Рішення
від 29.12.2020 по справі 160/9588/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 грудня 2020 року Справа № 160/9588/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Боженко Н.В.

розглянувши у порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Приватного підприємства "СФЕРА" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ :

14 серпня 2020 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного підприємства "СФЕРА" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №0006851421 від 05.03.2019 р., яким Приватному підприємству "СФЕРА" визначене грошове зобов`язання зі сплати податкового зобов`язання за платежем "Орендна плата з юридичних осіб" в сумі 64 155, 79 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 16 038, 95 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що між позивачем та виконкомом Дніпропетровської міської ради було укладено договір оренди землі від 08.06.2010 р. терміном дії на 1- років, предметом якого є земельна ділянка площею 0,1646 га за адресою: м. Дніпропетровськ, Індустріальний район, пров. Вільний, 2-А, кадастровий номер - 1210100000:04:212:0218, відповідно до договору орендна плата встановлюється у розмірі мінімальної ставки орендної плати, встановленої Законом України Про оренду землі . Враховуючи, що сторони погодили розмір орендної плати на рівні земельного податку, для визначення фактичного розміру платежу орендар застосовує норми законодавства, що обумовлюють визначення саме земельного податку. Зазначає, що для визначення орендної плати за 2017 рік використовував інформацію, що містилася в Державному земельному кадастрі, а саме інформацію, що містилася у витягу від 15.02.2017 року №30/150217/03-02 про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, і тому ним був застосований коефіцієнт в розмірі 2,0. Вважає витяг від 17.07.2018 №27/170718/03-07, який був отриманий відповідачем не повинен враховуватись, адже не передбачено формування витягів про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за минулі роки.

Справі за даним адміністративним позовом присвоєно єдиний унікальний номер судової справи 160/9588/20 та у зв`язку з автоматизованим розподілом дана адміністративна справа була передана для розгляду судді Боженко Н.В.

Позовна заява Приватного підприємства "СФЕРА" не відповідала вимогам ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, тому ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 серпня 2020 р. була залишена без руху, з встановленням позивачу терміну для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з дня отримання копії ухвали про залишення позовної зави без руху.

31 серпня 2020 р. на виконання ухвали суду позивач виправив відповідні недоліки позовної заяви, зокрема, надавши до суду позовну заяву у новій редакції.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2020 р. прийнято зазначену вище позовну заяву до розгляду та відкрито провадження по справі №160/9588/20 за вищезазначеним позовом, ухвалено здійснювати розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, за наявними у справі матеріалами (письмове провадження) згідно ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

28 вересня 2020 р. до суду надійшов від представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відзив на адміністративний позов, в якому відповідач заперечив проти задоволення заявлених ПП Сфера до суду позовних вимог. Позиція відповідача аргументована тим, що у витягу від 15.02.2017 №30/150217/03-02 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформовану Управлінням Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області, зазначено про відсутність на момент формування витягу (17.02.2017) у Держгеокадастрі інформації (відомостей) щодо категорії земель та цільового призначення земельної ділянки, з урахуванням чого відповідно до п. 2 примітки до додатку 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, при розрахунку нормативної грошової оцінки землі площею 0,1646 га з кадастровим номером 1210100000:04:212:0218 було застосовано коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки із значенням 2,0. При цьому, на думку відповідача, повинен був бути використаний коефіцієнт зі значенням 2,5 згідно витягу від 17.07.2018 №27/170718/03-07 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 01.01.2017, сформованого 17.07.2018 Центром надання адміністративним послуг м. Дніпра, що відповідає передбаченому п.1.2., п.5.1. та п.5.2. договору від 08.06.2010 оренди землі цільовому призначенню земельної ділянки прощею 0,1646 га з кадастровим номером 1210100000:04:212:0218, Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженій наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548, та додатку 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489. Таким чином, ПП Сфера в податкових деклараціях з плати за землю (орендна плата) за 2017 рік та 2018 рік було занижено нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1646 га (кадастровий номером 1210100000:04:212:0218) на 1 166 469,76 грн. (5 832 348,78 грн. - 4 665 879,02 грн.) через невідповідність застосованого при розрахунку нормативної грошової оцінки землі коефіцієнту положенням нормативно-правових актів України та умовам укладеного з Дніпропетровською міською радою договору оренди землі. Крім того, Постановою суду Індустріального району від 30.05.2019 по справі №202/2331/19 ОСОБА_1 посадову особу ПП Сфера визнано виною у скоєнні адміністративного правопорушення, відповідь до акту №669/04-36-14-21/30346060 від 14.01.2019 за результатами позапланової невиїзної документальної перевірки ПП Сфера , якою встановлено заниження податкових зобов`язань з орендної плати на загальну суму 64 142,26 грн.

Згідно положень ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що між Дніпропетровською міською радою (орендодавець) та позивачем (орендар) 08.06.2010 року укладено договір оренди земельної ділянки, згідно з яким орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1646 га, яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, Індустріальний район, пров. Вільний, 2-А і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:04:212:0218.

Пунктом 2 додаткової угоди визначено, що грошова оцінка земельної ділянки на момент укладення договору становить: 2 987 415,86 грн.

Сума орендної плати за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі мінімальної ставки орендної плати, встановленої Законом України Про оренду землі (п.4.1.Договору).

Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, та затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

4.3. Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках передбачених законодавством України.

4.4. Орендар повинен щорічно, протягом першого кварталу, надавати до земельного управління Дніпропетровської міської ради копію довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

5.1. Земельна ділянка передається в оренду: по фактичному розміщенню будівель та споруд торговельного призначення.

5.2. Цільове призначення земельної ділянки: землі житлової та громадської забудови.

Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:04:212:0218 ГУ Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 2 097 415,86 грн. (витяг від 27.05.2010 № 2109/7).

За заявою ПП Сфера ГУ Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області видано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:04:212:0218, згідно з яким нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 4 665 879,02 грн. Цільове призначення земельної ділянки: інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру. (витяг від 27.02.2017 №30/150217/03-07).

На підставі вказаних витягів позивачем подано податкову декларацію з плати за землю за 2017 та 2018 роки. Сума орендної плати у повному обсязі перерахована позивачем до бюджету.

При цьому, згідно Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки станом на 01.01.2017 складає 5 832 348,78 грн. (витяг від 17.07.2018 року №27/170718/03-07, а станом на 01.01.2016 року - 5 502 202,57 грн. (витяг від 17.07.2018 року №28/170718/03-07.

ГУ ДПС у Дніпропетровській області на підставі наказу від 21.12.2018 №7157-п проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ПП Сфера з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває у користуванні ПП Сфера на підставі укладеного договору оренди землі площею 0,1646 га (кадастровий номер - 1210100000:04:212:0218) за період з 01.01.2016 року по 31.10.2018 року.

За результатом проведеної перевірки складно акт № 669/04-36-14-21/30346060 від 14.01.2019 року, яким встановлено порушення п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 286.2 ст. 286, п.287.3, ст.287, п. 288.1 ст. 288, п. 289,1 ст. 289 Податкового кодексу України, внаслідок чого податкові зобов`язання з орендної плати за землю занижено на загальну суму 64 142,26 грн, в т.ч.:

- за 2016 рік - завищено в сумі 13,53 грн.,

- за 2017 рік - занижено в сумі 34 994,09 грн.,

- за період з 01.01.2018 по 31.10.2018 - занижено в сумі 29 161,70 грн.

На підставі акту перевірки ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення: № 0006851421 від 05.03.2019 року про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб у розмірі 80194,74 грн., з яких: 64 155,79 грн. - за податковим зобов`язанням, 16 038,95 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.

Не погодившись із вищезазначеним податковим повідомленням-рішенням, ПП Сфера звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.(п.1.1 ст. 1 Податкового кодексу України)

За приписами пп. 270.1.1 п. 270.1 ст. 270 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Відповідно до п. 274.1 ст. 274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

При цьому, згідно з п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. (п. 288.2 ст. 288 Податкового кодексу України)

Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. (п. 288.3 ст. 288 Податкового кодексу України)

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. (п. 288.4 ст. 288 Податкового кодексу України)

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території. (пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України)

Відповідно до п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

З аналізу вище викладених норм податкового законодавства вбачається, що об`єктом оподаткування є земельні ділянки, надані в оренду, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ПП Сфера отримало витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 15.02.2017 № 30/150217/03-07 щодо земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:04:212:0218, що розташована у м. Дніпропетровську, Індустріальний район, пров. Вільний, буд. 2-а.

Витяг сформовано з урахуванням відсутності відомостей щодо цільового призначення вказаної земельної ділянки та коефіцієнта Кф у розмірі 2,00, у зв`язку з відсутністю вказаних відомостей.

Згідно з наданим витягом, нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки в 2017 році склала - 4 665 879,02 грн.

На підставі отриманих витягів підприємство розрахувало річну суму орендної плати за 2017 рік, задекларувавши її в податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) та сплативши земельний податок із застосуванням даних нормативної грошової оцінки земельної ділянки зазначених у витязі № 30/150217/03-07 від 15.02.2017 у розмірі 4 665 879,02 грн., Кф-2,00.

Так само підприємством було розраховано земельний податок у 2018 році.

На запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області видано витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 17.07.2018 № 27/170718/03-07 щодо земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:04:212:0218, що розташована у м. Дніпропетровську, Індустріальний район, пров. Вільний, буд. 2-а.

Витяг сформовано з урахуванням цільового призначення земельної ділянки: 03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) та із застосуванням коефіцієнта Кф:2,50.

Згідно з наданим витягом, нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки в 2017 році склала 5 832 348,78 грн.

Після отримання вказаного витягу, виданих на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, податковий орган виявив розбіжності в податковій звітності ПП Сфера з плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за 2016-2018 роки.

У зв`язку з виявленими розбіжностями податковий орган надавав позивачу запит щодо пояснення суми розрахунку та сплати земельного податку від 30.08.2018 року №14516/10/04-36-12-31 (надісланий на адресу платника податків 12.09.2018 штрих-кодовий ідентифікатор 4902602850992), відправлення не вручено та повернуто відправнику 11.10.2018 року у зв`язку із закінченням строку зберігання).

За приписами п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

За приписами п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності підстав для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Відповідно до п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Згідно з п. 42.2 ст. 42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

При цьому добросовісний платник податків зобов`язаний забезпечити отримання ним кореспонденції за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі невиконання цього обов`язку платник не вправі посилатись на неотримання ним документів як на обставину, що звільняє його від настання у зв`язку з цим негативних для такого платника наслідків.

Наведені обставини свідчать про те, що податковим органом не були порушені норми Податкового кодексу України щодо порядку призначення документальної перевірки, а також письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки в порядку пункту 79.2 статті 79 Податкового кодексу України.

Такий висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеного у постанові від 11.06.2020 року у справі № 823/1606/17.

За приписами частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Так, податковий орган зобов`язаний провести перевірку у випадку, коли є підстава для її проведення. Водночас, підставою для проведення перевірки є виявлення недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків.

Отже, судом не встановлено порушення відповідачем процедури проведення перевірки.

Щодо суті виявленого контролюючим органом порушення, суд зазначає наступне.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що відмінність у розрахунках, здійснених позивачем та відповідачем, виникла у зв`язку з відсутністю в отриманих позивачем витягах відомостей щодо цільового призначення земельних ділянок, внаслідок чого, після внесення відомостей про їх цільове призначення, змінився коефіцієнт Кф та розмір нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25 листопада 2016 року N 489, набрав чинності 27.12.2016 році.

Цільове призначення земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: пров. Вільний, буд. 2-А (Індустріальний район) і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:04:212:0218 згідно з договором оренди - 1.11.4 ринкова інфраструктура.

04.06.2018 року за заявою Дніпропетровської міської ради до Державного земельного кадастру були внесені зміни до відомостей щодо коду виду цільового призначення земельної ділянки (КВЦПЗ) з кадастровим номером1210100000:03:080:0157 - 03.10 (Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), коефіцієнт функціонального використання Кф=2,50, відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів .

При цьому, умовою договору оренди земельної ділянки, а саме: п. 3.2 Додаткового договору до договору оренди земельної ділянки від 08.06.2010 року, а саме п. 4.2 встановлено, що обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Таким чином, позивач з часу укладення договору про оренду земельної ділянки був обізнаний про те, що обчислення розміру орендної плати за землі здійснюється з урахуванням їх цільового призначення, тому доводи позивача стосовно того, що ним здійснено обрахунок на підставі витягів, отриманих від Держгеокадастру, в яких не було визначено цільове призначення орендованих земельних ділянок є хибними, оскільки вказане суперечить умовам укладених договорів оренди.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.

Відтак, до моменту внесення до договору оренди земельної ділянки відповідних змін розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлений підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України.

При цьому виходячи із принципу пріоритетності норм Податкового кодексу України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 Податкового кодексу України, до моменту внесення до такого договору відповідних змін розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлений підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України.

Аналогічна правова позиція неодноразово висловлена у постановах Верховного Суду від 16 жовтня 2018 року у справі №816/2828/17, від 25 квітня 2019 року у справі №804/985/15, від 14 травня 2019 року у справі №826/12046/14, від 24 березня 2020 року у справі № 440/3063/19.

За приписами частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Крім того, судом враховано той факт, що матеріали справи містять:

- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по пров. Вільному, 2-а , від 27.05.2010 № 2109/7, в якій зазначено коефіцієнт функціонального використання Кф=2,50;

- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по пров. Вільному, 2-а , від 17.07.2018 року № 27/170718/03-07, в якій зазначено коефіцієнт функціонального використання Кф=2,50;

- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по пров. Вільному, 2-а , від 17.07.2018 року № 28/170718/03-07, в якій зазначено коефіцієнт функціонального використання Кф=2,50.

Враховуючи встановлені обставини справи, суд дійшов висновку, що при розрахунку орендної плати необхідно керуватися діючою на час розрахунку нормативно грошовою оцінкою земельної ділянки.

Крім того, судом враховується Постанова Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 30.05.2019 року по справі №202/2331/19, якою визнано винною ОСОБА_1 - директора ПП Сфера у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП. У вищезазначеній постанові зазначено, що відповідно до акту № 669/04-36-14-21/30346060 від 14.01.2019 року, складеного головним державним ревізором-інспектором відділу аудиту платників Нікопольського управління аудиту Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Шпилькою С.В. за результатами позапланової невиїзної документальної перевірки ПП СФЕРА , вказаною перевіркою встановлено заниження податкових зобов`язань з орендної плати на загальну суму 64142,26 грн. посадовою особою ПП СФЕРА , а саме директором ОСОБА_1. Вина ОСОБА_1 у вчиненні зазначеного адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, повністю підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення № 224 від 01.03.2018 року; актом перевірки № 669/04-36-14-21/30346060 від 14.01.2019 року.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб`єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За вищевказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку відсутність підстав для задоволення позовних вимог Приватного підприємства "Сфера", оскільки рішення відповідача, що є предметом оскарження прийнято правомірно.

Підстави для розподілу судових витрат у відповідності до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України - у суду відсутні.

Відповідно до частини 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст.ст.139,241-246,250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Приватного підприємства "СФЕРА" (49081, м.Дніпро, пров. Вільний, 2-А; код ЄДРПОУ 30346060) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49000, м.Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А; код ЄДРПОУ 43145015) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення-відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Боженко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.12.2020
Оприлюднено02.02.2021
Номер документу94518403
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9588/20

Ухвала від 03.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 23.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 28.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Постанова від 28.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 11.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 04.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Рішення від 29.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

Рішення від 29.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні