Рішення
від 18.01.2021 по справі 640/3709/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 січня 2021 року м. Київ № 640/3709/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю УКРЕКОКЛІН до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю УКРЕКОКЛІН (далі також - позивач, ТОВ УКРЕКОКЛІН ) з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (далі також - відповідач, ГУ ДПС у м. Києві) про визнання протиправним та скасування рішення №0129423308 від 13.12.2019 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 73 630,40 грн.

Позовні вимоги мотивовані протиправністю рішення ГУ ДПС у м. Києві №0129423308 від 13.12.2019, відповідно до якого відповідач застосував до ТОВ УКРЕКОКЛІН штрафні санкції та нарахував йому пеню за несвоєчасну сплату єдиного внеску за періоди з 12.06.2013 по 29.01.2015, з 21.01.2015 по 07.12.2018.

Так, позивач не погоджується із правильністю розмірів застосованих штрафів з мотиву їх нарахування органом ДПС як на суми недоїмки по єдиному внеску, так і на суми штрафних санкцій, що були застосовані до товариства раніше. На переконання позивача за змістом норм ст. 25 Закону №2464 штраф та пеня за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску можуть застосовуватися лише за несплату внеску, а не на суми штрафу та пені.

У контексті з цим позивач у своєму позові зазначив, що у періоди 2013 - 2014 років за даними товариства мала місце несвоєчасна сплата (несвоєчасне перерахування) ним єдиного внеску, що зумовлене відсутністю коштів на підприємстві. Починаючи з 2015 року ТОВ УКРЕКОКЛІН сплачувало єдиний внесок вчасно та в повному обсязі, за винятком травня та липня 2015 року. За даними бухгалтерського обліку товариства на кінець 2015 року заборгованості по сплаті ним єдиного внеску не було. Позивач вважає, що недоїмка, яка значиться згідно даних електронного кабінету платника податку (ТОВ УКРЕКОКЛІН ) станом 01.01.2016 у розмірі 6 639,73 грн. є нічим іншим як сумою штрафів та пені, що були нараховані за несвоєчасну сплату єдиного внеску за 2013 - 2015 роки, та не відповідає даним фінансово-господарської діяльності. Повідомлення про нарахування штрафів та пені за періоди 2013 - 2015 роки товариство не отримувало, а тому погасило борг лише 07.12.2018.

Поряд з цим позивач зазначив, що він погоджується сплатити у добровільному порядку лише пеню у сумі 5 608,06 грн., нараховану відповідачем за періоди 2016 - 2018 років.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито провадження у справі №640/3709/20 за вказаним позовом та дану справу призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження, з проведенням судового засідання.

Від представника відповідача через канцелярію суду надійшов відзив на позовну заяву з додатковими матеріалами (а саме: копією розрахунку штрафів та пені до оспорюваного рішення №0129423308 від 13.12.2019, витягом з інтегрованої картки платника єдиного внеску - ТОВ УКРЕКОКЛІН за період з 31.12.2012 по 31.12.2018 (далі - витяг з ІКП)), а також відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських щодо повноважень особи, яка подала відзив на позовну заяви, як уповноваженого представника Головного управління ДПС у м. Києві (відомостями з Єдиного

Свої заперечення проти позову відповідач мотивував тим, що підставою для застосування штрафних санкцій та нарахування пені до ТОВ УКРЕКОКЛІН згідно оспорюваного рішення стало несвоєчасна сплата єдиного внеску по звітам про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 12.06.2013 по 07.12.2018. При цьому, представник відповідача зауважив, що розрахунок фінансових санкцій та нарахування пені контролюючим органом здійснюється автоматично на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів, що співставляє суми самостійно нарахованих платником податкових зобов?язань та суми, сплачені та отримані на казначейські рахунки відповідно до визначених кодів податків і зборів. Станом на 01.01,2013 Пенсійним фондом України в порядку передачі карток платників єдиного внеску до Міністерства доходів і зборів України була передана недоїмка з єдиного внеску у розмірі 6 186,10 грн. Відповідна сума недоїмки погашалась в порядку календарної черговості виникнення зобов?язань за рахунок поточних надходжень протягом 2013 - 2018 років, та в інтегрованій картці платника розраховувалась фінансова санкція та нараховувалась пеня. Недоїмка була остаточно погашена платником самостійно платіжним дорученням 705 від 07.12.2018 на суму 7 200 грн.

В подальшому від сторін до суду надійшли додаткові процесуальні документи і матеріали: від позивача - відповідь на відзив та пояснення, з доданою до них копією електронного листа органу Пенсійного фонду України з відомостями про залишок боргу по страхувальнику ТОВ УКРЕКОКЛІН , що був переданий до Головного управління Міндоходів станом на 30.09.2013; від відповідача - заперечення.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

13.12.2019 Головним управлінням ДПС у м. Києві прийнято рішення про застосування до ТОВ УКРЕКОКЛІН штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0129423308, яким на підставі ч. 10 та п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування :

- за період з 12.06.2013 по 29.01.2015 застосувало до позивача штраф у розмірі 4 659,86 грн.;

- за період з 21.01.2015 по 07.12.2018 застосувало до позивача штраф у розмірі 57 554,55 грн.,

а також нарахувало пеню (0,1%) у розмірі 11 415,99 грн. від суми недоїмки по єдиному внеску.

Не погоджуючись із правомірністю цього рішення від 13.12.2019 за №0129423308 позивач звернувся зі скаргою від 27.12.2019 до Державної податкової служби України про скасування зазначеного рішення.

Рішенням ДПС України від 03.12.2020 №4284/6/99-00-08-06-01-06 подану скаргу ТОВ УКРЕКОКЛІН залишено без задоволення, а рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 13.12.2019 №0129423308 - без змін.

Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.

Спеціальним законодавчим актом, який регулює спірні правовідносини, є Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 №2464-VI (далі - Закон №2464-VI), який підлягає до застосування у редакції на час виникнення спірних правовідносин.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону №2464-VI, єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Абзацом першим п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону №2464-VI визначено, що платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

У силу положень п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону №2464-VI платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

За змістом норм п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону №2464-VI для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), частини першої статті 4 цього Закону, єдиний внесок нараховується на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України Про оплату праці , та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Відповідно до ч. 2 - 4 ст. 8 Закону №2464-VI, єдиний внесок не входить до системи оподаткування.

Кошти, що надходять від сплати єдиного внеску та застосування фінансових санкцій відповідно до цього Закону, не можуть зараховуватися до Державного бюджету України, бюджетів інших рівнів та використовуватися на цілі, не передбачені законодавством про загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Згідно з ч. 5 ст. 9 Закону №2464-VI сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Частиною восьмою ст. 9 Закону №2464-VI встановлено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини 1 статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому в силу припису ч. 12 ст. 9 Закону №2464-VI єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

У протилежному випадку в силу норм ч. 2 - 4 ст. 25 Закону №2464-VI у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов`язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

Орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Суми недоїмки (визначення терміну якої як суми єдиного внеску, своєчасно не нарахованого та/або не сплаченого у строки, встановлені цим Законом, обчислені органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом, - наведено у п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону №2464-VI) стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

Також ч. 11 ст. 9 Закону №2464-VI закріплено обов?язок контролюючого органу щодо застосування до платника фінансових санкцій, визначених цим Законом, у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску.

А саме згідно з п. 2 ч. 11 ст. 25 зазначеного орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум (до 01 січня 2015 року) та 20 відсотків своєчасно не сплачених сум (після 01 січня 2015 року згідно із змінами, внесеними Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов`язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці від 28.12.2014 № 77-VIII).

Поряд з цим, відповідно до ч. 10 ст. 25 Закону №2464-VI на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно (ч. 13 ст. 25 Закону №2464-VI).

Про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску (ч. 14 ст. 25 Закону №2464-VI).

Згідно з ч. 15 і 16 ст. 25 цього Закону суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в такому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску.

Суми штрафів та нарахованої пені включаються до вимоги про сплату недоїмки, якщо їх застосування пов`язано з виникненням та сплатою недоїмки.

Строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується.

У контексті з наведеними нормами Закону суд також враховує, що нормативно-правовим актом, який визначає процедуру нарахування і сплати єдиного внеску страхувальниками, визначеними Законом №2464-VI, нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів, є Інструкція про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 (що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за №508/26953).

Зокрема, за змістом п.п. 1, 2, 4 і 5 розд. VІI Фінансові санкції цієї Інструкції передбачено, що за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов`язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.

Згідно з частиною одинадцятою статті 25 Закону до платників, визначених підпунктами 1 - 4 та 6 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, органи доходів і зборів застосовують штрафні санкції в таких розмірах, зокрема:

2) за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення у період до 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції.

Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів.

При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки незалежно від періодів та кількості випадків сплати за зазначені періоди.

Факти порушень законодавства, крім тих, що є предметом акта документальної перевірки, та тих, що зазначені в підпункті 2 пункту 2 цього розділу , посадова особа органу доходів і зборів оформлює актом довільної форми, в якому чітко викладається зміст порушення з обґрунтуванням порушених норм законодавчих актів. Такий акт про порушення надсилається (вручається) платнику разом із рішенням про застосування штрафних санкцій.

На суму недоїмки платнику єдиного внеску нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка на суму фактично сплаченої недоїмки за кожний день прострочення платежу.

Дослідивши та проаналізувавши долучений представниками сторін до матеріалів справи розрахунок застосованих (нарахованих) штрафів (всього на загальну суму 62 214,41 грн.) та пені (всього на суму 11 415,99 грн.) згідно оскаржуваного рішення від 13.12.2019, суд встановив наступне:

- сума штрафів на загальну суму 618,62 грн., що становить 10% від суми заборгованості по єдиному внеску 6 186,20 грн., застосована до платника (позивача) за несвоєчасну сплату упродовж періоду з 13.09.2013 по 07.02.2014. Решта штрафів (що становлять 10%, 20% від суми недоїмки) були застосовані до платника (позивача) на несвоєчасну сплату ним сум єдиного внеску, задекларованих у поданих звітах (перелік наведених у розрахунку штрафів та сум пені реєстраційних номерів та дат таких звітів відповідає даним інтегрованої картки платника єдиного внеску - ТОВ УКРЕКОКЛІН );

- сума 687,15 грн. нарахована платнику (позивача) за несвоєчасну сплату упродовж періоду з 13.09.2013 по 07.02.2014 суми боргу по єдиному внеску;

- решта сума пені нарахована платнику (позивача) за несвоєчасну сплату упродовж періоду з 22.10.2013 по 07.12.2018 сум єдиного внеску, задекларованих у поданих звітах.

Як пояснив представник відповідача у тексті свого відзиву на позовну заяву, а також вбачається зі змісту наявних у матеріалах судової справи витягів з ІКП, розрахунок таких фінансових санкцій (штрафів) та сум пені здійснювався ГУ ДПС у м. Києві на підставі даних, що відображені в інтегрованій картці платника єдиного внеску - ТОВ УКРЕКОКЛІН про нараховані платником до сплати згідно поданої звітності суми єдиного внеску та суми сплаченого єдиного внеску. При цьому, заборгованість по сплаті єдиного внеску у сумі 6 186,10 грн., що обліковувалася за ТОВ УКРЕКОКЛІН станом на кінець вересня 2013 року, була передана органом Пенсійного фонду України у зв?язку з переданням функцій адміністрування єдиного внеску від органів Пенсійного фонду органам доходів і зборів, та внесена до інтегрованої картки як сума недоїмки.

Поряд з цим, з тексту поданого позивачем до суду копії електронного листа Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві від 29.04.2020 вих. №2600-0502-8/52422 (автентичність та достовірність якого відповідачем під час судового розгляду справи не заперечувалася) суд встановив наступне. ТОВ УКРЕКОКЛІН перебувало на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в м. Києві починаючи з 23.09.2009.

Згідно картки особового рахунку за період з 01.01.2011 по 30.09.2013 товариством до органу Пенсійного фонду України подано звіти додаток 4 таблиця 1 за періоди січень - грудень 2011 року, січень - грудень 2012 року, січень - серпень 2013 року. Нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування складало 177 726,33 грн., з них сплачено 177 734,40 грн., в т.ч. по роках: за 2011 рік нараховано 75 504,33 грн., сплачено 75 510,88 грн.; за 2012 рік нараховано 84 923,06 грн., сплачено 84 924,59 грн.; за 2013 рік нараховано 17 298,94 грн., сплачено 17 298,93 грн.

За порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску на посадову особу на ТОВ УКРЕКОКЛІН було накладено адміністративне стягнення від 16.08.2011 №174 на суму 340,00 грн., яке сплачено. Крім того, за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до товариства застосовано штрафні санкції згідно рішень від 22.08.2011 №2792 , від 29.05.2013 №2324, від 29.08.2013 №3093, всього на загальну суму 7 478,53 грн. (в т.ч. фінансові санкції - 6 289,03 грн., пеня - 1 189,5 грн.), з них було сплачено 377,17 грн.

В подальшому у зв`язку із набранням чинності Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи від 04.07.2013 №406-VII та передачею з 01.10.2013 функцій адміністрування єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до Міністерства доходів і зборів України, Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві припинило процедуру адміністрування єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Як наслідок до територіального управління Міністерства доходів і зборів України станом на 30.09.2013 органом Пенсійного фонду України було передано залишки по страхувальнику ТОВ УКРЕКОКЛІН ЄСВ за найманих працівників борг у сумі 7 093,29 грн., в т.ч. недоїмка - 2 527,99 грн., фінансові санкції - 3 658,11 грн., пеня - 907,19 грн.

З текстів поданих позивачем до суду процесуальних документів суд дійшов висновку, що ТОВ УКРЕКОКЛІН наявність такої заборгованості (в т.ч. штрафні санкції та пеню) не заперечувало та в досудовому/судовому порядку не оспорювало.

Проаналізувавши змісту поданого представником відповідача витягу з ІКП, суд встановив, що станом на 31.12.2012, 30.09.2013 і 10.10.2013 в інтегрованій картці ТОВ УКРЕКОКЛІН обліковувалася аналогічна сума заборгованості по єдиному внеску (всього 7 093,29 грн.), визначена як: недоїмка у розмірі 6 186,10 грн. (що фактично складається із сум 2 527,99 грн. і 3 658,11 грн.) та залишок непогашеної пені на суму 907,19 грн.

10.10.2013 в ІКП проведено платіж платником суми коштів у розмірі 2 527,99 грн., що було зараховано контролюючим органом в рахунок оплати сум недоїмки по єдиному внеску у розмірах 1 517,16 грн. і 838,33 грн., а решта в рахунок облікованих у складі заборгованості сум фінансових санкцій (штрафів та пені)

В подальшому, упродовж періоду з 10.10.2013 по 07.12.2018 в ІКП ТОВ УКРЕКОКЛІН обліковувалась заборгованість по сплаті єдиного внеску (недоїмка, яка виникла в результаті проведення нарахованих у поданій звітності сум внеску, а також суми штрафів та пені, що були нараховані в період до 30.09.2013 органом Пенсійного фонду України), яка повністю була погашена лише 07.12.2018. Погашення такої заборгованості відбулося за рахунок сум коштів, сплачених товариством в добровільному порядку в рахунок оплати як поточних платежів, так і сформованого за минулі періоди боргу.

З огляду на наведені обставини суд звертає увагу сторін на зміст норми ч. 6 ст. 25 Закону №2464-VI, якою визначено, що за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.

Наведені норми законодавства, що регулюють порядок сплати та зарахування єдиного соціального внеску, сплаченого відповідними платниками, зокрема, тими, що визначені абз. 2 п. 1 ч. 1 ст. 4 зазначеного Закону, дають підстави для висновку, що суми недоїмки, штрафних санкцій та пені погашаються за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску саме у порядку календарної черговості їх виникнення. Таким чином, погашення сум штрафних санкцій та пені у порядку їх календарної черговості з коштів, що надійшли від платника, є законодавчо визначеним обов`язком відповідача як особи, на яку законодавством покладено повноваження здійснення контролю за дотриманням вимог Закону №2464-VI.

В контексті встановлених судом обставин у справі та у взаємозв`язку із наведеними вище нормами права суд вважає за необхідне зазначити, що наявність недоїмки за єдиним внеском та непогашених сум штрафних санкцій і пені на час перерахування позивачем сум поточних платежів (період з 10.10.2013 по 07.12.2018) свідчить про правомірність зарахування контролюючим органом перерахованих коштів в рахунок погашення заборгованості за єдиним внеском у порядку календарної черговості її виникнення без зміни напрямку сплати єдиного соціального внеску, визначеного платником.

Аналогічні правові висновки викладені у постановах Верховного Суду від 25.04.2018 у справі №825/2359/15-а, від 21.05.2020 у справі №1.380.2019.001414, від 04.09.2020 у справі №826/877/16, від 17.09.2020 у справі №1.380.2019.001398, а також від 21.10.2020 у справах №1.380.2019.001440 і №1.380.2019.001383.

Водночас враховуючи законодавчо встановлений порядок нарахування сум штрафів у зв?язку з несвоєчасною сплатою сум єдиного внеску (а саме на підставі п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону №2464-VI) та пені та з огляду на оприлюднений органом Пенсійного фонду України склад переданого залишку заборгованості за період до 30.09.2013, суд дійшов висновку про часткову правомірність застосованих (нарахованих) відповідачем фінансових санкцій до позивача згідно оскаржуваного рішення від 13.12.2019 №0129423308, а саме: в частині штрафів - 61 831,34 грн. та пені - 10 955,17 грн. Оскільки суми штрафів (201,85 грн., 168,97 грн., 12,25 грн.) та пені (298,73 грн., 8,33 грн. 153,76 грн.) були нараховані контролюючим органом на суми облікованої заборгованості по сплаті єдиного внеску, що виникла за періоди до 30.09.2013 та за своєю сутністю була заборгованістю по сплаті фінансових санкцій, а не недоїмкою.

У зв?язку з цим суд погоджується з доводами позивача про протиправність прийнятого відповідачем рішення від 13.12.2019 про застосування до ТОВ УКРЕКОКЛІН штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0129423308 в частині застосованих штрафів на суму 383,07 грн. та нарахованої пені на суму 460,82 грн. В іншій частині таке рішення відповідача ї правомірним.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, перевіривши та проаналізувавши матеріали справи і надані сторонами докази за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.

Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (ч. 3 зазначеної статті Кодексу).

Наявним у матеріалах справи платіжним дорученням від 17.02.2020 №1121 підтверджено, що ТОВ УКРЕКОКЛІН під час звернення до суду з вказаними позовом сплатило судовий збір у розмірі 2 102 грн. Відтак, враховуючи суть та розмір заявлених і фактично задоволених позовних вимог, суд вказує про присудження на користь позивача судових витрат у сумі 24,09 грн. за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у м. Києві.

Керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 257 - 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю УКРЕКОКЛІН (ідентифікаційний код 36682911, адреса: 02099, м. Київ, вул. Бориспільська, 9, корп. 91, кв. (офіс) 018) до Головного управління ДПС у м. Києві (ідентифікаційний код 43141267, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 13.12.2019 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за №0129423308 в частині застосованих до Товариства з обмеженою відповідальністю УКРЕКОКЛІН штрафів на суму 383,07 грн. та нарахованої пені на суму 460,82 грн.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю УКРЕКОКЛІН (ідентифікаційний код 36682911, адреса: 02099, м. Київ, вул. Бориспільська, 9, корп. 91, кв. (офіс) 018) судові витрати по оплаті судового збору у розмірі 24,09 грн. (двадцять чотири гривні 09 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (ідентифікаційний код 43141267, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.О. Скочок

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.01.2021
Оприлюднено21.01.2021
Номер документу94234395
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/3709/20

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 13.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Постанова від 13.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 16.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 24.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 23.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 23.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Рішення від 18.01.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 21.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні