Постанова
від 26.01.2021 по справі 540/1596/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 січня 2021 р.м.ОдесаСправа № 540/1596/20 Головуючий в 1 інстанції: Василяка Д.К.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Шляхтицького О.І.

суддів: Домусчі С.Д. , Семенюка Г.В.

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2020 року по справі № 540/1596/20 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Механічний завод" до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Короткий зміст позовних вимог.

У червні 2020 року товариство з обмеженою відповідальністю "Механічний завод" звернувся до адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, в якому позивач просив:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо не видачі ТОВ Механічний завод витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер земельної ділянки 6510136600:01:001:0840, згідно заяви від 15.05.2020 та зобов`язати відповідача видати ТОВ Механічний завод витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 6510136600:01:001:0840 площею 65055 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Миколаївське шосе, 5;

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо не видачі ТОВ Механічний завод витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер земельної ділянки 6510136600:02:001:0070, згідно заяви від 15.05.2020 та зобов`язати відповідача видати ТОВ Механічний завод витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 6510136600:02:001:0070 площею 3732 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Миколаївське шосе, 5;

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо не видачі ТОВ Механічний завод витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер земельної ділянки 6510136600:02:001:0022, згідно заяви від 15.05.2020 та зобов`язати відповідача видати ТОВ Механічний завод витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 6510136600:02:001:0022 площею 34188 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Новомиколаївське шосе, 19;

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо не видачі ТОВ Механічний завод витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер земельної ділянки 6510136600:02:001:0102, згідно заяви від 15.05.2020 та зобов`язати відповідача видати ТОВ Механічний завод витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 6510136600:02:001:0102 площею 1232 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Новомиколаївське шосе, 19.

В обґрунтування позовних вимог зазначалось, що у користуванні позивача перебувають земельні ділянки: площею 65055 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Миколаївське шосе, 5; площею 3732 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Миколаївське шосе, 5; площею 34188 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Новомиколаївське шосе, 19; площею 1232 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Новомиколаївське шосе, 19. 15.05.2020 ТОВ "Механічний завод" звернулося до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області із заявами щодо надання витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок. За результатами розгляду заяв 19.05.2020 за вих. № 32-21-0.172-2043, № 32-21-0.172-2044, № 32-21-0.172-2041, № 32-21-0.172-2042 відповідачем надано відповіді, у яких зазначено, що Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області не може надати витяги у зв`язку із тим, що рішенням Окружного адміністративного суду від 11.06.2019 по справі № 540/597/19, яке залишене в силі постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 16.03.2020, визнано протиправним та нечинним рішення Херсонської міської ради від 05.06.2018 № 1398 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона у зв`язку із чим, відсутня належним чином затверджена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона. Вважає таку бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області протиправною, оскільки на відповідача згідно законодавства покладено обов`язок надавати таку інформацію. Оскільки рішення Херсонської міської ради від 05.06.2018 року № 1398 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона визнано неправомірним та скасовано в судовому порядку, дійсною на даний час для землекористувачів на території м.Херсона є технічна документація, яка затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 № 186 "Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Херсона".

Відповідач проти задоволення позову заперечував, надав до суду першої інстанції відзив, у якому зазначило, оскільки на даний час не існує жодного рішення Херсонської міської ради про затвердження нормативно грошової оцінки земельних ділянок, оскільки судовими рішеннями скасовано усі рішення Херсонської міської ради про затвердження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів. Вищевикладене твердження викладено в рішеннях Верховного Суду по справі № 2140/1869/18 та Одеського апеляційного адміністративного суду по справах № 821/1531/17, № 821/1416/17, № 821/1887/16, де суд вказав, що термін "нормативно грошова оцінка земельної ділянки" з`явилася в правовому полі України лише у 2003 році з прийняттям Закону України "Про оцінку землі" від 11.12.2003 за № 1378-ІV, у зв`язку з чим були внесені зміни і до постанови Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213 "Про методику грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів". Відповідно до прийняття Закону України "Про оцінку земель" існувало поняття "грошова оцінка" відповідно до вимог зовсім іншого нормативного акту - постанови Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213. Таким чином, рішення Херсонської міської ради від 27.04.2000 № 186 "Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м.Херсона" було затверджено саме "грошову оцінку земельних ділянок", а не нормативно грошову оцінку земельних ділянок і в подальшому ніяких змін до цього рішення не вносилося. Тому надання витягу про нормативно грошову оцінку земельної ділянки на сьогодні є неможливим за її відсутності, так як всі рішення про нормативно грошову оцінку скасовані. Надання витягу на підставі документації про грошову оцінку, затверджену у 2000 році, є порушенням вимог чинного законодавства, наслідком чого є нанесення збитків в особливо великих розмірах територіальній громаді та порушення вимог законодавства в сфері застосування Закону України "Про оцінку земель". З посиланням на Закон України "Про адміністративні послуги", наказ Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 08.11.2019 № 227 "Про затвердження Інформаційних та Технологічних карток адміністративних послуг, які надаються Головним управлінням Держгеокадастру у Херсонській області", Інструкцію з діловодства у Головному управлінні Держгеокадастру у Херсонській області, вказує, що відповідач відповідно до вимог чинного законодавства надав адміністративну послугу у строк, який передбачений в законі, та не порушив і не обмежив прав позивача, а тому не допустив бездіяльності. Зазначає, що суди не мають права втручатися в діяльність державних органів та органів місцевого самоврядування при здійсненні ними функцій та повноважень, визначених законодавством, не вправі перебирати на себе функції суб`єктів владних повноважень, оскільки не наділені правом створювати норми права, а вповноважені лише перевіряти вже створені норми на їх відповідальність вищим нормативно-правовим актам.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції.

Херсонський окружний адміністративний суд рішенням від 14 вересня 2020 року позов товариства з обмеженою відповідальністю "Механічний завод" задовольнив.

Визнав протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо невидачі ТОВ "Механічний завод" витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер земельної ділянки 6510136600:01:001:0840, згідно заяви від 15.05.2020 .

Зобов`язав Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області видати ТОВ "Механічний завод" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 6510136600:01:001:0840 площею 65055 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Миколаївське шосе, 5.

Визнав протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо невидачі ТОВ "Механічний завод" витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер земельної ділянки 6510136600:02:001:0070, згідно заяви від 15.05.2020.

Зобов`язав Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області видати ТОВ "Механічний завод" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 6510136600:02:001:0070 площею 3732 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Миколаївське шосе, 5.

Визнав протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо невидачі ТОВ "Механічний завод" витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер земельної ділянки 6510136600:02:001:0022, згідно заяви від 15.05.2020.

Зобов`язав Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області видати ТОВ "Механічний завод" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 6510136600:02:001:0022 площею 34188 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Новомиколаївське шосе, 19.

Визнав протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо невидачі ТОВ "Механічний завод" витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер земельної ділянки 6510136600:02:001:0102, згідно заяви від 15.05.2020 .

Зобов`язав Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області видати ТОВ "Механічний завод" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 6510136600:02:001:0102 площею 1232 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Новомиколаївське шосе, 19.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги.

Не погоджуючись з даним рішенням суду, Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області подало апеляційну скаргу.

В апеляційній скарзі зазначено, що рішення судом першої інстанції ухвалене з порушенням норм процесуального права, а саме не досконало проаналізовано доводи сторін та надані ними докази, тому просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти по справі нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

Апелянт, мотивуючи власну правову позицію, акцентує на таких обставинах і причинах незаконності і необґрунтованості оскаржуваного судового рішення:

- судом першої інстанції не враховано те, що рішеннями судів було скасовано усі рішення Хесронської міської ради про затвердження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів , внаслідок чого не існує жодного рішення Хесронської міської ради про затвердження саме нормативно грошової оцінки земельних ділянок, наведені твердження, повністю узгодженні та викладені в рішеннях Верховоного Суду про справах № 21400/1869/18 від 16 квітня 2020 року та № 821/1416/17 від 25 червня 2020 року ;

- судом першої інстанції проігноровано той факт, що чинне законодавство передбачає обов`язок Головного управління видавати виключно витяги з нормативно грошової оцінки, затвердженої відповідним рішенням органу місцевого самоврядування, а за його відсутності відсутній і обов`язок Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області надати витяги так як відсутній сам документ з якого робиться витяг, про що, відповідно до технологічної картки адміністративної послуги, повідомив позивача листами про неможливість видати витяги з підстав наведених у листах.

Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про необхідність її задоволення.

Обставини справи.

Суд першої інстанції встановив, що відповідно до державного акту постійного користування від 28.04.2000 серія І-ХС ХІХ-1 № 000670 у користуванні ТОВ "Механічний завод" перебуває земельна ділянка площею 65055 м 2 , яка розташована за адресою: м.Херсон, Миколаївське шосе, 5.

Відповідно до договору оренди землі від 12.06.2009 № 040971300154 у користуванні ТОВ "Механічний завод" перебуває земельна ділянка площею 3732 м 2 , яка розташована за адресою: м.Херсон, Миколаївське шосе, 5.

Відповідно до договору оренди землі від 27.09.2005 № 040571300686 у користуванні ТОВ "Механічний завод" перебуває земельна ділянка площею 34188 м 2 , яка розташована за адресою: м.Херсон, Новомиколаївське шосе, 19.

Відповідно до договору оренди землі від 14.08.2009 № 040971300233 у користуванні ТОВ "Механічний завод" перебуває земельна ділянка площею 1232 м 2 , яка розташована за адресою: м.Херсон, Новомиколаївське шосе, 19.

15.05.2020 позивач через Центр надання адміністративних послуг м.Херсона звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області із заявами про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами: 6510136600:01:001:0840 площею 65055 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Миколаївське шосе, 5; 6510136600:02:001:0070 площею 3732 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Миколаївське шосе, 5; 6510136600:02:001:0022 площею 34188 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Новомиколаївське шосе, 19; 6510136600:02:001:0102 площею 1232 м 2 , розташованої за адресою: м.Херсон, Новомиколаївське шосе, 19.

Листами від 19.05.2020 за № 32-21-0.172-2043, № 32-21-0.172-2044, № 32-21-0.172-2041, № 32-21-0.172-2042 відповідач повідомив, що рішенням Окружного адміністративного суду від 11.06.2019 по справі № 540/597/19, яке залишене в силі постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 16.03.2020 року, визнано протиправним та нечинним рішення Херсонської міської ради від 05.06.2018 № 1398 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона у зв`язку із чим, відсутня належним чином затверджена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона, що унеможливлює надати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку вищевказаних земельних ділянок.

Позивач, 21.05.2020 повторно звернувся до відповідача із заявами, в яких просив надати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, яка затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 № 186 Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м.Херсона .

За результатами розгляду заяв Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області 27.05.2020 надало відповіді № 32-21-0.172-2129, 32-21-0.172-2130, 32-21-0.172-2131, 32-21-0.172-2132, відповідно до яких рішення Херсонської міської ради від 27.04.2000 № 186 Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м.Херсона було затверджено матеріалами грошової оцінки земель м.Херсона, строк дії яких вичерпався. Крім того, зазначає, що поняття грошової оцінки не є тотожним поняттю нормативної грошової оцінки земель м.Херсона, яке введено з прийняттям Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003. У зв`язку із чим витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок надати неможливо.

Не погоджуючись з такою позицією Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, товариство з обмеженою відповідальністю "Механічний завод" звернулося до суду з даним позовом.

Вказані обставини сторонами не заперечуються, а отже є встановленими.

Висновок суду першої інстанції.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що скасування в судовому порядку рішення № 1398 не звільняє Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області від виконання покладеного на нього обов`язку з видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Також суд першої інстанції зазначив, що оскільки рішення №1398 скасоване, то Держгеокадастр зобов`язаний при видачі вказаного витягу застосовувати рішення Херсонської міської ради від 27.04.2000 № 186, оскільки поняття "грошова оцінка" квадратного метра земельної ділянки в населеному пункті є тотожною та рівнозначною з поняттям "нормативної грошової оцінки" одного квадратного метра земельної ділянки.

Проте з вказаним висновком погодитись не можна з огляду на наступне.

Джерела права й акти їх застосування та оцінка суду.

За положеннями частини 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 № 1378-IV (далі - Закон № 1378-IV) нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

За приписами статті 5 Закону № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Згідно із статтею 15 Закону № 1378-IV підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом.

Підставами для проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки є договір, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом, а також рішення суду.

Згідно із статтею 18 Закону України від 11.12.2003 № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

Частиною 2 статтею 20 Закону № 1378-IV визначено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

За правилами статті 23 Закону № 1378-IV технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.

Підставою для відмови у затвердженні технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки земельних ділянок може бути лише її невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до закону нормативно-правових актів або розташування земель чи земельних ділянок на території іншої територіальної громади. Рішення про відмову в затвердженні технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки земельних ділянок має містити посилання на конкретні норми законів та прийнятих відповідно до закону нормативно-правових актів, яким суперечить відповідна технічна документація.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

При цьому суд апеляційної інстанції, врахувавши обсяг повноважень відповідача, передбачених Методикою нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213,вказує на те, що Управління Держгеокадастру виконує функції адміністратора з видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, але не є уповноваженим органом з визначення відповідних даних.

Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.

Аналізуючи вказані вище норми, колегія суддів зазначає, що нормативна грошова оцінка землі проводиться в обов`язковому порядку для визначення розміру орендної плати за землі комунальної та державної форм власності. При цьому, технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, затверджується рішенням відповідної сільської, селищної чи міської ради.

Витяг з технічної документації є документом, який оформлюється за результатом проведення нормативної грошової оцінки та відображає дані стосовно окремої земельної ділянки. Тобто витяг складається на основі розрахованих у встановленому порядку показників (коефіцієнтів), які визначені у технічній документації, що затверджується рішенням відповідної сільської, селищної або міської ради.

Разом з тим, судом першої інстанції встановлено, що рішення Херсонської міської ради від 05.06.2018 № 1398 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона", яким було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Херсона, було визнано протиправним та скасовано рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 11 червня 2019 року по справі 540/597/19, залишеною без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 16.03.2020.

Отже судом першої інстанції вірно вказано, що вищезазначеним судовим рішенням, який є чинним, було скасовано рішення Херсонської міської ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона. Таким чином, на час виникнення спірних правовідносин не існує чинного рішення Херсонської міської ради про затвердження саме нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а відповідно не існує і технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона.

При цьому слід вказати, що в силу приписів статті 18 Закону № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок має бути переглянута не пізніше 10 років.

Відповідно, вимоги позивача про надання витягів з технічної документації, затвердженої рішенням Херсонської міської ради "Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Херсона" від 27.04.2000 № 186 для визначення розміру земельного податку є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, оскільки станом на 2017 рік дані про оцінку землі не можуть бути застосовані згідно рішення міської ради, прийнятого у 2000 році.

Аналогічний висновок викладено в постанові Верховного Суду від 16 квітня 2020 року у справі №2140/1869/18.

При цьому, колегія суддів зазначає, що даним рішенням були затверджені матеріали грошової оцінки земель м.Херсона, а не технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона.

За таких обставин, колегія суддів не може констатувати наявність у відповідача обов`язку видати позивачу витяг саме з технічної документації про нормативну грошову оцінку належної позивачу земельної ділянки, оскільки такої технічної документації рішенням Херсонської міської ради № 186 від 27.04.2000 не затверджувалось, і на даний час не існує належним чином затвердженої та введеної в дію нормативної грошової оцінки земель міста Херсона.

Проте такий висновок суду не виключає можливість використання матеріалів грошової оцінки земель м.Херсона, які затверджені рішенням Херсонської міської ради № 186 від 27.04.2000, для визначення плати за землю, оскільки будь-яких інших даних про грошову оцінку земель міста Херсона, які б були затверджені рішенням міської ради, на даний час не існує.

При цьому, зі змісту статті 15 Закону України Про оцінку земель вбачається, що окрім рішення органу місцевого самоврядування, підставами проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок є договір, укладений заінтересованими особами в порядку, встановленому законом, а також рішення суду.

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області правомірно відмовив позивачу у видачі позивачу саме витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

За таких обставин апеляційна скарга підлягає задоволенню, а постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню із винесенням нової постанови про відмову у задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.195, ст.196, п.3 ч.1 ст.198, ч.1 ст.202, ст.207, ч.5 ст.254 КАС України, апеляційний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області - задовольнити.

Рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2020 року скасувати.

Прийняти по справі нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю "Механічний завод" в повному обсязі.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, за виключенням випадків, передбачених підпунктами а), б), в), г) пункту 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Головуючий суддя Шляхтицький О.І. Судді Домусчі С.Д. Семенюк Г.В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2021
Оприлюднено29.01.2021
Номер документу94425605
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1596/20

Постанова від 26.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Рішення від 14.09.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 10.07.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 09.07.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 19.06.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні