Постанова
від 20.01.2021 по справі 200/14559/19-а
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 січня 2021 року справа № 200/14559/19-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ, вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді: Гайдара А.В., суддів: Гаврищук Т.Г., Міронової Г.М., секретар судового засідання - Харечко О.П., за участю представника позивача Авчієва Т.О., представника відповідача 3 Гатченка В.А., представника третіх осіб Деменкової Є.С., розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 13 серпня 2020 року (повний текст складено 17 серпня 2020 року в м. Слов`янськ Донецької області) у справі № 200/14559/19-а (суддя в 1 інстанції - Буряк І.В.) за позовом Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго в інтересах виробничої одиниці обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго Лимантепломережа до Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області, Виконавчого комітету Сіверської міської ради, Міжвідомчої комісії з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів від мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання при виконкомі Сіверської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача: Сіверське міське спеціалізоване комунальне підприємство ПП Донжилсервіс , ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , про визнання протиправним та скасування протоколу № 6 засідання міжвідомчої комісії з розгляду питань відключення від мереж ЦО та ГВП Сіверської міської ради від 16.07.2019 в частині відключення окремих квартир споживачів від мережі централізованого опалення та встановлення альтернативного (індивідуального) опалення, скасування актів,-

В С Т А Н О В И В:

Обласне комунальне підприємство Донецьктеплокомуненерго в інтересах виробничої одиниці обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго Лимантепломережа (далі - позивач, ОКП Донецьктеплокомуненерго ) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області (далі - відповідач, Сіверська МР), треті особи на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , про: визнання протиправним та скасування протоколу Міжвідомчої комісії з розгляду питань відключення мереж ЦО та ГВП Сіверської МР від 16.07.2019 № 6 у частині відключення окремих квартир 21 споживача від мережі централізованого опалення та встановлення альтернативного (індивідуального) опалення, як такий, що не відповідає вимогам ст. 4 Закону України Про теплопостачання та наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 22.11.2005 № 4 Про затвердження Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання ; визнання протиправними та зобов`язання Міжвідомчої комісії з розгляду питань відключення мереж ЦО та ГВП Сіверської МР скасувати видані на підставі протоколу від 16.07.2019 № 6 третім особам акти про відключення квартири (секції, під`їзду) від внутрішньо будинкових мереж ЦО і ГВП.

В обґрунтування позовних вимог зазначено наступне.

Міжвідомчою комісією з розгляду питань відключення мереж ЦО та ГВП Сіверської МР (далі Комісія) 16.07.2019 ухвалено Протокол № 6 про надання дозволу на відключення окремих квартир від мережі централізованого опалення та встановлення альтернативного (індивідуального) опалення у квартирах 21 споживача.

Позивач вважає назване протокольне рішення протиправним з таких підстав.

По-перше, оспорюване рішення порушує права позивача через недотримання відповідачем та третіми особами встановлених нормативно-правовими актами норм та правил відключення окремої кватири від мереж централізованого опалення. Так порушенням є те, що Протокол № 6 прийнятий неповноважним складом Комісії, до неї не увійшли фахівці, участь яких є обов`язковою.

По-друге, порушено п. 2.1 Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання , затвердженого наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 22.11.2005 № 4 (далі Порядок № 4), оскільки Комісією приймалися заяви на відключення окремих квартир, тоді як, законодавець визначив право звернення до комісії власників житлових будинків для вирішення питання про відключення житлового будинку від мереж централізованого опалення.

Повноваження розглядати заяви на відключення окремих квартир Комісія, відповідно Порядку № 4 не наділена.

Порядок відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26.07.2019 № 169 передбачає можливість відключення окремої квартири, однак, на момент спірних правовідносин він не набрав чинності.

Також Комісією у порушення Порядку № 4 видано 17 заявникам - третім особам акти про відключення квартири (секції, під`їзду) від внутрішньо будинкових мереж ЦО та ГВП, які не передбачені Порядком № 4 та будь-яким іншим нормативним документом.

Крім того, п. 3 вказаних актів припинено дію договору з теплопостачання між споживачем та виробником, що не відповідає вимогам Закону України Про житлово-комунальні послуги та п. 2.7 Порядку № 4 та порушує права позивача.

У свою чергу відповідно п. 1 таких актів представниками Сіверського міського спеціалізованого комунального підприємства ПП Донжилсервіс та власниками квартир підтверджено відключення їх помешкань від внутрішньо будинкових мереж ЦО.

Зазначені дії третіх осіб позивач кваліфікує, як самовільне відключення від мереж ЦО та порушення умов договору.

По-третє, наголошує позивач, законодавством України передбачено відключення від мереж ЦО та ГВП житлового будинку у цілому, а не окремих квартир.

Також, позивач звертав увагу суду на постанову Верховного Суду від 04.04.2018 у справі № 826/9835/16.

Зазначав, що Комісія є постійно діючим органом, відповідальна та підзвітна Сіверській МР і у спірних правовідносинах є суб`єктом владних повноважень.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 16.01.2020 до участі у справі у якості відповідача-2 залучено Виконавчий комітет Сіверської міської ради (далі - відповідач-2, Виконавчий комітет) та у якості третіх осіб, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача - Сіверське міське спеціалізоване комунальне підприємство (далі - третя особа-2), ПП Донжилсервіс (далі - третя особа-3).

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду суду від 12.02.2020 до участі у справі у якості відповідача-3 залучено Міжвідомчу комісію з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів від мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання при виконкомі Сіверської міської ради (далі - відповідач-3, Комісія).

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 13 серпня 2020 року у справі № 200/14559/19-а в задоволенні позову було відмовлено.

Не погодившись з таким рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій зазначає, що рішення суду першої інстанції є необґрунтованим, винесеним з порушенням норм матеріального та процесуального права, у зв`язку з чим підлягає скасуванню, та просили скасувати рішення суду першої інстанції і ухвалити нове судове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

На обґрунтування апеляційної скарги наведено практично ті самі доводи, які були викладені в позовній заяві та протягом розгляду справи в суді першої інстанції.

В судовому засіданні представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити, проти чого заперечували представники відповідача та третіх осіб.

Відповідно до вимог частини 1 статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін та третіх осіб, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

ОКП Донецьктеплокомуненерго зареєстроване у якості юридичної особи, включене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за кодом 03337119, місцезнаходження юридичної особи: 84307, Донецька обл., м. Краматорськ, пров. Земляний, буд. 2; Код КВЕД 35.30 Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря (основний).

Згідно п.п. 3.1.1 Статуту ОКП Донецьктеплокомуненерго до складу підприємства у вигляді відокремленого підрозділу входить, зокрема, Виробнича одиниця обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго Лимантепломережа .

Пунктом 4.1 Статуту визначено, що метою діяльності підприємства є виробництво теплової енергії, транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії у вигляді пари та гарячої води … .

Рішенням Сіверської МР від 22.10.2014 № 113 затверджено Положення про постійну комісію з розгляду питань, пов`язаних з відключенням від мереж централізованого опалення при виконкомі міської ради (додаток до рішення виконкому міської ради від 22.10.2014 № 113).

Пунктом 1 вказаного положення передбачено, що постійна комісія з розгляду питань, пов`язаних з відключенням від мереж централізованого опалення при виконкомі міської ради утворюється для реалізації прав споживачів на відмову від отримання послуг централізованого опалення … .

Пункт 6. Комісія для виконання покладених на неї завдань: розглядає звернення громадян з питань, пов`язаних з відключенням споживачів від мереж централізованого опалення при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, приймає відповідні рішення.

Пунктом 9 передбачено право комісії у разі необхідності розглядати звернення окремих громадян щодо відключення окремих приміщень в багатоквартирних будинках … .

Пунктом 10 передбачено процедуру прийняття рішень комісії, які оформлюються протоколом.

Питання про відключення Комісією розглядаються на підставі заяви встановленого зразка та доданих до неї документів. (пункт 11).

Пункт 16. Комісія затверджує Акт про відключення квартири (приміщення), будинку.

Рішенням Сіверської МР від 07.07.2017 № 7/1-15 Про утворення постійних комісій вирішено утворити постійні комісії, зокрема, з питань житлово-комунального господарства, екології, транспорту і зв`язку.

Рішенням виконавчого комітету Сіверської МР від 10.04.2019 № 61 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.08.2017 № 2 Про утворення та затвердження персонального складу постійної комісії з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів від мереж централізованого опалення при виконкомі міської ради внесено такі зміни: додаток до пункту 2 рішення викладено у новій редакції (додається); визнано таким, що втратило чинність рішення виконкому міської ради від 22.08.2018 № 118 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.08.2017 № 2 Про утворення та затвердження персонального складу постійної комісії з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів від мереж централізованого опалення при виконкомі міської ради .

Додатком до рішення виконавчого комітету Сіверської МР від 10.04.2019 № 61 затверджено склад постійної комісії з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів від мереж централізованого опалення при виконкомі міської ради, зокрема, включено до складу старшого майстра Сіверської дільниці ВО Краснолиманська тепломережа (за згодою).

Рішенням виконавчого комітету Сіверської МР від 20.05.2019 № 91 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 22.10.2014 № 113 Про затвердження Положення про постійну комісію з розгляду питань, пов`язаних з відключенням від мереж централізованого опалення при виконкомі міської ради внесено зміни та пункт 9 Положення доповнено абзацами наступного змісту: У багатоквартирних будинках, у яких на день набрання чинності цим Законом не менш як половина квартир та нежитлових приміщень відокремлена (відключена) від мереж ЦО та централізованого постачання гарячої води, власники квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж, не зобов`язані, але мають право виключно за власним рішенням у встановленому порядку відокремити (відключити) від них свою квартиру чи нежитлове приміщення та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні

Не допускається примусове відокремлення (відключення) від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води власників квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж, у багатоквартирних будинках у разі відокремлення (відключення) від цих мереж інших власників квартир та нежитлових приміщень .

Рішенням Сіверської МР від 30.03.2018 № 7/13-178 Про затвердження Схеми оптимізації системи теплопостачання міста Сіверська вирішено затвердити Схему оптимізації системи теплопостачання міста Сіверськ.

У матеріалах справи наявний Технічний звіт Розробка схеми оптимізації системи теплопостачання міста Сіверськ (виконавець - ПП ТЕХЕНЕРГО ) 2017 рік, Паспорт Схеми теплопостачання м. Сіверськ Донецької області та Відзив на Схему оптимізації системи теплопостачання міста Сіверська (виконавець - ТОВ МЕЛЬСИТ БУД ).

Комісією 16.07.2019 прийнято Протокол № 6, де зазначено таке.

Розглянувши звернення громадян, встановлено, що у будинках по АДРЕСА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , 8, АДРЕСА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , АДРЕСА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , АДРЕСА_6 , процент відключення квартир від мереж централізованого опалення складає більше 50 %.

Ураховуючи викладене, на підставі Схеми оптимізації системи теплопостачання м. Сіверська, вирішено не заперечувати проти відключення окремих квартир від мереж централізованого опалення та встановлення альтернативного (індивідуального) опалення в квартирах за адресами:

ОСОБА_1 - АДРЕСА_7 ; ОСОБА_2 - АДРЕСА_8 ; ОСОБА_22 - АДРЕСА_9 ; ОСОБА_3 - АДРЕСА_10 ; ОСОБА_4 АДРЕСА_11 ; ОСОБА_5 АДРЕСА_12 ; ОСОБА_6 - АДРЕСА_13 ; ОСОБА_7 - АДРЕСА_14 ; ОСОБА_8 - АДРЕСА_15 ; ОСОБА_9 - АДРЕСА_16 ; ОСОБА_10 - АДРЕСА_17 ; ОСОБА_11 - АДРЕСА_18 ; ОСОБА_12 - АДРЕСА_19 ; ОСОБА_13 - АДРЕСА_20 ; ОСОБА_14 - АДРЕСА_21 ; ОСОБА_15 - АДРЕСА_22 ; ОСОБА_16 - АДРЕСА_23 ; ОСОБА_17 , - АДРЕСА_24 ; ОСОБА_18 - АДРЕСА_25 ; ОСОБА_19 - АДРЕСА_26 ; ОСОБА_20 - АДРЕСА_27 ; ОСОБА_21 - АДРЕСА_28 .

Відключення квартир від мереж централізованого опалення та встановлення альтернативного (індивідуального) опалення виконати згідно діючого законодавства.

Рекомендувати власникам квартир: 1. Відключення квартир від мереж централізованого опалення виконати при наявності проекту на встановлення альтернативного (індивідуального) опалення.

Головою Комісії на підставі протоколу № 6 від 16.07.2019 затверджено Акти про відключення квартири (секції, під`їзду) від внутрішньо будинкових мереж ЦО і ГВП за таким переліком:

ОСОБА_6 - АДРЕСА_13 ; ОСОБА_12 - АДРЕСА_19 ; ОСОБА_14 - АДРЕСА_21 ; ОСОБА_4 - АДРЕСА_29 ; ОСОБА_5 - АДРЕСА_29 ; ОСОБА_8 - АДРЕСА_15 ; ОСОБА_20 - АДРЕСА_27 ; ОСОБА_17 , - АДРЕСА_24 ; ОСОБА_19 - АДРЕСА_26 ; ОСОБА_9 - АДРЕСА_16 ; ОСОБА_3 - АДРЕСА_10 ; ОСОБА_2 - АДРЕСА_8 ; ОСОБА_11 - АДРЕСА_18 ; ОСОБА_21 - АДРЕСА_28 ; ОСОБА_1 - АДРЕСА_7 ; ОСОБА_16 - АДРЕСА_23 ; ОСОБА_10 - АДРЕСА_17 .

Перелічені вище акти складені за участі представника балансоутримувача будинку в особі директора Сіверського МСКП, представника виконавця послуг ПП Донжилсервіс та власниками квартир та підтверджують, що відключення виконано шляхом видимого розриву заварюванням приєднань радіаторів (конвекторів) … заварюванням стояків …

Вказані акти (від дати затвердження акта комісією) припиняють дію договору постачання між споживачем і виробником (споживачем і виконавцем) у питанні теплопостачання.

Не погоджуючись із наданням дозволів на відключення від мереж ЦО та ГВП, що викладені у Протоколі № 6, позивач звернувся із листом-претензією від 17.10.2019 № 1322 до Сіверської МР, де просив скасувати назване протокольне рішення засідання Комісії та акти про відключення квартири (секції, під`їзду) від внутрішньо будинкових мереж ЦО та ГВП.

Листом від 31.10.2019 № 0708/4034 у відповідь на вказану вище претензію Сіверська міська рада зазначила, зокрема, таке.

Міською радою розроблено Схему оптимізації теплопостачання м. Сіверська, яка затверджена рішенням міської ради від 30.03.2018 № 7/13-178 Про затвердження Схеми оптимізації системи теплопостачання міста Сіверська , яка передбачає поступове виведення абонентів ВО Лимантепломережа на індивідуальне опалення, як мешканців багатоквартирних будинків, так і об`єктів соціальної сфери.

01 травня 2019 року вступив у дію Закон України Про житлово-комунальні послуги , що передбачає умови для надання дозволу на відключення окремих квартир (нежитлових приміщень) у багатоквартирних будинках. Такими умовами є наявність певної кількості вже відокремлених від мереж ЦО квартир у будинку.

Також у матеріалах справи наявні довідки за підписом директора Сіверського МСКП про те, що: у будинку за адресою АДРЕСА_30 , - 70 квартир, станом на АДРЕСА_31 квартир, станом на 16.07.2019 відключено 64 %; у будинку за адресою АДРЕСА_32 -- 48 квартир, станом на 16.07.2019 відключено 68 %; у будинку за адресою АДРЕСА_33 - 70 квартир, станом на 16.07.2019 відключено 57 %; у будинку за адресою АДРЕСА_5 - 16 квартир, станом на 16.07.2019 відключено 75 %; у будинку за адресою АДРЕСА_34 - 60 квартир, станом на 16.07.2019 відключено 76 %; у будинку за адресою АДРЕСА_2 - 73 квартири, станом на 16.07.2019 відключено 77 %; у будинку за адресою АДРЕСА_35 - 35 квартир, станом на 16.07.2019 відключено 65 %; у будинку за адресою АДРЕСА_36 - 62 квартири, станом на 16.07.2019 відключено 63 %; у будинку за адресою АДРЕСА_37 - 24 квартири, станом на 16.07.2019 відключено 66 %; у будинку за адресою АДРЕСА_1 - 30 квартир, станом на 16.07.2019 відключено 80 %; у будинку за адресою АДРЕСА_38 - 54 квартири, станом на 16.07.2019 відключено 77 %; у будинку за адресою АДРЕСА_39 - 70 квартир, станом на 16.07.2019 відключено 80 %; у будинку за адресою АДРЕСА_40 - 45 квартир, станом на 16.07.2019 відключено 78 %.

Також зазначено, що процент відключення не враховує осіб, щодо яких прийнято рішення Протоколом Комісії № 6.

Закон України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97).

Стаття 2. Поняття місцевого самоврядування.

1. Місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Стаття 25. Загальна компетенція сільських, селищних, міських рад.

Сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Стаття 26. Виключна компетенція сільських, селищних, міських рад.

1. Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання:

2) утворення і ліквідація постійних та інших комісій ради, затвердження та зміна їх складу, обрання голів комісій;

Закон України від 02.06.2005 № 2633-ІV Про теплопостачання (далі - Закон № 2633).

Стаття 1. Визначення термінів.

споживач теплової енергії - фізична або юридична особа, яка використовує теплову енергію на підставі договору;

суб`єкти відносин у сфері теплопостачання - фізичні та юридичні особи незалежно від організаційно-правових форм та форми власності, які здійснюють виробництво, транспортування, постачання теплової енергії, теплосервісні організації, споживачі, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування;

Стаття 4. Норми, правила і стандарти у сфері теплопостачання.

Проектування, будівництво, реконструкція, ремонт, експлуатація об`єктів теплопостачання, виробництво, постачання теплової енергії регламентуються нормативно-правовими актами, які є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами відносин у сфері теплопостачання.

Стаття 13. Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері теплопостачання.

До основних повноважень органів місцевого самоврядування у сфері теплопостачання належать, зокрема,: регулювання діяльності суб`єктів відносин у сфері теплопостачання в межах, віднесених до відання відповідних рад; затвердження місцевих програм розвитку у сфері теплопостачання, участь у розробці та впровадженні державних і регіональних програм у цій сфері; затвердження з урахуванням вимог законодавства у сфері теплопостачання проектів містобудівних програм, генеральних планів забудови населених пунктів, схем теплопостачання та іншої містобудівної документації; здійснення контролю за забезпеченням споживачів тепловою енергією відповідно до нормативних вимог; погодження на розміщення в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці нових або реконструкцію діючих об`єктів теплопостачання та сприяння розвитку систем теплопостачання на відповідній території.

Стаття 19. Основні принципи господарювання.

Споживач або суб`єкт теплоспоживання має право вибирати (змінювати) теплопостачальну організацію, якщо це технічно можливо.

Споживач повинен щомісячно здійснювати оплату теплопостачальній організації за фактично отриману теплову енергію.

Стаття 24. Права та основні обов`язки споживача теплової енергії.

Споживач теплової енергії має право на: вибір одного або декількох джерел теплової енергії чи теплопостачальних організацій, якщо це можливо за існуючими технічними умовами;

Основними обов`язками споживача теплової енергії є: своєчасне укладання договору з теплопостачальною організацією на постачання теплової енергії; додержання вимог договору та нормативно-правових актів; забезпечення безпечної експлуатації систем теплоспоживання;

Споживач теплової енергії несе відповідальність за порушення умов договору з теплопостачальною організацією, відповідних нормативно-правових актів та виконання приписів органів, уповноважених здійснювати державний нагляд за режимами споживання теплової енергії згідно із законом.

Закон України Про житлово-комунальні послуги від 09.11.2017 № 2189-VIII (далі - Закон № 2189), набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію з 1 травня 2019 року, крім: статті 1, частини першої статті 2, статей 3-7, 9, 11, 12, частини другої статті 26, статей 27 та 29 (в частині регулювання послуги з управління багатоквартирним будинком), частини другої статті 2, частин третьої та четвертої статті 8, частин другої та третьої статті 10, статті 15, частин першої, третьої та п`ятої статті 16, статті 18, частини п`ятої статті 28, пунктів 2, 3-1, 6, підпункту 1, підпункту "б" підпункту 2, підпунктів 5 та 11 пункту 8 цього розділу, які вводяться в дію через шість місяців з дня набрання чинності цим Законом; частини третьої статті 11, абзаців першого та другого частини п`ятої статті 18, які вводяться в дію з 1 січня 2019 року; передбачено, що цей Закон регулює відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг.

Тобто відтермінування у застосуванні статті 1, частини першої статті 2, статей 3-7, 9, 11, 12, частини другої статті 26, статей 27 та 29 стосується положень цих статей, які регулюють послуги з управління багатоквартирним будинком, отже, суд застосовує положення таких статей у іншій частині, оскільки вони були введені в дію з 01.05.2019 відповідно.

Стаття 4. Повноваження органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг.

2. До повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, належать: 6) встановлення порядку відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води;

3. До повноважень органів місцевого самоврядування належать: 1) затвердження та виконання місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства, участь у розробленні та виконанні відповідних державних і регіональних програм;

Стаття 6. Суб`єкти правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг.

1. Учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є: 1) споживачі (індивідуальні та колективні); 2) управитель; 3) виконавці комунальних послуг.

Стаття 7. Права і обов`язки споживачів.

1. Споживач має право: 12) у встановленому законодавством порядку відключитися від систем централізованого теплопостачання та постачання гарячої води;

Стаття 8. Закону № 2189. Права і обов`язки виконавців комунальних послуг та управителів.

1. Виконавець комунальної послуги має право: 6) звертатися до суду в разі порушення споживачами умов договору.

Пункт 7 Розділ VI Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2189.

У багатоквартирних будинках, у яких на день набрання чинності цим Законом не менш як половина квартир та нежитлових приміщень відокремлена (відключена) від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, власники квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж, не зобов`язані, але мають право виключно за власним рішенням у встановленому порядку відокремити (відключити) від них свою квартиру чи нежитлове приміщення та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні.

Не допускається примусове відокремлення (відключення) від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води власників квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж, у багатоквартирних будинках у разі відокремлення (відключення) від цих мереж інших власників квартир та нежитлових приміщень.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 затверджено Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - Правила № 630).

Загальні положення.

1. Ці Правила регулюють відносини між суб`єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг (далі - виконавець), і фізичною та юридичною особою (далі - споживач), яка отримує або має намір отримувати послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - послуги).

8. Послуги надаються споживачеві згідно з договором, що оформляється на основі типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - договір).

Відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води багатоквартирних будинків з ініціативи споживачів.

24. Споживачі можуть відмовитися від отримання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води.

25. Відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.

Самовільне відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води забороняється.

26. Відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у разі, коли технічна можливість такого відключення передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування відповідно до Закону України Про теплопостачання схемою теплопостачання, за умови забезпечення безперебійної роботи інженерного обладнання будинку та вжиття заходів щодо дотримання в суміжних приміщеннях вимог будівельних норм і правил з питань проектування житлових будинків, опалення, вентиляції, кондиціонування, будівельної теплотехніки; державних будівельних норм з питань складу, порядку розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва, а також норм проектування реконструкції та капітального ремонту в частині опалення.

Наказом Міністерства будівництва архітектури, житлово-комунального господарства України від 22.11.2005 № 4 затверджено Порядок відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання (втрата чинності від 26.07.2019, Порядок № 4, застосовується у редакції, чинній на момент спірних правовідносин).

1. Загальні положення.

1.1 Цей Порядок визначає процедуру відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води (далі - ЦО і ГВП) житлового будинку при відмові споживачів від послуг ЦО і ГВП.

1.2 Для реалізації права споживачів на відмову від отримання послуг ЦО і ГВП орган місцевого самоврядування або місцевий орган виконавчої влади створює своїм рішенням постійно діючу міжвідомчу комісію для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж ЦО і ГВП (далі - Комісія), призначає голову та затверджує її склад, затверджує положення про роботу комісії (склад комісії наведено в додатку 1).

1.3 Дія цього Порядку не поширюється на власників, наймачів (орендарів) окремих приміщень, які були відокремлені від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання та користуються автономним теплопостачанням до набрання чинності цим Порядком.

2. Порядок розгляду та прийняття рішення про відключення окремого житлового будинку (будинків) від мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання.

2.1 Для вирішення питання відключення житлового будинку (будинків) від мереж централізованого опалення його власник (власники) повинен (повинні) звернутися до Комісії з письмовою заявою про відключення від мереж ЦО і ГВП.

У заяві про відключення від мереж ЦО і ГВП власник (власники) будинку зазначає причини відключення.

До заяви додається копія протоколу загальних зборів мешканців будинку щодо створення ініціативної групи з вирішення питання відключення від мереж ЦО і ГВП та прийняття рішення про влаштування у будинку системи індивідуального або автономного опалення. Рішення про відключення будинку від системи централізованого опалення з улаштуванням індивідуального опалення повинно бути підтримане всіма власниками (уповноваженими особами власників) приміщень у житловому будинку.

2.2 Комісія розглядає надані документи лише за наявності затвердженої органом місцевого самоврядування в установленому порядку оптимізованої схеми перспективного розвитку систем теплопостачання населеного пункту та у відповідності до неї.

Комісія, після вивчення наданих власником (власниками) документів, у місячний строк приймає рішення щодо відключення від мереж ЦО і ГВП, улаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання та збір вихідних даних і технічних умов для виготовлення проектної документації.

При цьому обов`язково враховуються технічні можливості існуючих мереж газопостачання, водопостачання та електропостачання даного населеного пункту або окремого мікрорайону щодо забезпечення живлення запропонованої власником (власниками) системи теплопостачання. Комісією, у разі необхідності, можуть розглядатися питання збільшення потужностей та можуть розроблятися пропозиції щодо їх фінансування, а також заміни систем внутрішньо квартальних, а в деяких випадках і магістральних мереж газо-, водо-, теплопостачання.

Засідання Комісії відбувається за участю заявника або його уповноваженого представника.

Рішення Комісії оформляється протоколом, витяг з якого у десятиденний строк надається заявникові

2.2.2 Підставою для відмови у наданні дозволу на відключення від мереж ЦО і ГВП є невиконання умов, визначених у пунктах 2.1 та 2.2 цього Порядку.

У разі незгоди заявника з відмовою спір вирішується в судовому порядку.

2.5 Відключення приміщень від внутрішньо будинкових мереж ЦО і ГВП виконується монтажною організацією, яка реалізує проект, за участю представника власника житлового будинку або уповноваженої ним особи, представника виконавця послуг з ЦО і ГВП та власника, наймача (орендаря) квартири (нежитлового приміщення) або уповноваженої ними особи.

2.6 По закінченні робіт складається акт про відключення будинку від мереж ЦО і ГВП (додаток 4) і в десятиденний термін подається заявником до Комісії на затвердження.

2.7 Після затвердження акта на черговому засіданні Комісії сторони переглядають умови договору про надання послуг з централізованого теплопостачання.

Також потрібно звернути увагу, що наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26.07.2019 № 169, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.08.2019 за № 982/33953 затверджено Порядок відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води, який набрав чинності з 17.09.2019.

Суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України.

У разі невідповідності правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу, або положення відповідного міжнародного договору України. (ч.ч. 1-3 ст. 7 КАС України)

Отже, на підставі викладеного, виходячи із загальних засад пріоритетності законів над підзаконними нормативними актами, застосуванню до спірних правовідносин підлягає акт, який має вищу юридичну силу, у даному випадку Закон № 2189 та Закон № 2633, якими, передбачено право окремих споживачів відмовитись від отримання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, відмовитись від користування послугами виконавця, на вибір одного або декількох джерел теплової енергії чи теплопостачальних організацій, та ін.

При цьому норма п. 7 Розділ VI Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2189, яка є спеціальною у спірних правовідносинах, як єдину умову реалізації права окремого споживача (у межах багатоквартирного будинку) виключно за власним рішенням відокремити свою квартиру від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, встановлює наявність відключення від таких мереж не менш як половини квартир та нежитлових приміщень на день набрання чинності цим Законом.

У межах спірних правовідносин така вимога дотримана, про що свідчать наявні у матеріалах справи довідки (перелічені колегією суддів вище).

Верховним Судом у постанові від 03.07.2020 року у справі № 234/15728/17 (п. 24) зазначено: Таким чином, відповідно до вказаної вище норми з 10.12.2017 можливе відключення квартири від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води і влаштування системи індивідуального теплопостачання у разі, якщо у багатоквартирному будинку на день набрання чинності Законом України Про житлово-комунальні послуги від 9 листопада 2017 року № 2189-VIII не менш, як половина квартир та нежитлових приміщень відокремлена (відключена) від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води. .

Більше того, норми Закону № 2633 встановлюють право окремого споживача обирати одного або декількох джерел теплової енергії чи теплопостачальних організацій, якщо це можливо за існуючими технічними умовами, а Правила № 630 уточнюють, що таке здійснюється у разі, коли технічна можливість такого відключення передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування відповідно до Закону України Про теплопостачання схемою теплопостачання.

Як встановлено колегією суддів за результатами дослідження наявних у матеріалах справи доказів, Рішенням Сіверської МР від 30.03.2018 № 7/13-178 Про затвердження Схеми оптимізації системи теплопостачання міста Сіверська вирішено затвердити Схему оптимізації системи теплопостачання міста Сіверськ.

Отже, необхідні для реалізації права окремого споживача вимоги названих законів відповідачем дотримано.

Щодо доводів апеляційної скарги про відсутність встановленого порядку для відключення окремого приміщення станом на момент прийняття оспорюваного протоколу, колегія суддів вважає їх неприйнятними з огляду на натупне.

Колегія суддів вважає, що норма п. 7 Розділ VI Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2189 передбачає її реалізацію шляхом застосування, як буквально вказано у тексті такої у встановленому порядку , тобто виключається можливість самовільного відключення.

Водночас, жодних підстав вважати, що відповідна норма відтерміновується у застосуванні до прийняття спеціального порядку за її змістом чи змістом закону колегія суддів не вбачає.

Той факт, що наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26.07.2019 № 169, набрав чинності з 17.09.2019, затверджено Порядок відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води не спростовує висновку про наявність у споживача відповідного права, та не є перешкодою для застосування правового акта, що має вищу юридичну силу, яким у даному випадку є Закон № 2189.

Поряд із цим у колегії суддів немає підстав констатувати, що мало місце самовільне відключення від мереж ЦО та ГВП, отже колегія суддів вважає, що відповідач-3, застосувавши положення Порядку № 4 й надавши дозвіл на відключення від мереж ЦО та ГВП жодним чином не порушив вимоги Законів № 2189 та № 2633.

Крім того, колегія суддів допускає та не вважає порушенням Закону № 2189 можливість широкого тлумачення вислову у встановленому порядку як у порядку, що існує на момент спірних правовідносин, яким є Порядок № 4 та із дотриманням вимог інших законодавчих актів, зокрема Порядку № 630.

Поряд із цим у Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ч. 2 ст. 19).

З огляду на те, що органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами, втілення важливого конституційного принципу щодо неможливості звуження чи скасування існуючих прав та свобод людини і громадянина, реалізацію ключового принципу Закону № 280/97 місцеве самоврядування є реальною здатністю вирішувати питання місцевого значення задля благополуччя місцевої громади відповідач-3 мав правові підстави для прийняття оскаржуваного протоколу. Тим більше, що відповідні зміни до Регламенту відповідача-3 щодо процедури відключення окремих власників станом на момент прийняття спірного протоколу були внесені.

Колегія суддів наголошує, що п. 1 Розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2189 встановлює дату набрання чинності цим законом та строки введення у дію його окремих положень.

Відтермінування у дії п. 7 Розділ VI Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2189 - відсутнє.

З огляду на вищенаведене, колегія суддів вважає, що є порушенням принципу правової визначеності ставити реалізацію норми закону в залежність від затвердження органом виконавчої влади відповідного порядку.

Також колегія суддів, проаналізував наведені вище постанови Верховного Суду, однак визнає такі у частині правозастосування нерелевантними до обставин даної справи, оскільки судом касаційної інстанції не надано аналізу положень п. 7 Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2189. Крім того не є повністю тотожними фактичні обставини справи, яка розглядалась Верховним Судом та даної справи.

Доводи апеляційної скарги з посиланням на неповноважений склад комісії колегія суддів вважає неприйнятними, оскільки персональний склад такої затверджено відповідним рішенням Сіверської МР, яке станом на момент спірних правовідносин не визнано протиправним та не скасовано, по-друге представник позивача був присутній у складі такої комісії, тобто права позивача у цій частині не порушено, по-третє наявність окремих (зазначених позивачем) спеціалістів у складі комісії згідно додатку № 1 до Порядку № 4 не є обов`язковою (за згодою).

Щодо питання порушення оспорюваним протоколом прав позивача.

Колегією суддів встановлено, що порушене право позивача полягає в унеможливленні здійснення господарської діяльності з постачання комунальних послуг та у тому, що відповідачами порушено вимоги законодавства України. Заявлені у справі треті особи не сплачуватимуть позивачу за постачання таких послуг, що у свою чергу може привести до завдання підприємству збитки.

Конституційний Суд України в пункті 4 мотивувальної частини Рішення від 16 квітня 2009 року № 7-рп/2009 (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) вказав, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До ненормативних належать акти, які передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб`єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію фактом їхнього виконання. У зв`язку з прийняттям цих рішень виникають правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів.

Зі свого боку колегія суддів зазначає наступне.

Індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Ненормативним (індивідуальним) правовим актам притаманні наступні ознаки: а) спрямовуються на врегулювання конкретних (одиничних) актів соціальної поведінки; б) поширюються лише на персонально визначених суб`єктів; в) містять індивідуальні приписи (веління, дозволи), розраховані на врегулювання лише окремої, конкретної життєвої ситуації, тому їх юридична чинність (формальна обов`язковість) вичерпується одноразовою реалізацією; г) не передбачають повторного застосування одних і тих самих юридичних засобів; д) не мають зворотної дії в часі.

Даний висновок узгоджується з правовою позицією, що міститься, зокрема, у постановах Верховного Суду від 21.10.2019 справа № 522/22780/16-а, від 26.11.2019 справа № 183/6195/17 (2-а/183/251/17), від 21.12.2019 справа № 826/14366/15.

Колегія суддів, системно проаналізувавши положення перелічених вище Законів та Порядків № 630 й № 4, дійшла висновку, що оскаржуваний протокол відповідає ознакам індивідуального правового акта, оскільки ґрунтується на владно-розпорядчій функції органу місцевого самоврядування та має дозвільний характер.

Однак, право на оскарження до суду рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб не є абсолютним, зокрема, у випадку оскарження нормативно-правового акту. Таке ж правило має застосовуватись і до правових актів індивідуальної дії.

Стаття 2 КАС України.

1. Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Стаття 5 КАС України.

1. Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

Відтак, завдання адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав, свобод чи інтересів особи, що звернулася до суду з позовом у публічній площині.

Конституційний Суд України, вирішуючи питання, порушені у конституційному зверненні і конституційному поданні щодо тлумачення частини другої статті 55 Конституції України, у Рішенні від 14 грудня 2011 року № 19-рп/2011 зазначив, що особа, стосовно якої суб`єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист.

Водночас, об`єктом правового захисту в адміністративному судочинстві є не лише права, але й законні інтереси. Оскаржувані рішення можуть мати вплив на їх законні інтереси.

Правова позиція щодо тлумачення поняття законний інтерес викладена у рішенні Конституційного Суду України від 01.12.2004 № 1-10/2004 (справа про охоронюваний законом інтерес) та постанові Верховного Суду від 20.02.2019 справа № 522/3665/17.

Колегією суддів на підставі викладених вище положень законодавства також встановлено, що позивач виступає учасником спірних правовідносин, оскільки є виконавцем комунальної послуги (ст. 6 Закону № 2189), однак у цілях захисту його прав/інтересів у адміністративному судочинстві порушення таких має відбуватися саме у сфері публічно-правових відносин та носити конкретний індивідуально виражений характер.

Тобто обов`язковою умовою судового захисту є наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів безпосередньо позивача з боку відповідача, зокрема, наявність у особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або законного інтересу (у публічній сфері), на захист якого подано позов.

Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті та є підставою для прийняття судом рішення про відмову у позові.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 12.06.2018 у справі № 826/4406/16, від 02.08.2019 справа № 0240/3532/18-а, від 07.11.2019 справа № 826/1647/16.

Водночас у постанові Великої Палати Верховного Суду від 23.01.2019 у справі № 822/3345/17 зазначено: у порядку адміністративного судочинства може бути оскаржене лише таке рішення суб`єкта владних повноважень, яке безпосередньо порушує права, свободи чи законні інтереси позивача, при цьому захист порушеного права на майбутнє не допускається. .

Розглядаючи дану справу, колегією суддів не виявлено порушення прав чи законних інтересів, чи покладення обов`язків на позивача у публічній сфері, що мали б місце у зв`язку із прийняттям відповідачем-3 оскаржуваного протоколу.

Натомість колегією суддів встановлено, що 17 із 21 третіх осіб станом на час звернення до суду із даним позовом затверджено акти про відключення від мереж ЦО та ГВП, тобто у такій частині оскаржуваний протокол вичерпав свою дію та є реалізованим.

У свою чергу, у подальшому це є підставою для перегляду сторонами на черговому засіданні Комісії умов договору про надання послуг з централізованого теплопостачання (п. 27 Порядку № 4) і саме з цією подією, на думку колегії суддів, кореспондує порушене, на думку позивача, право, проте захист такого права має відбуватися у приватноправовій юрисдикції.

Враховуючи викладене, колегія суддів не встановила як ознак протиправності оскаржуваного протоколу, так і спричиненого ним порушення прав чи законних інтересів позивача у публічно-правовій сфері.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову в задоволенні позовних вимог.

Статтею 316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на наведене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

У зв`язку з викладеним доводи апеляційної скарги не приймаються до уваги, тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись статтями 23, 33, 292, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 13 серпня 2020 року у справі № 200/14559/19-а - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 13 серпня 2020 року у справі № 200/14559/19-а - залишити без змін.

Повне судове рішення складено 20 січня 2021 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя А.В. Гайдар

Судді Т.Г. Гаврищук

Г.М. Міронова

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2021
Оприлюднено21.01.2021
Номер документу94262482
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/14559/19-а

Постанова від 21.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 20.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Постанова від 20.01.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Постанова від 20.01.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 16.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 10.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні