Рішення
від 13.01.2021 по справі 713/1052/20
ВИЖНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 713/1052/20

Провадження №2/713/13/21

РІШЕННЯ

іменем України

13.01.2021 м. Вижниця

Вижницький районний суд Чернівецької області в складі: головуючого судді Кибич І.А., з участю секретаря судових засідань Козубовська-Кузик О.Д., за участю представника позивача адвоката Ковалюка М.Г., за участю представників відповідачів Чміль О.С. , адвоката Ткач В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Вижниця в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до Вижницької міської ради, ОСОБА_3 про визнання протиправним та скасування рішення органу місцевого самоврядування, -

В С Т А Н О В И В:

Стислий виклад позиції позивача.

Позивач ОСОБА_2 звернувся в суд з позовом про визнання протиправним рішення органу місцевого самоврядування та скасування рішення органу місцевого самоврядування до Вижницької місцевої ради, Чернівецької області, ОСОБА_3

Просить визнати протиправним та скасувати рішення дванадцятої сесії Вижницької міської ради Вижницького району Чернівецької області VIII скликання від 15.11.2017 року №315/3-12/17 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельних ділянок у власність чи користування .

Свої позовні вимоги обґрунтував наступним.

З 20.06.1956 року і по даний час разом зі своєю родиною проживає за адресою АДРЕСА_1 , у власному житловому будинку. З середини сімдесятих років двадцятого століття (1973-1975 роки) його будинок підключений до центральної водопровідної мережі м.Вижниця. В цей ж час, для забезпечення санітарно- гігієнічних потреб сім`ї її батько ОСОБА_4 , за погодженням з відповідними службами міста та району, улаштував бетоновану каналізаційну вигрібну яму, яка розташована у межах АДРЕСА_3 неподалік будинку, оскільки в силу технічних причин їхній будинок не був та не є підключеним до централізованої каналізаційної мережі. У 2010 році Вижницька школа мистецтв за його згодою під`єднала свою систему водовідведення (каналізацію) до його вигрібної ями, яка розташована у межах АДРЕСА_3 неподалік будинку та Вижницької школи мистецтв.

Але у зв`язку з перевантаженням вигрібної ями від спільного користування, відповідно до рішення виконавчого комітету Вижницької міської ради Чернівецької області від 08.12.2010р. №18 Про надання дозволу на підключення приміщення школи мистецтв до центрального водопроводу та облаштування вигрібної ями , Вижницькій школі мистецтв надано дозвіл на підключення приміщення школи мистецтв до центральної водопровідної мережі та облаштування вигрібної ями. У зв`язку з цим, разом з Вижницької школою мистецтв облаштували переливну вигрібну яму, яка розташована у межах АДРЕСА_3 неподалік будинку та Вижницької школи мистецтв, яка з`єднана з його вигрібною ямою.

У лютому 2020 року йому стало відомо про те, що земельна ділянка (площа земельної ділянки де розташовані споруди становить 8 м.кв.) на якій розташована його вигрібна яма та переливна яма, не дивлячись на те, що Вижницькій міській раді та ОСОБА_3 було відомо про існування вказаних вище санітарно-гігієнічних споруд та їх приналежність, відповідно до рішення Вижницької міської ради від 15.11.2017 року №315/3-12/17 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельних ділянок у власність чи користування включена у площу земельної ділянки, яка надана у власність ОСОБА_3 . Межові знаки не встановлювалися на місцевості.

Відповідно до п.1 резолютивної частини оскаржуваного рішення Вижницькою міською радою затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд площею 0,0176 га кадастровий №7320510100:01:002:1142 у АДРЕСА_2 , на умовах надання безоплатно у власність ОСОБА_3 . Відповідно до п.2 резолютивної частини оскаржуваного рішення Вижницькою міською радою надано ОСОБА_3 безоплатно у власність земельну ділянку для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд площею 0,0176 га кад. №7320510100:01:002:1142 у АДРЕСА_2 .

У зв`язку з тим, що в межі земельної ділянки, яка надана у власність ОСОБА_3 включено належну йому споруду (каналізаційна вигрібна яма та переливна яма) оскаржуване рішення є протиправним, таким що порушує його права.

Зазначив, що ОСОБА_3 придбала житловий будинок, який знаходиться у АДРЕСА_2 на підставі договору купівлі-продажу від 16.11.2007 року, який нотаріально посвідчений та цього ж таки числа зареєструвала своє право власності у ДКП Вижницьке РБТІ . У склад придбаного майна входив лише житловий будинок. До складу придбаного майна не входила земельна ділянка.

Згідно даних технічного паспорта на житловий будинок АДРЕСА_2 за житловим будинком закріплена земельна ділянка площею 0,0139 га в межах згідно з планом. Таким чином, у користуванні ОСОБА_3 , у зв`язку з купівлею будинку, перебувало лише 0,0139 га. Лише цю площу земельної ділянки ОСОБА_3 в силу положень ст. 120 ЗК України могла приватизувати на підставі технічної документації. Для приватизації іншої частини земельної ділянки, у т.ч. і тієї на якій розташовані і її каналізаційні мережі ОСОБА_3 могла приватизувати лише на підставі спеціального дозволу Вижницької міської ради (ч.8 ст. 55 Закону України Про землеустрій ), адже на земельній ділянці комунальної власності (вільній від будинку, у т. ч. і в місці розташування каналізаційних мереж) не був розташований житловий будинок.

Посилаючись на ст.118 ЗК України, ч.8 ст. 55 Закону України Про землеустрій зазначив, що для того щоб ОСОБА_3 могла приватизувати земельну ділянку розміром 0,0176 га, а Вижницька міська рада могла надати безоплатно у власність ОСОБА_3 земельну ділянку, останній необхідно було звернутися до Вижницької міської ради із заявою (клопотанням) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж в натурі на місцевості площею 0,0176 га за відповідною адресою відповідного цільового призначення, а також отримати дозвіл на приватизацію земельної ділянки, яка не була у користуванні ОСОБА_3 і не перебувала під її будинком (площею 0,0037 га). Адже, земельна ділянка площею 0,0037 га не перебувала у користуванні ОСОБА_3 та остання до Вижницької міської ради з таким клопотанням не зверталася. Натомість звернулася із заявою про надання дозволу на виготовлення технічної документації щодо встановлення та відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,0150 га по АДРЕСА_2 . Земельна ділянка площею 0,0026 га отримана ОСОБА_3 без належного дозволу, що виключає законність приватизації та оскаржуваного рішення.

Оскаржуваному рішенню передувало рішення восьмої сесії Вижницької міської ради VII скликання від 18.05.2016 року №101-8/16 Про надання дозволу на виготовлення технічної документації на земельну ділянку . Згідно п.1 вказаного рішення ОСОБА_3 надано дозвіл на виготовлення технічної документації щодо встановлення та відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,015 га по АДРЕСА_2 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд за рахунок громадської та житлової забудови на умовах безоплатної передачі у приватну власність до 18.11.2016 року.

17.05.2017 року шоста сесія Вижницької міської ради VIII скликання прийняла рішення №142/3-6/17 Про продовження терміну дії рішень для виготовлення документації із землеустрою , згідно якого ОСОБА_3 зобов`язано розроблену та погоджену технічну документацію щодо встановлення та відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,015 га по АДРЕСА_2 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд подати для розгляду та затвердження у встановленому законом порядку до 17.11.2017 року.

ОСОБА_3 надавався дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою площею 0,015 га, а не площею 0, 0176 га. При цьому, ОСОБА_3 не отримувала від міської ради дозволу на розроблення техдокументації щодо відновлення (встановлення) меж на земельну ділянку, яка не перебувала під її будинком.

Вижницька міська рада, ОСОБА_3 , виконавець робіт із землеустрою (ПП Терра Буковина) зобов`язані були перевірити відомості про наявність спірних питань між ним та ОСОБА_3 щодо місця розташування каналізаційних мереж та межі земельної ділянки, яка надається ОСОБА_3 у приватну власність з боку АДРЕСА_3. Міська рада , ОСОБА_3 знали ще з 2011 року, що у його користуванні та у користуванні Вижницької школи мистецтв перебували і перебувають і досі каналізаційні мережі, які розташовані на земельній ділянці у межах АДРЕСА_3 та збудовані з дозволу виконавчих органів Вижницької міської ради. При цьому, Відповідачами, виконавцем робіт з землеустрою не встановлено жодного межового знаку.

Таким чином, при наданні земельної ділянки, розробленні, затвердженні технічної документації із землеустрою Вижницькою міською радою та ОСОБА_3 не дотримано положень чинного законодавства, що призвело до порушення його прав та прийняття неправомірного рішення, яке оскаржується.

Представник Вижницької міської ради Чернівецької області позовні вимоги не визнала, надала письмовий відзив, в якому зазначили наступне.

Рішенням 8 сесії 7 скликання Вижницької міської ради №101-8/16 від 08.05.2016 року надано дозвіл ОСОБА_3 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,0150 га по АДРЕСА_2 , для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд.

Відповідно до Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №376 від 18.05.2010 року, встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на підставі розробленої та затвердженої документації із землеустрою. Одним з етапів виготовлення документації із землеустрою є підготовчі роботи, які включають збір та аналіз виконавцем наявних документації із землеустрою, матеріалів інвентаризації земель, планово-картографічних матеріалів, правових підстав надання земельної ділянки у власність (користування), відомостей про наявність спірних питань щодо меж земельної ділянки, переліку обмежень у використанні земельної ділянки і наявні земельні сервітути, списків координат пунктів державної геодезичної мережі.

Виконавець - юридична особа, що володіє необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі якої працює не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників або фізична особа - підприємець, яка володіє необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованим інженером-землевпорядником (Інструкція про встановлення відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, Закон України Про землеустрій ).

Розробники документації із землеустрою несуть відповідальність за достовірність, якість і безпеку заходів, передбачених цією документацією відповідно до ст.28 ЗУ Про землеустрій .

Рішенням 12 сесії 8 скликання Вижницької міської ради №315/3-12/17 від 15.11.2017 року затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд площею 0,0176 га кадастровий номер 7320510100:01:002:1142 АДРЕСА_2 та надано дану земельну ділянку безоплатно у власність ОСОБА_3 .

Зазначили, що ОСОБА_3 є власником земельної ділянки площею 0,0176 га - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, кадастровий номер 7320510100:01:002:1142 в АДРЕСА_2 , згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №107348005, від 13.12.2017 року. Інші відомості про надання (закріплення) земельної ділянки у користування (власність) за адресою АДРЕСА_2 відсутні.

Розглядаючи неодноразові звернення ОСОБА_2 та ОСОБА_3 було встановлено, що на даній земельній ділянці, яка належить ОСОБА_3 на праві приватної власності, розташовані дві вигрібні ями, якими користується ОСОБА_2 та Вижницька школа мистецтв. Згідно рішення виконавчого комітету Вижницької міської ради від 08 грудня 2010 року, дирекції Вижницької школи мистецтв було надано дозвіл на підключення приміщення школи мистецтв до вентрального водопроводу та облаштування вигрібної ями.

ОСОБА_2 не додано до позову жодних правовстановлюючих документів стосовно законності спорудження вигрібної ями за адресою АДРЕСА_2 , її як споруди належності ОСОБА_2 та відповідності встановленим нормам ДБН. Твердження ОСОБА_2 в позові про улаштування бетонованої каналізаційної вигрібної ями в межах АДРЕСА_3 , за погодженням з відповідними службами міста та району не підтверджено жодним документом.

Наявність вигрібної ями на земельній ділянці з кадастровим номером 7320510100:01:002:1142, яка нібито належить ОСОБА_2 не відповідає вимогам пункту 3.26 Державних будівельних норм Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень ДБН 360-92** , затверджених наказом Держкоммістобудування від 17 квітня 1992 року № 44 (далі - ДБН 360-92**), згідно якого Відповідно до санітарних вимог майданчики для компосту, дворові вбиральні та очисні споруди каналізації повинні знаходитись у глибині двору не ближче 15 м від вікон житлових будинків, в тому числі і сусідніх садиб, сараї для утримання худоби і птиці - не ближче 12 м. та підпунктам 2.21, 2.22 та 2.24 пункту 2 Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України № 145 від 17 березня 2011 року. Оскільки вигрібні ями збудовані без погодження з органами санепідемслужби і місцевого самоврядування, без дозволу за виконання будівельних робіт, є порушенням пункту 3.25 б ДБН 360-92**, яма повинна бути виконана з конструкцій, які запобігають фільтрації не менше 1 м (пункт 3.25 ДБН 360-92**).

Відповідно до п.2.24 Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України №145 від 17 березня 2011 року, обладнання внутрішньобудинкової каналізації та каналізування об`єктів з відведенням стічних вод у вигрібні ями забороняється.

Враховуючи вищезазначене, недоведеність ОСОБА_2 права власності на вигрібну яму, що знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 7320510100:01:002:1142, позовні вимоги є необґрунтованими, а рішення 12 сесії Вижницької міської ради VIII-го скликання від 15.11.2017 року №315/3-12/17 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельних ділянок у власність чи користування є законним та прийнятим у відповідності до норм чинного законодавства України. Просить відмовити в задоволенні позову.

Відповідачка ОСОБА_3 позовні вимоги не визнала, надала письмовий відзив, в якому зазначила наступне.

ОСОБА_2 не є належним позивачем, оскільки не довів ніякими документами про порушення його прав, а також не довів належність йому цих вигрібних ям, законність спорудження обох вигрібних ям і відповідність їх нормам ДБН. ОСОБА_2 не є межівником щодо користування земельної ділянки, яка знаходиться у власності ОСОБА_3 , являється власником вигрібних ям. Тому рішення Вижницької міської ради Чернівецької області №315/3-12/17 від 15.11.2017 щодо затвердження технічної документації на земельну ділянку і передачі її у власність прийнято законно у відповідності до ст.186 ЗК України. У Вижницької міської ради підстав для відмови щодо затвердження їй технічної документації на земельну ділянку і передачі її у власність не було.

З 16 листопада 2007 року вона є власником житлового будинку, який знаходиться в АДРЕСА_2 . Рішенням Вижницької міської ради Чернівецької області №315/3-12/17 від 15.11.2017 року їй було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд площею 0,0176 га, кадастровий номер 7320510100:01:002:1142, АДРЕСА_2 безоплатно у власність дану земельну ділянку. 13.12.2017 року отримала Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №107348005 на земельну ділянку площею 0,0176 га, кадастровий номер 7320510100:01:002:1142.

28.10.2011 року вона звернулася із заявою до міського голови Чепіля О.Г. в якій просила розібратися, щодо самовільного облаштування ОСОБА_2 каналізаційної ями, яка знаходиться дуже близько біля її житлового будинку. У відповідь отримала лист Вижницького КУП Комунальник №98 від 10.11.2011 року, що школі мистецтв було надано дозвіл на облаштування вигрібної ями рішенням №18 від 08.12.2010 року Вижницької міської ради. Щодо дотримання санітарних норм запропоновано було звернутися у РайСЕС у Вижницькому районі.

19.06.2019 року вона зверталася з заявою до міського голови Чепіля О.Г. з проханням зобов`язати ОСОБА_2 прибрати дві вигрібні ями з її приватної ділянки. 11.07.2019 року отримала лист-відповідь Вижницької міської ради №02/1104 від 11.07.2019 року, в якому Вижницька міська рада повідомила, що дані колодці на даний час не використовуються як вигрібні ями і врізані в загальноміську централізовану каналізаційну мережу. Щодо проведення будівельних робіт на території загального користування по АДРЕСА_3 , то підрядною організацією після завершення буде проведено благоустрій території.

Неодноразово зверталась до Вижницької міської ради з проханням розібратись з спірним питанням, стосовно її земельної ділянки та вигрібних ям, які без її відома, узгодження було самовільно зі згоди міського голови Чепіля О.Г. викопано ОСОБА_2 і запущено в експлуатацію, не утримуючись ніяких санітарних норм. Звернувшись з проханням до ОСОБА_2 прибрати свої вигрібні ями з приватної ділянки, останній почав шукати з нею конфлікт, підключивши до цього директора Музичної школи та Ковалюка І .

Згідно відповіді Вижницького КУП Комунальник №1 від 31.01.2020 року, одна з вигрібних ям, якою користується ОСОБА_2 була облаштована близько 30-ти років тому, а інша вигрібна яма збудована для потреб Вижницької школи мистецтв згідно Вижницької міської ради №18 від 08.12.2010 року. Згідно ДБН, які вступили в дію з 01 червня 2019 року, на території України дозволено облаштовувати лише малі локальні очисні споруди або підключення до централізованої каналізаційної системи. Всі вигрібні ями, які були збудовані до 01 червня 2019 року, під дію ДБН не підпадають.

ОСОБА_2 в порушення норм ДБН, протиправно спорудив на земельній ділянці, яка належить їй і знаходиться за адресою АДРЕСА_2 , вигрібну яму, яка не відповідає вимогам державних будівельних норм, санітарних норм та правил, а також в позовній заяві не довів сам факт порушення його прав, не довів правомірність існування вигрібної ями, а тому його твердження не можуть бути підставами для визнання протиправним та скасування рішення дванадцятої сесії Вижницької міської ради Вижницького району Чернівецької області VIII скликання від 15.11.2017 року №315/3-12/17 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення і відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельних ділянок у власність чи користування. Просила відмовити в задоволенні позовної заяви.

В судовому засіданні позивач ОСОБА_2 та його представник ОСОБА_7 позовні вимоги підтримали, посилались на обставини викладені в позові, просили задовольнити.

В судовому засіданні представник позивача Вижницької міської ради Чміль О.С. позовні вимоги не визнала, підтримала відзив, просила відмовити в задоволенні позову.

В судовому засіданні відповідачка ОСОБА_3 та її представник Ткач В.В. позовні вимоги не визнали, підтримали відзив, просили відмовити в задоволенні позову.

Суд, заслухавши позивача ОСОБА_2 та його представника ОСОБА_7 , представника Вижницької міської ради Чміль О.С., відповідачку ОСОБА_3 та її представника Ткач В.В. , вивчивши та дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення справи по суті, прийшов до висновку, що в задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 необхідно відмовити.

В силу ч.1 ст.4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів .

На підставі ст.12 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій. Суд, зберігаючи об`єктивність і неупередженість: 1) керує ходом судового процесу; 2) сприяє врегулюванню спору шляхом досягнення угоди між сторонами; 3) роз`яснює у випадку необхідності учасникам судового процесу їхні процесуальні права та обов`язки, наслідки вчинення або невчинення процесуальних дій; 4) сприяє учасникам судового процесу в реалізації ними прав, передбачених цим Кодексом; 5) запобігає зловживанню учасниками судового процесу їхніми правами та вживає заходів для виконання ними їхніх обов`язків.

В силу ст.13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у цивільних справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Суд має право збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи лише у випадках, коли це необхідно для захисту малолітніх чи неповнолітніх осіб або осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд. Таке право мають також особи, в інтересах яких заявлено вимоги, за винятком тих осіб, які не мають процесуальної дієздатності.

Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.

На підтвердження позивачем ОСОБА_2 позовних вимог про визнання протиправним рішення органу місцевого самоврядування та скасування рішення органу місцевого самоврядування, надано наступні докази:

Довідка КУП Комунальник №27 від 19 лютого 2020 року з даних якої вбачається, що вигрібні ями, які є на території м.Вижниця та ок.Рівня в т.ч і вигрібні ями по АДРЕСА_3 не знаходяться на балансі підприємства. У 80-ті роки дозвіл на вигрібні ями надавався Санепідемслужбою з погодженням міської ради. Вигрібна яма по АДРЕСА_3 регулярно викачуються асенізаційною машиною підприємства. Центральна каналізаційна мережа яка проходить по АДРЕСА_3 була проведена жителем ОСОБА_9 . Дана мережа не числиться на балансі підприємства.

Рішення виконавчого комітету Вижницької міської ради №18 від 08 грудня 2010 року Про надання дозволу на підключення приміщення школи мистецтв до центрального водопроводу та облаштування вигрібної ями з даних якої вбачається, що виконком міської ради вирішив, що: дирекції школи мистецтв надати дозвіл на підключення приміщення школи мистецтв, яке розташоване в АДРЕСА_4 , до центральної водопровідної мережі та облаштування вигрібної ями, згідно висновку КУП Комунальник та санепідемстанції. Зобов`язати директора школи мистецтв Ковалюка І.Я. : виготовити технічні умови в КУП „Комунальник", після проведення робіт розкопану ділянку привести в належний стан в місячний термін.

Рішення другої сесії VI скликання Вижницької міської ради №48-2/10 від 23 грудня 2010 року Про тимчасове припинення передачі земельних ділянок у приватну власність на прибудинкових територіях з даних якого вбачається, що міська рада вирішила: Тимчасово припинити передачу земельних ділянок у приватну власність на при будинкових територіях багатоквартирних житлових будинків.

Рішення восьмої сесії VIІ скликання Вижницької міської ради №101-8/16 від 18 травня 2016 року Про надання дозволу на виготовлення технічної документації на земельну ділянку з даних якого вбачається, що міська рада вирішила: ОСОБА_3 надати дозвіл на виготовлення технічної документації щодо встановлення та відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,0150 га по АДРЕСА_2 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд за рахунок громадської та житлової забудови на умовах безоплатної передачі у приватну власність до 18 листопада 2016 року. Контроль за виконанням даного рішення покласти на інженера- землевпорядника міської ради Енгеля Д.В .

Копія заяви ОСОБА_3 від 10.05.2016 року про надання дозволу на виготовлення технічної документації, щодо встановлення та відновлення меж земельної ділянки орієнтовною площею 0,0150 га по АДРЕСА_2 , для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд. На умовах безоплатної передачі у приватну власність.

Копія витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно №16687226 від 16.11.2007 року вбачається, що ОСОБА_3 на підставі договору купівлі-продажу Серія ВЕХ №948111 від 16.11.2007 року посвідченого нотаріусом Вижницького районного нотаріального округу Штефюк Н.В., зареєстрованого за №9659 є власником житлового будинку, який розташований в АДРЕСА_2 .

Довідка Чорногузівської сільської ради №1417 від 16 травня 2016 року з даних якої вбачається, що на території Чорногузівської сільської ради земельна ділянка не виділялась і не приватизовувалась для жодних цілей.

Рішення шостої сесії VІІІ-го скликання №142/3-6/17 від 17 травня 2017 року Про продовження терміну дії рішень для виготовлення документації із землеустрою з даних якого вбачається, що міська рада вирішила: розроблену та погоджену технічну документацію щодо встановлення та відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,0150 га по АДРЕСА_2 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд подати для розгляду та затвердження у встановленому законом порядку до 17.11.2017 року. Контроль за виконанням даного рішення покласти на Постійну комісію з питань сільськогосподарського виробництва, регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища Вижницької міської ради ( ОСОБА_12 ).

Копія заяви ОСОБА_3 від 17.05.2017 року з даних якої вбачається, що ОСОБА_3 звернулась до Вижницької міської ради із заявою про продовження терміну дії рішення №101-8/16 від 18.05.2016 року.

Рішення дванадцятої сесії VІІІ-го скликання №315/3-12/17 від 15 листопада 2017 року Про затвердження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельних ділянок у власність чи користування з даних якого вбачається, що міська рада вирішила: Затвердити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд площею 0,0176 га кадастровий номер 7320510100:01:002:1142 АДРЕСА_2 на умовах надання безоплатно у власність ОСОБА_3 . Надати ОСОБА_3 безоплатно у власність земельну ділянку для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд площею 0,0176 га кадастровий номер 7320510100:01:001:1142 АДРЕСА_2 . Рекомендувати ОСОБА_3 зареєструвати у встановленому законодавством порядку право на вищевказану земельну ділянку. Вказати ОСОБА_3 про зобов`язання використовувати земельну ділянку за цільовим призначенням та дотримання правил добросусідства (ст.91 Земельного кодексу України). Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань сільськогосподарського виробництва, регулювання земельних відносин та охорону навколишнього природного середовища ( ОСОБА_12 )

Копія витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-7302254252017 від 30.10.2017 року з даних якого вбачається, що ОСОБА_3 є власником земельної ділянки площею 0,0176, цільове призначення - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), кадастровий номер 7320510100:01:002:1142, яка розташована в АДРЕСА_2 . Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) виконана ПП Терра Буковина .

Довідка КУП Комунальник від 10.11.2011 року з даних якої вбачається, що школі мистецтв було надано дозвіл на облаштування вигрібної ями рішенням №18 від 08.12.2010 року Вижницької міської ради. Щодо дотримання санітарних норм запропоновано звернутися у РайСЕС у Вижницькому районі.

Довідка Вижницької школи мистецтв №6 від 18.02.2020 року з даних якої вбачається, що дирекція Вижницької школи мистецтв доводить до відома, що у 2010 році було під`єднано зливну каналізаційну систему школи мистецтв до загрібної ями громадянина ОСОБА_2 по його згоді. У зв`язку з перевантаженням діючої вигрібної ями за проханням Вижницької школи мистецтв був отриманий дозвіл від Вижницької міської ради рішення №18 від 08.12.2010 року на облаштування переливної вигрібної ями, яка була облаштована за підтримку батьківської ради Вижницької школи мистецтв та ОСОБА_2 .

Копія заяви ОСОБА_9 від 20.02.2020 року з даних якої вбачається, що ОСОБА_9 заперечує щодо підключення до його каналізації мережі додаткових користувачів.

Копія договору №250 від 01 лютого 2012 року з даних якого вбачається, що між КУП Комунальник , в особі директора Овадюк Л.С. та ОСОБА_2 . Предметом цього договору є забезпечення виконавцем надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, постачання води і водовідведення (прийняття стоків), вивезення ТПВ (сміття) у житловому будинку, який розташований в АДРЕСА_1 .

На спростування позовних вимог та на підтвердження заперечень проти позову відповідачем та його представником Ткач В.В. , надано наступні докази:

Копія договору купівлі-продажу посвідченого 16 листопада 2007 року нотаріусом Вижницького районного нотаріального округу Штефюк Н.В., зареєстрованого в реєстрі за №9659 з даних якого вбачається, що ОСОБА_15 продав, а ОСОБА_3 купила житловий будинок, що знаходиться в АДРЕСА_2 . На земельній ділянці розташований житловий будинок, цегла, зазначений в плані літ.А, загальною площею 54,50 кв.м, в тому числі житловою площею 42,50 кв.м.

Копія акту встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), яка розташована в АДРЕСА_2 та передачі межових знаків на зберігання від 2016 року.

Копія витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №107348005 від 13.12.2017 року з даних якого вбачається, що ОСОБА_3 є власником земельної ділянки площею 0,0176 га, яка розташована в АДРЕСА_2 , цільове призначення - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), кадастровий номер 7320510100:01:002:1142.

Довідка Вижницької міської ради №02-21/1104 від 11 липня 2019 року з даних якої вбачається, що виконком Вижницької міської ради повідомляє, що дані колодці на даний час не використовуються як вигрібні ями і врізані в загальноміську централізовану каналізаційну мережу. Щодо проведення будівельних робіт на території загального користування по АДРЕСА_3 , то підрядною організацією після завершення буде проведено благоустрій даної території.

Довідка КУП Комунальник від 31.01.2020 року з даних якої вбачається, що одна з вигрібних ям якою користується ОСОБА_2 була облаштована близько тридцяти років тому, а інша вигрібна яма була збудована для потреб Вижницької школи мистецтв згідно рішення Вижницької міської ради №18 від 08.12.2010 року. Згідно ДБН які вступили в дію з 01 червня 2019 року на території України дозволено облаштовувати лише малі локальні очисні споруди або підключення до централізованої каналізаційної системи. Всі вигрібні ями які були збудовані до 01 червня 2019 року, під дію ДБН не підпадають.

Довідка Вижницького районного управління Головного управління держпродспоживслужби в Чернівецькій області №47 від 10.08.2020 року з даних якої вбачається, що відповідно до положення Про районне управління вимірювання відстаней між об`єктами не входить до компетенції управління.

Довідка КУП Комунальник №66 від 10.08.2020 року з даних якої вбачається, що КУП Комунальник дозвільні документи (технічні умови) видає лише на підключення до централізованого водовідведення та водопостачання. Вигрібна яма кою користується ОСОБА_2 була облаштована ще в 80-х роках, з дозволу санітарної служби за погодженням міської ради. В період з 2007 року та по теперішній час ОСОБА_2 про підключення до централізованого водовідведення не звертався.

Довідка КУП Комунальник №70 від 12.08.2020 року з даних якої вбачається, що їхнє підприємство не надає дозволи чи будь-які інші документи на облаштування вигрібних ям. Вигрібна яма про яку йдеться в адвокатському запиті №55 від 11.08.2020 року (нова вигрібна яма), належить школі мистецтв.

Відповідачка ОСОБА_3 неодноразово зверталась до Вижницької міської ради із заявами, в яких повідомляла про те, що ОСОБА_2 без її згоди, на її земельній ділянці облаштував вигрібну яму. Просить вжити заходів до ОСОБА_2 , що підтверджується копіями заяв.

Мотиви з яких виходить суд, та застосовані норми права.

При вирішенні позовних вимог позивача ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення дванадцятої сесії Вижницької міської ради Вижницького району Чернівецької області VIII скликання від 15.11.2017 року №315/3-12/17 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельних ділянок у власність чи користування , суд виходить з наступних вимог закону.

Згідно ч. 1 ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Частиною 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод від 04.11.1950 року, яка набрала чинності для України з 11.09.1997 року і відповідно до ст.9 Конституції України є частиною національного законодавства, передбачено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку належним і безстороннім судом, встановленим законом.

Спірні правовідносини стосуються порядку здійснення права власності та права користування земельною ділянкою та регулюються положеннями Цивільного Кодексу України щодо режиму права власності та Земельного Кодексу України.

Відповідно до вимог ст.14 Конституції України земля є основним національним багатством, і перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, відповідно до ст.41 Конституції України, кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом. Громадяни для задоволення своїх потреб можуть користуватися об`єктами права державної та комунальної власності відповідно до закону. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Згідно ч.1 ст.122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Питання регулювання земельних відносин, відповідно до п.34 ч. 1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Відповідно до ст.77 ч.2 Закону України Про місцеве самоврядування , спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.

Відповідно до ч.1 ст.78 Земельного кодексу України право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками.

Відповідно до п. б) частини 1 статті 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара.

Відповідно до ст.40 ЗК України, громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених цим Кодексом. Понад норму безоплатної передачі громадяни можуть набувати у власність земельні ділянки для зазначених потреб за цивільно-правовими угодами..

Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного Кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Відповідно до ч.1 ст. 118 ЗК України, громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.

Згідно частини 4 статті 116 Земельного кодексу України передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.

Відповідно до ч.4 ст.118 ЗК України відповідний орган місцевого самоврядування або орган виконавчої влади в місячний термін розглядає клопотання і надає дозвіл підприємствам, установам та організаціям на розробку проекту приватизації земель.

Згідно ч.6 ст.118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею..

Відповідно до частини 7 статті 118 Земельного Кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Частинами 8, 9 статті 118 Земельного Кодексу України встановлено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст. 155 ЗК України у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

Згідно п.10 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Згідно з ч.6 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради.

Згідно ч.10 ст.59 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Відповідно до ч.1 ст.76 ЦПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст.77 ЦПК України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, що не стосуються предмета доказування.

Відповідно до ч.1, 5, 6 ст.81 ЦПК України, Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Фактичні обставини, встановлені судом при розгляді справи та зміст спірних правовідносин:

Позивач ОСОБА_2 проживає в житловому будинку, який розташований в АДРЕСА_1 ;

Відповідачка ОСОБА_3 є власником житлового будинку, який розташований в АДРЕСА_2 , що підтверджується копією договору купівлі-продажу посвідченого 16 листопада 2007 року нотаріусом Вижницького районного нотаріального округу Штефюк Н.В., зареєстрованого в реєстрі за №9659;

10 травня 2016 року відповідачка ОСОБА_3 звернулась із заявою до Вижницької міської ради про надання дозволу на виготовлення технічної документації, щодо встановлення та відновлення меж земельної ділянки орієнтовною площею 0,0150 га по АДРЕСА_2 , для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, на умовах безоплатної передачі у приватну власність, що підтверджується копією заяви;

Рішенням восьмої сесії VIІ скликання Вижницької міської ради №101-8/16 від 18 травня 2016 року ОСОБА_3 надано дозвіл на виготовлення технічної документації щодо встановлення та відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,0150 га по АДРЕСА_2 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд за рахунок громадської та житлової забудови на умовах безоплатної передачі у приватну власність до 18 листопада 2016 року, що підтверджується копією рішення;

У квітні 2017 року відповідачка ОСОБА_3 звернулась до Вижницької міської ради із заявою про продовження терміну дії рішення №101-8/16 від 18.05.2016 року. На підставі її заяви рішенням шостої сесії VІІІ-го скликання №142/3-6/17 від 17 травня 2017 року продовжено термін дії рішень для виготовлення документації із землеустрою, розроблену та погоджену технічну документацію щодо встановлення та відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,0150 га по АДРЕСА_2 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, зобов`язано подати для розгляду та затвердження у встановленому законом порядку до 17.11.2017 року, що підтверджується копією заяви та рішення;

31 жовтня 2017 року ОСОБА_3 звернулась до Вижницької міської ради із заявою, в якій просила затвердити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення та відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,0176, кадастровий номер 7320510100:01:002:1142 в АДРЕСА_2 та надати вказану земельну ділянку безоплатно у власність, що підтверджується копією заяви;

рішенням дванадцятої сесії VІІІ-го скликання №315/3-12/17 від 15 листопада 2017 року затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд площею 0,0176 га кадастровий номер 7320510100:01:002:1142 АДРЕСА_2 на умовах надання безоплатно у власність ОСОБА_3 . Надано ОСОБА_3 безоплатно у власність земельну ділянку для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд площею 0,0176 га кадастровий номер 7320510100:01:001:1142 АДРЕСА_2 ;

07 грудня 2017 року відповідачка ОСОБА_3 зареєструвала право власності на земельну ділянку площею 0,0176 га, яка розташована в АДРЕСА_2 , цільове призначення - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), кадастровий номер 7320510100:01:002:1142, що підтверджується копією витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №107348005 від 13.12.2017 року.

Таким чином судом встановлено, що відповідачка ОСОБА_3 скориставшись своїм законним правом на безоплатну приватизацію земельної ділянки, звернулась до Вижницької міської ради із заявою про надання дозволу про розробку проекту відведення спірної земельної ділянки, та як наслідок 07 грудня 2017 року зареєструвала право власності на земельну ділянку площею 0,0176 га, яка розташована в АДРЕСА_2 .

Разом з цим, обґрунтовуючи підстави звернення з позовом до суду, позивач ОСОБА_2 визначив спосіб для відновлення порушеного права, шляхом визнання протиправним та скасування рішення дванадцятої сесії Вижницької міської ради Вижницького району Чернівецької області VIII скликання від 15.11.2017 року №315/3-12/17 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельних ділянок у власність чи користування , мотивуючи свою позицію тим, що в межі земельної ділянки, яка надана у власність ОСОБА_3 включено належну йому споруду (каналізаційна вигрібна яма та переливна яма), якою разом з своєю родиною постійно користується та вважає своєю власністю.

Таким чином, позивач ОСОБА_2 та його представник повинні були довести, що саме діями відповідачів Вижницької міської ради, ОСОБА_3 його право власності чи користування вигрібною ямою було порушене при оформленні права власності на спірну земельну ділянку на ОСОБА_3 .

Судом встановлено, що житловий будинок ОСОБА_2 підключений до центральної водопровідної мережі м.Вижниця, а для забезпечення санітарно-гігієнічних потреб сім`ї батьком ОСОБА_2 у 70-х роках була викопана вигрібна яма, яка розташована у межах АДРЕСА_2 .

Рішенням Вижницької міської ради №18 від 08.12.2010 року Вижницькій школі мистецтв було надано дозвіл на облаштування вигрібної ями. У 2010 році було під`єднано зливну каналізаційну систему Вижницької школи мистецтв до вигрібної ями ОСОБА_2 , що підтверджується копією відповіді.

Згідно відповіді КУП Комунальник від 31.01.2020 року вбачається, що одна з вигрібних ям якою користується ОСОБА_2 була облаштована близько тридцяти років тому, а інша вигрібна яма була збудована для потреб Вижницької школи мистецтв згідно рішення Вижницької міської ради №18 від 08.12.2010 року. Згідно ДБН які вступили в дію з 01 червня 2019 року на території України дозволено облаштовувати лише малі локальні очисні споруди або підключення до централізованої каналізаційної системи. Всі вигрібні ями які були збудовані до 01 червня 2019 року, під дію ДБН не підпадають.

Згідно ст.ст. 4, 15 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення громадяни мають право на безпечні для здоров`я і життя харчові продукти, питну воду, умови праці, навчання, виховання, побуту, відпочинку та навколишнє природне середовище. Громадяни зобов`язані утримувати надані в користування чи належні їм на праві власності жилі, виробничі, побутові та інші приміщення відповідно до вимог санітарних норм, а при розробленні і використанні нових технологій, проектуванні, розміщенні, будівництві, реконструкції та технічному переобладнанні підприємств, виробничих об`єктів і споруд будь-якого призначення, плануванні та забудові населених пунктів, курортів, проектуванні і будівництві каналізаційних, очисних, гідротехнічних споруд, інших об`єктів зобов`язані дотримувати вимог санітарного законодавства.

Відповідно до п.п.3.25а*; 3.26 ДБН 360-92** Планування і забудова міських і сільських поселень , затверджених наказом Держкоммістобудування від 17 квітня 1992 року №44, відстань між житловими будинками та господарськими будівлями і спорудами слід приймати відповідно до санітарних норм за таблицею 3.2а, але не менше протипожежних норм згідно з таблицею 1 додатка 3.1. Відповідно до санітарних вимог майданчики для компосту, дворові вбиральні та очисні споруди каналізації повинні знаходитись у глибині двору не ближче 15 м від вікон житлових будинків, в тому числі і сусідніх садиб, сараї для утримання худоби і птиці - не ближче 12 м. Господарські будівлі й гаражі допускається об`єднувати на суміжних ділянках.

Відповідно до п.1.1 Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17.03.2011 року №145, який набрав чинності з 01.01.2012 року, вигрібна яма (вигріб) інженерна споруда у вигляді поглиблення в землі, виконана з водотривкого матеріалу, призначена для збирання та зберігання рідких відходів, наземна частина якої обладнана щільно прилягаючою кришкою та решіткою для відокремлення твердих відходів.

Відповідно до п.2.22 вказаних Державних санітарних норм та правил, в умовах нецентралізованого водопостачання вигреби на території присадибної ділянки повинні бути віддалені від індивідуальних колодязів і каптажів джерел на відстань не менше 20 м, при цьому відстань від вигребів до громадських колодязів і каптажів джерел повинна бути не менше 50 м. При цьому слід враховувати напрямок схилу ділянки.

Місце розміщення вигребу на присадибній ділянці та відстань від нього до власного житлового будинку визначає власник цього будинку з додержанням правил добросусідства.

Як встановлено в судовому засіданні, облаштовані ОСОБА_2 та Вижницькою школою мистецтв вигрібні ями розташовані на земельній ділянці ОСОБА_3 , неподалік її житлового будинку. Відповідачкою ОСОБА_3 неодноразово скеровувались заяви до Вижницької міської ради про незаконне облаштування вигрібної ями на території її земельної ділянки, без дотримання санітарних норм, внаслідок чого псується її житловий будинок, просила вжити заходів до ОСОБА_2 . Однак належного реагування не було.

Позивачем ОСОБА_2 не долучено належних та допустимих доказів стосовно законності облаштування переливної вигрібної ями, яка розташована в АДРЕСА_2 , останній з приводу отримання безоплатно у приватну власність земельної ділянки на якій розташована переливна вигрібна яма, яку облаштував позивач до Вижницької міської ради не звертався. Позивачем не долучено дозвільних документів, які б підтвердили законність облаштування вигрібної ями.

Враховуючи встановлені судом обставини суд приходить до висновку, що оскаржуване рішення дванадцятої сесії Вижницької міської ради Вижницького району Чернівецької області VIII скликання від 15.11.2017 року №315/3-12/17 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельних ділянок у власність чи користування , прийнято у межах повноважень та у спосіб, що передбачені ЗК України та ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , є законним, обґрунтованим, своїм змістом прав та законних інтересів позивача ОСОБА_2 не порушує, а тому скасуванню не підлягає.

Таким чином, аналізуючи зазначені норми закону, повно та всебічно з`ясувавши вищевказані обставини, які стосуються предмету доказування, та оцінивши належність, допустимість, достовірність наданих сторонами у справі доказів суд вважає, що в задоволенні позову ОСОБА_2 , до Вижницької місцевої ради, Чернівецької області, ОСОБА_3 про визнання протиправним рішення органу місцевого самоврядування та скасування рішення органу місцевого самоврядування, необхідно відмовити.

Керуючись ст.14, 41 Конституції України, ст.ст.78, 116, 118, 122 ЗК України, п.34 ч. 1 ст.26 , ст.77 ч.2 Закону України Про місцеве самоврядування , ст.ст.4, 5, 12, 13, ст.76, 77, 258-265, 354 ЦПК України, Суд, -

УХВАЛИВ :

В задоволені позову ОСОБА_2 до Вижницької міської ради, ОСОБА_3 про визнання протиправним та скасування рішення Дванадцятої сесії VIIІ скликання Вижницької міської ради від 15 листопада 2017 року про затвердження технічної документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність ОСОБА_3 , - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом 30 днів з дня його проголошення, а в разі проголошення вступної та резолютивної частини рішення - з дня складання повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення, має право на поновлення строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Апеляційна скарга подається до Чернівецького апеляційного суду через Вижницький районний суд Чернівецької області.

Сторони по справі:

Позивач: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (РНОКПП НОМЕР_1 ), зареєстроване місце проживання АДРЕСА_5 .

Відповідачі:

Вижницька міська рада, Чернівецької області, (ідентифікаційний код юридичної особи - 04062096), юридична адреса: 59200, м.Вижниця вул.Українська, 34, Чернівецька область.

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , (РНОКПП НОМЕР_2 ), зареєстроване місце проживання АДРЕСА_6 .

Суддя І. А. Кибич

СудВижницький районний суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення13.01.2021
Оприлюднено25.01.2021
Номер документу94351442
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —713/1052/20

Ухвала від 11.05.2022

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Яремко Василь Васильович

Ухвала від 14.01.2022

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Яремко Василь Васильович

Постанова від 09.11.2021

Цивільне

Чернівецький апеляційний суд

Половінкіна Н. Ю.

Ухвала від 06.10.2021

Цивільне

Чернівецький апеляційний суд

Половінкіна Н. Ю.

Ухвала від 06.10.2021

Цивільне

Чернівецький апеляційний суд

Половінкіна Н. Ю.

Ухвала від 24.09.2021

Цивільне

Чернівецький апеляційний суд

Половінкіна Н. Ю.

Ухвала від 02.09.2021

Цивільне

Вижницький районний суд Чернівецької області

Кибич І. А.

Ухвала від 02.09.2021

Цивільне

Вижницький районний суд Чернівецької області

Кибич І. А.

Ухвала від 03.08.2021

Цивільне

Вижницький районний суд Чернівецької області

Кибич І. А.

Ухвала від 30.06.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Гулько Борис Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні