СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 грудня 2020 року Справа № 480/358/20
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Опімах Л.М.,
за участю секретаря судового засідання - Бондаренко Л.В.,
позивача - ОСОБА_1 ,
представника позивача - адвоката Дорожинець Н.Г.,
представника відповідача - Нікітенко А.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/358/20 за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Білопільської міської ради, Конкурсної комісії виконавчого комітету Білопільської міської ради, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача - ОСОБА_2 про визнання протиправними та скасування рішень,-
В С Т А Н О В И В:
17 січня 2020 року позивач ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом, який вона особисто та її представник підтримали в судовому засіданні, мотивуючи позовні вимоги тим, що рішенням Білопільської міської ради від 18.11.2019 №94 затверджене Положення про призначення на посаду та звільнення з посади керівників закладів дошкільної освіти, загальної середньої освіти та позашкільної освіти, що належать до комунальної власності Білопільської міської ради ( далі - Положення), рішенням Білопільської міської ради від 18.11.2019 №95 оголошено конкурс на заміщення вакантної посади керівника комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради Центр дитячої та юнацької творчості . Крім того, 18.11.2019 розпорядженням міського голови №159-ОД також оголошений конкурс на заміщення цієї вакантної посади, затверджений персональний склад конкурсної комісії для проведення конкурс. Позивач, як претендент на посаду, 10.12.2019 подала до конкурсної комісії визначені Положенням документи, проте, на своєму засіданні 11.12.2019 комісія прийняла протокольне рішення про недопуск позивача до участі у конкурсі. 13.12.2019 на засіданні комісії обговорювалися результати всіх етапів конкурсу, повинен був визначатися переможець конкурсу. Однак, за результатами обговорення рішення про визначення переможця не прийняте, натомність комісія уповноважила начальника відділу освіти ОСОБА_4 призначити директором Комунального позашкільного закладу Центр дитячої та юнацької творчості ОСОБА_2
Прийняті рішення позивач просить визнати протиправним і скасувати, зазначаючи, що при прийнятті рішення про недопуск її до участі у конкурсі, конкурсна комісія вийшла за межі своїх повноважень та суттєво порушила вимоги Положення. Так, зокрема, розділом 4 Положення визначено, що особи, які бажають взяти участь у конкурсі , подають такі документи: заяву про участь у конкурсі, встановленого взірця, автобіографію та/або резюме ( за вибором учасника конкурсу), особовий листок з обліку кадрів, фотокартку розміром 4х6 см, копію паспорта, копії документів про освіту, підвищення кваліфікації, копію трудової книжки, копію військового квитка (для військовозобов`язаних), декларацію про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за минулий рік за формою, передбаченою чинним законодавством, згоду на обробку персональних даних, мотиваційний лист довільної форми, довідку про відсутність судимості, перспективний план розвитку закладу освіти в короткостроковій та довгостроковій перспективах. Відповідно до п.4.6 Положення не допускається невмотивована відмова у допуску до участі у конкурсі. Відповідно до зазначеного Переліку позивач подала документи, проте було прийняте рішення про недопуск її до участі. При цьому, рішення не містить мотивів для відмови та посилань на законодавчі підставі.
Зі змісту протоколу №1 засідання конкурсної комісії від 11.12.2019 вбачається, що на засіданні виступив начальник відділу освіти ОСОБА_4, який надав постанову суду від 20 червня 2019 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за абз.12 ч.1 ст.1 Закону України Про запобігання корупції . Зазначено, що в заяві на участь у конкурсі ОСОБА_1 не надала такої інформації. Позивач зазначила, що надання такої інформації на етапі подачі документів Положенням не передбачено.
Крім того, позивач зазначила, що розпорядженням міського голови №159-ОД від 18.11.2019 затверджений персональний склад конкурсної комісії, до якої ОСОБА_4 не входив, посада начальника відділу освіти була вакантна. Будь-яких розпорядчих рішень про включення його до складу комісії не приймалось. Таким чином, у засіданні комісії і прийнятті рішення приймала участь неповноважна особа.
Зазначене порушення мало місце і 13.12.2019 при обговоренні результатів всіх етапів конкурсу і визначенні переможця конкурсу, тобто рішення приймалися неповноважним складом комісії. Крім того, як вбачається із протоколу засідання комісії №2, голова комісії запропонував визнати переможцем конкурсу ОСОБА_2 , проте, рішення про визначення переможця конкурсу взагалі не приймалося. Натомність комісія вирішила уповноважиити начальника відділу освіти ОСОБА_4 призначити директором Комунального позашкільного закладу Центр дитячої та юнацької творчості ОСОБА_2
Відповідач, Виконавчий комітет Білопільської міської ради, подав відзив на позов, в якому проти його задоволення заперечив, представник відповідача в судовому засіданні пояснив, що згідно рішення 5 сесії VII скликання Білопільської міської ради "Про оголошення конкурсу на посаду керівника Комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради "Центр дитячої та юнацької творчості" від 18 листопада 2019 року № 95 було оголошено конкурс на посаду керівника Комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради "Центр дитячої та юнацької творчості", а також за результатами проведення конкурсу уповноважено начальника відділу освіти виконавчого комітету Білопільської міської ради укласти з керівником Закладу контракт.
Відповідно до ч. 2 ст. 23 Закону України "Про позашкільну освіту" керівника закладу позашкільної освіти призначає на посаду та звільняє з посади засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган.
18 листопада 2019 р. розпорядженням міського голови № 159-ОД було затверджено склад конкурсної комісії, до якої увійшли представники позивача, представник громадського об`єднання батьків закладу, голова постійної комісії з питань освіти, культури та туризму, охорони здоров`я і соціального захисту населення, молодіжної політики та спорту, депутат міської ради, голова профспілки - представник трудового колективу, діючого на той час Комунального позашкільного закладу Білопільської районної ради "Центр дитячої та юнацької творчості", методист НМУ "Районний методичний кабінет" та начальник відділу освіти.
Отже, конкурсна комісія мала у своєму складі працівників освіти та мала достатній професійний рівень знань для проведення конкурсу та визначення переможця конкурсу.
Згідно п. 1.3. Положення про призначення на посаду та звільнення з посади керівників закладів дошкільної освіти, загальної середньої освіти та позашкільної освіти, що належать до комунальної власності Білопільської міської ради, яке затверджено рішенням 5 сесії VII скликання Білопільської міської ради Про затвердження Положення про призначення на посаду та звільнення з посади керівників закладів дошкільної освіти, загальної середньої освіти та позашкільної освіти, що належать до комунальної власності Білопільської міської ради від 18 листопада 2019 року № 94 не може бути призначена на посаду керівника закладу освіти особа, яка:
- за рішенням суду визнана недієздатною або її дієздатність обмежена;
- має судимість за вчинення злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку, або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення.
10 грудня 2019 р. ОСОБА_1 власноруч зазначила у своїй заяві, що ознайомлена із визначеними обмеженнями встановленими Законом України Про запобігання корупції щодо особистої відповідальності за достовірність інформації у документах доданих до цієї заяви .
11 грудня 2019 р. було проведено засідання комісії виконкому Білопільської міського ради на якому розглядалися заяви і документи подані особами, які виявили бажання взяти участь у конкурсі на посаду керівника Комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради Центр дитячої та юнацької творчості .
Комісією при дослідженні документів було виявлено, що ОСОБА_1 ввела конкурсну комісію в оману, оскільки згідно постанови Білопільського районного суду від 20.06.2019 р. по справі № 573/979/19 визнана винуватою у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 та ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.
Постанова Білопільського районного суду від 20.06.2019 р. по справі № 573/979/19 була надана на лист-звернення Білопільської міської ради № 1533/02-16 від 11.12.2019 р.
Конкурсна комісія відкритим голосування прийняла рішення не допустити ОСОБА_1 до участі у конкурсі в зв`язку наданням недостовірної інформації.
Результати проведення конкурсу оформлені протоколом № 2 засідання конкурсної комісії виконкому Білопільської міської ради від 13.12.2019 р. В даному протоколі відображені етапи конкурсного відбору
Проведення конкурсу та оцінювання кандидатів відбувалося відповідно до Положення, отже, протокол № 2 засідання конкурсної комісії виконкому Білопільської міської ради від 13.12.2019 р. відповідає вимогам вище вказаного Положення та не підлягає скасуванню.
На момент проведення конкурсу відділ освіти виконавчого комітету Білопільської міської ради був створений, а ОСОБА_4 був призначений керівником і мав всі законні підстави брати участь у засіданні конкурсної комісії та укладати контракт з керівником Закладу.
В п.3 протоколу № 2 від 13.12.2019 р. засідання комісії виконавчого комітету зазначено, що слухали Голову конкурсної комісії Кожухова О.М., який запропонував на підставі поданих документів, результатів письмового іспиту та ситуаційного завдання, перегляду презентацій та співбесіди визнати ОСОБА_2 переможцем конкурсу на заміщення вакантної посади директора Комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради Центр дитячої та юнацької творчості. Голосували за - 8 чоловік, є підтвердженням визначення переможцем конкурсу ОСОБА_2 .
Другий відповідач, конкурсна комісія Виконавчого комітету Білопільської міської ради, подав відзив на позов, в якому повністю продублював заперечення першого відповідача.
Третя особа ОСОБА_2 проти позову заперечила, в судове засідання не з`явилась, просила справу розглянути без її участі.
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши письмові матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що рішенням Білопільської міської ради від 18.11.2019 №95 оголошено конкурс на заміщення вакантної посади керівника комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради Центр дитячої та юнацької творчості . Також, 18.11.2019 розпорядженням міського голови №159-ОД оголошений конкурс на заміщення цієї вакантної посади, затверджений персональний склад конкурсної комісії для проведення конкурс ( том 1 а.с.135-136, 140).
11.12.2019 конкурсна комісія прийняла протокольне рішення про недопуск позивача до участі у конкурсі (том 1 а.с. 31-33). 13.12.2019 року відбувся конкурс на заміщення вакантної посади директора комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради "Центру дитячої та юнацької творчості". За результатами конкурсу Конкурсною комісією виконкому Білопільської міської ради прийнято рішення, оформлене протоколом № 2 від 13.12.2019 р. ( том 1 а.с.133-134), яким комісія уповноважила начальника відділу освіти Білопільської міської ради ОСОБА_4 призначити ОСОБА_2 директором комунального позашкільної закладу Білопільської міської ради "Центр дитячої та юнацької творчості", як таку, що пройшла за конкурсом та укласти з нею трудовий договір згідно з пп. 5.8 п.5 та п.6 Положення про призначення на посаду та звільнення з посади керівників закладів дошкільної освіти, загальної середньої освіти, що належать до комунальної власності Білопільської міської ради, затвердженого рішенням міської ради від 18.11.2019 року за № 94.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають відповідати критеріям, визначеним ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме прийнятими ( вчиненими): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Констиутцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення ( вчинення дії); безсторонньо ( неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема, з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення ( дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Рішення має виражати волю суб`єкта владних повноважень, його владні приписи, повинне мати офіційний характер, обов`язковий до виконання, має регулювати певні суспільні відносини, спричиняти правові наслідки, повинне бути зрозумілим для учасників суспільних відносин і юридично оформлене у визначеній формі.
Відповідно до ст. 21 Закону України "Про позашкільну освіту" (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що посаду керівника державного та комунального закладу позашкільної освіти може обіймати особа, яка є громадянином України, має вищу освіту та стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню посадових обов`язків.
Відповідно до п. 2 розділу VIII "Прикінцеві положення" Закону України "Про дошкільну освіту" ч.1 статті 21 щодо обов`язковості вищої педагогічної або іншої фахової освіти для педагогічного працівника закладу позашкільної освіти та частина третя статті 21 цього Закону щодо обов`язковості вищої педагогічної освіти для керівника закладу позашкільної освіти поширюються на осіб, які будуть призначатися на посади відповідно педагогічного працівника або керівника закладу позашкільної освіти, з дня набрання чинності цим Законом.
Трудові відносини в системі позашкільної освіти передбачені статтею 23 Закону України "Про позашкільну освіту", якою визначено, що трудові відносини в системі позашкільної освіти регулюються законодавством України про працю, Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Керівника закладу позашкільної освіти призначає на посаду та звільняє з посади засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган.
Наказом Міністерства освіти і науки України від 28.03.2018 № 291 затверджене Типове положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти.
18 листопада 2019 року рішенням 5 сесії VII скликання Білопільської міської ради затверджено "Положення про призначення на посаду та звільнення з посади керівників закладів дошкільної освіти, загальної середньої освіти та позашкільної освіти, що належать до комунальної власності Білопільської міської ради" № 94 ( том 1 а.с. 25-30).
Пунктом п.1.3 Положення встановлено, що керівником закладу освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра; стаж педагогічної роботи не меншк трьох років, успішно пройшла атестацію керівних кадрів навчальних закладів у порядку, встановеному Міністерством освіти і науки України, високі моральні якості та стан здоров`я, що дозволяє викнувати професійні обов`язки, відповідати вимогам Закону України Про очищення влади .
Не може бути призначена на посаду керівника закладу освіти особа, яка:
- за рішенням суду визнана недієздатною або її дієздатність обмежена;
- має судимість за вчинення злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку, або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення.
Віповідно до п.2.3 Положення конкурсний відбір складається з етапів:
- оголошення конкурсу;
- формування складу конкурсної комісії;
- подання документів претендентами на посаду керівинка закладу;
- ухвалення рішення про визначення переможця конкурсу;
- укладення контракту з переможцем конкурсу на посаду керівника закладу.
Пунктом 4.2 Положення визначено, що особи, які бажають взяти участь у конкурсі , подають такі документи: заяву про участь у конкурсі, встановленого взірця, автобіографію та/або резюме ( за вибором учасника конкурсу), особовий листок з обліку кадрів, фотокартку розміром 4х6 см, копію паспорта, копії документів про освіту, підвищення кваліфікації, копію трудової книжки, копію військового квитка (для військовозобов`язаних), декларацію про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за минулий рік за формою, передбаченою чинним законодавством, згоду на обробку персональних даних, мотиваційний лист довільної форми, довідку про відсутність судимості, перспективний план розвитку закладу освіти в короткостроковій та довгостроковій перспективах. Претендент, який подає документи, відповідає за достовірність поданої інформації. Відповідно до п.4.6 Положення не допускається невмотивована відмова у допуску до участі у конкурсі.
Пунктом 4.7 Положення встановлено, що особи, документи яких не відповідають встановленим вимогам, рішенням конкурсної комісії до конкурсу не допускаються. Тобто, єдиною підставою для недопуску у конкурсі є невідповідність поданих претендентами документів встановленим цим Положенням вимогам,
Судом встановено, що позивачем 10.12.2019 до конкурсної комісії подана заява про допуск її до участі у конкурсі на заміщення вакантної посади керівника комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради Центр дитячої та юнацької творчості з додатками відповідно до встановленого Положенням переліку ( том 1 а.с. 197-270, том 2 а.с. 92-148).
При цьому, рішення про недопуск позивача до участі у конкурсі не містить жодних обгрунтувань з огляду на зазначені вище вимоги Положення, зокрема в чому полягає невідповідність документів та їх недостовірність.
Зі змісту протоколу №1 засідання конкурсної комісії від 11.12.2019 вбачається, що на засіданні виступив начальник відділу освіти ОСОБА_4, який надав постанову суду від 20 червня 2019 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за абз.12 ч.1 ст.1 Закону України Про запобігання корупції . Зазначено, що в заяві на участь у конкурсі ОСОБА_1 не надала такої інформації.
Однак, як вже встановлено судом, надання інформації про притягнення до адміністративної відповідальності при подачі документів Положенням не передбачено. Відтак, отримана комісією інформація про притягнення позивача до адміністративної відповідальності за корупційне правопорушення мала б враховуватися на інших етапах конкурсного відбору.
Також, пунктом 5.4. Положення передбачено, що рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми на засіданні членами комісії. Кожен член комісії може додати до протоколу свою окрему думку.
Наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 року №1000/5 затверджені "Правила організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях" (далі -Правила).
Відповідно до п.1 розділу 1 Правила встановлюють єдині вимоги щодо створення управлінських документів і роботи зі службовими документами, а також порядок їх архівного зберігання в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності (далі - установи).
П.8 розділом 2 Правил передбачено, що хід обговорення питань і рішень, що приймаються на засіданнях колегіальних органів (колегіях, радах, зборах, нарадах), фіксується в протоколі. Протокол складається на підставі записів, зроблених під час засідання (стенограм, фонограм), та документів, підготовлених до засідання (текстів та тез доповідей і виступів, довідок, проектів постанов або рішень, порядку денного, списку запрошених тощо).
П.9 розділу 8 Правил передбачено, що у протоколах застосовується форма викладу тексту від третьої особи множини за схемою: СЛУХАЛИ - ВИСТУПИЛИ - ВИРІШИЛИ (УХВАЛИЛИ, ПОСТАНОВИЛИ).
Зі змісту протоколу засідання Конкурсної комісії виконкому Білопільської міської ради № 2 від 13.12.2019 р., вбчається, що 13.12.2019 року виступила: секретар комісії ОСОБА_5 , яка запропонувала підвести підсумки конкурсу.
1. Слухали: Голову конкурсної комісії Кожухова О.М., який запропонував на підставі поданих документів, результатів письмового іспиту та ситуаційного завдання, перегляду презентацій та співбесіди визнати ОСОБА_2 переможцем конкурсу на заміщення вакантної посади директора Комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради "Центр дитячої та юнацької творчості"
ГОЛОСУВАЛИ (відкритим голосуванням): - "за" - 8 чоловік .
ВИРІШИЛИ: уповноважити начальника відділу освіти виконавчого комітету Білопільської міської ради ОСОБА_4 призначити на посаду ОСОБА_2 директором Комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради "Центр дитячої та юнацької творчості", як таку що пройшла за конкурсом та укласти з нею строковий трудовий договір згідно з пп.5.8 п.5 та п.6 Положення про призначення на посаду та звільнення з посади курівників закладів дошкільної освіти, загальної середньої освіти та позашкільної освіти, що належать до комунальної власності Білопільської міської ради, затвердженого рішенням Білопільської міської ради від 18.11.2019 року №94 (ас. 43 том.1).
Суд вважає, що фактично конкурсною комісією після голосування за пропозицію визнати ОСОБА_2 переможцем конкурсу на заміщення вакантної посади директора Комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради "Центр дитячої та юнацької творчості" прийнято рішення, яке на ставилося на голосування, зокрема про уповноваження начальника відділу освіти виконавчого комітету Білопільської міської ради ОСОБА_4 призначити на посаду ОСОБА_2 директором Комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради "Центр дитячої та юнацької творчості", як таку що пройшла за конкурсом та укласти з нею строковий трудовий договір згідно з пп.5.8 п.5 та п.6 Положення про призначення на посаду та звільнення з посади курівників закладів дошкільної освіти, загальної середньої освіти та позашкільної освіти, що належать до комунальної власності Білопільської міської ради, затвердженого рішенням Білопільської міської ради від 18.11.2019 року №94.
Наведені обставини свідчать про те, що фактично комісію не біло вирішено питання визначення переможця конкурсу, хоча було поставлено на голосування та проголосовано.
Крім того, на думку суду, є не обгрунтованими доводи відповідача про наявність повноважень у конкурсної комісії виконкому Білопільської міської ради на уповноваження начальника відділу освіти виконавчого комітету Білопільської міської ради ОСОБА_4 призначити на посаду ОСОБА_2 , оскільки таке право надане начальнику відділу освіти виконавчого комітету Білопільської міської ради рішенням Білопільської міської ради "Про оголошення конкурсу на посаду керівника Комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради "Центр дитячої та юнацької творчості" від 18 листопада 2019 року № 95.
Так, пунктом 6 цього рішення передбачено, що за результатами проведення конкурсу начальник відділу освіти виконавчого комітету Білопільської міської ради має укласти з керівником Комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради "Центр дитячої та юнацької творчості" контракт терміном 2 роки ( том 1 а.с. 140).
Пунктом п.6.3 розпорядження міського голови "Про оголошення конкурсу на заміщення вакантної посади керівника Комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради "Центр дитячої та юнацької творчості" від 18.11.2019 року №159-ОД ( том 1 а.с. 135) встановлений обов`язок конкурсної комісії надати начальнику відділу освіти обґрунтований висновок щодо переможця конкурсу з метою призначення його на посаду керівника закладу.
Зміст наведених рішень свідчить про відсутність повноважень у конкурсної комісії уповноважувати начальника відділу освіти призначати на посаду переможця конкурсу.
Також суд погоджується з доводами позивача про відсутність повноважень у члена комісії ОСОБА_4 брати участь у роботі конкурсної комісії 11.12.2019 та 13.12.2019, оскільки розпорядженням міського голови №159-ОД від 18.11.2019 затверджений персональний склад конкурсної комісії, до якої ОСОБА_4 не входив, посада начальника відділу освіти була вакантна. Будь-яких розпорядчих рішень про включення його до складу комісії не приймалось. Таким чином, у засіданні комісії і прийнятті рішення приймала участь неповноважна особа.
Згідно частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
За приписами статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд зазначає, що позивач, надавши письмові докази, що були предметом дослідження при розгляді справи, виконав вимоги ч.1 ст. 77 КАС України.
Натомість, відповідач, заперечуючи проти позову, в порушення вимог ч.2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України , не надав належних і допустимих доказів на підтвердження законності та обґрунтованості оскаржуваних рішень, що є предметом оскарження.
Таким чином, перевіривши спірні рішення на відповідність вимогам ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає їх протиправними, такими, що підлягають скасуванню, а тому позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню.
На підставі ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, відтак суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Білопільської міської ради на користь ОСОБА_1 1681,00 грн. в рахунок відшкодування судових витрат ( а.с.10 на звороті).
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Виконавчого комітету Білопільської міської ради ( код ЄДРПОУ 03197894, вул. Соборна,70, м.Білопілля, Сумська область, 41800), Конкурсної комісії виконавчого комітету Білопільської міської ради ( код ЄДРПОУ 03197894, вул. Соборна,70, м.Білопілля, Сумська область, 41800), третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача - ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ) про визнання протиправними та скасування рішень - задовольнити.
Визнати протиправним і скасувати рішення конкурсної комісії виконкому Білопільської міської ради, оформлене протоколом № 1 від 11.12.2019 про недопуск ОСОБА_1 до участі у конкурсі на заміщення вакантної посади директора комунального позашкільного навчального закладу "Центр дитячої та юнацької творчості" Білопільської міської ради .
Визнати протиправним і скасувати рішення конкурсної комісії виконкому Білопільської міської ради, оформлене протоколом № 2 від 13.12.2019 року в частині уповноваження начальника відділу освіти Білопільської міської ради ОСОБА_4 призначити на посаду ОСОБА_2 директором комунального позашкільного навчального закладу "Центр дитячої та юнацької творчості" Білопільської міської ради як таку, що пройшла за конкурсом, та укласти з нею строковий трудовий договір згідно з пп.5.8, п.5 та п.6 Положення про призначення на посаду та звільнення з посади керівників закладів дошкільної освіти, загальної середньої освіти та позашкільної освіти, що належать до комунальної власності Білопільської міської ради, затвердженого рішенням ради від 18.11.2019 року № 94.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Білопільської міської ради на користь ОСОБА_1 1681,00 грн. в рахунок відшкодування судових витрат.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення складене 11 січня 2021 року.
Суддя Л.М. Опімах
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2020 |
Оприлюднено | 29.01.2021 |
Номер документу | 94455458 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Л.М. Опімах
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Л.М. Опімах
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні