Постанова
від 27.01.2021 по справі 420/6084/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 січня 2021 р.м.ОдесаСправа № 420/6084/20 Головуючий в 1 інстанції: Кравченко М.М.

Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого: Градовського Ю.М.

суддів: Крусяна А.В.,

Яковлєва О.В.

при секретарі: Шатан В.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Одесі апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2020р. по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНД ЕКСПРЕС ЛОГІСТІК" до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень від 8.04.2020р., зобов`язання зареєструвати податкові накладні, -

В С Т А Н О В И Л А:

У вересні 2020р. ТОВ "ГРАНД ЕКСПРЕС ЛОГІСТІК" звернулося в суд із адміністративним позовом до ГУ ДПС в Одеській області, ДПС України, в якому просив:

- визнати протиправними рішення комісії ГУ ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "ГРАНД ЕКСПРЕС ЛОГІСТІК" за №1519074/43219872 від 8.04.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 2.03.2020р., рішення за №1519073/43219872 від 8.04.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 6.03.2020р., рішення за №1519072/43219872 від 8.04.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 11.03.2020р.;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені ТОВ "ГРАНД ЕКСПРЕС ЛОГІСТІК" податкові накладні №1 від 2.03.2020р., №2 від 6.03.2020р., №3 від 11.03.2020р. за датою їх фактичного отримання.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що 3.02.2020р. між ним та ТОВ "МАЛ-АГРО-ТРЕЙД" укладено договір транспортного експедирування за №03022020, щодо надання та організації надання транспортно-експедиторських послуг, пов`язаних з організацією та забезпеченням перевезень експортно-імпортних і транзитних вантажів.

При наданні позивачем послуг, відповідно до зазначеного договору, ТОВ "ГРАНД ЕКСПРЕС ЛОГІСТІК" склало та направило на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні за №1 від 2.03.2020р., №2 від 6.03.2020р., №3 від 11.03.2020р..

Однак, комісією ГУ ДПС в Одеській області були прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН ТОВ "ГРАНД ЕКСПРЕС ЛОГІСТІК" за №1519074/43219872 від 8.04.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 2.03.2020р., рішення за №1519073/43219872 від 8.04.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 6.03.2020р., рішення за №1519072/43219872 від 8.04.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 11.03.2020р..

Позивач не погоджується із оскаржуваними рішеннями, вважає їх протиправними та таким, що підлягають скасування, оскільки товариством надано усі необхідні документи для реєстрації податкових накладних.

Посилаючись на вказані обставини просив позов задовольнити.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2020р. адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "ГРАНД ЕКСПРЕС ЛОГІСТІК" за №1519074/43219872 від 8.04.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 2.03.2020р., за №1519073/43219872 від 8.04.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 6.03.2020р., за №1519072/43219872 від 8.04.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 11.03.2020р..

Зобов`язано ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені ТОВ "ГРАНД ЕКСПРЕС ЛОГІСТІК" податкові накладні №1 від 2.03.2020р., №2 від 6.03.2020р., №3 від 11.03.2020р. за датою їх фактичного отримання.

Стягнуто з ГУ ДПС в Одеській області на користь ТОВ "ГРАНД ЕКСПРЕС ЛОГІСТІК" судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 6 306грн..

В апеляційній скарзі апелянт просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі, посилаючись на порушення норм права.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційної скарги, пояснення на неї, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку про задоволення скарги, скасування рішення суду та прийняття нової постанови про відмову у задоволенні позовних вимог, виходячи з наступних підстав.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що податковий орган приймаючи рішення про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ "ГРАНД ЕКСПРЕС ЛОГІСТІК" діяло з порушенням норм податкового законодавства України, оскільки товариством до податкового органу були надані усі необхідні для реєстрації накладної первинні документи податкового та бухгалтерського обліку, які підтверджують реальність господарських операцій з контрагентом. Проте податковим органом не надано належну оцінку цим первинним документам.

Проте, колегія суддів не може погодитися з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

За правилами ст.242 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Судова колегія вважає, що вказані порушення норм права призвели до неправильного вирішення справи по суті з наступних обставин.

Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду, що 1.11.2019р. між ТОВ ГРАНД ЕКСПРЕС ЛОГІСТІК (Замовник) та ТОВ ТРАНС ДРАЙВ ЛОГІСТІК (Виконавець) укладено договір транспортного експедирування за №01102019, відповідно до умов якого Виконавець зобов`язується за плату і за рахунок Замовника надати та організувати надання транспортно-експедиторських послуг, пов`язаних з організацією та забезпечення перевезень експортно-імпортних і транзитних вантажів Замовника, а також додаткових послуг, необхідних для доставки вантажу, в тому числі надання митно-брокерських послуг.

3.02.2020р. між ТОВ ГРАНД ЕКСПЕРС ЛОГІСТІК (Виконавець) та ТОВ МАЛ-АГРО-ТРЕЙД (Замовник) укладено договір транспортного експедирування за №03022020, відповідно до умов якого Виконавець зобов`язується за плату і за рахунок Замовника надати та організувати надання транспортно-експедиторських послуг, пов`язаних з організацією та забезпеченням перевезень експортно-імпортних і транзитних вантажів Замовника, а також додаткових послуг, необхідних для доставки вантажу, в тому числі надання митно-брокерських послуг.

На виконання вимог податкового законодавства, ТОВ ГРАНД ЕКСПЕРС ЛОГІСТІК 2.03.2020р. сформувало податкову накладну за №1, 6.03.2020р. сформувало податкову накладну за №2, 11.03.2020р. сформувало податкову накладну за №3 та направило їх на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Між тим, податковий орган повідомив товариство своїми квитанціями, що вказані податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 52.29, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Товариству запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ ГРАНД ЕКСПЕРС ЛОГІСТІК на підтвердження здійснення господарських операцій, зазначених в податкових накладних за №1 від 2.03.2020р., за №2 від 6.03.2020р., за №3 від 11.03.2020р. направило до комісії регіонального рівня повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

За результатами розгляду наданих документів, комісією ГУ ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення:

- за №1519074/43219872 від 8.04.2020р., яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної за №1 від 2.03.2020р.;

- за №1519073/43219872 від 8.04.2020р., яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної за №2 від 6.03.2020р.;

- за №1519072/43219872 від 8.04.2020р., яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної за №3 від 11.03.2020р..

Підставами відмови у реєстрації вказаних накладних стало те, що: ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

Не погоджуючись із зазначеними рішеннями комісії податкового органу, ТОВ ГРАНД ЕКСПЕРС ЛОГІСТІК подало скарги до ДПС України, в яких просило скасувати рішення комісії регіонального рівня та зареєструвати податкові накладні. До скарги позивачем було додано: договір оренди офісних приміщень, договір оренди транспортних засобів, договір з покупцем ТОВ МАЛ-АГРО-ТРЕЙД , договір з постачальником ТОВ ТРАНС ДРАЙВ ЛОГІСТИК , банківські виписки з оплати від ТОВ МАЛ-АГРО-ТРЕЙД до ТОВ ГРАНД ЕКСПЕРС ЛОГІСТІК , акти виконаних послуг між ТОВ МАЛ-АГРО-ТРЕЙД та ТОВ ГРАНД ЕКСПЕРС ЛОГІСТІК , акти виконаних послуг між TOB ТРАНС ДРАЙВ ЛОГІСТИК та ТОВ ГРАНД ЕКСПЕРС ЛОГІСТІК , замовлення від ТОВ ГРАНД ЕКСПЕРС ЛОГІСТІК до ТОВ ТРАНС ДРАЙВ ЛОГІСТИК , платіжні доручення та банківські виписки від ТОВ ГРАНД ЕКСПЕРС ЛОГІСТІК до ТОВ ТРАНС ДРАЙВ ЛОГІСТИК , звітності про нарахування ЄСВ робітникам ТОВ ГРАНД ЕКСПЕРС ЛОГІСТІК , податкові накладні ТОВ ТРАНС ДРАЙВ ЛОГІСТИК .

За результатами розгляду скарг, ДПС України було прийнято рішення, якими залишено скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Перевіряючи правомірність оскаржуваних дій та рішень податкового органу, з урахуванням підстав, за якими позивач пов`язує їх незаконність та скасування, судова колегія виходить з наступного.

Приписами ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до п.201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Приписами п.201.10. ст.201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п.201.1 цієї статті та/або п.192.1 ст.192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

В свою чергу положення п.201.16. ст.201 ПК України визначають, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному КМУ, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 цього Кодексу.

Так, постановою КМУ за №1165 від 11.12.2019р. було затверджено Порядок

зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

У відповідності до приписів Порядку №1165, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Положення п.44 Порядку №1165 передбачають, що комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як вбачається із оскаржуваних рішень, Комісією ДПС було зазначено які документи не було надано позивачем разом із повідомленнями, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і

транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи

(інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-

передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та

галузевої специфіки, накладні.

Приписами п.44.1 ст.44 ПК України визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, шо визначені абзацом першим цього пункту.

Тобто, показники, визначені п.44.1 ст.44 ПК України повинні підтверджуватись первинними документами, які податкові органи мають право вивчати і перевіряти під час проведення перевірок, що обумовлено пп.20.1.8 п.20.1 ст.20 ПК України.

Проведення будь-якої господарської операції підприємства фіксується і підтверджується первинними документами, на підставі яких ведеться бухгалтерський облік. Відповідно до ч.2 ст.3 ЗУ Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні (зі змінами та доповненнями) на даних бухгалтерського обліку ґрунтуються фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, тобто первинні документи з відображення господарських операцій є основою і для податкового обліку.

Отже, податковий облік ґрунтується на даних бухгалтерського обліку та підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є належним чином оформленні первинні документи, які фіксують факт здійснення господарських операцій.

Як вбачається із матеріалів справи, а також як підтверджено сторонами у судовому засіданні в апеляційному суді, що товариством до податкового органу не були надані відповідні товарно-транспортні накладні, які б дійсно підтверджували факт виконання господарських операцій між позивачем та його контрагентами, та сумнів по яким виник у податкового органу. Наведені документи, були надані тільки до суду першої інстанції під час розгляду справи по суті. Отже, на час перевірки податковим органом наданих первинних документів у них не було усіх необхідних документів, які можуть підтвердити реальність господарських операцій і усунути сумнів по реальності господарських операцій з боку податкового органу.

Таким чином, враховуючи вищевказане, апеляційний суд вважає, що Комісія, яка приймає рішення щодо реєстрації або відмову в такій реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняла оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в межах та на підставі чинних норм податкового законодавства, оскільки товариством не надано усіх відповідних документів для підтвердження господарських операцій із контрагентами.

Виходячи з наведеного, судова колегія вважає, що рішення суду першої інстанції не можна вважати законним та обґрунтованим, а тому воно підлягає скасуванню з ухваленням по справі нового рішення про відмову у задоволені позовних вимог.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 311, 315, 317, 322 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області - задовольнити.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2020р. - скасувати.

Прийняти по справі нове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНД ЕКСПРЕС ЛОГІСТІК" до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень від 8.04.2020р., зобов`язання зареєструвати податкові накладні - відмовити.

Постанова суду набирає законної сили з дати її проголошення та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст судового рішення виготовлений 28 січня 2021р.

Головуючий: Ю.М. Градовський

Судді: А.В. Крусян

О.В. Яковлєв

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2021
Оприлюднено01.02.2021
Номер документу94457416
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6084/20

Постанова від 27.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Постанова від 27.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 28.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 22.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні