) у кількості 3709,86 літрів. Відповідно до даних ЄРАН та СЕАРП у період з 01.07.2019 року по 25.08.2020 року акцизні накладні та реалізацію або переміщення пального з акцизного складу № 1002188 не внесені. Відповідно до даних декларацій з акцизного податку, що були надані ТОВ Автогаз-Ленд до органів ДПС України у період з 01.04.2020 року по 31.07.2020 року, на акцизному складі № 1002188 обліковуються наступні залишки пального за акцизним складом № 1002188 на початок та кінець звітного періоду (додаток 1 до Декларації акцизного податку): відповідно до коду УКТ ЗЕД пального 2710124194 - 0,85226 літрів; відповідно до коду УКТ ЗЕД пального 2710124195 - 0,0214 літрів; відповідно до коду УКТ ЗЕД пального 2711121900 - 3,7099 літрів; відповідно до коду УКТ ЗЕД пального 2711129700 - 5,5026 літрів, що підтверджується звітністю підприємства (декларації з акцизного податку Додаток 1 1 до декларації), що було надано до органів ДПС України (ГУ ДПС у Донецькій області, Бахмутське управління ГУ ДПІ): 13.05.2020 року вх. № 9103275756 (за 04.2020); 03.06.2020 року вх. № 9123976776 (за 05.2020); за 02.07.2020 року вх. № 9152422559 (за 06.2020); 06.08.2020 року вх. № 9189282391 (за 07.2020).
25.08.2020 року (на час перевірки) на акцизному складі № 1002188 встановлено наявність наступного обладнання:
- резервуар наземний, виробництва ТОВ Шельф-Оіл моделі СВГ - 10Н1 - УХЛ1ТУВ282 - 32276928 - 003:200, зав. номер 1043, дата виробництва - 2013 рік. Відповідно до інформації, розміщеної на сайті виробника об`єм резервуара складає 9830 літрів, робочий об`єм резервуара складає 8536 літрів. Відповідно до показників пристрою для вимірювання відсотка пального у резервуарі, яким обладнано резервуар для зберігання скрапленого газу, відсоток пального у резервуарі складає 12%, фактичний залишок скрапленого газу станом на 25.08.2020 року на акцизному складі № 1002188 складає 8356 л. х 12% = 1002,72 літрів;
- резервуар наземний виробництва ТОВ Шелар , моделі РГСН - 10Н-1 ГСТУ 3-17-191-200, зав. номер НОМЕР_2 , дата виробництва 2013 рік. Резервуар призначений для зберігання пального без тиску (бензин). Встановити обсяги фактичних залишків пального у резервуарі РГСН - 10Н-1 ГСТУ 3-17-191-200 на час перевірки не виявилось можливим, так як відсутні на акцизному складі засоби для вимірювання пального у зазначеному резервуарі.
- модуль Shelf для заправлення автомобілів скрапленим газом, моделі Шельф1-10Н/1/1/100-1 КРС ТУУ29.1-30838464-006:2009, дата виробництва 2013 рік, зав. номер 443. Модуль підключено до резервуару для зберігання скрапленого газу СВГ - 10Н1 - УХЛ1ТУВ282.
Перевіркою встановлено зберігання пального без наявності ліцензії на місці зберігання пального на акцизному складі № 1002188 за адресою: Донецька область, м. Бахмут, вул. Незалежності, буд. 220 у період з 01.04.2020 року по 25.08.2020 року включно, а саме: у період з 01.04.2020 по 31.07.2020 на акцизному складі зберігалось 844,05 літрів бензину (за кодами УКТ ЗЕД 2710124194 та 2710124195) та 9612,32 літра скрапленого газу (пропан або суміш пропану з бутаном) за номером УКТ ЗЕД 2711129700 та 2711121900; з 25.08.2020 року на акцизному складі зберігалось (на початок проведення перевірки) за результатами фактичних замірів 1002,72 літри скрапленого газу (пропан або суміш пропану з бутаном) за кодами УКТ ЗЕД 2711129700 та 27111219000. Ліцензія на право зберігання пального за адресою: Донецька область, м. Бахмут, вул. Незалежності, буд. 220 ТОВ Автогаз-Ленд (код ЄДРПОУ 34500767) не отримувалась. Перевіркою встановлено відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів, лічильників та рівномірів - лічильників рівня пального у резервуарі на введеному в експлуатацію резервуарі (для зберігання скрапленого газу) зав. № 1043 для зберігання скрапленого газу та на резервуарі зав. № 1084 для зберігання бензину, які розташовані на акцизному складі ТОВ Автогаз-Ленд , за адресою: Донецька область, м. Бахмут, вул. Незалежності, буд. 220. Довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівноміри № І0210301 затв. Наказом Міністерства фінансів України № 944 від 27.11.2018.
Перевіркою встановлено ненадання платником податків контролюючому органу після початку перевірки документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки, а саме, після початку перевірки платником податків ТОВ Автогаз-Ленд (код ЄДРПОУ 34500767) не надано до перевірки накладні, ТТН, акцизні накладні на скріплений газ, що зберігався на акцизному складі на час проведення перевірки у кількості 1002,72 літрів; не надано Книгу обліку розрахункових операцій, не надано документів зазначених у запиті від 25.08.2020 року (додаток 1), який отримав представник ТОВ Автогаз-Ленд Уско І.О.
Згідно даних контрольно-касового апарату Зміна не відкрита , потребує обслуговування сервісного центру, до блокування.
ОСОБА_1 були подані заперечення щодо проведеної перевірки. Згідно повідомлення ГУ ДПС у Донецькій області від 21.09.2020 року, скерованого ОСОБА_1 , за розглядом його заперечень зазначено наступне.
Головним управлінням ДПС у Донецькій області на підставі Наказу ГУ ДПС у Донецькій області № 902 від 12.08.2020 року та направлень на перевірку від 14.08.2020 № 1079, 1078, з 25.08.2020 по 28.08.2020 на акцизному складі (автогаззаправка), розташованому за адресою: Донецька область, м. Бахмут, вул. Незалежності, буд. 220, було проведено фактичну перевірку з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пального ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" (ЄДРПОУ 34500767). Фактичну перевірку було завершено 28.08.2020 року. Акт про результати проведеної фактичної перевірки було зареєстровано 31.08.2020 року за № 0202/05/99/02/32/34500767. Представники ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" - оператор АГЗС на акцизному складі Уско І.О. та довірена особа ОСОБА_5 відмовилася від підписання та отримання акту фактичної перевірки акцизного складу (автогазозаправка) розташованого за адресою: АДРЕСА_2 проведеної у період з 25.08.2020 по 28.08.2020 року. Другий примірник акту фактичної перевірки від 31.08.2020 року № 0202/05/99/02/32/34500767 було надіслано на податкову адресу ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" листом ГУ ДПС у Донецькій області № 69045/10/05-99-32- 01-16 від 31.08.2020 року, та фактично отримано підприємством 02.09.2020 року (повідомлення про вручення поштового відправлення Укрпошти трек-номер 8451113662345). В ході перевірки були встановлені наступні порушення: - ч.1 та ч.8 Ст.15 Закону України від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (зі змінами та доповненнями); п. 85.2 Ст. 85, п. а) абзацу 6 п.п. 230.1.2 п. 230.1 Ст. 230 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010р. (зі змінами та доповненнями). А саме: 1) здійснення у період з 01.04.2020 року по 25.08.2020 року зберігання пального на місці зберігання - акцизний склад № 1002188 за адресою АДРЕСА_2 без наявності ліцензії на право зберігання пального на зазначеному місці; 2) відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів - лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарах на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, а саме: відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі рівнемірів - лічильників на резервуар для зберігання скрапленого газу (зав. №1043) та резервуар для зберігання бензину (зав.№ 1084) розташованих на акцизному складі ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" № 1002188 за адресою: Донецька область, м. Бахмут, вул. Незалежності, буд. 220. 3) ненадання платником посадовим особам контролюючого органу після початку перевірки всіх документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки, а саме: не було надано накладні, ТТН, акцизні накладні на скраплений газ, що зберігався на акцизному складі № 1002188 на час перевірки у кількості 1002,72 літра, не надано КОРО до РРО ф.н.3000259703, не надано документів на запит від 25.08.2020 (додаток № 1 до акту перевірки). 11.09.2020 року року від ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" (ЄДРПОУ 34500767) до ГУ ДПС у Донецькій області надійшли заперечення № б/н (вх. до ГУ ДПС у Донецькій області № 115321/10) до акту фактичної перевірки акцизного складу (автогаззаправка) розташованого за адресою: Донецька область, м. Бахмут, вул. Незалежності, буд. 220 від 31.08.2020 № 0202/05/99/02/32/34500767, у яких підприємство просить при розгляді матеріалів перевірки врахувати наступне: 1) прийом продукції відбувався від оптового постачальника за накладними, в яких поставка проводилась у одиницях виміру у тонах та кілограмах. Газ скраплений та бензин оприбутковувались відповідно до вимог ведення бухгалтерського обліку та здійснювався перерахунок за коефіцієнтом у об`єм - літри. В день надходження пального, в касовому апараті проводилась операція з приходу пального і в подальшому проводилась роздрібна торгівля пальним. Впродовж 15 днів з моменту поставки пального постачальником надавалась товариству акцизна накладна, в якій кількість поставленого пального зазначалась у літрах, приведених до температури 15° С. Така ситуація відбувалась протягом тривалого часу роботи товариства і призвела до накопичення значної різниці між фактичною наявністю палива, яке також відображалось у бухгалтерському обліку підприємства та податкової звітністю відповідно до акцизних накладних на паливо. Відповідно до касових чеків звіту Z станом на 30.06.2019 року фактичний залишок палива складає 0 л бензину та 0 л скрапленого газу. Тобто, паливо на автозаправочній станції було відсутнє. На автогазозаправочній станції за адресою м. Бахмут вул. Незалежності, 220 діяльність не здійснюється по теперішній час. Таким чином, підприємством не здійснювалось фактичне зберігання пального 2) Обладнання витратомірами-лічильниками акцизного складу за адресою АДРЕСА_2 підприємством не проводилось у зв`язку з відсутністю проведення господарської діяльності з виробництва, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального.
Головне управління ДПС у Донецькій області відносно зазначеного у запереченнях повідомляло наступне.
Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-УІІІ Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів (далі - Закон № 2628) внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (далі - Закон № 481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зміни до Закону № 481 набули чинності з 01 липня 2019 року.
Відповідно до абз.50 Ст.1 Закону № 481 місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування. Відповідно до ч. 1 ст.15 Закону № 481 оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.
Відповідно до ч. 8 ст.15 Закону № 481 суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно. Відповідно до ч. 11 ст. 15 Закону № 481 ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п`ять років.
Відповідно до п.п.4.1,4.2 Інструкції про порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку газів вуглеводневих, скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту, затвердженої Наказом Міністерства палива та енергетики від 03.06.2002р № 332, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.04.2003 р. за № 331/7652 облік скрапленого вуглеводневого газу на АГЗС та АГЗП здійснюється в одиницях об`єму (літр) (ДСТУ 3651.0-97) кількість СВГ визначається одним із методів передбачених ГОСТ 26976-86: - об`ємний - у разі визначення об`єму в резервуарах бази зберігання або автоцистернах, а також для обліку СВГ під час продажу на АЗС, АГЗП.
Згідно п.1.45 Правил безпеки систем газопостачання затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України № 285 від 15.05.2018, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08 червня 2015 р. за № 674/27119 ступінь наповнення надземних резервуарів, цистерн та балонів не повинен перевищувати 85%, а підземних - 90% їх геометричного об`єму.
Відповідно до пункту 232.1 статті 232 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України Постановою від 24.04.2019 р. N 408 Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового затвердив Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі - Порядок 408).
Згідно п.43 Порядку 408 для розподілу обсягів залишків пального, що обліковуються у платників акцизного податку в системі електронного адміністрування реалізації пального, між акцизними складами/акцизними складами пересувними, де такі обсяги залишків пального зберігаються фактично станом на 1 липня 2019 р.: платники акцизного податку та суб`єкти господарювання, які з 1 липня 2019 р. не підпадають під визначення платників акцизного податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 Кодексу та у яких станом на 16 липня 2019 р. в системі електронного адміністрування реалізації пального обліковуються обсяги залишків пального, зобов`язані скласти акцизні накладні у двох примірниках на такі обсяги пального, перший примірник зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з 16 до 20 липня 2019 р. (включно) із зазначенням в акцизних накладних акцизних складів/акцизних складів пересувних, де такі обсяги пального фактично зберігалися станом на 1 липня 2019 р., та розпорядників таких акцизних складів/акцизних складів пересувних шляхом заповнення обов`язкових реквізитів акцизної накладної, передбачених підпунктами «г» , «ґ» , «з» та «и» пункту 231.1 статті 231 Кодексу; після виконання платником акцизного податку вимог абзацу другого цього пункту щодо відповідного розпорядника акцизного складу/акцизного складу пересувного такий розпорядник акцизного складу/акцизного складу пересувного зобов`язаний з 16 до 22 липня 2019 р. (включно) зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних другий примірник отриманої акцизної накладної.
Під час перевірки ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" у присутності оператора на акцизному складі ОСОБА_2 та довіреної особи ОСОБА_5 здійснено фактичний замір газу скрапленого код УКТ ЗЕД 2711129700, 27111219000 (шляхом зняття показників датчика відсотка пального у резервуарі, вмонтованого в резервуар - фото якого додається до акту перевірки). За даними фактичних замірів газу скрапленого код УКТ ЗЕД 2711129700, 27111219000 на акцизному складі № 1002188 станом на час проведення перевірки 25.08.2020 встановлено фактичний залишок скрапленого газу у резервуарі (заводський номер 1043) у обсязі 1002,72 літрів. Відповідно до показників датчика ступінь заповнення резервуару складає 12 %. Згідно показників датчика тиску у резервуарі ЕИ 837-1 ( який встановлено на резервуарі заводський номер 1043 - фото додається до акту перевірки) на час перевірки тиск у резервуарі був 8,0 bar. Тобто фактичний залишок газу скрапленого станом на 15 год. 37 хв. 25.08.2020 року складав 1002,72 літрів (8356,0 х 12% = 1002,72), що не відповідає ствердженню ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" про фактичну відсутність скрапленого газу на акцизному складі на час проведення перевірки. Наявність пального на акцизному складі у період з 01.04.2020 по 25.08.2020 року додатково підтверджується наступними документами: акцизними накладними, зареєстрованими ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" у Єдиному реєстрі акцизних накладних (ЄРАН) на переміщення пального на акцизний склад № 1002188 за розподілом обсягів залишку пального № 2 від 18.07.2020 року (дата реєстрації 26.07.2019 № 1749197756) на пальне УКТЗЕД 2711121900 у кількості 3709,86 літрів, № 8 від 01.07.2020 року (дата реєстрації 26.07.2019 №1749328406) на пальне УКТЗЕД 2711129700 у кількості 5902,46 літрів, №6 від 01.07.2020 року (дата реєстрації 26.07.2019 №1749170163) на пальне УКТЗЕД 2710124195 у кількості 21,45 літрів, №5 від 01.07.2020 року (дата реєстрації 26.07.2019 №1749167804) на пальне УКТЗЕД 2710124194 у кількості 822,60 літрів. Після отримання пального на акцизний склад акцизні накладні на реалізацію або переміщення пального з акцизного складу № 1002188 у період з 01.07.2019 по 25.08.2020 не виписувалися; даними щомісячних декларацій з акцизного податку (додаток 11 до декларації) ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД", які було надано до ГУ ДПС у Донецькій області (Бахмутське управління) за період з 01.04.2020 року по 31.07.2020 року (13.05.2020 вх.9103275756, 03.06.2020 вх.9123976776, 02.07.2020 вх.9152422529, 6.08.2020 вх.9189282391) відповідно до яких на акцизному складі № 1002188 у зазначений період залишки пального на початок та кінець місяця залишалися не змінними у наступної кількості - код УКТЗЕД пального 2710124194 у кількості 0,8226 тис. літрів, код УКТЗЕД пального 2710124195 у кількості 0,0214 тис. літрів, код УКТЗЕД пального 2711121900 у кількості 3,7099 тис. літрів, код УКТЗЕД пального 2711129700 у кількості 5,9026 тис. літрів. Ствердження ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" про не здійснення фактичного зберігання пального на акцизному складі № 1002188 не відповідає обставинам встановленим під час проведення фактичної перевірки зафіксованим актом № 0202/05/99/02/32/34500767 від 31.08.2020 року. Чинна ліцензія на право зберігання пального на місці зберігання - акцизний склад №1002188 за адресою Донецька область, м. Бахмут, вул. Незалежності, буд. 220 у ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" (ЄДРПОУ 34500767) станом на 25.08.2020 року була відсутня, про що зазначено у акті фактичної перевірки від 31.08.2020 № 202/05/99/02/32/34500767. На думку ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД", виникнення в податковому обліку різниці обсягів пального, пояснюється проведенням перерахунку в акцизних накладних об`єму пального при температурі 15° Є, що виникло до 01.07.2019 року та продовжувало обліковуватись підприємством до моменту проведення перевірки. Щодо невідповідності даних податкового обліку (облік у літрах, приведених до 15°С) та бухгалтерського обліку (облік при об`ємно-масовому методі переведення кілограмів у літри при фактичній температурі) зазначили наступне.
24 лютого 2016 року було прийнято постанову Кабінету Міністрів України № 113 Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального , якої 06.07.2016 року внесені зміни Постановою КМУ N 409 (далі - Постанова якою затверджено Порядок електронного адміністрування реалізації пального (далі - Порядок). Пунктом 2 Постанови передбачено, що виробник пального має забезпечити відображення у товаросупровідних документах на пальне обсяги пального в кілограмах та літрах, які приведені до температури 15°С.
Відповідно до п. 232.1 ст. 232 Податкового кодексу України Кодексу №2755-VI від 02.12.2010р.(далі - Кодекс) та п. 28 розділу IV Порядку одиницею обліку обсягів пального в системі електронного адміністрування реалізації пального є літри, приведені до температури 15°С. При цьому відпущені літри через паливороздавальні колонки на автомобільних заправних станціях (комплексах), автомобільних газових заправних станціях для цілей цього розділу вважаються як літри, приведені до температури 15°С. Така одиниця обліку повинна використовуватися в первинних бухгалтерських документах, акцизних накладних/розрахунках коригування до акцизних накладних, декларації з акцизного податку.
Отже, літри пального, відпущені фактично через паливороздавальні колонки та відображені в РРО, вважаються приведеними до літрів при температурі 15°С, і платнику не потрібно самостійно обраховувати приведення їх до літрів при температурі 15°С. При цьому обсяг реалізації пального в літрах за звітний період по даних РРО буде дорівнювати обсягу реалізації в літрах по виданих акцизних накладних цього періоду.
З обліком викладеного, надання постачальником отримувачу пального товаросупровідних документів на пальне з зазначенням обсягів пального в кілограмах та літрах, не приведених до температури 15°С та оприбуткування пального в РРО в кількості фактичних літрів, не приведених до 15°С не відповідає вимогам Кодексу та Порядку (в редакції що діяла до 01.07.2019 року). Відповідно до Наказу ГУ ДПС у Донецькій області № 902 від 12.08.2020 року період діяльності ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" до 1.07.2019 року не був предметом фактичної перевірки. Суб`єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання здійснюють свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства, що передбачено частиною третьою статті 5 Господарського кодексу України. Відповідно до підпункту б) п.п.14.1.6. п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі-ПКУ) акцизний склад - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників (абзац п`ятий підпункту 230.1.2 пункту 230.1 ст. 230 ПКУ). Відповідно до вимог п. а) абзацу 6 п.п. 230.1.2 п. 230.1 Ст. 230 Податкового кодексу України платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі. Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу ( підпункт 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПКУ).
21.06.2019 року ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" було зареєстровано акцизний склад за адресою Донецька область, м. Бахмут, вул. Незалежності, буд. 220. Уніфікований номер акцизного складу 1002188. Актом фактичної перевірки 31.08.2020 № 0202/05/99/02/32/34500767 було встановлено (вкладний аркуш 3.1 - продовження сторінки 3 акту) відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарах на введеному в експлуатацію резервуарі, а саме: відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі рівнемірів-лічильників на резервуар для зберігання скрапленого газу (зав. №1043) та резервуар для зберігання бензину (зав. № 1084) розташованих на акцизному складі ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" № 1002188 за адресою: Донецька область, м. Бахмут, вул. Незалежності, буд. 220. Під час перевірки ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" не було надано на письмовий запит (додаток №1 від 25.08.2020 року до акту) паспорти на резервуари заводський номер 1043, що фактично використовувався 25.08.2020 року для зберігання скрапленого газу у кількості 1002,72 літра (об`єм встановлено за фактично наявними обсягами) та резервуар заводський номер 1084, що використовувався для зберігання бензину у період з 01.04.2020 по 31.07.2020 року у кількості 844,05 літра.(об`єм встановлено відповідно до даних акцизних накладних на переміщення пального на акцизний склад №1002188 за розподілом обсягів залишку пального №6 від 01.07.2020 року на пальне УКТЗЕД 2710124195 у кількості 21,45 літрів, № 5 від 01.07.2020 року на пальне УКТЗЕД 2710124194 у кількості 822,60 літрів, та даних декларацій з акцизного податку (додаток 11 до декларації) ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД", які було надано до ГУ ДПС у Донецькій області за період з 01.04.2020 року по 31.07.2020 року). Довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри за формою 10210301 (затверджена наказом Міністерства фінансів України № 944 від 27.11.2018 року) за акцизним складом 1002188 до органів ДПС України у період з 01.04.2020 по 28.08.2020 року ТОВ "АВТОГАЗ-ЛЕНД" не надавалася.
Частиною 1 статті 164 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб`єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності , що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких виді господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом.
Вказана норма є бланкетною, тобто такою, яка лише називає або описує правопорушення, а для повного визначення його ознак відсилає до інших норм, зокрема до Закону України Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , Податкового кодексу України та підзаконних актів.
Стаття 15 Закону України Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального зазначає, що оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії. Суб`єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання. Ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються терміном на п`ять років органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України. Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п`ять років. Ліцензії на право оптової торгівлі видаються терміном на п`ять років уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі. Плата за ліцензії справляється органом, що видає ліцензії, у розмірах, встановлених цим Законом, і зараховується до місцевих бюджетів. Імпорт або експорт пального здійснюється за наявності у суб`єкта господарювання, що імпортує або експортує пальне, ліцензії на право виробництва або зберігання, або оптової чи роздрібної торгівлі пальним. Суб`єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії. Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються: підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету; підприємствами,установами та організаціями системи державного резерву; суб`єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто-та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі. Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2000 гривень на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення наявність зберігання пального (бензину УКТ ЗЕД 2710124194, 2710124195 та скрапленого газу УКТ ЗЕД 2711129700, 2711121900), 844,05 літрів бензину та 9612,32 літри скрапленого газу було підтверджується даними декларацій з акцизного податку, наданими до контролюючого органу (Головного управління ДПС у Донецькій області) та на момент перевірки 25.08.2020 у ємності для зберігання скрапленого газу об`ємом 9830 літрів (робочий об`єм 8356 літрів) знаходилось 1002,72 літрів, що підтверджується показниками пристроїв для вимірювання відсотка пального у резервуарі, якими обладнано ємність.
В судовому засіданні свідки ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , які є державними ревізорами-інспекторами ГУ ДПС у Донецькій області вказали, що вимірювання скрапленого газу проводилось шляхом візуального спостереження показників вимірювальних приладів, що стосується вимірювання залишків бензину, то воно проводилось, виходячи з даних податкових декларацій. Приладів на ємностях з газом було декілька, під час перевірки повірки вказаних приладів не проводились, в належності вимірювальних приладів представники податкової не пересвідчились.
Представником ОСОБА_1 суду надана відповідь ДП Донецькстандартметрологія від 27.11.2020 року, яким зазначено, що згідно паспорта МЗАСТ.00.00.1 IP Модуль для заправки автомобилей сжиженным газом ШЕЛЬФ...LPG ТУ У 29.1-30838462-006:2009 рівнемір Rochester горизонтальний який встановлений на наземній ємності СУГ-10Н, 1-УХЛ1 зав. № 1043, не є законодавчо регульованим засобом вимірювальної техніки.
Між тим, наявність 844,05 літрів бензину та 9612,32 літри скрапленого газу було підтверджено даними декларацій з акцизного податку, наданими до контролюючого органу (Головного управління ДПС у Донецькій області) безпосередньо ТОВ Автогаз Ленд .
Представник ОСОБА_1 в судовому засіданні вказує, що під час діяльності ТОВ Автогаз Ленд при отриманні пального від оптових постачальників прийом продукції відбувався від оптового постачальника за накладними, в яких поставка проводилась у одиницях виміру у тонах та кілограмах. Газ скраплений та бензин оприбутковувались відповідно до вимог ведення бухгалтерського обліку та здійснювався перерахунок за коефіцієнтом у об`єм - літри. В день надходження пального, в касовому апараті проводилась операція з приходу пального і в подальшому проводилась роздрібна торгівля пальним. Впродовж 15 днів з моменту поставки пального постачальником надавалась товариству акцизна накладна, в якій кількість поставленого пального зазначалась у літрах, приведених до температури 15° С. В результаті розбіжностей між зазначеною фактичною поставкою газу скрапленого та зазначеною в акцизній накладній відбулись різниці. Така ситуація відбувалась протягом тривалого часу роботи товариства і призвела до накопичення значної різниці між фактичною наявністю палива, яке також відображалось у бухгалтерському обліку підприємства та податкової звітністю відповідно до акцизних накладних на паливо.
Між тим, суду не надано достовірних доказів на підтвердження вказаного. Так, в рамках розгляду цього матеріалу для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо, а саме - необхідні спеціальні знання в галузі бухгалтерського обліку, однак в судовому засіданні питання щодо призначення судово-бухгалтерської експертизи для визнання обставин, на які посилається представник ОСОБА_1 , ним не ставилося.
Разом з тим, судом встановлено, що згідно протоколу про адміністративне правопорушення, воно було виявлене 31.08.2020 року (згідно акту перевірки).
12.10.2020 року складений відповідний протокол про адміністративне правопорушення.
В свою чергу, частиною 2 статті 38 КУпАП передбачено, що якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частині третій цієї статті.
Згідно з п.7 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, якщо на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення закінчилися строки, передбачені статтею 38 цього Кодексу .
З протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що адміністративне правопорушення було виявлене 31.08.2020 року, у зв`язку з чим, враховуючи, що адміністративний протокол направлявся на дооформлення, в судове засідання викликалися свідки, сплинув строк притягнення до адміністративної відповідальності та накладення адміністративного стягнення, через що провадження у справі підлягає закриттю.
Керуючись ст.ст. 38 , ч.1 ст. 164, 247 , 268 КпАП України , суд,
постановив:
закрити провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст.164 ч.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв`язку з закінченням строку накладення адміністративного стягнення.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного суду через Артемівський міськрайонний суд Донецької області протягом десяти днів з моменту її винесення.
Суддя О. М.Лапченко
Суд | Артемівський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2021 |
Оприлюднено | 19.01.2021 |
Номер документу | 94207316 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Артемівський міськрайонний суд Донецької області
Лапченко О. М.
Адмінправопорушення
Артемівський міськрайонний суд Донецької області
Лапченко О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні