Ухвала
від 18.01.2021 по справі 487/158/20
ЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа № 487/158/20

Провадження № 1-кс/487/538/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.01.2021 року місто Миколаїв

Слідчий суддя Заводського районного суду міста Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Миколаєва клопотання слідчого Першого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42018000000001748 від 19.07.2018 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, в якому особі не повідомлено про підозру, -

ВСТАНОВИВ:

12.01.2021 року слідчий Першого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_3 звернувся до Заводського районного суду міста Миколаєва з клопотанням у кримінальному провадженні №42018000000001748 від 19.07.2018 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, в якому особі не повідомлено про підозру на 12 місяців, тобто до 19 січня 2022 року у зв`язку з неможливістю закінчити розслідування у строк, визначений в абзаці 2 ч. 1 ст. 219 КПК України через значний обсяг слідчих (розшукових) та процесуальних дій.

Всудове засідання слідчий не прибув, до початку розгляду справи подав заяву про розгляд клопотання за його відсутності.

Дослідивши клопотання, а також матеріали, якими обґрунтовується необхідність продовження строку досудового розслідування, слідчий суддя дійшов наступного.

Завданнями кримінального провадження, згідно ст. 2 КПК України, є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Згідно ч. 1 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Строк досудовогорозслідування змоменту внесеннявідомостей прокримінальне правопорушеннядо Єдиногореєстру досудовихрозслідувань додня повідомленняособі пропідозру становить: вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Відповідно доч.2ст.219КПК України,строк досудовогорозслідування можебути продовженийу порядку,передбаченому параграфом4глави 24цього Кодексу.При цьому,згідно абзацудругому частини1ст.219КПК України,загальний строкдосудового розслідуванняне можеперевищувати: дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Строк із дня винесення постанови про зупинення кримінального провадження до винесення постанови про відновлення кримінального провадження, а також строк ознайомлення з матеріалами досудового розслідування сторонами кримінального провадження в порядку, передбаченому статтею 290 цього Кодексу, не включається у строки, передбачені цією статтею (ч. 3 ст. 219 КПК України).

Згідно ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 4 ст. 294 КПК України, строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження.

Клопотання пропродовження строкудосудового розслідування,згідно ч.5ст.294КПК України,подається непізніше п`ятиднів доспливу строкудосудового розслідування,встановленого статтею219цього Кодексу.

Строк досудового розслідування, що закінчився, поновленню не підлягає.

За змістом ст. 2951 КПК України, у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

У клопотанніпро продовженнястроку досудовогорозслідування доповідомлення особіпро підозрузазначаються: найменування(номер)кримінального провадження; всіслідчі (розшукові)та іншіпроцесуальні дії,проведені підчас кримінальногопровадження; обставини,що перешкоджализдійснити іншінеобхідні процесуальнідії раніше; строк,необхідний дляпроведення абозавершення процесуальнихдій; інші відомості, що обґрунтовують необхідність продовження строку досудового розслідування.

До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання. При цьому слідчий, прокурор зобов`язані зазначити у відповідному клопотанні найкоротший строк, достатній для потреб досудового розслідування.

Відповідно до ч. 8 та ч. 9 ст. 2951 КПКУкраїни ухвала слідчого судді про продовження строку досудового розслідування повинна відповідати загальним вимогам до судових рішень, передбачених цим Кодексом, а також містити новий визначений строк досудового розслідування. Ухвала слідчого судді, прийнята за результатами розгляду клопотання про продовження строку досудового розслідування, оскарженню не підлягає.

Судом встановлено, що Першим слідчим відділом Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42018000000001748 від 19.07.2018 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України.

Нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням у зазначеному кримінальному провадженні здійснюється прокурорами Одеської обласної прокуратури.

Відомості про кримінальне правопорушення 19.07.2018 внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань Генеральною прокуратурою України на підставі матеріалів перевірки ГУ ВБ ДФС України за фактами неправомірних дій окремих службових осіб Одеської митниці ДФС, які зловживаючи своїм службовим становищем під час здійснення оформлення транспортних засобів порушили порядок, встановлений законодавством, чим спричинили тяжкі наслідкам інтересам держави у вигляді не надходження до бюджету грошових коштів у сумі понад 5 000 000 грн., неправомірних дій окремих службових осіб товариств, які надають митно-брокерські послуги, зокрема, ПП «Трейд Бізнес Сервіс», ПП «Ексім Одеса», ТОВ «Альфа Транс Логістік», ПП «Едванс», ТОВ «Пік Тайм», ТОВ «Веданта-Агро», ТОВ «Владі-Транс», які діючи за попередньою змовою з невстановленими службовими особами ВМО №2 митного поста «Спеціалізований» Одеської митниці ДФС, подають до митного органу митні декларації, в які вносять завідомо неправдиві відомості щодо стану транспортних засобів, які підлягають митному оформленню, що спричинило тяжкі наслідки та в наслідок заниження вартості наданих послуг, умисно ухиляються від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинених в особливо великих розмірах, а також неправомірних дій окремих службових осіб ТОВ «ВКФ Спарта», ФОП « ОСОБА_4 », ФОП « ОСОБА_5 », ТОВ «НДІСЕО», які за результатом проведення експертного оцінювання транспортних засобів, з метою встановлення їх митної вартості для подальшого митного оформлення, вносять до офіційного документу (експертного висновку) завідомо неправдиві відомості щодо стану автомобілю, що спричинило тяжкі наслідки.

Під час проведення досудового розслідування встановлено, що співробітниками Одеської митниці ДФС допускаються систематичні порушення митного законодавства при митному контролі та митному оформленні (в режимі «ІМ40») транспортних засобів посадовими особами митного поста «Одеса-спеціалізований» Одеської митниці ДФС та посадовими особами товариств, які надають митно-брокерські послуги.

Так, невстановлені посадові особи товариств, які надають митно-брокерські послуги, перебуваючи у змові із посадовими особами ВМО № 2 митного поста «Спеціалізований» Одеської митниці ДФС, подають до митного органу митні декларації з додатками (інвойс, сертифікат, технічний паспорт, висновок експерта, акт про проведення фізичного огляду з фотофіксацією частин пошкоджених вузлів агрегатів транспортних засобів) в яких вказана недостовірна інформація щодо вартості транспортних засобів і заниження від реальної вартості на 50-60 відсотків) та завищення рівня пошкодження вузлів та агрегатів. Власниками транспортних засобів відповідно до митних декларацій є фізичні особи громадяни України, які зареєстровані в різних областях України. З метою митного оформлення товарів на Одеській митниці ДФС декларанти подають довідки про тимчасове проживання власників в Одеській області.

В свою чергу посадові особи митниці, за грошову винагороду здійснюють мінімум процедур, передбачених Митним кодексом України щодо перевірки правильності визначення митної вартості, а саме: належним чином не перевіряють інформацію яка вказана у супровідних документах, не здійснюють огляд транспортних засобів на предмет його пошкодження, не запитують у декларанта додаткові документи щодо вартості товару, не ініціюють направлення запитів до підрозділу до компетенції якого віднесено контроль за виконанням вимог УКТЗЕД при класифікації товарів для цілей митного оформлення, або контроль за правильністю визначення митної вартості при митному контролі, належним чином не аналізують митні оформлення аналогічних/подібних товарів.

Тобто,посадові особимитниці зарезультатами аналізуподаних длямитного контролюдокументів (їхкопій),відомостей,здійснюють митнеоформлення товарівбез застосуваннядодаткових митнихформальностей (митного огляду товарів та інші) незважаючи на наявність підстав, за яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, а саме розбіжностей у товаросупровідних та комерційних документах. В подальшому підтверджують митну вартість транспортних засобів та завершують митне оформлення.

Одночасно встановлено, що експертне оцінювання транспортних засобів, з метою встановлення їх митної вартості, проводиться із залученням експертів ТОВ «ВКФ Спарта» (код 35544669) ОСОБА_6 , ФОП « ОСОБА_4 », ФОП « ОСОБА_7 », ТОВ «НДІСЕО» (код 39284296) ОСОБА_8 з явним порушення самої процедури проведення дослідження так і без наявності транспортного засобу, без фактичного ознайомлення з наявними пошкодженнями, використовуючи копії товаросупровідних документів, які містять не правдиві відомості.

Під час проведеної перевірки та аналізу митних оформлень встановлено, що за 2017 рік ВМО № 2 оформлено в митному відношенні 10519 автотранспортних засобів, що надійшли до Одеського морського торгівельного порту в контейнерах (2167 вживаних автомобілів направлені для розмитнення в інші митниці ДФС).

З початку 2018 року (за 4 місяці) в режимі імпорту оформлено 7546 транспортних засобів (з них до інших митниць направлено 933 транспортних засобів), щодня на вантажному комплексі «Євротермінал» розформовується від 17 до 25 контейнерів з вживаними автомобілями.

За період роботи з вересня 2017 року по квітень 2018 року ВМО №2 митного поста «Спеціалізований» Одеської митниці ДФС оформлено 13 697 транспортних засобів та перераховано до Державного бюджету 989 885 тисяч гривень.

За результатами проведених заходів встановлено ряд підприємств, які об`єднанні у групу Українська асоціація транспортної логістики «Південна Пальмира» до складу якої входять наступні підприємства: ПП «Трейд Бізнес Сервіс» (код 35118940), ПП «Ексім Одеса» (код 36487675), ТОВ «Альфа Транс Логістік» (код 40400820), ПП «Едванс» (код 36635400), ТОВ «Пік Тайм» (код 33139728), ТОВ «Веданта-Агро» (код 40611066), ТОВ «Владі-Транс» (код 40055406), які розмитнюють на ВМО №2 митного поста Спеціалізований» Одеської митниці ДФС близько 50% від загального обсягу оформлених транспортних засобів.

У ході проведеного ГУ ВБ ДФС України аналізу митних оформлень транспортних засобів посадовим особами ВМО №2 митного поста «Спеціалізований» Одеської митниці ДФС та перевірки вартості за допомогою Інтернет ресурсу щодо реалізації транспортних засобів на території США встановлено наступні факти:

- старший державний інспектор ВМО №2 митного поста «Спеціалізований» Одеської митниці ДФС (старша зміни) ОСОБА_9 з 01.01.2018 по 12.05.2018 здійснила 2038 митних оформлень транспортних засобів, під час яких проведено 8 митних оглядів. В ході перевірки 36 митних декларацій встановлено заниження митної вартості транспортних засобів, як наслідок різниця митних платежів складає 1 601 952 грн.;

- державний інспектор ВМО №1 митного поста «Південний» Одеської митниці ДФС (з 24.10.2017 по 24.04.2018 відряджений ВМО №2 митного поста «Спеціалізований» Одеської митниці ДФС) ОСОБА_10 з 01.01.2018 по 23.04.2018 здійснив 1224 митних оформлень транспортних засобів, під час яких проведено 5 митних оглядів. В ході перевірки 50 митних декларацій встановлено заниження митної вартості транспортних засобів, як наслідок різниця митних платежів складає 2 301 250 грн.;

- державний інспектор ВМО №2 митного поста «Спеціалізований» Одеської митниці ДФС ОСОБА_11 з 01.01.2018 по 29.04.2018 здійснив 1173 митних оформлень транспортних засобів, під час яких проведено 5 митних оглядів. В ході перевірки 28 митних декларацій встановлено заниження митної вартості транспортних засобів, як наслідок різниця митних платежів складає 1 138 270 грн.

За таких обставин, на цей час є достатні підстави вважати, що внаслідок вчинення службовими особами Одеської митниці ДФС, спільно з окремими службовими особами підприємств, які надають митно-брокерські послуги, спричинено тяжкі наслідки інтересам держави, а тому в їх діях вбачаються ознаки кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366, ч. 3 ст. 212 КК України.

Так, у вказаному кримінальному провадженні виконано значний обсяг слідчих (розшукових) та процесуальних дій, спрямованих на отримання та перевірку отриманих у ньому доказів, а саме: до матеріалів кримінального провадження долучено копії з особових справ, посадових інструкцій співробітників ВМО № 2 митного поста «Спеціалізований» Одеської митниці ДФС, положення про митний пост «Спеціалізований», копії митних декларацій з додатками за 2018 рік, а також проведено ряд інших слідчих (розшукових) дій.

При цьому, закінчити досудове розслідування до повідомлення особі про підозру не можливо, у зв`язку з тим, що для з`ясування обставин, що мають значення для повноти, всебічності та неупередженості розслідування кримінального провадження, для встановлення об`єктивної сторони злочину необхідно провести ряд слідчих та процесуальних дій, що мають вагоме значення під час розслідування даного кримінального провадження.

Таким чином, у кримінальному провадженні з метою остаточного встановлення обставин щодо вчинення кримінального правопорушення необхідно: встановити вичерпний перелік транспортних засобів у яких було здійснено заниження митної вартості, встановити повне коло осіб, причетних до схеми заниження митної вартості транспортних засобів, провести аналіз можливих завданих державі збитків у вигляді несплати митних платежів у повному обсязі в кожному конкретному випадку розмитнення транспортних засобів, з метою підтвердження чи спростування спричинених збитків призначити проведення економічної експертизи; витребувати та долучити до матеріалів кримінального провадження акт за результатами тематичної перевірки Одеської митниці ДФС № 552/99-99-06-01-03-20 від 18.05.2018, виконати інші слідчі (розшукові) дії, необхідність у яких виникне в ході проведення досудового розслідування.

Провести зазначені слідчі та процесуальні дії раніше, у межах строку досудового розслідування, не виявилось можливим з об`єктивних причин, оскільки вони виконуються послідовно, по мірі проведення комплексу інших необхідних слідчих (розшукових) дій, а також зважаючи на великий обсяг запланованих слідчих (розшукових) дій з метою забезпечення повноти, всебічності та неупередженості дослідження обставин кримінального провадження.

Враховуючи конкретні обставини кримінального провадження, також те, що строк досудового розслідування спливає 19.01.2021 року, а провести вищевказані слідчі та процесуальні дії у передбачений законом строк не надається за можливе з об`єктивних причин, тому слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання слідчого та наявність підстав для його задоволення.

Керуючись статтями 2, 219, 294, 295-1, 309, 370, 372 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого Першого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42018000000001748 від 19.07.2018 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України про продовження строку досудового розслідування - задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань №42018000000001748 від 19.07.2018 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України, на 12 (дванадцять) місяців, а саме: до 19.01.2022 року.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення18.01.2021
Оприлюднено30.01.2023
Номер документу94276641
СудочинствоКримінальне
Сутьпідозру

Судовий реєстр по справі —487/158/20

Ухвала від 18.01.2021

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Темнікова А. О.

Постанова від 15.01.2020

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Темнікова А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні